Забравете социолозите - телевизиите опитват да "четат" мислите на зрителите

Забравете социолозите - телевизиите опитват да "четат" мислите на зрителите

© Reuters



Всяка седмица в медийния център на Time Warner в Ню Йорк около 200 души идват да гледат телевизия и филми или да играят на компютри срещу заплащане. Участниците получават от 10 долара за 10-минутно проучване до 1000 долара за цял ден, разказва "Ройтерс"


Камерите следят движенията на очите и израженията на лицата им. Сензори, закачени на пръстите, регистрират изпотяването. Специални ленти следят пулса. Догодина лабораторията ще прави и електроенцефалограми.


Това е новата тактика на телевизионните мрежи – за да разберат отношението на зрителите, те "четат" умовете им.




Медийните компании NBCUniversal и Viacom – и двете собственост на корпорацията Comcast, също отварят лаборатории, в които да изследват реакциите на аудиторията. Хората ще се намират в дневни стаи, пълни с инфрачервени камери, монитори на сърдечния ритъм и сензори, следящи промените в кожата. Лабораторията на Viacom в Ню Йорк ще бъде екипирана и с оборудване за електроенцефалограми.


Рейтинговата фирма Nielsen Holdings по-рано тази година купи Innerscope Research – компания, която изследва поведението на потребителите чрез методите на невронауката. Сега Nielsen ще използва биометрични данни и разчитане на лицевите изражения в добавка към електроенцефалограмите и следенето на движенията на очите, които вече анализира.


От години компаниите опитват да разберат какво мисли аудиторията им. Масово това се постига чрез социологически проучвания, но новите данни избягват това и директно отчитат физическите реакции.


Все повече зрители пропускат рекламите и съответно рекламодателите пренасят все по-голяма част от бюджета си онлайн, вместо в телевизията. Телевизионните мрежи се надяват, че


с биометрията ще насочват рекламите по-добре


и така да подобрят отношенията си с бизнеса. Дъщерната компания на Time Warner - Turner Broadcasting System, е пионер в биометричните изследвания. Заедно с Innerscope Research тя е изследвала реклама за военноморските сили.


Технологията за следене на движенията на очите показва, че зрителите, които по това време са имали други електронни устройства в ръцете си, са погледнали към екрана при звука на хеликоптер по средата на рекламата. Пулсовете им са се ускорили, сензорите, закачени за кожата, са отчели най-силен емоционален отклик именно в секундите след звука, разказва директорът по изследванията в Turner Хауърд Шимел.


Именно биометричните данни ни показаха, че зрителите са били ангажирани, казва д-р Карл Марси – главен невроспециалист в Nielsen Consumer Neuroscience. "Следенето на очите не е мярка за емоции, а за внимание."


Нюйоркската организация с идеална цел Ad Council, която създава социални реклами, показва как правилната употреба на биометричните данни може да засили ангажираността на публиката. Фирмата е работила заедно с Nielsen Neuroscience, за да тества някои от клиповете си.


В един от тях, посветена на осиновяването на животни, зрителите гледат как куче се опитва да стигне до тях "през екрана" и това ангажира вниманието им.



Частите от мозъка, които отговарят за паметта, обаче не отчитат посланието, което кампанията изписва секунда по-късно, отбелязва Пати Голдман – директорът по проучванията на Ad Council.


Затова е добавено аудио послание и макар че не е ясно доколко това е променило резултатите, като цяло кампанията е имала успех. Средният брой посетители на месец на рекламирания сайт е скочил със 100 000 души за първите три месеца от рекламирането му.


NBCUniversal, която отвори лабораторията си през септември, иска да открие какви сцени предизвикват емоционални реакции у зрителите и да ги използва в рекламите си.


Viacom изследва различни неща – тя търси най-доброто време за излъчване на реклами. Например, ако дадени кадри въздействат на бременните жени, компанията ще пусне реклама за памперси; а ако друга сцена кара хората да огладняват, ще излъчи реклама за храна. Фирмата се опитва да подобри падащите рейтинги на много от каналите си.


Новите проучвания, които струват между 30 000 и 100 000 долара всяко, са


два пъти по-скъпи от обичайните фокус групи,


но е възможно да не повишат продажбите. "Само защото мозъчните им клетки светят по време на реклама, това не значи задължително, че ще си купят продукта. Може просто да намират рекламата интересна", казва Бет Рокууд, вицепрезидент по пазарните ресурси и продажбата на реклами в Discovery Communications.


Хранителната компания Hershey използва невронаука и биометрични изследвания в последните няколко години и още не е сигурна доколко са ефикасни те. "Не мисля, че някой може спокойно да каже, че това ще доведе до повече продажби", казва директорът по маркетинговите изследвания Анди Смит. Но се съгласява, че изследванията печелят точки пред рекламодателите и това е важно предимство за телевизията във войната с интернет.


В същото време телевизионните компании трябва да се тревожат да не престъпят тънката граница между ангажиране на потребителите и това да ги накарат да се чувстват използвани. "Мисля, че всички трябва да бъдем леко параноични и да се чувстваме манипулирани от всичко това", казва директорът по маркетинга на CBS Дейв Полтрак. "Ако действаме правилно, ще доставяме информация и съдържание, които имат стойност."

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2419 Неутрално
  2. 2 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    ... и ползваме бутона MUTE и в по-тежки случаи SWITCH OFF :-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2660 Неутрално
  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 504 Весело

    А ще разбират ли и номера на обувките ни?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Телевизиите са миналото. За новини хората вече ползват интернет. За филми все повече. Моят телевизор е само на интернет.

  6. 6 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 581 Весело

    Телевизорът" винаги побеждава "Хладилника"

    т.е. Главата

    Телевизорът не се опитва да чете мислите ни ..
    Той ги Създава

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Каква сила е впрегната за овладяване на мозъка - Наука плюс пари,винаги ще свърши работа на тези които могат да ги използват за дадена цел.

  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2977 Весело

    Направо да ти монтират по една антена в мозъка за да можеш да ловиш сигнала денонощно !

  9. 9 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 708 Неутрално

    С цецко ушето, лъчо дъ брейн, цялата група на атака и голяма част от останалите парламентаристи ще им е трудно, да не кажа направо невъзможно да четат мисли.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  10. 10 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Фейса не е ли по-лесен за разчитане какво мислят хората?

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    До коментар [#9] от "The Dark Prince Of Bankya":

    Обаче тази група е най-податлива на реклама.Помните ли случая Верту и Клаус Барби?

  12. 12 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1932 Весело

    И да не успеят с четенето, отдавна сме забравили социолозите.

  13. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4100 Разстроено

    МОЧА имени Лелина

    "Високи" смукателни технологии на капитализма, комунизма и фашизма...
    Не се е чувало диктатор от миналия век да е стигал чак до там.
    До низости отвъд визия 1984 на писателя Orwell.

    ХОРА УСЕДНАЛИ, КАКТО И МИГРИРАЩИ:

    ДРАМАТИЧНИТЕ ЗВУКОВИ И ПР. ЕФЕКТИ
    СА ВРЕДНИ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ!

    Ако Ви предлагат платено седене
    под бараж от драматични ефекти:

    1. Искайте предложение за договор 24 часа
    преди евентуално подписване.

    2. Проверете за клауза здравна застраховка
    заплащана от драматичния работодателя.

    3. Проучете внимателно предложението и се консултирайте с уравновесен (недраматичен) и независим експерт.

    "Всяка седмица в медийния център на Time Warner в Ню Йорк около 200 души идват да гледат телевизия и филми или да играят на компютри срещу заплащане.

    Участниците получават от 10 долара за 10-минутно проучване до 1000 долара за цял ден, разказва "Ройтерс"

    Камерите следят движенията на очите и израженията на лицата им.

    Сензори, закачени на пръстите, регистрират изпотяването.

    Специални ленти следят пулса."

  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Имаше една такава книжка "1984" с реплика "Големия брат те наблюдава". Май ще се окаже вярна.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Райчев затова ли ми изглеждаше толкоз хрисим сутринта?

  16. 16 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#11] от "hodounski":

    Най-лошото е, че парламентарната група на Верту ни управлява вече 6 години. И при най-лошите години на сдс и бсп не е имало толкова безмозъчни опортюнисти както през последните 6 години

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    Е, не е точно. Телевизиите не опитват да четат мисли, а да внушават такива. Ако успеят ще получават бонуси от заинтересованите ведомства и институции, а няма да разчитат на калпави реклами.

  19. 19 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Телевизиите се опитват да манипулират мислите на зрителите и това го знае всяко хлапе.

  20. 20 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    То затова си има записващи устройства. Дават хубав филм, накъсан от реклами. Записваш си го и си го гледаш на спокойствие.
    Иначе тъпите им шоута и сладникави сериали въобще не ги гледам.

  21. 21 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ако се опитваха да четат мойте мисли, Нова телевижън и Битиви, както и Националната гъзолизия биха се самозакрили. Но явно четат само каквото им изнася ...

  22. 22 Профил на vlplbl
    vlplbl
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Телевизиите трябва да се съсредоточат в неща, които не се намират в интернет, като например журналистически разследвания, разобличения и др. Тогава бих изтърпял рекламите.

  23. 23 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "gozambo":

    В интернет има всички филми и сериали и тв каналите стават негледаеми, защото няма, какво да предложат, като съдържание. И аз използвам интернета на смарт телевизора за да гледам неща от интернет. С тези високи скорости на интернета и безплатните файлове от торентите е грехота да се гледа нещо което го дават по някоя телевизия.

  24. 24 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1252 Весело

    споко, вас нема кой да ви чете мислите... немате достатъчно кинти за да генерирате мисли, дето биха били интересни на тея брадъри...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK