"Шарли ебдо" отново предизвика полемика заради карикатура с малкия Айлан




Френското сатирично издание "Шарли ебдо" отново предизвика полемика заради карикатура в най-новия си брой, с която намеква, че 4-годишният Айлан Кюрди – детето, което се удави заедно с други бежанци край бреговете на Турция – щеше да стане сексуален насилник като мъжете, стоящи зад нападенията в Кьолн, ако беше оцеляло, разказва "Гардиън".


Карикатурата със заглавие "Имигранти" показва двама похотливи мъже със свински физиономии да преследват ужасени жени. В горния ъгъл има малко балонче, пресъздаващо станалите световно известни кадри на удавеното момченце да лежи с лице в пясъка. Рисунката е придружена от въпроса: "Какъв щеше да стане малкият Айлан, ако беше пораснал?" и отговора "Опипвач в Германия".


Намекът, че всички бежанци опипват жени възмути мнозина, но се появиха и такива, които защитиха изданието и изтълкуваха карикатурата като сатира на начина, по който таблоидите отразяват бежанската тема.


Не за първи път сатиричния седмичник използва историята с детето. Непосредствено след гибелта му изданието публикува две карикатури. Първата изобразяваше дете на брега, а непосредствено до него рекламен билборд с клоун, приличащ на Роналд Макдоналд - емблематичният образ на веригата заведения "Макдоналдс". Надписът гласеше: "Промоция! Две детски менюта на цената на едно." Текстът над тялото на Айлан бе: "Добре дошли, мигранти. Толкова близо до целта..."


Втората рисунка бе със заглавие "Доказателството, че Европа е християнска" и изобразяваше фигура, наподобяваща Исус, стоящ върху водна повърхност. Текстът до него гласеше: "Християните ходят по вода." До него бе удавеното момче, а надписът в каре със стрелка към тялото му гласеше: "Мюсюлманските деца потъват."

Смъртта на малкия Айлан
предизвика силна обществена реакция в Европа и съчувствие към съдбата на стотиците хиляди имигранти. Общественият натиск накара европейските правителства да предприемат спешни мерки за овладяване на хуманитарната криза.


След атаките в Кьолн обаче нагласите започнаха да се променят. Полицията и медиите бяха обвинени, че нарочно не са докладвали тези инциденти, за да не подклаждат ксенофобски настроения.


Карикатурата се появява седмица след годишнината от атентата срещу "Шарли ебдо".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2017 Весело

    Отлична карикатура.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  2. 2 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Весело

    Един път да са правилни...

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  3. 3 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":
    Не съм особено съгласен, онзи ден бяха изобразили Господ...с автомат..!?! И християни, и мюсюлмани и юдеи, порицаха солидно този акт! Доста се увличат, не съм съгласен зад свободата на словото да словоблудстваш, рисувайки... и да се криеш зад тази доста спорна добродетел..

  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Шарлито си е едно долнопробно издание, което търси сензация, за да се продава. Останалото е лицемерие - да сме били толерантни, да ядем и да пием, да не ходим нито на джамия нито на църква.

    Точно липсата на ценностна система (вкл. християнската) е това, което отслабва Европа.

  5. 5 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 847 Весело

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Ако не ти харесва, не гледай. Не е като да пребиват с камъни някого...

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  6. 6 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Хората взеха да поумняват и да им сработват естествените инстинкти. Днес нямаше да се излеят толкова сълзи и сополи за малкия Айрянчо, загинал с решаващото съдействие на баща си.
    Добро попадение на Шарли Ебдо.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  7. 7 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2017 Весело

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Никой не те кара да ги гледаш или четеш. Аз също не ги харесвам, защото са крайни болшевики, но това не означава, че нямат право да си рисуват каквото си пожелаят.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  8. 8 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Ето защо трябва да се легализират оръжията:

    https://www.youtube.com/watch?v=lHX5jsomq_U

  9. 9 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Браво на Шарли. Не трябва да има свещени крави. Всички са на пангара.

  10. 10 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    И защо да не рисуват господ с автомат ? След като може да се рисуват други личности, може и господ да се рисува, не е по-специален.

  11. 11 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Жалко за "Шарли ебдо"- иронията им пак остана неразбрана...от хората, които не искат да разберат, всъщност. При някои хора/медии/ дори да им изкрещиш в лицето "Вие сте идиоти", пак не върши работа.

  12. 12 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Много често пресоляват манджара, щото иначе няма кой да им купува лишеното от смисъл и чувство за хумор издание.

  13. 13 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да не е лъжа.
    Защо идват.
    Само за едния мир ли?
    Ми той си беше тук, преди да дойдат...

  14. 14 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Има резон в карикатурата...особенно след Кьолн

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хуморът е преди всичко свобода на мисълта и от него са страхуват само тези които имат за цел да управляват простолюдието като контролират съзнанието му - дали става дума за църквата или репресивната държава няма значение.

    #killwhitey
  17. 17 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално



    До коментар [#5] от "Луд Общественик": Пичове, разбрах ви логиката...Шарлито може всичко...Бих ви помолил български вестник, който е окарикатурил религиозни стойности и смисли, да ми го "постнете" тук...Едно е политик, друго е да извикваш и нагнетяваш спомени от религиозни войни или да изобразяваш Свален От Терористи Самолет с над 200 жертви да го изобразяваш с бомба в ду.ето..и т.н. Доста подло и недостойно!


    До коментар [#7] от "Тюфлекчия":

  18. 18 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Весело

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Е и? Какъв е проблемът? Богохулството не е забранено от закона. Слава богу, вече не

  19. 19 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#4] от "12345":


    [quote#4:"12345"]Точно липсата на ценностна система (вкл. християнската) е това, което отслабва Европа.
    [/quote]

    Не е вярно. Има си ясна и много добра ценностна система. Върховенство на закона и равенство пред закона. Както и високи лични свободи. Какви по-хубави ценности от това ?

    Европа отслабва заради розовите фашисти, които искат ( и успяват! ) да овластят малцинствата с повече права.

  20. 20 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#10] от "julien_le_grand":
    Да пишеш , че Господ не е по-специален от пасмината политици и т.н. простосмъртни...Пич, ако го нямаше Господ, бил той Христос, Мохамед, Буда, Кришна, все още щеше да има войни. Най-малкото, че Господ води към смирение, млади братко..! Но имаш право на мнение, разбира се..

  21. 21 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 901 Любопитно

    Не знам, на колко от коментиращите е известно, че точно бащата на малкия Айлан, е управлявал лодката!

    Съжалявам, но не искам някой да ме кара, да бъда съпричастен към съдбата на нашествениците!

    Да разлая троловете!!
  22. 22 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    В случая, Шарли Хебдо правят много повече цинизъм, отколкото хумор. Децата са невинни по дефиниция. Една чисто човешка, индивидуална трагедия не може да се асоциира с груповото поведение на приматите в Кьолн, макар това дете да е от подобен етно-религиозен тип. Да, вярно е, че вероятността днешните деца от Б.И. да са утрешните наши врагове е повече от голяма, това всички го знаем. Но днес те са деца, имат потенциала да станат нормални хора, ако им се даде нормална среда и се приложат съответните политики (пълна, декларирана и открита асимилация е моето виждане по въпроса, без политкоректни идиотизми). Шарлито е посредствено и тъпо издание, обаче, СВОБОДАТА на словото е фундаментална и именно поради тази причина, напълно подкрепям съществуването на Шарли, дори в този му вид. Всеки е свободен да го харесва или не, да го купува или не. За мен, като индивид с някакви разбирания за морал, изкуство, гражданска позиция и здрав разум, тази конкретна карикатура е всичко друго, но не и хумор.

  23. 23 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Тия са изтрещяли... Детето е било на 4 години за бога, не е ясно дали е щяло да стане опипвач...
    Да се рисува бог с автомат е иди- дойди, за това 4 годишно детенце, да продължават да правят карикатури е просто лош вкус.

  24. 24 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Не виждам какво скандално има в карикатурата. Всеки художник има правото да рисува каквото си пожелае и всеки читател има правото да избира дали да чете или не чете даден вестник. Шарли Ебдо многократно са доказали, че изобщо не се съобразяват с общественото мнение. Образът на Айлан беше символ на страданието на бежанците и добрата воля да ги приютим, да ги приемем. Но след редицата изцепки на Нова година вече модерно е името Кьолн, а не Айлан. Като говорим за загинали деца, защо никой не реве за умрелите деца в Ливан, Сирия, за хилядите жертви в партизанските войни в Африка, за умиращите от глад деца в Сомалия? Само Айлан ли е умрял на тази планета?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  25. 25 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#17] от "bgmusquetaire":


    Религиозните стойности за теб са ценни и важни. За другите са ценни и важни светските стойности. Както човек може да се подиграва със светските стойности, точно така може да се подиграва и с религиозните.

    Неведнъж съм го писала, но явно пак трябва да се повторя: религиозните чувства НЕ са по-специални от другите чувства! Това, което е допустимо за другите чувства е допустимо в същата степен и за религиозните. Разлика между едните и другите няма, та за някои да се прави изключение.

  26. 26 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#22] от "transvaal": Колега, благодаря за твърде разумното обяснение. Дано повече колеги , които "праскаха" минуси, го прочетат.

  27. 27 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1775 Любопитно

    [quote#8:"Monsieur"]Ето защо трябва да се легализират оръжията:

    https://www.youtube.com/watch?v=lHX5jsomq_U[/quote]
    Ето защо, "скрита камера" трябва да е нормално, доказателство пред всеки съд, и то без да необходим жив свидетел. Всъщност ако на този му бяха докопали пищова, дали действието щеше да е същото? Всъщност преди години, имаше разграбване на магазини в Англия, и точно две седмици след това, 2 000 подобни гамени бяха осъдени точно по записите от камерите... та що да не пробваме с по-лесния и далеч по-масов и ефективен начин. Носенето на оръжие по улицата може и да не е необходимо, ако тези знаят, че ги снимат постоянно и всяко кривване води до присъда...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  28. 28 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Има една народна норма в България - За починалите или добро или мълчание! А особените обстоятелства на смъртта на детето недвусмисленно показват, че не е било щастливо ...

    Think!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  29. 29 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#20] от "bgmusquetaire":

    Съжалявам, но не ми е известно въпросният господ да е спрял каквато и да е война. Някога.

    И да, всяко едно човешко същество е ПО-СПЕЦИАЛНО от който и да е въображаем приятел.

  30. 30 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Весело

    [quote#18:"luda_krava"]Е и? Какъв е проблемът? Богохулството не е забранено от закона. Слава богу, вече не [/quote]

    А трябва.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  31. 31 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#25] от "luda_krava":
    Много грешиш, аз ценя в пъти повече светските, но уважавам религиозните, за някои хора, това е основен смисъл на живота им и ако го нямаше техния Бог, ние светските хора, щяхме да сме им врагове...както и те би трябвало да ме уважават( взаимно)

  32. 32 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия": Колега виждам, че твоето мото е "Браво демократи, станахте по-лоши от тези, с които се борихте"...Не си го забравил, нали?

  33. 33 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#30] от "Sars Saraktos":

    Не, не трябва.

  34. 34 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Шарлито манипулира Картезианската струна във френската душа, което обаче го прави още по-тъпо и цинично. Франсетата са много свестни хора, с много сериозни морални принципи и устои, с много добро образование и възпитание, резултат на една целенасочена просветителска и хуманистична атмосфера, систематично създавана от 200-300 години насам. На този фон, Шарлито е наистина тъповато. С карикатурите по отношение на Исляма, без да искат направиха гениално попадение - предизвикаха дебат, чийто резултат УТВЪРЖДАВА ЕСТЕСТВЕНИТЕ ПРАВА НА ЧОВЕКА, така както са формулирани в ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНИНА, едно от които права е правото на СВОБОДА НА СЛОВОТО. Тези права нямат нужда от религиозна санкция, защото са ЕСТЕСТВЕНИ и никоя религия, идеология, държава и пр. няма право да ги ограничава! Ето това е доброто, което Шарли направи, макар че повечето им карикатури, освен че са тъповати, са цинични и не особено интелигентни, а във френската култура интелигентността и финесът са в много по-големи дози от редица други култури в света.

  35. 35 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#31] от "bgmusquetaire":

    Уважението към човека не е като да уважаваш схващанията му, т.нар му кутлура и традиции, и поведението и действията му породени от тях. Твърдението ти, че вярването в свръхестествена сила е някак умиротворяващо, е меко казано смехотворно, с оглед на фактите за религиозния екстремизъм, от една страна, и влиянието на религиозния фундаментализъм от друга върху качеството на живота на хората, както тези които споделят религиозните вярвания, така и останалите.

  36. 36 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#29] от "luda_krava": Като всяко същество е по-ценно, ти се радваш, че е окарикатурено дете ли?

  37. 37 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#34] от "transvaal":

    Колега, завършил съм френска филология. Хората, повечето няма да те разберат, аз ти благодаря. Умен човек си!

  38. 38 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#35] от "asbroad": Колега(жке), прочети коментар номер 34 на "transvaal"...другото е да се правим на по-католици от папата...Моля

  39. 39 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Карикатурата изобщо не осмива или предполага, че всеки бежанец от Близкия Изток или който и да било друг регион на планетата неминуемо ще се превърне в изнасилвач. Карикатурата осмива такива като болшинството списвачи по-горе, с елементарното ви вменяване на де що ви падне негативни характеристики на категории от хора, щото разбираш ли всички са еднакви и най-важното, щото са различни от вас - по някакъв признак - следва да са врагове.

  40. 40 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#20] от "bgmusquetaire":


    [quote#20:"bgmusquetaire"]Да пишеш , че Господ не е по-специален от пасмината политици и т.н. простосмъртни...Пич, ако го нямаше Господ, бил той Христос, Мохамед, Буда, Кришна, все още щеше да има войни. Най-малкото, че Господ води към смирение, млади братко..! Но имаш право на мнение, разбира се.. [/quote]

    Така е според теб. А според мен господ не съществува, а неговият първообраз е шарлатанин .
    Ти разбира се, ако си вярващ, за теб Господ е по-специален от всичко останало. Но за други групи в обществото това не е така. Пред закона обаче всички сме равни и религиозните нямат привилегии. Ако можеш да се шегуваш с блондинка, значи можеш с всичко и всички.

  41. 41 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#38] от "bgmusquetaire":

    Мнението на посочения от вас идеално се вписва в профила на останалите такива, вас включително, който съм формулирал по-горе. Да не говоря, че то -мнението - няма общо с написаното от мен, което коментирате, та май е редно да го прочетете отново, преди да ми давате разни иллогични словосъчетания или Папата и католиците за пример.

  42. 42 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#31] от "bgmusquetaire":

    Това си е твой проблем, те пък не ги уважават. И не са длъжни да го правят.

  43. 43 Профил на x3me
    x3me
    Рейтинг: 221 Неутрално

    САЩ плаща на някого да прави такива провокации, а после французите опират бешкира.

    "Без революция сме загубени во веки веков." Смърт за всички мюсюлмани по Земята !!!
  44. 44 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#34] от "transvaal":


    Колега СВОБОДАТА НА СЛОВОТО не означава СВОБОДИЯ!

    Елементарният пример, е когато се развикам с жилището си в 2 часа след полунощ и съседа извика полиция, за да ограничи свободата на словото.

    По задълбочен пример е Американското законодателство, което не позволява публично използване на думата НЕГЪР и се наказва в повечето случаи с 1 месец затвор.

    Оше по-задълбочен пример е словесно или писменно отричането на холокоста и одобрениет на преследването на циганите и евреите ... знаете от кого и освен всичко друго от така тачените от Вас французи, тъй като всъщност всичките евреи във Франция са изловени или посочени от френската полиция.

    Така че четенето само на Шамфор, Лабрюер, Волтер не допринася за цялата истина. Трябва да прочетете и материалите от процеса на Лионския Палач на нацистите, който се изсмя на френския съд и каза дословно ... Но ние не знаехме кой е евреин! Френскаъа полиция ни ги предаде ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  45. 45 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#36] от "bgmusquetaire":


    Всеки човек (или каквато и да идея) може да бъде окарикатурен - ти, аз, дъщеря ми, детето на съседа (което впрочем е отвратително лигаво същество). Това, че е дете, не го прави специално.

  46. 46 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Весело

    [quote#33:"luda_krava"]Не, не трябва.[/quote]

    Добре де, да направим сделкса 50:50. Богохулството да е забранено само спрямо християнството и позволено към всички останали псевдорелигии.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  47. 47 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#30] от "Sars Saraktos":

    А за да се забрани трябва първо т.нар. вярващи да докажат, че това, в което вярват съществува, иначе с какво се различават от страдащите от определени психологически разстройства?

  48. 48 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#30] от "Sars Saraktos":

    И защо да трябва ? Само защото ти си решил да си вярваш в нещо и желаеш да принудиш и останалите ? Да се наложи твоето с репресивен закон ?

  49. 49 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#46] от "Sars Saraktos":

    щото християнството е по-малко псевдо- от която и да било друга религия? Любопитно как обосноваваш подобна теза с обективни средства?

  50. 50 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Весело

    До коментар [#46] от "Sars Saraktos":

    Тц, не става. Християнството е също толкова смешна религия или псевдо- колкото и всички останали, защо за него да правим изключение?

  51. 51 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#37:"bgmusquetaire"]Колега, завършил съм френска филология. Хората, повечето няма да те разберат, аз ти благодаря. Умен човек си! [/quote]

    Бил съм много пъти във Франция и понеже съм франкофон, ми е лесно да виждам нещата по този начин. За жалост, езиковата бариера между Франция и останалия свят не позволява на хората от други култури да черпят пълноценно от френската цивилизация, която е една от най-полезните за света. Жалко е, че дори англосаксонците като цяло не разбират много от аспектите на френската култура и затова не могат да се възползват от нея.

  52. 52 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Неутрално

    [quote#47:"asbroad"]А за да се забрани трябва първо т.нар. вярващи да докажат, че това, в което вярват съществува, иначе с какво се различават от страдащите от определени психологически разстройства?[/quote]

    То отдавна е доказано, има си дебели книжки по въпрос. "Читать надо книжки!"

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  53. 53 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Неутрално

    [quote#49:"asbroad"]Любопитно как обосноваваш подобна теза с обективни средства?[/quote]

    Ти на какво викаш "обективно средство?"

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  54. 54 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#53] от "Sars Saraktos":

    Такова, дето е доказуемо посредством индукция от наблюдение и/или симулация, вместо да се базира на 'някой тъй каза' или 'щото аз така мисля'.

  55. 55 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Весело

    [quote#54:"asbroad"]наблюдение и/или симулация, [/quote]

    Нали ти е ясно, че ако отидем в крайността, която предлагаш, може да ти дойде един философ солипсист и да ти каже, че обективен свят извън мозъка ти не съществува, защото за доказателства имаш някакви субективни зрителни импулси и мозъчна обработка, която може и да греши. И така всичко става в главата ти, а отвън няма нищо....

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  56. 56 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Неутрално

    [quote#50:"luda_krava"]Тц, не става. Християнството е също толкова смешна религия или псевдо- колкото и всички останали, защо за него да правим изключение? [/quote]

    Е, за такива богохулства ще гориш в ада колежке
    Но Бог те е надарил със свободна воля, твой си е изборът, дори и да е грешен

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  57. 57 Профил на gadolini
    gadolini
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Фрaнция си е Фрaнция-респект.
    Aйде срaвнете с Гермaния където 5 дни медиите мълчaхa
    кaто бит гъз дa не би чужденците дa се обидят
    или месните дa се осъзнaят.

  58. 58 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#37] от "bgmusquetaire":

    Благодаря за подкрепата!

  59. 59 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#55] от "Sars Saraktos":

    Това, какво един философ, който по дефиниция не борави с доказателства, има да каже по който и да било въпрос свързан с реалността не ме вълнува. А и тезата за субективизма, за който говориш не може да важи по презумпция извън индивида в изолация, да не говорим, че степента на калибрация на сетивата ни (както и на всеки друг организъм) към заобикалящата ни реалност не прави тази реалност по-малко реална, нито я прави по-трудно доказуема. Напр. това, че снимки на Плутон са чернобели не значи, че не можем да предскажем с голяма степен на сигурност реалните цветове на планетата на база спектрален анализ, нито значи, че подобна планета не съществува, щото сме видели нейни снимки. С други думи, пробвай пак.

  60. 60 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1380 Весело

    До коментар [#56] от "Sars Saraktos":

    Ауу колко мило пожелание! Типично за привържениците на този въображаемия приятел, прекрасен пример за смирение и благородство, нали така твърдеше някой по-нагоре

  61. 61 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1102 Весело

    [quote#57:"gadolini"]Aйде срaвнете с Гермaния където 5 дни медиите мълчaхa [/quote]

    В Германия медиите не мълчаха, а не работиха. 1,2,3 януари бяха почивни дни, а 6 януари е католическия Тримата Царе и не се работи в доста лендери. Имаше вълна от отпуски. Когато журналистите се върнаха на работа, медиите проговориха.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  62. 62 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#50:"luda_krava"]Християнството е също толкова смешна религия или псевдо- колкото и всички останали, защо за него да правим изключение? [/quote]

    Имам принцип да не влизам в религиозни спорове. Те не водят доникъде, ако споровете са на база религия. Религиите не са наука и затова истината и логиката не са приложими към тях. Само че, ако гледаме крайния резултат, а именно какви общества се създават на основата на дадена религия, очевидно е, че Християнството и особено западните му форми са създали най-успешните общества от гледна точка на съвсем точни критерии - продължителност и цена на човешкия живот, свобода на избора за ИНДИВИДА, икономически възможности и пр. Така, на база РЕАЛНИ РЕЗУЛТАТИ, Християнството може да бъде поставено на ПЪРВО МЯСТО ако правим класиране на религиите. При това без да влизаме в каквито и да било религиозни дискусии, без да влагаме особени емоции, а просто и обективно да видим РЕЗУЛТАТИТЕ!

  63. 63 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#56] от "Sars Saraktos":

    За сведение, адът си е късно 'нововъведение' на Църквата. За такъв отпратки няма в най-ранните текстове, които пак Църквата столетия след предполагаемото съществуване на пророка й, съчетава във фабрикацията на т.нар. й светопис. Второ, с кой какво ще се случи, според религиозната доктрина на същата тази Църква и религия, не решаваш ти или който и да било друг, за да твърдиш с убеденост, че някой си 'ще гори в Ада'. Същото важи за нечий избор и окачествяването му като грешен. Трето и последно, на настоящия етап няма как да ми твърдиш, че бог е направил каквото и да било, било то даряване със свободна воля или нещо друго, щото първо и преди всичко няма как да докажеш, че има такова нещо като бог. Естествено, същото важи за доказване на съществуването на 'Моето малко пони', Прасето Пепа, Карлсон който живееше на покрива, Пипи Дългото чорапче, и т.н.

  64. 64 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#32] от "bgmusquetaire":

    Това дали нещо ми харесва на мен или не, както и на теб, не означава, че трябва да бъде забранявано. А пък и според мен карикатурата е перфектна. Щото тоя малкия щеше да стане точно такъв с 99% сигурност. Но това е едно на ръка и всъщност не е основата на внушението, което е доста по-дълбоко и метафорично. Не искам да го обяснявам, който разбрал - разбрал.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  65. 65 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#62] от "transvaal":

    Западните общества не са еволюирали в това, което са сега и което се предполага, че посочваш като положителен пример в сравнение с други общества заради християнските им корени. Без т.нар. Enlightenment през 18 век, когато светските идеи, базирани основно на (и развиващи) древногръцките философски и етични идеи, Западната Цивилизация щеше да прилича по-скоро на съвременните християнски Африкански или Латиноамерикански държави. Факт е, че Възраждането стана възможно заради схизмата в Католицизма и основаването на Протестанството, но и там решаващо значение имаше политиката и свързаната с нея светска част на държавния апарат в страните от Северо-Западна Европа.

  66. 66 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Разбирам им идеята, но не са прави. Ако Европа спре да е толкова толерантна, много бързо ще възпита поколението на имигрантите в европейските ценности. Но се съмнявам хуморът да е насочен към Европа... А за списанието е ясно, че каквото и да нарисуват - правят го за пари.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8586 Неутрално

    Малко грубичко,но не невъзможно.

  68. 68 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#65] от "asbroad":

    Вярно е, че Европа и по-специално Западът не са само християнски - там гръко-римското начало е много силно. Много силен е също автохтонният компонент (келти, гали, траки при нас и други местни населения), много силен е варварският компонент (германи, славяни, хуни и пр.). Затова, има сериозна езическа част в цялата европейска цивилизация, но главен организатор и структуро-определящ елемент е Римската Църква. Дори Реформата става само в католическите страни, т.е. католицизмът не е затворил пътищата към развитие. Като погледнем резултатите - западната цивилизация има в хиляди пъти по-голям принос за напредъка на света, отколкото целият останал свят взет заедно!

  69. 69 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 227 Неутрално


    До коментар [#15] :

    Иначе разискваме свободата на словото....ми то без цензура - каква свобода

  70. 70 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":
    Не словоблудстват, а те карат да се замислиш, ама мисленето е най-тежкият труд и не е по силите на всеки.

  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1775 Любопитно

    [quote#28:"vxa15365434"]Има една народна норма в България - За починалите или добро или мълчание! [/quote]
    Поредната тъпа, робска народоизмислица. Разновидност на "наведена глава сабя не я сече" (което явно е дошло от някой палач-шегаджия) и се стигне до "на вълка му е дебел врата, щото сам си върши работата" (а глутницата не я броят за нищо), щото някоя баба дето не смее да излезе от село я е измислила, а не ловец, който знае как стават нещата... Та и тази народна глупост, замазва нещата вместо да повдигне въпроса "кой е виновен и как е наказан"...
    Явно ще "вървим още доста из пустинята" щом не сме променили манталитета и не хващаме коя "мъдрост" всъщност е маскиран страх и раболепие.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  72. 72 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 901 Любопитно

    До коментар [#20] от "bgmusquetaire":

    Е, само питам де!
    Буда, Бог ли е?

    Да разлая троловете!!
  73. 73 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 436 Весело

    До коментар [#60] от "luda_krava":

    Е, добре де, казах, че Бог ти е дал свободна воля, дори да Го отричаш и мразиш. Възползвай се. Не аз, а Той ще те съди за това. Аз не мога да те съдя, в Библията пише да не съдим за да не бъдем осъдени и, че с каквато мярка мерим, с такава ще ни се отмери. Та кой съм аз да те съдя? Просто ти показвам пътя към истината, а ти решаваш със свободната си воля, дадена ти от Господ Бог...

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  74. 74 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4394 Неутрално

    Тия глупаци от "Шарли Ебдо" само се чудят каква по-голяма мерзост да публикуват в гнуния си пасквил. Отвратително "списание"...!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  75. 75 Профил на eugenia
    eugenia
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това е гнусна подигравка с умряло дете. Който навремето писа "же сюи шарли", да постне карикатурата в ФБ и пак да повтори, че е шарли. Найс, а?

  76. 76 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Полицията и медиите бяха обвинени, че нарочно не са докладвали тези инциденти, за да не подклаждат ксенофобски настроения.
    =========================================
    Полицията си затваря очите пред престъпленията на мигрантите, но когато местни се организират в групи за самозащита е много обезпокоена дори тези групи да не правят нищо друго освен да патрулират по улиците.

  77. 77 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2017 Весело

    До коментар [#75] от "eugenia":

    Вече го направих. Между другото тази карикатура би трябвало да се харесва много на феминистките. Горкото детенце умря заради баща си (да - заради него, не заради белите хетеросексуални мъже на възраст между 21 и 65 години, както се опитват да ни втълпят разни левундери) и същият му баща би го направил олигофрен като тия дето налитаха на жени в Кьолн. Ама баща му е рязана мангуста и феминистките не скачат срещу такива - биха скочили срещу моя баща, който никога не би ме оставил да се удавя, понеже търси на баницата мекото, и би ми счупил ръцете ако тръгна да нападам жени.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  78. 78 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#22] от "transvaal":

    +++

    Най смисления коментар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK