Скандалът с "Фолксваген" застрашава дизеловите модели и отваря вратата за хибридите

Седемдесет и пет процента от продадените дизели в световен мащаб се падат на Европа

© Reuters

Седемдесет и пет процента от продадените дизели в световен мащаб се падат на Европа



Скандалът с манипулациите на данните от вредните емисии в някои модели на "Фолксваген" не само поставя под напрежение компанията, но и един цял сектор в производството на автомобили.


Дизеловите двигатели са огромен сегмент в продажбите на водещите производители, особено в Европа, където има традиционно добро отношение към тях като икономична алтернатива на бензина. 


Мнозина анализатори предричат, че скандалът с "Фолксваген" ще доведе до по-строги и скъпоструващи регулации, а някои са дори още по-крайни в прогнозите си за нещо, за което преди година беше немислимо да се съмняват - дали дизеловите двигатели са на смъртно ложе.




"Събитията около "Фолксваген" ще се превърнат в катализатор за спад на пазара на дизели в Европа и може тоталното му изчезване в САЩ, твърди анализаторът от Bernstein Research Макс Уорбъртън пред "Файненшъл таймс". 


"Регулациите ще станат  още по-консервативни, а по-високите изисквания ще направят производството на дизели или невъзможно, или твърде скъпо", добавя той.


Това ще има огромен ефект върху европейските производители на автомобили, които инвестираха милиони евро в последните 15 години в усъвършенстването на дизеловите агрегати. Правителствата дори се надяваха новите по-чисти дизели да помогнат за борбата с климатичните изменения.


В един момент регулациите ще направят производството на дизели твърде скъпо

© Reuters

В един момент регулациите ще направят производството на дизели твърде скъпо

Тъй като те изразходват по-малко гориво, бяха предпочитани в силните икономически европейски държави, а развитието на технологиите ги направи по-бързи, по-тихи и дори по-спортни. Да си припомним само колко усилия хвърли "Ауди", за да спечели "24-те часа на Льо Ман" с дизелов двигател.


При по-ниски или равностойни цени на дизеловото гориво в сравнение с бензина в повечето пазари, този сегмент на работните коне се превърнаха в хит. Заради по-ниския разход те произвеждат по-малко въглероден двуокис, но традиционно имат проблем с други показатели на вредни емисии. 


Седемдесет и пет процента от продадените дизелови автомобили в света през 2014 г. са били реализирани в Европа. Компании като БМВ и "Даймлер" продават съответно 81 и 71 процента от своите дизелови коли на Стария континент. "Волво" има дори по-висок процент - 90. При френските производители като "Рено" и "Пежо" делът на дизеловите двигатели е над 50%. В същото време в САЩ едва 4% от продажбите са на дизелови коли.


Филип Хушоа анализатор в UBS смята, че настоящият скандал ще промени драстично пазарния дял на дизеловите двигатели. Той смята, че дизелът ще изчезне при по-малките коли, напр. от "Фолксваген" Голф надолу, защото цената за покриването на изискванията за вредни емисии ще бъде твърде висока.


Това обяснява и частично защо БМВ и "Даймлер", който произвежда "Мерцедес", се справят по-добре на тестовете за вредни емисии. При тях по-скъпата технология влиза в цената, която обичайно е по-висока.


Други анализатори смятат, че любовта към дизелът е толкова голяма в Европа, че едва ли този пазар ще се стопи изведнъж и изцяло. Но това може да доведе до още по-бързо развитие на електрическите или хибридните технологии. Хибридите предлагат сравними или дори по-добри показатели по отношение на икономичността, но са дори по-скъпи като дизелите.


Около скандала с "Фолксваген" се отваря се светло бъдеще за хибридите и електрическите коли

© Reuters

Около скандала с "Фолксваген" се отваря се светло бъдеще за хибридите и електрическите коли


Но това ще се промени именно заради предстоящото оскъпяване на дизелите заради предстоящите регулации. Мат Делоренцо, управляващ редактор на специализираното издание за автомобили Kelley Blue Book твърди пред списание Wired, че измамата на "Фолксваген" е същата при по-слабите студенти: тестовете са трудни, а преминаването изисква усилия - време и пари.


В същото време батериите и технологиите, които задвижват хибридите стават все по-добри и по-добри. "От гледна точка на разходите дизелът няма много живот. Особено, след като батериите стават по-евтини", коментира д-р Даниел Спърлинг, директор на Института на транспортни изследвания. 


Разходите за производството ще се пресекат някъде и хибридите ще станат по-евтиният вариант, като ще предлагат по-икономично придвижване срещу по-малко пари. Ако клиентите обърнат гръб на дизелите заради скандала с "Фолксваген", процесът може да се ускори.


На първо време най-важно е дизеловата индустрия да докаже, че може да направи двигателите по-щадящи за околната среда, смята Франк Кели, професор по здравето на околната среда в "Кингс колидж" в Лондон.


"Ако индустрията може да покаже, че може да произвежда дизелови двигатели с ниски емисии, има шанс пушекът да се разсее. Но ако не могат да го направят и загубят доверието на правителствата и масовата публика, тогава ще видим залеза на тези автомобили", твърди той.


Но други виждат развитието в различна посока - за въвеждането на политики изцяло насочени към стимулирането на потребление на електрически коли. 


"Такова събитие катализатор за промени. Представете си само някой кмет да си каже: "Вижте както прави "Фолксваген", сигурно и другите компании правят такива ужасни неща. Искам нулеви емисии", коментира за "Интернешънъл бизнес таймс" Марк Престън, бивш дизайнер на "Макларън" във Формула 1, а сега директор на "Агури" във Формула Е.


"И тогава този кмет изведнъж определя, че трябва да има нулеви емисии заради "ужасните компании". След това ще го последва друг, след това още един. След това целият свят ще се промени. Инфраструктурата ще се промени. След това правителствата ще кажат: "Трябва да решим този проблем, защото без станции за зареждане никой няма да може да мине около или да влезе в града", казва той.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    Дизелите трябва да се спрат от производство! Те замърсяват много повече, независимо колко са съвременни!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Времето на нафтовите печки изтече, трябва нещо ново.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 475 Любопитно

    Трябваше отдавна да ги разкарат... Сега ще има да се тровим още 10 години поне...

    Stef
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4305 Неутрално

    Хибриди - супер, но държавата трябва да стимулира, т.е. финансова помощ!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    Лукойл-Нефтохим, които печелят от дизела много повече отколкото от бензина, надали ще се съгласят.

  6. 6 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 912 Неутрално

    На мен ми е по-интересно , след като директивата е да се хвърля и да се купува ново , къде ще се дянат толкова много отпадъци ????

  7. 7 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Много е рано да се погребва дизелът.

  8. 8 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ха, поредните хванати за носа потребители...
    Не разбрахте ли, че тези циркове се играят единствено заради пари...
    И преразпределяне на пазарен дял...
    Я си спомнете например французите - 10 години рекламираха дизелаците като най-екологичните, и достигнаха над 70% дял на дизелите...
    Преди година решиха да попроменят нещата, и изведнъж излязоха с нова теза - 'ама те не са екологични' и дяла започна да спада...
    Хибриди - хубаво, ама къде се произвеждат батериите? Предимно Китай и държави, където няма контрол върху екологията... Защото производството на батерии е много мръсен в екологически план процес.. С една дума - предварително си развалил екологията. А караш или не караш - това вече няма значение. При дизела - има възможност да се влезе в екологичните ограничения на критичните за дизела параметри. А поради по-ниския разход, дизела е по-екологичен пък в други параметри отколкото бензина...

  9. 9 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Зад всичките тези "скандали" има някаква цел. В последните години САЩ предизвикаха безумно много такива скандалчета.

    Да живее България и българският народ.
  10. 10 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    Нищо подобно няма да се случи, първо "хибрид" значи да возиш тъща си навсякъде където пътуваш (като допълнителен товар), второ дизелът има определени преимущества като двигател за транспрота..., трето намаляването на дизелите като бройка ще балансира потреблението на бензин-нафта, което сега е "изкривено" към нафтата....
    Най важното е "прогресивното" човечество да уразумее, че безкрайно амбициозни стандарти, налагани конюнктурно от политиците, нямат място в съвременната икономика......
    което и ще стане......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  11. 11 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Пред електрическите автомобили има един значителен проблем - ограничените находища на Литий в света. Той се добива от тинята от покрай някои солени езера. Находища на такава тиня има в Чили, САЩ и по-малко в Китай и Русия. Така, че литият е основна пречка за бурно навлизане на електромобилите, както и за сваляне цената на литиево-йонните батерии.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  12. 12 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1643 Весело

    А камионите? Америка доколкото си спомням не искаше да подписва някакви споразумения от Япония за намаляване на вредните емисии от промишлените производства, сега как се загрижили ... тц тц тц Всеки дарак, с незнайно колко изминати километри замърсява много, без значение дизелов или бензинов Сега са се заяли с дизелите(силен конкурент), утре със старите бензинови. Всичко обвито в "хуманни" съображения ... а не заради увеличаване на продажбите на нови

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Не виждам за какво "тровене" може да става въпрос тук. Например във Великобритания, където има доста дизели, и някои от тях стари, колите от всички видове допринасят само за 14% от замърсяването с NOx.
    В същото време електричеството не е безплатно. Дори да отворят централа на ядрен синтез, ще трябва време да стане ефикасна. До тогава сме на разните Фукушими, както и на източниците отговорни за 86% от замърсяването с NOx в страни като Великобритания.
    Не виждам и какви са тези "нови, по-строги мерки", които едва ли не вече са убили дизелите. Новият модел на 2,0 ТДИ покрива въпросните емисии на NOx, които моделът от 2008-2015 не покрива.
    Самите дизели също може да станат по-евтини с времето. Технологията остава недоразвита, с голям потенциал да стане много чиста и още по-икономична и ефикасна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#12] от "ь":

    Камионите, а до 2006-та изобщо не можеше да се намери дизелово гориво с ниско ниво на сяра. Остават и влаковете, които са главно дизелови.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на freedom_fighter
    freedom_fighter
    Рейтинг: 217 Весело

    "Скандалът с "Фолксваген" застрашава дизеловите модели и отваря вратата за хибридите"

    Настъпва хибридна война? Че това се знае отгавна.

    "If crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?" George Carlin
  16. 16 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#7] от "galapagas":

    В смисъл - като осерем тази планета, просто да се преместим на друго място, ли...?

  17. 17 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Интересно ми е какви са вредните емисии при използване на пропан-бутан - защо никой не коментира това гориво от екологична гледна точка?!

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Когато направите автобус или камион с електрически или хибриден двигател, при сходен разход и мощност, тогава погребвайте дизела.

    седеньето го зголемува задникот
  19. 19 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Не знам за Европа, но за САЩ малките дизели вероятно ще изчезнат. В САЩ хибриди предлагат всички големи производители без Фолкваген, пазара е пълен с модели в различните сегменти.

    Скоро и големите дизели може да са под въпрос заради Тесла Модел X, и защото те се слагат на скъпите автомобили в горният сегмент. Модел X вероятно ще се продава повече от скъпите SUV-та на Ауди, Порше, мерцедес и БМВ.

    Също като наблюдаваната досега тенденция Тесла Модел S да изпреварва по продажби всички модели от класа си в Калифорния.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Весело

    Електрическите автомобили имат по- голям въртящ момент и по- бързо ускорение и от бензиновите, и от дизеловите мотори. А хибридите предлагат импулсна мощност по 100 конски сили отгоре когато батерията е заредена. Не мога да разбера какви предимства има дизела тук.

    Една Тесла за $130000 ускорява за 2.8 секунди от 0 до 100, толкова за колкото автомобили от милион $$$ нагоре.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#10:"boby1945"]Нищо подобно няма да се случи, първо "хибрид" значи да возиш тъща си навсякъде където пътуваш (като допълнителен товар),[/quote]

    А дизел какво означава, да возиш цяла химическа фабрика където и да пътуваш. Първо катализатор да изгориш неизгореното, след него катализатот свързан с резервоар за течна урея, тъй нареченото AdBlue. Която презареждаш на няколко хиляди километра.

    Много сложна и скъпа система, хибрида излиза хем по- евтино, хем по- чисто.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  22. 22 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 607 Неутрално

    [quote#8:"varna_11"]Защото производството на батерии е много мръсен в екологически план процес.[/quote]

    Да не говорим за оползотворяването им като отпадък.

    @)----,--'--
  23. 23 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ... не знам, дали поради факта, че статията е подписана от ..."Дневник", или защото е преводна, ама е доста манипулативна. Пример: "Седемдесет и пет процента от продадените дизелови автомобили в света през 2014 г. са били реализирани в Европа...В същото време в САЩ едва 4% от продажбите са на дизелови коли." Двете изречения са оксиморон. Продажбите на дизели е едно, а продажбите въобще - съвсем друго. Все едно да сравняваме продажбите на домати, с продажбите на зеленчуци въобще. Дизелът има своето място, но не и при леките автомобили. За кораби, шлепове, мотриси, трактори и комбайни - да. За градски автомобил - НЕ... и още нещо. Дизелът има смисъл, ако е нов. С отрязан катализатор и запушени дюзи, с неподдържан мотор и скапана нафта...и още нещо - това за по-икономичния двигател - е приказка от криптата. В България тази приказка е мантра за шофьорите, имащи достъп до служебна нафта (да се крадне ми е думата) - всякакви жепейци, тираджии, строителна техника ... etc. И съответно приказка на автоджамбазите, задръстили се с непродаваеми и непотребни нафтови печки и сажди На'л тъй - шамар да е, аванта да е. Само че автомобила не е само разход на гориво...както повечето хора смятат.

  24. 24 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#10:"boby1945"]Нищо подобно няма да се случи, първо "хибрид" значи да возиш тъща си навсякъде където пътуваш (като допълнителен товар), [/quote]
    Не знам дали само кабелите, които карат тока от акумулаторите до консуматорите и от производителите до акумулаторите не тежат колкото тъщата ти.

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#16] от "naskotop":

    Там е работата, че дизелът не е виновен за осирането на планетата, ако погледнеш фактите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#18] от "Пипера е много лют":

    Всъщност за автобусите има ефикасна алтернатива - природен газ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Вгонче написал си куп глупости , сефте . Нямам намерение да те оборвам, живей си в заблуда , твое лично право е . Въпроса е какво следва от тук на сетне, а то никак не е добро за Вгоните и дезеловите им печки , другите немски производители няма да имат проблеми, но специално Вагоните ще го духат яко. Да и това ме радва , и не става въпрос за някакво злорадство над падналият колос , а просто късно признание за истината , е че Вгоните продават скъпи боклуци с яки надценки , и всичко това базирано на един мит подклаждан упорито с много пари в специализираните издания да лъжат .

  28. 28 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Хибрида във вида в който е в момента е 100% нерентабилен от всяка гледна точка. Не ми се впуска в обяснения, но когато търсех да закупя нов автомобил направих доста обстойно проучване. Оказа се, че за БГ хибрид е равно на сомоубийство.
    Всеки може да провери за себе си и да се увери в това. Само като пример:
    Основен довод на дилъра беше, че съм щял да мога да карам в бус лентата... скоро. Ама колко скоро не е ясно. Все едно и сега всички не го правят. Ти да видиш, направо "ме спечели" с тази "огромна" привилиегия. Или спестен един СМС за синя/зелена зона веднъж в седмицата.
    Друг е въпроса за ел. автомобилите.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  29. 29 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 382 Неутрално

    И сега какво според тези 'анализатори', да махнем дизелите които горят 4 на 100 и да ги замемин с американските коли дето гълтат по 15 - 20 на 100 щото било по добре за природата, така ли?

  30. 30 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#25:"deutschwagen"]Там е работата, че дизелът не е виновен за осирането на планетата, ако погледнеш фактите. [/quote]
    Факт , но е виновник за отровата , която дишат европейците в градовете. Премахването на дизела като начин на транспорт в градски условия , значително би подобрило качеството на въздуха в градовете. Преминаването на горива като метан, пропан бутан и бензин/хибрид в Европа нито е по скъпо , но е по екологично, единствено Вгоните ще пострадат , защото заложиха всичко на дизела.

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    В Калифорния, Фолксваген е бил уведомен, че не спазва стандарта още есента на 2014-та година. Заради това са извикали всички продадени коли за софтуерен фикс през декември 2014-та, който не е фикснал нищо. След това са били предупредели през пролетта на 2015-та и отново са извикали всички коли за софтуерен фикс. Че компанията не може да фиксне проблема е станало ясно още август тази година. Другото знаете, междувременно и Пасат, моделна година 2016-та с катализатор базиран на урея не е минал теста и няма да бъде продаван в САЩ засега!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    В момента в САЩ тече рикол на половин милион Хюндай Сонати. Заради това, че са им замърсили цилиндровият блок по време на производството ще им сменят целите бензинови двигатели с нови. Това е за Соната от 2012 до 2014-та година. Чудя се защо Фолкваген не направят същото, само че да сменят дизеловите си двигатели на продадените автомобили с бензинови и да изплатят разликата на клиентите си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#20] от "Realist":

    [quote#20:"Realist"]Една Тесла за $130000 ускорява за 2.8 секунди от 0 до 100, толкова за колкото автомобили от милион $$$ нагоре[/quote]

    То ускоряването не е всичко. Формула Е по-бърза ли е от Формула 1? Виж и WEC. Ауди са с дизелов двигател и хирбиден клас 4 MJ. Тойота са в хибриден клас 6 MJ. В същото време, освен че Тойота има 33% повече хибридна мощност, регулациите им позволяват да използват повече енергия на обиколка от двигателя с вътрешно горене. Например на Льо Ман, дизелът на Ауди е ограничен до 134.8 MJ на обиколка, а бензиновият двигател на Тойота до 139.5 MJ на обиколка. Тази разлика важи за всички писти и състезания, варират само цифрите. И какъв е резултатът - Тойота не може и да се доближи до Ауди, затваряха ги с по 2 обиколки на 6-часови състезания.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#32] от "Realist":

    Ако им сменят двигателите, могат да ги сменят с новия 2,0 ТДИ, който покрива изискванията за NOx. По-добре би било от няколко милиарда глоби, ама едва ли ще се случи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#30] от "takeshi303":

    Да, ще пасне по-добре в автобуите и камионите. Автобусите може спокойно да минат на природен газ, или природен газ + хибрид. Интересно и какви изисквания покриват черните лондонски таксита?
    Пропан бутан и безнин не биха помогнали особено.
    Не е вярно и, че ФВ Груп са били заложили всичко в дизела. Имат си всичко - малки и големи бензинови двигатели, хибриди, дизеловеи хибриди и електрически коли. Обаче нали трябва да ръсиш гръмки шаблони.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 912 Весело

    Историята с хибридите е като при веганите .Не искаме да трепем животни , ама това че сме им изпасли тревата не ни е проблем .

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#34:"deutschwagen"]Ако им сменят двигателите, могат да ги сменят с новия 2,0 ТДИ, който покрива изискванията за NOx. [/quote]

    Съмнявам се, защото те вече имат 2 рикола по темата. А за глобите към държавата, не само ще си ги платят, но и ще трябва да фикснат колите на излъганите собственици. Защото, в САЩ са много популярни class action lawsuits. Ако тръгнат да ги съдят публично, не само ще ги разкатаят, но и държавната глоба ще им се стори дребни стотинки! Такъв тип колективни дела срещу Фолксваген в момента има в почти всеки американски щат.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#27] от "takeshi303":

    Такеш, въпросЪТ е, че истината не ти харесва. Малко е рано да се радваш за "падналия колос". Очевидно си нямаш и представа за това как стоят нещата. И не виждам защо колите на ФВ трябва да са "надценени боклуци". Всъщност виждам - не можеш да си ги позволиш. Дори дизелът да умре, много е наивно да си мислиш, че с него ще умре и концерна.
    И още нещо - хората в САЩ си купуваха дизели не защото са си мислили, че пазят околната среда, а защото им харесват характеристикити и качеството. За това от концерна продаваха повече от всяка друга марка. Сега виж и това:

    http://www.rasmussenreports.com/public_content/business/auto_industry/september_2015/vw_still_more_popular_than_gm_chrysler

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#20] от "Realist":

    Хибридите имат точно импулсна мощност, кратък пик - след това идва тъжната истина. Как ще теглиш ремарке, ще вършиш тежка работа или ще се движиш по труден терен с някакъв хибрид? Работните коне са с дизелови мотори, и не виждам как това ще се промени скоро. Това, че на американците не им пука за разхода на гориво и слагат големи бензинови мотори, не означава, че в Европа е така.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#39] от "gogo2011":

    Ами, точно заради това са големите дизели. Ти предполагам няма да теглиш ремарке или каравана с Голф или Джета. Примерно дизеловото Чероки може да тегли 4 тона каравана. При големите дизели все още е оправдана скъпата химия за почистването. А на хибрида заряда е добър когато ускоряваш и изпреварваш. Съвсем достатъчен да ти осигури максимален комфорт при шофиране.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Това е приносът на ФВ за дизелите. Закъсняха с комън рейл, докато французите направиха революция с технология, измислена от италианци и приложена за първи път в Мерцедес. Най-после вятърът на промяната стигна и до ФВ за да се опитат да продават дизели с измама в САЩ. И то така, че да ги хванат и да им изкарат през носа цялата лакомия и алчност.

  42. 42 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Равновесието бързо ще дойде. САЩ могат да минат и без дизели в леките коли, понеже имат невероятно количество огромни дизелови влекачи, които да консумират дизеловото гориво. В Европа ще има дизелови коли. Но основното направление е да се поощри слизането от автомобилите. Прекалено много са и най-често пътува само един човек в тях.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Интерсно как ще реагира нефтопреработвателната индустрия, при която дизелът е фракция от нефта... и ако няма консуматори - няма какво да го правят.
    Сега цената на бензина сигур ще скочи, а на нафта ще падне.
    Навремето бензинът е бил опасен отпадъчен продукт, който е пален в ями или блата (от нефта са ползвали предимно газ за лампи).
    Имало е обявени награди за намиране на приложение... докато един ден са измислили бензиновия двигател...
    Ето фракциите на нефта:
    - втечнени газове Propan, Butan ~3 %
    - първичен бензин (Naphtha, Cycloalkane) ~9 %
    - бензин (Otto-двигатели) ~24 %
    - самолетно гориво (Kerosin) ~4 %
    - дизелово гориво, нафта за горене <21 %
    - мазут ~11 %
    - асфалт, битуми ~3,5 %
    - смазочни масла ~1,5 %
    - други продукти, загуби ~2 %

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#31] от "Realist":

    [quote#31:"Realist"]междувременно и Пасат, моделна година 2016-та с катализатор базиран на урея не е минал теста и няма да бъде продаван в САЩ засега[/quote]

    Това къде го прочете? Не съм го чул. Новият двигател е EA288 и е много различен от модификацията на стария с Адблу, който се използва в Пасат от 2012.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#41] от "b_d_s":

    Комън Рейл е измислена от швейцарци, а италианците са продали тяхната разработка на Бош, която са я доразвили.
    Иначе не съм видял французи и италиянци да продават дизели в САЩ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Един полет на Боинг-747 през Атлантика изхарчва повече гориво, отколкото цялата Формула-1 за цял сезон. Това го казаха от Формула-1 на призивите за намаляване на разходите им. А пък вие продължавайте да се вайкате колко много замърсявали дизелите на Фолксваген.

  47. 47 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Още един глас за забраната на дизелите. Достатъчно е да им се вдигне данъка и пазара ще се саморегулира за няколко години.

    generator
  48. 48 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#43:"Ф.Нинов"]Навремето бензинът е бил опасен отпадъчен продукт, който е пален в ями или блата (от нефта са ползвали предимно газ за лампи).
    Имало е обявени награди за намиране на приложение... [/quote]
    Вярно е. Прословутите "нефтени" залежи в Чечения всъщност са изпомпени и оползотворени преди много десетилетия, а легендата за големите залежи там се поддържа от това, че сега хората там самосиндикално продължават да смучат от земята бензина, който е бил изхвърлен там обратно като отпадъчен продукт навремето. Оттам си създават легендата, че имат големи нефтени залежи и че ако се отделят от Русия, много ще прокопсат. А всъщност никакви залежи вече нямат. Нещо подобно като в Перник, където разни цигани продължават да дълбаят и копаят остатъци от въглища изпод блоковете.

  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    До коментар [#48] от "Smoke":

    Бензиновият и дизеловият двигател в момента са любимите синове на петролната индустрия, обожаваща ги до небесата.
    Ако убият втория -> майката ще има огромен проблем със съществуването си.

  50. 50 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#45:"deutschwagen"]Иначе не съм видял французи и италиянци да продават дизели в САЩ.[/quote]

    Пряко не, ама Джип Чероки и Волво бяха с дизели на Рено, а дълго време дизелите на Тойота бяха на Пежо. Пък и нямах предвид, че са продавали в САЩ, а че направиха революцията в Европа.

  51. 51 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#35:"deutschwagen"]Не е вярно и, че ФВ Груп са били заложили всичко в дизела. Имат си всичко - малки и големи бензинови двигатели, хибриди, дизеловеи хибриди и електрически коли. Обаче нали трябва да ръсиш гръмки шаблони. [/quote]
    Имат бензинови двигатели, но те са за разнообразие , изобщо не са конкуретни като параметри на другите , не става въпрос за двигателите в Лмборгини , А8 и Бентли , а за масовият клас коли и бензиновите двигатели не са и близко дори до кнкуренцията. изостават с поне 5-6 години от Форд и Опел, и човек трябва да е малоумен да предпочете да си купи Фолксваген на бензин пред опцията да избере друг.

  52. 52 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#45:"deutschwagen"]Иначе не съм видял французи и италиянци да продават дизели в САЩ. [/quote]

    Престани с тази мантра , вчера ти обясних , че не го правят , защото не лъжат , след като спрат да лъжат Вагоните няма да продават дизели в САЩ. Всъщност те нищо няма да продават много скоро в САЩ, защото няма да има баламурник да им го купи, под нищо визирам Вагоните , другите марки от групата Порше , Ламбота и Бнтлита едва ли ще пострадат много.

  53. 53 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Ще трябва още време докато хибридните автомобили изместят дизелите, дори и да се увеличат данъците на дизелите (и сега в доста европейски страни имаш значителен бонус ако караш хибрид) защото:
    - предимствата на хибрида са в пълна сила в града и частично на извънградско. На аутобана си е нормален бензинов (дизелов) автомобил.
    - технологията на хибрида все още използва двигатели с много голям обем, от 1,5 л Ярис хибрид до над 3л Лексус. Тези големи двигатели съответно бълват повече газове с вредни емисии.
    - масовото производство на хибриди в момента е в Азия. Двигателят на кораба превозващ тези автомобили до Европа замърсява много много повече, от превозваните автомобили през експлоатационният им период.

  54. 54 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ф.Нинов":

    Двигателите на корабите и големите катери, големите автомобилни влекачи, много военни машини, класическите подводници, задвижващи агрегати във заводите и много други са дизелови.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  55. 55 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#44:"deutschwagen"]Това къде го прочете? Не съм го чул. Новият двигател е EA288 и е много различен от модификацията на стария с Адблу, който се използва в Пасат от 2012. [/quote]

    Абе пич, ти все още си мислиш , че някакъв нов митичен дизел ще спаси групата , не в момента те се борят за оцеляване , много скоро ще се наложи Германия да извади пари да ги спасява ,въпроса не е дали ще има транш , а кога и колко десетки милиарди ще се наложи да извади Меркел за да не пропаднат Вагоните , а с тях и Германия. И ще се наложи да бъдат спасявани , не заради глобата , те могат и сами да си я платят, а защото ще загубят поне 20- 30 процента от приходите си , а това са към 60-70 милиарда на година.

  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    До коментар [#54] от "vxa15365434":

    Корабите са на тежък мазут...
    Освен това ако отпадне консумацията на леките автомобили тази няма да може да бъде компенсирана от камиони, големите катери, големите автомобилни влекачи, много военни машини, класическите подводници... ще си трябва трета световна война

  57. 57 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#54:"vxa15365434"]Двигателите на корабите и големите катери, големите автомобилни влекачи, много военни машини, класическите подводници, задвижващи агрегати във заводите и много други са дизелови.
    [/quote]
    Да има много консуматори на дизел, но основният потребител на дизел е автомобила , сигурно 60-70 процента от дизела го харчат колите. Изброените от теб консуматори не могат да компенсират загубата на автомобилният парк. Между другото забравил си основният промишлен консуматор на дизел , земеделските машини. Дизела няма да изчезне, но ще се намали потреблението му и то с много.

  58. 58 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#51] от "takeshi303":

    Мисля, че бензиновите ТиЕсАй двигатели на ФВ бяха възхвалявани като един от най-добрите в класа си.

  59. 59 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#57] от "takeshi303":

    Просто ще се върне съотношението бензин-дизел при леките МПС от преди 20-30 години, но наистина хирбидите ще отхапят немалък дял от пазара.

  60. 60 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Предпочитам бензинов мотор с турбина, отколкото дизел, поради следните причини:
    ядовете, които имах с предишната ми дизелова кола по подръжка на мотора край нямаха (2л. дизел на БМВ, купен на 2 г., на 55 хил. км).
    ако се сравнят параметрите на бензиновия мотор с турбина и този на дизела, се вижда, че бензиновият мотор има почти същия въртящ момент, наличен при почти същите ниски обороти както при дизела.
    относно подръжката: като игнорираме турбините, които са скъпи и при двата мотора, бензиновият е много по-лесен и по-евтин за подръжка. Визирма основно на ФВ TSI моторите.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#50] от "b_d_s":

    Тойота не продава дизели в САЩ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#51] от "takeshi303":

    [quote#51:"takeshi303"]Имат бензинови двигатели, но те са за разнообразие , изобщо не са конкуретни[/quote]

    Ама ти верно днес си на свободни съчинения. Я виж тук и спри да дълдониш глупости:

    https://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#55] от "takeshi303":

    Няма нищо "митично". И няма да "спасява групата", а ще спасява сегмента на малкия дизел. Други тъпи върпоси?


    [quote#55:"takeshi303"]И ще се наложи да бъдат спасявани , не заради глобата , те могат и сами да си я платят, а защото ще загубят поне 20- 30 процента от приходите си[/quote]

    Преде невежи индивиди да си мечтаят за краха на омразния концерн, няма да е лошо да видиш това:

    http://see-industry.com/industrial-statii.aspx?br=52&rub=295&id=828


    Колкото до глупостите ти, нека да ти го кажа така. Ако дизелите на ФВ ще изчезнат, ще изчезнат дизелите на всички. Тогава възпяваното от теб "пропадане" няма да е само в Германия, и Меркел ще трябва да вади транш и за другите. Единствената разлика е, че ФВ продава и в САЩ. Ама ти това не го разбираш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 324 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    Ок. Спираме ги утре.

    А корабите, влаковете, автобусите и камионите със какво ще ги задвижваме?

    Нали знаеш че дизела има по-висок КПД от бензините и по-висок въртящ момент при ниски обороти?

  65. 65 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#63] от "deutschwagen":

    При условие , че това им основна част бизнеса дизелите и особено малките дизели , на практика , говорим не за спасение за сегмента , а за спасение на групата . Кзах го и по горе , групата ще загуби поне 5-60 милиарда долара приходи за догодина , поне половината трябва някой да ги даде , защото иначе фалит .
    [quote#63:"deutschwagen"]Единствената разлика е, че ФВ продава и в САЩ. Ама ти това не го разбираш. [/quote]
    Продаваше до онзи ден , но вече не, и в близките години едва ли. Предполагам поради лоши резултати ще спрат и дори да продават каквото и да е под марката Вагон , поне да не пречат на Порше и Ауди , които все още дори и в една група все още имат добър имидж.

  66. 66 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#61:"deutschwagen"]Тойота не продава дизели в САЩ.[/quote]

    Че къде съм писал това? Ти май си допълни текста ми с твои предположения.

  67. 67 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Други анализатори смятат, че любовта към дизелът е толкова голяма в Европа...."
    Хич даже не е голяма. Просто е държавна политика на много европейски правителства и чрез различни политики подтикват хората да взимат дизели. Това, че дизелите за леки коли ще изчезнат може само да ни радва. Дизелите при големи машини засега са незаменими (камиони, кораби, транспортни машини, ел. генератори, ...).

  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#65] от "takeshi303":

    [quote#65:"takeshi303"]При условие , че това им основна част бизнеса дизелите и особено малките дизели , на практика , говорим не за спасение за сегмента , а за спасение на групата[/quote]

    Сегмента, не групата. Сегмент означава всички производители. Не разбираш, или се правиш, че не разбираш? Въпросният код не е нелегален в Европа, а само в САЩ. Най-вероятно и за това другите европейски производители си стоят тук, а не продават отвъд океана.
    А как реши, че дизелите са "основна част от бизнеса" на ФВ? На око ли мериш?


    [quote#65:"takeshi303"]Продаваше до онзи ден , но вече не, и в близките години едва ли[/quote]

    Продава се 3,0 ТДИ. Време е да се запознаеш с фактите.



    [quote#65:"takeshi303"]Предполагам поради лоши резултати ще спрат и дори да продават каквото и да е под марката Вагон[/quote]

    Поне разбрах какви са мечтите ти. Само да те светна, че търсиш унищожението на марка, която не познаваш. Или може би за теб "вагон" са голф-3ките пред блока.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#66] от "b_d_s":

    Не съм твърдял, че си го казал. Само допълвам, че "революционерите" в бранша не смеят да влязат на американския пазар.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#16] от "naskotop":

    Знаеш ли, че едрият и дребен добитък (крави, овце и т.н.) отделят повече вредни газове отколкото всички транспортни средства взети заедно? Ако не, порови се в нета. Големият проблем на човечеството не са мепесетата, а безконтролното размножаване в държавите от Третия свят. Земята не може да храни толкова много хора. Само че не е политически коректно да се говори за това. А и няма далавера в ограничаването на раждаемостта, в зелената енергия обаче има много голяма далавера.

  71. 71 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#60] от "pedro":

    Дори и VW Bild казват, че много се трошали. Имали ядове с веригите. Ако твоят е с верига ще си купуваш пак BMW

  72. 72 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#68:"deutschwagen"]А как реши, че дизелите са "основна част от бизнеса" на ФВ? На око ли мериш?
    [/quote]

    Ами някъде четох , че 70 процента от всички коли , които продават са дизели. Сега не ми се търси за линк.

  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#72] от "takeshi303":

    http://im.ft-static.com/content/images/2fcf4a6e-6155-11e5-a28b-50226830d644.img

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1148 Весело

    До коментар [#70] от "galapagas":

    Много добре знам, че добитъка отделя повече парникови газове от автомобилите, но нима предлагаш първо да изпозастреляме добичетата, за да можем да продължим да пърдим с автомобилите си...?

  75. 75 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#74] от "naskotop":

    Не, предлагам да се признае, че проблем номер едно е презаселването на планетата и да бъдат въведени мерки за ограничаването на безконтролното размножаване.

  76. 76 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#75] от "galapagas":

    Тук вече не мога да помогна, защото не се чувствам от ранга на Хитлер, за да мога да решавам кой е редно да живее, кой следва да умре (или пък да не се ражда), коя нация трябва да се движи с джипове и коя - да кара колела...

  77. 77 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#76] от "naskotop":

    Ето, потвърждаваш думите ми: който отвори тази тема, бива сравняван с Хитлер. Китай обаче се справя с този проблем с чисто икономически средства, при това доста успешно.

  78. 78 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    [quote#17:"naskotop"]Интересно ми е какви са вредните емисии при използване на пропан-бутан - защо никой не коментира това гориво от екологична гледна точка?![/quote]
    Доста по- ниски от бензина. Зависи от чистотата на производството му. Аз не съм убеден, че у нас произведения е с особено качество... няма никакъв контрол. А иначе, при изгарянето му няма сажди като при дизела, както и съдържанието на сяра е незначително. Обобщено- далеч по- екологично гориво

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  79. 79 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1643 Весело

    [quote#77:"galapagas"]Китай обаче се справя с този проблем с чисто икономически средства, при това доста успешно.[/quote]
    И как се справя ... с преселение из Света

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  80. 80 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    [quote#68:"deutschwagen"]А как реши, че дизелите са "основна част от бизнеса" на ФВ? [/quote]
    За Европа средно е над 55%, като в някои държави достига 70%, но тази статистика разбираемо не включва товарните. Аз лично от 20 години карам дизел и съм доволен.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#44:"deutschwagen"]Това къде го прочете? Не съм го чул. Новият двигател е EA288 и е много различен от модификацията на стария с Адблу, който се използва в Пасат от 2012. [/quote]

    Абе, щяха да представят Пасат миналата седница в Ню Йорк, с еко дизел, ама нямаше такова нещо. Според Фолксваген колата не е сертифицирана още за САЩ. Модела за 2015-та пък има 20 пъти повече емисии от допустимото, Джетата 40 пъти.

    Двата софтуерни фикса, които Фолксваген направи в САЩ показват немощ. Показват и, че дизела за малки коли вече достигна лимитите си. Това, че коли с този софтуер са продавани извън САЩ показва, че тези коли не минават еко стандартите не само на САЩ, но и на Германия, Британия, Швейцария, Франция, Южна Корея и къде ли не още.

    Проблемът не е само в САЩ. проблемът е огромен и се нарича доверие! Дано Фолксваген бързо да се оправи, но с дизелите за малки коли явно е дотук, не минават съответните изисквания за емисиите, а хардуера нужен да им осигури това минаване ги прави скъпи за продажба.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Изгледай това, мнението на един от най- известните ветерани от автоиндустрията, 40 години в автомобилното производство, известен CEO на Крайслер и един от най- известните директори на GM, баша на Волтек технологията и Шевролет Волт, Опел Ампера, ... :

    http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000425136&amp;play=1

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Всички са еко докато не дойде време за съкращаване на работни места. Транспорта обаче не е единствения замърсител. Не по-малко сериозен проблем е отоплението/охлаждането на жилищата, метана, който се отделя докато се получат милионите тонове телешко, което се консумира, пластмасовите опаковки, в които се слага всичко и т.н. Не се залъгвайте, че скандалът е заради точното количество емисии. Проблемът е, защото заради една лъжа една компания е спечелила повече, а доказателството за това е реакцията Ви ако от утре държавата се опита да откаже хората от личните автомобили.

  84. 84 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#82] от "Realist":

    Човекът е много добре запознат, личи му. Обаче да обявяваш с такава сигурност смъртта на дизелите (или поне малките) е малко повърхностно. Базира се на асумцията, че технологиите няма да се развиват, а това не е така. Дизелът е до голяма степен недоразвита технология и има много неща за решаване на базово ниво - как гори сместа, какво точно има в горивото, колко е рефинирано. Изобщо не говоря за катализаторите, филтрите, уреята или NOx трап-а. Ето тук има една интересна идея:

    http://www.extremetech.com/extreme/163879-low-temperature-combustion-could-drive-efficient-clean-diesel-engines-back-into-the-limelight

    Тук е онбяснено на кратко как стоят нещата с дизела днес:

    http://www.livescience.com/52284-volkswagen-scandal-clean-diesel-challenges.html


    Друг е и въпросът какво е "малък дизел". За САЩ 2,0 ТДИ е малък, но в Европа има 1,6, даже 1,4!

    В общи линии, не се знае как ще се развият технологиите. А дизелът има голям потенциал да се развива, дори да изчезне от автомобилите, защото се изпозлва в много индустриални машини, вкл. влакове и камиони.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  85. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#81] от "Realist":

    Ако се замислиш, ако новият Пасат (2016) и новият двигател минават изискванията, по-добре е да мине време и скандалът да отшуми преди да бъдат представени новите модели.

    Иначе дали колата (и новите 2,0 ТДИ) минава изискванията в момента няма значение, защото САЩ няма да я сертифицират докато сегашните модели не са в комплайънс със регулациите.

    За проблема с доверието съм съгласен. Обаче със сигурност френските и италиянските дизели не може да са много по-чисти. Или японските.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 86 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#80] от "ь":

    Възможно е да е над 50% в Европа. Но според данните, които открих, като цяло Пежо и Рено са много по-зависими от продажбите на дизели.

    Иначе и аз съм много доволен от моя опит с дизелите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK