Искаш да ми кажеш, че съществуването на сайтове като Замунда и ДатаБГ подпомагат авторите на филми, книги и музика ли?
И изобщо културата?
Че нещо не разбирам.
Колкото до примера с книгата - не е точно така.
Аз може да я прочета, но когато я кача в някой сайт, да я четат всички - това вече е нарушаване на правата на автора.
Отдавна интернет-пространството плаче за адекватно законодателство. в момента всички спорове се решават от общото право, което обикновено е на страната на корпорациите при спорове отностно нарушаване на авторски права, а трябва специализирано право, като се отчита и обществения, и интереса на потребителите.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
В България пък не действат никакви закони в това отношение и като резултат всяка плеймейтка е по-известна примерно от Димчо Дебелянов. Затова стойностната българска музика не се купува, българските писатели и поети са абсолютно непродаваеми, а в същото време в нета се лее чалга и рап безспирно.
И все няма пари за култура...
Искаш да ми кажеш, че съществуването на сайтове като Замунда и ДатаБГ подпомагат авторите на филми, книги и музика ли?
И изобщо културата?
Че нещо не разбирам.[/quote]
Всъщност е точно така. Може би не в България, но на запад е така. Според много проучвания, най-големите печалби за авторите идват именно от хората, които свалят торенти.
Например, хората, които свалят Game of Thrones, впоследствие се абонират за HBO и си купуват и книгите.
Айде да попитам като вещ в авторското право, на какво основание Профон и Мюзикаутор събират такси (одобрени от Министерство на културата) на базата на налични телевизори по стаите? И на базата на какви критерии разпределят след това събраните пари? Може би следят каква музика туристите си пускат НА ТЕЛЕВИЗОРИТЕ?!?
Примерът с книгата е много точен. Нито една част от съдържанието, към което водят връзките в тракерите, не е качено на сървърите им. Всичко е на лични компютри. Решаваш да последваш връзката (питаш някой твой приятел за въпросната книга) и теглиш съдържанието (приятелят ти позволява да я' прочетеш).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Viva la Evolution
Рейтинг: 780 НеутралноКога ще ги стигнем шведите. Тук гологлавият "антимафиот" се катереше по покривите и разбиваше сървърите на Читанка...
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "дурак
Рейтинг: 531 Неутралноправилно......
има Съд за авторските права...
който иска да е велик...плаща и води дело
държавата защитава само Държавния интерес
theanalyser
Рейтинг: 1316 НеутралноЗатова в Америка се правят продажби.
А в Европа - гледания...
carmello
Рейтинг: 985 Неутрално[quote#3:"theanalyser"]Затова в Америка се правят продажби. [/quote]
аз ако си купя една книга, прочета я, и после ти я дам и ти да я прочетеш, какво- да ни вкарат и двамата в затвора ли ?
стига глупости, 21 век сме !
theanalyser
Рейтинг: 1316 Неутралнодо #4 от carmello:
Искаш да ми кажеш, че съществуването на сайтове като Замунда и ДатаБГ подпомагат авторите на филми, книги и музика ли?
И изобщо културата?
Че нещо не разбирам.
theanalyser
Рейтинг: 1316 НеутралноКолкото до примера с книгата - не е точно така.
Аз може да я прочета, но когато я кача в някой сайт, да я четат всички - това вече е нарушаване на правата на автора.
Jessika
Рейтинг: 1367 НеутралноОтдавна интернет-пространството плаче за адекватно законодателство. в момента всички спорове се решават от общото право, което обикновено е на страната на корпорациите при спорове отностно нарушаване на авторски права, а трябва специализирано право, като се отчита и обществения, и интереса на потребителите.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”theanalyser
Рейтинг: 1316 НеутралноВ България пък не действат никакви закони в това отношение и като резултат всяка плеймейтка е по-известна примерно от Димчо Дебелянов. Затова стойностната българска музика не се купува, българските писатели и поети са абсолютно непродаваеми, а в същото време в нета се лее чалга и рап безспирно.
И все няма пари за култура...
_fubb_
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#5:"theanalyser"]Отговор
до #4 от carmello:
Искаш да ми кажеш, че съществуването на сайтове като Замунда и ДатаБГ подпомагат авторите на филми, книги и музика ли?
И изобщо културата?
Че нещо не разбирам.[/quote]
Всъщност е точно така. Може би не в България, но на запад е така. Според много проучвания, най-големите печалби за авторите идват именно от хората, които свалят торенти.
Например, хората, които свалят Game of Thrones, впоследствие се абонират за HBO и си купуват и книгите.
MyTwoCents
Рейтинг: 552 НеутралноДо коментар [#5] от "theanalyser":
@)----,--'--Айде да попитам като вещ в авторското право, на какво основание Профон и Мюзикаутор събират такси (одобрени от Министерство на културата) на базата на налични телевизори по стаите? И на базата на какви критерии разпределят след това събраните пари? Може би следят каква музика туристите си пускат НА ТЕЛЕВИЗОРИТЕ?!?
Емил Банчев
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#6] от "theanalyser":
Примерът с книгата е много точен. Нито една част от съдържанието, към което водят връзките в тракерите, не е качено на сървърите им. Всичко е на лични компютри. Решаваш да последваш връзката (питаш някой твой приятел за въпросната книга) и теглиш съдържанието (приятелят ти позволява да я' прочетеш).