"Фолксваген": Проблемът засяга само един модел двигатели на 11 млн. коли

EA189 бе представен пез 2009г., съответства на еконормите Евро 5 и бе заменен през 2012г. с подобрения модел EA288.

EA189 бе представен пез 2009г., съответства на еконормите Евро 5 и бе заменен през 2012г. с подобрения модел EA288.



Компанията "Фолксваген" съобщи, че проблемът, заради който избухна скандал с данните за вредните емисии от нейни коли в САЩ, засяга един единствени вид двигатели. Това е  софтуерът за турбодизеловият EA 189, но той е монтиран на близо 11 милиона автомобила в цял свят.


От компанията потвърждават, че са установени сериозни разминавания между резултатите от лабораторни тестове и действителната употреба на пътя. "Фолксваген" обявява още, че въпросният софтуер няма никакъв ефект за мнозинството от този тип двигатели и не влияе на управлението, потреблението на гориво или емисиите.


За дизеловите двигатели с европейски стандарт за емисии Евро 6 от "Фолксваген" изтъкват, че те отговарят на всички правни и екологични стандарти.




За овладяване на кризата с EA 189 се отделят близо 6.5 млрд. евро, които ще бъдат отчетени в счетоводните резултати за третото тримесечие. Поради продължаващото разследване тази сума може да се увеличи.


Но на пазарите продължава и вълната от лоши новини за най-големия по продажби автомобилен производител в света.


Акциите на компанията продължиха да се обезценяват втори ден след избухването на скандала и в момента на най-голям спад от капитализацията ѝ бяха заличени около 30 млрд. евро.


Анализатори коментират, че безспорно това е най-големият скандал в 78-годишната история на "Фолксваген" и че всичките им прогнози за представянето на компанията вече нямат стойност.


Скандалът тръгна от Калифорния, когато през септември местен регулатор заплаши, че няма да разреши за употреба модели на "Фолксваген" за 2016г. с т.нар. "чист дизел". Чак тогава компанията призна, че има нередности.


Сега щатските прокурори на Ню Йорк и няколко други щата сформират специални групи за разследване на скандала и проверка дали са нарушени закони за опазване на околната среда и защита на потребителя.


Под сериозен въпрос е бъдещето на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, след като предвиденото за сряда заседание на специална комисия на компанията бе изтеглено за вторник вечерта, а в петък има борд на директорите, на който трябваше да се обсъжда удължаване на договора му до 2018г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9252 Неутрално

    Един модел,но 11 млн.коли.

  2. 2 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да видим дали и утре ще продължи сривът на акциите им. 30% за дена не са никак малко.

  3. 3 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 495 Гневно

    Щом ФВ лъжат като цигани, представете си какво правят всички останали...

    Алчността ще унищожи човечеството. Напълно заслужено.

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  4. 4 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1168 Любопитно

    Проблемът не е, че е "Народната кола", а че е "Народната кола" на Германия...

    Форумът е в будна кома...
  5. 5 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Сериозна компания, за да прави такива гафове...

  6. 6 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1230 Любопитно

    [quote#0:"статията"]"Фолксваген": Проблемът засяга само един модел двигатели на 11 млн. коли[/quote]
    Това американците не ги интересува. Интересува ги, че ИМА проблем.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    Чудят се тия хамериканци как да утрепят дизела. Никой петролен магнат не харесва коли дето горят 5/100, нали?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2281 Весело

    И какво сега? Миналата събота си взех "Поло", а можеше да почакам и да го взема по-евтино...Утре няма да пускам ТОТО...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1088 Весело

    "Само един двигател на 11 млн. коли..."

    Ако за тоя PR плащат пари, да си ги искат обратно.

  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 549 Неутрално

    само те да бяха. Тестове показват, че опели изпускат 5-ти над нормата, аудита 3 пъти над нормата, волва 14 пъти над нормата, мазда 6 3-4 пъти над нормата. Общо взето в лабораторията всички лъжат. Явно тестовете за нормите си ги правят самите производители в собствените си лаборатории и после казват, че покриват Евро 6. Независимите тестове обаче показват нещо различно...

  11. 11 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    те и французите при 90% дизели се чудят как да разкарат дизелите от градовете, особено от Париж, защото Париж се задушава.

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4303 Неутрално

    Проблемът за американците е в лъжите чрез монтиран гаджет от ФВ. Засега ФВ каза че са готови със 7 милиарда долара обезщетения и техническа поддръжка. Ако не бяха лъгали нямаше защо да заявят практически веднага за готовността да плащат.

  13. 13 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 472 Весело

    Трабант и Варбург също са германски)
    Генетично им е заложено)

  14. 14 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Както казват старите хора - идиотите се познават по колите.

  15. 15 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#7:"Bulgarische Motoren Werke"]Чудят се тия хамериканци как да утрепят дизела. Никой петролен магнат не харесва коли дето горят 5/100, нали?[/quote]
    Много сажди хвърля, в Западна Европа е доста замърсен въздуха основно от дизелите, и добре, че тук са по нарядко и народа масово кара на газ , че хептен щяхме да се издушим с тея печки на твърдо гориво.

  16. 16 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1628 Весело

    -Бахти и простотиите!

    А бе какви са тия лаборатории, дето не могат да хванат количеството на вредните газове, защото някакъв "компютър" "(софтуер)" ги лъжел !!!!
    А бе нали вкарват изгорелите газове в тръба с изчислителни уреди, дето ги изчислява на какво ниво са !
    Как някакъв "софтуер" ще пусне "хубаво изгаряне", за изследването, а после защо ще разреши горене, дето позволява "40 пъти по високи" нива на отровност?!?!?
    Или лабораториите са фиктивни, или това е поредната партенка за да се занимава простолюдието !!!

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4644 Неутрално

    От Волфсбург се опитват да омаловажат скандала,но няма как този номер да мине.

  18. 18 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4644 Любопитно

    До коментар [#1] от "rosiraycheva50._":
    ++++++++++++++++++++++++++
    Точно тези 11 милиона коли ще "преобърнат кораба"

  19. 19 Профил на Avalanche
    Avalanche
    Рейтинг: 485 Весело

    Първо помпа дюзата сега това.

    ИНТЕРНЕТ ЛУМПЕНИ ОТ ВСИчКИ СТРАНИ СЪЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  20. 20 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 763 Неутрално

    [quote#3:"goshe55"]Щом ФВ лъжат като цигани, представете си какво правят всички останали... [/quote]

    ФВ са най-алчните! Не приписвайте техните прегрешения на други. Та те дълго време твърдяха, че Октавия е евтин седан в D клас. Истината е, че Октавия е скъп седан, защото е в С клас. Голф пък дълго време се търкаляше със стари технологии и с най-малките размери в класа си, но на висока цена. За повече печалба го продаваха и като премиум марка – Ауди А3. Опитваха се да овладеят голяма част от автомобилния пазар купувайки марки на килограм. Задушаваха всяка индивидуалност и навсякъде налагаха една и съща карантия с видоизменена фасада.

  21. 21 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#16] от "vagabond66":

    ...или просто не си наясно, че това в Калифорния е истински контрол, а не пародията Технически преглед в скъпата ни Родина, управлявана от пожарникар.

  22. 22 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Поразсъждавай малко над марката Тесла и пазара на хибриди, силно представен именно в САЩ. Няма как Америка да подкрепя доставчиците на нефт. Просто имат строги норми и са особено критични към доставчици от други държави. Повечето номера от други краища на света не вървят в САЩ.

  23. 23 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 919 Неутрално

    [quote#19:"Lavinata"]Първо помпа дюзата сега това.[/quote]

    Всички, които са карали помпа-дюза и след това са имали от по-новите CR-дизели, си спомнят с носталгия за помпа-дюзата, понеже тя вървеше като ракета в сравнение със спънатите нови CR-дизели. Уж по технически данни новите CR-дизели имат същите динамични характеристики, че и по-добри, ама май действителността е малко по-друга.

  24. 24 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#23] от "Smoke":

    Карах помпа-дюза, карах cr 103 kw, сега карам новия 110 kw. не смятам, че новите двигатели са спънати. освен това са и по-икономични

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  25. 25 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ще напомня и тук, за скандала с конкурса за новите коли на НС, който видимо беше нагласен за Фолксваген. Явно хората във Фолксваген ги интересува само да има ръст на продажбите, на всяка цена и не се свенят да дават подкупи и да лъжат за емисии или разход на емисии. Жалко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  26. 26 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    *разход на гориво

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    Но на пазарите продължава и вълната от лоши новини за най-големия по продажби автомобилен производител в света.
    ___________
    Всяко съмнение ,че финансови пънкари от САЩ манипулират световните борси са случайно !
    Американските лаборатории на неолибералните тинк танкове откриват нов фронт и срещу Германия но това либерастите ще го отрекат !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4573 Весело

    До коментар [#25] от "sherekhan":
    Абе това с подкупите беше преди преди когато Сименс печелеха всички търгове в Европа и Света !
    Сега лобистите вадят европейски изисквания и те често излизат заедно заедно германските иновации!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    [quote#13:"mahjongg"]Трабант и Варбург също са германски[/quote]
    e, стига!
    Това е гениално простия и ефективен двутактов двигател на Николаус Ото, приложен по-късно в DKW, при който от 0,9 л било изкарана мощност от 45 до 55 к.с.задвижвал по-късно Вартбург, полската Сирена. Горе-долу пак от същото време е 4-тактов мотор на Опел, задвижващ и Москвич, който изкарва 45 к.с. от обем почти 1,4л.
    А Трабито е друга бира - още по-прост двигател, но практически вечен. За разлика от 4-тактовия съветски V двигател с 0,75 л обем и 26 к.с., много лесен за демонтаж и ремонт в домашни условия на масата в кухнята (обикновено ежеседмично).

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    [quote#27:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Всяко съмнение ,че финансови пънкари от САЩ манипулират световните борси са случайно ![/quote]
    и още по-случайно се оказало, че реалните характеристики на "гениалния" TDI двигател EA 189 нямат нищо общо с каталожните.

  31. 31 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 646 Весело

    [quote#14:"_tsiki_"]Както казват старите хора - идиотите се познават по колите.[/quote]

    имаш късмет ,
    че баш апологета на Вагините - Дойчовагин ...
    не е онлайн

    иначе..да си отнесъл хурката
    аргументи бол: ти си прост , ти нищо не разбираш от коли ,

    Вагин-най-продаваната марка в УСА..



  32. 32 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    откакто имах Пасат през 2002 и изредих абсолютно всеки сервиз в моя град и на 2 та година установих ,че харча повече отколкото лизинг на нова кола за ремонти , се отказах от известната марка ,минах на Тойота и вече 10 години съм забравил къде са сервизите ,а и дизела е оса , гори малко под 5 ,така ,че карайте си гоуфовете

  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1721 Весело

    [quote#23:"Smoke"]Всички, които са карали помпа-дюза[/quote]

    ...знаят, че едвам покриваше Евро 3 и нямаше никакви шансове за Евро 4.
    Чат-пат се трошаха разпределителни валове, пукаха се главите, по-шумен е даже от старите предкамерни дизели от 70-80-те години.
    А колко е "пъргав" разправяйте на старата ми "Алфа" 2.4JTD от 1998 година........

    Знанието е сила, информацията - власт
  34. 34 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    До коментар [#22] от "b_d_s":

    О, направо са грийнписовци всичките. Затова карат пикапи с 4 литрови двигатели, които почти не изхвърлят СО2 и със сигурност изхвърлят по-малко NOx от европейските дизелчета.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    "За дизеловите двигатели с европейски стандарт за емисии Евро 6 от "Фолксваген" изтъкват, че те отговарят на всички правни и екологични стандарти."

    Двигателят е най-консервативната част от един автомобил. Любопитно, каква е разликата между два дизелови двигатели на VW, с еднакъв обем, така че да единият да покрива Евро 5, а другият Евро 6 стандарт? Ако проблемът е във въпросния софтуер от Бош, то как стоят нещата с дизелите на Тойота напр. Бош доставяха компоненти и за техните двигатели?

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Явно германците не са вече германци.
    Впрочем, от личен опит смея да кажа, че през годините, а и понастоящем, най-много проблеми в бизнес отшношенията са ми създавали/т германци.
    Заслужават си многомилиардната глоба, а може би и затвор за изпълнителния им директор заради причинените здравословни проблеми на вероятно много хора по света.

  37. 37 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Извън темата ''Вольксваген'' мога да заявя , че от ауспуха на моето старичко БМВ Е61 , излиза свеж планински въздух !Естетствено не съм му пипал ДПФ филтъра , катализатора и т.н ....всъщност не съм пипал нищо , което една особена порода ''фенове'' обичат да пипат и подобряват !

  38. 38 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#15] от "takeshi303":

    Само дето 1 камион или бус на дизел/99%/ замърсява повече от 100 леки коли на газ.И кво от тва, че народа масово кара на газ, а

  39. 39 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Пак някой се е оплел в опитите за грандиозни продажби и сега ще се понесат последиците.

  40. 40 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 588 Любопитно

    Е, ще сменят софтуера и ще си платят глобите...това ще ги научи, че лесния път, понякога се оказва труден...Какво толкова, ако леко се позагуби мощност и се качи разхода....Не разбирам обаче дивата злоба и подигравки, леещи се във форумите....

  41. 41 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#2] от "Х":

    перфектно време да покупка

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5258 Неутрално

    Да не си Пи-Ар на ФВ е кошмарно в този момент!

  43. 43 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    нали! колко по-добре е примерно да си български пенсионер

  44. 44 Профил на zacshtoto
    zacshtoto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От частичната официална информация," между редовете " пише:
    1. Корупция до ниво правителство за 300 милиарда евро;
    2. Тотален срив на ценностната система на много хора от това общество;
    3. Разкритията гарантирано не се отнасят само за Фолксваген, а отварят нишата за американски производители;
    4. Вече твърде често "колелото се върти" в грешна посока, но умишлено си затваряме очите

  45. 45 Профил на zacshtoto
    zacshtoto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "schroeder":

    Грешка: "...за кокошка няма прошка, но за милиони няма закони"

  46. 46 Профил на zacshtoto
    zacshtoto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#40] от "Коки":

    Проблем е , не е грешка, а целенасочена измама с участие на много инстанции. По-точно германските институции продадоха доверието към тях за 300 милиарда. Техническият проблем е трудно решим с този "динозавър на индустриалният капитал"-буталният двигател!

  47. 47 Профил на zacshtoto
    zacshtoto
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#21] от "b_d_s":

    Цитат"...или просто не си наясно, че това в Калифорния е истински контрол, а не пародията Технически преглед в скъпата ни Родина, управлявана от пожарникар."
    Явно си много далече от нещата за ГТП, технически надзор и държавен рекет





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK