Продажбите на "Фолксваген" достигнаха най-ниските си нива от 11 години

Продажбите на "Фолксваген" достигнаха най-ниските си нива от 11 години

© Fabian Bimmer, Reuters



Продажбите на "Фолксваген" достигнаха най-ниските си нива от 11 години насам, съобщава БиБиСи. За миналата година са продадени с 4.8% по-малко автомобила, като основната причина е скандалът "дизелгейт" с манипулирани резултати за вредните емисии на дизеловите автомобили на компанията.


Лошата новина за автомобилния концерн е, че основното отражение на скандала тепърва предстои, тъй като той беше разкрит през септември миналата година. Доставките на автомобили през октомври 2015 г. са били с 5.3% по-ниски спрямо същия месец година по-рано. Продажбите за ноември са с 2.4% по-слаби на годишна база, а през декември - със 7.9% по-малко.


Основният отлив на клиенти е в САЩ и Китай, които са два от най-важните пазари на компанията. Общо за 2015 г. са доставени 5.82 млн. спрямо 6.12 млн. през 2014 г.




Въпреки това във "Фолксваген" остават оптимистично настроени и смятат, че компанията бързо ще се справи с проблема. Инженери на "Фолксваген" вече са създали каталитичен преобразувател, който може да бъде монтиран на около 430 000 автомобила в САЩ, за да се реши проблемът с манипулирането на данни за вредните емисии, съобщава в. "Билд ам зонтаг", цитиран от БТА.


Конверторът ще бъде поставен на колите с дизелов двигател ЕА 189 от първо поколение, отбелязва изданието, без да посочва източниците си. Информиран източник е посочил пред "Ройтерс", че предложението за техническо решение на Фолксваген включва нова система на каталитично преобразуване, част от която е направена от различни материали.


Идеята ще трябва да бъде одобрена от американската Агенция за защита на околната среда (EPA). Главният изпълнителен директор на Фолксваген Матиас Мюлер се надява да убеди ръководството на екоагенцията на среща в сряда (13 януари) във Вашингтон, допълва публикацията.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Няма как,ще търпят загуби,те са мощен концерн,ще излязат от батака,но ще си платят всичкия гяволук.

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Надявам се "бежанците" да увеличат продажбите.

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Идват за наглите немци и "Фолксваген" десетки милиарди глоби.За САЩ само се пише по медийте за 40 млрд !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Японските производители ще са най-печелившите от глупостите на прехваления немски автогигант .

  5. 5 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Какво става в Германия?
    Един от стълбовете в промишлеността - измамник.
    Политиците - измекяри.
    Медиите под тежка цензура.
    Откакто геносето Шрьодер стана канцлер тази държава изпадна в тежка криза.

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Весело

    Що ми цъкате минуси бе - меркел на това разчита

  7. 7 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 563 Неутрално

    на Фолксваген тепърва им предстои да плащат огромни суми на притежателите на колите , в САЩ са заведени дела за около 97 млд долара , поради неверните данни и испусканите кансерогенни газове

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    "Фолксваген" сами са си виновни за това.Клиентите държат на доброто реноме и гледат негативно на "дизелгейт".

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Весело

    [quote#1:"chicago514"]Няма как,ще търпят загуби,те са мощен концерн,ще излязат от батака,но ще си платят всичкия гяволук. [/quote]
    "Америка за Германия" трябва да ги зареди с повече оптимизъм!
    Регулацията е божество на "свободните пазари" санкциите са неговия пророк!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3994 Любопитно

    До коментар [#4] от "birdman":

    И аз имам такива подозрения.................

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    До коментар [#7] от "pixel":

    Този мега-скандал ще "дърпа" назад немците поне няколко години.

  12. 12 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 442 Неутрално



    Тия дето го движат тоя "скандал" знаят добре - настанало е време за купуване !!!


  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Весело

    [quote#7:"pixel"]на Фолксваген тепърва им предстои да плащат огромни суми на притежателите на колите [/quote]
    Чак пък огромни ? На основание на какво ? Нищо не им застрашава живота или колите да се дефектни от към конструкция и стабилност!?
    Ако делото се проточи достатъчно дълго даже WV могат да осъдят САЩ за борсови манипулации и излагане на авторитета на компанията!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 388 Любопитно

    До коментар [#2] от "xmm":
    [quote#2:"xmm"]Надявам се "бежанците" да увеличат продажбите.[/quote]Продажбите на какво?! На оръжия на черно ли?!

  15. 15 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "Инженери на "Фолксваген" вече са създали каталитичен преобразувател, който може да бъде монтиран на около 430 000 автомобила в САЩ, за да се реши проблемът с манипулирането на данни за вредните емисии, "

    Айджи бье! За нула време го нащракаха този каталлизатор, значи можело! А защо лъгаха като немлади ромляни с години тогава?

  16. 16 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#2:"xmm"]Надявам се "бежанците" да увеличат продажбите.
    [/quote]

    Това сериозно ли е писано???

  17. 17 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#14] от "focus_123":

    Статията е за Фолксваген.

  18. 18 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#16] от "yoankata":

    Разбира се,че е сериозно - плащат огромни суми за нелегален трафик,не виждам нищо неприлично да си купят автомобили?!

  19. 19 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#17:"xmm"]Статията е за Фолксваген.[/quote]

    въобще не си оригинален! Айде обясни сега как прииждащите пълчища от долнопробни примитиви от третия свят ще вдигнат ВФ? Разбирам да скочат продажбите на оръжия както каза колегата - то вече в Австрия официално казаха че продажбите на оръжия скочили 6 пъти, в Германия не знам... или пък девствени пояси за германките и скафандри или бурки...

  20. 20 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 388 Разстроено

    До коментар [#17] от "xmm":
    Знам, пошегувах се!Тия дни, като чуя Германия ме избива на черен хумор!
    Много харесвам Германия, но политиците им в последно време са тотална щета!
    Всъщност не само в последно време, а периодично през има няма 50 години политическият им елит ражда някой политически урод облечен с власт, който ......мама.а на целия свят!

  21. 21 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#13:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Чак пък огромни ? На основание на какво ? [/quote]

    До коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    На основания систематично лъгане и целенасочено фалшифициране на параметрите на автомобилите естествено. Отделните газове са канцерогенни така, че да - застрашават живота.

  22. 22 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#18:"xmm"]
    Разбира се,че е сериозно - плащат огромни суми за нелегален трафик,не виждам нищо неприлично да си купят автомобили?![/quote]

    До коментар [#18] от "xmm":

    То не е ясно кой ги плаща тези суми и кой им плаща сметктие за телефон и роуминг вкъщи... Имам чуството Турция и СА, може би също Катар са организирали това пришествие и са плащали разходите. Иначе тия ромляни като ги гледаш от какво са изкарали/спестили тези хиляди - от висококвалифицирания си труд ли? А коли от помощи могат да си купят, но като доведат чаветата и им щракат кинтии за всяко чаве и им скочи стандарта, за момента няма да е.

  23. 23 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Стратегически удар срещу огромен кръг европейски фирми,не само VW!

  24. 24 Профил на yoankata
    yoankata
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#20:"focus_123"]Всъщност не само в последно време, а периодично през има няма 50 години политическият им елит ражда някой политически урод облечен с власт, който ......мама.а на целия свят!
    [/quote]

    До коментар [#20] от "focus_123":

    И най-вече на източна Европа...

  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Нали беше само софтуеър, който се оправя за 15-на минути? Сега излиза и катализатор!

  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Говори се, че ще закупят обратно 150000 от половин милион фоксвагена и аудита на пътя, защото е по- евтино от това да ги поправят. Това е от $2.5 до $10 милиарда. Оттук нататък започва поправката на останалите 350 000.

    Според мен по- добре ще е да послушат съвета на Илон Мъск, да постигнат извънсъдебно споразумение да спрат продажбите на дизелови коли в САЩ и за сметка на това продават максимално количество EV-та.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 563 Неутрално

    [quote#13:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"] На основание на какво ? [/quote]
    на основание че от 5 години насам нарочно и умишленно са манипулилари и тровели както притежателите на колите а също така и другите особенно малките деца , на които ръстта им около аспусите на тези автомобили ,

  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Съда в САЩ иска специфични документи с които да повдигне обвинение над определени инивиди от управлението на Фолкваген. Засега Фолксваген отказва да предостави документите. Не знам докъде ще се развие този гейт (дизел- гейт), но да не сътрудничиш на правосъдието навсякъде се наказва по един начин, жестоко!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    Първо,очевадно е че американците се опитват да притиснат един чужд,автомобилен и конкурентен гигант.

    А ние у Перник пак,че си караме Гоуфо!

  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    [quote#21:"yoankata"] Отделните газове са канцерогенни така, че да - застрашават живота. [/quote]
    Добре де ама пак вадите либертарианските мантри!
    Да Фоксваген не са чак толкова безобидни от към газовете ама може ли да се сравняват със зловещите американски камионетки?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 563 Неутрално

    [quote#30:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]а Фоксваген не са чак толкова безобидни от към газовете ама може ли да се сравняват със зловещите американски камионетки? [/quote]
    бензиновите мотори не изпускат NOX газове колкото дизелите
    и тези производители не фалшифицират параметрите на моторите си , при ваг пък това е умишленно ,даже са направили софт , когато моторът работи на празен ход еку то взима данни от различни сенсори и разбира че е на тест , включва се фалшивият софтуер , няма вредни газове ,когато излезе на пътя се включва другият софт и давай газовете ,американците сложили тест апарата ва багажника и около 3-4 хил км са тествали колата и после завели делата срещу ваг групата

  32. 32 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    "Продажбите на "Фолксваген" достигнаха най-ниските си нива..."
    Вярно е. И аз продавам една "двойка" и... няма отърване.

  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Весело

    [quote#31:"pixel"]не изпускат NOX газове колкото дизелите [/quote]
    Да бе вярно , ама те и дизели правят! Даже и в София има няколко такива безобидно за атмосферата:
    https://www.youtube.com/watch?v=RHL7BocIaco

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#30:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]либертарианските мантри! [/quote]

    Човека говори за държавни регулации на газовите емисии, на теб пак либертарианци ти се привиждат. Сигурно либертарианци са ти виновни, че жена ти предпочита съседа пред теб.

    Every cradle is a grave.
  35. 35 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1138 Весело

    До коментар [#12] от "liubo...otdale4":

    И аз така мисля, ще има доста покупки... Немеца се оправя винаги, ние да му мислим! Ще има дълго време да караме от Голямата стена.

  36. 36 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#33] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    [quote#33:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]ама те и дизели правят[/quote]

    Това са големи дизели - те не са проблем, имат очистващи инсталации. Голямото изкуство са малки евтини дизелчета, с които ФВ е практически монополист в САЩ и избива рибата - затова му туриха мерника. Натягаха му нормите няколко пъти, нямаше как без софтуер-шмекерии. Хората това продават - какво им остава, освен да се борят докрай?

    Причината за атаката: дизелът взе да се харевсва на американците (в Европа е 60%), а американците не могат да правят дизели и основна ценност като масовата мобилност да е зависима от чужди технологии е неприемливо.

  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Весело

    [quote#36:"iazdakaja"]американците не могат да правят дизели[/quote]
    Няма съмнение ,че пазара в САЩ както си свободен и либерален така си иде реч за протекционизъм и и двоен аршин за регулациите.Сега като издрусат VW с $50-100млрд. ще кротнат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    [quote#36:"iazdakaja"]Голямото изкуство са малки евтини дизелчета, с които ФВ е практически монополист в САЩ и избива рибата - затова му туриха мерника. Натягаха му нормите няколко пъти, нямаше как без софтуер-шмекерии.[/quote]

    Стига сте писали такива глупости, няма такова нещо.

    1. Фолксваген никога не е покривал нормите в САЩ от 2007-ма досега, когато за първи път докара дизеловите си модели. Те винаги са били с лъжещо устройство.

    2. Когато за първи път дизеловата им технология дойде в САЩ, Конгреса даде на Фолксваген специален екологичен данъчен кредит подобен на този за хибридните автомобили. И то в момент в който данъчният кредит за хибридите на Тойота вече беше 0, а за Форд бе 1/2 от нормалните. Единствен Нисан Алтима Хибрид тогава можеше да ползва пълният хибриден данъчен кредит.

    3. Когато през 2009-та тези кредити изтекоха. Конгреса не поднови нито хибридният, нито дизеловият данъчен кредит. За сметка на това създате кредит за новата технология- плъг-ин хибриди и ел.автомобили. На представянето на това ново законодателство присъстваха всички автомобилни компании с изключение на една- Фолксваген Груп. Защото бяха обидени, че в САЩ не са им продължили кредита.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Никой, никога в САЩ не е натягал нормите специално за Фолксваген, те си бяха такива. Фолксваген никога честно не е покривал американските норми. И отделно, Конгреса издаде закон за данъчен кредит за колите им за да ги масовизира. По $1500 на кола. От който се възползваха много хора. Говори се сега, че съда ще поиска Фолксваген да връща тези кредити, които са около $70 милиона, платени от всички американски данъкоплатци за по- чисти превозни средства.

    Между другото Фолксваген е хващан в лъжа в емисиите през 70-те години на миналият век в Калифорния, когато са лъгали, че слагат устройство за намаляване на емисиите изисквано за всички автомобилни компании продаващи в Калифорния.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#39] от "Realist":

    Фолксваген докара дизелите още 70те; 2007 е последната норма, ама нормите в САЩ се натягат автоматично (фейз-ин) - с времето все по-голям % от флотата трябва да изпълнява нормата, а тя за азотни оксиди е чудовищна - 3 пъти по-строга от най-новата европейска, която е супер строга. А хем нямат никакви дизели - явно не е от "грижи за здравето"... Та фВ трябваше да почва да привежда в норма и малките прости евтини дизели, с които си изкарва хляба, а това е на ръба на технически възможното... и се случи очакваното... щото какъв избор имаха, да почнат да продават сладолед?


    [quote#39:"Realist"]Фолксваген е хващан в лъжа в емисиите през 70-те години[/quote]

    1974... ама тогава сгазили същия лук бяха ГМ, Форд, Крайслер и Тойота.
    То въобще има ли някой да не е бил хващан?

    Ето по-ново приключение на Форд със същата агенция за същия грях:

    Ford spent $7.8 million after the EPA alleged the automaker installed a device to defeat the emissions control system on 60,000 1997 Econoline vans. According to the EPA, Ford had installed software in the vans that boosted fuel economy but also increased nitrogen oxide emissions above levels permitted by the Clean Air Act.

    Но сега ФВ беше сложен под особено голяма лупа - обясних защо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK