Bild: Във "Фолксваген" са знаели от година за измамите с разхода на гориво в някои модели

Bild: Във "Фолксваген" са знаели от година за измамите с разхода на гориво в някои модели

© Tami Chappell, Reuters



Топ мениджърите на "Фолксваген" са знаели преди една година, че някои от автомобилите на компанията са били значително по-малко енергийно ефективни, отколкото е било рекламирано, предаде в неделя германският "Билд ам зонтаг" без да уточнява източниците си.


В началото на ноември компанията разкри, че е намалила преценката си за нивото на емисиите на въглероден двуокис и използването на гориво на около 800 хил. коли, които са били продадени главно в Европа, напомня "Ройтерс".


Скандалът, който вероятно ще струва милиарди евро в щети на компанията, първоначално бе концентриран върху софтуер в 11 милиона превозни средства по света, за който "Фолксваген" призна, че е използван да се намалят емисиите на азотен оксид при тестовете на дизеловите двигатели.




Статията в "Билд" противоречи на твърдението на "Фолксваген", че компанията е разкрила фалшифицирането на данните за емисии на въглероден диоксид  като част от усилията да се изясни скандала с дизелови емисии, който стана публичен през септември.


Говорител на компанията отказа да коментира дали от "Фолксваген" са знаели преди една година за надценената горивна ефективност.


Месеци след като е разбрал за прекомерната консумация на гориво, бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн решава тази пролет да изтегли един модел от пазара, при който несъответствието е особено ясно изразено - Polo BlueMotion TDI, твърди вестникът, цитирайки източници, близки до Винтеркорн.


Тогава "Фолксваген" се позова на ниските данни за продажбите като причина за оттеглянето. Вестникът твърди, че от компанията не са информирали собствениците на Polo TDI BlueMotion за високия разход на гориво, който е до 18% над предварително обявения разход.


Говорителят на компанията е потвърдил първоначалните причини за оттеглянето на модела.


"Предлагането на Blue Motion TDI Polo се спира на всички пазари, дължащо се на намаляване на търсенето. В момента се тестват всички модели, построени от 2012 г. насам за разлики в нивата на въглероден диоксид от обявените стойности."


Винтеркорн се оттегли от поста си на главен изпълнителен директор през септември, след като компанията призна, че е измамила регулаторните органи на САЩ за замърсяването на дизеловите двигатели.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    То пък коя компания не лъже за разхода в рекламите си?!

    chavo64
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Да бе. Там едни програмисчета ей така от скука, решили да напишат една програмка.
    Абе нЕма толкова балами бе.

  3. 3 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 533 Весело

    Дас ауто....

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  4. 4 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#1] от "chavo64":

    Тук се вижда едно - тотална атака с/у ФВ, защото станаха №1 по продажби ... естествено, всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните, както е факт и това, че всеки следващ модел има впечатляващо ниски реални стойности на разхода на гориво ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  5. 5 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Данните за разхода на гориво в каталозите нямат почти нищо общо с реалния разход на пътя , защото тестовете се правят на специално стендово оборудване с цел уеднаквяване на условията за оценка на различните модели. Обикновено разходът на пътя е с 15-40% по-висок. Така, че ако нямаше тази "софтуерна заблуда" на двигателите когато са в режим "тест" да показват по-ниски вредни емисии, нещата щяха да са ОК.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    [quote#4:"роджър"]всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните, както е факт и това, че всеки следващ модел има впечатляващо ниски реални стойности на разхода на гориво ...[/quote]За друго иде реч при Фолксваген - лъгали са за вредните емисии.

  7. 7 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Е то е ясно че са знаели, едва ли някой вярва че са разбрали от американците.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  8. 8 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#4] от "роджър":

    Еееех, колега, номер едно по продажби са Тойота, ама не ги атакуват така, що ли?

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  9. 9 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 533 Любопитно

    [quote#4:"роджър"]естествено, всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните[/quote]
    И двете ми кочини дават по-нисък разход от този по книжка, колкото и да лъжат на бензиностанцията...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  10. 10 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#8] от "The_Curious":

    Е, нещо си изпуснал последните 2-3 години
    Атаките с/у ФВ започнаха именно когато изместиха Тойота ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално


    "...Месеци след като е разбрал за прекомерната консумация на гориво, бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн решава тази пролет да изтегли един модел от пазара..."
    Май работата на двигателя е нямала нищо общо с показанията на компютъра

  12. 12 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 524 Неутрално

    имам Пасат 2013 г. 2.0 TDI и ако не се натиска много постига 5 литра разход извън града С повече натискане се качва и до 6

    ATX
  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#5:"iliyapopov"]Данните за разхода на гориво в каталозите нямат почти нищо общо с реалния разход на пътя [/quote]

    Не е съвсем така. Направих експеримент с автомобила си (да оставим марката, среден клас, 4,70 дълъг, 2л комън рейл турбодизел с интеркулер), застопорих го с темпомата на 105-110 км/ч., без включен климатик, засякох разход 5,7л след 300 км преход по АМ Тракия (на колонката на бензиностанцията, не на компютъра). Разходът можеше да е и по-нисък, ако бях застопорил темпомата на 95 км.
    Но при нормалното каране със 130-140, с климатик, и като почнем да се правим на състезатели с изпреварвания, разходът скача с поне 2 л (минимум).

    В случая са се заяли с ФВ, и ръководството шикалкави, но не отрича. Те са си го знаели.

  14. 14 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#4] от "роджър":

    Не, става дума за обикновена измама. Скандалът тръгна от завишените емисии на азотни окиси, които не съвпадат с декларираните от ФВ. Например и БМВ са тествани по същата процедура, но техните показатели съвпадат с декларираното. Иначе впечатляващо е желанието да се обясни една проста имама с фундаментални конспирации.

  15. 15 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#12] от "WC1":

    И аз карах навремето Пасат. Имаше 85 литров резервоар и все забравях кога съм го пълнил последно, 5/100 че и по ниско с постоянна скорост.

    chavo64
  16. 16 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#12] от "WC1":
    Странно е да имаш такава колица и да я караш с 90 за да получиш 5 на сто разход.

    И по магистрала със 150 пак ли 6 ти дава?

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Polo TDI BlueMotion, с висок разход на гориво, който е до 18%-та над предварително обявения?!
    Ако не ме лъжат спомените, преди няколко години имаше статии, как някаква американка, беше осъдила Хонда, доста дебело точно заради това! По-висок разход от описания в документацията и рекламите! Почувствала се излъгана жената, че плаща повече, отколкото и се приискало, след като гледала рекламите на Хонда...!
    Така че, това не е номер практикуван, само от ФВ... По-скоро всички производители ни будалкат, на тая тема!
    Аз лично, с кеф бих си карал новичко Поло, пък било то и с "до 18%-та по-висок разход"!

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#14:"Индиана"]Иначе впечатляващо е желанието да се обясни една проста имама с фундаментални конспирации. [/quote]
    Нито имам акции във ФВ, нито карам ФВ ... не разбирам едно - тази измама е от 2009 г., ако не се лъжа ... как така стриктните американци я "разкриха" чак през 2015-та ?
    И дали само при ФВ е така ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  19. 19 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Хм, ще признаят, къде ще ходят! Рано или късно, всичко излиза на показ. А 70 години постоянни приходи, добре ли им беше ?

  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#16] от "titan4o":

    Ти в колко от времето си използваш колата по магистрали? Особено ако пътуванията ти са свързани предимно из Северна България да речем? На колко места може и трябва да се кара със 150? Автомобилът е преди всичко за комфортно и сигурно пътуване и след това идват състезателните потребности.

  21. 21 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#18] от "роджър":

    Абсолютно без значение е въпросът "защо не преди". Достатъчно е било ФВ да декларира изстинските сойности на емисиите и да държи двигателя в правиния режим. Подобни решения за измами се взимат на високо ниво в компаниите, почти не се оставят следи в кореспонденцията, и се намират правилните хора да ги прокарат. Точно това е тревжно в сучая. Сега става дума за измама с емисии, но по същия начин може да лъжат и за безопасността например. Надявам в Америка да стигнат докрай.javascript:void(0);

  22. 22 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 645 Весело

    До коментар [#10] от "роджър":

    Е значи Тойота са ги хлъзнали

  23. 23 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Фолксваген са гешевтари.
    Винаги са били. Сега ги хванаха.
    Колите са хубави, просто са спестили едни пари от инвестиция в нови двигатели и сега ще си платят гяволъка петорно.
    И преди са пестили с други неща, те си знаят.

  24. 24 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 644 Неутрално

    [quote#1:"chavo64"]То пък коя компания не лъже за разхода в рекламите си?! [/quote]

    Че всички лъжат е ясно, но тези май само с това се занимават.

    Моралът не е порок!
  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#15:"chavo64"]5/100 че и по ниско с постоянна скорост. [/quote]
    по баир надолу, или по инерция? А да не би на твоята кола да е имало тръби в седалките, улавящи газовете на пътуващите и смесването им с горивната смес в цилиндрите?
    Е затова и от ФВ сега ще плащат като попове, защото и тяхното ръководство си вярвали, че автомобилите им горят колкото показвали манипулираните им компютри.

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#20:"neznaiko.bg"]Особено ако пътуванията ти са свързани предимно из Северна България да речем?[/quote]

    В Северна България колата ти може да гори и повече отколкото по АМ Тракия, защото там и на V предавка трудно ще я превключиш, какво остава за VІ-та.

    Всъщност има 4 неща, които рязко увеличават консумацията:
    1. Шофирането с над 120 км/ч;
    2. Климатика (независимо каква е колата мин. 1 л отгоре, а при регулируемите климатици - климатроник, мин. 0,8л.)
    3. При ускоряване (напр. при изпреварване) моментния разход почти се утроява;
    4. При градски режим (в София не по-малко от 3 л за компактните и средния клас).

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#10:"роджър"]Атаките с/у ФВ започнаха именно когато изместиха Тойота ... [/quote]
    Какво общо имат американците с Тойота? А и както виждаш, от ФВ не оспорват забележките.

  28. 28 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#20] от "neznaiko.bg":

    Сори, въпросът ми не беше към вас, но ще ви отговоря.Пътувам основно в южна България -Бс-Пд -Сф, с моите 40+години отдавна би трябвало да ми е отминал състезателния дух, ако съм го имал въобще.По Тракия карам със 140-150-да, факт е при сухо и ясно време.Убеден съм, че с тази скорост едно пътуване може да бъде сигурно, безопасно или там както го казвате. И сега да си дойдем на въпроса ми-може ли да карате Пасат2013 2,0... със 150 на магистрала и да имате разход 6,0л/100 ? Не се заяждам в случая, просто карам само френски коли и нямам инфо от първо лице.

  29. 29 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Да цитираш Билд е все едно да цитираш "Уикенд" Това, че е немско издание, не означава, че не е адски жълт клюкарник.
    А знаели ли са или не- това е отделен въпрос и няма как да бъде потвърден със сигурност.

  30. 30 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#28] от "titan4o":

    Според мен е абсолютна възможно Пасат от 2013 г. да харчи извънградско при спокойно каране 110-130 км. да харчи до 6 литра. За това и отбелязах, че не всички ползват магистрали където 150 км е безопасна скорост.

  31. 31 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#18] от "роджър":

    Проблемът е, че докато другите инвестират в скъпи афтъртрийтмънт системи с уреа (адблу) за т.нар селективан катлаитична редукция за да могат да продължат да продават автомобилите си и при новите Евро 6 норми, ФВ решават да изберат по-евтиния и уж обещаващ Lean Nitrous Trap.

    Когато ФВ разбират, че пътят, който са избрали води до задънена улица, вече е твърде късно да почнат да развиват собствена SCR (selective catalytic reduction) технология, а пък и вероятно е щяло да изглежда тъпо да признаят пред другите провала си. Все пак те са ФВ - хората които са се клели как псотигат същите резултати като другите, но с частица от инвестициите.

    Затова решават леко да излъжат и да замажат положението.

    Там е проблемът.

  32. 32 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#18:"роджър"]как така стриктните американци я "разкриха" чак през 2015-та ?[/quote]

    Американците май искат да изхвърлят дизеловите автомобили и да се кара само на бензи/етанол/газ, защото такава им е индустрията.

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK