Китай започна жп превоз на товари към Европа покрай Русия

Китай започна жп превоз на товари към Европа покрай Русия

© Associated Press



Първият товарен влак от Китай премина в началото на седмицата през Централна Азия до Грузия по т.нар. железопътен Път на коприната. Маршрутът през Казахстан и Азербайджан трябва значително да съкрати времето и да намали разходите за транспорт на изток.


Композицията бе посрещната в Тбилиси от премиера Ираклий Гарибашвили, според когото вместо морски превоз от 40 дни сега вече китайските товари ще могат да стигат до Черно море за 8-10 дни. След това от пристанище Поти те ще продължават с кораби за Истанбул и Европа, където ще се доставят след още 3-5 дни.


Гарибашвили бе на визита в Пекин през септември и разчита страната му да се превърне във важен разпределителен център по пътя между Азия и Европа и това да привлече инвеститори. През февруари в Тбилиси трябва да започнат преговори за свободна търговия между двете страни.




Ако се реализират плановете през 2016 г. да има и жп връзка на Грузия с турската мрежа през град Карс, вагоните с контейнери ще могат да стигат до Истанбул без претоварване.


Така остава само едно място за прехвърляне с кораб – 12-часово плаване през Каспийско море от казахстанския Актау до азербайджанския Алят. Фериботната връзка между тях работи от миналата година.


"Пътят на коприната" е грандиозен инфраструктурен проект, иницииран от Китай, създал специален фонд от 40 млрд. долара за инвестиции в евро-азиатския и азиатско-тихоокеанския райони.


Засега връзката с Грузия е по-скоро за тест, защото втора композиция трябва да се появи до края на годината. Първият влак тръгна на 29 ноември с контейнери с потребителска електроника от китайското пристанище Лянюнган, което се намира срещу Корейския полуостров, и пристигна в Тбилиси на 13 декември. Грузинските железници твърдят, че очакват догодина няколко хиляди контейнера по новото трасе.


Армения, най-откровеният руски съюзник в района, се чувства изолирана от проекта, който я заобикаля, каза във вторник икономистът Вилен Хачатрян. Страната е в обтегнати отношения с Азербайджан и залага на връзка с алтернативно трасе от "Пътя на коприната" - Казахстан - Туркменистан - Иран. През август 2014 г. в Ереван бе приета предварителна програма за строителство на жп връзка с Иран и според Хачатрян така арменците ще могат по тази линия да доставят част от азиатските стоки от Иран в гранични райони на Грузия. През март министерството на икономиката на Армения и министерството на търговията на Китай подписаха меморандум за създаване на икономическа зона, свързана с Пътя на коприната. Структурата на арменската икономика засега не ѝ дава много възможности за износ в контейнери, тъй като експортът е предимно на метали, руда и земеделски продукти.

Ключови думи към статията:

Коментари (196)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    браво на Китай!

    намира все повече начини да работи с минимална печалба, за да угоди на богатия и силен Запад ето това се казва 3-хиляди годишна стратегия

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  2. 2 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Това е добре. Ама Баце трябва да си поприказва с грузинците за ферибот.

  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#1] от "полувишис":

    Само дето Китай са съкратили времето за доставка значително, а с това и транспортните разходи. И не го правят, за да угодят на Запада, а защото икономическата логика (с която мужиците не са запознати) го диктува.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    Да, ама Русия има ракети.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 763 Неутрално

    [quote#2:"Фьодор Венедиктович Езерский"] Ама Баце трябва да си поприказва с грузинците за ферибот.[/quote]

    то май имаше някъв по едно време, ама го спряха

  7. 7 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Аз само не разбрах, що все се споменава Грузия толкова много, като се има предвид че през нейната територия най кратко ще преминава композицията?

  8. 8 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    [quote#3:"majorman"]Само дето Китай са съкратили времето за доставка значително, а с това и транспортните разходи.[/quote]
    А дали не са намалени и разходите за застраховка?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Добре дошле до Черно море.Всяка територия може да бъде заобиколена, а руската наложително.

  11. 11 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    лед това от пристанище Поти те ще продължават с кораби за Истанбул и Европа, където ще се доставят след още 3-5 дни.
    --
    Какво стана с линията Поти - Варна и от там вече през целия ЕС без гранични проверки? Другия вариянт е от Истанбул да минават през БГ влаковете на север и на северозапад.

    Това е много важен проект, и ако спим, пак ще си останем изолирани!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Китай е готов и тунел под Хималаите да пробие, само да не си пуска влаковете през Русия, щото от другата страна ще излязат празни контейнери.

    Преди 7-8 години имах възможност да разговарям в Сеул с доста интересен възрастен корейски бизнесмен. Той ми разправи как още през 90-те пратил два комбайна Хюндай на Пловдивското изложение. Разбира се, стигнал само единият - другият се зягубил някъде из руската пустош и дивотия. Предполагам, че колхозниците са го повредили още първия сезон, освен ако не са го продали и изпили.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    [quote#6:"carmello"]то май имаше някъв по едно време, ама го спряха[/quote]
    Имаше, Варна - Поти.Време е да се възстанови.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3886 Неутрално

    [quote#2:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Ама Баце трябва да си поприказва с грузинците за ферибот. [/quote]
    Какъв ферибот бе!?
    ЖП линията стига до Пловдив. От там по магистралата под Шипка до река Дунав, а по нея до сърцето на Европа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Кремъл опроверга новината, била платен шантаж от западните служби.

  16. 16 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#5:"Николай Колев"]Да, ама Русия има ракети[/quote]
    Имат и бронирани влакове
    Пък китайците - заобикалят ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  17. 17 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    До коментар [#2] от "Фьодор Венедиктович Езерский":

    http://www.navbul.com/en/main-activities/ferry/

    има такава линия и познай кой я държи...

    Номера е че нямаме жп инфра от Варна до София или поне до Русе за да се възползваме максимално.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Тази година китайците стартираха транспорта Харбин-Хамбург. Разстоянието се покрива за 15 дни.
    Цитираната в статията линия явно ще е за Южна Европа и северна Африка и най-вече да демонстрира "Пътя на коприната".

  19. 19 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#9] от "Торбалан":

    "Всички заобикалят Голямата Кочина на ВПутин!"

    Кочината предполага наличие на прасета и следователно свинско. Което е империалистическо и неправославно и няма място в Русия.

  20. 20 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#6:"carmello"]то май имаше някъв по едно време, ама го спряха[/quote]

    Да, нямаше товари уж... А и случката с Абхазия и Южна Осетия помогна да спре потока. Хубаво е, че китайците инвестират в това. Остава само да пробваме да предложим алтернативен пряк път, другият е ясен - Азърбайджан, Турция, Свиленград

  21. 21 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#7] от "ръмжо":

    Защото е крайната точка в Азия. Следа разпределение-към Турция, през Черно море-Европа, ето тук можем евентуално да се включим и да топнем човката от транспортните разходи.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  22. 22 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#14:"Храбър"]Какъв ферибот бе!?
    ЖП линията стига до Пловдив. От там по магистралата под Шипка до река Дунав, а по нея до сърцето на Европа.[/quote]

    Това е ясно, Бате ))) Просто по-добре две отколкото едно. Пък ще видиш, че ние ако не го направим, румънците ще го направят в Констанца

  23. 23 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1109 Весело

    Съюзникът на русия (според мурзилките)- Китай, я заобикаля за такъв важен проект! Защо мурзилки?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3886 Неутрално

    [quote#7:"ръмжо"]Аз само не разбрах, що все се споменава Грузия толкова много, като се има предвид че през нейната територия най кратко ще преминава композицията? [/quote]
    И аз мисля че Грузия остава малко на север от най-краткия път.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Любопитно

    До коментар [#3] от "majorman":

    значи хем ще продават потребителски стоки, хем ще ги доставят по-бързо, хем бизнес логиката (на Запада) го диктува.

    и викаш китайчетата не го правели, за да угодят на Запада?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3886 Неутрално

    [quote#22:"Фьодор Венедиктович Езерский"] Пък ще видиш, че ние ако не го направим, румънците ще го направят в Констанца [/quote]
    Не виждам каквото и да е предимство на румънците пред нас.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  28. 28 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пешката":

    Не е само Навбул, Цветелина Бориславова също пусна наскоро до Поти, но от Бургас http://despred.com/

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  29. 29 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#7:"ръмжо"]Аз само не разбрах, що все се споменава Грузия толкова много,[/quote]
    За да се ядосват русофилите, нали и грузинците са фашисти?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  30. 30 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 970 Неутрално

    [quote#27:"Храбър"] Не виждам каквото и да е предимство на румънците пред нас. [/quote]
    Румънците имат вече готова инфраструктура и от Констанца до Европа е по-близо.

    Четете „Капитал“, уважаеми http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/12/04/2663530_jeliaznata_nishka_na_koprinata/

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1119 Неутрално


    [quote#2:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Това е добре. Ама Баце трябва да си поприказва с грузинците за ферибот.[/quote]

    Отдавна фериботната връзка с Грузия работи:
    http://www.navbul.com/en/files/ferry-schedule.pdf

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  33. 33 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 845 Любопитно

    [quote#13:"Лелка"]Имаше, Варна - Поти.Време е да се възстанови.
    [/quote]
    Няма ли сега Бургас - Поти?
    Имаше миналата година някакви статии за това.
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/08/13/2361185_purviiat_feribot_ot_burgas_za_poti_trugva_tozi_petuk/

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  34. 34 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#16:"роджър"]Пък китайците - заобикалят ... [/quote]
    Уплашиха се, значи ... Много силни тия руснаци, след турците и китайците се уплашиха ...

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3886 Неутрално

    [quote#25:"полувишис"]значи хем ще продават потребителски стоки, хем ще ги доставят по-бързо, хем бизнес логиката (на Запада) го диктува. [/quote]
    Ами то линията може да върви и в обратна посока. От запад на изток.
    Така че стоките могат да вървят и в тази посока.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#2] от "Фьодор Венедиктович Езерский":

    Баце вече е решил въпроса с ферибота. Цветелина Бориславова държи фериботната линия Поти - Бургас, и разширява частното си карго пристанище. Народа да продължава да си мисли, че го чакат добри дни с Борисов. Това е най-отвратителното и най-двуличното политическо животно в България, не знам къде и кога ще се скрие, когато яростта и жестокостта на българите се отприщят???

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  37. 37 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    [quote#17:"Пешката"]има такава линия и познай кой я държи...
    Номера е че нямаме жп инфра от Варна до София или поне до Русе за да се възползваме максимално.[/quote]

    Да, абсолютно съм съгласен с това. То и затова му се дразня на Баце, защото вместо да инвестира в ЖП магистрали, той се хвърля на автомобилни. Ама пусто, нали трябва да се радва електората....
    Дори и ремонта на отсечката Свиленград - Пловдив я направиха по такъв начин с европари, че не могат да се ползват ЖП фериботи.... Електрическите стълбове са с половин метър по-ниско, отколкото трябва.
    Но така.... нали трябва да има трафик по асфалта....

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    Заобикаляне на Русия (във всякакъв аспект) е задължително!

  39. 39 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пешката":
    На кака Цветелинка не е този, а Бургас - Поти ... и кораб си купи преди година две.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  40. 40 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Лошото е, че пристанище Варна има 5 пъти по-малък капацитет за обработка на товари от Констанца и така търговският трафик от и за Китай ще се насочи през Румъния, а не през нас.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  41. 41 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#2] от "Фьодор Венедиктович Езерский":
    Баце е мекере на руснаците, нема да посмее ....

  42. 42 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Абе да им се чудиш на китайците, защо не използват тирове като у нас за транспорт, а използват жп линия. А, да. Ами просто защото само у нас е по изгодно да се транспортира с тирове. Такава ни е конюктурата

  43. 43 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1203 Любопитно

    [quote#37:"Фьодор Венедиктович Езерский"] защото вместо да инвестира в ЖП магистрали, той се хвърля на автомобилни. [/quote]
    Да си чул министър или мутра да се возят на трен отивайки на почивка?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  44. 44 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#21] от "soul":

    Грузия се води в Европа ако не знаеш.

  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3886 Неутрално

    [quote#30:"zo"]Румънците имат вече готова инфраструктура и от Констанца до Европа е по-близо.
    Четете „Капитал“, уважаеми [/quote]
    А как се стигна до Румъния?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#27] от "Храбър":

    [quote#27:"Храбър"]Не виждам каквото и да е предимство на румънците пред нас. [/quote]
    Имат едно много сериозно предимство: Тука някой курпулентен и аверите му може да си харесат нещо от стоката и няма никакъв шанс да си я намериш.

  47. 47 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    Россссия няма все още магистрала, която да свързва Москва с Далечния Изток. Нормално е да я заобикалят.

  48. 48 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#46:"k_"]Тука някой курпулентен и аверите му може да си харесат нещо от стоката и няма никакъв шанс да си я намериш. [/quote]
    А-а-а, недейте така, румънците в това отношение и те никак не се шегуват.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  49. 49 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    Тия пък китайци, не разбират от приятелство. Хем газ им обещават, ама на, не щат скъпият братски православен. Забиват нож в гърба.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  50. 50 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Весело

    Вярно е, че с тази линия заобикалят Русия, но се чудя, защо ли заобикалят и САЩ?

  51. 51 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1765 Весело

    Удар под кръста на Путин...сега и на Китай ще обяви едно икономическо ембарго...

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#45:"Храбър"]А как се стигна до Румъния? [/quote]

    По море от Грузия. А от Констанца по-нататък по суша по Е 81 към Букурещ и оттам към Централна Европа.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  54. 54 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Любопитно

    До коментар [#32] от "phh":

    Погледнах им цените, никак не са лоши. Нямат оферта за ЖП превоз, но предполагам имат възможност да уредят нещо, ако се налага
    http://www.navbul.com/bg/files/Broshura-Ceni_2015_BMF.pdf

    Бахти! Целият им фрот е под малтийски флаг и са регистрирани в Гибралтар и Либерия. Само два са съответно в Южна Корея и Япония (NKK).

  55. 55 Профил на ggbg_minko
    ggbg_minko
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Колев":

    най-красивите, при това

  56. 56 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#44] от "ръмжо":

    Географски се води, но това не пречи да е краят на железният път, преминаващ през цяла Азия!!!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#30] от "zo":
    Казваш имат инфраструктурата!Нещо не съм убеден,ама ти си чети Капитал!

  59. 59 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално



    До коментар [#53] от "Репей":
    Казваш по Е-81,а после!?По разбитото и отвратително околовръстно на Букурещ?През Карпатите?А нататък?Има още много да довършват румънците,макар че се стараят!

  60. 60 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#9:"Торбалан"]Всички заобикалят Голямата Кочина на ВПутин! [/quote]

    Не, просто южен вариант на Пътя на коприната минава през Казахстан, Узбекистан, Туркменистан, Азербайджан, Грузия и Турция преди да стигне Европа, а северен вариант минава само през Русия и Казахстан. Където минава път от такъв мащаб, прониква и икономическо, а оттам и политическо влияние. Затова китайците имат интерес пътят да минава през 6 страни, а не само през 2.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  61. 61 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Слабото звено в случая е Каспийско море.

    Оригиналния "път на коприната" е през Афганистан, Иран и Турция - все мирни и проспериращи държави

  62. 62 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#59] от "Plamen Shopov":

    А през нас къде ще минат? През магистралата Хемус, дето още я няма, през магистралата Варна-Русе, дето я няма или през магистралата Варна-Ябланица-Видин, дето я няма?

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  63. 63 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#48] от "captainFill":
    Верно, че имаха и те тяхната си репутация за тия неща ама от няколко години ни бягат напред по тая тема - що министри, депутати, ченгета и дори прокурори окаушиха.
    У нас си знаем какво е дереджето. Ако не са митничарчетата да ги опухват за парлама през няколко месеца ДАНС-а и Прокуратурата ще трябва да ги затваряме щот нямат работа и когато от скука нарочват някой, а той все се оказва чист като сълза.

  64. 64 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#62] от "Репей":

    Гледай ги като ЖП линии, не като автомобилни. Няма кой да ти тръгне от и към Китай с тировете

  65. 65 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#59] от "Plamen Shopov":

    Виж картата. От Констанца до Питещ магистралата е налична. Проблемът е оттам до Сибиу, но подозирам, че тази отсечка ще я направят преди да стане готова нашата Хемус.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  66. 66 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#64:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Гледай ги като ЖП линии, не като автомобилни. Няма кой да ти тръгне от и към Китай с тировете [/quote]

    Още по-зле е за нас при това положение, щото от Констанца до унгарската граница има директна жп линия, че и двойно електрифицирана: http://www.internationaltransportforum.org/IntOrg/ecmt/southeast/TIRS/MAP_07.png

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  67. 67 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално


    До коментар [#62] от "Репей":

    Стоката пристига с вагони....за какъв дявол ми навираш тировете?Само трябва да се направи нормален терминал в Бургас и толкоз!Линиятя модернизирана/остава малка част/,сърбите също са я модернизирали!Разстоянието от Констанца до Унгария е 800км,а от Бургас до Белград е 777км и е равно!От Бургас до Сърбия,също имаме магистрално положение!Не знам какво толкова сте се влюбили в тия румънци!

  68. 68 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#66] от "Репей":

    Що?Нашата наполовина ли е електрифицирана?

  69. 69 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#66] от "Репей":

    Ми.... какво да се прави. То е ясно, че пристанище Варна е с пет пъти по-малък капацитет от това на Констанца, но не значи че трябва да се зарязва....
    Лошото е, че нашите главанаци са зарязали НКЖИ. Там трябва да се вкарат пари, че да може да се поддържа теоритична скорост от рода на 300 - 400 км/ч, а не както е сега... да е по-бавен трафика от времето на Тодор Живков...

  70. 70 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#67:"Plamen Shopov"]Разстоянието от Констанца до Унгария е 800км,а от Бургас до Белград е 777км и е равно![/quote]

    Само че по първия маршрут минаваш през 2 страни от ЕС, а по втория през 1 и през 1, която не е от ЕС. Това отчете ли го?
    И според теб кой ще чака докато бъде направен "нормален терминал в Бургас", след като има готов в Констанца?

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  71. 71 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Весело

    [quote#69:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Лошото е, че нашите главанаци са зарязали НКЖИ.[/quote]

    Орешарски имаше намерение да съживява жп-транспорта у нас, ама както знаем, в този форум за Орешарски или лошо, или нищо.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  72. 72 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1802 Весело

    Путин е велик.Каза на руснаците че траябава да се самозадоволяват и ето стана.Всички заобикалят Русия.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  73. 73 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#65] от "Репей":

    Преди месец бях по това трасе!От Питещ до Сибиу си е все същото през Фъгараш!От Сибиу магистралата е до Алба,а натам кога ще стане ,я камилата я камиларя!И пак питам,от къв зор,влаковете ще се разтоварват и после ще ги лашкат с камиони?

  74. 74 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#73] от "Plamen Shopov":

    А аз те питам от какъв зор някой ще чака някой ден Бургас да добие капацитета на Констанца.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  75. 75 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#70] от "Репей":

    Мислиш че е изключително трудно да се направи терминал!?Заблуждаваш се!А Сърбия съвсем скоро ще стане асоцииран член на ЕС!

  76. 76 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1390 Любопитно

    Хубави изводи, но да сте сетили че Китайски износ към Европа не може да се поеме от 1 линия /трансирската магистрала/ и тя има определен капацитет, който едва ли е достатъчен за исноса на Китай

  77. 77 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#74] от "Репей":
    Обяснявам като на малоумен,нямат транспортната инфраструктура!

  78. 78 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Весело

    [quote#4:"dissident"]А когато линията стане скоростна, ще снабдяват София с банички и боза. [/quote]
    Не с банички и боза,
    а с ОПОРНИ ТОЧКИ.
    Щото старите такива,
    дето обясняваха,как Китай съществувал
    за да угажда на Русията,вече се спихнаха

  79. 79 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1390 Неутрално

    До коментар [#71] от "Репей":

    ми не знам по линията Русе Варна действат поне 3 оператора на товарни превози, като пътуваш София Варна обърни внимание на надписите на товарните вагони след Шумен

  80. 80 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#51:"BGman1"]Удар под кръста на Путин...сега и на Китай ще обяви едно икономическо ембарго..[/quote]
    А ние, противниците на Путин ще бъдем обявени за ... ха де, как сега да го напиша? Китайофили - не е благозвучно, китаиди, чайноси, чайнофили - никак не става. Просто жълти - банално.
    Руското посолство да обяви конкурс с награда.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  81. 81 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Малко разяснения:
    1. Има линия Варна - Поти/Батуми за тежкотоварни автомобили и ж.п вагони. /около 3 отплавания на месец/
    2.Има линия Бургас-Поти-Новоросийск само за тежкотоварни автомобили.
    3. Жп връзката м/у България и Турция стига само до Черкезкой/Европейска Турция/ Нататък е прекъсната поради строежа на жп тунела под Босфора.

  82. 82 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#2] от "Фьодор Венедиктович Езерский":

    И с кви пари?
    За да стане тая, и България и Грузия, трябва да говорят с китайците. И за какво и е на Грузия след като вече има връзката през Турция?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  83. 83 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#62] от "Репей":

    Принципно най-удачния вариант е вагоните да се товарят от Поти за Варна на ж.п ферибота. След това могат да се претоварят или на тежкотоварни автомобили или на евровагони.

  84. 84 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#2] от "Фьодор Венедиктович Езерский":


    [quote#2:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Ама Баце трябва да си поприказва с грузинците за ферибот. [/quote]
    """ . . .Първият ферибот от Бургас за Поти тръгва този петък
    Инвестицията е на Цветелина Бориславова, която до момента е вложила в морския бизнес над 50 млн. евро . . ."""
    Това е статия в Капиталк от 14.8.т.г., но тогава още не се бяха "разсърдило" от ДСБ и имаше публикация , а сега са сърдити
    "" На ти си куклите , дай си ми парцалките !
    Мама ми се кара , че си правиш *ишката на кокълче!""
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/08/13/2361185_purviiat_feribot_ot_burgas_za_poti_trugva_tozi_petuk/

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  85. 85 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 564 Неутрално

    И Китай би шута на фюрер Путин. А руснаците нека си правят пропаганда за вътрешно ползване....

  86. 86 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#78:"Hawaii"]такива,
    дето обясняваха,как Китай съществувал
    за да угажда на Русията[/quote]

    Колега, що не чувам от известно време да се приказва за ИБРИК (Иран, Бразилия, Русия, Индия, Китай)? А за Евразийския съюз? Как е хавата, построиха ли ги, детронираха ли долара от световна валута? Да знам, че да си искам хонорарите от Американското посолство в рублюани...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  87. 87 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#84] от "Чардо":

    Чардо, погледнах им разписанието. Кораби пътуват приблизително на 10 дни. За декември - 4, 14 и 24.
    това е хубаво. Остава живот и здраве, да има толкова товари, че да трябват всекидневни курсове или поне два пъти седмично

  88. 88 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Весело

    [quote#86:"Norman Granz"]Да знам, че да си искам хонорарите от Американското посолство в рублюани... [/quote]
    По-скоро искай ги в СЕВЕРОКОРЕЙСКИ вонЬове
    Тамам СЕВЕРОКОРЕЙСКИО ВОН удари
    13 РУБЛИ за 1 ВОН
    И си е стабилна валута
    НЕ ДЕВАЛВИРА КАТО РУПЛАТА и Йоана

  89. 89 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#86] от "Norman Granz":

    Приказва се бре ))) Не е да не се приказва.
    Ето, миналата седмица руснаците емитираха облигации, деноминирани в юани. Взе пък, че борсовата цена на петрола падна, и какво стана? Китайците деноминираха юана с 4% )))
    Сигурно е нещо като услуга, руснаците да ги върнат заемите по-лесно )))
    Си Дзинпин трябва да целува седалището на Обама, че отвори такъв бизнес с Путин )))

  90. 90 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Весело

    ЕВАЛА НА ГРУЗИЯ !!!
    По-малка и от България държава,
    НО ДРЪПНА НАПРЕД
    Достатъчно беше
    ДА СЕ ЕМАНЦИПИРА ОТ ПУТИНСКА РУСИЯ
    Нека сега ме облаят като
    Г Р У З О Ф И Л
    ха-хааааааааа

  91. 91 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Весело

    [quote#89:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Си Дзинпин трябва да целува седалището на Обама, че отвори такъв бизнес с Путин ))) [/quote]
    Тъй,де....
    По същата причина и ПУТИН също
    ТРЕБЕ ДА ЦУНКА
    То си е ЗА ЦУНКАНЕ,както и да го гледаш

  92. 92 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#89:"Фьодор Венедиктович Езерский"]Ето, миналата седмица руснаците емитираха облигации, деноминирани в юани. [/quote]

    Толкова ли са зле?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  93. 93 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Глупости на таркалета.
    Заобикаля - грънци.
    Това е направлението за Турция, Гърция, Италия, Балканите(евентуално). От къф зор да возят през Русия?

    Виж, за Германия, Полша, Централна и Северна Европа - откъде ще минат? Отдолу през Турция, за да им е по-топло на контейнерите? И за да претоварват два-три пъти, да ги возят по моренце, че да дишат кодни пари?
    Може ли да сте толкова елементарни веееееее:)
    И тази скоростна ЖП линия, дето я строят - Пекин-Москва, за какво ще е, м? Само за пътници? И що?
    Контейнерите за Северна и Централна Европа ще ги возят отдолу, нарочно, за кеф на русофобите.....:)

    За изчезналите стоки на път си има пломбирани метални контейнер-вагони. Има си застраховки. Китайците ще са акционери с 50% в новите линии през Русия, споко. Няма да си оставят стоката без надзор - това да не ви е гара Левски.
    Контейнера със скъпа стока се запечатва в отправна митница и се отваря в крайна точка. Има си GPS, ако е необходимо....
    Споко. Хората са ги измислили схемите и гаранциите.
    Заобикаляли били Русия, въпросните влакове. Че те влаковете София-Перник също заобикалят Русия, отдалеко при това.....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  94. 94 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1203 Весело

    [quote#50:"dissident"]Вярно е, че с тази линия заобикалят Русия, но се чудя, защо ли заобикалят и САЩ?[/quote]
    По същата причина поради която заобикалят Австралия и Нова Зеландия например

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Неутрално

    [quote#93:"Саранди Говедаров"]Виж, за Германия, Полша, Централна и Северна Европа - откъде ще минат?[/quote]
    От пристанището ПОТИ ГРУЗИЯ до КОСТАНЦА РУМЪНИЯ
    Оттам,кеф ти по ДУНАВ,кеф ти с ВЛАК или с ТИР
    ЦЕНТРАЛНА ЕВРОПА
    Да,ама това в РУСКИТЕ ОПОРНИ ТОЧКИ не го пише

  97. 97 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#23] от "iak":

    Ти прочете ли изобщо статията? Там пише защо, а имено, защото пътят от Китай до Европа е по-кратък през Централна Азия отколкото през Русия.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  98. 98 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#85] от "xefgo":


    [quote#85:"xefgo"]И Китай би шута на фюрер Путин. [/quote]
    Предполагам си доста по-млад от мен и за това не помниш , че още Мао би шута на Хрушчов след 1957-ма , т.е. след 20 конгрес на КПСС и ""развенчаването на култа на Й.В.Джугашвили - Сталин"" !
    Даже през 60-те години имаше няколко дневна война за един граничен остров Даманский мисля че се казваше , между Китай и СССР.
    Враждата е още по стара още от имперска Русия , все за територии

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  99. 99 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    [quote#93:"Саранди Говедаров"]Виж, за Германия, Полша, Централна и Северна Европа - откъде ще минат?[/quote]

    Оттук?
    http://www.bulgaria.utre.bg/images/galleries/2014/09/4401//g/DjraCnOKSGE.jpg

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  100. 100 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4291 Неутрално

    [quote#57:"dissident"]Тази линия, Пътят на коприната, няма нищо общо с Русия и не може да става дума за "заобикаляне". [/quote]
    Ами НАЛИ ТОЧНО ЗАРАДИ ТОВА,
    ЧЕ НЯМА НИЩО ОБЩО С РУСИЯ,
    Затова КИТАЙ ВЪЗКРЕСИ
    "ПЪТЯ НА КОПРИНАТА"
    Заради ТАЗИ МУ ЕКСТРА
    ДА НЯМА НИЩО ОБЩО С РУСИЯ
    Ако Китай не беше ВЪЗКРЕСИЛ
    "ПЪТЯ НА КОПРИНАТА" щеше и до днес
    да транспортира стоките си
    по маршрути
    ИМАЩИ НЕЩО ОБЩО С РУСИЯ
    Да,ама НЕ ЩЕ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK