Германски съд забрани публикуването на стихотворението, обидило Ердоган

Ян Бьомерман - водещият на шоуто Neo Magazin Royale, излъчвано по обществената телевизия ZDF.

© Morris Mac Matzen, Reuters

Ян Бьомерман - водещият на шоуто Neo Magazin Royale, излъчвано по обществената телевизия ZDF.



Хамбургски съд наложи временна възбрана на публикуването наново на стихотворението, с което германският комик Ян Бьомерман обиди турския президент Реджеп Ердоган, стобщи агенция "Ройтерс".


Решението е взето по отделна молба на президента за забрана на повтарянето на текста. Ердоган води и друго дело срещу Бьомерман за обида. Възбраната се отнася за цялата територия на Германия и засяга 18 от общо 24-те стиха, които съдържат груби сексуални препратки. Според съда те са "обидни и позорящи". Шестте стиха, които не са забранени, се отнасят към отношението на Турция спрямо малцинствата. Решението може да бъде обжалвано.


Другото дело срещу Бьомерман е за обида на чуждестранен лидер – престъпление според чл. 103 от Наказателния кодекс. За да започне разследване по този член, е нужно разрешение от правителството. То бе дадено от кабинета и това доведе до сериозни критики срещу канцлера Ангела Меркел.




В защита на сатирика се изказаха редица видни германски фигури, сред които режисьора Уве Бол и изпълнителният директор на издателския концерт "Аксел Шпрингер". Ердоган успя да получи заповед за възбрана срещу Бол, който публикува в интернет видео, в което обижда президента и използва груб сексуален език. Съдът нареди на режисьора да не повтаря думите си под заплаха от 250 000 евро глоба.


Искът на Ердоган срещу изпълнителния директор на "Аксел Шпрингер" Матиас Дьопфнер обаче бе отхвърлен. Дьопфнер си навлече гнева на Ердоган, след като публично защити комика Бьомерман с отворено писмо, публикувано през април във в. "Велт ам Зонтаг". В него Дьопфнер писа, че се е смял на стихотворението и подкрепя думите на Бьомерман "с цялото си сърце".


"Аксел Шпрингер" е една от най-големите издателски къщи в Европа. Тя владее над 23% от пазара на германските ежедневници, нейно притежание са в. "Билд", в. "Ди велт" и местните издания на "Бизнес инсайдър" и "Ролинг стоун".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK