Три европейски страни са лобирали за запазване на старите тестове за вредни емисии

Три европейски страни са лобирали за запазване на старите тестове за вредни емисии

© Reuters



Франция, Германия и Великобритания бяха обвинени в лицемерие заради това, че до неотдавна са лобирали за остарелите тестове за въглеродни емисии на колите, а сега призовават за европейско разследване на скандала с "Фолксваген", съобщава в. "Гардиън".


Документи, с които разполага изданието, показват, че трите държави са лобирали пред ЕК за запазване на съществуващите вратички в пробите, през които преминават автомобилите. Това би увеличило вредните емисии от колите в Европа с 14% над официално обявените.


Четири месеца преди да избухне скандала с "Фолксваген", трите най-могъщи европейски държави са настоявали вратичките в тест, разработен през 1970 г., да могат да се прилагат и в новата тестова процедура за леки коли (WLTP), която трябва бъде въведена през 2017 г.




Вредните газове от автомобилите съставляват 12% от въглеродните емисии в ЕС. До 2021 г. всички нови коли трябва да покриват европейската норма за изпускане на не повече от 95 грама въглероден диоксид на километър. Съществуващите пропуски в прилаганите сега тестове не само биха повишили вредните емисии от новите автомобили до 110 г. на километър, но и ще увеличат разходите за гориво със 140 евро на година, показва проучване на природозащитниците от института "Транспорт и околна среда".


WLTP тестът трябваше да отстрани пропуските, които дават разлика до 20% между истинските нива на вредните емисии в световен мащаб и тези, отчетени при пробите.


Оказва се обаче, че Великобритания е настоявала автомобилните концерни да могат да бъдат гъвкави в тестовете, като например да зареждат напълно акумулаторите на автомобилите, преди те да бъдат изпробвани. Британското министерство на транспорта е лобирало и най-добрите технологии да се пренебрегнат за сметка на остарели практики, като окачване на допълнителни 100 кг. тежест, с които се проверява какъв ефект ще има допълнителното тегло върху количеството изпускан въглероден диоксид.


Германия е отишла дори по-далеч. Тя е настояла тестовете да се извършват по наклонени писти и да се позволи на производителите на автомобили да декларират обем на вредни емисии с 4% по-нисък от реално отчетения.Франция също е подкрепила тези мерки.


Взети заедно, подобни гъвкави механизми биха увеличили вредните емисии с 14% над разрешените норми в ЕС, смятат анализатори. Известно е, че въглеродният диоксид влияе на промените в климата.


Днес Европейската комисия призова всички страни членки да разследват колко автомобили на тяхна територия са снабдени с устройства за манипулиране на данните за вредни емисии на дизелови двигатели на "Фолксваген".


Изпълнителният орган на ЕС предложи ново законодателство за затягане на тестовия режим на автомобилите и заяви, че ще бъде отговорност на държавите членки да го приложат.


Комисията освен това в момента проверява дали системата на ЕС за одобрение на нови модели за предлагане на пазара трябва да бъде променена и обяви, че е свикала среща с националните отговорни органи. Все още не е ясно кога ще се проведе срещата.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 453 Неутрално

    "Старият свят" доста лицемерен се явява...Не, че е нещо ново в историята.

  2. 2 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Лицемери!
    А, ако ние с нещо дребно съгрешм - надават вой до небеста, че и с наказателни процедури ни цакат.



  3. 3 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Регулаторите в цял свят пречат на справедливия пазар, но в БГ е просто твърде крайно, и това ни заблуждава, че другаде е ОК.

  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    До коментар [#1] от "neznaiko.bg":

    Да, лицемерието е откакто свят светува.
    Това го знаем.
    По скандала - не смяташ ли, че скандалът ще се окаже полезен, тъй като независими граждански организации оттук нататък ще са невероятно нащрек? Скандалите действат стимулиращо на контрола.

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alexander97":

    Дано да стане така както предвиждаш, но според мен по-вероятно е нещата с времето да се потулят. Ще има разследване, обсъждания, дела...и дотук. Интересите на големите в крайна сметка ще надделеят.

  6. 6 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#2] от "manu_chao":

    какво се опитваш да кажеш- че всички са като нас - крадци и мошеници, ерго да се краде в Бг си е нормално.

    да не се чудим после защо сме зле с такива разсъждения.

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    [quote#2:"manu_chao"]ако ние с нещо дребно съгрешм - надават вой до небеста, че и с наказателни процедури ни цакат. [/quote]

    Кажи кое ни е наред, та и туй да ни е отпред.
    Образование
    Правосъдие
    Здравеопазване
    Земеделие
    Индустрия????
    Народно събрание????????
    ПрокУраТура
    ---------------
    ------------------
    Валне дъжд - издавихме се
    Суша - прах до.....
    Има държави в "лицемерна" Европа мият улиците със сапун.
    В Корея също съм виждал.
    Уморих се да пиша.
    Нещо за доходи да споменеш?
    За пенсионери с до 284 лв дето ще получат по 20 лв коледни?
    Чак ме е срам!

  8. 8 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Продължават да дрънкат за тия въглеродни емисии.Големият проблем с дизелите са далеч по-опасните азотни съединения и микрочастици,които съставляват т.нар.смог,и които причиняват множество опасни заболявания на дихателната система и белите дробове,вкл.и смърт...
    Именно тия емисии се контролират най-строго в САЩ и за тях е сега разследването отвъд океана...

  9. 9 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 804 Весело

    Най-смешното е, че самите изисквания пак те си ги измислят...

    На всеки 3 години завишаваме изискванията, за да топлим зеленото динено лоби и да си вирим носа как ЕС е лидер в опазване на околната среда... и после леко ще променим тестовете така че да са "по-гъвкави"

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  10. 10 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#6] от "ial":

    Сеньор, не си разбрал правилно.
    Опитвам се да кажа, че ако два мошеника завържат спор и единия е бос и със закърпени дрехи, а другия е добре облечен, в ръката си държи дебела тояга и има чифте пищови на кръста - аргументите на втория са меродавните.
    Оставям на теб да обмислиш защо е така.


  11. 11 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    аз да продължа линията на разсъжденията ти - в онзи, белия свят, мошенниците са неизмеримо по- малко и защото шанса да ги хванат е неизмеримо по- голям, отколкото у нас.
    Пък да си платят - е гарантирано.
    у нас мошеника с хубавите дрехи дори случайно да го хванат, вероятно ще се отърве.
    и това е само една от причините ние да сме най- мизерната ЕС нация.
    И не само не ни е виновен ЕС за дереджето ни, а добре, че е натиска оттам, иначе блатото тук щеше да е тотално.

    Аз бих посъветвал да сваляш шапка на ЕС ако и там да има мошенничества.

  12. 12 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Ако продължа твоите съждения, в оня, белия свят мошениците са неимоверно по- малко, защото шанса да ги хванат е неимоверно по- голям.
    И за разлика от тук, като ги хванат, си плащат. У нас крадците с пари по- скоро гарантирано отървават кожуха.
    Не ЕС ни е виновен, че сме най- мизерната членка.

    И моя съвет е всеки ден да благодариш на ЕС (нищо, че и при тях има мошеници), че без натиска оттам щяхме да сме още по- голямо блато.

  13. 13 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Отново американците спасяват Стара Европа...

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Ами това са 3-те страни-производителки.Бизнес решения!

    Tony
  15. 15 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 481 Любопитно

    А какво са виновни Фолксваген, че са направили режим на колата, когато е в покой да намаля вредните емисии? Основният въпрос е: Защо колите не се тестват, когато са в движение? Много мирише цялата тая работа. Бежанска криза, сега глоби за милиарди ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  16. 16 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тупурдията е голяма, но залудо. Няма как да гориш и да не отделяш газове и твърди частици. Изчистването на една технология не е безкрайно. Технологията на ДВГ е толкова стара, че вече е стигнала лимита си. От тук нататък трябват различни технологии, а не завишаване на изискванията за старите.

    chavo64
  17. 17 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#15] от "pedro":

    Фолксваген са създали таен код, който засича ако автомобила се тества за отработени газове и ги намалява временно.
    Когато се екплоатира нормално, двигателя изхвърля 10-20 пъти повече азотни окиси от позволеното.
    Т.е. мамят съзнателно, че дизеловите им мотори отговарят на еко изискванията.

  18. 18 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 481 Неутрално

    [quote#17:"ial"]Фолксваген са създали таен код, който засича ако автомобила се тества за отработени газове и ги намалява временно.
    Когато се екплоатира нормално, двигателя изхвърля 10-20 пъти повече азотни окиси от позволеното.
    Т.е. мамят съзнателно, че дизеловите им мотори отговарят на еко изискванията. [/quote]

    Това твърдение не го приемам. Как автомобилът засича, че го тестват? Сложили са му датчик в ауспуха, че са му завряли нещо ли? Това е несериозно. Не съм специалист, но на всеки малко по-навътре в нещата, ще разбере, че тест намясто, няма как да е същият като в движение. Пак казвам: мирише много!!!

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Много главоболия за госпожа Меркел.

  20. 20 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#18] от "pedro":

    Елементарно... нали се сещате, че в САЩ и ЕС тестовете не се правят от омазан с масло чичак, който влиза в колата и дава газ. Особено пък тестовете в САШ са строго предефинирани и в определена поредица и където е възможно се задават директно през ODBII. Тоест за автомобил, който е по-"умен" от половината хора, които се качват в него не е проблем да разбере, че е на стенд и се тества. Например - в тестовете се задава определена константна скорост, волана е статичен, въртят се само задвижващите колела и тн. (това не съм си го измислил аз това са част от факторите, които до сега са открити, че задействат програмата). Второ - до скоро не е имало достатъчно надеждни инструменти за тест в движение.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  21. 21 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 481 Неутрално

    [quote#20:"FvH"] Например - в тестовете се задава определена константна скорост, волана е статичен, въртят се само задвижващите колела и тн. (това не съм си го измислил аз това са част от факторите, които до сега са открити, че задействат програмата). Второ - до скоро не е имало достатъчно надеждни инструменти за тест в движение.[/quote]

    Е, ОК. Аз на точно тази част искам да наблегна! Защо автомобилите се тестват СТАЦИОНАРНО? Защо не, когато са в движение, т.е. РЕАЛНИ УСЛОВИЯ. Въпросният софтуер ще трябва да е прекалено умен, че да разпознае ситуация на тест в движение и обикновен режим на работа в движение, не мислите ли? Искам някой да ми даде отговор на въпроса: ЗАЩО Ш*БАНИЯ ТЕСТ НЕ СЕ ПРОВЕЖДА В ДВИЖЕНИЕ?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  22. 22 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 481 Гневно

    [quote#20:"FvH"]Второ - до скоро не е имало достатъчно надеждни инструменти за тест в движение.[/quote]

    Е това пък е още по-несериозно! Че вие ходили ли сте някога на технически преглед, за да видите как се тества кола за вредни емисии? На фона на всичките тези технологии, не може да се направи преносимо устройство, което да прави анализ на изгорелите газове, ли? Второ, пример: вашите очи, уши, нос, уста, кожа са вашите сензори за това какво се случва с вас и около вас. Хайде сега ми кажете на една кола освен да разпознава, че не й се върти воланът и колелата не се въртят, как ще разбере, че е на едно място или е в движение? Аман ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  23. 23 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 531 Гневно

    Аз по нашите пътища съм виждал камиони и автобуси, които поединично ВИДИМО димят колкото стотина- сто и петдесет от тези изследваните коли... А "минават" техническите прегледи. С тези трябва да започнем...

  24. 24 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3028 Неутрално

    [quote#18:"pedro"] Не съм специалист, но на всеки малко по-навътре в нещата, ще разбере, че тест намясто, няма как да е същият като в движение. Пак казвам: мирише много!!![/quote]

    Педро, и аз не съм специалист, но знам какви сензори има в колата ми. Никой от специалистите /каквито двамата с теб не сме/ не е допускал, че е възможна такава грандиозна софтуерна измама! Ето ти нормален отговор на "трудния" ти въпрос, който много ти мирише.
    Тъй като стана въпрос, как така колата разбира, че не е в движение, ще ти дам пример. В сняг при бавно движение напред, по път с лек наклон на дясно, колата започна да се свлича по наклона. Беше на два дена и не я познавах. Воланът се завъртя на ляво, колата сама подаде малко газ и ме издърпа.
    Оказа се , че има жироскоп, който следи движението и при грешка на водача стабилизира автомобила.
    Това, надявам се ти дава нормално обяснение за софтуера на модерните коли.
    Втори път ме е спасявала в ситуация с прекалена скорост в завой - благодарен съм на Тойота Авенсис!!!

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1277 Весело

    До коментар [#24] от "Alexander97":На Педро и да му обясняваш пак ще си му мирише.Просто развито обоняние

  26. 26 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Скоро Европа ще купува само православни лади.

  27. 27 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    Това с тестовете е като стародавната битка на "Щита" с "Меча"..... винаги ще има номера и "грешки"..... в полза на единия или на другия....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  28. 28 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 295 Неутрално

    За пореден път се доказаха като лицемерни п****.

  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Вредните газове от автомобилите съставляват 12% от въглеродните емисии в ЕС."
    Добре де, защо не се занимават с останалите 88% от въглеродните емисии, а хабят толкова усилия и пари (защото технологиите струват много много пари!!!) за да намалят тези 12% на примерно 11%????????????

  30. 30 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хитър ход от страна на американците, тъй като лобизмът си е техен патент и съответно лобистките практики на европейските им конкуренти са лесно разпознаваемии. За нас и обикновените западнеевропейци не са. Лобизмът се превръща в най–големия бич за западноевропейските демокрации, както в Източна Европа малката, ежедневна корупция. И двете ни ощетяват във много отношения. Предстоят преговори на международно ниво за намаляване на вредните емисии. Европа получи яко по кокалчетата. Но с право!

  31. 31 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 659 Любопитно

    Да видим дали най-сетне ще забранят дизелите при леките коли поне.

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#2] от "manu_chao":

    Къде видя лицемерие? Лобирали са, не е минало, а сега ЕК прави разследване. Наказателните процедури не се почват от отделни държави, а от ЕК.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Адмирации за САЩ! От вредител номер 1, малко, по малко се превръщат в лидер в борбата за опазването на планетата земя, какъвто и трябва да са!

    Браво на САЩ и не се съмнявай те, че освен VW има още много компании, правещи шмекерии.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  34. 34 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 948 Неутрално

    О, ама колко гърци имало във Фолксваген!

  35. 35 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#20] от "FvH":
    Това не е никакво мерене. Най-доброто мерене е това, което не зависи от електрониката на автомобила(по очевидни причини). Тоест тестово управление с джипиес - от джипиес-а се взема скоростта, а газовете се мерят после двете се съпоставят по време, а може и да не се съпоставят ако ни интересуват само газовете

  36. 36 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Конспирацията с дизела е по-голяма. Германия е една от малкото страни, където дизелът е по-евтин от бензина. Това е в резултат на преференциалния акциз за дизела, тъй като допреди десет години се смяташе, че е по-екологичен, тъй като СО2 емисиите са по-ниски.

  37. 37 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 453 Весело

    Германия- вън от Еврозоната . Тия колкото и да са напред накрая винаги се оакват .За какъв чеп нападнаха СССР ,та ни докараха комунягите на главите .Тия още от времето на племената са били шмекерите на европа .
    Вън !!!

  38. 38 Профил на today
    today
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#16:"chavo64"]От тук нататък трябват различни технологии, а не завишаване на изискванията за старите.[/quote]
    Ми то ги има, американски са, Tesla. Вредни емисии = 0 (нула), друг е въпроса тока за тия коли как се добива. Още малко да вдигнат изискванията за старите, с което ще ги оскъпят, през това време новите ще поевтинеят още, и вече ще е все едно каква кола си купуваш като първоначален разход, но после ел. колата ще ти излиза далеч по-евтино.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  39. 39 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Да се забранят всички видове ферментации. Не правете вино и спирт. Отделя се въглероден двуокис.

  40. 40 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#15:"pedro"]Основният въпрос е: Защо колите не се тестват, когато са в движение? Много мирише цялата тая работа. Бежанска криза, сега глоби за милиарди .[/quote]

    До коментар [#15] от "pedro":

    Мирише ти неграмотния мозък. В САЩ колите се тестват точно в "движение". Слагат се на тест стендове с ролки и колелата се въртят и симулират всичко което става реално на пътя - ускорение, постоянна скорост с 60 км и тн. Това което са използвали мошениците от Фолксваген е че тестера се включва към компютъра на колата и подава командите директно през тест порта. Така колата разбира веднага че е тествана и включва мошеническия режим. В Европа само завирате сондата в ауспуха и се кръстите да мине. Затова и 90% от форумците не могат да вденат как така колата разбирала че е тествана ... аа значи пак работа на ЦРУ .. искат да унищожат Европа и това си е. Не е лесно да си неук шаран. А още по-кофти е когато главата ти е пълна с конспиративни теории и се е запарила под каскета.

    California Über Alles
  41. 41 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Първо, скандалът е свързан с азотни оксиди, така че е малко неграмотно да се извъртат нещата пак към прословутия въглероден диоксид. Второ, няма нищо лицемерно в това, че тези държави от една страна настояват правилата да са малко по-облекчени, а от друга - да бъдат еднакви за всички и нарушенията да се разследват. Между двете неща няма идейно противоречие.

    Damnant quod non intellegunt.
  42. 42 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#38] от "today":
    [quote#38:"today"]Ми то ги има, американски са, Tesla.[/quote]
    Не само американски и не са само Tesla.
    Само дето при американците рекламата е най-яка.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  43. 43 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Аз да попитам:
    Защо забраниха на производителите да правят коли без компютъризация ?????
    АЗ МРАЗЯ ТАКИВА КОЛИ. Но мразя и да карам стари коли-ветерани.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  44. 44 Профил на today
    today
    Рейтинг: 787 Неутрално

    [quote#42:"Mickey"]Не само американски и не са само Tesla.
    Само дето при американците рекламата е най-яка.[/quote]
    Истината е, че за момента американските са много идеи пред европейските и японските. Дори и да пропуснем външния вид и комфорта, да гледаме само техническите показатели, за момента никой не може да им се опре.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  45. 45 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 481 Неутрално

    [quote#40:"Pontif А"]Мирише ти неграмотния мозък.[/quote]

    А бе, ей, цървул недодялан. Това че, живееш в Америка не те прави велик. Какъв е проблемът колата да се тества, пък дори и на ролки от човек, ахм? Слага се на ролки, човек подава и изпълнява различни команди, все едно, че се движи и просто се мерят изгорелите газове? Какви са тия глупости с компютър да й подаваш команди? Нали се тества определен модел, а не всяка произведена кола. Но да, определено си тъп като сънародниците си, добре че, германските коли са направени да комуникират с компютър. Даже се учудвам, че знаеш и порт какво е ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK