Днес бордът на "Фолксваген" ще назове виновните за скандала

Тримата обсъждани за овакантения пост на главен изпълнителен директор на "Фолксваген": Херберт Дийс (бранд мениджър на VW), Руберт Щадлер (ръководителят на "Ауди") и, вдясно, фаворитът Матиас Мюлер (изпълнителният директор на "Порше").

© Reuters

Тримата обсъждани за овакантения пост на главен изпълнителен директор на "Фолксваген": Херберт Дийс (бранд мениджър на VW), Руберт Щадлер (ръководителят на "Ауди") и, вдясно, фаворитът Матиас Мюлер (изпълнителният директор на "Порше").



Управителният съвет на "Фолксваген" ще започне днес да посочва кои са виновните за скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от негови дизелови двигатели, превърнал се в най-тежката криза в 78-годишната история на компанията.


На заседанието трябваше да се удължи договорът на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, но след признанието и извинението му в неделя кризата бързо доведе до неговата оставка.


Източници, запознати със събитията във висшето ръководство, казват, че за негов наследник ще бъде издигнат ръководителят на "Порше" Матиас Мюлер. Той е бивш директор на "Фолксваген" по продуктовата стратегия, от март е член на управителния съвет и изглежда е фаворит на мнозинството от 20-членния надзорен съвет.




Имената на трима, които ще си тръгнат днес, бяха посочени от медии в четвъртък. Улрих Хакенберг, отговарящ за проучванията и разработките в "Ауди" и дългогодишен ръководител на бранда, притежаван от "Фолксваген", както и директорът за двигателите на "Порше" Волфганг Хац ще бъдат отстранени, казват източници на в."Билд". Третият е Хайнц-Якоб Нойзер, отговарящ за развиването на бранда VW, твърди сп."Шпигел".


Акциите на компанията спряха срива си и започнаха да се възстановяват още в сряда, но въпреки това в четвъртък те оставаха с 30% под стойността си от миналия петък, т.е. преди избухването на скандала.


Твърдения на списание "АутоБилд", че и двигател на БВМ има същите проблеми, доведе до рязко поевтиняване на акциите на компанията с 6.1%. Баварският автопроизводител казва, че не участва в манипулации на данни и не са му известни тестовете, за които пише списанието.


Случилото се показва колко изнервени са инвеститорите на европейския автомобилен пазар, изгубил през седмицата 40 млрд. евро капитализация.


От ръководителите на "Фолксваген" се очаква бързо да овладеят кризата и да обновят засегнатите директорски постове, защото последиците може да са сериозни за германския икономически, регулаторен и политически елит, както и за цялата германска икономика.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Ако си преместят целия катун в България, ВИНОВНИ НЯМА ДА ИМА. Най много нЕкое програмистче, ама нЕма да се разбере кое.

  2. 2 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До момента две неща се убиваха с вестник - муха, и банка ... някой упорито се опитва да прибави към банките и ФВ ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  3. 3 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Цялата работа е яко заплетена-самите норми са с относителни нива, а не с абсолютни и според мен малкия обем спъва VW на тестовете. Отделно, че за да извадиш от 2-литров дизел 200 коня (преди години двигател със същия обем и с турбо беше нещо от сорта на 90 коня) и да докараш приличен каталожен разход е необходимо да караш с относително бедна смес. От тази бедна смес се увеличават азотните окиси (има EGR клапан, но не съм сигурен, че работи във всички режими на двигателя).

    Все пак ако са шмекерували по този елементарен начин си е необходимо да си понесат негативите.

  4. 4 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Скандалът е огромен. Няма съмнение. Това, което впечатлява обаче е почти незабавното подаване на оставки и назоваване на виновните. "Прости" хора. Я да вземат пример от
    [quote#1:"442"]Ако си преместят целия катун в България, ВИНОВНИ НЯМА ДА ИМА. Най много нЕкое програмистче, ама нЕма да се разбере кое.[/quote]

  5. 5 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    И тук ще го напиша. Клиентът е виновен! За какво са му 200 коня? Да, съгласен съм, че е нужен нисък или минимално възможен разход на гориво, но в никакъв случай това не е за сметка на лъжи и измами. Производителят декларира Евро колко е продаваният автомобил. Той декларира и емисиите. Дотук добре. Проблемът възниква в момента, в който болните амбиции да става пазарен лидер го пускат по наклонената плоскост.
    Нормалмно ще бъде всички купили си автомобили с "отклонения" да се почувстват измамени и да заведат индивидуални или колективни искове за компенсиране на понесените щети. Морални, здравословни и т.н.

    И все пак 90 коня си бяха достатъчни и за бус на времето. И сега пак ще са достатъчни ако самоубийците по пътищата престанат да се надбягват "щото имали бизнес и нямали време"!

  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Дали ще носят персонална отгворност? А Костов няма да ли да го уволнят, не може да не е виновен и той!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    [quote#3:"zero_day"]Все пак ако са шмекерували по този елементарен начин си е необходимо да си понесат негативите.[/quote]

    В този случай няма ако!
    Ще плащат!!!

  8. 8 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#3:"zero_day"]Все пак ако са шмекерували по този елементарен начин си е необходимо да си понесат негативите. [/quote]
    Пич няма ако , те си признаха и чакат снизхоождение за глобата и се опитват да запазят пазарен дял.

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    "...Твърдения на списание "АутоБилд", че и двигател на БВМ има същите проблеми, доведе до рязко поевтиняване на акциите на компанията с 6.1%..."
    Въпреки че "Аутобилд" защитава все що е Made in Germany, грижат се най вече за Фолксваген. И ку.венският им номер не закъсня.

  10. 10 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#5:"atominfo"]И тук ще го напиша. Клиентът е виновен! За какво са му 200 коня? [/quote]
    Айде ся потребителите били виновни.

  11. 11 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Лаици, запомнете - VW is too big to fail.

  12. 12 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#10:"takeshi303"]Айде ся потребителите били виновни. [/quote]
    Естествено. Завишените им "очаквания" подтикват към лъжи.

    Хем да била 200 коня колата, хем да била 2 тона, хем да харчела 6 на 100. Ако може и да са по 2 за лев и веднага да се прамахнат всякакви "екстри" като филтри за твърди частици и т.н.

    Един да ми разпише смислено къде е логиката във всички такива потребности...

  13. 13 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#5] от "atominfo":

    Личи ти , че нищо не разбираш , първо 200 коня хич не са много за колите над среден клас , те тежат по 1600 -1700 килограма празни без шофьор , ако са по 100 коня тези коли биха имали динамика на костенурка и биха били по опасни.

  14. 14 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#13:"takeshi303"]те тежат по 1600 -1700 килограма празни без шофьор[/quote]
    И защо да са толкова?

  15. 15 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#13:"takeshi303"] колите над среден клас[/quote]
    Да добавя. Защо на средната класа и е нужна кола над средния клас?

  16. 16 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#12:"atominfo"]Един да ми разпише смислено къде е логиката във всички такива потребности... [/quote]

    Логиката е , че като минеш 200-300 километра в малка кола се чувстваш като пребит, докато в по големите коли е доста по комфортно и не чувстваш така умора , да не говорим, ако си над 1.85 просто малките коли /БМВ 3 , Голф, Астра/ са тесни и неудобни. За конете по горе ти казах.

  17. 17 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#14:"atominfo"]И защо да са толкова? [/quote]
    Защото има екстри за удобство на пътниците. Сега не ме питай , кому са нужни екстри , ами ако се плъзнем до там на човек му е нужно парче хляб и парче плат за да оцелее , всичко друго е суета.

  18. 18 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#16:"takeshi303"]Като минеш 200-300 километра в малка кола[/quote]
    Самолетите кога ги забраниха?
    Ама вярно, само пътуващи от никъде за никъде, но търсещи комфорт при изпълнението на тази активност са се събрали тук.
    Някогашните семейни комбита си бяха с по 100 коня двигатели и си се движеха отлично по пътищата. Разходът може да е бил умерено по-висок, но като цялостна стойност на гориво и подръжка бяха по-евтини за еднакво количество изминати километри.

    То не са еолиси и адблута, то не са демпферни маховици, то не са горящи дюзи на разни немски вагени, то не са коледни елхи по таблото на повечето нови коли, то не са наливащи се с нафта картери. Трагедия в името на егото на клиента да е по-по-най.

  19. 19 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#15:"atominfo"]Да добавя. Защо на средната класа и е нужна кола над средния клас? [/quote]
    Не казвам над средният клас , а средният клас, каквито са БМВ 5 , Пасат, Мондео , Супърб на шкода. За малко по едрите и високи хора , по малки от тези коли са неудобни за пътуване и каране.

  20. 20 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#17:"takeshi303"]кому са нужни екстри[/quote]
    Не, няма да питам. Тук наистина има разни категории хора. Едни искат да притежават ново при постоянно нарастващ комфорт, други си пазят старото и си му се кефят.
    Разни хора - разни идеали...

  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#18:"atominfo"]Самолетите кога ги забраниха?[/quote]

    Е тук ме разби , немам думи , като хляб , ще ядем пасти, като нема коли , ще летим със самолети. Ами не всички сме като Бойко Борисов , където единственият му зор е дали има писта да кацне самолета , не че да ходи с кола, ами да вземе хеликоптера.

  22. 22 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#20] от "atominfo":

    https://www.youtube.com/watch?v=tAPk9KZbdAE

    Ето малко видео , дано си отговориш , кому са нужни по големи , коли.

  23. 23 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#21:"takeshi303"]като нема коли , ще летим със самолети. [/quote]
    Коли има. Смятал съм го и не само аз. За повече от София - Варна колата е неоправдан разход за сам човек. За тази дестинация нещата са на кантар.

    Бойко не ходи с кола, а с ескорт. Там пък въобще разходите като време и средства са изключително в полза на летенето.

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#15:"atominfo"]Да добавя. Защо на средната класа и е нужна кола над средния клас?[/quote]
    Защото данъците у нас са неадекватни, и хора не особено богати могат да си позволят да ползват 5-м. кола (вярно, малко по-старичка, с гуми секънд хенд, и мистериозно преминала техническия преглед).

  25. 25 Профил на neam_dumi
    neam_dumi
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    Грешиш, ще го отнесат касиерката и пазача като в КТБ....

    neam_dumi
  26. 26 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Весело

    Колите са нещо като наркотик!

    За някои хора те са необходимост! Но за много хора те са символ на комфорт и престиж. Имам кола - значи съм успял и богат! И затова коли ще се купуват и карат, ако ще да пушат като локомотивите на Стефенсън, ако ще да струват колкото половин поликлиника и ако ще да даряват половината национален бюджет на Лукойл за горива.
    За болшинството хора колата е вид НАРКОТИК! РАЗОРЯВАЩ при това!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  27. 27 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Дано изкрат истинските виновници. Много вероятно е това да се окажат дори шефове на високо ниво, които са дали благословията си в името на продажбите.

  28. 28 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#5:"atominfo"] Клиентът е виновен! [/quote]
    на крив какво, кой му бил виновен. Някой да ги е карал да пускат двигател 200 коня? ако на пазара има само машини 90 коня как бе аджеба ще искат всички 200 коня? как така другите фирми продават дизеларки в щатите? Това че нормите са в някои случаи абсурдни е друга тема, но това не е проблем на клиентите, на 99% от които им е през оная работа кво излиза отзад стига да дига 100км/ч за под 6 сек и да харчи под 6/100 нафта.
    искали са да си наложат технологията, играли са ва банк и са загубили. нормално е да си понесат последствията

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  29. 29 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#15:"atominfo"] Защо на средната класа и е нужна кола над средния клас? [/quote]
    защото средната класа е малцинство. защото фв не е единственият производител на коли в света.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  30. 30 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#16:"takeshi303"]малките коли /БМВ 3[/quote]
    аре бе, тройката малка кола..недейте така, вие във фиат качвали ли сте се?
    а между другото тройката ГТ е меко казано голяма....аз спя спокойно в багажника само....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  31. 31 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Весело

    Тези врътки в софтуерата миришат на балкански тарикатлък! Колегите да почерпят.

    Евроатлантида
  32. 32 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Меркелица да маха ембаргото и да довари влаковете за Русия.. Там обожават немски коли, не им пука за емисии, а със сигурност ще им правят чип-тунинг да добавят още коне.

    Евроатлантида
  33. 33 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Любопитно

    [quote#18:"atominfo"] Разходът може да е бил умерено по-висок, но като цялостна стойност на гориво и подръжка бяха по-евтини за еднакво количество изминати километри. [/quote]
    ми по тази логика що има коли в щатите въобще??? двигатели по 300 коня, коли по 4 тона, разход над 15, но бензина без пари???
    толкова не си наясно с пазар, ценообразуване, маркетинг и какво ли още не, че просто не е истина......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  34. 34 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#18:"atominfo"]Някогашните семейни комбита си бяха с по 100[/quote]
    някогашните коли като се блъснат с 60км/ч и вътре умираха всички, някогашните коли харчеха по над 10/100, някогашните телевизори бяха черно-бели, някогашните интернети ги нямаше...... ми стой си на дървото като ти харесва ебаси!

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  35. 35 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    [quote#31:"sa6"]
    Рейтинг: 1962
    Весело


    3110:20
    25 сеп, 2015

    Отговор




    Тези врътки в софтуерата миришат на балкански тарикатлък! Колегите да почерпят.





    [/quote]

    До коментар [#31] от "sa6":

    Все пак има начин да се спрат емисиите. Колегите погрешно смятат, че софтуера подава фалшиви данни. Всъщност софтуера работи така - поставят колата на ролки, но само единият мост, например предният. Софтуера констатира, че предният мост се върти, а задният не се върти. Разбира че се прави тест. Пуска вода от някакво резервуарче в ауспуха, която намалява емисията. Това е. Значи има технологичен начин да се спрат емисиите. Технологията на тарикатлъка я обясни един инженер по германската телевизия ....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  36. 36 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#35] от "vxa15365434":

    точно, това не е спиране на емисиите, а заблуждаване на бенчмарка. Идеята е да се измери какво извхърляш в нормални условия, като караш по магистралата със 140, а не когато ти се върти единия мост, волана не се мърда и няма GPS сигнал. Напомня на замостяването на електромера и прахосмукачката във водомера

    Евроатлантида
  37. 37 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#33:"beatles"]толкова не си наясно с пазар, ценообразуване, маркетинг и какво ли още не, че просто не е истина......[/quote]
    Напълно съм наясно какво ми излиза от джоба. Това в рамките на моята микровселена е повече от достатъчно. И не, не искам бензин без пари. Това ще увеличи задръстванията, Бойко ще ни дари с нов асфалт, ще реже лентички, ще го "похваляват". Сложно стана. Нека бензинът си е скъп.

  38. 38 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Нещо чета, че VW са впрегнали платени журналисти да пишат за заговори срещу тях и всякакви глупости?

    С извинение, ама се получава малко "Кой ми сра в гащите?".

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  39. 39 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#34:"beatles"]някогашните коли като се блъснат с 60км/ч и вътре умираха всички, някогашните коли харчеха по над 10/100, някогашните телевизори бяха черно-бели, някогашните интернети ги нямаше...... ми стой си на дървото като ти харесва ебаси! [/quote]
    Сега се блъскат със 60 и пак умират всички. Разлики?
    Недей за разхода с лошо. 1.9 чист дизел на Пежо/Ситроен харчи под 5 на сто и кара милион километра при грижливо обслужване.
    Телевизор не ползвам без значение от палитрата му.
    Интернет - за разтоварване е ОК. За сериозните неща има сериозна литература, контакт с хора, дискусии.

  40. 40 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#39:"atominfo"]Сега се блъскат със 60 [/quote]
    със 160 ... пропуснал съм единицата

  41. 41 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 695 Неутрално

    [quote#39:"atominfo"]1.9 чист дизел на Пежо/Ситроен харчи под 5 на сто[/quote]

    Ами пак зависи от скорост и стил на каране. Може би при кротко каране с 80-90 ще ги даде, но при газ до ламарината към морето, здраво катерене към ски курорта или тръгни-спри в задръстването: много трудно.

    Евроатлантида
  42. 42 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1948 Весело

    До коментар [#15] от "atominfo":За престижно потребление не сте ли чели или чували?
    Среща се при всички примитивни култури.

  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Ще е голяма изненада и разочарование ако Волфганг Хац е замесен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 609 Любопитно

    Чудно ми е само чие финансово разузнаване си свърши по-добре работата: това на ФВ или на Сузуки.

  45. 45 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#42:"patsis"]За престижно потребление не сте ли чели или чували? [/quote]
    Чел съм естествено. Имам ли право на различно мнение за този социален феномен?

  46. 46 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#37:"atominfo"]Това в рамките на моята микровселена е повече от достатъчно.[/quote]
    да де, ама това дето явно ти убягва, че тази твоята микровселена не е независима от света около тебе. пак казвам, ако те грее само твоята си микровселена, живей си на дървото и не слизай при другите....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  47. 47 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#41:"sa6"]много трудно. [/quote]
    Разликите в разхода от стила на каране при този двигател са минимални. Той има тесен диапазон на максималния въртящ момент и всеки рано или късно се нагажда и привиква към този факт. На празен ход (това в задръстване и по светофари) харчи почти нищо в литри на час. Там за километри вече не говорим. 100% механика с предсказуемо поведение и съвсем приемлив като сложност ремонт. Непретенциозен към дизелното гориво. Повече от умерени емисии на силно токсични смеси. Пали при всякакви условия.
    Да, трудно ще направиш от нула до 100 за 6 секунди, но кому е нужен такъв пърформънс?

  48. 48 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#46:"beatles"]живей си на дървото и не слизай при другите....[/quote]
    Другите да ги пускам ли да се качват? Защото светът е тръгнал в тази посока.

  49. 49 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#39:"atominfo"]Сега се блъскат със 60 и пак умират всички. [/quote]
    да-да......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#39] от "atominfo":

    [quote#39:"atominfo"]Интернет - за разтоварване е ОК. За сериозните неща има сериозна литература, контакт с хора, дискусии[/quote]

    Ще ме изивиняваш, ама именно интернетът ми позволява без да излизам директно да намеря по 50 журнала и публикации със "сериозна литература" - къде свободно достъпни, къде безплатни с акаунт или имейл от работата (ако са абонирани) или университета. Става много по-бързо и ефективно. Сигурно е повече кеф да ходиш до разни библиотеки, да разпитваш, да чакаш на опашки, да правиш копия, да разнасяш бумаги, обаче често е просто неефективно за днешните изисквания и срокове. Та така, в интернет можеш да намериш всичко. Въпросът е само дали ще бъде безплатно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#40:"atominfo"]ъс 160 ... пропуснал съм единицата [/quote]
    разликата е основна- по-бързо умират
    майтапа на страна. по тази логика, коня, еко, био, нано, и с 20км/ч напред....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  52. 52 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 729 Любопитно

    Публично ще обявят за виновен един дето ще си тръгне "разкаял се и дълбоко разстроен" с 28 000 000 Евра компенсация ...
    В затвора няма да влезе никой.
    Сметката ще я платят германският данъкоплатец и безброй инвеститори...
    Скандала ще бъде потушен, останалите авто-производители дружно ще се изпишат чисти като сълза и ще забравим проблема в името на "спасяване на икономиката и благополучието"...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    А ако е истина?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#45:"atominfo"] Имам ли право на различно мнение за този социален феномен? [/quote]
    имаш право на мнение, нямаш право да отричаш феномена и въздействието му върху пазара

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  55. 55 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#48:"atominfo"]Другите да ги пускам ли да се качват? Защото светът е тръгнал в тази посока. [/quote]
    твое си е мнението, твое си е дървото, твоя си е микровселената..... аз там не се бъркам...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  56. 56 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 562 Любопитно

    VW се издъниха и трябва да си платят, BMW също.
    Интересно ми е обаче, големите американски кошници с двигатели от танк и с разход като на танк, какви емисии изхвърлят и дали отговарят на всички изисквания. Защото ми се струва, че при тяхна издънка ще настане голям вой, ама пък никой не иска да ги проверява сега, що ли

    Мома, връщай 12 и 12А!
  57. 57 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Любопитно

    [quote#53:"deutschwagen"]А ако е истина? [/quote]
    може да е истина, може и да не е
    какво стане с невинен до доказване на противното?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  58. 58 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#55:"beatles"].. аз там не се бъркам... [/quote]
    Сърдечно благодаря за което!

  59. 59 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#50:"deutschwagen"]Става много по-бързо и ефективно.[/quote]
    По колко проблема едновременно работиш активно?
    Склонен ли си да приемеш факта, че в интернет по конкретната тема има сканирани фундаментални четива и от нищо до тонове смущаващи с посредствеността си съчинения по картинка, някои от които дори не корелират с базисните понятия от общоприетите физика и математика?
    Допускаш ли, че в един момент количествените натрупвания в интернет ще доведат до тотален срив в качеството? Когато качественото е 1% от общото може и да го отделиш, когато стане 0.00001% - нещата загрубяват. Вече се приближаваме към тази условна граница. След като се усетят и въведат платен достъп до истински стойностните документи невежеството тотално ще победи. Много лесно ще е да ми опонират с цитати и извадки от интернет, които са писано от подобни като знания и ерудиция на тях лица. Естествено е да отстъпя в такъв момент. Аз проблеми нямам. Те ще имат в едно бъдеще време. Когато физиката, химията и другите естествени науки започнат да им противоречат с пълен глас.

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#57] от "beatles":

    Това все пак е списание. Естествено, че медиите ще се опитат да публикуват разни неща преди да са доказани официално (ако изобщо са доказани). В техен интерес е да са първи. За етика няма да говоря - пак повтарям, това са медии. Но не виждам защо непременно трябва да е атака на ФВ срещу БМВ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#33:"beatles"]коли по 4 тона, разход над 15, но бензина без пари??? [/quote]

    мисля че това време отдавна е отминало. Даже си мисля, че има много немски автомобили по-големи от американските.

  62. 62 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 414 Весело

    Кой е виновен ли- е как ,то се знае, .... разбира се че е Путин

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#59] от "atominfo":


    [quote#59:"atominfo"]По колко проблема едновременно работиш активно? [/quote]

    Какво значение има? Ако трябва да напиша нещо качествено и ми трябват около 50-100 източника, работя активно по 50-100 източника.



    [quote#59:"atominfo"]Склонен ли си да приемеш факта, че в интернет по конкретната тема има сканирани фундаментални четива и от нищо до тонове смущаващи с посредствеността си съчинения по картинка, някои от които дори не корелират с базисните понятия от общоприетите физика и математика[/quote]


    Изобщо не е така. "Фундаментални четива" може да има на разни частни сайтове, направени като помагала - въпреки, че често влизат много детайлно в темите. Така е и с много видеоматериали в Ютюб. Единствената възможна пречка за някои е, че са на английски.
    Отделно съм намирал и свалял pdf файлове на цели книги и учебници. С всичките 500 страници, с всичките формули, с всичките диаграми, графики и изображения.
    И пак отделно, дори да попаднеш на някой "повърхностен" любителски частен източник в интернет, ако е качествен ще има цитирани източници. Което и веднага ти дава посока.




    [quote#59:"atominfo"]Допускаш ли, че в един момент количествените натрупвания в интернет ще доведат до тотален срив в качеството? Когато качественото е 1% от общото може и да го отделиш, когато стане 0.00001% - нещата загрубяват[/quote]

    Нещата тук зависят от собствените ти качества и опит в търсенето на информация. От теб си зависи дали ще се насочиш към качетсвени източници, и тоб се зависи да определиш нивото на източник, на който попадаш. Ресурсите за проверка на даден източник в интернет за неограничени, става дори за оценяване на даден автор или дадена теория, стига въпросният дежат да съществува по принцип.
    Много лесно можеш да се ориентираш като търсиш публикации от определен автор, по определена тема или теория, или от определена публикация.
    Да не говорим, че много от източниците са официални. Ако нещо е от интернет, това не го прави непременно неофициално. Можеш да намериш и официални данни и статистика в интернет. Много по-ефективно е да ги вкараш в програмата за анализ, вместо да се ровиш в разни тухли и да копираш ръчно разни цифри.



    [quote#59:"atominfo"]След като се усетят и въведат платен достъп до истински стойностните документи невежеството тотално ще победи.[/quote]


    И това не е така. За източниците, които наистина са платени, не е ли едно и също дали ще си купиш книгата, или електронната версия? Отделно, както писах, можеш да получиш достъп ако си афилиран. Например, в Обединеното Кралство, повечето качествени университети имат и електронна библиотека, която има много от физическите книги и публикации в електронен формат, дават достъп до водещи журнали и публикации, както и достъп до изключително много книги и публикации от други университети.



    [quote#59:"atominfo"]Много лесно ще е да ми опонират с цитати и извадки от интернет, които са писано от подобни като знания и ерудиция на тях лица[/quote]


    В качествените научни среди не е така. Всичко подлежи на критика - от теоретичните основи, до методите, до интерпретацията на резултатите. Повечето публикувани статии се проверяват и редактират от събеседници. Освен това, никой автор няма да стигне никъде ако писанията му разчитат единствено на други писания и не е вложил някакъв анализ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Нека да познаем виновните:
    -чичо Ханс - портиер
    -леля Станка - чистачка
    -Махмуд - от счетоводството
    -Зухале Дениз - фризьорка на генералния директор
    -Джуро Станойкович - гардеробиер
    -Блаже Горичев - отговорник цех боядисване
    -Орхан Брахмапутра - отдел вътрешни гуми.
    Ако си мислите, че германска кола се прави от германци, в грешка сте.
    Поразходете се в метрото около заводите в Щутгарт или Мюнхен, вижте какви работници слизат на спирките за заводите и ще чуете всякаква реч, но не и немска.
    "Баварец" ама правен от югославяни !
    Европа стана едно голямо гето, един супер карашик, както се казва на чист български.

  65. 65 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#60:"deutschwagen"] Но не виждам защо непременно трябва да е атака на ФВ срещу БМВ. [/quote]
    о, определено, никога не съм твърдял че е така, но не го смятам за изключено...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  66. 66 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#59:"atominfo"]Допускаш ли, че в един момент количествените натрупвания в интернет ще доведат до тотален срив в качеството?[/quote]
    другаре, science или nature са си е science и nature, независимо дали е печатна в някоя библиотека или онлайн.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  67. 67 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#36] от "sa6":


    Прав си, но тестовете за емисии се правят именно на ролка в сервизите. Което е използвано от Фолксваген.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#38] от "sherekhan":

    [quote#38:"sherekhan"]Нещо чета, че VW са впрегнали платени журналисти да пишат за заговори срещу[/quote]


    Къде е това?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#64:"sega_007"]Ако си мислите, че германска кола се прави от германци, в грешка сте. [/quote]
    ми то ако сме го подкарали така, германската кола се прави главно от японци, щото роботите, с които се сглабят до 80% от колите са главно японски. за теб не знам, но аз съм влизал в завод на ауди...ауслендерите дето там се водят на работа главно се пипат по топките и следят дали всичко върви както трябва, а колите се сгалбят от роботи

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  70. 70 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#68] от "deutschwagen":

    Отвори Auto Bild и други специализирани медии и чети за конспирацията срещу чистите като сълза VW.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  71. 71 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1948 Любопитно

    До коментар [#45] от "atominfo":И в какво Вашето мнение се различава от моето? Щото досегашните Ви постинги бяха против явно престижното търсене на ненужно мощни, но впечатляващи автомобили.
    Или моят израз "примитивни култури" не показва достатъчно ясно отношението ми към същото явление?
    Та в какво Вашето и моето мнение по въпроса се различават?

  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#70] от "sherekhan":

    Не съм видял такова нещо. Ауто Билд и "специализирани медии" не чета, но основният слух от АБ сега е, че БМВ Х3 също надвишава емисиите. Малко противоречи с твоите твърдения.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1948 Любопитно

    До коментар [#45] от "atominfo":Само дето не виждам какво е различното във Вашата и моята оценка на това обществено явление.
    Или изразът ми "примитивни култури" не показва достатъчно мнението ми по въпроса?

  74. 74 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    бордът е виновен, но ще си измият ръцете с друг. Няма как да не са знали за толкова важно нещо, каквито и врели-некипели сега да говорят.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    [quote#72:"deutschwagen"]но основният слух от АБ сега е, че БМВ Х3 също надвишава емисиите.[/quote]
    добре казано, основният слух от АБ...
    Докато за ФВ изобщо не е слух.

  76. 76 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#71:"patsis"]Та в какво Вашето и моето мнение по въпроса се различават? [/quote]
    Вие сте склонен да приемете този факт с доза одобрение. Един вид, така е било, така е, така ще бъде.
    Моето мнение е, че беше дадена възможност на този феномен да се закрепи и да стане стандарт за житейска цел. Уви, митовете рухват и моето мнение е, че е положително да се помогне по един или друг начин за трайното им разрушаване.

    С малко думи: "За какво им е? Не, със сигурност им е излишно и даже вредно!" Това към стадото като цяло. Било от примитивните общества или дори от самопровъзгласилите се за модерни такива.

    Това е базисната разлика. Всичко останало вероятно е еднакво в моите и Вашите разбирания за света.

    Но точно не им трябва...

  77. 77 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#63:"deutschwagen"]работя активно по 50-100 източника. [/quote]
    Сериозна заявка за успех. Първоизточниците там са 2 или 3. След това са се разклонили дървовидно. Всеки е добавил някаква собствена и често спорна по своя характер мисъл. Отделеното време за да се осмисли всеки от тях и да се хване кой как е "послъгал" и как малко теоритичната част се разминава "умерено" с получените експериментални резулати е излишно повече от развитието на собствена линия на хода на мислите и постановката на експеримента.

    По останалите въпроси ми дойде малко дълго да дочета отговорите, но благодаря за отделеното време и усилия. Вероятно други ще ги прочетат и ще са им от полза, което е от полза и за Вас. Били сте полезен на някого, а това има значение!

    Успех Ви желая...

  78. 78 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3894 Неутрално

    Виновни са учените от екипа от Университета в Зап. Вирджиния, разбира се :
    http://clubz.bg/28197-kak_edin_universitetski_prepodavatel_razklati_imperiqta_vw

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  79. 79 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#5] от "atominfo":

    "И все пак 90 коня си бяха достатъчни и за бус на времето. И сега пак ще са достатъчни ..."

    Не разбирам какъв е проблемът, и сега има коли с по 90 коня. Като искаш - купи си, никой няма да ти каже нищо. Даже няма нужда да се ограничаваш до нисък клас и малки коли. Базовата 3-ка БМВ комби (316d) е 116 коня, които ги вади пак от 2л двигател. Просто е "детунингован" на макс. И разхода му е официално 4,3 на сто - които дори са що-годе реалистични, ако караш с темпомат с 90 км/ч. В новата 3-ка ако се не лъжа ще слагат и 3-цилиндров 1,5л двигател, на който се очаква разходът му да е около 3-3,5 на сто.

    Не разбирам всичкото това лаене "преди всичко беше по-хубави, всичко ново е боклук". Просто при съвременните мотори е по-лесно да се извадят 250 коня от 2 литра двигател, има хора, които това търсят, затова се и предлага. Преди просто не е било възможно.

    По твоята логика, кочияша от преди 100 години също може да каже - преди просто впрягахме коня у каруцата и туйто, всичко беше толкова просто. Няма ламарини, няма масла, няма зимни/летни гуми и кво ли не...

  80. 80 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 448 Весело

    До коментар [#27] от "schroeder":

    "Дано изкарат истинските виновници. Много вероятно е това да се окажат дори шефове на високо ниво, които са дали благословията си в името на продажбите".

    Не приятелю, истинските виновници са от Перник, но германското правосъдие тепърва ще го доказва!

  81. 81 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#69] от "beatles":


    [quote#69:"beatles"]роботите, с които се сглабят до 80% от колите са главно японски[/quote]

    Тцъ, главно германски (КУКА) и швейцарски (АББ).
    Виж, компютъризацията по принцип е американска, но това важи за всички браншове.

  82. 82 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#77] от "atominfo":

    И какво искате да кажете с всичко това за Интернет и библиотеките ? Вие гарантирате, че имате достъп във всяка библиотека до тези 2-3 първоизточника и това ви е достатъчно? Не се чувствате ограничен с книгите, които са там? Нямате нужда от друга информация или пък от други гледни точки? Друг е и въпроса, че времето, което отделям за търсене там не може да се сравни с това в библиотека.
    Как не виждате, че Интернет е отворена врата към всякакъв тип знание? Просто трябва да знаете какво да търсите и ще намерите.

  83. 83 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 202 Неутрално

    [quote#82:"t0d0"]И какво искате да кажете с всичко това за Интернет и библиотеките ?[/quote]
    Единствено искам да кажа, че тази широко отворена врата пуска всичко подред. Там има и качествени, фундаментални неща, както и твърде посредствени съждения. При работа по даден проблем има два подхода:
    1. Основавайки се само на фундаментални общоприети знания развиваме научната си теза до нивото на нашия интерес. Като втора стъпка сверяваме в Интернет и се кефим на своята уникалност, неповторимост и всичко от този сорт. Публикуваме и даваме възможност и на другите да се покефят на нестандартния ни подход. Или се оказва, че сме се забили в грешна посока, което пак е знание, но, за съжаление, вече знание само за нас.
    2. Изчитаме всичката плява в интернет мъчейки се да намерим неоткритото за да го открием ние. Губим време. Решаваме, че сме намерили това, което всички други са пропуснали. Повтаряме техните експерименти. Откриваме, че са лъгали както им падне, но ние отново сме загубили време за да се уверим, че лъжат. В даден момент дори започваме да се съмняваме в собствените си мисли и усещания защото "не, те не може да са подходили така, аз греша". В края на краищата, понеже времето ни притиска и ни трябва резултат, правим компилация от полулъжите на другите и добавяме свое в което сме много уверени. Отново има разминаване между фундамента и надстройката, което дори и случайно поглеждащите виждат, но това се отхвърля веднага. Умората е победила, а и сме прочели всичко от всички. Резултатът е, че само е внесена поредната доза объркване в научните среди.

    Гледам, че младите доценти вече не основават мислите си на математиката и физиката, а тропат с крак и нервно обясняват, че то е така "защото е така!". След това спират да говорят с теб.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK