Още 4 автомобилни компании са нарушавали правилата за вредните емисии

Още 4 автомобилни компании са нарушавали правилата за вредните емисии

© Reuters



Списъкът с автомобилните производители, чиито коли отделят повече вредни газове от позволеното, нарасна с още 4 фирми, показват тестове, извършени от Emissions Analytics. "Проблемът е систематичен", коментира изпълнителният директор Ник Молдън, цитиран от в. Guardian.


Дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" замърсяват много повече в реални условия, отколкото по време на тестовете, гласят изследванията на Emissions Analytics. Миналата седмица в. Guardian съобщи, че това се отнася и за "Рено", "Нисан", "Хюндай", "Ситроен", "Фиат", "Волво" и "Джип".


Всички дизелови автомобили, които нарушават правилата, са преминали европейските тестове. Колите обаче са били създадени така, че да се справят по-добре в лабораторни условия, отколкото на пътя. Няма доказателства в тях да има устройства, подобни на тези, поставени в автомобилите на "Фолксваген", които изкуствено снижават емисиите по време на проби.




Изследванията показват, че дизелови модели на "Мерцедес-Бенц" произвеждат 5 пъти повече вредни емисии от позволеното. Говорител на фирмата заяви: "След като условията за шофиране в реалността не са същите както тези в лабораторията, цифрите може да се различават от приетите стандарти."


Коли на "Хонда" отделят между 2.6 и 6 пъти повече газове, компанията твърди, че тества машините по европейските правила. Между 1.6 и 3.6 пъти надвишават лимита емисиите на автомобили на "Мазда", говорител на фирмата увери, че тя "работи усилено, за да гарантира, че всеки двигател напълно съответства на регулациите".


"Мицубиши" нарушава правилата с между 1.5 и 3.4 пъти по-високи емисии, а фирмата твърди, че тестовете не са били създадени с мисълта да имитират напълно шофирането в реални условия. Данните, видени от Guardian, показват, че модели на "Ситроен", "Волксваген" и "Ауди" също отделят повече вредни газове при действително шофьиране, отколкото в лабораториите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (198)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    То остана ли някой невинен?

  2. 2 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2044 Весело
  3. 3 Профил на apolon78
    apolon78
    Рейтинг: 217 Любопитно
  4. 4 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "замърсяват много повече в реални условия, отколкото по време на тестовете"
    Разбира се. И харчат повече гориво.
    Тестовете са в идеални условия.
    Реалните са по-други.

    Обаче беше нужно да правим паника последния месец заради Фолксваген...

    Като всички минем на електрически (макс 50 години), няма даима такива проблеми.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  5. 5 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2044 Весело

    До коментар [#1] от "rurade":То остана ли някой невинен?

    Да - производителите на велосипеди!
    И пешеходците!

  6. 6 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1155 Весело

    Айде на водородните тойоти айде парят не се барат

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  7. 7 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#1] от "rurade":
    Тесла.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  8. 8 Профил на liberamente
    liberamente
    Рейтинг: 252 Неутрално

    До коментар [#1] от "rurade":

    Американските компании се спасяват...

  9. 9 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Егаси, само американските компании ( включително Опел в Европа ) май засега не са ги хванали.

  10. 10 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 487 Весело

    До коментар [#1] от "rurade":

    Лада, ама те пък нямат дизел...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  11. 11 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 487 Любопитно

    До коментар [#8] от "liberamente":


    [quote#8:"liberamente"]Американските компании се спасяват... [/quote]

    Щото нямат дизелови двигатели...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  12. 12 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Ако не инсталирано нещо което да манипулира данните какъв е проблема? Да си оправят лабораториите тогава.

  13. 13 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Тоя Лобистки закон за вредните емисии, май е врАта у пОле...

    Форумът е в будна кома...
  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#4:"Никола Георгиев"]Като всички минем на електрически (макс 50 години), няма даима такива проблеми. [/quote]

    Електрическите са също много вредни. Първо производството на акумулатори ( технологията на батериите е една и съща в последните 100 години ) е много вредно, второ - токът , с който се зареждат пак се прави от горива ( макар да е по-икономично от директната им употреба ). Нещо друго трябва да се измисли, ама не знам какво. Учените да му мислят.

  15. 15 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#1:"rurade"]То остана ли някой невинен?[/quote]
    ...
    ОПЕЛ!!!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  16. 16 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Момент! Още БМВ са натопени...

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  17. 17 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#1:"rurade"]То остана ли някой невинен? [/quote]
    Да виждаш в списъка Форд, примерно ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  18. 18 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "...Между 1.6 и 3.6 пъти надвишават лимита емисиите на автомобили на "Мазда", ..."
    Опс, това значи и Форд....Защо не го казват?

  19. 19 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    А някоя хАмериканска марка няма ли, каква изрядна конкуренция

  20. 20 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#14:"Дундурук"]Електрическите са също много вредни. Първо производството на акумулатори ( технологията на батериите е една и съща в последните 100 години ) е много вредно, второ - токът , с който се зареждат пак се прави от горива [/quote]
    ...
    Категорично съгласен!
    Митът за безвредните електрички е просто още една дебела лъжа за масова злоупотреба!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  21. 21 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Американците, след като се провалиха в автомобилостроенето - решиха да провалят този бизнес.

    Трябва да си МАЛОУМЕН за да не можеш да направиш разлика между ЛАБОРАТОРИЯ и РЕАЛНИ ПЪТНИ УСЛОВИЯ.


  22. 22 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 469 Любопитно

    Забрана на дизелите - то е ясно...
    Изобщо цялото им налагане беше абсолютно малоумие...
    Скъпа подръжка, тежки автомобили (с много и сериозни последици от това), смрадливи и отровни газове, ама пусто 1-2 кила на 100 км си го блазнят Бай Ганьо...

    Stef
  23. 23 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Дали пък само Грейт Уол са първенци?

    Tony
  24. 24 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Май Форд останаха само

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 469 Любопитно

    До коментар [#19] от "shileto":

    Както се вижда:
    http://emissionsanalytics.com/who-is-emissions-analytics/
    тези са англичани, конспиративната теория за лошита хАмериканци отиде на бунището, откъдето и дойде...

    Stef
  27. 27 Профил на idiot_idiotov
    idiot_idiotov
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Хи хи хи

    А хамериканските фирми твърде удобно се измъкват! Пак ще излезе, че е нагласена работа от уж партньорите отвъд океана.

  28. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    С едната разлика, че при VW разликите не са 5-6, а 20 - 40 пъти над нормата

  29. 29 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#20] от "Скакауец":

    Зависи, вече стойноста на ВЕИ пада с големи темпове.
    Не е нужно тока да се произвежда от горенето на въглища например.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  30. 30 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Тази цялата истерия доста скалъпена изглежда. Като че повече прилича на целенасочена атака първоначално към германското автомобилостроене, а сега и към останалите.

  31. 31 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Само американските ли не замърсяват
    Най-чисти излязоха

  32. 32 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#20:"Скакауец"]Митът за безвредните електрички е просто още една дебела лъжа за масова злоупотреба! [/quote]

    Е, те си го знаят производителите и не се натискат много. Продават ги за престиж и ограничено тестване на технологии. А хората си ги купуват, за да са модерни и защото много яко дърпат от място - Тесла p85d, въйййййййй.

  33. 33 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#22:"stef"]Забрана на дизелите - то е ясно...
    Изобщо цялото им налагане беше абсолютно малоумие...[/quote]
    ...
    Целият ти пост е едно абсолютно малоумие! С какви двигатели ще замениш дизелите на камионите, автобусите, тежките машини в селското стопанство?
    Да не говорим колко много превъзхождат модерните автомобилни дизели бензиновите си събратя като КПД, еластичност, голям въртящ момент в ниските режими, икономичност И ЕКОЛОГИЧНОСТ!
    На времето моят даскал по ДВГ казваше една приказка, валидна и до днес: по това какъв дизелов двигател произвежда и дали изобщо произвежда дизели, може да се съди за капацитета на една нация въобще!
    Нещо хАмерикаснки дизели не съм чувал да се хвалят и да се харчат, дори една тяхна дизелова марка не знам, докато германските са навсякъде наоколо.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  34. 34 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дундурук":

    Това е така, но първо батериите могат да се рециклират, второ дали токът ще замърсява зависи от това как е произведен, трето дори и да е произведен по най - мръсния начин - автомобилът не отделя мръсни газове в най - гъсто населените райони на градовете. Бъдещето е в ел. автомобилите това е сигурно.

  35. 35 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#29:"klatikurti"]Зависи, вече стойноста на ВЕИ пада с големи темпове.
    Не е нужно тока да се произвежда от горенето на въглища например. [/quote]
    ...
    Токът ОК, а за самите акумулатори да кажеш колко са вече безвредни за околната среда? Или това е срамежлива тема...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    "Дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" замърсяват много повече в реални условия, отколкото по време на тестовете, гласят изследванията на Emissions Analytics. Миналата седмица в. Guardian съобщи, че това се отнася и за "Рено", "Нисан", "Хюндай", "Ситроен", "Фиат", "Волво" и "Джип".

    И сред всички тези провинили се компании виждам само една американска, ама и тя е собственост на европейски автомобилопроизводител... става въпрос за Джип, собственост на Фиат! И интересно съвпадение може би.... нито една марка НЕ е американска! И пак съвпадение, че това разкритие (за емисиите) се установи в САЩ, а не някъде другаде!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#32:"Дундурук"]А хората си ги купуват, за да са модерни и защото много яко дърпат от място - Тесла p85d, въйййййййй. [/quote]
    ...
    Колко яко да дърпат? Колкото дърпа и един модерен двулитров германски дизел - 350 Nm.
    Айде стига приказки за тротоарни майстори и форумни специалисти!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#33] от "Скакауец":

    +++ от мен! Личи си, че имаш образование точно в тази област. Много добър и най-вече ТОЧЕН коментар!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#33:"Скакауец"] моят даскал по ДВГ [/quote]

    До коментар [#33] от "Скакауец":

    Да сте виждали умен даскал и зелен кон,щото аз не.

  40. 40 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Искам да кажа, че американските автопроизводители много дръпнаха през последните 5 години. Не са онея изостанали марки, дето знаехме преди. Сега са и икономични, и наблъскани с технологии, и качествени, и приятни за каране. Оползотвориха държавната помощ много добре и даже си върнаха парите. Възстановиха и легендарните марки - примерно Кадилак сега са супер. Но тук сме консервативни, пък и от толкова далеко няма смисъл да се внасят коли.

  41. 41 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ей брей!! Язе гаче ли съм гледал у водътъ, тц-тц-тц!! Оня ден релъл-недорекъл, че мож да не само фоксвагин да лъжи, и оп - днеска гледами още четири!!! Бе не съм на Ванга роднина, па и от Петрич не съм, па що така познах? Мигар верно тва, дека сички лъжат, па само баламити фащат, дека не са подкупиле проверкити и журналистити, али не са ги къпале у канало с кофа с бетон на краката?!??
    [quote#9:"niko_tin"]Абе чуда са тва че фоксваген лъже, па го фанаа, не значи ли че и некой друг лъже, ма него йоще не са го фанале? Па може ли да значи дека сички лъжат, колко им са икономични автомобилити, подмладяващ крема, екологична хранътъ и безвредно лекарството, ма не мож хвана сички? И затва ния купувами кво има, па капиталиста дека най-финно лъже и най-тарикатски подкупва проверяващия орган е най-уважавания член на обществоту?? Ша земи да излези они от Фоксваген най-големити балами, дека не са можли да замажат очити на който трябва с некой и друг мильон!! Па и за журналиста дека писал тия работи се е можло некой бежанец да са намери на некоя тъмна уличка да го срещни!! [/quote]

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  42. 42 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#40:"Дундурук"]Искам да кажа, че американските автопроизводители много дръпнаха през последните 5 години.[/quote]
    ...
    Колко "много" дръпнаха? Не ми цитирай фирмените им капитализации на борсата, ами чисто технически? Нещо не се сещам за никоя америкаснак марка, която да се харчи извън Америка. За германските, които се карат извън Германия можеш да се сетиш и сам!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  43. 43 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#39:"mentra65"]Да сте виждали умен даскал и зелен кон,щото аз не[/quote]
    ...
    Може и да не си виждал, ако си учил в тъпо училище...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  44. 44 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#26] от "stef":

    Искаш да кажеш,че англичаните не са пуделите на американците,които за пари са готови на всичко?
    Това направо е конспиративна теория!

  45. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Весело

    [quote#21:"manu_chao"]Трябва да си МАЛОУМЕН за да не можеш да направиш разлика между ЛАБОРАТОРИЯ и РЕАЛНИ ПЪТНИ УСЛОВИЯ. [/quote]
    Трябва да си МАЛОУМЕН, за да не можеш да направиш разлика между някаква си британска фирма Emissions Analytics, която изкарва, че всички са маскари, и официалните американски власти, засекли измамата на ФВ.
    И трябва да не си чèл или да не си проумял статията, в която изрично пише, че "Няма доказателства в тях да има устройства, подобни на тези, поставени в автомобилите на "Фолксваген", които изкуствено снижават емисиите по време на проби.", за да направиш ГЕНИАЛНИЯ извод, че
    [quote#21:"manu_chao"]Американците, след като се провалиха в автомобилостроенето - решиха да провалят този бизнес[/quote]

    Gunter glieben glauchen globen
  46. 46 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 227 Неутрално

    От ниските цени на горивата най много патят американците, от една страна шистовия добив, от друга разработването и внедряването на електроавтомобили! Европейците също да удрят, фосфорна киселина в колата, олио с което се пържи година в максоналдс, който пък хапва пилленца в кфц става като кончита, нищо чудно и старите боинги да имат повечко децибели!

  47. 47 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#37:"Скакауец"]Колко яко да дърпат? Колкото дърпа и един модерен двулитров германски дизел - 350 Nm.
    Айде стига приказки за тротоарни майстори и форумни специалисти! [/quote]

    Нещо се бъркаш. Няма автомобилен двигател, който да дърпа повече от електрически. Тесла П85Д е 1200 нм и ги има от първата стотна на натискане на педала. Напиши "Tesla P85D VS " каквато искаш суперкола ( Ферари, Ламбо, ГТР и т.н. ) и гледай за кво става въпрос до 100км./ч. Естествено после изостава, но аз говоря за дърпане от място.

    https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8

  48. 48 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#1] от "rurade":

    Да, американските производители. Случайно де

  49. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Весело

    [quote#36:"Иво"]И интересно съвпадение може би.... нито една марка НЕ е американска! И пак съвпадение, че това разкритие (за емисиите) се установи в САЩ, а не някъде другаде! [/quote]
    Провери в konspirator.com.
    Там сигурно има обяснение.

    Gunter glieben glauchen globen
  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    [quote#33:"Скакауец"]Нещо хАмерикаснки дизели не съм чувал да се хвалят и да се харчат, дори една тяхна дизелова марка не знам[/quote]
    Детройт Дизел, Къминс...
    Верно, по-големички са, предназначени за от пикап нагоре, но правят.

    Gunter glieben glauchen globen
  51. 51 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#1] от "rurade":

    Е как кой, Крайслер.

  52. 52 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    И кво сега, аз с моята обикновена, невзрачна Тойота и жена ми с нейния 5-годишен форд Форд сме най-eco-friendly на наща улица, където автопарка е предимно немски и френски канцерогенни машини! Чувствам се горд!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  53. 53 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#47:"Дундурук"]Тесла П85Д е 1200 нм и ги има от първата стотна на натискане на педала.
    [/quote]
    И колко още стотни продължава да ги има тези 1200Нм? МД, този въртящ момент е колкото на стандартен камионски ТИР дизелов двг.
    [quote#47:"Дундурук"] Естествено после изостава, но аз говоря за дърпане от място.
    [/quote]
    Изостава или направо си спира?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  54. 54 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Весело

    [quote#35:"Скакауец"]Токът ОК, а за самите акумулатори да кажеш колко са вече безвредни за околната среда? Или това е срамежлива тема... [/quote]
    Е, то е като с ядрената енергетика. Много е евтина и чиста, проблемът идва когато трябва някъде да се закопаят ядрените отпадъци. Никой привърженик на ядрената енергетика не иска ядрените отпадъци да се закопават до неговото село.

    Gunter glieben glauchen globen
  55. 55 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#37] от "Скакауец":
    До коментар [#38] от "Иво":
    Само дето въртящия момент на P85D е 950 Nm от първия оборот.
    Най-малката тесла има 440 Nm

  56. 56 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Предполага се, че лабораториите са направени така, че да са близко до реалното. Ама пет пъти, десет пъти, ела 40 пъти над декларираното от компаниите?????

  57. 57 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#42:"Скакауец"]Нещо не се сещам за никоя америкаснак марка, която да се харчи извън Америка. За германските, които се карат извън Германия можеш да се сетиш и сам! [/quote]

    Искам да кажа, че преди бяха най-големите боклуци, но сега са направили нужното - американските автомобили вече са добри, модерни и конкурентни. Друг е въпросът, дали имат глобални амбиции, и дали навиците на купувачите по света могат да се променят бързо. В Северна и Южна Америка са много добре с продажбите.

  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Весело

    До коментар [#44] от "rurade":
    Пак не улучи. Изследването на англичаните налива вода в мелницата на ФВ, така че истината е точно обратната на това, което си написал.

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#47] от "Дундурук":


    [quote#47:"Дундурук"] Напиши "Tesla P85D VS " [/quote]

    Много са еко колите на ток.
    Сякаш за тока не се гори кюмур, който сякаш не отделя СО2.
    Пък производството на батерии/акумулатори, сякаш не е едно от най-замърсяващите с отрови производства.
    Иначе, бързи са.

  60. 60 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#47:"Дундурук"]Няма автомобилен двигател, който да дърпа повече от електрически.[/quote]
    ...
    Много на едро я подкара... Според теб излиза, че най-слабия електрически двигател е по-силен от най-силния ДВГ?
    По-горе имах предвид, че автомобилен ел двигател от 150кс има стандартно въртящ момент от 350Нм. Съвсем същите са характеристиките на 2 литра турбо дизелов ДВГ в наши дни.
    ОК?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  61. 61 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 469 Любопитно

    До коментар [#33] от "Скакауец":

    Нали се сещаш, че от икономичност до екологичност разликата е като от ефектен до ефективен - разбирай нищо общо

    Дизелът наред с дървата, мазутът и въглищата са сред най-мръсните горива...

    Я да видим - все ще се намери с какво да ги сменят толкоз незаменимите дизели:
    http://www.macktrucks.com/powertrain-and-suspensions/engines/

    В селското стопанство изобщо не е толкова драматично - автомобилите, автобусите, камионите са основния проблем особено в града...


    Stef
  62. 62 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    До коментар [#47] от "Дундурук":

    Точно така е. Ел.двигателят има много по-голямо КПД от ДВГ.

    Gunter glieben glauchen globen
  63. 63 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#53:"Скакауец"]И колко още стотни продължава да ги има тези 1200Нм? [/quote]

    Няма друг автомобил ( дори и вездесъщият ГТР ) с толкова много клипове с реакции на хора, усетили ускорението от място. Просто е нещо ново и невиждано. Затова написах, че много хора му се кефят. Естествено не е причина за покупка на такъв скъп автомобил.

  64. 64 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Добре де, използва се една и съща технология в дизеловите двигатели, корифеите да ме прощават ако греша, един тип двигател се влага в няколко независими една от друга марки. Как така едните отговарят на стандартите, а другите - не.

  65. 65 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#57:"Дундурук"]американските автомобили вече са добри, модерни и конкурентни[/quote]
    ...
    Аз пак да попитам - на кого са конкурентни и къде? Да се продават успешно на друг пазар извън американския? Аз американски автомобилни марки знам само от американските филми.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  66. 66 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#33:"Скакауец"]Нещо хАмерикаснки дизели не съм чувал да се хвалят и да се харчат[/quote]

    Е Опел. Дизелите им вече са си техни ( не Исузу или Фиат ) и ги хвалят - т.нар. "шептящ" дизел.

    Иначе аз съм фен на турбо ( битурбо ) бензин и такова карам.

  67. 67 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    [quote#60:"Скакауец"]Според теб излиза, че най-слабия електрически двигател е по-силен от най-силния ДВГ? [/quote]
    Ел.двигателят просто има по-висок КПД. Така, като дизелът има по-висок КПД от бензиновия ДВГ.

    Gunter glieben glauchen globen
  68. 68 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Е то на всички беше ясно, че тия 4,1 л/100 дето ги дават на някой дизели са само в перфектни лабораторни условия, които при каране из надупчената София отиват поне на 7л/100...


  69. 69 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#63:"Дундурук"]Няма друг автомобил ( дори и вездесъщият ГТР ) с толкова много клипове с реакции на хора, усетили ускорението от място.[/quote]
    ...
    Асансьорът е друг един ефектен пример за максимално ускорение от място. И неговият двигател е електрически. Само дето дърпа във вертикалната равнина
    Никой ли в тези клипове толкова да не се е возил на асансьор?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  70. 70 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#67:"Blood Red Skies"]Ел.двигателят просто има по-висок КПД. Така, като дизелът има по-висок КПД от бензиновия ДВГ. [/quote]
    ...
    Форумът на Дневник е на път да запълни сериозни празнини в образованието ми...
    Хвала на такива граждани!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  71. 71 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#65:"Скакауец"]Да се продават успешно на друг пазар извън американския?[/quote]

    Форд, Опел, Шевролет, СААБ (RIP), Холдън са добре по целия свят, а в Южна Америка ( Не в САЩ ) са си в Топ-а ( само ФВ и Рено са конкуренция ). Най-продавата кола в САЩ от 30 поредни години е Форд Ф.

  72. 72 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    [quote#59:"manu_chao"]Много са еко колите на ток.
    Сякаш за тока не се гори кюмур, който сякаш не отделя СО2.
    Пък производството на батерии/акумулатори, сякаш не е едно от най-замърсяващите с отрови производства.
    Иначе, бързи са. [/quote]

    Писал съм го и по - горе, но и на теб да ти обясня. Как си произвеждаш тока - не е работа на ел. автомобил да определя. Може да гориш кюмюр, може и да е със соларни панели, може да е с ядрена енергия. А литиево - йонни батерии и акумолатори се произвеждат по съвсем различни начини. И двете са перфектно рециклируеми, а и производството им в никакъв случай не замърсява повече от една рафинерия например.

  73. 73 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    [quote#65:"Скакауец"]Аз американски автомобилни марки знам само от американските филми. [/quote]
    Една легендарна американска марка е Джип. Широко представена в Европа.
    Американските гиганти работят в Европа чрез европейските си филиали - Опел/Воксхол на Дженерал Мотърс и германския Форд.

    Gunter glieben glauchen globen
  74. 74 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    [quote#70:"Скакауец"]Форумът на Дневник е на път да запълни сериозни празнини в образованието ми... [/quote]
    Явно е така.

    Gunter glieben glauchen globen
  75. 75 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#57:"Дундурук"]В Северна и Южна Америка са много добре с продажбите.[/quote]
    ...
    Също и в Куба, само допреди няколко десетилетия

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  76. 76 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#1] от "rurade":

    Опел!

  77. 77 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#62] от "Blood Red Skies":

    Колко е КПД на произвеждащите ел.енергия източници ,с която се зареждат?
    Колко време заредени батериите запазват 100% от ел.енергията заредена в тях?
    КПД не трябва ли да се разглежда заедно с други данни-като автономност и практичност?

  78. 78 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#59:"manu_chao"]Много са еко колите на ток. [/quote]

    Е то точно срещу електромобилите първи аз съм писал в мнение номер 14.

  79. 79 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#71:"Дундурук"]Форд, Опел, Шевролет, СААБ (RIP), Холдън са добре по целия свят[/quote]
    ...
    Чакай малко... Това чия собственост е компанията майка ли определя, според теб, от коя страна е ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на изброените от теб марки?
    Защото, доколкото знам аз:
    Форд и Опел - Германия; Шевролет - Ю. Корея; СААБ - Швеция и т.н.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  80. 80 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#45:"Blood Red Skies"]Трябва да си МАЛОУМЕН, за да не можеш да направиш разлика между някаква си британска фирма Emissions Analytics, която изкарва, че всички са маскари, и официалните американски власти, засекли измамата на ФВ.[/quote]

    Страшна разлика!
    Трябва да си МАЛОУМЕН, за да не си разбрал, че думне ли "големият брат" с бухалката по тъпана - "малката албионска пръчка" веднага се включва.
    Общото при двата тъпанара е, че имат залязло автомобилостроене........И, че подслушват заедно ЕС, ЕК, ООН и най-вероятно всички европейски фирми.
    Казва се "индустриален шпионаж".
    .....................................................
    Дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" замърсяват много повече в реални условия, отколкото по време на тестовете, гласят изследванията на Emissions Analytics.
    ......................................................
    Иначе - а малоумните знаят, че нов продукт се тества в лаборатория, при определени константни условия, а не по баири и паланки.

  81. 81 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#50:"Blood Red Skies"]Детройт Дизел, Къминс...
    Верно, по-големички са, предназначени за от пикап нагоре, но правят. [/quote]
    ...
    Не казвам, че не правят. Просто не се харчат много наоколо. Те и пияните мужици правеха някакво подобие на дизел за МАЗ едно време. Пинизът е да направиш готин дизел за автомобил, а това май само европейците го могат ... и нЕкои японци, но далеч не всичките.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  82. 82 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#33] от "Скакауец":

    Дизелът е чисто малоумие. Самата му концепция за висока ефективност за сметка на високи вредни емисии е малоумна, защото за да се очистят тези емисии трябват скъпи филтри, уловки и/или селективни катализатори, които пък намаляват ефективността на двигателя. Един хибрид като Приус е далеч по-интелигентно решение - безинов двигател в свръх чист режим и цикъл на Аткинсън, доближаващ се по ефективност (40% срещу 44% КПД) до дизела, но със стотици пъти по-ниски вредни емисии. И един любопитен факт - още първия Приус от 97-ма покрива Евро 6 от 2014 без проблем. Нещо което явно не се отдава и на най-модерните дизели.

  83. 83 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1655 Весело

    екологично Идеално чисти са само двигателите на Армата... на зло FW!

    )))))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  84. 84 Профил на bigspout
    bigspout
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#33] от "Скакауец":

    Cummins, Cat , john deere и др.

  85. 85 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#77:"rurade"]Колко е КПД на произвеждащите ел.енергия източници ,с която се зареждат?[/quote]
    ...
    Най-умният и уместен въпрос до тук!
    Бих добавил към него и: колко е КПД при зареждането на батерията с ток? Мммм???

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  86. 86 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#79:"Скакауец"]Това чия собственост е компанията майка ли определя, според теб, от коя страна е ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на изброените от теб марки? [/quote]

    Ми да! Разработените технологии са разработени от инженерите на компанията и са нейна собственост. Фирмената политика се мисли от компанията, а заводите могат да са навсякъде. А и е много отгосително, защото Опел примерно вече почти не се произвежда в Германия, а из цяла Европа.

  87. 87 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    Начи цялата автоиндустрия мента за корем...

  88. 88 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Весело

    До коментар [#80] от "manu_chao":
    Трябва да си МАЛОУМЕН, за да не схванеш, чè въпросната английска лаборатория налива вода в мелницата на Фолксваген, стремейки се да докаже, че всички са маскари, а американците са се заяли точно с ФВ, за да съсипят германското автомобилостроене. Нали такава беше конспиративната теория или греша?

    Gunter glieben glauchen globen
  89. 89 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#82:"DFGeneer"]Дизелът е чисто малоумие. Самата му концепция за висока ефективност за сметка на високи вредни емисии е малоумна[/quote]
    ...
    По-високата ефективност или КПД на дизела спрямо бензиновия двг не е поради и "за сметка на високи вредни емисии". Преди да пишеш откровени глупости, поне отвори википедията да прочетеш. Или като си анонимен, писането на глупости е направо задължително!?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  90. 90 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Някой се опитва да замаже проблема. На всички е ясно, че разходът в лабораторни условия не е точно същия, както карането навън, особено в града.
    При никой друг производител не са открити проспособления за манипулиране и при никой друг производител разликата между лабораториите и реалността не е 40 пъти !!! Само при ФВ. Ей това е проблема.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  91. 91 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 374 Весело

    С други думи това е повсеместна практика, но само германците гризнаха дръвцето!

  92. 92 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#86:"Дундурук"]Ми да![/quote]
    ...
    ДА, ама НЕ!
    Аз ако карам Опел например, американска кола ли карам, бре братчет? Или такава, създадена в Рюселсхайм, пък къде са я сглобили е друг въпрос.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  93. 93 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#90:"Щ"]40 пъти !!! [/quote]

    Проблемът е, че десетки милиони автомобили се движат от 10 години по света, а досега никой не е забелязал тази голяма лъжа. Любопитни автолюбители, екологични организации, световни организации, държавни конктролни органи, конкуренти - ВСИЧКИ СА СПАЛИ ИЛИ СА СИ ЗАТВАРЯЛИ ОЧИТЕ.

  94. 94 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#92:"Скакауец"]Аз ако карам Опел например, американска кола ли карам, бре братчет?[/quote]

    Ми паричките ти определено са заминали за Америка. А къде е създадена - не е ясно. Седят разни инженери и дизайнери в различни точки по света - ама работят в една обща компютърна мрежа и среда ... и правят коли. Всички прибори по таблото на БМВ от 10 години се създават в София.

  95. 95 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#89:"Скакауец"]По-високата ефективност или КПД на дизела спрямо бензиновия двг не е поради и "за сметка на високи вредни емисии".[/quote]
    И поради какво е, о, повелителю на уикипедия?
    Може би досега съм живял в заблуда че по-високата компресия на дизелите води до образуване на повече азтони окиси, а пък директното впръскване и обеднената смес кислород/гориво води до формиране на чисто въглеродни сажди??

  96. 96 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    До коментар [#77] от "rurade":
    До коментар [#85] от "Скакауец":

    Спорът тръгна от това кой двигател как "тегли", забравихте ли? Тецовете, от които се добива ток и рафинериите, от които се добива дизел и бензин са друг въпрос.
    Но и тук ел.производството има по-добра перспектива, защото се увеличава делът на зелената енергия от ВЕИ. Пушещите централи на въглища стават все по-малко. Ветропарковете стават все повече. И Саудитска Арабия дори (за разлика от Росссия) вече мисли за времената, когато петролът ще се изчерпа и инвестира в производството на ел. енергия от ВЕИ.

    Gunter glieben glauchen globen
  97. 97 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#94:"Дундурук"]Всички прибори по таблото на БМВ от 10 години се създават в София. [/quote]
    ...
    Излиза по твоята логика, че БМВ е ... и български автомобил
    Ето ти хубава причина за национална гордост

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  98. 98 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#93] от "Дундурук":

    Още по-любопитно е защо Европа решава да толерира дизелите, за сметка на здравето на хората, при положение че тия факти за високите вредни емисии са отдавна известни.
    Отговорът е - защото Европа защитава интересите не на данъкоплатците си, а на автомоиблното си лоби.

  99. 99 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#95:"DFGeneer"]И поради какво е, о, повелителю на уикипедия? [/quote]
    ...
    Прави повече разлика между причина и следствие и с повече късмет, може и да ти се проясни мъглата в която плуваш

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  100. 100 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#96:"Blood Red Skies"]Спорът тръгна от това кой двигател как "тегли", забравихте ли? [/quote]
    ...
    Тц. Според мен върят няколко паралелни спора. За мен най-очевидният момент е, че големият брат отатък океана наби яко канчето на Германия по още една линия. Хем възпитателно, хем протекционистично за собствените си автопроизводители.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK