Какво е известно дотук за скандала с дизеловите коли на "Фолксваген"

Какво е известно дотук за скандала с дизеловите коли на "Фолксваген"

© Reuters



Признанието на "Фолксваген" за манипулиране на параметрите за вредни емисии на нейни дизелови коли в САЩ нанесе тежък удар на компанията и може да има последици в целия сектор. Германският производител спря от продажба спорните коли и се извини, че е подвел клиентите си.


Как започва скандалът


Свидетелства за завишени токсични емисии са били регистрирани през 2014 г. и това е накарало Калифорнийския борд за атмосферни ресурси (CARB) да започне разследване срещу  "Фолксваген", сочи писмо от 18 септември. През юли 2015 г. от CARB пишат на компанията, че техните проверки все още показват завишени емисии. Това принуждава "Фолксваген" най-после да признае на 3 септември, че е използвала в колите си устройство за заобикаляне на правилата за контрол.




Какво установяват регулаторите


Според федералната агенция за защита на околната среда (ЕРА) от "Фолксваген" са монтирали софтуерен алгоритъм, който засича "кога колата е подложена на тест за емисии и включва на пълна мощност контрола за тези емисии единствено по време на проверката". Ефективността на устройствата на автомобила за намаляване на емисиите "е силно занижена при нормално шофиране". Според закона Clean Air Act, въпросният софтуер е със статут на defeat device.


Колко "мръсни" са колите


Въпросният софтуер позволява в лаборатория или при тестване да се покриват екоизискванията. Но в нормална работа отделянето на азотни оксиди е до 40 пъти над нормата, казват от ЕРА. Нарушението не е опасно за общественото здраве и колите може да се карат и продават съвсем законно.


Кои модели са засегнати


Обвиненията засягат около 482 000 дизелови коли, произведени след 2008 г.: моделите Jetta, Beetle, Golf и Passat, както и Audi A3.


Кой оборудва с устройства


Източник, близък до "Фолкскваген", казва за "Ройтерс", че всяко решение за механизмите за контрол на вредните газове би трябвало да е вземано в централата на групата във Волфсбург, а не на регионално ниво. Друг източник от автомобилните среди посочва, че доставчик на контролните устройства за "Фолксваген" е германската "Роберт Бош" (Robert Bosch). Запитани дали са доставяли и електронния модул за контрол, замесен в разследването в САЩ, от "Роберт Бош"  отговорили, че "интегрирането на компонентите (...) е отговорност на производителя (на колата)".


Колко голяма е VW


През първото полугодие на тази година компанията надмина Toyota и стана най-голямата по продажби. Но има рязко забавяне на търсенето в Китай - най-печелившият ѝ пазар, а в Северна Америка бизнесът върви под очакванията, като анализатори смятат, че вината е на централизираната структура, спъваща нагаждането към местните особености.


Кой е виновен


Расте натискът за оставка на  главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн. От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. В първия случай трябва да подаде оставка незабавно. При втория трябва да се отговори защо толкова масово нарушение не е било докладвано на ръководството, след което нещата пак ще загрубеят", коментира за "Ройтерс" Арнд Елингхорст, анализатор от Evercore ISI.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Нямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    [quote#1:"simval"]Нямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма.[/quote]
    Парите не прощават и на германците. Това е.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1748 Весело

    Ромска работа. Пардон. Ром не може да измисли толкоз голяма глупост. Ариец требе да е бил.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  4. 4 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":


    [quote#2:"lz2"]Парите не прощават и на германците. Това е.[/quote]

    Парите?
    Ако говорим само за пари, точно сега ще им излезе ужасно скъпо. И то за години напред.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  5. 5 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Грандиозно насиране от Ваген. Махането на Пиех, овладяването на компанията от Винтеркорн, а сега и тази огромна измама. Все лоши знаци за Фолксваген.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ето пълното изявление по въпроса с детайли за броя засегнати автомобили. Те са 11 милиона в цял свят, но само в малка част от тях софтуера оказва влияние на резултатите от тестовете за емисии.

    https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Volkswagen-AG-has-issued-the-following-information/view/2715181/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=SAuHfPU8

  7. 7 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 927 Неутрално

    [quote#1:"simval"]
    Нямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма. [/quote]
    Шашмата въобче не е циганска. За да са на пазара автомобилите им трябва да покрият определени изисквания. Реално не са могли и затова са манипулирали резултатите. Печалбата юбер аллес !!

  8. 8 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    Каква и гаранцията, че други производители, също не са шмекерували с въпросните катализатори, или каквото , там...???
    Просто, САЩ започва бавно, но целеустремено да мачка Германия...

    Форумът е в будна кома...
  9. 9 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#4] от "simval":

    Има няма 18 милиарда + години напред спад -докато отшуми всичко.
    Все съм мислил че само у нас се навъртат тарикати да си режат филтри и катализатори -като проблемни елементи, но не съм очаквал от немци при това водещ производител да правят същите глупости -при това незаконни чрез софтуер -но както се вижда наказуеми.
    Резултата е един и същ, у нас поне се знае за тези неща с филтрите/катализаторите, но се минава без проблем заради по големите завишени норми на прегледите. В щатите не ги режат -те си стоят - но реално не са работели в ежедневието -което си е кажи речи същата работа като у нас -разлика няма никаква.
    За такива селски тарикати трябва да има големи глоби!

  10. 10 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Какво е известно до тук? Ами че акциите на Фолксваген се сгромолясаха с почти 20%. Да не им акционер на днешно време.

    heruvim
  11. 11 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ghost":

    това ли е заключението? Вижте какви глоби в миналото са плащали Хюндай, Киа, и самите ГМ (американската гордост)...

  12. 12 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Не се притеснявайте толкова Фолксваген, немското правителство ще ги подкрепи.

    the devil is in the data
  13. 13 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    В САЩ и особено в Калифорния нормите за отделяне на вредни емисии са драконовски. Говори се, че нито една дизелова кола не покрива тези норми.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  14. 14 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#7] от "Гарван":


    [quote#7:"Гарван"]Печалбата юбер аллес !! [/quote]

    А бе, каква печалба, бе момче.
    Невероятни глоби, финансови загуби, загуби на пазарен дял. Няма да ми стигне полето да изредя всичките загуби, които ще последват. И най-важното - името на почтен търговец.
    Тези хора са заложили бъдещето си за дребни фъстъци. Това е, което не мога да проумея.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  15. 15 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 246 Любопитно

    Нека сега някой автоджамбазин ти обяснява, че колата купена от Германия е на реални километри ...

  16. 16 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ghost":

    Извинявай, но Фолксваген лъже защото не може да покрие определени изисквания в САЩ. Как това, че една компания мошеничества се обърна в главата ти на цяла държава? Какво, да ги оставят да лъжат за да си доволен ли? Мърльо.

  17. 17 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    "Мартин Винтеркорн. От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. "

    В някои документални филми за 2рата световна слушам, че дори след войната много хора вярвали, че Хитлер не бил знаел за лагерите и холокоста, не му докладвали за това и как той никога не би го допуснал..
    Просто се сетих покрай този материал за господин Винтеркорн... Съвпадение явно...

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 438 Весело

    До коментар [#16] от "poijn":
    В световен мащаб има недостиг (меко казано) на идеи и ценности! Хората се хранят като свине - каквото им падне, тъпчат се с наркотици и алкохол. Ама за нещо абсолютно полезно (СО2 - с него дишат растенията) направиха "световен" проблем. След година-две ще махнат кретенизмите ама...

  19. 19 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#18] от "emilm13":

    Абе нещо полудяхте. Казва ти се: имат изисквания. Не ги полриваш? Не продаваш там.

    Къде отиде ти? Планета. Глобални проблеми. Полезно.

  20. 20 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    Ореола около Германия бавно, но сигурно се разпада. Или по-скоро истината лъсва.
    Следващия факт, който ще лъсне е причината, поради която ЕС под вещото ръководство на Германия и Франция, отвориха границите за бежанците.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  21. 21 Профил на fwf35308248
    fwf35308248
    Рейтинг: 223 Неутрално

    мдаа,шмекериите трябва да се наказват!
    Друг е въпросът дали американците са наистина загрижени
    за екологията с трилитрови автомобили на пазар за кока-кола))

  22. 22 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Сега заслужават да ги съсипят с максимални глоби за всеки автомобил. Дано се усетят най-после. Вече 5 години Ауди например показват някакви картонени макети на е-трон с 4, 5 двайсе електромотора... и всяка година обещават конкурент на Тесла, а реалността е че не спират да произвеждат тракащи канцерогенници и нищо друго. Имат 1-2 параванни модела с хибридно задвижване, които не се купуват, защото са зле направени, но са принудени да ги имат заради еко-законите и това е.
    А ако и в България се спазваха така разпоредбите при годишните прегледи, нямаше да виждаме толкова Димящ Ганьо по улиците...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  23. 23 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Бе има нещо в тая работа. По скоро има два (електронно установени) режима. Нещо като нормален и екологичен режими. Явно е проблем в трактовката от правна гледна точка. Честно не виждам как американските автомобили да са по екологични от немските.

    chavo64
  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#14] от "simval": "Чиче" ти в кой свят живееш? В името на печлбата хора се убиват директно и индиректно, ти ми говориш за името на почтен търговец. Бъди сигурен, че дойчо са си направили сметката ( крива или права) и пак ще са първи. Сименс сигурно фалираха след скадалите и сътресенията на борсата?

  25. 25 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Аз знам в кой свят живея, но се чудя вие как ще оживеете във вашия свят на всепоглъщащ цинизъм.

    ПП. А доколко германците са си направили сметката (в случая очевидно без кръчмаря), то ще поживеем да видим. Гаф на борсата и гаф с основния ти продукт е много небрежно да ги сравняваш.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  26. 26 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 837 Неутрално

    [quote#8:"Ghost"]САЩ започва бавно, но целеустремено да мачка Германия... [/quote]

    Дословно същото си мислех преди секунда. Положително VW не са единствения подправящ данните производител.

    https://goo.gl/8NG90J
  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ghost":

    В културата на САЩ лъжата е едно от най-ненавижданите и обидните неща. Можеш да не кажеш "цялата истина", но не да "лъжеш", за това в бизнеса се отива в затвора. Фолксваген са се увлекли по американската жажда за скорост и мощност, корекцията в момента е възможна с намаляването на показателите на въпросните коли в това отношение, плюс глобите, разбира се. Отваря се и един огромен пазар за адвокатите на протежателите на тези коли, които могат да съдят Фолксваген за "фалшива реклама" и "съзнателно увреждане на здравето ". Избор на коли голям, но концернът попадна в ситуацията на БП и ще плаща яко за загубеното доверие.

  28. 28 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1210 Разстроено

    Точно немците са виновни за налагането на безсмислено високите EURO 4 и 5 норми, за да могат да си продават патентите и електрониката за управление на двигателите, и сега бумерангът, хвърлен от тях, се връща и БАМ - да им е честито! Има една максима - колкото един механизъм е по-прост, толкова е по-здрав и колкото е по-сложен, толкова е по-несигурен. Двигателите бяха достигнало техническо съвършенство около 2000-ната година, след това налагането на EURO 4 наложи значителни подобрения, тези подобрения обаче усложниха прекалено много двигателите и ги направиха прекалени сложни, за да са надеждни!
    С по-новата ми кола, 2008-ма година, всяко тръгване на път ми е притеснение, докато с по-старата - VW от 1995 година - мога без грам притеснение да тръгна на път, без дори да погледна антифриза и маслото как са!

  29. 29 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#25] от "simval": Не се чуди приспособяваме се, иначе загиваме. Твоите предци сигурно също са се чудили за теб. Големите корпорации винаги оцеляват. Ще има сътресение, но ще отмине. Нестле, като ги хванаха с отровно бебешко мляко в Китай и Унгария, пак са номер едно в бранша си. ФВ вярно не с такива мащаби имат и други гафове. Подкупите в ADAC и прикритите проблеми с помпа-дуза мотор, не им попречи да са номер 1 по продажби. При големите където е текло, пак ще тече.



  30. 30 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1800 Весело

    "Запитани дали са доставяли и електронния модул за контрол, замесен в разследването в САЩ, от "Роберт Бош" отговорили, че "интегрирането на компонентите (...) е отговорност на производителя (на колата)"."


    Демек си измили ръцете...

    I Want To Believe
  31. 31 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#26] от "Valeria":
    Положително ФВ са едни от най големите мошеници. Това им е бизнес политика. Вижда се с невъоръжено око.
    Всички други са невинни без факти. При ФВ това не е първият случай.

  32. 32 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 655 Весело

    Аз се чудя кой обгазява Перник,пък те Голф-овете били...Остана и винкелът да не е от желязо...

  33. 33 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 509 Весело

    Като, че у Перник е по - чист въздуха !

  34. 34 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    До коментар [#27] от "daskal1":
    [quote#27:"daskal1"]В културата на САЩ лъжата е едно от най-ненавижданите и обидните неща.[/quote]

    "Бреей! хитро момче излезе, да е живо на баща си, синца ни измами!"

    И както е възкликнал авторът на горното - "Нали си вездесъщ, Господи!"

  35. 35 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    Е, сега ФВ обявиха че са отделили 7 милиарда долара за да уреждат скандала. Това май е само началото.

  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    До коментар [#34] от "Един препатил":

    Май затова мошенник от класа в американския жаргон е "артист на доверието" (confidence artist, confidence man, conman). Доверието на другите е стоката с която се търгува, но за за която търговия бият по закон.

  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#5] от "simo87":

    Това няма ли да помогне на Пиех да спечели?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#32] от "donyon":

    В Перник не се карат масово нови коли

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Два дена спад в акциите с над 25% - за всеки ден... Паднаха до 100$ а в началото на годината видяхме цена от 280$ огромен срив, който може да продължи, тъй като това не е просто скандал, а нерешим скоро проблем...азиатците напират и те..днес има заседание на УС на гиганта, но и тези 6.5 милиарда $ заделени за глоби няма да им стигнат-англия и Франция също настъпват по компанията-все пак те също имат интереси в бранша.. А до колко другите са "чисти"- до колкото засега не са ги хванали

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  40. 40 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    Голям скандал наистина, но се питам дали двигателят ТДИ на Фолксваген замърсява повече американския въздух от 3-4-5-6 литрови двигатели на ГМ, Форд и т.н. традиционни американски автомобили?

  41. 41 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Проблемът е ,че съзнателно са изградили система за ЛЪЖА .Това е проектирано устройство и управление/софтуер/ за заблуда от тук следва ,че те искат и съзнателно ни лъжат!
    И дали е само за това???
    Следват много въпроси и трудни отговори.
    Но един добър кризисен ПР специалист може и да изведе ползи...
    Само ,че дали ще се намери точно в този момент и точно с тази доза гениалност такъв човек??

  42. 42 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#26] от "Valeria":

    друго си е да има конспирацийка, нали Сигурно и ФВ са в играта, след като са в абсолютна паника какво да правят. Направо си вкарват автоголове за да помогнат да бъдат смачкани. Не знам как оперира мозъкът ви, наистина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK