
Европейската комисия призова всички страни членки да разследват колко автомобили на тяхна територия са снабдени с устройства за манипулиране на данните за вредни емисии на дизелови двигатели на "Фолксваген".
Компанията потвърди, че има монтирано устройство със специален софтуер, известно като "defeat device" на конкретен модел дизелов двигател от 2008 г., с който са продадени близо 11 милиона коли по цял свят.
Устройството се включва само по време на тестове на автомобила в лабораторни условия и по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата.
theanalyser
Рейтинг: 1416 НеутралноЕ това вече е доста нагло.
Трябва като в САЩ - милиарди долари глоби и ако пак продължават - затваряне.
Rock J
Рейтинг: 346 ЛюбопитноАз не карам Фолксваген но съм любопитен за кои модели конкретно става въпрос все пак?!
Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.smotlixx
Рейтинг: 644 НеутралноХитреци.
keipax
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#2] от "Rock J":
май само за тия с дизелови двигатели...
Massive atack
Рейтинг: 367 НеутралноЯсно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?
Да живее България и българският народ.Rock J
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#4] от "keipax":
Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.Да но, нали има различни модели. Между другото предпочитам бензиновия двигател. Никога не съм карал дизел и няма да карам.
vangelov.v
Рейтинг: 233 ВеселоТитана на мисълта и технологиите Бойко да нареди масови проверки от всички налични агенции.
theanalyser
Рейтинг: 1416 НеутралноНа Лъвов мост могат да ги намерят всичките, които не са заминали.
Като на вечерна проверка излиза - цялото племе.
Интересно през деня какви ли ги вършат...
theanalyser
Рейтинг: 1416 НеутралноОпс...
Цецо
Рейтинг: 1512 НеутралноДо коментар [#4] от "keipax":
Covid live matter. Stop the genocide.Но не само Фолксваген, а на цялата група. Т.е. Сеат, Ауди, Шкода. А и в съседство пише, че немското министерство разглежда поне два двигателя.
Цецо
Рейтинг: 1512 НеутралноДо коментар [#4] от "keipax":
Covid live matter. Stop the genocide.До коментар [#6] от "Rock J":
"Информираха ни, че също така в Европа дизелови двигатели с обем 1.6 и 2.0 литра са засегнати от манипулациите, за които говорим", каза министърът пред журналисти.
B52
Рейтинг: 1650 НеутралноЧак да му домилее на човек за загрижеността на тези добри хора от VW
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive."Устройството се включва само по време на тестове на автомобила в лабораторни условия и по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата."
Безобразието е огромно и без съответните глоби наказателно-солени както и оставки сред ръководството не е редно да мине!
442
Рейтинг: 1313 НеутралноМаскари. Да се проверят и другите им марки.
the социалиста
Рейтинг: 458 НеутралноНе знам Волво дали е екологически чиста, но е най-обезопасената кола.
Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.Въпреки всичко, ако нямате сиво вещество в главата, никакви еърбеци и колани няма да ви спасят на пътя.
ojo72
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#2] от "Rock J":
Jetta, Passat, Sportwagen, Beetle и Audi A3 с двулитров дизелов мотор произведени от 2009 г. до сега
Rock J
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#15] от "ojo72":
Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.Благодаря за информацията!
vagabond66
Рейтинг: 1620 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Massive atack":
[quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди? [/quote]
Явно става въпрос за "VW-GROUP" !
_tsiki_ (otvratitelen nov sait)
Рейтинг: 402 Неутрално40 пъти над допустимите норми? Споре германците едва при фв превърнаха европа в открита газова камера и е абсолютно наложително да бъдат закрити и изпратени в затвора виновниците! Отявлен геноцид и престъпление срещу човечеството!
Да не забравяме днес излязоха данните за бмв х3- реално замърсява 11 пъти над евро 6 нормите !!!!
the социалиста
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#5:"Massive atack"]
Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди? [/quote]
Ами Ауди е под шапката на Фолцваген. Една фирма са, с две търговски марки.
snower
Рейтинг: 322 НеутралноАко този двигател е продаван и монтиран в други марки коли, тогава мащабите са още по-сериозни.
the социалиста
Рейтинг: 458 НеутралноКато шофирате, мислете с черепната кутия, не със скоростната кутия.
Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.Тази сутрин пак си отидоха четирима бързаци.
ijj
Рейтинг: 1078 НеутралноИнтересно дали в крайна сметка няма да се променят нормите за емисиите на азотни оксиди от дизелови леки автомобили - защото в сегашния им вид едва ли някой ги спазва. В 2000 г. европейските норми за NOx са били 0,5 г/км (нормите Евро 3), а сега са 0,08 г/км (нормите Евро 6). Тези норми не само Фолксваген, а и другите фирми могат да ги постигнат само чрез ограничаване на работния режим на двигателя. Другото, което може да стане, е да се намали много производството на дизелови леки автомобили - както е в Америка.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2375 Весело[quote#15:"ojo72"]Jetta, Passat, Sportwagen, Beetle и Audi A3 с двулитров дизелов [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleМай и шкодите всичките имат 2.0d двигател!
Qnyx
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#2] от "Rock J":
Trust no one.Джета, Голф, Бийтъл, Ауди А3, Пасат, модели 2009-2015 с 2.0TDI двигател, като на някои места споменават и 1.6TDI.
От Гардиън списък:
2009 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen – test groups 9VWXV02.035N/9VWXV02.0U5N
2010 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3 – test group AVWXV02.OU5N
2011 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3 – test group BVWXV02OU5N
2012 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group CVWXV02OU5N
2012 – VW Passat – test group CVWXV02OU4S
2013 - VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group CVWXV02OU5N
2013 – VW Passat – test group DVWXV02OU4S
2014 - VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group DVWXV02OU5N
2014 - VW Passat – test group EVWXV02OU4S
2015 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible, VW Passat – test group FVGAV02.0VAL
zcu00469861
Рейтинг: 254 НеутралноДо коментар [#1] от "theanalyser":
Интересно ми е ако затворят фирмата (което слава Богу няма да стане) какво ще стане с хилядите работници и подизпълнители на Фолксваген?
Ти изобщо даваш ли си сметка какво би станало с немската и следователно европейската икономика, ако това се случи ?
Ген. Колев
Рейтинг: 515 ВеселоБракувай! ...целокупният Перник доволно потрива ръчички!
СДС
Рейтинг: 1416 НеутралноСофтуера "defeat device" е доставен от "Бош".
nemo malus felix, minime corruptor.Юнашко доверие, с други думи шуробаджинащина.
Athanatos
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#6] от "Rock J":Никога не съм карал дизел и няма да карам
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Може би разковничето е в това, че никога не си карал
След няколко бензинови (чисти или с газ, или с метан), най-накрая седнах в дизел и повече не ща да чуя за бензинова кола.
Опитай!
deymus
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#2] от "Rock J":
Дизел след 2009-та.
russian78
Рейтинг: 670 НеутралноХубав нагледен пример за това, как работят регулациите - никак. Едни чиновници с най-благородни подбуди пишат някакви правила и норми. После други чиновници създават процедури за контрол върху спазването на създадените норми. Трета група прилага тези процедури и съвестно следи за прилагането на нормите. Всичко това струва на данъкоплатците много пари, а ефекта се свежда до нула само с няколко реда софтуерен код, както в конкретния случай. От това няма никакъв смисъл.
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)pag
Рейтинг: 1253 Весело[quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?[/quote]
Знанието е сила, информацията - властВ групата на Фолксваген, заедно със Сеат, Шкода.
Ако помислите малко, ще видите, че на второ място е Пежо/Ситроен, което са две марки от една група.......
kihano
Рейтинг: 740 НеутралноКаква излезе тя? И у нас и в чужбина частния интерес е един и същ. Ако може да вреди за печалба няма да се посвени. Частният интерес е обществена проказа!
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!pag
Рейтинг: 1253 Весело[quote#6:"Rock J"]Никога не съм карал дизел и няма да карам.[/quote]
Знанието е сила, информацията - властЗначи не сте компетентен да коментирате.
Пробвайте с някой 3-4 литров съвременен дизел, може да получите просветление.......
pag
Рейтинг: 1253 Весело[quote#32:"kihano"]Частният интерес е обществена проказа![/quote]
Знанието е сила, информацията - властКарайте си "Москвич"-а, той изпуска само аромат на "Тройной" одеколон за истински мъже......
gast
Рейтинг: 617 Неутрално[quote#25:"zcu00469861"]какво ще стане с хилядите работници и подизпълнители на Фолксваген? [/quote]
Вече се коментира по немските медии за закриване на работни места при ФВ. Между другото, много уместен коментар и се чудя кои глупаци са ти сложили минуси.
Целият скандал е част от търговска война, разбира се накрая пак ще пострадат обикновените работници и изпълнители.
zcu00469861
Рейтинг: 254 НеутралноДо коментар [#35] от "gast":
Уф, поне не съм сам
Ами тези минуси, предполагам, са просто от вроденото в българина злорадство и голямото му чувство за "справедливост". Само, че ако него го обвинят, той никога не е виновен
А по повод дали е търговска война, не съм много сигурен, защото до колкото разбрах изследванията са правени от някаква неправителствена организация. Целта им била да покажат колко много са напреднали производителите на автомобили с намаляването на вредните емисии и за целта взели за пример, "най-добрият" на американския пазар...
Massive atack
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#17] от "vagabond66":
Да живее България и българският народ.Явно не виждаш графиката...
бабачко
Рейтинг: 498 Любопитноами да намалят производството на дизели или да ги върнат на варианта например: Нисан Патрул 90г - 2.8 л/90 к.с., но пък огромен въртящ момент. На дизела това му е хубавото- да го усетиш как тегли още от ниските обороти. В днешно време, бензинов мотор с турбина постига пощи същия въртящ момент. Другото, което е, доколкото знам Дизел е казал на Ото, че ще направи двигател с евтино гориво за народа. Е какво му е евтиното на съвременния дизелов мотор? Изключително скъпа подръжка. Трепериш да не се скапе, поради изключително лошото качество на нафтата. И не на последно място- цената ...
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############Mike
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#5] от "Massive atack":
По тая логика къде са Шкода, Сеат, и т.н.
Мен ми е по-интересно, ако класацията е на фирми, а не на марки, защо пише Мерцедес-Бенц, а не Даймлер... И на мен ми се струва доста шашава тая графика...
Mike
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#35] от "gast":
До коментар [#36] от "zcu00469861":
Разбира се, че всичко е търговска война. Тия "заобикаляния" на стандартите не са от вчера, и ги правят всички, с повече или по-малко интелигентни средства и начини. Просто за момента няма друг начин да се изпълнят драконовските граници за емисиите при дизелите. Това се знае и в Европа (междувременно стана ясно, че и немското правителство е знаело за ситуацията при Фолгсваген!), но си траят, защото в противен случай това значи де факто да се спрат от производство дизеловите двигатели. В САЩ не им дреме, щото там си карал само ЗИЛове така или иначе, ама в Европа дизела е на мода. При моделите средна класа на немските производители (Пасат, Ауди А6, 5-ца БМВ, Е-класа) дялът на дизели е около 60-70%. Все пак това са коли за дълъг път, при които има значение дали харчи 7 или 10 на сто.
Така че да се спрат дизелите би било финансова катастрофа за производителите, а след като се разбере, че това се дължи на нормите за емисии - тогава е и изборна катастрофа за политиците. Затова всички с траят за шмекерлъците, с които се "покриват" новите норми. Просто истината е, че в Европа има огромен пазар, който в САЩ не съществува, затова на едните им пука, а на другите не.
piterd
Рейтинг: 458 НеутралноИ къде точно е измамата ?
Нима някой е очаквал, че като изреже 150 к.с. двигател и разходомера му покаже примерно 50-100 л на 100 км (това е примерно), ще получи същото количество вредни емисии както когато колата работи на светофар, без въртене на волана и движение ? Може би някакви регулации са си повярвали, че могат да напишат нови физични закони ?
В почти всички съвременни дизелови автомобили при нужда от пълната мощност на двигателя се "включва" турбокомпресор който я осигурява, за сметка на повишен разход и вредни емисии естествено. Безплатен обяд няма, в модерните времена. Режима за който ни говорят е сходен с режима на работа в задръстване и изчакване на светофар, така че все пак намалени вредни емисии има. Това че разни номенклатури и бюрократи са очаквали някакви "чудеса" на инженерно технологичната мисъл, си е техен проблем.
Qnyx
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#41] от "piterd":
Trust no one.Тук изобщо не си говорим за "изрязване" на двигателя и моментно количество вредни емисии, както и за включване на турбокомпресора и т.н.
Става въпрос за напълно умишлен режим на работа, в който всички системи за пречистване на отработените газове работят както трябва - режим направен единствено с цел да се преминат тестовете. След тестовете същите тези системи се изключват и не работят, дори и когато двигателя не се "изрязва". А всичко това съвсем не е толкова невинно
piterd
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#42] от "Qnyx":
Някой от нас двамата не чете внимателно ! Режима в който компютъра разбира че е на тест, по параметрите които следи, е същия както на светофар и в задръстване. Останалото е неразбиране на принципите на работа на компютъра на автомобила. Технически тука измама няма. Останалото са журналистически внушения.
Qnyx
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#43] от "piterd":
Точно защото чета внимателно (не само тук, а от няколко дни следя случая) твърдя, че няма нищо общо и е напълно умишлено направено с цел измама и не е толкова невинно прегрешение. Принципа е както съм го описал. Тестовете не се правят както при нас с тръбичка в ауспуха и толкова (както се опитва да опише статията/графиката) - а тестов софтуер управлява двигателя на автомобила в различни режими (включително и изрязване/пълна газ) и се следят параметрите. Устройството на VW вижда влизането в тестов режим и включва всички системи на макс, като отработените газове са сведени до минимум/са по стандартите. След излизането от тестовия режим се изключват и двигателят си пуши доста повече.
Trust no one.Графиката е доста глупава, както и описанието в статията
Съгласен съм, че по описанието в графиката/статията технически няма проблем. Но, уви, има. И Фолксваген ще си платят доста солено.
piterd
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#44] от "Qnyx":
Не разбрах, как според теб, компа разбира че е в тестов режим ?Ако има бутон който го поставя в такъв добре. Но иначе е точно това което съм написал. Не зная за такъв бутон (но и не претендирам, че всичко зная). А "обикновения" тест с анализатор на газовете в ауспуха си е аналитичен тест. Не разбирам какво те притеснява в него ? При изправна еталонизирана измервателна система, си напълно ОК.
Нямам обаче желание повече да се обяснявам, така че остани си със здраве.
abdulhazred
Рейтинг: 542 НеутралноЕ как може така бе, нали Фрау Меркел каза, че бенжалюните ще работят в автомобилопроизводството.
Сега като глътнат вода вагините къде ще работи сичкуту Ахмед?
Qnyx
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#45] от "piterd":
Trust no one."According to the EPA’s notice of violation, the software ran the engine with “dyno calibration” settings designed to minimise pollution when it detected testing in progress (dyno refers to dynamometer equipment at the test centre). For the rest of the time it ran on “road calibration” which puts less emphasis on reducing emissions. "
"Volkswagen defeated the Environmental Protection Agency’s regime by programming the software that controls the engine, so that it runs with maximum anti-pollution controls only when tests are taking place.
During normal driving, these controls are relaxed, which improves performance and reduces engine wear."
"The code in the software gives thousands of different usage patterns corresponding to different combinations of inputs. "
Нищо не ме притеснява в обикновения тест. Притеснява ме умишленото му заобикаляне с режим на работа на двигателя, създаден единствено за тестовете. Ако колата работи в такъв режим непрекъснато всичко би било идеално, а и съм сигурен че "оправянето" на проблема ще е в тази насока - другия режим ще бъде деактивиран.
Ако всичко беше законно и само едно недоразумение, а не измама Фолксваген нямаше да позволятна никой да им нанася толкова удари без да реагира.
piterd
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#47] от "Qnyx":
Как компа разбира, че е в дино калибриращ режим ? Това за хилядите параметри може да го разправят на някой лаик. Толкоз величини в контрола на горивния процес в ДВГ няма!
Още днес ще събера инфо, за това до колко съответстват резултатите от газ анализаторите с нормите, за новите модели на фолксваген.
А реакцията на Фолксваген, може въобще да преследва други цели, а не установяване на Истината.
Да измама има, обикновено разходите се дават в едни режими на работа, които нямат общо с ежедневното използване, вероятно и емисиите на изгорели газове са в много специфичен режим на работа на двигателя, обаче тезата че Фолксваген излъга газ анализаторите, комисията и т.н. с някакъв код в софтуера, който не е ясно как точно се включва, ама работи е малоумна. Поне за мен. Пак лека ти нощ.
Karla Hanneman
Рейтинг: 458 Весело"по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата"


Karla , Майти Готическа Принцеса!То самото устройство - сигурно , ама черните флатуленции дето бълват последните 2 милиметра от игзоста не са
Karla Hanneman
Рейтинг: 458 Весело[quote#48:"piterd"]Още днес ще събера инфо[/quote]


Karla , Майти Готическа Принцеса!Само това чакахме!!! Ти да събереш инфо и да оневиним милите германци!
п.п. Хахахахахахаа
piterd
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#50] от "Карла":
О времена, о нрави. Кога ги осъдихме, кога ще ги оневиняваме, ей тъй, докато си чакаме, да ни сипят в копанката новата помия(манджа, буламач) от полуистини и манипулации. "Не може да не е истина, щото го пише в вестника ", така в наивното след освобождение, Българите, от новото време възприемаха нещата.
За 130 г. се очакваше, че ще пораснем, ама не. Преоблякъл се Илия, па се погледнал, се е в тия.
Бих се посмял и аз, ама не ми е смешно.
mtsvetanov
Рейтинг: 504 Неутрално[quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?[/quote]
Част от VW. Ти къде искаш да е?
tigerboko
Рейтинг: 402 НеутралноДневник: пише се мощността, с две букви т
сгрешено е на 2 места