Британският таблоид "Сън" премахва платения абонамент за сайта си

Британският таблоид "Сън" премахва платения абонамент за сайта си

© Associated Press



Британският таблоид "Сън" ще премахне платената стена за онлайн изданието си, след като притежаваната от Рупърт Мърдок медия не успя да привлече достатъчно читатели с последния си електронен експеримент, предаде "Ройтерс".


Прекратяването на платения абонамент, въведен през 2013 г., показва провала на "Сън" за утвърждаването му на онлайн пазара – за разлика от конкурента "Дейли мейл", чийто сайт е един от най-популярните в света.


Този ход е първaтa стратегическа промяна, предприета от Ребека Брукс, откакто тя се завърна през септември като главен изпълнителен директор на британския клон на компанията на Мърдок, управляващ "Сън" и "Таймс".




През последните 4 години Брукс се занимаваше основно с изчистване на името си от скандала с хакването на телефони, довел до закриването на "Нюз ъф дъ уърлд".


"Напълно съм убедена, че тази дигитална революция ще гарантира запазването и подобряването на уникалната позиция, която "Сън" заема в британската култура", обясни Брукс .


Сайтът ще бъде със свободен достъп от 30 ноември, но някои от платените продукти ще се запазят.


Косвеното признание на вестника, че хората не са склонни да плащат, за да четат в интернет остроумните му материали, идва на фона на полемиката в медийния сектор дали трябва да се залага на платен абонамент или на онлайн реклама, за да се компенсират загубите от намаляващите тиражи на хартиените издания.


"Мисля, че що се отнася до развлекателната журналистика, ще е изключително трудно да наложи платен достъп за такъв тип съдържание", обяснява Дъглас Маккейб, медиен анализатор от Enders Analysis. "Това не е ексклузивна бизнес информация."


Сред вестниците, които развиха успешен платен абонамент, са "Файненшъл таймс","Но Йорк таймс" и притежаваните от Мърдок "Уолстрийт джърнъл" и "Таймс ъф Лондон", които ще запазят платената стена въпреки промяната в "Сън".


Премахването на платения достъп, който бе изключение за британските таблоиди, има за цел да обнови профила на изданието. През септември сайтът на "Сън" е имал 1.1 милиона уникални посещения на ден при 13.4 милиона за "Дейли мейл" и 3.9 милиона за изданията от групата на "Мирър". В отсъствие на Брукс продажбите на таблоида паднаха с 34%.


Маккейб очаква изданието да пренасочи стратегията си към социалните мрежи и да се опита да привлече възможно най-голяма аудитория от чужбина за пред рекламодателите.


"Техният бранд е много силен, не мисля, че той е пострадал по някакъв начин. Те все още имат силен отзвук на пазара", смята анализаторът.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Време е и Капитал да вземе пример, в днешно време е пълно с безплатна информация. Вярно, че качествената журналистика струва пари, но вероятно е сбъркан начина по който си ги искат от читателите...

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#1] от "dragozow":

    Съгласен. Нещо от "Икономедиа" са объркАли концепцията. Язе няма да им дам и една стотинка, ако ще да пишат чудеса.

  3. 3 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#1] от "dragozow":


    До коментар [#2] от "Читател":

    Четете пик.бг тогава!

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#3] от "mavricii.plovdiv":

    Що трябва да чета pik.bg? Не ми пречи понякога да минавам оттам, просто за разнообразие, но избор има и "Капитал" не бива да се самозабравят. Единственото спасение е в рекламата, която и без това е доста масирана на страниците на изданията на "Икономедиа", като понякога ни бъде представяна като авторски материали. Нямам желание да плащам за ексклузивно съдържание, животът ми не се ръководи от това.

  5. 5 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Че някой плаща ли изобщо, за да чете Капитал? Форумът там е гробница.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#5] от "Thermobee":

    Не знам, но аз повече няма да дам, извън 20-те им безплатни материали на месец.

  7. 7 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Пари да дават да го чета няма си цапам очите с това...

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2221 Неутрално
  9. 9 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#3] от "mavricii.plovdiv":

    Чети ти Пик и Блиц, аз нямам нужда.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  10. 10 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Абе тая кака колко време ѝ трябваше да разбере,, че за "развлекателната журналистика" както тя нарича жълтите издания, хората не изгарят от желание да плащат?

  11. 11 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Тъпо им беше направен абонаметнта на Сън. Първите два месеца беше по 50р, а после стана 8 паунда, а нямаше достъп до видео файловете за Висшата лига, щото съм бил от чужбина.
    Като реших да се откажа, решиха да ме задържат с ваучери за бинго и други подобни, безполезни тъпотии. Просто нямаше как да се получи да плащам за инфо от техния Биг брадър, неволите на Джордан и Питър Андре или други безмислици...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  12. 12 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 653 Неутрално

    То първо идеята е тъпа. После концепцията на Капитал е меко казано малоумна - искат толкова пари за четене онлайн колкото струва да си купуваш вестника, офлайн! А нито за хартия се дават пари в интернет, нито за мастило, нито за разпространение.....

  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Демек е време и Капитал да си махнат платената версия в нета!

  14. 14 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател":

    Лакомия се казва колега,лакомия!

  15. 15 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#13] от "gembirdkz":

    Със сигурност и това ще се случи.

  16. 16 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#12] от "maddrum":
    До коментар [#13] от "gembirdkz":

    Така е.

    До коментар [#14] от "gembirdkz":

    Съгласен.

  17. 17 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Аз лично, когато си плащам за онлайн съдържание, го правя с ясното съзнание, че си плащам за да не чета реклами, а не за да получавам още съдържание. Смятам, че условията на играта са еднакви за всички - привличаш читатели с качество и поддържаш нивото с приходи от реклама или абонамент, но не си позволяваш да надуваш гайдата "Плащайте ми, че умирГам", защото това е екзистенциален проблем за всички бизнеси по принцип.

    За британския таблоид не мога да дам мнение, но това примерно е причината, поради която не желая да плащам 12 лева месечно на "Икономедия" за електронен достъп до съдържанието на "Капитал". Отказвам да приема, че в техния модел на приходи печалбата от един безплатен абонат е близо до 10 лева (без ДДС) и че за издателя е все едно дали ще си платя абонамента или ще реализират прихода от мен, като ме пълнят с реклами и Native Advertising (по нашенски - "платени публикации".

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  18. 18 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 294 Неутрално

    за FT, WSJ и Times има някакъв смисъл от модела с платените абонаменти, защото предлагат специфичен и специализиран продукт, докато Sun се конкурира с безброй жълти сайтове, които в общи линии предъвкват една и съща информация и няма как да искаш пари за нещо, което на много други места се получава гратис. NYT не е тотално заварден - за регистрирани читатели има лимит безплатни статии месечно и може да се чете.

    reddit.com/r/The_Donald/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK