Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море

Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море

© Darren Whiteside, Reuters



Индонезийските следователи заявиха във вторник, че "хронично дефектен компонент" и опитите на екипажа да оправят повредата са сред факторите, които са допринесли за катастрофата на пътническия самолет на AirAsia миналата година, при която загинаха всички 162 души на борда, предаде "Ройтерс".


Бордовият компютър на самолета, който контролира полета, е имал неизправна спойка, която редовно е предизвиквала повреди - четири пъти по време на самия полет и 23 пъти през цялата предишна година.


"Последвалите действия на летателния екипаж са предизвикали невъзможност да се контролира самолетът... Самолетът е започнал да пада и екипажът не е имал възможност да възстанови нормалния режим на полет", обяви националната комисия за безопасност в свое изявление.




Полетът на AirAsia QZ8501 загуби контакт с ръководството на въздушното движение при лоши метеорологични условия на 28 декември на по-малко от половината път в двучасов полет от втория по големина град на Индонезия Сурабая до Сингапур. Няма оцелели от катастрофата.


При предварителното разследване се предполагаше, че лошото време в било основен фактор за катастрофата.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    "хронично дефектен компонент" - как е възможно да е известен дефектът, той да е хроничен, и да не е отстранен и решен проблемът?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 954 Любопитно

    Бордовият компютър на самолета, който контролира полета, е имал неизправна спойка, която редовно е предизвиквала повреди - четири пъти по време на самия полет и 23 пъти през цялата предишна година.

    Нещо като "един път стомна за вода, два пъти стомна за вода и на 24-ия път се счупи"

    Що за безотговорност - 23 ПЪТИ да дава дефект в продължение на ЦЯЛА ГОДИНА и да не го сменят!?

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    "Хроничен дефект"!!!

    Значи е трябвало и можело да се отстрани, ама пуста лакомия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    23 пъти и да не го оправиш граничи с мърлящина от калибъра на софииска община, авиолинията трябва да плаща обезщетения до безкрайност

  5. 5 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Много странно заключение.
    Мърлявщина с поддръжката - това ясно;
    Обаче "Последвалите действия на летателния екипаж са предизвикали невъзможност да се контролира самолета" - тия са почнали да го разглобяват във въздуха ли? Или дотолкова да се заиграли, че са престанали да управляват?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  6. 6 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Закривай!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  7. 7 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Гневно

    На тия трябва изобщо да им се забрани да летят!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  8. 8 Профил на Columbus
    Columbus
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#5] от "инж. Ганев":
    Неизправната спойка в компютърната система е активирала аларма в пилотската кабина, индикирайки фалшив проблем с контрола над вертикалната опашна част (rudder?). Знаейки за проблема и както сигурно са правили и преди, пилотът рестартирал системата. При това обаче автопилотът изключил, самолетът се наклонил силно наляво, не могли да го изправят, загубили скорост и паднали.
    Мърлява поддръжка и неадекватна реакция на екипажа. Странно е, че е проработило толкова пъти преди това - създали са си фалшива нагласа за несъществен проблем...

    Imagination is as important as knowledge.
  9. 9 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Защо не е написана марката на падналия самолет??!?!?! Искаме да знаем кои са тези "експерти" които правят самолети с "хронични дефекти"!

  10. 10 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#9] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Airbus A320-216

  11. 11 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#10] от "carmello":

    Мерси.

  12. 12 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hamilton F1":

    Бюджет.

  13. 13 Профил на Columbus
    Columbus
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Мислех си за контекста на тази катастрофа: точно този полет беше излетял без разрешение и попаднал в някаква буря, ако си спомням правилно. Да рестартираш бордовия компютър докато си в буря, само за да не ти пищи на главата, е пълна неадекватност и безумие!

    Imagination is as important as knowledge.
  14. 14 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#9] от "Моди трий нищо да не остане!":
    [quote#9:"Моди трий нищо да не остане!"]Искаме да знаем кои са тези "експерти" които правят самолети с "хронични дефекти"![/quote]
    Съвременните самолети са много сложни машини и такъв дефект за спойка на електрониката се хваща много трудно при тестовете, защото обикновено започва да се проявява след време. Затова производителят има изисквания за профилактика, за да се хващат такива проблеми. В случая обаче компанията е знаела за проблема, но нищо не са направили, въпреки че пилотите явно многократно са го описвали в дневника.

  15. 15 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 577 Весело

    До коментар [#14] от "kumcho___valcho":

    Това е очевидно, просто питах какава е марката на самолета, някак удобно не е спомената.

    П.С. Не че си търся за купуване, но все пак

  16. 16 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#9] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Не е важен толкова моделът на самолета, а от колко години е в експлоатация. Ако е бил 30-годишен... Помните ли казахстанския Боинг 7-ма употреба (6-тият собственик е бил България Еър).

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  17. 17 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 672 Неутрално

    В крайна сметка не става ясно дали този "хроничен дефект" е от производителя или от некачествен ремонт и подмяна с неизправния компонент. Каквато и да е била причината обаче, следващия път, когато полета ми закъснее заради съмнения за авария ще се радвам. Иначе жалко за хората.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7454 Неутрално

    Възможно ли е да има толкова безотговорни хора,когато става въпрос за толкова човешки живота.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK