
© Reuters
Признанието на "Фолксваген" за манипулиране на параметрите за вредни емисии на нейни дизелови коли в САЩ нанесе тежък удар на компанията и може да има последици в целия сектор. Германският производител спря от продажба спорните коли и се извини, че е подвел клиентите си.
Как започва скандалът
Свидетелства за завишени токсични емисии са били регистрирани през 2014 г. и това е накарало Калифорнийския борд за атмосферни ресурси (CARB) да започне разследване срещу "Фолксваген", сочи писмо от 18 септември. През юли 2015 г. от CARB пишат на компанията, че техните проверки все още показват завишени емисии. Това принуждава "Фолксваген" най-после да признае на 3 септември, че е използвала в колите си устройство за заобикаляне на правилата за контрол.
Какво установяват регулаторите
Според федералната агенция за защита на околната среда (ЕРА) от "Фолксваген" са монтирали софтуерен алгоритъм, който засича "кога колата е подложена на тест за емисии и включва на пълна мощност контрола за тези емисии единствено по време на проверката". Ефективността на устройствата на автомобила за намаляване на емисиите "е силно занижена при нормално шофиране". Според закона Clean Air Act, въпросният софтуер е със статут на defeat device.
Колко "мръсни" са колите
Въпросният софтуер позволява в лаборатория или при тестване да се покриват екоизискванията. Но в нормална работа отделянето на азотни оксиди е до 40 пъти над нормата, казват от ЕРА. Нарушението не е опасно за общественото здраве и колите може да се карат и продават съвсем законно.
Кои модели са засегнати
Обвиненията засягат около 482 000 дизелови коли, произведени след 2008 г.: моделите Jetta, Beetle, Golf и Passat, както и Audi A3.
Кой оборудва с устройства
Източник, близък до "Фолкскваген", казва за "Ройтерс", че всяко решение за механизмите за контрол на вредните газове би трябвало да е вземано в централата на групата във Волфсбург, а не на регионално ниво. Друг източник от автомобилните среди посочва, че доставчик на контролните устройства за "Фолксваген" е германската "Роберт Бош" (Robert Bosch). Запитани дали са доставяли и електронния модул за контрол, замесен в разследването в САЩ, от "Роберт Бош" отговорили, че "интегрирането на компонентите (...) е отговорност на производителя (на колата)".
Колко голяма е VW
През първото полугодие на тази година компанията надмина Toyota и стана най-голямата по продажби. Но има рязко забавяне на търсенето в Китай - най-печелившият ѝ пазар, а в Северна Америка бизнесът върви под очакванията, като анализатори смятат, че вината е на централизираната структура, спъваща нагаждането към местните особености.
Кой е виновен
Расте натискът за оставка на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн. От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. В първия случай трябва да подаде оставка незабавно. При втория трябва да се отговори защо толкова масово нарушение не е било докладвано на ръководството, след което нещата пак ще загрубеят", коментира за "Ройтерс" Арнд Елингхорст, анализатор от Evercore ISI.
simval
Рейтинг: 933 НеутралноНямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма.
Аз не зареждам в Лукойл.lz2
Рейтинг: 2583 Неутрално[quote#1:"simval"]Нямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма.[/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Парите не прощават и на германците. Това е.
Цецо
Рейтинг: 1512 ВеселоРомска работа. Пардон. Ром не може да измисли толкоз голяма глупост. Ариец требе да е бил.
Covid live matter. Stop the genocide.simval
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#2] от "lz2":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#2:"lz2"]Парите не прощават и на германците. Това е.[/quote]
Парите?
Ако говорим само за пари, точно сега ще им излезе ужасно скъпо. И то за години напред.
simo87
Рейтинг: 515 НеутралноГрандиозно насиране от Ваген. Махането на Пиех, овладяването на компанията от Винтеркорн, а сега и тази огромна измама. Все лоши знаци за Фолксваген.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Момчил Карабулев
Рейтинг: 1499 НеутралноЕто пълното изявление по въпроса с детайли за броя засегнати автомобили. Те са 11 милиона в цял свят, но само в малка част от тях софтуера оказва влияние на резултатите от тестовете за емисии.
lpage/-/detail/Volkswagen-AG-has-issued-the-follow ing-information/view/2715181/7a5bbec13158edd433c66 30f5ac445da?p_p_auth=SAuHfPU8
https://www.volkswagen-media-services.com/en/detai
Гарван
Рейтинг: 1016 Неутрално[quote#1:"simval"]
Нямам обяснение как една такава компания може да заложи името си срещу една циганска шашма. [/quote]
Шашмата въобче не е циганска. За да са на пазара автомобилите им трябва да покрият определени изисквания. Реално не са могли и затова са манипулирали резултатите. Печалбата юбер аллес !!
Ghost
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноКаква и гаранцията, че други производители, също не са шмекерували с въпросните катализатори, или каквото , там...???
Форумът е в будна кома...Просто, САЩ започва бавно, но целеустремено да мачка Германия...
Levski Levov
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#4] от "simval":
Има няма 18 милиарда + години напред спад -докато отшуми всичко.
Все съм мислил че само у нас се навъртат тарикати да си режат филтри и катализатори -като проблемни елементи, но не съм очаквал от немци при това водещ производител да правят същите глупости -при това незаконни чрез софтуер -но както се вижда наказуеми.
Резултата е един и същ, у нас поне се знае за тези неща с филтрите/катализаторите, но се минава без проблем заради по големите завишени норми на прегледите. В щатите не ги режат -те си стоят - но реално не са работели в ежедневието -което си е кажи речи същата работа като у нас -разлика няма никаква.
За такива селски тарикати трябва да има големи глоби!
херувим
Рейтинг: 1000 НеутралноКакво е известно до тук? Ами че акциите на Фолксваген се сгромолясаха с почти 20%. Да не им акционер на днешно време.
heruvimungeheuer
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#8] от "Ghost":
това ли е заключението? Вижте какви глоби в миналото са плащали Хюндай, Киа, и самите ГМ (американската гордост)...
Meister Eckhart
Рейтинг: 947 НеутралноНе се притеснявайте толкова Фолксваген, немското правителство ще ги подкрепи.
the devil is in the dataСатана Ликующий
Рейтинг: 1986 НеутралноВ САЩ и особено в Калифорния нормите за отделяне на вредни емисии са драконовски. Говори се, че нито една дизелова кола не покрива тези норми.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!simval
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#7] от "Гарван":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#7:"Гарван"]Печалбата юбер аллес !! [/quote]
А бе, каква печалба, бе момче.
Невероятни глоби, финансови загуби, загуби на пазарен дял. Няма да ми стигне полето да изредя всичките загуби, които ще последват. И най-важното - името на почтен търговец.
Тези хора са заложили бъдещето си за дребни фъстъци. Това е, което не мога да проумея.
hsi
Рейтинг: 244 ЛюбопитноНека сега някой автоджамбазин ти обяснява, че колата купена от Германия е на реални километри ...
poijn
Рейтинг: 477 НеутралноДо коментар [#8] от "Ghost":
Извинявай, но Фолксваген лъже защото не може да покрие определени изисквания в САЩ. Как това, че една компания мошеничества се обърна в главата ти на цяла държава? Какво, да ги оставят да лъжат за да си доволен ли? Мърльо.
Суджук Герберите
Рейтинг: 458 Неутрално"Мартин Винтеркорн. От 2007 г. насам Винтеркорн отговаря за изследванията и разработките, както и за бранда "Фолксваген". "Той или е знаел за случващото се в САЩ, или то не му е било докладвано. "
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!В някои документални филми за 2рата световна слушам, че дори след войната много хора вярвали, че Хитлер не бил знаел за лагерите и холокоста, не му докладвали за това и как той никога не би го допуснал..
Просто се сетих покрай този материал за господин Винтеркорн... Съвпадение явно...
emilm13
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#16] от "poijn":
В световен мащаб има недостиг (меко казано) на идеи и ценности! Хората се хранят като свине - каквото им падне, тъпчат се с наркотици и алкохол. Ама за нещо абсолютно полезно (СО2 - с него дишат растенията) направиха "световен" проблем. След година-две ще махнат кретенизмите ама...
poijn
Рейтинг: 477 НеутралноДо коментар [#18] от "emilm13":
Абе нещо полудяхте. Казва ти се: имат изисквания. Не ги полриваш? Не продаваш там.
Къде отиде ти? Планета. Глобални проблеми. Полезно.
hope
Рейтинг: 3619 НеутралноОреола около Германия бавно, но сигурно се разпада. Или по-скоро истината лъсва.
Любовта ще спаси света!!!Следващия факт, който ще лъсне е причината, поради която ЕС под вещото ръководство на Германия и Франция, отвориха границите за бежанците.
fwf35308248
Рейтинг: 233 Неутралномдаа,шмекериите трябва да се наказват!
с трилитрови автомобили на пазар за кока-кола
))
Друг е въпросът дали американците са наистина загрижени
за екологията
osl19549478
Рейтинг: 571 НеутралноСега заслужават да ги съсипят с максимални глоби за всеки автомобил. Дано се усетят най-после. Вече 5 години Ауди например показват някакви картонени макети на е-трон с 4, 5 двайсе електромотора... и всяка година обещават конкурент на Тесла, а реалността е че не спират да произвеждат тракащи канцерогенници и нищо друго. Имат 1-2 параванни модела с хибридно задвижване, които не се купуват, защото са зле направени, но са принудени да ги имат заради еко-законите и това е.
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!А ако и в България се спазваха така разпоредбите при годишните прегледи, нямаше да виждаме толкова Димящ Ганьо по улиците...
Chavo64
Рейтинг: 402 НеутралноБе има нещо в тая работа. По скоро има два (електронно установени) режима. Нещо като нормален и екологичен режими. Явно е проблем в трактовката от правна гледна точка. Честно не виждам как американските автомобили да са по екологични от немските.
chavo64Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#14] от "simval": "Чиче" ти в кой свят живееш? В името на печлбата хора се убиват директно и индиректно, ти ми говориш за името на почтен търговец. Бъди сигурен, че дойчо са си направили сметката ( крива или права) и пак ще са първи. Сименс сигурно фалираха след скадалите и сътресенията на борсата?
simval
Рейтинг: 933 НеутралноДо коментар [#24] от "Гарван":
Аз не зареждам в Лукойл.Аз знам в кой свят живея, но се чудя вие как ще оживеете във вашия свят на всепоглъщащ цинизъм.
ПП. А доколко германците са си направили сметката (в случая очевидно без кръчмаря), то ще поживеем да видим. Гаф на борсата и гаф с основния ти продукт е много небрежно да ги сравняваш.
Valeria
Рейтинг: 820 Неутрално[quote#8:"Ghost"]САЩ започва бавно, но целеустремено да мачка Германия... [/quote]
https://goo.gl/8NG90JДословно същото си мислех преди секунда. Положително VW не са единствения подправящ данните производител.
daskal1
Рейтинг: 4419 НеутралноДо коментар [#8] от "Ghost":
В културата на САЩ лъжата е едно от най-ненавижданите и обидните неща. Можеш да не кажеш "цялата истина", но не да "лъжеш", за това в бизнеса се отива в затвора. Фолксваген са се увлекли по американската жажда за скорост и мощност, корекцията в момента е възможна с намаляването на показателите на въпросните коли в това отношение, плюс глобите, разбира се. Отваря се и един огромен пазар за адвокатите на протежателите на тези коли, които могат да съдят Фолксваген за "фалшива реклама" и "съзнателно увреждане на здравето ". Избор на коли голям, но концернът попадна в ситуацията на БП и ще плаща яко за загубеното доверие.
cristo_n
Рейтинг: 515 РазстроеноТочно немците са виновни за налагането на безсмислено високите EURO 4 и 5 норми, за да могат да си продават патентите и електрониката за управление на двигателите, и сега бумерангът, хвърлен от тях, се връща и БАМ - да им е честито! Има една максима - колкото един механизъм е по-прост, толкова е по-здрав и колкото е по-сложен, толкова е по-несигурен. Двигателите бяха достигнало техническо съвършенство около 2000-ната година, след това налагането на EURO 4 наложи значителни подобрения, тези подобрения обаче усложниха прекалено много двигателите и ги направиха прекалени сложни, за да са надеждни!
С по-новата ми кола, 2008-ма година, всяко тръгване на път ми е притеснение, докато с по-старата - VW от 1995 година - мога без грам притеснение да тръгна на път, без дори да погледна антифриза и маслото как са!
Гарван
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#25] от "simval": Не се чуди приспособяваме се, иначе загиваме. Твоите предци сигурно също са се чудили за теб. Големите корпорации винаги оцеляват. Ще има сътресение, но ще отмине. Нестле, като ги хванаха с отровно бебешко мляко в Китай и Унгария, пак са номер едно в бранша си. ФВ вярно не с такива мащаби имат и други гафове. Подкупите в ADAC и прикритите проблеми с помпа-дуза мотор, не им попречи да са номер 1 по продажби. При големите където е текло, пак ще тече.
2.5
Рейтинг: 1597 Весело"Запитани дали са доставяли и електронния модул за контрол, замесен в разследването в САЩ, от "Роберт Бош" отговорили, че "интегрирането на компонентите (...) е отговорност на производителя (на колата)"."
I Want To BelieveДемек си измили ръцете...
Trayan
Рейтинг: 922 НеутралноДо коментар [#26] от "Valeria":
Положително ФВ са едни от най големите мошеници. Това им е бизнес политика. Вижда се с невъоръжено око.
Всички други са невинни без факти. При ФВ това не е първият случай.
donyon
Рейтинг: 704 ВеселоАз се чудя кой обгазява Перник,пък те Голф-овете били...Остана и винкелът да не е от желязо...
Танас
Рейтинг: 515 ВеселоКато, че у Перник е по - чист въздуха !
Един препатил
Рейтинг: 2947 НеутралноДо коментар [#27] от "daskal1":
[quote#27:"daskal1"]В културата на САЩ лъжата е едно от най-ненавижданите и обидните неща.[/quote]
"Бреей! хитро момче излезе, да е живо на баща си, синца ни измами!"
И както е възкликнал авторът на горното - "Нали си вездесъщ, Господи!"
daskal1
Рейтинг: 4419 НеутралноЕ, сега ФВ обявиха че са отделили 7 милиарда долара за да уреждат скандала. Това май е само началото.
daskal1
Рейтинг: 4419 НеутралноДо коментар [#34] от "Един препатил":
Май затова мошенник от класа в американския жаргон е "артист на доверието" (confidence artist, confidence man, conman). Доверието на другите е стоката с която се търгува, но за за която търговия бият по закон.
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#5] от "simo87":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТова няма ли да помогне на Пиех да спечели?
deutschwagen
Рейтинг: 1840 НеутралноДо коментар [#32] от "donyon":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningВ Перник не се карат масово нови коли
alray
Рейтинг: 473 НеутралноДва дена спад в акциите с над 25% - за всеки ден... Паднаха до 100$ а в началото на годината видяхме цена от 280$ огромен срив, който може да продължи, тъй като това не е просто скандал, а нерешим скоро проблем...азиатците напират и те..днес има заседание на УС на гиганта, но и тези 6.5 милиарда $ заделени за глоби няма да им стигнат-англия и Франция също настъпват по компанията-все пак те също имат интереси в бранша.. А до колко другите са "чисти"- до колкото засега не са ги хванали
Публикувано през m.dnevnik.bg
vankata1
Рейтинг: 1235 ЛюбопитноГолям скандал наистина, но се питам дали двигателят ТДИ на Фолксваген замърсява повече американския въздух от 3-4-5-6 литрови двигатели на ГМ, Форд и т.н. традиционни американски автомобили?
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 918 ЛюбопитноПроблемът е ,че съзнателно са изградили система за ЛЪЖА .Това е проектирано устройство и управление/софтуер/ за заблуда от тук следва ,че те искат и съзнателно ни лъжат!
И дали е само за това???
Следват много въпроси и трудни отговори.
Но един добър кризисен ПР специалист може и да изведе ползи...
Само ,че дали ще се намери точно в този момент и точно с тази доза гениалност такъв човек??
ungeheuer
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#26] от "Valeria":
Сигурно и ФВ са в играта, след като са в абсолютна паника какво да правят. Направо си вкарват автоголове за да помогнат да бъдат смачкани. Не знам как оперира мозъкът ви, наистина.
друго си е да има конспирацийка, нали