"Добре съм!", или как социалните мрежи активираха в Париж нови услуги

"Добре съм!", или как социалните мрежи активираха в Париж нови услуги

© facebook.com/about/safetycheck



Компаниите, стоящи зад социалните мрежи "Фейсбук" и "Туитър", активираха в петъчната вечер нови инструменти, помагащи на потребителите от цял свят да следят и участват в трагичните събития в Париж, разказва "Уолстрийт джърнъл".


"Фейсбук", например, за пръв път задействаха във връзка с масово насилие услугата си Safety Check. С нея потребителите в района на нападенията можеха да маркират в профилите си, че са добре.


"Всичките ми мисли тази нощ са с хората в Париж", написа Марк Зукърбърг. "Насилие като това няма място нито в този град, нито където и да е по света. Активирахме Safety Check, за да можете в Париж да отбележите, че сте добре или да се свържете с приятели и семейството си."




Услугата Moments на "Туитър" включи веднага съобщения, снимки и видео от новинарски агенции и от очевидци, за да могат потребителите да намират нужната информация на едно място.


В Periscope - притежаваното от "Туитър" приложение за излъчване в реално време на видео, хората се включваха с първите си реакции и показваха какво се случва реално сред воя на полицейски сирени. Имаше обаче и критики, че такава информация може да се използва от организаторите на нападенията да се ориентират в хаотичната обстановка.


През уикенда ще бъдат безплатни всички мобилни разговори до Франция, които се провеждат от приложението Hangouts на компанията Alphabet, в която неотдавна бе обединена цялата група "Гугъл". Целта е да се помогне на хората да проверят дали са в безопасност техните близки и приятели.


В "Туитър" също така веднага стана популярно посланието "#PorteOuverte (отворена врата), чрез което се предлагаше убежище на бягащите от терористите или оказали се блокирани в района на нападенията.


Safety check на "Фейсбук" бе въведена през октомври 2014 г. и досега е била активирана 5 пъти, като първият бе през април след земетресението в Непал. Разработването ѝ бе предизвикано от мощното японско земетресение през 2011г. С тази услуга на потребителите в определен район на криза се разпраща питане дали са в безопасност. Те могат да отговорят като маркират профила си или да маркират, че са ОК хора, които познават. Информацията не е видима в цялата социална мрежа, а само за приятелите, с които потребителят има връзка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 372 Неутрално

    фейсбук бяха пуснали тази опция още при земетресението в Чили през септември

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Safety check на мен лично ми помогна нощес. Умно.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  3. 3 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Социалните мрежи отново изпревариха всичката политика вкупом.

    Отделете време навреме.
  4. 4 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#3] от "dreamer":

    Естествено - социалните мрежи мислят за потребителите/хората, политиците мислят за себе си.

    Да не започваме темата в какво превърнаха света политиците. Отвратително и низко.

  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    [quote#3:"dreamer"]Социалните мрежи отново изпревариха всичката политика вкупом.[/quote]
    То е защото бизнесмените мислят практично, а политиците-идиотски!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#2:"staska ‪‎Je suis France"]Safety check на мен лично ми помогна нощес. Умно.[/quote]
    И аз го ползвах - маркирах един приятел, с когото бях говорил, и знаех, че много други хора се опитват да се свържат с него. Много е смислено, че не само потребителя се маркира, ами и други могат да го направят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK