Тази година американците са похарчили по-малко пари от миналия "черен петък"

Тази година не са отчетени голям брой спрекчвания между клиенти и в повечето магазини ситуацията е била спокойна.

© Jim Young, Reuters

Тази година не са отчетени голям брой спрекчвания между клиенти и в повечето магазини ситуацията е била спокойна.



По време на Деня на благодарността и "черния петък" след него американците са похарчили общо 12.1 млрд. долара в магазините, съобщава компанията RetailNext, цитирана от агенция Reuters. Това обаче е с 1.5% по-малко спрямо миналата година.


Компанията ShopperTrak също регистрира спад. Средно всеки потребител е похарчил с 1.4% по-малко от миналата година. Според анализаторите в случая не става дума за проблем в икономиката, а за първи признаци на намаляващата значимост на "черния петък"в търговията.


Дълги години "черният петък" се смяташе за начало на сезона на коледното пазаруване. Постепенно обаче все повече търговци започват да предлагат намаленията си по-рано в опит да привличат клиенти. Затова и двете анализаторски компании смятат, че резултатите от тазгодишния "черен петък" са много добри въпреки спада и задават обещаващ тон за останалите няколко седмици на годината.


В данните не са смятани резултатите на онлайн магазините. Те са отделни и проследени от компанията Adobe Digital Index и възлизат на 4.47 млрд. долара. Това е скок с 18% спрямо миналата година, което е над очакваното от анализаторите. Най-добре са се представили класическите магазини, които имат и онлайн версия. Те са имали по-големи продажби от търговците, които са само онлайн. Средната отстъпка е била 24% на артикул, коментират още от компанията.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3492 Неутрално

    "... с 1.5% по-малко спрямо миналата година..."

    Край, Америка фалира, the final countdown has started.

    Нещо, че 1.5% са в рамките на статистическата грешка...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на Nikola Kasherov
    Nikola Kasherov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Съвременната икономика на капитализма е като пирамида. Ако не расте настава криза, рецесия и после депресия. Как се измерва растежът? Брутен вътрешен продукт. Вътрешен малко губи смисъл в условията на глобализация и свободна търговия. Как расте БВП? Чрез износ на стоките и услугите срещу пари или чрез тяхната консумация в страната. С други думи, чрез потребление. Следователно ако потреблението не се захранва/увеличава като цяло, средно на потребител или с нови потребители настъпва икономическа стагнация и после криза. Следователно сегашния световен икономически модел е една голяма пирамида.

  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1943 Весело

    До коментар [#2] от "UK graduate":

    Този безсилен напън ли е резултатът от завършването (на каквото и да било) във Великобритания?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Това черен петък е една голяма глупост.
    Изключително показателно, за ниската потребителска култура на клиентите!

  5. 5 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Ужас! Това не е добре за демокрацията и гражданското потребителско общество. Надявам се по Кристмас да наваксат

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Все повече хора пазаруват online,вместо да се блъскат по магазините, това трябва да се отчете. Освен това наистина коледните намаления започват веднага след "Халоуйн", така че никой не чака черен петък, за да намали цените. Просто тази дата все повече губи характеристиките си и се измества във времето.

  7. 7 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2282 Весело

    [quote#4:"razlichen123"]Изключително показателно, за ниската потребителска култура на клиентите![/quote]
    Затова не ги наричат "потребители", а "консуматори".

  8. 8 Профил на BLACK  MAN_77
    BLACK MAN_77
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Пълни глупости!
    Като ги видя как бягат и се тъпчат като на корида..Отврат!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2282 Весело

    [quote#1:"Norman Granz"]Нещо, че 1.5% са в рамките на статистическата грешка... [/quote]

    Ако четяхте до края и можехте да смятате, нямаше да пишете глупости. Защото 1.5% от 12.1 млрд. е далеч по-малко от ръста на 18% от 4.47 млрд. долара при онлайн търговията.
    Нищо му няма на потреблението в САЩ - има ръст от 0.6 млрд. долара. Не може да се отрече, че Федералният резерв се грижи поданиците му да разполагат с достатъчно "финикийски знаци".
    Друг е въпроса за маркетинговите стратегии, но статията дори не обелва дума за това.

  10. 10 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    Не малко хора у нас си въобразяват, че като вземат някаква диплома от западен някакъв университет и райските врати са се отворили. Дипломата съвсем не е най-важното нещо за евентуален по-късен успех. Ето няколко имена, които нямат дипломи - Бил Гейтс и Пол Алън, Стив Джобс и Майкъл Дел, Марк Зукърбърг, Лари Елисън. Ето и няколко по-отдавнашни - Майкъл Фарадей, Ендрю Карнеги, Томас Едисън, Хенри Форд, Уолт Дисней.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  11. 11 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1943 Весело

    До коментар [#10] от "simval":

    Именно това визирах. Работя с такива и е голям смях. За съжаление образованието в световен мащаб става все по-лошо, поне от това което виждам в работата си (дано само около мен е така).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  12. 12 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Едва ли американците са осъзнали какво крайно консуматорско общество са и че за мега корпорациите са само добитък (Гои) за "стригане и доене".

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    Много просто, тази година разтегнаха "черния петък" през седмицата, а и предлаганите намаления не бяха особено интересни. Явно маркетингът ще продължи за коледния сезон, когато традиционно хората пощуряват за подаръци. И все пак кризата наложи своя отпечатък в посока рационализиране на мисленето в САЩ във всички дейности, включително и в пазаруването. Сега повече пътуваме с коли и семейства до близките вместо да прекаляваме с изпращане на подаръци.

  14. 14 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3912 Весело

    До коментар [#1] от "Norman Granz":

    Може би си пропуснал да отбележиш "настроение весело", май не са ти разбрали шегата

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#12] от "townboy":


    [quote#12:"townboy"]Едва ли американците са осъзнали какво крайно консуматорско общество са и че за мега корпорациите са само добитък (Гои) за "стригане и доене". [/quote]

    За какво им е да се "осъзнават" като им е добре и така, да са задоволени и "неосъзнати"?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1128 Весело

    Да, бе! Щото са идиоти американците, затова черният петък се появи и в Европа...

    Онзи ден гледам и във Великобритания статия за него. Не подценявайте маркетинга - борите се с милиардни бюджети и блестящи умове все пак.

  17. 17 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 515 Весело

    [quote#14:"daskal1"]Може би си пропуснал да отбележиш "настроение весело"... [/quote]

    Даскале това е едно на ръка. По-важното е да си в първите редици! Първенец! Както на опашката пред магазина в Black Friday!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  18. 18 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 467 Неутрално

    [quote#15:"simval"]За какво им е да се "осъзнават" като им е добре и така, да са задоволени и "неосъзнати"?[/quote]

    Докогато прасето не се заколи.

  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#18] от "terorio":

    Ами хайде, какво чакаш, почвай ги.
    Имаш и пример за следване.

    Аз не зареждам в Лукойл.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK