
© Reuters
Останките от "Еърбъс" А320.
Разследващите катастрофата с полета на германския нискотарифен филиал на "Луфтханза" - Germanwings ("Джърмануингс") трябва да оповестят днес окончателния доклад за причините, довели до трагедията, в която живота си загубиха 150 души.
Полет 9525 от Барселона до Дюселдорф изчезна от радарите на авиодиспечерите на френска територия на 24 март миналата година малко след 10.30 ч местно време. Малко по-късно се оказа, че "Еърбъс" А320 се е разбил във френските Алпи, а надеждите за намиране на оцелели бързо се изпариха.
След разшифроване на данните от една от черните кутии няколко дни по-късно се оказа, че вторият пилот Андреас Лубиц е останал сам в пилотската кабина в последните минути преди сблъсъка със земята. Тогава френските разследващи съобщиха, че чутото от черната кутия им дава сериозни основания да считат, че 27-годишният ко-пилот се е заключил в кабината и умишлено е снижавал самолета, докато се стигне до фаталния сблъсък. Допълнителните анализи показаха, че капитанът - Патрик Зондерхаймер, се е опитал да разбие с брадва вратата на пилотската кабина, за да се опита да предотврати катастрофата.
Последваха разкрития, че Лубиц е бил лекуван заради депресия и самоубийствени наклонности, а един от лекуващите го специалисти го е квалифицирал като негоден за работата на пилот.
След катастрофата редица авиокомпании преразгледаха мерките за сигурност по време на полет и вече в пилотската кабина задължително трябва да има постоянно по двама души.