Как пиар сферата отговори на недоволния рекламодател на "Файненшъл таймс"




Отговорът на в. "Файненшъл таймс" на заплахата на Hewlett Packard Enterprise да оттеглят рекламата си в изданието заради неприятна за тях статия обиколи социалните мрежи и даде начало на разговори за етиката, комуникационната стратегия на големите фирми и на икономическия натиск, на който журналистите могат да бъдат подложени... или на който могат да отвърнат.


Скандалът започва, след като Хенри Гомес от маркетинг отдела на фирмата праща писмо на журналистката Люси Келъуей заради статия, в която тя прави саркастичен коментар за изпълнителния директор на HPE Мег Уитман. Писмото завършва с думите, че вестникът трябва да внимава за връзките си с рекламодателите. 


"Файненшъл таймс" отговори с отворено писмо, което предизвика фурор в социалните мрежи.


Шефът на пиара в HPE Хауърд Клабо продължи темата, коментирайки пред "Бизнес инсайдър": "Г-н Гомес е изразил с уважение тревогата си". Той заяви още, че "нито един репортер или медия не бива да пренебрегва честната обратна връзка от читатели или рекламодатели".

"Дневник" събра някои от реакциите на професионалисти в сферата.


"Не е ясно защо HP са решили да изпратят писмото. Това нямаше как да завърши добре! Какво са се надявали да постигнат? Люси Келъуей е коментатор, което значи, че изразява мнението си. И докато това мнение е законно, тя има право на него и няма начин корпоративният натиск да го промени", пише британската пиар агенция Harvard.


"Първият текст на Келъуей е бил леко притеснителен за HP, но Уитман не е била единствената критикувана в него", продължава текстът. Според агенцията това изобщо не е пиар криза и фирмата е трябвало да последва първото правило на кризисната комуникация – когато не можеш да кажеш нещо позитивно, нищо не казвай. Така направиха всички други лидери, споменати в статията и сега никой не помни кои са те, отбелязва текстът.

"Сещам се за много причини да си ядосан на журналисти. Нарушени обещания, печатни грешки, некоректно цитиране, ненужна грубост. Но изказване на мнение за клиентите ни? Хм... според това е приемливо. Това им е работата", пише за The Drum управителният директор на комуникационната агенция Eulogy Елизабет Фийлд.


Когато е написал този имейл, Хенри Гомес е действал като недоволен клиент. Ако наливаш хиляди долари в дадена компания, очакваш някакво корпоративно уважение в замяна, пише  Фийлд. "Сега пиарът трябва да стига по-дълбоко в бизнеса и да намали възможността за такива проблеми, а не да ги прикрива". 


Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Любопитно

    Я по-добре подобни истории за България. Знаем доста такива с учатстие на мобилните оператори и десетина банки поне.

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 824 Неутрално

    и пак си мисля "капитал" и "лафка"...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3442 Неутрално

    Затова целият свят вярва на издания като FT, NYT, Washington Post, WSJ, Telegraph - защото за тях истината е по-скъпа от парите на тоя или оня рекламодател, дори да е с дълбоки джобове като HP.

    В Англия или САЩ медийният магнат Пеевски не би могъл да си намери работа и като bouncer, въпреки подходящата физика.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 434 Неутрално

    малко повече дипломатичност не би била излишна на "ФТ", освен рекламодател - в крайна сметка става дума и за бизнес отношения - ФТ и ХП са просто бизнес партньори - единият купува от другия рекламно пространство.... Ясно е, че ако искаш да имаш добър бизнес, не си плюеш партньорите, при това публично! Ако искаш, плюй ги, просто няма да бъдете партньори... Да не говорим, че статията срещу ХП не е по същество, а е "саркастичен коментар", т.е. чисто заяждане!

  5. 5 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2099 Весело

    [quote#3:"Norman Granz"]В Англия или САЩ медийният магнат Пеевски не би могъл да си намери работа и като [/quote]

    В Европа или Америка, "магнатът" пеефски няма да може да се яви на тест за интелигентност, защото ще бъде спрян на входа на сградата от фейсконтрола.

    Хващам се на бас за € 200,00, че този не знае добре таблицата за умножение!

  6. 6 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 783 Весело

    Е, сега фече рекламата фъф файненшъла, че стане два и педесе страницата!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK