Швейцария забрани продажбата на дизели на "Фолксваген"

Швейцария забрани продажбата на дизели на "Фолксваген"

© Reuters



Швейцария временно забрани продажбата на дизеловите модели на "Фолксваген", в които може да има уреди за манипулиране на тестовете за вредни емисии.


Мярката може да засегне 180 хиляди автомобила от категорията Euro5, които още не са продадени или регистрирани.


Тя идва като резултат от разкритието за наличие на софтуер, който манипулира данните за нивата на вредните емисии и последвалото признание от германската компания за нарушенията.




Забраната беше наложена от швейцарската служба за федералните пътища. В свое становище тя поясни, че се забранява продажбата на дизеловите автомобили с 1.2, 1.6 и двулитрови двигатели, произведени в периода 2009-2014 г. от всички дъщерни компании на "Фолксваген", включително "Ауди", "Сеат" и "Шкода".


Забраната не важи за вече регистрираните в страната автомобили или такива, които са в категорията Euro6. 


Швейцарските власти също така създават работна група, която да проучва казуса. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (148)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Айдееее нов внос, топъл хляб, не се блъскайте, съвсем скоро и от други държави.

  2. 2 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    И в Швейцария има депо със 180 000 автомобила, които предстои да бъдат продадени? И има залежали бройко производство 2009 година?

    Нещо Дневник се е объркал в превода!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    всеки, който си е купил автомобил с манипулирани данни трябва да може да го върне и да си получи ВСИЧКИТЕ пари а който е лъгал хората - да фалира !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#2] от "atominfo":

    може там да има някакъв голям склад.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Мама Меркел призова автомобилната индустрия да назначава "бежанци".
    Пък то - ще се наложи и немци да бъдат съкращавани в бранша.
    Остава открит въпроса - защо й са "необходими" тези милиони ислямски имигранти, та ги покани Меркел?

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    Става драматично!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4967 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamilton":

    сами са си виновни - хитрата сврака с двата крака !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#1:"442"]Айдееее нов внос, топъл хляб, не се блъскайте, съвсем скоро и от други държави. [/quote]
    Вероятно точно в това се състои ограничението. Сега всякакви тарикати ще се засилят да се освобождават движимата си собственост, която в скоро време ще се промени до недвижима. Швейцария, като една добра и разумна страна, иска да предпази купувачите от този стотинкаджийски игри и забранява промяната на собственост и последваща регистрация на цитираните автомобили. Не съм 100% сигурен, но май в Швейцария в автокъщите колите са без номера и се регистрират при покупката.

  9. 9 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Добре де, не съм запознат с швейцарското законодателство, но ако колата има Евро 3 или 4 например, може ли да се продава в страната? Че са лъгали ВАГ е ясно, но чак толкова ли е замърсяването?

  10. 10 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#4:"КМЕТ В СЯНКА"]може там да има някакъв голям склад.[/quote]
    Швейцария не е ЕС. Ще трябва да е много голям акцизен склад.

    Не е това. По-горе съм писал какво вероятно имат предвид.

  11. 11 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#9:"gogo2011"]може ли да се продава в страната?[/quote]
    Може всичко. Ограничението е за двигатели със софтуер който манипулира поведението на двигателя с цел измама. Измамите се наказват в нормалните държави. Винаги се наказват!

  12. 12 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ако ще си купувам Фауве, последното което ме интересува е, че били манипулирали някакви тестове.
    Дай ми една нова манипулирана колица, пък аз ще се извиня на околната среда.

  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Рано или късно всички ще минат на електродвигатели...

  14. 14 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#3:"КМЕТ В СЯНКА"]данни трябва да може да го върне и да си получи ВСИЧКИТЕ пари[/quote]
    Ааа, не мой човек. "Играчите" трябва да умеят и да печелят и да губят. Нали го е купил за да бега много, да харчи малко, да му даде "стандарт" и т.н. Първа стъпка е задължителното програмиране с подходящ верифициран софтуер и последващо измерване на реални емисии. Втора стъпка е преквалифициране за миналите години и начисляване на данък в съответствие с евронормата, която автомобилите реално са покривали. Вече всеки държател на МПС може да заведе иск към фирмата производител или към фирмата продавач и да си търси правата по съдебен ред. Няма такъв филм с незабавно връщане на каквото и да е.

  15. 15 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#12:"mahjongg"]Дай ми една нова манипулирана колица, пък аз ще се извиня на околната среда. [/quote]
    Точно по тази причина гилдията на купувачите не определя правилата. Те винаги са в сериозен конфликт на интереси дори и със себе си.

  16. 16 Профил на Сиромахомил
    Сиромахомил
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Изгубено в превода: Швейцария забрани регистирането на нови автомобили с проблемните двигатели на Фолксваген. Това засяга всички марки и модели от групата ФВ, в които се монтират. Забеаната не се отнася за вече регистирани автомобили. Фолксваген и другите лъжливи немски овчарчета тепърва ще берат ядосва в белите страни извън ЕС.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Акъла е нещото което най-лесно се дава когато ти е в недостиг.
  17. 17 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Да ги шитнат в Китай,пука им на тях за околната среда...

  18. 18 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Весело

    Ей Перник - дойде момента да подновим гоуфовете.

  19. 19 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    [quote#9:"gogo2011"]ако колата има Евро 3 или 4 например, може ли да се продава в страната? [/quote]
    Може да се продава, но ако колата е произведена преди 2008 година. Ако е произведена 2008/2009 година или нататък, тя трябва да отговаря на Евро 5, а пък ако е произведена 2014 г. или нататък, трябва да отговаря на Евро 6.

  20. 20 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":..ВСИЧКИТЕ пари а който е лъгал хората ..."Не си много прав,според мен.Тоест,излъганите купувачи,безспорно трябва,да получат парите си до стотинка.Но освен това трябва,да бъдат и финансово обезщетени от измамната фирма за преживеното душевно огорчение.


  21. 21 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Защо не чух някой да каже точно как е ставала измамата. Той софтуера не би трябвало да е свързан с измервателната апаратура.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  22. 22 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Любопитно

    С тези емисии какви манипулации се правят само...
    Толкоз ли няма един механик във форума да ни открехне какво и колко произвежда например един двутактов мотоциклет или една косачка и какви мерки и ограничения са наложени върху тях?

  23. 23 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    Трябва да им дадат шанс и префлашване на софтуера и всичко е в норми със съответни документи и гаранции. То ако за софтуерни вратички забраняваха продукти, Майкрософт да е фалирала още със създаването си.
    Как ще се борят с тюнинговането?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    Преводът куца.
    180 хил. са вече продадените коли, намиращи се в Швейцария.
    Забраната касае нови продажби на модели произведени до 2014 г.

  25. 25 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#23:"korc"]Как ще се борят с тюнинговането?[/quote]
    Ще го забранят законово. Ще се трактува като изменение на конструкцията. Следва технотест или локалния еквивалент, пълна проверка за съответствие, допускане до пътя с преквалификация на емисиите и, съответно, данъчните облекчения и т.н. И ще са съвсем прави да постъпят така. При явно несъответствие между конструкцията и мощността/въртящият момент ще се забранява използването на съответното МПС.

  26. 26 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#22:"lustmord"]С тези емисии какви манипулации се правят само... [/quote]
    Когато произвеждаш МПС декларираш съответствие с норми и стандарти. Когато декларираш по високи екологични норми, то получаваш данъчни облекчения. Отделно в Германия правят игри с акциза за да дадат възможност на дизелистите да си избият парите чрез повишени продажби. Ако дадеш слаби характиеристики или за сметка на високите мощностни показатели колата ти премина в занижена екокатегория, то купувачът ще си направи сметката и ще отиде при друг производител. С тази измама вагините достигнаха световно лидерство по продажби.

  27. 27 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#8] от "atominfo":


    [quote#8:"atominfo"]Не съм 100% сигурен, но май в Швейцария в автокъщите колите са без номера и се регистрират при покупката. [/quote]Че то всеки нов автомобил е без регистрация и при покупката се регистрира.

  28. 28 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#27:"yanne"]Че то всеки нов автомобил е без регистрация и при покупката се регистрира. [/quote]
    Имам предвид автокъща с автомобили втора употреба.

  29. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#3:"КМЕТ В СЯНКА"]всеки, който си е купил автомобил с манипулирани данни трябва да може да го върне и да си получи ВСИЧКИТЕ пари а който е лъгал хората[/quote]

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В САЩ има организация за защита на консуматорите която ще иска Фолксваген да си изкупи обратно всички дизелови коли от собствениците. Това са 483,000 само в САЩ.

    California Über Alles
  30. 30 Профил на tediblabla
    tediblabla
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#5] от "manu_chao":

    Хайде стига с тези бежанци. Ако няма какво да кажете по статията, просто не коментирайте.

  31. 31 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#29:"Pontif А"]В САЩ има организация за защита на консуматорите която ще иска[/quote]
    Наивитетът на населението се разраства с всяка минута. Съд решава на кого точно и колко ще се дават компенсации. За обратно изкупуване не може да става и дума. Няма такава договорна клауза когато е продавано МПС'то. Като първостепенна задача на вагините е да организират още в момента съдебно решение, че всеки индивидуално трябва да доказва точно какви имуществени и неимуществени вреди е претърпял от манипулираното поведение на двигателя. И понеже към момента няма съдебни или други регулаторни решения за доплащане на данъци, то и никой не може да иска нищо. За депресивните състояние, че може да си изгубят парите които са дали за таралясника ще трябва ТЕЛК и т.н.

    Далеч по-сериозен е проблемът с държателите на привилигировани акции в Германия и другите страни. Те изгубиха пари и ще гонят мениджмънта на фирмата до последно. Тази измама се предполага, че не е гласувана на общо събрание на акционерите или греша?

    Суматохата е голяма, но реалностите са коренно различни.

  32. 32 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Любопитно

    [quote#12:"mahjongg"]Дай ми една нова манипулирана колица, пък аз ще се извиня на околната среда.[/quote]

    До коментар [#12] от "mahjongg":

    Ти, както и по-ограничените мисловно люде, "мислещи" като теб не е нужно "да се извиняват на природата."
    Вместо това - може да поискаш извинение от детето си.
    Примерно: "Сине, извинявай, но ще оставя на твоето дете, моят внук, една астма*......ще ме извиниш ли, че за дъщеря ти ще оставя един рак на кожата*, прости ми, но за мен е важно да бъда тарикат".
    Ако ти простят - продължавай да "мислиш" по същия начин.

    * според СЗО именно замърсения въздух е един от най-важните фактори, отключващи болестта......пак според СЗО, постоянно изтъняващият озонов слой, служещ за филтър на опасните УВ-лъчи, е сред основните фактори за непрекъснатото повишаване на броя заболели от този вид рак.

  33. 33 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 516 Любопитно

    [quote#0:"Дневник"]В свое становище тя поясни, че се забранява продажбата на дизеловите автомобили с 1.2, 1.6 и двулитрови двигатели, произведени в периода 2009-2014 г. [/quote]

    Така написано е доста двусмислено и може и да означава, че се гледа кога е прозиведен самият двигател, а не колата, което не винаги е едно и също. Т.е. кола прозведена 2015 може да има двигател, който да е сглобен по-рано, например 2013.
    Иначе специално за Швейцария, не ми се вярва да има прекалено много такива коли. Стандартът там е такъв, че в края на 2015, вече карат коли от 2016

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  34. 34 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2743 Неутрално

    В САЩ вече са изчислили изхвърлените вреди газове от тези манипулирани автомобили.
    Някой може ли да каже колко са вредните газове в София заради несинхронизирани светофари?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#16:"Сиромахомил"]Фолксваген и другите лъжливи немски овчарчета тепърва ще берат ядосва в белите страни извън ЕС.[/quote]
    Защо мислиш че Китай ще им разреши да продават такива коли там? Не знам какви са им стандартите но ... в началото си мислех че тази беля е само в САЩ. Ще платят някой и друг милиард, ще заредят нов софтуер и с това ще се свърши. В САЩ всеки месец някой си изтегля 100, 200 хиляди коли за някакъв ремонт или промени. Не е голяма драма. Обаче се оказа че те навсякъде са ги правили тези магарии. Това може да се окаже проблем за тях. Сега всеки ще иска да се покаже че не е по-долу от САЩ и ще ги разпорят. Четох че в Ю. Корея са бесни и ще ги съдят яко, нищо че имат съвсем малко ФВ.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#31] от "atominfo":

    Привилегированите акции се търгуват само в Германия, според чиято юрисдикция акционерите действат на собствен риск... дори и мениджмънтът да мами, много е трудно да осъдиш фирмата.

  37. 37 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Преди години не беше възможно германец даже да си помисли да направи нещо подобно , но са дошли нови , по-модерни времена в които , не само си е помислил ,но го е направил и скрил и е печелил от това ! Лошо ! И те не са това което бяха !

  38. 38 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#32] от "manu_chao":

    Доколкото разбирам, ако ти подарят една нова манипулирана кола, ще я откажеш. Щот си много съвестен.

  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#31:"atominfo"]Наивитетът на населението се разраства с всяка минута. Съд решава на кого точно и колко ще се дават компенсации. За обратно изкупуване не може да става и дума.[/quote]

    До коментар [#31] от "atominfo":

    Ще ме извиняваш .. ама нямаш идея как работят тези неща в САЩ. Абсолютно всеки може да ги съди. Дори и аз мога да ги съдя въпреки че не притежавам ФВ, по простата причина че те замърсяват въздуха който аз дишам и по този начин ме застрашават мене. Тука хора съдят предприятия и организации защото замърсяват въздуха в района. ФВ си признаха, факта че NOx е декларирано от ЕРА като вредно вещество ми дава основание като гражданин да съдя всеки който неправомерно изхвърля това вещество в атмосферата там където аз живея. Не забравяй че в САЩ консуматора е цар. Преди години непушачите осъдиха цигарените компании да платят милиарди $ само защото съществуват пушачи които ни тровят!

    California Über Alles
  40. 40 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#36:"Ф.Нинов"]дори и мениджмънтът да мами, много е трудно да осъдиш фирмата. [/quote]
    Не го знаех. Благодаря!
    Тогава в Ю Кей какво брожение е възникнало?

  41. 41 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#39:"Pontif А"]Абсолютно всеки може да ги съди.[/quote]
    Всеки може да заведе дело. Единици ще получат съдебно решение в тяхна полза. Разходите по едно дело с неясен край ще са много пъти над стойността на един автомобил. Естествено е да се иска доказателствен материал за всяка точка, подточна (и запетая) от предявения иск. Когато се организира структура с търговска цел, нейната задача е да печели. Губенето го оставя на другите. Съсредоточена е в целите си и ги постига. Което не може да се каже за един почувствал се измамен фен на марката.

  42. 42 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#38] от "mahjongg":
    Прегледах постове Ви и само бих искал да вметна една съществена подробност.Вие говорите за подаряване, а онези, излъганите клиенти са ги купили!С истински пари!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#40] от "atominfo":

    Покрай дотком балона имаше търговия на акции с герм.фирми без каквато и да е дейност и тотално манипулирани отчети.
    Някои хорица загубиха всичките си спестяванията.
    На процеса съдиите отхвърлят исковете с подигравателен коментар от рода: "Га ядохте кифтаците ни ривахте!"

  44. 44 Профил на La Loba Esteparia
    La Loba Esteparia
    Рейтинг: 524 Любопитно

    като си познавам добре светът ,от тази история ще го отнесе Seat(es.)!!(група WV) !500.000 от тези мотори за монтирани там,

    а загуби винаги се компенсират с уволнения и намалено производство в периферията!

    Der Steppenwolf
  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#40] от "atominfo":

    Делът на търгуваемите на борсата обикновени и привилегировани акции е едва 30%.

  46. 46 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#35:"Pontif А"]Ще платят някой и друг милиард, ще заредят нов софтуер и с това ще се свърши. [/quote]
    Отнотво и отново се неглижира фактът, че зареждането на нов фърмуер на управлението на двигателя, който да отговори на изискванията на декларираните вече емисии ще доведе до драстична промяна на мощностните характеристики на автомобила. Това ще бъде друга, различна кола. Клиентите са купували съвкупност от параметри и си ще искат да си ги ползват до последно.

    Тук вариантите са или преквалифициране по емисии и премахнане на данъчни облекчения и даже забрана за ползване в някои щати или довеждане до нормите но за сметка на 1/2 от заявената мощност на двигателя.

  47. 47 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#42] от "soul":

    Разбира се, че говоря за подаряване.
    Ще ѝ се кефя и ще съм доста по-екологичен от 90% от бракмите по пътищата.

  48. 48 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#41:"atominfo"]Всеки може да заведе дело. Единици ще получат съдебно решение в тяхна полза. [/quote]

    До коментар [#41] от "atominfo":

    Пак грешиш! В САЩ можеш да си наемеш адвокат на континджънси - не му плащаш нищо ако загубиш делото. Ако го спечелиш адвокатите взимат 33.3% от присъденото. Затова преди да сразбереш ще има "class action lawsuit" където няколко хиляди души са представени от елитен екип от адвокати и специалисти. И тогава играта се обръща. Нека ги видим ФВ да се защитават от такава компания. Да не говорим че след като ЕРА (федерална агенция) е подала оплакване, Департамента на Правосъдието е длъжен да вземе отношение и да съди компанията. Как мислиш има ли шанс Департамента на Правосъдието да спечеки или не? И знаеш ли че Американското правосъдие е основано на прецеденти? И щом ведъж са осъдени за това престъпление всеки мухльо може да заведе гражданско дело (не криминално) и да ги осъди на тази база. А колко ще отсъди съдията е ... Божа работа. Но в Калифорния където съдиите се избират и 90% от населението са Еко Талебани ... все си мисля че съдиите ще бъдат особено жестоки когато става въпрос за замърсяване на природната среда.

    California Über Alles
  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#40] от "atominfo":

    Англосаксонските финансови играчи при Фолксваген са повече в качеството на шортселъри... демек те правят келепир, когато акцията пада

  50. 50 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#38] от "mahjongg":

    Ами, честно казано имам принципи, които не пристъпвам никога, защото съм преценил за себе си кои са важните ми неща, за да мога да не виждам в огледалото сутрин лицемерие.
    Заради принципите си съм отказвал и неща далеч по-скъпи от един нов "Фолксваген".
    Но, в случая дори не става дума за "подарък на нова кола".
    Дори и да бъдат намалени, за същата цена човек би намерил автомобил, чиито екологични показатели не са манипулирани.
    Така, няма да ти се налага да мислиш как да поискаш "прошка от децата си", докато се возите щастливо със семейството си.

  51. 51 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#48:"Pontif А"]Пак грешиш! [/quote]
    Нека да греша. Бъдещето е най-добрият съдник!

  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    [quote#46:"atominfo"]Това ще бъде друга, различна кола. Клиентите са купували съвкупност от параметри и си ще искат да си ги ползват до последно. [/quote]

    До коментар [#46] от "atominfo":

    Напълно съм съгласен. Има няколко решения. Ноже да добавят резервоар с Уреа ... което ще ускъпи колите ... хората ще започнат да съдят. Затова ми се струва че за по=стари коли не е толкова невероятно да им ги изкупят по амортизирана цена. Абе голям мес. Оказа се по-голям скандал отколкото очакваш. Важно е да се оправи това и да се стабилизира компанията.
    Ако беше Американска компания вероятно щеше да обяви банкрут и да влезне под съдебна защита. Тогава се назначава съдия който защитава компанията от унищожаване и той определя кой каква компенсация ще получи. Като крайната цел е всеки да получи някъква компенсация но и компанията да оцелее. Не знам какви са законите в Германия за това.
    ФВ са хубава компания и правят чудесни коли. не бива заради тази извратма да фалират и хиляди хора които с нищо не са виновни да си загубят работата.

    California Über Alles
  53. 53 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Любопитно

    До коментар [#32] от "manu_chao":

    Цялата история всъщност е доста по-пошла от това за което се представя. Зад половината от нововъведените ограничения и еконорми стоят интересите на определени корпорации производители, на които чистотата на въздуха им е последна грижа.
    Най ефективната мярка би била един петорен акциз върху горивата, такса за каране из градовете и събраните пари отиват за залесяване. Сещаме се колко ще бъдат доволни автомобилопроизводителите и петролните компании от едно такова решение.

  54. 54 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#50] от "manu_chao":

    Не ми се спори с "по-католици от папата".

  55. 55 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#49:"Ф.Нинов"]демек те правят келепир, когато акцията пада[/quote]
    Това за геймърите е ясно. Коментираме тези държатели на реални акции, които са купувани с реални пари и върху които е разпределян дивидент. Някъде четох, но няма да го търся къде, че в Ю Кей имало някаква финасова група или нещо от този род, които притежавали такива акции и имали намерение да заведат персонален иск към управлението на компанията. Искът не е, че акциите са тръгнали в една или друга посока, а в това, че ръководството е знаело за такъв възможен сценарий и се е въздържало да предупреди акционерите за възможните рискове при разкриването на тази манипулация.

    С други думи, тях си ги боли за кинтите им, а не за компанията. Което вероятно е правилно от гледна точка на едрия капитал.

  56. 56 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    AFP: Американският регулатор за околната среда ще провери всички дизелови модели на американския пазар

    25 Септември 2015 | 17:46 | Агенция "Фокус"
    Вашингтон. Американският регулатор за околната среда заяви, че ще провери всички дизелови модели на американския пазар за поставени устройства във връзка скандала във „Фолксваген“, предаде AFP.
    Агенцията за защита на околната среда подчерта, че ще тества колите при реални пътни условия, след като бе разкрито, че германският консорциум е поставял софтуер в дизеловите си коли, който е мамил устройствата за контрол на замърсяването на пътя.

    НЯМА ДВОЕН СТАНДАРТ

  57. 57 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 904 Неутрално

    До коментар [#32] от "manu_chao":+++++++ Нас*ал си го! Така не понасям този вид тарикатлък..

  58. 58 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 801 Весело

    О, Богове, О Шива.....
    Огромна Еко платена драма, неописуема при това!
    За радост на плебса, разбира се........

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  59. 59 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#2] от "atominfo":

    Забранява ПРЕпродажбата на произведените от 2009 до 2014 г. автомобили до второ нареждане/докато чипосат софтуера/.

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  60. 60 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#59:"mitko11"]ПРЕпродажбата на произведените от 2009 до 2014 г. автомобили до второ нареждане[/quote]
    Това вече е разбираемо. Благодаря!

  61. 61 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#55] от "atominfo":

    2009 г. шортселъри загубиха $30 млрд. от Фолксваген акции след като се скуизнаха и на върха на финансовата криза направиха Фолксваген за една (1) най - скъпата компания в света.
    Та те оттогава съдят Порше (тогавашния гл.акционер) за нанесените щети.
    Та да си додем на думата - дори и да скочат акциите пак ще се намери някой да те съди.. Да ама в районния съд в Щутгарт трябва да ходи.

  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    За една (1) седмица. ....

  63. 63 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#59] от "mitko11":

    Ми не:
    "Томас Рохбах - говорител на швейцарския федерален Пътен офис - обяви, че забраната се прилага за всички коли с дизелови двигатели в категорията "Евро 5". Това включва всички модели на VW, включително Seat, Skoda и другите в групата VW."
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/volkswagen/11892973/Switzerland-bans-sale-of-Volkswagen-diesel-cars.html

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  64. 64 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 638 Неутрално

    края на дизелите на vag е близо

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  65. 65 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Само за два дни в САЩ са били подадени над 25 колективни иска в съда срещу немския автомобилен концерн "Фолксваген". Това разкри базираната в Сиатъл, щата Вашингтон, юридическа фирма Haegens Berman, която е специализирана в подобен род искове. На 18 септември вторият най-голям производител на автомобили в света след "Тойота" бе уличен от властите в САЩ в използване на софтуер, който позволява да се заобиколят екологичните норми за вредни емисии.

    Първите искове били подадени няколко часа, след като федералната Агенция по опазване на околната среда на САЩ нареди "Фолксваген" да изтегли от пазара 482 000 дизелови коли "Ауди А3", "Фолксваген Джета", "Фолксваген Бийтъл", "Фолксваген Голф" и "Фолксваген Пасат", произведени в периода 2009-2015 г.

    Разследвания срещу автомобилния гигант започнаха също така в Европа и в Азия. Както самата компания призна в прессъобщение, софтуерът бил инсталиран на над 11 млн. автомобили с дизелови двигатели по целия свят. Компанията обяви, че е отделила 6,5 млрд. евро за покриване на разходите по скандала в САЩ, но тези пари едва ли ще стигнат. Глобата може да достигне 18 млрд. долара, защото властите в САЩ имат право да санкционират VW с 37 500 долара за всяка кола с такъв двигател.

    Измамата вероятно е довела до изхвърлянето на още близо 1 млн. тона отрови във въздуха всяка година, сочат изчисления на в. "Гардиън". Толкова изхвърлят общо всички електроцентрали, превозни средства, промишлеността и селското стопанство на Великобритания. Само на Острова вредните емисии причиняват преждевременната смърт на 5800 души годишно. Ако бяха в рамките на стандарта, смъртните случаи вероятно биха били 2 до 5 пъти по-малко, казва проф. Мартин Уилямс от Кралския колеж в Лондон.

  66. 66 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Само не мога да си обясня, с какъв акъл от Фолксваген са решили, че шашмата никога няма да бъде разкрита?

  67. 67 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 294 Весело

    Едва ли ще ги спрат в България.
    Там както въздуха е замърсен от прах и миризми от какво ли не ... само като цъфтят липите не се забелязва.
    Ако не ги спрат изпускат случая да проявят иск към VW въпреки че изискванията им да са в границите на допустимото.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  69. 69 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#68] от "socialen":

    Глупак!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#66] от "mahjongg":

    Изглежда констукторите за да задоволят нереалистичните цели на самозабравилия се диктатор и социопад Фердинанд Пиех, от страх да не ги бастиса, са направили шашмата, искаше още-и-още конски сили - етиги.

  71. 71 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    ''временно''
    Ключовата дума е ''временно'' .
    Толкоз по темата

  72. 72 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    Дано това не се отрази на търговските преговори м/у САЩ е ЕС, защото заради немците целия ЕС ще трябва да "свали гарда".

    Любовта ще спаси света!!!
  73. 73 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    До коментар [#68] от "socialen":

    Как хем измамата е по образец на САЩ, хем те я засякоха?

    Любовта ще спаси света!!!
  74. 74 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ф.Нинов":

    35 години Неолиберализмът ни учи, че думата "Алчност"/ "Greedy" е положително качество.
    Проблемът е в самата неолиберална, пазарнофундаментална, корпоративна с-ма. От Акцийните пазарни, които се превърнаха в Казино за спекулации, през финансовия сектор, банките и капиталовия пазар, които са тотална спекулация, до Демокрацията и Държавата, които обзети от десните - неолиберали, либертарианци, пазарни фундаменталисти, приватизатори, дерегулатори, ликвидатори, монетаристи и обективисти - се смачкаха от първите.

    Ок, похвално е, че USEPA ги спипа, когато реши да работи и нямаше как да не го стори, когато университетът и предостави доказателствата.

    Въпросът е какво следва!
    Смятам, че ще стане, за съжаление, същото като Deep Water Horizon в мексиканския залив. Вместо Shell да фалира, както е по Законите на Пазарната Икономика, лобиистите и топадвокатите успяха да наложат една смешна глоба от 40 милиарда $, която в последствие се намали и сведе до 4 милиарда $.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  75. 75 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Дизел технологията и филтрирането са почти еднакви при всички производители. Просто USA удариха VW, друг път ще разберем защо. Ценителите на автомобилите, естествено няма да загърбят най-практичната марка.

  76. 76 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#73] от "hope":

    Описах го в коментар 74. Един немски институт ги набарал и информирал американците. Лобиистите и адвокатите ще си свършат работата пак

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  77. 77 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#75:"vasill"]Дизел технологията и филтрирането са почти еднакви при всички производители. [/quote]
    Почти еднакви. Едни ползват FAP с адитив, други AdBlue, трети регенерират катализатора с допълнителни порции гориво и т.н. VW не прави нищо от това, а манипулира двигателя по време на тест. Вероятно се забелязва почти еднаквостта на подходите, да?

  78. 78 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#74] от "socialen":

    Фолксваген не е жертва на борсата, а на главните акционери* и най - вече на Фердинанд Пиех, който са беше поставил за цел да изкупи де що има автомарки.

    * акциите с право на глас се държат:
    -"50.5% от фам. Порше/Пиех
    - 20% от провинция Долна Саксония **
    - 17% от фонда на Катар
    - 12.5% са търгуваните на борсата
    ** държавният дял е обвързан с изключително право на глас, което е уредено чрез специален VW-закон, който е в разрез с правилата на ЕС.

  79. 79 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Перничани потриват доволно ръце.
    Ще има евтини нови дизелчета с марка фолцваген

  80. 80 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ф.Нинов":

    Напротив! И при останалите автомобилни компании е така. Постоянен натиск в/у разходите, за да се произвежда евтино, за сметка на Природата, и да се продава рекордно, за да се поддържа приказката на акцийния пазар.
    Пиех е собственик. Той се идентифицира с компанията и иска да я измъкне от ръцете на алчните мениджъри.

    Проблемът са мениджърите от кол и въже, които се заплащат за краткосрочни успехи с милиони в края на годината и за да си вземат бонитата тарикатстват. Те са наемници! Това, което виждаме, е още една лъжа на Капитализма! Че частната собственост да се управлява от частника е най-доброто! Както виждаме, и тука управляват мениджъри наемници, които нямат нищо общо и никаква връзка с VW. Повечето от тях идват от McDonald 's.

    По отношение на Европейските Закони -

    Днес всички знаем, че те са недемократични и са в полза на концерните, които печелят на Гърба на Обществото и за сметка на Природата.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  81. 81 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ф.Нинов":

    VW е жертва на мениджърите си, събрани от кол и въже за много пари да правят каквото си искат. Печалната сметка ще я плащат тези, които нямат никаква вина - работещите със загубата на работните си места.

    Мениджърите имат клаузи за обещетения! Те винаги са подсигурени. Днес в McDonald's, утре при VW, други ден на Wall Street.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  82. 82 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#80] от "socialen":

    Говориш наизуст без да си запознат с фактите, а именно Пиех* назначава и уволнява ВСИЧКИ мениджъри.
    Достатъчно е да кажел: "Това не беше много добре" , което на VW-език означава да отиваш в HR-отдела да ти дадат документите за напускане.
    Знайш навремето колко зор беше като си бе наумил Бутати с 18 цилиндъра.... но не усяха, въпреки че пръснаха няколко милиарда.
    * Пиех освен гл.акционер беше шеф на надзорния съвет, преди това беше управител на фирмата, бил е шеф на Ауди , както и гл. конструктор на Ауди Куатро преди 40 години. Пиех не е алчен за пари, а за власт и спортни автомобили. Фолксваген купи мотоциклетите Дукати, защото самият той им бил луд фен да ги кара.

  83. 83 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#82] от "Ф.Нинов":

    Както се вижда, бил е прав. Прекалено малко е уволнил. И не беше съгласен с Винтеркорн. Както се убедихме, с право. Винтеркорн е и мениджър на конструкторите. Идва от Ауди. VW и Ауди с от най-потърпевшите марки. Ако не е знаел, значи не е в състояние да управлява компанията и не заслужава милионите си, и с право си тръгна. Според мен, той трябва да лежи и в затвора.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  84. 84 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#80] от "socialen":

    До сега не е известно други автомобилостроители да са правалш манипулация на колите си.

  85. 85 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#83] от "socialen":

    Ами нали Пиех е този, който създаде марионитката си Винтеркорн.
    Това същото като Русия с президент Медведев.

  86. 86 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#82] от "Ф.Нинов":

    Пиех се оттегли пролетта след конфликт с Винтеркорн, защото не беше съгласен с концерната политика на Винтеркорн и най-вече, с стратегията му в САЩ! Тогава надзорният съвет застана зад Винтеркорн и Пиех се оттегли.
    Сега разбираме с какво Пиех не е бил съгласен! Още тогава той каза, че политиката на Винтеркорн заплашва екзистенцията на VW. Какво по-ясно от това!

    Всеки собственик, който вижда до какво водят алчните мениджъри от кол и въже се противи.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  87. 87 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ф.Нинов":

    Тогава Винтеркорн не е бил никакъв мениджър и не заслужава милиардите. Винтеркорн е пример за пролетарий, който се използва от Капитали и се изхвърля при първата грешка или като почне да се мисли за капиталист.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  88. 88 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ф.Нинов":

    Разбира се!

    Чети европейските закони за емисиите

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  89. 89 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ф.Нинов":

    Преди няколко години участвах на среща с Кордес в София, шеф на Метро Групата. Оказа се, че Кордес е бил това шеф на Марката Бенц в Даймлер Бенц и се оттеглил, когато неговият конкурент за поста Цетче е бил избран за шеф на Даймлер.

    Кордес каза, че като мениджър си универсален и няма значение в кой бранш работиш. Какво да говорим тогава!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  90. 90 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#89:"socialen"]Кордес каза, че като мениджър си универсален и няма значение в кой бранш работиш. Какво да говорим тогава! [/quote]
    Зависи на какъв екип си мениджър , ако си на малък екип има значение , защото ще се налага и мениджъра да работи , тоест трябва да е запознат с работата , но на голяма компания няма никакво значение на какво си мениджър , тея хора и на футболни отбори да ги сложиш пак ще са успешни, стига да имат мотивация де.

  91. 91 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    До коментар [#87] от "socialen":

    Много си щедър..... Няма милиарди за Винтеркорн!
    Сумасумарум за цялата му кариера най-много да са сто милиона преди данъци и 50 млн. след като Шойблето удари балтията.
    Иначе има принцип винаги да се поставя под въпрос огромен растеж за кратко време. Досега корпорациите манипулираха фин. резултати, но Фолксваген показа как става и с тех.показатели.
    Един божий ден ще лъсне голата истина как и огромното развитие на Китай също е шзмама.

  92. 92 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    [quote#35:"Pontif А"]Четох че в Ю. Корея са бесни и ще ги съдят яко, нищо че имат съвсем малко ФВ. [/quote]
    а дали във Франция няма да са им бесни? Или от ФИАТ?

  93. 93 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Бе хора, как да извадиш зверски КС от малък двигател?! Ми и режимите са зверски. Измамата на Фолксваген е съзнателна, затова и си го отнася. Това "отнасяне" обаче може да стане само в свободно демократично общество. Това е поуката пичове.

    chavo64
  94. 94 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    Имаме новина: Холдингът на фам. Porsche und Piëch увеличава дела си във Фолксваген на 52.2% купувайки от Сузуки извънборсово допълнителни 1.5% от VW акциите с право на глас.

  95. 95 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ф.Нинов":

    Разбира се, тези 50 милиона € не са нищо
    При тези разкрития се оказва, че е получил 50 милиона € повече отколкото трябва.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  96. 96 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ф.Нинов":

    Аз винаги пиша, че цялата днешна дяснолиберална капиталистическа с-ма е прокажена. Не само финансовия сектор, а и индустрията. Държавата не може изобщо да ги контролира, защото за 35 години Неолиберализъм И Пазарен Фундаментализъм се превърна в Параван/Фасада.

    Не беше ли пак VW, в която шефовете на профсъюзите бяха толкова корумпирани от мениджърите, че ги ыюводеха по бордели по Света, за да могат после да приемат съкращения и прехвърляне на работни места в чужбина, в страните с евтина работна ръка?

    И Рейнският Капитализъм беше превърнат за 35 години дяснолиберален англосаксонски Капитализъм по американски образец във виц.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  97. 97 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Абе, нали само Гърците уж мамеха Европа? .... виж... то имало и други. И специално от тези, правещи се винаги на "по-честни" от останалите.
    Явно навсякъде бизнесът си тече по обикновено.

  98. 98 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#21] от "funordie":
    ето линк и други статии има там:
    http://www.theverge.com/2015/9/24/9393969/what-is-the-volkswagen-diesel-emissions-scandal/in/9148832

    КОгато я тестват на стенда, софтуера детектва 4е е тествана колата и апарата за отработени газове работи на пълни обороти. Един пън на пътя при реални условия, този апарат просто работи малко или хи4, така колата замърсява пове4е и хар4и по малко.
    Поздрави

  99. 99 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    Играта загрубява............

  100. 100 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    До коментар [#68] от "socialen":

    Точно така, другарю! Най-добре да се ограничат колите, като при социализма, когато се чакаше по 10-20 години за кола, нали? Тогава няма да има проблем с газовете, още повече, че и бензин нямаше по онова време... Не си ли се питал, защо хората не ви се връзват на бълнуванията по "доброто старо време"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK