ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

"Финансовото порно" на Скандинавието - данъчните декларации на всеки са публично достъпни

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Разбрахте ли защо няма да ги стигнем никога?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2605 Весело

    До коментар [#1] от "today":

    Да, разбрахме - най-вече защото те имат един "Ден на завистта", а тук дните са 365.

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    Като не им отвличат децата за откуп от какво да се страхуват от чиновниците ли ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    "финансова порнография" - това от дневник
    При соца образованите бяха в последна глуха, а сега просто са на изчезване. Простаците, заемащи техните места нивга нема да допуснат "порнографията", за да не се види колко им е малък хоризонта...

  5. 5 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Много неуместно заглавие.

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    То това само му липсва на населението - вярата, че ще живее от данъците на 10-те хиляди най-богати.

    У нас криенето на подоходен данък приключи отдавна. Разходите по укриването са по-големи от това да си платиш десятъка, намален съвсем законно с разни нормативно признати приспадания.

    Крие се ДДС, включително се и източва без да е внасяно. Там са големите партийни хранилки, затова и никой не бърза да намалява тази ставка.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  7. 7 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    То наш'те счетоводители са по-добри.. тук всеки закупил два джипа и шест апартамента за година работи на загуба и не плаща данъци.. Затова пък на минималната заплата се плащат..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  8. 8 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":


    [quote#6:"cinik"]Крие се ДДС, включително се и източва без да е внасяно. Там са големите партийни хранилки, затова и никой не бърза да намалява тази ставка.[/quote]
    Пропусна и осигуровките плюс ДОД.
    Пример имаш работник на 1000 лева заплата.Осигуровките и ДОД са близо 40 % или 400 лева.
    Представи си че имащ 500-1000 работника(нека да не е един бизнес,а различни такива).
    При 1000 работника-на месец спестяваш 400 хил лева или 4.8 мил лева годишно.
    Най голямата смешка е че във България осигуровките са по високи(като %) от Великобритания и местния британец плаща по малко данъци от средния българин,въпреки че имаме плосък данък(говорим за средните заплати).

  9. 9 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#6:"cinik"]Разходите по укриването са по-големи от това да си платиш десятъка[/quote]
    Стига бе. Това е дезинформация.

    мурзилка
  10. 10 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2997 Любопитно

    [quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Като не им отвличат децата за откуп от какво да се страхуват от чиновниците ли ? [/quote]Не им отвлирачат децата, защото няма как да декларират откупа. Декларациите са публични.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#8] от "kapitalcho":

    За осигуровките друго трябва да се направи - лични партиди. После кой колкото иска да лъже себе си

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":


    До коментар [#8] от "kapitalcho":

    Нужна е повече добавена стойност за работниците и по – малко спестовност чрез големи данъци (върху богатите),и много държавна икономика. Във Финландия има петдесет и пет държавни предприятия,които произвеждат тридесет и пет процента от БВП. Знам,че няма да се разберем...

  13. 13 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":

    За лични партиди си безспорно прав.
    Но при 30 % осигуровки и 10 % ДОД.........България неизбежно ще има огромна сива икономика плюс голяма безработица.
    Намалят ли се осигуровките на 10 %(плюс естествено и намалянето на разходите).............ще има по добър ефект и от въвеждането на плоския данък.
    С 40 % данъци върху заплатата(средния работещ човек) и това ниво сега....................не очаквай чудеса,а посредственост.
    До коментар [#12] от "deaf":


    [quote#12:"deaf"]Нужна е повече добавена стойност за работниците и по – малко спестовност чрез големи данъци (върху богатите),и много държавна икономика. Във Финландия има петдесет и пет държавни предприятия,които произвеждат тридесет и пет процента от БВП. Знам,че няма да се разберем...[/quote]
    В държавата с най голямата корупция в Европа,какво според вас ще стане с още държавна помощ и повече държава ?
    До 1997 г. бяхме такива както и държавата се "грижеше" да осигурява хранителна на населението..............и резултата беше хроничен дефицит и опашки.

  14. 14 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 471 Гневно

    До коментар [#8] от "kapitalcho":

    Ами като увеличават само пенсиите на тези които не са плащали осигуровки. Като един работещ в България се гърби с вноските за пенсиите на трима пенсионери, пратили децата си в чужбина, невнасящи нищо в България. Като всяка година има по хиляда регистрирани "ало"измами с "хвърлени" през прозореца от изнемогващи пенсионери между 500.00 и 22хил.лева.ДЖОБНИ пари. Имаше дори и 20 хил.евро.

  15. 15 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "65vesso":

    Проблема е че с високи осигуровки плюс огромна сива икономика и голяма безработица плюс огромна демографска криза..............................мизерията и посредствеността е неизбежна.

  16. 16 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#12:"deaf"]Във Финландия има петдесет и пет държавни предприятия,които произвеждат тридесет и пет процента от БВП. Знам,че няма да се разберем...[/quote]

    Интересно, кои са тия 55, защото най-големите корпорации в страната със сигурност са частни. В страната не се произвежда почти нищо в момента, камо ли в държавни предприятия.

  17. 17 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Къде видя мизерия бе човек? По селата в северозапада са наспирали по десетина коли на пътя и в двете платана посред бял делничен ден пред заведенията. Не можеш да се разминеш с друга кола. Циганските сватби са между три и седем денонощия неспирно ядене, пиене и хвърляне на пари. По празниците пътя за Гърция и хотелите по курортите са препълнени от българи. На паркинга пред блока не можеш място да си намериш. Всеки пълнолетен член на семйство с кола. И добра заплата да даваш не можеш грамотен човек да намериш да свърши елементарна работа. Като поощряваш безделието и паразитите ще изгониш и малко останалите работещи и грамотни хора.

  18. 18 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    За да се намалят данъците, първо трябва да се озапти харченето. Дава се пример със скандинавските страни, защо не се даде пример с автопарка им примерно. Колко коли има служебни техния Парламент, Кметство и т.н.
    У нас трите най- харчещи министерства нямат елементарно желание за реформа, при влошаващи се услуги. Невероятно число "инвалидни" пенсии, безумни обезщетения и придобивки в МВР/които не ги губиш дори и хванат с подкуп/ и яко надписване в здравеопазването. Толкова сме далече от скандинавските страни, че всяко сравнение с тях е виц.

  19. 19 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":

    Криенето на подох. данък било спряло.
    Айде стига с непрофес. изригвания, а? Знайме, че е много изгодно на некои...

  20. 20 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#16] от "Fazer":


    [quote#16:"Fazer"]Интересно, кои са тия 55, защото най-големите корпорации в страната със сигурност са частни. В страната не се произвежда почти нищо в момента, камо ли в държавни предприятия.[/quote]
    Стига си разваляла мита за "добрата и всеобхватна държава".
    Българина си иска комунизма и ТАТО..............и после защо всичко било мизерия.

  21. 21 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Вярно казано "финансова порнография", свят шарен, идиоти много!!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  22. 22 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хи-хи":

    Виж отчетите и приходите от плоския данък и пак говори.
    И тук става магията:
    -плосък данък от 10 % има по големи приходи в бюджета от прогресивен данък 30 %
    -Въпреки кризата,въпреки че икономиката пада и постъпленията в бюджета също,приходите от плоския данък не само не паднаха,а се увеличиха.

  23. 23 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#8] от "kapitalcho":

    "копеле" сори но си много зле със сметките...неграмотен, че чак кърти мифки...

    сократ1
  24. 24 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#20:"kapitalcho"]Стига си разваляла мита за "добрата и всеобхватна държава". [/quote]

    Кой знае, може другаря да има информация, неналична дори за финците

  25. 25 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#23] от "сократ1":


    [quote#23:"сократ1"]копеле[/quote]

    [quote#23:"сократ1"]но си много зле със сметките.[/quote]

    [quote#23:"сократ1"]неграмотен, че чак кърти мифки[/quote]
    Кой знае какъв интелектуалец се крие зад тези мъдри слова ?

    До коментар [#24] от "Fazer":

    Остави шегата настрана.
    Най големият проблем на България е манталитета-средностатистическия българин си иска:
    -комунизма
    -"безплатното"
    -андрешко е издигнат в култ

  26. 26 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Скандинавски манталитет,нямащ нищо общо с ориенталския по нашите земи . Ми я си представете че в пределите на РъБъ публично обявят данъчните декларации какво чудо ще стане, а не дай си боже да можеш и по телефона да получаваш информация за това
    1.Търсене и предлагането на работните места за охранители ще счупи рекорда на държавната администрация.
    2. При недостиг на охранители ще се надигне нова емигрантска вълна от не толкова млади и също толкова образовани новобогаташи ,но този в посока на непознати дестинации (Панама,Кипър,Виржинските о-ви ) .
    3.Статута на държавния служител ще е неатрактивен .
    4.Държавните учреждения ще се опразнят ,което ще рефлектира върху държавността ,не че сега я има.
    5.Системата на телефонните оператори ще блокира.
    6.Отношението към наркобосове и наркодилъри ще е снизходително (деклариране на приходи от този вид дейност е незаконно) ,което ще рефлектира върху професионализма им .

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  27. 27 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#25:"kapitalcho"]"безплатното" [/quote]
    Най-вече това, във всеки възможен формат.

  28. 28 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#25] от "kapitalcho":

    "копеле"...дай на някои по-грамотен да ти направи сметките за твоите твърдения...нека публикува резултата...пък тогава ще видим кой ще духа супата...

    сократ1
  29. 29 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Весело

    [quote#26:"Чърчил"]Ми я си представете че в пределите на РъБъ публично обявят данъчните декларации какво чудо ще стане,[/quote]

    Чудото ще стане, ако излезе, че всички данъчни декларации са подадени реално и честно.

  30. 30 Профил на Хи-хи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 239 Весело

    какво стана с данъчния рай на балканите ? новата швейцария ? солидарната система , при която едни внасят а други ползуват ? как така все се избират ;модели ; при които средствата се изливат в личните сметки на политическата рода ? държавност , а

  32. 32 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Не ти трябва да стигаш тези държави,повярвай ми,не е толкова хубаво колкото си го представят някои българи.Норвегия ако не е нефта е загинала!!!!

  33. 33 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#32:"gembirdkz"]Норвегия ако не е нефта е загинала!!!![/quote]
    Ако само това сте видяли от Норвегия, силно ви съжелявам.

  34. 34 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#27] от "Fazer":




    [quote#27:"Fazer"]безплатното" - цитат на коментар #25 от “kapitalcho”
    Най-вече това, във всеки възможен формат.[/quote]
    Великите умове мислят еднакво
    Макар и да съм капиталист в костите си,не отричам необходимостта от хитра държавна намеса в образованието и здравеопазването-така че услугите им да бъдат качествени и достъпни...........но пак повтарям по хитрия начин.
    Също съм съгласен,децките градини да бъдат субсидирани,така че да имат символична цена............нещо което даже в Западна Европа(която уж е соц) не е така.

    До коментар [#28] от "сократ1":




    [quote#28:"сократ1"]"копеле"...дай на някои по-грамотен да ти направи сметките за твоите твърдения...нека публикува резултата...пък тогава ще видим кой ще духа супата...[/quote]
    Например,вие интелектуалецо,с удоволствие ще ви прочета мъдрите финансови анализи.
    http://ikonomika.org/?p=6077
    Промяна в приходите от данък върху доходите и ДДС, 2007-2010, млн. лв.
    -Плосък данък +223 мил лева
    -ДДС -(минус) 331 мил лева

    Ето ви е по подробно изследване

    http://ime.bg/bg/articles/alternativen-byudjet-2013-plosyk-danyk-fakti-sreshtu-politiesko-govorene/

    От 2008 до 2010-Данъчните приходите в бюджета намаляват(логично криза е)
    От 22.16 милиарда(2008) до 19.04 милиарда(2010)

    Приходи от подоходни данъци-Данък върху доходите на физическите лица от трудови правоотнощения
    2008-1.55 милиарда лева
    2009-1.68 милиарда лева
    2010-1.69 милиарда лева
    Т.е въпреки че настъпва кризата-икономиката се свива,доходите от бюджета намаляват,близо 400 хил души губят работните си места..............приходите продължават да се увеличават.
    Числата говорят сами по себе си.

  35. 35 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#30] от "Хи-хи":

    Някакви аргументи...............или пак само общи приказки ?
    За икономическата част и източниците-коментар 34-ако не сте съгласен-очаквам опровержение,но подкрепено с числа и документи
    До коментар [#29] от "Fazer":


    [quote#29:"Fazer"]Чудото ще стане, ако излезе, че всички данъчни декларации са подадени реално и честно.[/quote]
    Не се надявай че даже във Финладния всичко е на 100 % честно подадено..............особено с тези големи данъци.
    За средната класа може би,но големите риби-те са истински специалисти в намалянето на данъците(те са юридически лица и това не е толкова трудно) плюс офшорните сметки.

  36. 36 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#33] от "Fazer":

    Всъщност знам повече от теб за Норвегия,но както казах българите имат друго впечатление за тази държава.
    Не ми се спори съветвам ви,просто да НЕ отминете това което ви казвам и да проучите какво точно казвам!
    Да проучите за фондовете които имат от събраните пари от нефт.
    Поне на мен някой като ми каже нещо проверявам инфото,а не го отхвърлям.
    Отиде вижте социалния им живот какъв е,попитайте приятели ако са живели там,питайте вярно ли е това.Дали има от къде да си купиш лекарства събота и неделя,
    съветвам да разпитате по-запознати хора!

  37. 37 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#35:"kapitalcho"]Не се надявай че даже във Финладния всичко е на 100 % честно подадено..............особено с тези големи данъци.
    За средната класа може би,но големите риби-те са истински специалисти в намалянето на данъците(те са юридически лица и това не е толкова трудно) плюс офшорните сметки.[/quote]
    Разбира се, не е перфектно положението, но е адски близо заради манталитета.
    Хубав показател е, че от всичките високопрофилни лица в страната, един нямаше да е с офшорни сметки. Ако има разни играчи, те са точно от средното ниво тарикати, които се опитват да скатаят някакво богатство.
    Като цяло, да си плащаш данъците и да имаш декларирано легално имущество се счита за нещо естествено и част от гражданското задължение на хората тук. Данъците са високи, но жестоко се линчува всеки, който прави заобиколки.
    Министри са подавали оставки и са оставали с ликвидирана политическа кариера за нещо (почти) незначително като наемане на естонски подизпълнителни работници за личен ремонт на къща, просто защото е против подпомагането на местната икономика.
    Затова се публикуват данъчните отчети и всеки ноември се проверяват от медиите.

  38. 38 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#36:"gembirdkz"]Отиде вижте социалния им живот какъв е,попитайте приятели ако са живели там,питайте вярно ли е това.Дали има от къде да си купиш лекарства събота и неделя,
    съветвам да разпитате по-запознати хора![/quote]
    [quote#36:"gembirdkz"]Поне на мен някой като ми каже нещо проверявам инфото,а не го отхвърлям. [/quote]

    Нещо се конфронтират тези твърдения. Живяли сте в Норвегия или каквото са ви говорили?
    Понеже моят коментар беше именно, защото съм им виждала социалния живот, а и живея в доста голяма близост и сред сходен манталитет. Какво общо има работното време на аптеките само не разрбах?

  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    [quote#19:"Хи-хи"]Криенето на подох. данък било спряло.
    Айде стига с непрофес. изригвания, а? Знайме, че е много изгодно на некои...[/quote]

    Живей си с мисълта, че някъде има едни много големи планини от укрит подоходен данък 10% (още по-точно 9,5% с електронен подпис до 30 март). Ако беше така, бих си хвърлял шапката от радост, защото на всеки скрит лев от тях щеше да има 10-11 лева доходи в потреблението, от които всички да закачим по нещо.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  40. 40 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Някои норвежци използват тази информация, за да проверяват какви заплати получават колегите им и така да преговарят с работодателите си за своето възнаграждение
    ==========

    +++++

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  41. 41 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#13] от "kapitalcho":
    Капиталчо,преди да пишеш за социални осигуровки-поинтересувай се колко са социалните осигуровки са във Франция например практически 100%,в Испания зависи от сектора средно 40%-като сектор в строителство достигат до 100%,за Италия няма да говоря.
    Само,че Българите бягат към тези страни,защо ли?

  42. 42 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#22] от "kapitalcho":

    Данъка от 10% граничи с този на страна офшорна зона-това са микроскопични островни държави в някой океан-с малко население.
    Я си спомни защо Дянков национализира няколко милиарди здравни фондове по време на кризата-много просто,защото не му излезе сметката с тези данъци.

  43. 43 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#41:"dimitarcho"]в Испания зависи от сектора средно 40%-като сектор в строителство достигат до 100%,за Италия няма да говоря.[/quote]

    Те тези двете понеже са прекрасен пример за успешна икономика и стабилна социална система. Българите бягат към тях най-често за временна работа, защото е близо, със сходен манталитет и по-добра печалба.

  44. 44 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2101 Весело

    "Скандинавците не крият данъчните си декларации, тъкмо напротив. Всеки ноември финландските медии публикуват имената на 10 000 души, спечелили най-много през изминалата година, пише агенция "Ройтерс"."

    Едно много невярно твърдение. Не скандинавците, а държавата им "не крие" тази доста лична информация. Това разбира се са хубостите на охлокрацията в която живеем през ХХI век - даже да се подложи на референдум, 50+1 процента с радост ще гласуват да имат право да се ровят в личния живот на останалите. Аз лично не смятам, че е моя работа какво декларира съседът, нито пък че е негова какво правя аз. И всякакви доводи колко е хубаво това, щото можело да предотврати незнам си какво са смешни и са на ниво "детската градина" - за какво издържат данъчни инспектори, ако разчитат Сульо и Пульо да проверяват дали бащата на съученик на детето им е декларирал малко, пък кара "Бентли"? Нали не беше правилно държавните функции да се изземват от Динковци и Перата?!?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  45. 45 Профил на zapadug
    zapadug
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Основно се говори за данъци и за пестене.
    А за изкарване/"правене" на пари ?

  46. 46 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#34] от "kapitalcho":

    "копеле" скивай сега...имам предвид сметките ти колко изземва държавата от заетите на трудов договор. Не е 40%. От целия разход на работодателя за наетия ...34% отиват за данъци и осигуровки/лични и от работодателя/...а, 66% е чистия доход на наетия. Ограмоти се, и тогава пиши и спори.

    сократ1
  47. 47 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 367 Неутрално



    [quote#6:"cinik"]Крие се ДДС, включително се и източва без да е внасяно. Там са големите партийни хранилки, затова и никой не бърза да намалява тази ставка. [/quote]
    Това е истината, много тарикати направиха пари през т.нар.преход чрез кражба на ДДС. Това е най-сигурният начин за забогатяване в България след обществените поръчки.

  48. 48 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#46] от "сократ1":

    Ето ви таблицата
    http://balans.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8/%D1%82%D1%80%D0%B7-%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80/%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%B2-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80/
    Въвеждате сумата от 1000 лева и виждате колко данъци трябва да с е платят(работник и работодател).
    Общо данъци които трябва да се платят(както от работника,така и от работодателя) са 394.10 лева или 39.40 %.
    Това е сметнато при 0 години стаж(смятането му е задължително).
    Прибавете годините стаж-и излиза 40-42 %(в зависимост от стажа).

  49. 49 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#48] от "kapitalcho":

    "копеле" по-горе писах че си тъпо парче...ако не съм го написал, сега го пиша. 1000 лева бруто заплата за наемника. Към това се добавят 185 лева осигуровки за скметка на работодатела. Всичко разходи на работодателя за наемника 1185 лева. от тях 34% отиват за държавата, а 66% остават чисто за наемника. Това е...ограмоти се и после пиши...за да не се излагаш като....знае се...като какво!!!

    сократ1
  50. 50 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#35] от "kapitalcho":

    За какво аргументи? Че някои плащат по-малко, а някои повече ли?... Ами те точно това ипи и другите тебеподобни няма как да го публикуват, щото такива данни няма. Направи си твоя сметка и кажи колко си спечелил от данъка, и, ако си спечелил помисли кой е компенсирал увеличението. Ааа, направи си сам една графика с колко се вдигнала и МРЗ, за БВП също... Между другото големият скок на подоходния данък е 2006-2007, а плоският е в сила от 2008.

  51. 51 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#39] от "cinik":

    "защото на всеки скрит лев от тях щеше да има 10-11 лева доходи в потреблението" ???

    Този "скрит" лев е изхарчен до дупка. И е скрит, щото шибаната държава с такива като тебе си мислят, че той й е дължим.
    Що годе свестните държави не ги искат точно тези левове. За тебе оставяме да помислиш кои са точно те /левовете/

  52. 52 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#49] от "сократ1":

    На всички стана ясно колко сте финансово компетентен.
    Ама чак пък и елементарна математика да не владеете............значи е много зле положението.
    Таблицата ви е горе-въвеждате сумата от 1000 лева и ви излиза колко данъци се плащат(и от двете страни) които са 394 лева или 39.40 %.
    Добавете стаж и стават 40-42 %.
    Или смятате че 394 лева от 1000 лева са 34 % ?
    Чак пък и проценти да не можете да смятате ?
    До коментар [#50] от "Хи-хи":


    [quote#50:"Хи-хи"]Направи си твоя сметка и кажи колко си спечелил от данъка, и, ако си спечелил помисли кой е компенсирал увеличението.[/quote]
    Ако гледате графиката-всички
    -бюджета
    -гражданите(доходите не са спирали да ръстът)
    -пенсионерите(пенсиите са дигнати също).
    Губещи са единствено популистите.

  53. 53 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ех, блазе им! В Южна Европа хората систематично избягват да кажат колко печелят, винаги ми е забавно да си кажа личния доход (в подходящи обстоятелства, разбира се) и да гледам реакцията насреща.

  54. 54 Профил на Egoist
    Egoist
    Рейтинг: 374 Неутрално

    От всичките 53 коментара до сега виждам само оплакващи се сънародници.

    Бих искал на всички да напомня, че моментната ситуация в страната съществува само поради факта, че целия народ търпи въпросното безхаберие и безобразие в България.
    Всеки наред си заслужава управниците, защото сам си ги е избрал !!

    Egoist
  55. 55 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#52] от "kapitalcho":

    "копеле" по-горе писах, че си тъпо парче...сбъркал съм...ти си супер тъпо парче. 394 лева трябва да ги изчислиш от 1185 лева....колкото е целия разход на капиталиста за наемника при 1000 лева бруто заплата на наемника. Ей затова казвам, че си супер тъпо парче. Никога не е късно да се поправиш...питай по-грамотни от теб...но, на които вярваш...кажи им да ти кажат..истината, само истината, и цялата истина...защота явно някои те пързаля с тия твои изчисления.

    сократ1
  56. 56 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#55] от "сократ1":

    А разхода ба работника ?
    Вземете учебник трети клас-как се смятат проценти-аз няма как да ви помогна повече.

  57. 57 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#56] от "kapitalcho":
    Потвърждение, че си супер тъпо копеле....
    Разход бруто на капиталиста за наемника 1185 лева при 1000 лева щатна/бруто заплата. От тия 1185 лева ...401,10 лева отиват в държавата---лични осигуровки на наемника и ДОД на наемника...+ 185 лева осигуровки от капиталиста за тоя наемник.
    Наемника получава чисто 783,90 лева.
    401,10 лева от 1185 лева са 34%...а, 783,90 лева от 1185 лева са другите 66%.
    Вие наистина сте супер тъпо копеле. Не може да има други изчисления. Вече се ограмоти по тоя въпрос...някаде може да минеш даже и за "умен"....

    сократ1
  58. 58 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#57] от "сократ1":

    Държавен служители ли сте ?
    Това обяснява всичко.

  59. 59 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Работя в частна фирма от 20 години тъпо копеле...важно е, че моите числа са верни което доказва твърдението от първата част на изречението.....финито!!!

    сократ1
  60. 60 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#58] от "kapitalcho":

    копеле, разбрах защо бъркаш числата....ти си едно диво капиталистическо копеле....ти си от тия дето казват на работника заплатата ти е 1000 лева, но осигуровките ще са изцяло за твоя сметка...така го ограбваш 185 лева. затова пишеш, че държавата изземва 40% от дохода на работника. Ти плачеш направо за ревизия от ИТруда...ти не му даваш сигурно и никакъв документ за заплатата и удръжките...все ще се намери някои които да се оплаче на ИТруда...и тогава ще видиш кон боб яде ли!!!!

    сократ1
  61. 61 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#60] от "сократ1":

    Ако изключим емоциналния заряд........всъщност имате някой правилни гледни точки.
    [quote#60:"сократ1"]капиталистическо копеле[/quote]
    Ако се избира между див капитализъм и див социализъм(макар че крайността води до тотални извращения) по добре да бъде капитализъм,макар и див-икономическия ръст е доста по добър
    [quote#60:"сократ1"]заплатата ти е 1000 лева, но осигуровките ще са изцяло за твоя сметка...така го ограбваш 185 лева. затова пишеш, че държавата изземва 40% от дохода на работника[/quote]
    В западните държави не си играят с "чиста заплата",а обявяват годишните брутни заплати.
    Например заплащане на програмист в САЩ-120 хил долара годишно.
    Това не означава че чисти 10 хил долара ще влязат в джоба му всеки месец автоматично-това са парите преди данъци и осигуровки.
    Именно така и трябва да стане в България-обявява се цялата заплата (годишно бруто) и после всеки сам се оправя за данъци и осигуровки...........така всеки ще разбере реално колко получава чисто и къде му отиват другите пари.
    [quote#60:"сократ1"]но осигуровките ще са изцяло за твоя сметка[/quote]
    Те осигуровките са винаги за моя сметка(както и заплатата)-това се нарича разход за труд.

  62. 62 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Пробшемът е там, че в държави като България има малцина богопомазани, които взимат много пари за никаква работа. Съответно определени фирми реализират значително по-високи печалби не заради конкуретни продукти и услуги, а заради законово гарантирани продажби и/или непочтенни бизнес практики като съответно това дава възможност за по-високи заплати на хора с еднаква квалификация в сравнение с другите фирми. Съответно една така прозрачност би повдигнала доста въпроси

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK