
© Tami Chappell, Reuters
Топ мениджърите на "Фолксваген" са знаели преди една година, че някои от автомобилите на компанията са били значително по-малко енергийно ефективни, отколкото е било рекламирано, предаде в неделя германският "Билд ам зонтаг" без да уточнява източниците си.
В началото на ноември компанията разкри, че е намалила преценката си за нивото на емисиите на въглероден двуокис и използването на гориво на около 800 хил. коли, които са били продадени главно в Европа, напомня "Ройтерс".
Скандалът, който вероятно ще струва милиарди евро в щети на компанията, първоначално бе концентриран върху софтуер в 11 милиона превозни средства по света, за който "Фолксваген" призна, че е използван да се намалят емисиите на азотен оксид при тестовете на дизеловите двигатели.
Статията в "Билд" противоречи на твърдението на "Фолксваген", че компанията е разкрила фалшифицирането на данните за емисии на въглероден диоксид като част от усилията да се изясни скандала с дизелови емисии, който стана публичен през септември.
Говорител на компанията отказа да коментира дали от "Фолксваген" са знаели преди една година за надценената горивна ефективност.
Месеци след като е разбрал за прекомерната консумация на гориво, бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн решава тази пролет да изтегли един модел от пазара, при който несъответствието е особено ясно изразено - Polo BlueMotion TDI, твърди вестникът, цитирайки източници, близки до Винтеркорн.
Тогава "Фолксваген" се позова на ниските данни за продажбите като причина за оттеглянето. Вестникът твърди, че от компанията не са информирали собствениците на Polo TDI BlueMotion за високия разход на гориво, който е до 18% над предварително обявения разход.
Говорителят на компанията е потвърдил първоначалните причини за оттеглянето на модела.
"Предлагането на Blue Motion TDI Polo се спира на всички пазари, дължащо се на намаляване на търсенето. В момента се тестват всички модели, построени от 2012 г. насам за разлики в нивата на въглероден диоксид от обявените стойности."
Винтеркорн се оттегли от поста си на главен изпълнителен директор през септември, след като компанията призна, че е измамила регулаторните органи на САЩ за замърсяването на дизеловите двигатели.
Chavo64
Рейтинг: 388 НеутралноТо пък коя компания не лъже за разхода в рекламите си?!
chavo64442
Рейтинг: 1273 НеутралноДа бе. Там едни програмисчета ей така от скука, решили да напишат една програмка.
Абе нЕма толкова балами бе.
dohco
Рейтинг: 501 ВеселоДас ауто....
Най-добрите неща в живота идват безплатно...роджър
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#1] от "chavo64":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТук се вижда едно - тотална атака с/у ФВ, защото станаха №1 по продажби ... естествено, всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните, както е факт и това, че всеки следващ модел има впечатляващо ниски реални стойности на разхода на гориво ...
iliyapopov
Рейтинг: 485 НеутралноДанните за разхода на гориво в каталозите нямат почти нищо общо с реалния разход на пътя , защото тестовете се правят на специално стендово оборудване с цел уеднаквяване на условията за оценка на различните модели. Обикновено разходът на пътя е с 15-40% по-висок. Така, че ако нямаше тази "софтуерна заблуда" на двигателите когато са в режим "тест" да показват по-ниски вредни емисии, нещата щяха да са ОК.
chicago514
Рейтинг: 1963 Неутрално[quote#4:"роджър"]всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните, както е факт и това, че всеки следващ модел има впечатляващо ниски реални стойности на разхода на гориво ...[/quote]За друго иде реч при Фолксваген - лъгали са за вредните емисии.
dragozow
Рейтинг: 768 НеутралноЕ то е ясно че са знаели, едва ли някой вярва че са разбрали от американците.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.The_Curious
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#4] от "роджър":
Nothing else, but more or less the bitter truth!Еееех, колега, номер едно по продажби са Тойота, ама не ги атакуват така, що ли?
dohco
Рейтинг: 501 Любопитно[quote#4:"роджър"]естествено, всеки потребител знае, че реалните разходи на ВСЕКИ автомобил, от всяка марка, са по-високи от лабораторните[/quote]
Най-добрите неща в живота идват безплатно...И двете ми кочини дават по-нисък разход от този по книжка, колкото и да лъжат на бензиностанцията...
роджър
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#8] от "The_Curious":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgЕ, нещо си изпуснал последните 2-3 години
Атаките с/у ФВ започнаха именно когато изместиха Тойота ...
historama
Рейтинг: 4017 Неутрално"...Месеци след като е разбрал за прекомерната консумация на гориво, бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн решава тази пролет да изтегли един модел от пазара..."
Май работата на двигателя е нямала нищо общо с показанията на компютъра
WC1
Рейтинг: 497 Неутралноимам Пасат 2013 г. 2.0 TDI и ако не се натиска много постига 5 литра разход извън града С повече натискане се качва и до 6
ATXhistorama
Рейтинг: 4017 Неутрално[quote#5:"iliyapopov"]Данните за разхода на гориво в каталозите нямат почти нищо общо с реалния разход на пътя [/quote]
Не е съвсем така. Направих експеримент с автомобила си (да оставим марката, среден клас, 4,70 дълъг, 2л комън рейл турбодизел с интеркулер), застопорих го с темпомата на 105-110 км/ч., без включен климатик, засякох разход 5,7л след 300 км преход по АМ Тракия (на колонката на бензиностанцията, не на компютъра). Разходът можеше да е и по-нисък, ако бях застопорил темпомата на 95 км.
Но при нормалното каране със 130-140, с климатик, и като почнем да се правим на състезатели с изпреварвания, разходът скача с поне 2 л (минимум).
В случая са се заяли с ФВ, и ръководството шикалкави, но не отрича. Те са си го знаели.
Индиана
Рейтинг: 1363 НеутралноДо коментар [#4] от "роджър":
Не, става дума за обикновена измама. Скандалът тръгна от завишените емисии на азотни окиси, които не съвпадат с декларираните от ФВ. Например и БМВ са тествани по същата процедура, но техните показатели съвпадат с декларираното. Иначе впечатляващо е желанието да се обясни една проста имама с фундаментални конспирации.
Chavo64
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#12] от "WC1":
chavo64И аз карах навремето Пасат. Имаше 85 литров резервоар и все забравях кога съм го пълнил последно, 5/100 че и по ниско с постоянна скорост.
titan4o
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "WC1":
Странно е да имаш такава колица и да я караш с 90 за да получиш 5 на сто разход.
И по магистрала със 150 пак ли 6 ти дава?
Petleshev
Рейтинг: 3100 НеутралноPolo TDI BlueMotion, с висок разход на гориво, който е до 18%-та над предварително обявения?!
Бивш tww09306483.Ако не ме лъжат спомените, преди няколко години имаше статии, как някаква американка, беше осъдила Хонда, доста дебело точно заради това! По-висок разход от описания в документацията и рекламите! Почувствала се излъгана жената, че плаща повече, отколкото и се приискало, след като гледала рекламите на Хонда...!
Така че, това не е номер практикуван, само от ФВ... По-скоро всички производители ни будалкат, на тая тема!
Аз лично, с кеф бих си карал новичко Поло, пък било то и с "до 18%-та по-висок разход"!
роджър
Рейтинг: 877 Неутрално[quote#14:"Индиана"]Иначе впечатляващо е желанието да се обясни една проста имама с фундаментални конспирации. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgНито имам акции във ФВ, нито карам ФВ ... не разбирам едно - тази измама е от 2009 г., ако не се лъжа ... как така стриктните американци я "разкриха" чак през 2015-та ?
И дали само при ФВ е така ?
evelin_m
Рейтинг: 442 ЛюбопитноХм, ще признаят, къде ще ходят! Рано или късно, всичко излиза на показ. А 70 години постоянни приходи, добре ли им беше
?
Големи яйца:)
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#16] от "titan4o":
Ти в колко от времето си използваш колата по магистрали? Особено ако пътуванията ти са свързани предимно из Северна България да речем? На колко места може и трябва да се кара със 150? Автомобилът е преди всичко за комфортно и сигурно пътуване и след това идват състезателните потребности.
Индиана
Рейтинг: 1363 НеутралноДо коментар [#18] от "роджър":
Абсолютно без значение е въпросът "защо не преди". Достатъчно е било ФВ да декларира изстинските сойности на емисиите и да държи двигателя в правиния режим. Подобни решения за измами се взимат на високо ниво в компаниите, почти не се оставят следи в кореспонденцията, и се намират правилните хора да ги прокарат. Точно това е тревжно в сучая. Сега става дума за измама с емисии, но по същия начин може да лъжат и за безопасността например. Надявам в Америка да стигнат докрай.javascript:void(0);
Big_Villager
Рейтинг: 598 ВеселоДо коментар [#10] от "роджър":
Е значи Тойота са ги хлъзнали
Big_Villager
Рейтинг: 598 НеутралноФолксваген са гешевтари.
Винаги са били. Сега ги хванаха.
Колите са хубави, просто са спестили едни пари от инвестиция в нови двигатели и сега ще си платят гяволъка петорно.
И преди са пестили с други неща, те си знаят.
dnk
Рейтинг: 598 Неутрално[quote#1:"chavo64"]То пък коя компания не лъже за разхода в рекламите си?! [/quote]
Моралът не е порок!Че всички лъжат е ясно, но тези май само с това се занимават.
historama
Рейтинг: 4017 Неутрално[quote#15:"chavo64"]5/100 че и по ниско с постоянна скорост. [/quote]
по баир надолу, или по инерция? А да не би на твоята кола да е имало тръби в седалките, улавящи газовете на пътуващите и смесването им с горивната смес в цилиндрите?
Е затова и от ФВ сега ще плащат като попове, защото и тяхното ръководство си вярвали, че автомобилите им горят колкото показвали манипулираните им компютри.
historama
Рейтинг: 4017 Неутрално[quote#20:"neznaiko.bg"]Особено ако пътуванията ти са свързани предимно из Северна България да речем?[/quote]
В Северна България колата ти може да гори и повече отколкото по АМ Тракия, защото там и на V предавка трудно ще я превключиш, какво остава за VІ-та.
Всъщност има 4 неща, които рязко увеличават консумацията:
1. Шофирането с над 120 км/ч;
2. Климатика (независимо каква е колата мин. 1 л отгоре, а при регулируемите климатици - климатроник, мин. 0,8л.)
3. При ускоряване (напр. при изпреварване) моментния разход почти се утроява;
4. При градски режим (в София не по-малко от 3 л за компактните и средния клас).
historama
Рейтинг: 4017 Неутрално[quote#10:"роджър"]Атаките с/у ФВ започнаха именно когато изместиха Тойота ... [/quote]
Какво общо имат американците с Тойота? А и както виждаш, от ФВ не оспорват забележките.
titan4o
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#20] от "neznaiko.bg":
Сори, въпросът ми не беше към вас, но ще ви отговоря.Пътувам основно в южна България -Бс-Пд -Сф, с моите 40+години отдавна би трябвало да ми е отминал състезателния дух, ако съм го имал въобще.По Тракия карам със 140-150-да, факт е при сухо и ясно време.Убеден съм, че с тази скорост едно пътуване може да бъде сигурно, безопасно или там както го казвате. И сега да си дойдем на въпроса ми-може ли да карате Пасат2013 2,0... със 150 на магистрала и да имате разход 6,0л/100 ? Не се заяждам в случая, просто карам само френски коли и нямам инфо от първо лице.
newgenerations
Рейтинг: 581 НеутралноДа цитираш Билд е все едно да цитираш "Уикенд"
Това, че е немско издание, не означава, че не е адски жълт клюкарник.
А знаели ли са или не- това е отделен въпрос и няма как да бъде потвърден със сигурност.
Големи яйца:)
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#28] от "titan4o":
Според мен е абсолютна възможно Пасат от 2013 г. да харчи извънградско при спокойно каране 110-130 км. да харчи до 6 литра. За това и отбелязах, че не всички ползват магистрали където 150 км е безопасна скорост.
subsonic
Рейтинг: 629 НеутралноДо коментар [#18] от "роджър":
Проблемът е, че докато другите инвестират в скъпи афтъртрийтмънт системи с уреа (адблу) за т.нар селективан катлаитична редукция за да могат да продължат да продават автомобилите си и при новите Евро 6 норми, ФВ решават да изберат по-евтиния и уж обещаващ Lean Nitrous Trap.
Когато ФВ разбират, че пътят, който са избрали води до задънена улица, вече е твърде късно да почнат да развиват собствена SCR (selective catalytic reduction) технология, а пък и вероятно е щяло да изглежда тъпо да признаят пред другите провала си. Все пак те са ФВ - хората които са се клели как псотигат същите резултати като другите, но с частица от инвестициите.
Затова решават леко да излъжат и да замажат положението.
Там е проблемът.
MyTwoCents
Рейтинг: 669 Неутрално[quote#18:"роджър"]как така стриктните американци я "разкриха" чак през 2015-та ?[/quote]
@)----,--'--Американците май искат да изхвърлят дизеловите автомобили и да се кара само на бензи/етанол/газ, защото такава им е индустрията.