Графика на деня: Как действа "тайното устройство" на "Фолксваген"

Графика на деня: Как действа "тайното устройство" на "Фолксваген"


Европейската комисия призова всички страни членки да разследват колко автомобили на тяхна територия са снабдени с устройства за манипулиране на данните за вредни емисии на дизелови двигатели на "Фолксваген".


Компанията потвърди, че има монтирано устройство със специален софтуер, известно като "defeat device" на конкретен модел дизелов двигател от 2008 г., с който са продадени близо 11 милиона коли по цял свят.


Устройството се включва само по време на тестове на автомобила в лабораторни условия и по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Е това вече е доста нагло.
    Трябва като в САЩ - милиарди долари глоби и ако пак продължават - затваряне.

  2. 2 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 346 Любопитно

    Аз не карам Фолксваген но съм любопитен за кои модели конкретно става въпрос все пак?!

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  3. 3 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 553 Неутрално
  4. 4 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rock J":

    май само за тия с дизелови двигатели...

  5. 5 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?

    Да живее България и българският народ.
  6. 6 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#4] от "keipax":

    Да но, нали има различни модели. Между другото предпочитам бензиновия двигател. Никога не съм карал дизел и няма да карам.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  7. 7 Профил на vangelov.v
    vangelov.v
    Рейтинг: 233 Весело

    Титана на мисълта и технологиите Бойко да нареди масови проверки от всички налични агенции.

  8. 8 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    На Лъвов мост могат да ги намерят всичките, които не са заминали.
    Като на вечерна проверка излиза - цялото племе.
    Интересно през деня какви ли ги вършат...

  9. 9 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  10. 10 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#4] от "keipax":

    Но не само Фолксваген, а на цялата група. Т.е. Сеат, Ауди, Шкода. А и в съседство пише, че немското министерство разглежда поне два двигателя.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#4] от "keipax":


    До коментар [#6] от "Rock J":

    "Информираха ни, че също така в Европа дизелови двигатели с обем 1.6 и 2.0 литра са засегнати от манипулациите, за които говорим", каза министърът пред журналисти.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  12. 12 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Чак да му домилее на човек за загрижеността на тези добри хора от VW
    "Устройството се включва само по време на тестове на автомобила в лабораторни условия и по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата."
    Безобразието е огромно и без съответните глоби наказателно-солени както и оставки сред ръководството не е редно да мине!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Маскари. Да се проверят и другите им марки.

  14. 14 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не знам Волво дали е екологически чиста, но е най-обезопасената кола.

    Въпреки всичко, ако нямате сиво вещество в главата, никакви еърбеци и колани няма да ви спасят на пътя.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  15. 15 Профил на ojo72
    ojo72
    Рейтинг: 515 Неутрално





    До коментар [#2] от "Rock J":

    Jetta, Passat, Sportwagen, Beetle и Audi A3 с двулитров дизелов мотор произведени от 2009 г. до сега

  16. 16 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#15] от "ojo72":

    Благодаря за информацията!

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  17. 17 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1647 Любопитно

    До коментар [#5] от "Massive atack":


    [quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди? [/quote]
    Явно става въпрос за "VW-GROUP" !

  18. 18 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 402 Неутрално

    40 пъти над допустимите норми? Споре германците едва при фв превърнаха европа в открита газова камера и е абсолютно наложително да бъдат закрити и изпратени в затвора виновниците! Отявлен геноцид и престъпление срещу човечеството!
    Да не забравяме днес излязоха данните за бмв х3- реално замърсява 11 пъти над евро 6 нормите !!!!

  19. 19 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#5:"Massive atack"]

    Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди? [/quote]

    Ами Ауди е под шапката на Фолцваген. Една фирма са, с две търговски марки.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  20. 20 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Ако този двигател е продаван и монтиран в други марки коли, тогава мащабите са още по-сериозни.

  21. 21 Профил на the социалиста
    the социалиста
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Като шофирате, мислете с черепната кутия, не със скоростната кутия.

    Тази сутрин пак си отидоха четирима бързаци.

    Ако социализмът беше нещо хубаво, целия свят щеше да бъде социалистически. Не само една Северна Корея.
  22. 22 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Интересно дали в крайна сметка няма да се променят нормите за емисиите на азотни оксиди от дизелови леки автомобили - защото в сегашния им вид едва ли някой ги спазва. В 2000 г. европейските норми за NOx са били 0,5 г/км (нормите Евро 3), а сега са 0,08 г/км (нормите Евро 6). Тези норми не само Фолксваген, а и другите фирми могат да ги постигнат само чрез ограничаване на работния режим на двигателя. Другото, което може да стане, е да се намали много производството на дизелови леки автомобили - както е в Америка.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2053 Весело

    [quote#15:"ojo72"]Jetta, Passat, Sportwagen, Beetle и Audi A3 с двулитров дизелов [/quote]
    Май и шкодите всичките имат 2.0d двигател!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rock J":

    Джета, Голф, Бийтъл, Ауди А3, Пасат, модели 2009-2015 с 2.0TDI двигател, като на някои места споменават и 1.6TDI.

    От Гардиън списък:

    2009 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen – test groups 9VWXV02.035N/9VWXV02.0U5N
    2010 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3 – test group AVWXV02.OU5N
    2011 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3 – test group BVWXV02OU5N
    2012 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group CVWXV02OU5N
    2012 – VW Passat – test group CVWXV02OU4S
    2013 - VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group CVWXV02OU5N
    2013 – VW Passat – test group DVWXV02OU4S
    2014 - VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible – test group DVWXV02OU5N
    2014 - VW Passat – test group EVWXV02OU4S
    2015 VW Jetta, VW Jetta Sportswagen, VW Golf, Audi A3, VW Beetle, VW Beetle Convertible, VW Passat – test group FVGAV02.0VAL

    Trust no one.
  25. 25 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":

    Интересно ми е ако затворят фирмата (което слава Богу няма да стане) какво ще стане с хилядите работници и подизпълнители на Фолксваген?
    Ти изобщо даваш ли си сметка какво би станало с немската и следователно европейската икономика, ако това се случи ?

  26. 26 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 498 Весело

    Бракувай! ...целокупният Перник доволно потрива ръчички!

  27. 27 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Софтуера "defeat device" е доставен от "Бош".
    Юнашко доверие, с други думи шуробаджинащина.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  28. 28 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#6] от "Rock J":Никога не съм карал дизел и няма да карам

    Може би разковничето е в това, че никога не си карал
    След няколко бензинови (чисти или с газ, или с метан), най-накрая седнах в дизел и повече не ща да чуя за бензинова кола.
    Опитай!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  29. 29 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#2] от "Rock J":

    Дизел след 2009-та.

  30. 30 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Хубав нагледен пример за това, как работят регулациите - никак. Едни чиновници с най-благородни подбуди пишат някакви правила и норми. После други чиновници създават процедури за контрол върху спазването на създадените норми. Трета група прилага тези процедури и съвестно следи за прилагането на нормите. Всичко това струва на данъкоплатците много пари, а ефекта се свежда до нула само с няколко реда софтуерен код, както в конкретния случай. От това няма никакъв смисъл.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  31. 31 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 961 Весело

    [quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?[/quote]

    В групата на Фолксваген, заедно със Сеат, Шкода.
    Ако помислите малко, ще видите, че на второ място е Пежо/Ситроен, което са две марки от една група.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  32. 32 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Каква излезе тя? И у нас и в чужбина частния интерес е един и същ. Ако може да вреди за печалба няма да се посвени. Частният интерес е обществена проказа!

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  33. 33 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 961 Весело

    [quote#6:"Rock J"]Никога не съм карал дизел и няма да карам.[/quote]

    Значи не сте компетентен да коментирате.
    Пробвайте с някой 3-4 литров съвременен дизел, може да получите просветление.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 961 Весело

    [quote#32:"kihano"]Частният интерес е обществена проказа![/quote]

    Карайте си "Москвич"-а, той изпуска само аромат на "Тройной" одеколон за истински мъже......

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на gast
    gast
    Рейтинг: 562 Неутрално

    [quote#25:"zcu00469861"]какво ще стане с хилядите работници и подизпълнители на Фолксваген? [/quote]

    Вече се коментира по немските медии за закриване на работни места при ФВ. Между другото, много уместен коментар и се чудя кои глупаци са ти сложили минуси.
    Целият скандал е част от търговска война, разбира се накрая пак ще пострадат обикновените работници и изпълнители.

  36. 36 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#35] от "gast":

    Уф, поне не съм сам
    Ами тези минуси, предполагам, са просто от вроденото в българина злорадство и голямото му чувство за "справедливост". Само, че ако него го обвинят, той никога не е виновен
    А по повод дали е търговска война, не съм много сигурен, защото до колкото разбрах изследванията са правени от някаква неправителствена организация. Целта им била да покажат колко много са напреднали производителите на автомобили с намаляването на вредните емисии и за целта взели за пример, "най-добрият" на американския пазар...

  37. 37 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#17] от "vagabond66":

    Явно не виждаш графиката...

    Да живее България и българският народ.
  38. 38 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 487 Любопитно

    ами да намалят производството на дизели или да ги върнат на варианта например: Нисан Патрул 90г - 2.8 л/90 к.с., но пък огромен въртящ момент. На дизела това му е хубавото- да го усетиш как тегли още от ниските обороти. В днешно време, бензинов мотор с турбина постига пощи същия въртящ момент. Другото, което е, доколкото знам Дизел е казал на Ото, че ще направи двигател с евтино гориво за народа. Е какво му е евтиното на съвременния дизелов мотор? Изключително скъпа подръжка. Трепериш да не се скапе, поради изключително лошото качество на нафтата. И не на последно място- цената ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  39. 39 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#5] от "Massive atack":

    По тая логика къде са Шкода, Сеат, и т.н.

    Мен ми е по-интересно, ако класацията е на фирми, а не на марки, защо пише Мерцедес-Бенц, а не Даймлер... И на мен ми се струва доста шашава тая графика...

  40. 40 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#35] от "gast":
    До коментар [#36] от "zcu00469861":

    Разбира се, че всичко е търговска война. Тия "заобикаляния" на стандартите не са от вчера, и ги правят всички, с повече или по-малко интелигентни средства и начини. Просто за момента няма друг начин да се изпълнят драконовските граници за емисиите при дизелите. Това се знае и в Европа (междувременно стана ясно, че и немското правителство е знаело за ситуацията при Фолгсваген!), но си траят, защото в противен случай това значи де факто да се спрат от производство дизеловите двигатели. В САЩ не им дреме, щото там си карал само ЗИЛове така или иначе, ама в Европа дизела е на мода. При моделите средна класа на немските производители (Пасат, Ауди А6, 5-ца БМВ, Е-класа) дялът на дизели е около 60-70%. Все пак това са коли за дълъг път, при които има значение дали харчи 7 или 10 на сто.

    Така че да се спрат дизелите би било финансова катастрофа за производителите, а след като се разбере, че това се дължи на нормите за емисии - тогава е и изборна катастрофа за политиците. Затова всички с траят за шмекерлъците, с които се "покриват" новите норми. Просто истината е, че в Европа има огромен пазар, който в САЩ не съществува, затова на едните им пука, а на другите не.

  41. 41 Профил на piterd
    piterd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И къде точно е измамата ?
    Нима някой е очаквал, че като изреже 150 к.с. двигател и разходомера му покаже примерно 50-100 л на 100 км (това е примерно), ще получи същото количество вредни емисии както когато колата работи на светофар, без въртене на волана и движение ? Може би някакви регулации са си повярвали, че могат да напишат нови физични закони ?
    В почти всички съвременни дизелови автомобили при нужда от пълната мощност на двигателя се "включва" турбокомпресор който я осигурява, за сметка на повишен разход и вредни емисии естествено. Безплатен обяд няма, в модерните времена. Режима за който ни говорят е сходен с режима на работа в задръстване и изчакване на светофар, така че все пак намалени вредни емисии има. Това че разни номенклатури и бюрократи са очаквали някакви "чудеса" на инженерно технологичната мисъл, си е техен проблем.

  42. 42 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#41] от "piterd":

    Тук изобщо не си говорим за "изрязване" на двигателя и моментно количество вредни емисии, както и за включване на турбокомпресора и т.н.

    Става въпрос за напълно умишлен режим на работа, в който всички системи за пречистване на отработените газове работят както трябва - режим направен единствено с цел да се преминат тестовете. След тестовете същите тези системи се изключват и не работят, дори и когато двигателя не се "изрязва". А всичко това съвсем не е толкова невинно

    Trust no one.
  43. 43 Профил на piterd
    piterd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#42] от "Qnyx":

    Някой от нас двамата не чете внимателно ! Режима в който компютъра разбира че е на тест, по параметрите които следи, е същия както на светофар и в задръстване. Останалото е неразбиране на принципите на работа на компютъра на автомобила. Технически тука измама няма. Останалото са журналистически внушения.

  44. 44 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#43] от "piterd":

    Графиката е доста глупава, както и описанието в статията Точно защото чета внимателно (не само тук, а от няколко дни следя случая) твърдя, че няма нищо общо и е напълно умишлено направено с цел измама и не е толкова невинно прегрешение. Принципа е както съм го описал. Тестовете не се правят както при нас с тръбичка в ауспуха и толкова (както се опитва да опише статията/графиката) - а тестов софтуер управлява двигателя на автомобила в различни режими (включително и изрязване/пълна газ) и се следят параметрите. Устройството на VW вижда влизането в тестов режим и включва всички системи на макс, като отработените газове са сведени до минимум/са по стандартите. След излизането от тестовия режим се изключват и двигателят си пуши доста повече.

    Съгласен съм, че по описанието в графиката/статията технически няма проблем. Но, уви, има. И Фолксваген ще си платят доста солено.

    Trust no one.
  45. 45 Профил на piterd
    piterd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#44] от "Qnyx":

    Не разбрах, как според теб, компа разбира че е в тестов режим ?Ако има бутон който го поставя в такъв добре. Но иначе е точно това което съм написал. Не зная за такъв бутон (но и не претендирам, че всичко зная). А "обикновения" тест с анализатор на газовете в ауспуха си е аналитичен тест. Не разбирам какво те притеснява в него ? При изправна еталонизирана измервателна система, си напълно ОК.
    Нямам обаче желание повече да се обяснявам, така че остани си със здраве.

  46. 46 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Е как може така бе, нали Фрау Меркел каза, че бенжалюните ще работят в автомобилопроизводството.

    Сега като глътнат вода вагините къде ще работи сичкуту Ахмед?

  47. 47 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#45] от "piterd":

    "According to the EPA’s notice of violation, the software ran the engine with “dyno calibration” settings designed to minimise pollution when it detected testing in progress (dyno refers to dynamometer equipment at the test centre). For the rest of the time it ran on “road calibration” which puts less emphasis on reducing emissions. "

    "Volkswagen defeated the Environmental Protection Agency’s regime by programming the software that controls the engine, so that it runs with maximum anti-pollution controls only when tests are taking place.

    During normal driving, these controls are relaxed, which improves performance and reduces engine wear."

    "The code in the software gives thousands of different usage patterns corresponding to different combinations of inputs. "

    Нищо не ме притеснява в обикновения тест. Притеснява ме умишленото му заобикаляне с режим на работа на двигателя, създаден единствено за тестовете. Ако колата работи в такъв режим непрекъснато всичко би било идеално, а и съм сигурен че "оправянето" на проблема ще е в тази насока - другия режим ще бъде деактивиран.

    Ако всичко беше законно и само едно недоразумение, а не измама Фолксваген нямаше да позволятна никой да им нанася толкова удари без да реагира.

    Trust no one.
  48. 48 Профил на piterd
    piterd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#47] от "Qnyx":

    Как компа разбира, че е в дино калибриращ режим ? Това за хилядите параметри може да го разправят на някой лаик. Толкоз величини в контрола на горивния процес в ДВГ няма!
    Още днес ще събера инфо, за това до колко съответстват резултатите от газ анализаторите с нормите, за новите модели на фолксваген.
    А реакцията на Фолксваген, може въобще да преследва други цели, а не установяване на Истината.
    Да измама има, обикновено разходите се дават в едни режими на работа, които нямат общо с ежедневното използване, вероятно и емисиите на изгорели газове са в много специфичен режим на работа на двигателя, обаче тезата че Фолксваген излъга газ анализаторите, комисията и т.н. с някакъв код в софтуера, който не е ясно как точно се включва, ама работи е малоумна. Поне за мен. Пак лека ти нощ.

  49. 49 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    "по думите на производителя е безопасно за здравето, шофирането и състоянието на колата"

    То самото устройство - сигурно , ама черните флатуленции дето бълват последните 2 милиметра от игзоста не са

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  50. 50 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#48:"piterd"]Още днес ще събера инфо[/quote]

    Само това чакахме!!! Ти да събереш инфо и да оневиним милите германци!
















    п.п. Хахахахахахаа

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  51. 51 Профил на piterd
    piterd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#50] от "Карла":

    О времена, о нрави. Кога ги осъдихме, кога ще ги оневиняваме, ей тъй, докато си чакаме, да ни сипят в копанката новата помия(манджа, буламач) от полуистини и манипулации. "Не може да не е истина, щото го пише в вестника ", така в наивното след освобождение, Българите, от новото време възприемаха нещата.
    За 130 г. се очакваше, че ще пораснем, ама не. Преоблякъл се Илия, па се погледнал, се е в тия.
    Бих се посмял и аз, ама не ми е смешно.

  52. 52 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 490 Неутрално

    [quote#5:"Massive atack"]Ясно ми е колко реална е графиката...къде изчезна Ауди?[/quote]

    Част от VW. Ти къде искаш да е?

  53. 53 Профил на tigerboko
    tigerboko
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Дневник: пише се мощността, с две букви т
    сгрешено е на 2 места





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK