Учени откриха 3 планети, които може да се окажат годни за обитаване

© Associated Press

Значимостта на това откритие се състои в това, че става дума за планети с размери, сходни на размерите на Земята, които може би са годни за обитаване и които са подходящи за подробни атмосферни изследвания чрез настоящите технологии, казва за Франс прес Михаел Гийон от Университета в Лиеж, в Белгия, който е съавтор на публикацията, появила се днес в "Нейчър".

Трите планети обикалят около звезда джудже, която свръхстудена. До този момент учените не са знаели, че планети, сходни на Земята, може да се движат в орбита около звезда джудже, казва Гийон. Звездата се нарича TRAPPIST-1.

До този момент търсенето на екзопланети, които може да са годни за живот, се фокусираше върху по-големите звезди, по-сходни със Слънцето.

За новото откритие учените са използвали 60-сантиметров телескоп, инсталиран в Чили. Този инфрачервен телескоп позволява да се проследят най-малките и най-тъмни за оптичните телескопи звезди.

Наблюденията показали, че орбитите на две от трите планет са близо до звездата джудже, а третата е в така наречената годна за обитаване зона на звездата. В тази зона не е нито прекалено топло, нито прекалено студено и водата може да остане в течно състояние, което позволява да се развие форма на живот, такава каквато ние познаваме на Земята. Точно тази от трите планети може потенциално да подслонява живот на цялата си повърхност, казва Гийом.

Той допълва, че другите две планети са прекалено топли за това, но не изключва да имат зони, които да стават за обитаване с температури, които да са достатъчно ниски, за да позволят съществуването на вода в течно състояние и може би и на форми на живот.

Температурата, размерът и съставът на тези нови планети ги доближава много до Земята. Но предстои да се дефинира и тяхната маса, техните атмосферни характеристики (ако те имат атмосфера), за да се разбере със сигурност дали те действително са подходящи за живот.

1. 1 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.

Най-накрая.. Дом за бежанците ще има..

2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.

Кога започват да строят космическите кораби? Най-подходящите площадки за космодрум ще са на бреговете на Турция и Либия..
    Нама да се налага на бежданците/емигрантите въобще да рискуват живота си в бурното Средиземно море.

3. 3 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.

И едно друго предложение - може ли първо да изпратим там краси кънев и другите от хелзинския комитет да проучат планетите, за да не се нарушат случайно човешките права на бежанците..

4. 4 Профил на gmbh
    gmbh

До коментар [#2] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

Как така, нали има нов космодрум.

5. 5 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

След няколко века ще видим !
    За сега само мечти.

Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !

7. 7 Профил на АБПФК
    АБПФК

Ми, чемодан, вокзал и да отиват там! Земята е единствена, в това отношение- тия просто си правят вятър, с разговорите си.

☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

Технологично в следващите 50-100 години човечеството няма никакви шансове да се изнася към други планети , за това трябва да гледаме да си опазим нашата си планета от вредители!

9. 9 Профил на Бай Благой
    Бай Благой

60 сантиметров телескоп, не думай...

10. 10 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq

ето. три готови площадки за приземяването на летящата чиния от бузлуджа.

בני אתה אני היום ילדתיך
  11. 11 Профил на Realist
    Realist

"Благодарение на съвременните технологии, с тези информации учените могат да се сдобият съвсем скоро, след 5-10 години, благодарение по-специално на космическия телескоп Джеймс Уеб, който ще заработи през 2018 г., казва Гийон, цитиран от БТА."

И телескопа WFIRST, който се очаква НАСА да изстреля около 2024-та година. WFIRST ще има уреди за директно наблюдение на планети и специално устройство с големината на половин тенис корт което се разгъва пред телескопа и засенчва светлината от звездата за да може да се наблюдава много по- бледата светлина от планета обикаляща около нея. WFIRST ще може да наблюдава планети с големината на Нептун директно, приблизително >= 3-4 пъти големината на земята.

12. 12 Профил на stanislavdi
    stanislavdi

От сега си заплювам парцел до море, там където няма отровни животни и комари.

13. 13 Профил на Darth Plagueis

10 от 11.
    90% потресаващи коментари...

А откриването на планета около джудже (не стана ясно черно или бяло) е нелека задача.

14. 14 Профил на Wizard
    Wizard

Екстра! Ще има какво да трошиме, след като тая вече прилича на парцалена кукла....добре, че от части може да се регенерира, ВЪПРЕКИ нас.

Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  15. 15 Профил на pro_bono
    pro_bono

Айде,стегаме багажа....

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

17. 17 Профил на полувишис
    полувишис

дори във вселената планетите не обичат да обикалят около звезди-жужета.

а на Земята, в Кремъл, червеното жужето си има министри, олигарси, гимнастички, генерали и над 100 милиона пияни глупаци...

18. 18 Профил на eti mehter

==============
    Много ли е важно ?
    Сякаш човека отиде на Мярс и го засели , напусна Слънчевата система , успя да достигне до оная планета .....тинтири минтири
    До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

19. 19 Профил на exp
    exp

Аз предлагам,богът слънцето "бОЙКО бОРИСОв",да го пратим да ги асфалтира.

20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи

[quote#9:"Бай Благой"]60 сантиметров телескоп, не думай... [/quote]
    Сериозна работа , при това и инфраред!

21. 21 Профил на eti mehter

100 милиона пияни глупаци
    =========
    Ха ха...като астероидите около Сатурн ли ? До коментар [#17] от "полувишис":

22. 22 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1904 Неутрално

Дори всичко да е ток и жици - и със съдържанието на атмосферата и моретата, дори за сега да няма местен живот, с който може да не се погодим (дори да става въпрос само за низши форми), още десетки, може би стотици години ще ни е извън диапазона на действие.

E PLVRIBVS VNVM
  23. 23 Профил на сидер
    сидер

,,....За новото откритие учените са използвали 60-сантиметров телескоп,...,, за инфрачервена светлина

Дневник, допълнете, че става дума за телескоп за инфрачервена светлина. Че такъв телескоп е възможно да се направи четох преди около десетина години, дори имаше описание на принципа на който работи такъв телескоп, а той е съвсем различен от принципа на огледалните телескопи

24. 24 Профил на aussieboy
    aussieboy

[quote#1:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"]Най-накрая.. Дом за бежанците ще има..
    [/quote]

По-добре да пратим там всички расисти, ксенофоби, ислямофоби, хомофоби, антисемити така че тук да останат тези които уважават всички раси, етноси и религии. Така ние ще си живеем мирно тук а боклуците ксенофоби ще сипят етническата си омраза другаде.

25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter

По-добре да пратим там всички расисти, ксенофоби, ислямофоби,
    ===========
    Много планети ще трябва да се откриват тогава. До коментар [#24] от "aussieboy":

26. 26 Профил на Realist
    Realist

[quote#22:"PavelCZ"]Тези планети, особено тази в хипотетично обитаемата зона, може да са доста мрачни - според това в какъв спектър свети джуджето и дали атмосферата има плътни облаци. [/quote]

Това е така. Трите планети са около много по- бледа от слънцето звезда, малко по- голяма от Юпитер.

Излъчваната светлина от звездата е в червеният и инфрачервеният спектър, нашето слънце излъчва бяла светлина.

Планетите вероятно са много по- близо от орбитата на Венера, което означава, че много вероятно винаги показват едната си страна към звездата. Подобно на Луната, показваща винаги едната си страна на Земята. Което означава, че половината планета е винаги ден, другата половина е винаги нощ.

Ако има живот на тези планети, той вероятно ще е много различен от земният. И най- вероятно хората трудно ще се приспособят да живеят там. Примерно на Марс денят е с 1 час по- дълъг и пак е трудно операторите на Кюриозити да се адаптират към марсианското време.

27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3

"Трите планети обикалят около звезда джудже"

Тия са наблюдавали Кремъл. Звездата джудже е ясна, но бая "планети" обикалят около нея с надежда, а открили само 3 ???

РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.

29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3

[quote#26:"Realist"]Подобно на Луната, показваща винаги едната си страна на Земята.[/quote]

Мисля, че и Меркурий е така спрямо Слънцето.

РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на киро акционера
    киро акционера

Толкова много коментари, а нито един за името на звездата около, която обикалят планетите- TRAPPIST 1😊. Браво на учените ат Лиеж, че прославят белгийските пивоварни тродиции.

Публикувано през m.dnevnik.bg

Не може да имаш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.
  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11

До коментар [#27] от "quatro_4x3":

За Кремъл работата е ясна:
    "Жалко е, когато Първата цигулка е само виолончело...".

Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  32. 32 Профил на хм
    хм

годни за обитаване са само ако може да се стигне до тях.

ако не може, значи са годни са гледане.

33. 33 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata

Организират ли се вече полети до там?

34. 34 Профил на emil
    emil

Дневник, би трябвало да преведете и параграфа обясняващ метода за отхриване на планетите. Подобно на телескопа Кеплер и тези учени са измервали измененията в светимостта на звездата когато планетите застават между нас и звездата.

Ако някой желае да се пробва на 9-ти май ще имаме рядко явление когато Меркурий ще "затъмни" слънцето. За 5 часа ще имаме възможност да измерим разликите в светимостта на слънцето. Светимостта ще намалее с около 0.0012%.

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  35. 35 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал

Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  36. 36 Профил на wiligri
    wiligri

До коментар [#3] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":
    Недей така, бе, човек! Тъкмо се зарадвах, че ми се отваря възможност аз да се спася едновременно от всички глупаци, ти пък вече пресели там едни такива...

38. 38 Профил на vrijheid
    vrijheid

[quote#26:"Realist"]Примерно на Марс денят е с 1 час по- дълъг и пак е трудно операторите на Кюриозити да се адаптират към марсианското време. [/quote]
    Ееее чак пък толкова - членовете на екипажа на МКС, виждат 16 изгрева и залеза за денонощие.

39. 39 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!

Псевдо/учени търсят дори "божествената частица"! Ама досега не са я намерили!

Да ви кажа откровенно това са грантаджии, само лъжат правителствата си и разни доверчиви спонсори, че аха за малко да хванат на Господ "спатийте"!

Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo

41. 41 Профил на gilermos
    gilermos

Ще ми се да попадна в първата селекция за обитатели на въпросните планети. Като гледам как глупостта, злобата, безкритичната и ненаказана завист и неописуемото консуматорство и алчност са завладели нашата, защо да не пробвам живота на друго някое място?
    Всичко това - съвсем оптимистично!

43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#16] от "abdelhaqq":

Всъщност, интернет е просто инструмент. База. Канал.
    Кой за какво го използва си зависи от самия човек. Ти например, може да търсиш професионални съвети и в Библията, всеки с номера си.

Едва ли, поне що се касае за най-"готината" от тях - пишат, че условията са еднакви по цялата ѝ повърхност.. е не, точно ама почти.

[quote#26:"Realist"]много вероятно винаги показват едната си страна към звездата.[/quote]

44. 44 Профил на gilermos
    gilermos

До коментар [#39] от "Хайл Путлер!":

"откровен" се казва и пише, следователно - "откровено " е правилното;
    "спатия" - "спатиите"
    къде? - "в света"; понеже не е подлог, пълният член не върви;
    Не можем да знаем дали само на Земя-та има живот, защото нищо не знаем

48. 48 Профил на Realist
    Realist

[quote#39:"Хайл Путлер!"]Ама няма как да стане, в светът само на Земята има живот, и Господ е този, който за 6 дни създаде материята! [/quote]

Жорж Леметр, един от откривателите на теорията за Големият взрив е йезуит и католически свещеник, уважаван и тачен от католическата църква почти колкото папа Йоан Павел 2, ето малко да прочетеш по темата Щуци:

На руски:

На английски:

50. 50 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

[quote#35:"Краде ми се мили мой!"]Едва ли има живот, на тези планети!Там живота отдавна са го съсипали,атлантическите ценности! [/quote]
    Методите за търсене на планети са изключително несъвършени ама все пак има напредък но , малко е смешно да се твърди ,че са годни за обитаване само защото размерите са им близки до тези на земята !

52. 52 Профил на Realist
    Realist

[quote#50:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]малко е смешно да се твърди ,че са годни за обитаване само защото размерите са им близки до тези на земята ! [/quote]

И от орбитата им, която е в зоната на умерените температури около звездата, т.нар Goldilocks Zone, Circumstellar habitable zone, Habitable zone:

53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#50] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

55. 55 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

[quote#53:"Darth Plagueis"]Ама ти какво си мислиш, че значи обитаеми? 28 градуса целогодишна температура, лек майски ветрец и състав на въздуха като нископланински рай? [/quote]
    Мисля си ,че годни за обитаване значи годни за обитаване!
    Пък за майския ветрец си спори с Blood Red Skies и червения демон на генерал Джуров!

Libertarianism is just anarchy for rich people

До коментар [#49] от "Хайл Путлер!":

Ами що тогава рашисткия патриарх ходи да са целува с тях?!

58. 58 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov

"Учени откриха 3 планети, които може да се окажат годни за обитаване?!"

Три екзопланети, които може би са годни за обитаване, са открити около малка звезда и предоставят за първи път възможността да се открият химически следи за живот извън Слънчевата система, съобщи БТА като цитира публикация в "Нейчър" и Франс прес. Трите планети обикалят около звезда джудже, която е свръхстудена. До този момент учените не са знаели, че планети, сходни на Земята, може да се движат в орбита около звезда джудже, казва Гийон. Звездата се нарича TRAPPIST-1."

А БАНски -те "старчета" с телескопа си на 7 -ми милиметър откриха около звездата МАЦПИС-1 цял кластър от планети годни за обитаване и те ще бъдат подложени на щателно изследване в "стартъп" лабораториите на пленята и ако "открият живот" там направо ще смаем НАСА, а от Путиндрум ще изпратят ракета за да ги изследват????

60. 60 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist

Ако планетите са подходящи за живот, то там има такъв..

You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  61. 61 Профил на niksan1
    niksan1

Абе, тези три планети, от руските учЕни ли са открити ? Щом биха могли да имат възможен жизнен климат, значи вече Путин е турил ръка на тях !
    Много скоро ще му се наложи да се изнесе на някоя от тях ..., ако успее ... !

Без ДС - ченгета! Лустрация!
  62. 62 Профил на angevins
    angevins

До коментар [#41] от "gilermos":

Ако има висши разумни същества , те определено не ни искат и ни смятат за примитиви...

...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...

Това е напредък в търсенето на
    планети!Но никъде не се казва
    къде се намира звездата и на
    колко св. год. от нас !!!

64. 64 Профил на angevins
    angevins

До коментар [#63] от "valtoro":

На 40 светл. години от Земята.

...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  65. 65 Профил на vesolr
    vesolr

До коментар [#3] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

Първият полет е запазен за предатели като Волен, Гоце, Сергей и Ореховски.

От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  66. 66 Профил на zegi
    zegi

До коментар [#35] от "Краде ми се мили мой!":
    "Едва ли има живот, на тези планети!Там живота отдавна са го съсипали,атлантическите ценности!"
    Неуспешен опит за пропутински хумор. Просто защото отдавна се знае , че има два вида живот - лайф и жизнь.

67. 67 Профил на Момчил89
    Момчил89

До коментар [#5] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

Ама, че странно изказване. Ако под няколко имаш предвид 2000+ века добре .
    Най-близката галактика е Андромеда и за стигането до нея ни трябва космически кораб движейки се със скоростта на светлината "само" 200 ХИЛЯДИ години(едва ли на нея има подходящи екзопланети де =) )...
    Така, че успех в начинанието =)

68. 68 Профил на Момчил89
    Момчил89

След време самото търсене може да стане напълно автоматизиран процес с правилния компютър/софтуер ако вече не е де.

69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#67] от "Момчил89":

Къде е това "едва ли на нея има подходящи екзопланети де "?
    И защо трябва да ги търсим в друга галактика, на нашата какво й е?

До коментар [#68] от "Момчил89":
    Уау.... Добре, че има такива разбирачи...

70. 70 Профил на gemeto
    gemeto

Или някое путлероидно джудже.

Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  71. 71 Профил на nix1130
    nix1130

Айде пак холивудски сериали.

72. 72 Профил на lechevalier
    lechevalier

До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

Винаги ме изумява с каква лекота коментарите се отклоняват от същината на статията...

73. 73 Профил на robotrop
    robotrop

"На снимката са показани в сравнение Земята - вляво, и планетата Кеплер 452b, която твърде я наподобява, открита от НАСА през лятото на 2015 г."

Това не е снимка. Как изобщо може да си помислите, че някой може да направи подобна снимка на планета, която се намира на 1400 светлинни години от слънчевата система?

74. 74 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov

[quote#68:"Момчил89"]Търсенето на екзопланети е едно от най-безсмислените неща, които учените правят! Буквално никакъв смисъл няма от това след като нямаме нито движение със скоростта на светлината, нито времето/технологията да поддържаме космически кораб толкова дълго време...? [/quote]
    Младежо уж си млад, а мислиш като "пенсионер"- ще ме прощаваш за класификацията? Светлинната скорост е една фикция, която възпира хора като теб! Разбира се необходими са "нови" представи за движение в пространство-времето, което по-развитите от нас "цивилизации" владеят или и за това се "съмняваш"?! Времето в космически план не е това, което в ежедневието си имаш (часовник и календар), а нещо много по-специално и не му е мястото тук да ти го обяснявам!!!! Така че хората винаги ще продължават, докато прогреса им го позволява да търсят "нов дом" за човечеството!!!

75. 75 Профил на Момчил89
    Момчил89

До коментар [#74] от "Emil Dimov":

Младеж, бях невеж за наличието на екзопланети в нашата галактика, но статистически се твърди в статията в Уикипедия, че може да има между 11 и 40 МИЛИАРДА обитаеми планети. Т.е. не е като да сме в криза от липса на екзопланети ))))))). Това е първия ми проблем и втория ми е, че дори да пътуваме със скоростта на светлината в космоса за която говориш светът ни няма да е същия какъвто го познаваме или така наречената ни цивилизация. Най-вероятно с лекота програмисти могат (ако вече не са) да напишат софтуер, който да търси автоматично такива планети в близост до нашата по зададени критерии. Има много време докато тръгнем да колонизираме планети и няма защо да гледаме на екзопланетите сякаш са по-важен приоритет от Ислямска Държава да речем или световния глад или глобалните климатични промени(замърсяването на въздуха особено), където можем да впрегнем финанси и такива умове. (това не е разсъждение като на пенсионер, нали?)

76. 76 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov

[quote#75:"Момчил89"]Това е първият ми проблем и втория е, че дори и да пътуваме със скоростта на светлината в космоса, за която говориш светът ни няма да е същия какъвто го познаваме или така наречената ни цивилизация. [/quote]
    Естествено, мисълта ми бе, че движението със "светлина и над светлинна" скорост е възпиращо за хора от категорията "коне с капаци", който нямат въображението да си представят какво означава това и как може да се "реализира" и се хващат за "буквата", че в теорията "пишело", че това е невъзможно - аз добре знам какво пише в теорията, но ако не направиш и крачка "встрани", за да видиш как изглеждат нещата от друга гледна точка ще си останеш в "коловоза" и и никога няма да полетиш в космоса, защото това не е за всеки????