Русия подозира България за доставки на оръжия от САЩ за сирийската опозиция

Русия подозира България за доставки на оръжия от САЩ за сирийската опозиция

© Reuters



Русия е обезпокоена от съобщенията на румънски медии за доставки от Съединените щати през територията на Румъния и България на големи пратки оръжия съветски модел за сирийската опозиция. Това заяви днес пред ТАСС директорът на департамента за информация и печат на руското министерство на външните работи Мария Захарова, цитирана от БТА.


"Внимателно се запознахме с тази информация", отбеляза Захарова. Тя подчерта, че Русия "няма основания да оставя (тези сведения) без внимание, предвид факта, че като източник на румънските медии е назована публикация от 8 април тази година в авторитетното специализирано (британско) военно издание "Джейнс дифенс" (Janes's Defense), което има широка читателска аудитория.


Споменатата статия на основата на данни, поместени на американския правителствен портал "Федеръл бизнес опъртюнитис" (Federal Business Opportunities), открехва завесата над един от случаите на незаконна доставка на "съветско оръжие" в кризисни региони на света чрез използване на възможностите на частни компании посредници за изпълнение на договори за търговия на различни видове нападателно оръжие, произведени по изтекли съветски лицензи."




"Показателно е", обърна внимание Мария Захарова, "че поръчките за доставка от корабни компании на взривни материали в йорданското пристанище Акаба са били публикувани от името на командването за морски превози към въоръжените сили на САЩ". "След това бе поместена актуализация, в която бяха дадени подробности за характера на товара и неговата тежест, 994 тона, половината от които е трябвало да бъде разтоварена на военния док Агалар в турското пристанище Тасуку близо до сирийската граница", продължи представителката на руското външно министерство.


Според съдържащата се в статията информация със съдействието на Румъния по морски път през Турция и Йордания е била изпратена голяма партида такова оръжие на "сирийските бунтовници", сражаващи се с режима на законно избрания президент Башар ал Асад, посочи Мария Захарова. Тя определи доставката като "незаконен реекспорт на нелицензиран модел съветска продукция с военно предназначение" и отбеляза, че асортиментът й е бил доста широк - от традиционни автомати Калашников, през гранатомети и ръчни противотанкови комплекси до оръжия с различно предназначение.


"Във въпросния материал става въпрос и за България", продължи представителката на руското външно министерство. "Инфраструктурата на българското пристанище Бургас е била използвана за организиране на подобни операции за незаконен трансфер на някакъв "конфиденциален" товар в Йордания. При това при позоваване на американски специалисти се изказва предположение, че и в този случай товарът има военно предназначение и ще се използва за поддръжка от Вашингтон на въоръжената опозиция срещу Асад", отбеляза Мария Захарова.


По такъв начин, обобщи представителката на руското външно министерство, възникват закономерни въпроси. Тя попита по какъв път са били оформени тези сделки, като се има предвид, че между Русия, Румъния и България по вина на последните две страни досега не е уреден въпросът за лицензирано производство във военно-техническата сфера. Защо участващите в тези незаконни операции страни членки на ООН и ОССЕ с такава лекота нарушават своите международни задължения в областта на предотвратяването на незаконната търговия с леко и стрелково оръжие?, попита още Мария Захарова.


"От гореспоменатите факти следва, че румънските и българските партньори съзнателно нарушават не само правото на резултати от интелектуална собственост, получени в хода на двустранно военно-техническо сътрудничество, но и не изпълняват поетите от тях задължения по Международния договор за търговия с оръжие, нарушават "общата позиция" на Евросъюза за контрол над износа на военни технологии и оборудване", подчерта представителката на руското външно министерство.


"Техните стъпки, предприети, както ние разбираме, с помощта и при участието на американски правителствени структури, не помагат за скорошно уреждане на ситуацията в Сирия, за прекратяване на бойните действия там. За съжаление, отново се налага да констатираме двойни стандарти за мир и прозрачност...", подчерта в заключение Мария Захарова.

Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7836 Неутрално

    "незаконен реекспорт на нелицензиран модел съветска продукция с военно предназначение".
    А експорта ,кой ли го е направил.

  2. 2 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Няма лоши оръжия-има лоши хора,които ги използват за лоши цели!

  3. 3 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 536 Весело

    Тя, тази "лачена чанта", за друго няма ли да се притесни?
    Ами за рок концерта в Берлин?

    Вазовските заводи млатят на 3 смени!
    Нямало производтсто в България?!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  4. 4 Профил на muad
    muad
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Какво подозира, то си се знае. Само не разбирам как Русия протестира като тя оръжията направо ги внася със все хората, които ги държат, летят и прочие...

    ALL IS WELL
  5. 5 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 811 Неутрално

    тия още малко ще кажат, че ние сме разпалили конфликта там

    Cogito ergo sum :)
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#4:"muad"]

    Какво подозира, то си се знае. Само не разбирам как Русия протестира като тя оръжията направо ги внася със все хората, които ги държат, летят и прочие... [/quote]

    Опорка на кремълските ботове:
    Русия е поканена от законно избрания Асад. И даже питат, какво прави в Сирия сащисаната коалиция от 60 държави!

    Има резон.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  8. 8 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Значи доказано е!
    САЩ са въоръжавали терористите.
    Само Русия може да спаси Европа от джихадистите.

  9. 9 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 348 Весело

    САЩ въоръжават ИДИЛ?

    Затова ли 5 години ги борят, а ИДИЛ все нарастваще по територия?

    Ама Путин ги натика с по 72 девици в рая!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  10. 10 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 725 Неутрално
  11. 11 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Путин и статуквото наистина прекалиха с измислиците!

    Tony
  12. 12 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Янките с пълна пара продължават да въоръжават терористичните групировки... Спонсор №1 на световния тероризъм!

  13. 13 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    Някога на лошите терористи,сега на добрите !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  14. 14 Профил на pgm26565089
    pgm26565089
    Рейтинг: 221 Неутрално

    ние,бг демократи се гордеем със своята дружба със демократите от САШ,които според великия американски президент барак обама са призвани да водят света в тези тежки времена в борбата срещу джуджето/хулиган,което бие демократите по целия свят и ги рекетира с булавата и арматата...
    ние,бг демократи сме напълно съгласни заедно с другите народи по целия свят да раним и поим нашите американски братя,докато слънцето угасне,понеже те ни ръководят мъдро,храбро и даже от време на време ни дават фъстъче или пуканка
    ПС!времето е наше,на демократите

  15. 15 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Оръжейният бизнес в България е в ръцете на кремълски проксита. Няма как да изнесем оръжие за Сирия, без това да се одобри от Кремъл. ИДИЛ служи за оправдание, на нечистите сили в Масква. До като Сирия тъне в гражданска война, никакви нефто и газопроводи, няма да стигнат от Персийският залив, до Европа. Няма как Манджуков, Гергов и Сие, да действат срещу господарите си.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  16. 16 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Според Центъра за анализ на световната търговия с оръжие, последният кораб е тръгнал от Бургас на 28 март.Според изнесената информация, доставките продължават и в момента, въпреки подписаното споразумение за прекратяване на огъня в Сирия. Цитира се и какво точно въоръжение изнася България. Става дума за автомати „Калашников” АК-47, картечници ПКМ и ДШГ, гранатомети РПГ-7. Освен това, засечени са противотанкови ракетни комплекси „Фактория”.Документите, привеждани като доказателство, са били публикувани на сайта на FBO (Federal Business Opportunities) . В последните месеци там са заявени две покани за избор на корабни компании за транспортиране на военни товари от Източна Европа към йорданското пристанище Акаба в интерес на американските ВМС.

  17. 17 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#11] от "Free person":


    [quote#11:"Free person"]Путин и статуквото наистина прекалиха с измислиците![/quote]
    Чети бре!
    Инфото идва от НАТОвска европейска държава.

  18. 18 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "От гореспоменатите факти следва..."

    Нещо конкретно, доказателства, черно на бяло и т.н.? Само общи приказки с "изрезки от вестници". А относно "нелицензираните калашници", как пък за 27 години не успяха да осъдят БГ? Или май няма начин, а?

    Suck it up and deal with it!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  19. 19 Профил на qwerty123123
    qwerty123123
    Рейтинг: 434 Неутрално

    По-добре да въоръжаваме опозицията отколкото Асад.
    А опозицията и Ислямска държава са две тотално различни неща, нищо че руската пропаганда има собствено тъпо мнение по въпроса.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    НА ОРЪЖИЕ, БРАТЯ!!!
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Руснаците нещо ги хапе главата, всеки знае, че турция финансира терористите.

    Настане вечер – месец изгрее, звезди обсипят сводът небесен; гора зашуми, вятър повее, – Балканът пее хайдушка песен!
  21. 21 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Е това не е нещо ново, сигурен съм и че руснаците много добре знаят какво, колко и къде се изнася производството на нашите военни заводи. Явно се използва статията в Janes's Defence, за да посочи с пръст доставчиците на оръжие за ислямистките групировки.
    Жорето дали ще продължи да използва като аргумент "Ама те брадатите се бият с Калашници"?

  22. 22 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#11:"Free person"]Путин и статуквото наистина прекалиха с измислиците![/quote]

    http://epicenter.bg/article/Rusiya-Balgariya-dostavya-kalashnitsi-za-siriyskata-opozitsiya-/98210/7/0

  23. 23 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#20] от "Балкански Лъв":


    [quote#20:"Балкански Лъв"]Руснаците нещо ги хапе главата, всеки знае, че турция финансира терористите. [/quote]
    Чети бре!
    Инфото идва от НАТОвска европейска държава

  24. 24 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Честно казано аз съм разочарован от тази информация. Как може Русия само да подозира България за доставки на оръжия за сирийската опозиция, като това всеки го знае? Дори и "инциденти" имаше със самовзривили се инструктори, които проверяваха качеството...
    Имах по-сериозно впечатление от тяхното разузнаване...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  25. 25 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Редакцията, снимката не е много сериозна за тази статия. Нямате ли някоя с РПГ? Да ви пратя?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1088 Весело

    Захарова, нали западните медии лъжат ? Откъде реши да ги цитираш ?

  27. 27 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    сирийската опозиция срещу тиранина асад е единствената нормална сила във войната - другите са джихадистите от даеш, асад и путин, тъй че и да е вярно, че изнасяме оръжие за нея, то е само добро дело

  28. 28 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Може да сме помогнали на сирийската опозиция да защити мирното население срещу бомбардировките от "законно избраната" хунта на Асад, извършени с решаващата помощ на Русия. 😊

  29. 29 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    [quote#8:"Dохкeflyt"]Само Русия може да спаси Европа от джихадистите.[/quote]
    А кой ще спаси Европа от Русия?....

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  30. 30 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "dustman":

    чудовището асад изби народа си и и е законен само за путинофилите

    Франция е започнала наказателно разследване за престъпления срещу човечеството, извършени от режима на сирийския президент Башар Асад в периода 2011-2013 г., съобщи Франс прес. То се води от Централната служба за борба с престъпленията срещу човечеството, геноцидите и военните престъпления.

    Предварителното разследване е започнало на 15 септември и се основава на показанията на бивш фотограф на сирийската военна полиция, избягал от Сирия през 2013 г. Той има 55 000 снимки на тела на хора, починали от мъчения, съобщи френската прокуратура.

  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Любопитно

    Е, и, нима в Сирия няма руско аружие доставено от Русия за сирийският кръволок да избива мирното население? Няма и цяла военна флота на базата им в Тартус? Няма и летище с безаналогови летящи сАвецки москвичи (любимите мишени на турските пилотки). Няма и анонимни зелени гьонове с скъсани пагони и без опознавателни знаци от рода на Моторолата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4063 Любопитно

    МОЧА имени Лелина

    СССР се оказа негоден...

    Какъв е максималният срок на годност за патент?

    "По такъв начин, обобщи представителката на руското външно министерство, възникват закономерни въпроси.

    Тя попита по какъв път са били оформени тези сделки, като се има предвид, че между Русия, Румъния и България по вина на последните две страни досега не е уреден въпросът за лицензирано производство във военно-техническата сфера.

    Защо участващите в тези незаконни операции страни членки на ООН и ОССЕ..."

  33. 33 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Русия да даде обяснение за вчерашните бомбардировки над пазарите в четири града, контролирани от опозицията, при които загинаха над 40 мирни жители. Военните престъпления на режима на Путин и неговата марионетка Асад добиват нов размах.

  34. 34 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Русия си търси оправдание за собствените агресивни действия, довели до провала на мирните преговори в Женева.

  35. 35 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#33] от "antonio_vivaldi":

    Съгласен, но въпросът на обвинението в случая е друг, а именно: посредничат ли Румъния и България в износа и логистиката на доставките на нелицензирано оръжие от "съветските модели" за Сирийската опозиция? "Да" или "Не".
    Само да те открехна, че след санкциите в САЩ масово се произвеждат модели на АК-47 със спусъци ТАПКО, синтетични приклади и пълнители, нелош вариант. Пиша го защото тези въпроси ме интересуват.

  36. 36 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Весело

    ".... "незаконен реекспорт на нелицензиран модел съветска продукция с военно предназначение" ..." Ахахахахаха Г-жа рускинята доказа за сетен път, че рускините не могат да мислят Г-жа- съществува ли в момента ссср, че Р. България да поиска от него законно лицензиране на съветска продукция? "Съветска продукция" означава произведени в ссср стоки, а не стоки, произведени извън ссср, но в бившия Източен блок Не разбирам- наистина ли сте толкова елементарни или путлер ви е заповядал да се правите на толкова елементарни? Всъщност- целта ви е да хвърляте за пореден път кал срещу България ,нали? Руски политически и прости маймунопитеци

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  37. 37 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Весело

    За тъпата рускиня от статията- "nemo dat quod non habet"- никой не може да даде нещо, което няма Ссср го няма- не съществува, производство на ссср - ска продукция в България няма, няма и реекспорт на несъществуващата ссср - ска продукция от България в друга държава и за това- "... нелицензиран модел съветска продукция с военно предназначение..."от страна на Р. България няма Разбра ли ме или да ти го кажа по друг начин?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  38. 38 Профил на petar.bo
    petar.bo
    Рейтинг: 274 Весело

    Чакам да ни обявят война по случай. О, те вече я водят цели 200+ години с желанието си да се намърдат на Балканския полуострови да завземат Босфора, та да ходят на Средиземно море...

    Няма по лицемерни животни от "Фейсбук-патриотите", "Казармените тигри" и "Комунистите, собственици на частен бизнес"!!!
  39. 39 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#15:"Георги"]Оръжейният бизнес в България е в ръцете на кремълски проксита. Няма как да изнесем оръжие за Сирия, без това да се одобри от Кремъл.[/quote]
    Гошко, нека ти припомня, че на две такива "кремълски" проксита с американски паспорти, миналата година им събираха крайниците на полигона в Анево. Хайде по-леко със свободните съчинения, че така ви олеква агитката и шЪ ви спрЪт грантЪ!!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  40. 40 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#30:"Катерина Стоева"]чудовището асад изби народа си и и е законен само за путинофилите [/quote]
    Едно си баба знае - едно си бае
    Досущ като развален грамофон си ,лелче

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  41. 41 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "Десните" другари дали най-сетне ще стоплят, кой не иска разрешаване на конфликта в Сирия по мирен път!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  42. 42 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#8:"Dохкeflyt"]Само Русия може да спаси Европа от джихадистите. [/quote]
    Руски бот, как Русия ще спаси Европа от джихадистите, като путинистите са същите, че и по-лоши?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  43. 43 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#35:"daskal1"]"Да" или "Не". [/quote]
    А вие, даскале, престанахте ли да пиете коняк сутрин, да или не?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  44. 44 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#30:"Катерина Стоева"]Франция е започнала наказателно разследване за престъпления срещу човечеството,[/quote]
    Остави, ами сред извършилите атентатите във Франция миналата година според френското разследване се оказаха и руски граждани. Как Русия ще обясни това!?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  45. 45 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3887 Весело

    До коментар [#39] от "disclosure":

    Другарят Бут не гние ли в американската тюрма?

    "Ви́ктор Анато́льевич Бут (род. 13 января 1967, Душанбе, Таджикская ССР) — российский предприниматель, осуждённый в 2012 году в США на 25 лет тюрьмы за намерение незаконно осуществить торговлю оружием и поддержку терроризма"

    klimentm
  46. 46 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    С кого ще търгуваме е наша работа. При това търговията е с продукти на нашето военно производство. Всичко е с изтекъл лиценз. При това (примерно), нашата калашка е доста по-добра от оригинала. Ако вообще вече има нещо съществено общо!!

  47. 47 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 764 Неутрално

    [quote#17:"Dохкeflyt"]Чети бре![/quote]
    Чукча не читатель, Чукча писатель

    До коментар [#17] от "Dохкeflyt":

    Stupid people make me sick
  48. 48 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 764 Неутрално

    [quote#46:"charlesdegaulle"]С кого ще търгуваме е наша работа. При това търговията е с продукти на нашето военно производство. [/quote]
    Добре, по принцип съм съгласен. Но нека да става открито. Търгуваме си и толкоз.
    А те се крият ! Защо ?
    Помисли малко по въпрос и пак пиши.

    Stupid people make me sick
  49. 49 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#21:"Virgin"]и че руснаците много добре знаят какво, колко и къде се изнася производството на нашите военни заводи. [/quote]
    Явно има кой да им снася - ако ти работеше там, първа щеше да отърчиш да помагаш на руските другари с информация.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  50. 50 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3887 Весело

    До коментар [#40] от "onemanband":

    Чунким ти си много оригинален?!

    klimentm
  51. 51 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#43] от "captainFill":

    Капитане, аз съм решително за малцовото уиски, но хубав клонял с кафе след добра вечеря - защо не?
    А сега по същество. Както знаеш, при посещението си в Москва и разговора с Путин Нетаняху постави като основен въпрос мерките за ограничаване "проникването на съвременни оръжейни системи от Сирия към Хезбула. Също така, преди няколко дни той заяви че Израел наема да върне на Сирия Голанските възвишения. САЩ и Германия критикуват тази позиция на Израел. ЮНЕСКО играе своя ход със Йерусалим. Москва мълчи, а е ясно че тя е ключов играч в Сирия. В случая ходът с критиката на отдавна известни факти е както да се отхвърлят подозренията, така и да се спечели израелската подкрепа. Неотдавна руски самолет се отклони именно над Голан, но Израелското ПВО не го свали, явен знак че координацията по военните въпроси освен между САЩ и Русия включва и Израел. Просто израелците не могат ДАЯ позволят стрелба по градовете си от Голан, независимо от заявленията на САЩ и Германия за недопустимост на присвояване на територии на друга държава. Отговорът е "времената се промениха, границите също" - ясно е защо Русия има интерес от подобна формула. Мразещите Израел Саудити снабдяват своите, сунитските опозиционни части. Остава проблемът с шиитите на Хезбула и играта на Иран.

  52. 52 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#37] от "Логика":

    като юрист все пак би трябвало да знаете, че има смесена корпорация Калашников където са инкорпорирани като основатели членовете на семейството на изобретателя. В момента те водят дела в САЩ срещу производители на модела АК. Не че ще спечелят, но принципите за защита на интелектуална собственост и патенти има своето значение.

  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    [quote#8:"Dохкeflyt"]САЩ са въоръжавали терористите.
    Само Русия може да спаси Европа от джихадистите.[/quote]
    Мамини Путинки! Още се правят на ощипани и слагат знак за равенство между терористите от ИСИС и Сирийската опозиция. Може да им се получи само в Русия обаче! Сирийската Опозиция която Питин бомбардираше няма нищо общо с ИСИС. Сирийската Опозиция е призната официално като представител на Сирия от САЩ, ЕС, Япония, Арабската Лига и още 132 държави в света. НАТО официално подкрепя Сирийската Опозиция. Кюрдите са част ор Сирийската Опозиция.
    Асад Жирафа го подкрепят само Русия, Иран и Хисбула и разбира се Българските безродници, които са готови да подарят България на Путин.
    Така че тази Руска другарка може да се гримне - България като част от НАТО и ЕС открито подкрепя Сирийската Опозиция. А "законно" избраният им президент Асад само Русия, Иран и тероростите от Хисбула го признават. И той горкия печели ли печели избори и той като Путин. Преди две седмици спечели мнозибство в Парламента на Сирия, ако не сте разбрали да знаете. Съвсем законно и пак с около 98%.
    Ако имахме лидер а не милиционер на чело на държавта, досега можеше да ги отсвирим Руснаците. Но не ни било писано. Сега ще се снишаваме все едно сме направили нещо незаконно и ще позволяваме на полуграмотни ушанки да ни обвиняват в престъпления.

    California Über Alles
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    [quote#44:"captainFill"]Остави, ами сред извършилите атентатите във Франция миналата година според френското разследване се оказаха и руски граждани.[/quote]

    До коментар [#44] от "captainFill":

    Сирийската Опозиция никога не е правила тероростични актове. Тях Путин и Асад ги бомбардират безмилостно а ИСИС ги избиват където ги хванат. Надявам се не бъркаш Сирийската Опозиция кото е призната от всички норманли държави на света с ИСИС?
    Всички золуми в Европа ги прават хора на ИСИС.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2387 Весело

    Ако използваме руския жаргон имаме в чист вид бред сивой кобылы Захаровой. Но няма нищо чудно. Калигула е назначил своя кон за сенатор. Путляра пък е назначил кон за външен министър, а той пък - кобила за говорител.

  56. 56 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    " сирийската опозиция"

    Това са явно "умерените" джихадисти. Къде се бутаме и ние?

  57. 57 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#45:"klimentm"]Другарят Бут не гние ли в американската тюрма? [/quote]
    Комуне, в Америка, такива като другарят Бут с лопата да ги ринеш!! Зависи под чие крило са се гушнали! Явно, другарят Бут не е играл по правилата.
    https://www.youtube.com/watch?v=ke79K4bO4P8
    Намери си го и го изгледай! Може пък и да ти просветне!!

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  58. 58 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#44] от "captainFill":

    А сред извършителите на атентатите и кланетата в Сирия, Ирак и Либия през последните 5 години се оказаха и стотици френски граждани...
    Как Франция ще обясни това!?

  59. 59 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#53:"Pontif А"]Мамини Путинки! Още се правят на ощипани и слагат знак за равенство между терористите от ИСИС и Сирийската опозиция. Може да им се получи само в Русия обаче![/quote]
    Мамин "осведомен"!! Чакай да те поздравя за добро утро!
    Пратиха им 100 SMS-са,.. а умерените къде са!!
    https://www.youtube.com/watch?v=Fwxmjs0TKkI

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  60. 60 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 600 Весело

    Супер, така се става експортно ориентирана икономика.
    Кво ревът мурзилките не знам.
    По комунизма да не би чушки да сме изнасяли за близкия изток.

  61. 61 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4729 Любопитно

    До коментар [#48] от "Хакуна Матата !":

    Тоест, ти твърдиш, че руските ти господари обявяват всичките си сделки с оръжие във в. Правда?

    Gunter glieben glauchen globen
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    "Русия подозира България за доставки на оръжия от САЩ за сирийската опозиция"

    Няма какво да подозира. Сигурно е, че България продава оръжие на СА и ОАЕ, което след това се дава на "умерената" сирийска опозиция. Със сигурност в цялата схема участва и САЩ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#6] от "Yard":

    точно тя беше - и нашенските путинофили се изприщиха от кеф, че родната им путландия си завря пак носа в нашитте вътрешни работ

  64. 64 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#60] от "Big_Villager":

    путинофилите реват, щото оръжието е за сирийската опозиция - ако изнасяхме оръжие за кръвопиеца асад, щяха са в транс от кеф

  65. 65 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#53] от "Pontif А":

    Сирийската Опозиция е призната официално като представител на Сирия от САЩ, ЕС, Япония, Арабската Лига и още 132 държави в света. НАТО официално подкрепя Сирийската Опозиция.


    ето затова само сирийската опозиция е истинската сирия, ония 20 процента, владяни от кръвопиеца, подкрепян от други кръвопийци - русия и иран, не са сирия

  66. 66 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 168 Неутрално

    http://www.janes.com/article/59374/us-arms-shipment-to-syrian-rebels-detailed

    Ми много прясна новина..
    Ще не я пуснахте в 2 през нощта. То ние си я знаем още от времето когато един от американските "специалисти" се самовзриви на полигона ни с гранатомета.

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  67. 67 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Първо, аз ще кажа, че съм доволен, че български бизнес се включва така ефективно в една толкова важна търговия като оръжейната.
    При това става дума за една изцяло справедлива кауза като освобождението на Сирия от масовия убиец Асад.
    Братята румънци вече действат, така че нашите нямат никакви причини да се помайват.
    Второ, руснаците нямат никакви права върху оръжието което изнасяме - калашника е на Хуго Шмайзер, а в основата на РПГ са разните модели немски панцерфаусти. Така че за никаква интелектуална собственост руснаците тук не могат да имат ппретенции.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  68. 68 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    И трето, изразявам учудването си, че московския слугинаж в България, който довчера ревеше каква оръжейна промишленост сме имали при соца, днес се неистово реве против износа.
    При това при соца изнасяхме за де що има терористичен режим или група и не се печелеше, а само се генерираха несъбираеми вземания, а сега изнасяме за законноизбраната сирийска опозиция и американците си плащат в звонкови монети.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  69. 69 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Лавров беше казал "Ако ние не им продаваме някой друг ще го направи", та да се обърне към него за повече информация...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  70. 70 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1396 Весело

    [quote#40:"onemanband"]Едно си баба знае - едно си бае
    Досущ като развален грамофон си ,лелче[/quote]

    Петолъчкин, и срещу тебе да тича пак не може да те настигне с твоята брадясала стогодишна съветска комунистическа пропаганда.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  71. 71 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    [quote#41:"disclosure"]"Десните" другари дали най-сетне ще стоплят, кой не иска разрешаване на конфликта в Сирия по мирен път! [/quote]

    Че ние си го знаем от самото начало - Потен и Асад

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  72. 72 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Нищо лично, просто бизнес.

  73. 73 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Нека квичат блядовете - музика за ушите!!!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  74. 74 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Все пак ние българите не сме доставили ракети Бук на терористите. Ако беше така всички пътнически самолети от залива за Европа щяха да се приземят на парчета.

    подпис
  75. 75 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Ако България изнасяше оръжия подобни на тези, които Путин дава на сепаратистите в Донецк, тогава нито един самолет на Асад или руски самолет нямаше да прелети над териториите на терористите.

    подпис
  76. 76 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Ако България изнася оръжие, то ние правим това отговорно. Не продаваме на терористите оръжие за масово поразяване подобни на "катюши", т.е. не доставяме оръжие за поразяване на цели квартали.

    подпис
  77. 77 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Навремето Рейган чрез ЦРУ с подставени фирми купуваше от Полша и България съветски образци оръжие и ги даваше на талибаните в Афганистан,на протестите на Руснаците те отговаряха че талбаните са ги пленили.Сега е същото и съм сигурен 100% че американците и саудитците плащат за тези сделки.След края на войната в Сирия който и да дойде на власт ще спечелят финансово Русия,както спечелиха 2 милиарда долара платени от САЩ за 33 ХЕЛИКОПТЕРА"МИ" за афганистанската армия

  78. 78 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Гневно

    Къде драги путинчета сте видели български танк или бронетнарспортьор подобно на показваните от много експерти 470 руски танка в Донбас днес.

    подпис
  79. 79 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    До коментар [#77] от "chuggun":
    "Навремето Рейган чрез ЦРУ с подставени фирми купуваше от Полша и България съветски образци оръжие и ги даваше на талибаните в Афганистан"

    Тъпа, тъпа измислица. Ако талибаните стреляха с руски ракети нямаше да свалят руските самолети и нямаше нужда СССР да отстъпва.

    подпис
  80. 80 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#76] от "Иван К":


    [quote#76:"Иван К"]Не продаваме на терористите оръжие за масово поразяване подобни на "катюши",[/quote]
    Не си наясно с дефиницията за оръжия за масово поразяване.
    Жокер - ядрено, химическо, биологическо...
    Реактивните системи за залпов огън не са ОМП.

  81. 81 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Гневно

    Да се обвинява България за грехове, които целият цивилизован свят знае като грехове на Русия е тъпо, идиотско, перверзно, комунистическо, инфантилно, престъпно.......
    а за нашите мурзилки, които им припяват е предателско..

    подпис
  82. 82 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    До коментар [#80] от "Добрин Велков":
    "Не си наясно с дефиницията за оръжия за масово поразяване."

    Системите град и всички оръжия, които се отчитат по показател "бита площ" са за масово поразяване. Те са само едно стъпало по-ниско от атомно, химическо..

    подпис
  83. 83 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 480 Неутрално

    [quote#12:"Феникс"]Янките с пълна пара продължават да въоръжават терористичните групировки... Спонсор №1 на световния тероризъм! [/quote]
    А твоите рашки въоръжават тероиристичния режим на Дамаск,който тръгна нма война срещу собствения си народ,и изби стотици хиляди сирийски граждани!

  84. 84 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1319 Разстроено

    Така е само съветските другари могат да доставят оръжие (в борбата за мир)на правилните другари!Асад,Хизбула,афганските башибозуци,т.е союзнкам Маскве.Дали е вярно или не е друг въпрос.Важното е да не се пречи на Русия да взема тя доларите!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  85. 85 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#41] от "disclosure":
    Аз знам кой не иска !Ако имаше мир в Сирия,Катар би построил за 3 години газопровода до брега на Сред.море.Европа би се сдобила с нов евтин и различен газов коридор .Но това би поставило Масква в ролята на обикновен доставчик ,а не на конкурент.Същата икономическа заплаха видяха и новите съюзници аятоласите от Иран.Само вие кремълските папагали вярвате в добрия дядо Иван и любезния лос Асад.Или поне за това ви плащат!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  86. 86 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#82] от "Иван К":

    Не си прав.

  87. 87 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    До коментар [#86] от "Добрин Велков":
    Всякакво оръжие с ниска точност като старите ракети, свободно падащи бомби, дори неуправляеми снаряди за гаубици са недопустими през 21 век, защото вече има алтернативни оръжия, които повече щадят населението.

    подпис
  88. 88 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    До коментар [#86] от "Добрин Велков":
    След като ядрено и химичесто оръжие не е използвано от дълго време, сега е време цивилизацията да се отърве от следващите по опасност оръжия.
    Ан наистина съм пристрастен, защото силно ненавиждим тези световни сили, които не са достатъчно интелигентни да създават и ползват модерни оръжия и точно те според мен трябва да се елиминират.

    подпис
  89. 89 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#80:"Добрин Велков"]Реактивните системи за залпов огън не са ОМП. [/quote]
    Не са ли? А ако ракетите са с химически бойни глави пак ли не са?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  90. 90 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    До коментар [#85] от "messera":

    Аз не мисля, че в дъното на всичко, в дъното на войната в гражданската война в Сирия седи този прословут и вече даже леко митологичен катарски газопровод.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  91. 91 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#90:"Иво"]Аз не мисля, че в дъното на всичко, в дъното на войната в гражданската война в Сирия седи този прословут и вече даже леко митологичен катарски газопровод. [/quote]
    "Аз не мисля" беше повече от достатъчно.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  92. 92 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#80:"Добрин Велков"]Реактивните системи за залпов огън не са ОМП.[/quote]
    Я кажи, Велков, една 152 мм гаубица-оръдие, за която има разработени тактически ядрени боеприпаси, спада ли към ОМП?

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  93. 93 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1319 Любопитно

    До коментар [#90] от "Иво":
    Съюзявайки се с Иран Русия вярва ,че може да доминира на петролния пазар!Противопоставяйки се на СА,Катар,Кувейт и ОАЕ.Намесвайки се взема и страна в религиозния сблъсък м/у шиити и сунити,със всички произтичащи последствия.Именно Сирия е мястото тъй като аятоласите от векове смятат Сирия за "изконна персийска земя".

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  94. 94 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#90] от "Иво":
    Точно контролът в/у газта!Съвсем близо в териториалните води на Египет,Израел и Кипър бяха открити огромни залежи от природен газ.Всички тези страни се надяват да ПРОДАВАТ стоката си не къде да е а в Европа.Мачкайки монополиста Газпром.Ако това се случи(а то ще се случи)Русия и икономиката и ще нагълта вода.Защото се крепи на износа на изкопаеми,а не на технологични продукти и услуги.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  95. 95 Профил на dum_dum
    dum_dum
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#36] от "Логика":
    //////".... "незаконен реекспорт на нелицензиран модел съветска продукция с военно предназначение" ..." Ахахахахаха Г-жа рускинята доказа за сетен път, че рускините не могат да мислят Г-жа- съществува ли в момента ссср, че Р. България да поиска от него законно лицензиране на съветска продукция? "Съветска продукция" означава произведени в ссср стоки, а не стоки, произведени извън ссср, но в бившия Източен блок/////
    Госпожо, съветвам Ви да не пишете коментари по въпроси от които си нямате понятие. Да, наистина България реекспортира нелицензирано оръжие, в случая произведен без лиценз АК-47 (Нато), или Калашников (СССР). Оръжието произведено в САЩ, както ще видите от снимката на приложения линк е с дървен, или изработен от друг материал приклад, а за Ваше сведение автомат Калашников, произведен в България с дървен приклад, беше на изчезване в БНА още от 1986 г. По това време армията беше почти изцяло въоръжена с автомати със сгъваем приклад. Американският аналог без лиценз на външен вид почти наподобява оригиналния, произвеждан у нас, с изключение на формата на приклада.
    http://www.fbr.bg/read.php?n=16593

  96. 96 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    До коментар [#93] от "messera":

    Виж пич, Сирия и Иран от десетилетия са съюзници и си помагат едни на друг. От друга страна Русия и Сирия от десетилетия са близки съюзници, не случайно има руски военни бази в Сирия още от времето на Студената война. И накрая Иран се сближи не само с Русия, но също така и с Китай и разбира се ЕС. Направи си сметка колко европейски лидери бяха през последните месеци в Техеран и колко често иранския президент посети ЕС.

    [quote#93:"messera"]Намесвайки се взема и страна в религиозния сблъсък м/у шиити и сунити,със всички произтичащи последствия.[/quote]

    Нормално е да се намесят руснаците във войната, но не защото режима на Асад е шиитски, а защото това е много близък на Русия режим и то както казах от десетилетия. Сирия за Русия също е важна, защото Русия няма много съюзници в Близкия изток. От друга страна САЩ е приятел с много от сунитските арабски държави, но е приятел на тях не защото са сунити, но защото те са важни за САЩ като източник на нефт и като място, където САЩ може и си разполага военни и базите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  97. 97 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#95:"dum_dum"]Госпожо, съветвам Ви да не пишете коментари по въпроси от които си нямате понятие. [/quote]
    Моляяяя? я ми дайте правен съвет какъв е правният режим на "....ИЗТЕКЛИТЕ съветски лицензи." Кой придобива правата на собственост СЛЕД ИЗТИЧАНЕ на един чужд лиценз?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  98. 98 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4533 Любопитно

    [quote#94:"messera"]Точно контролът в/у газта!Съвсем близо в териториалните води на Египет,Израел и Кипър бяха открити огромни залежи от природен газ.Всички тези страни се надяват да ПРОДАВАТ стоката си не къде да е а в Европа.[/quote]

    Ми, да го направят! Какво им пречи Сирия да направят това!???? Или пък какво им пречи Иран!? Ами, нищо разбира се.

    [quote#94:"messera"]Ако това се случи(а то ще се случи)Русия и икономиката и ще нагълта вода.Защото се крепи на износа на изкопаеми,а не на технологични продукти и услуги. [/quote]

    Вижте, Русия не е единствената страна, която продава нефт и газ. В този пазар има много играчи и всяка страна е свободна да купува газ и нефт от този който пожелае. Това е.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  99. 99 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#95] от "dum_dum":
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A32008L0051
    http://www.lex.bg/bg/mobile/ldoc/2135696097

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  100. 100 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#95] от "dum_dum": Какво стана сега- имам или нямам право да коментирам ЕС законодателство и българското национално законодателство по въпроса, след като професията ми е юридическа?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK