Щутгарт призова жителите си да не използват автомобилите си

Протест срещу мръсния въздух в Щутгарт.

© Associated Press

Протест срещу мръсния въздух в Щутгарт.



Югозападният германски град Щутгарт призова жителите си да излизат без автомобилите си в опит да намали нивата на вредните емисии, които от години не отговарят на европейските стандарти, предаде ДПА.


Мярката е доброволна и влезе в сила от полунощ в понеделник, след като измерванията многократно установиха, че нивата на фините прахови частици надвишават  наложената от ЕС норма от 50 микрограма на кубичен метър.


Щутгарт, който често е наричан"автомобилният град" заради намиращите се там седалища на "Даймлер" и "Порше", е най-замърсеният град в Германия. Заради географското си положение във въздуха там се натрупват много вредни частици поради липсата на дъждове, слабите пориви на вятъра и други фактори.




Жителите на Щутгарт са насърчавани да ползват градския транспорт или да използват услуги за споделено пътуване. Макар новата забрана да е доброволна, властите в града заявиха, че в бъдеще може да се налага и глоба за неизпълнение, ако качеството на въздуха не се подобри.


Гражданите и екоактивисти протестираха срещу мярката. Според тях градската управа трябва да наложи забрана на дизеловите автомобили, вместо да принуждава близо 200 000 души, които редовно пътуват с кола, да оставят превозните си средства в гаража.


Фините прахови частици са вредни за здравето и при продължително излагане могат да причинят рак. Засега не е ясно колко ще трае забраната, но според германската метеорологична служба може да мине седмица, преди да се отчете намаляване на замърсяването на въздуха.

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Весело

    а сега автомобилите да питат България - печките с твърдо гориво са причината първо тях да забранят

  2. 2 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Петролокалипсис и възобновяеми енергоносители до 10 год..! Край на петролната зараза и смърт!

  3. 3 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 651 Любопитно

    До коментар [#1] от "1001":

    Забраната на печките не е решението. Все забрани и ограничения ви са решенията на проблемите. Те затова и проблемите си остават нерешени.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  4. 4 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Да спрат от движение дизелите, особено тези на ФВ и ще се оправят.

    #KOЙ номинира бокова!
  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Весело

    До коментар [#3] от "Чоко и Боко":

    ми като стане дума за замърсяване на София, все това предлагат. Аз вече по навик нищо че тя е топлофицирана виж как замърсяват печките с твърдо гориво на Орлов мост

  6. 6 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 540 Разстроено

    Ами да спрат да ползват софтуер немците, и да започнат да произвеждат истински неща,с молби не става!

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Е, хубава работа! Петрола без пари и пак "не карайте коли"?
    Да вземат да се придвижват с камили тогава. Камилари в Германия сега бол.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 942 Весело

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    хм то петрола бярно без пари, ама това дето се слага в резервоара нещо ................ хич не е

    гошо
  9. 9 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#5] от "1001":

    Колега, колкото и странно да Ви се струва, решението на проблема със замърсяването (и не само) е във върховенството на закона. Когато гражданите са уверени, че законите ще се спазват, когато имат вяра в съд, прокуратура и изпълнителна власт, когато не им се пречи да развията своята креативност, те сами ще решат този проблем. Не са необходими забрани на печки, стари коли и пр., а е необходима съдебна реформа, лустрация и прочистване на всички институции от насадените връзкари и некадърници. Там е заровено кучето...

    Погледнете ги тези омразни американци. Във всеки гараж, хамбар се изобретява по нещо. Там обаче са си свършили работата със върховенството на закона. Затова там ще е и най-чисто, на благодатно за работа и за живот.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  10. 10 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Малко е парадоксално, точно там произвеждат автомибили като Мерцедес, Порше!

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#8] от "гошо":

    Ми нали това е идеята на ниските цени - да стимулират потреблението. А те агитират да не се карат колите. Сега ако не се карат, кога, на $120 за варел ли?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#6] от "gembirdkz":

    Тигър? много бяха добри

  13. 13 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#9] от "Чоко и Боко":

    абсолютно ++

  14. 14 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Голям фен съм на Тесла и електромобилите като цяло, но докато не смъкнат цената под 30К не виждам как каквито и да е било мерки ще имат значение. И проблемът отново е изцяло икономически.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  15. 15 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    измерванията многократно установиха, че нивата на фините прахови частици надвишават наложената от ЕС норма от 50 микрограма на кубичен метър.

    ----
    Така де - не било само у София този проблем! И със забрани и укази нищо няма да стане - трябва насърчаване на доброволни действия от хората

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  16. 16 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Хаха, докато бежанците получават безплатни карти за градски транспорт, не могат да ме накарат да се возя! Тия, дето съветват хората в Стуттгарт да слязат от автомобилите, със сигурност не се возят на градски транспорт!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Щутгарт имаше за кмет 5 поредни мандата християндемократа Манфред Ромел - сина на пустинната лисица генерал Ервин Ромел.

    Първият пробив на германските Зелени беше там, когато Рецо Шлаух излезе на балотаж срещу Волфганг Шустер, а социалдемократите гласуваха на балотажа за Шустер, за да не допуснат нов конкурент вляво.

    През 2012 обаче Зелените успяха да излъчат кмет - Фриц Кун. Всичко това се случва в града на Мерцедес, Порше, Бош и Неоплан. Явно предпочитат да произвеждат коли, вместо да джиткат с тях. Като е за себе си, чистият въздух им е по-мил.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  18. 18 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Любопитно

    До коментар [#14] от "Анализатор":

    тойота хибрид започват от 20 000

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    И аз мисля че със забрани няма да стане работата, но технологиите чукат на вратата и се надявам най-после да се направи пробив и тогава нещата ще си дойдат на мястото.
    Да му мислят държавите бензиностанции - днес Венецуела, утре Русия и другите по реда си .

  20. 20 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#14] от "Анализатор":

    Тесла Засега само датчани съм виждала да карат. При тях просто данъците за немските автомобили са толкова високи, че хората се принуждават да си купуват Тесла. Аз чакам с нетърпение да паднат цените, и съм уверена, че това ще се случи.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  21. 21 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#18] от "1001":

    Към 26 000 евро е Аурис хибрида на Тойота. Аз исках такава, но сега се чудя, дали е добро решение, при положение, че бензинът е толкова евтин.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    2 литра на 100, цената зависи от много компоненти най евтината е 20 000, лично съм проверил батерията е само 1000 E

  23. 23 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#14] от "Анализатор":

    Шеви Болт.

    http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html

    #KOЙ номинира бокова!
  24. 24 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Много ми е интересно, дали за София се спазва "наложената от ЕС норма от 50 микрограма на кубичен метър.".
    Някой знае ли, колко е тя?

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  25. 25 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1515 Разстроено

    Сега проверих за София - през декември "апаратурата отчита 99 микрограма фини прахови частици на кубичен метър въздух при норма от 50 микрограма, обясни г-н Серафимов, директор на Дирекция "Мониторинг на околната среда".
    Честито!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  26. 26 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    http://www.mediapool.bg/stolichani-dishat-nai-mrasniya-vazduh-v-evropa-news193043.html

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  27. 27 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#18] от "1001":

    Лева имам в предвид

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  28. 28 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#20] от "EP":

    Тесла са страхотни, наистина! В САЩ имат вече доста сериозна сервизна мрежа и power station-и, които са със слънчеви панели и зареждаш безплатно. Уникално е! Дано паднат цените пне до 15 000 евро, 20 максимум. За мен това е по-приемливо пред моментната цена на TESLA.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  29. 29 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#23] от "Emergen-C":

    Това е американският вариант. Европейският му близнак се казва Opel Ampera и струва около 42 500 евро.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4457 Неутрално

    До коментар [#28] от "Анализатор":

    Изчакай 2017 г. Цените, ще са по-добри, ще е налично безжично зареждане, и държавата ако подобри стимулите за покупка на е-автомобил - тогава става почти задължително нова е-кола.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  31. 31 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1059 Любопитно

    Тия, ако мислят, че 2-3 дена в годината ше им решат проблемите, начи са идиоти...!!!

    Пълни...

    Форумът е в будна кома...
  32. 32 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Краят на личните коли идва

  33. 33 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 872 Неутрално

    [quote#21:"EP"]Към 26 000 евро е Аурис хибрида на Тойота. Аз исках такава, но сега се чудя, дали е добро решение, при положение, че бензинът е толкова евтин. [/quote]


    До коментар [#21] от "EP": В коя държава мислите да я ползвате? Мога да споделя опит.

  34. 34 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#33] от "Гарван":

    Германия Благодаря

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#34] от "EP":
    Точно. Не си заслужава в сравнение с класически автомобил. Разходът на гориво е поне с 1л отгоре, а сега при този студ с 2литра. Най-гадното е сервизната програма на Тойота. Всяка нечетна година чек със смяна на масло, въпреки че е пълна синтетика лонг лайф струва около 350Е. Всяка четна година голям чек около 500Е. Ако карате по аутобан хибрида няма преимущество, работи са бенз. мотор. За преимуществено градско каране е по изгодно на газ (Авто или метан)

  36. 36 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#35] от "Гарван":

    Благодаря за съвета, Гарван! Потвърждавате мои опасения. Удобно ли е да попитам, Вие какъв автомобил карате, или бихте карали?

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  37. 37 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Семеен - Фиат Фриймонт, На жена ми е Тойота Ярис Хибрид, Служебен си избрах Смарт, но не ги карам много. Предпочитам електробайк.

  38. 38 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#9:"Чоко и Боко"]
    Погледнете ги тези омразни американци. Във всеки гараж, хамбар се изобретява по нещо.[/quote]
    А, по-полека... 90% от американците са тъпи като гьон и не могат да изобретят дори лопата . Верно има 1-2 % гени, ама другите гледат да им правят път и да копират най-доброто.

  39. 39 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "Чоко и Боко":


    [quote#3:"Чоко и Боко"] Забраната на печките не е решението. Все забрани и ограничения ви са решенията на проблемите. Те затова и проблемите си остават нерешени. [/quote]

    Ами не, не е решение. Може просто да се набие един акциз върху дърва и въглища за отопление, пунктовете им за продажба да бъдат преместени на не по-малко от 10км от големите градове и разрешително за дърводобив да се взима по-трудно от разрешително за управление на космическа совалка.
    Мисля, че подобни мерки чудесно ще се отразят върху качеството на въздуха зимата в големи и малки градове.
    За лятото - миене на улици.
    Истински технически прегледи на нафтови и маслоядни бензинови морги. Първоначално критериите може да не са толкова високи с цел да се отсеят най-мръсните и скапани бараки. С течение на времето бавно могат да се завишават.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  40. 40 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#20] от "EP":


    Карат, защото имат развита мрежа за зареждане. Ако няма къде да си заредите колата на служебния паркинг или на домашния, няма как да я ползвате. В Швеция по-големите компании обезателно имат такива паркинг места. Домашни паркинг места със зареждане почти няма, което затруднява малко ползването.

    Обаче има прекрасен градски транспорт и кола почти не му е нужна на човек. За случаите когато му трябва, като пътувания извън града, на почивка и т.н., има изключително улеснена процедура по наемане на коли. Из целия град - малки смартчета на "кар-то-гоу" (само първия път ходиш в офиса им), за семейни пътувания - комбита под наем, за пренасяне на багаж - леки товарни МПС на почти всяка бензиностанция.

    Нашата кола я караме 2-3 пъти в месеца, просто не ни е нужна за повече, даже бяхме решили да я продаваме.

  41. 41 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 522 Неутрално

    [quote#37:"Гарван"]Семеен - Фиат Фриймонт, На жена ми е Тойота Ярис Хибрид, Служебен си избрах Смарт, но не ги карам много. Предпочитам електробайк. [/quote]
    По мои изчисления един автомобил дори изобщо да не го караш гълта 200 евро месечно, а електрическото колело - 50 евро. Аз карам най-обикновено колело и харча средно 10 евро за резервни части.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK