Днес е откриването на разширения Панамски канал

Днес е откриването на разширения Панамски канал

© Stringer, Reuters



Днес ще бъде открит разширеният Панамски канал, съобщава БТА. Строителството отне девет години и ще позволи преминаването на още по-големи товарни кораби.


Контейнеровозът "Коско шипинг Панама" ще открие разширеното съоръжение, преминавайки през новите шлюзове под погледа на президента Хуан Карлос Варела, лидери от региона и хиляди зрители и гости. Разширеният воден път, свързващ Атлантическия и Тихия океан, трябва да постави началото на нова ера в световната морска търговия.


Новите шлюзове ще позволят през съоръжението да преминават товарни кораби от т. нар. клас "Постпанамакс" ("Панамакс" са морски съдове с максимални размери, позволяващи преминаване през канала според старите му размери), които могат да пренасят до 14 000 контейнера. Това е над три пъти по-голям товар, отколкото можеше да бъде превозван досега по водния път.




През канала ще могат да преминават и танкери като пренасящите втечнен природен газ, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари. За да запази конкурентността на канала в световния транспорт и търговия, Панама се реши да започне огромния проект, разчиствайки 150 милиона кубични метра пръст и скали.


За построяването на новите шлюзове са използвани 2 млн. тона цимент и 192 000 тона стомана (19 пъти повече от използваните за Айфеловата кула). През изминалите години на строежа са работили близо 40 000 души.
Мегапроектът струва най-малко 5.25 млрд. долара. Ръководството на канала оспорва преразход от 1.6 млрд. долара, обявен от строителната компания Джи Ю Пи Си (GUPC), и ако компанията спечели спора, стойността ще нарасне.


На входовете от Атлантическия и Тихия океан са построени нови системи от шлюзове и са прокопани нови канали за достъп, а ширината и дълбочината на самия плавателен път са увеличени. В бъдеще по-малките кораби ще използват стария маршрут, а по-големите - новите шлюзове.


През Панамския канал преминават 35-40 кораба дневно. Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.


След разширяването 96% от всички кораби в света ще могат да минават през шлюзовете ни, посочва Моника Мартинес, говорителка на службата, управляваща канала. По думите й се очаква преносът на товари да се удвои от сегашните 300 млн. тона годишно до 600 млн. тона.


От контролната кула в Коколи на тихоокеанския бряг пазачите наблюдават шлюзовата система, която е разделена на три камери. Всяка камера е дълга 130 метра, 16.7 метра широка и 10.6 метра дълбока. За отварянето и затварянето на вратите са необходими около 5 минути и около 3 часа за повдигане на кораба с 28 метра до нивото на езерото Гатун, през което трябва да се мине на път към Атлантическия океан.


Подобрен метод


От съображения за сигурност всички системи са дублирани - вратите, двигателите, електрониката, дюзите.
Панамският канал почти никога не е бил затварян - това се е случвало само три пъти за последните 100 години.


Заради недостиг на вода обаче понякога се е налагало трафикът да бъде намален. При старата система водата, използвана за шлюзовете, се оттичаше в морето. Новата система обаче използва девет басейна, всеки с размерите на около 18 олимпийски плувни басейна, които позволяват около 60% от водата да се използва повторно.


Разширяването на Панамския канал вече оказва влияние върху корабоплаването в региона. Множество градове са модернизирали пристанищата си, за да могат да обслужват кораби от клас Постпанамакс, инвестирайки стотици милиони долари. Очаква се в САЩ 10% от пристигащите контейнери да се прехвърлят от западното към източното крайбрежие, сочи проучване на Бостън кансълтинг груп (Boston Consulting Group)

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Любопитно

    самолетоносачи могат ли да преминават ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Сериозна работа...

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  3. 3 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Тиквоний щеше да го направи от асфалт.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  4. 4 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 828 Любопитно

    Осигурен стабилен доход, защо се лакомят и с далавери с офшорки?

  5. 5 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Браво на природата, че е създала възможности за преминаване и съкращаване на хиляди километри. Браво на човека, че се възползва от това.

  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 888 Любопитно

    Боко ли ще го открие?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 900 Весело

    Няма лентички,няма ножици.... няма самохвалство и "бисери".
    Много са скучни тези панамци

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  8. 8 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 277 Неутрално
  9. 9 Профил на today
    today
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Хората за 5 млрд какви чудеса направиха, а тука за 1 млрд изцвъкаха Цанков Камък.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  10. 10 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Не виждам защо се хвалят. Жужик Путин може и ще построи мост от салове между Чушка и Керч. А зимата ще вози по леда доставки до гладните кримчани :-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  11. 11 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 722 Весело

    До коментар [#9] от "today":
    „Хората за 5 млрд какви чудеса направиха...“
    И в Берлин също, и в Берлин...Летището, което трябваше да бъде открито в 2012 и да струва 2.5 милиарда е с переспектива 2018/2019 и скромната цена от 9 милиарда...Наш Бочко взема пример от тях...

  12. 12 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 722 Весело

    Иво, това е нов пирон в ковчега на американския империализъм...

  13. 13 Профил на Книжовник
    Книжовник
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Баце сигурно си къса потника от яд, че няма той да пререже лентата...

  14. 14 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2722 Любопитно

    Чудо голямо, толкова труд и цимент за да вземат 5 млрд с някакъв си канал. При нас същите пари ги отмъкнахме в КТБ само с няколко подписа

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 788 Неутрално

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]самолетоносачи могат ли да преминават ?[/quote]
    Едва ли, заради разширението на палубата вероятно ще запецнат в шлюзовете.

    [quote#14:"Fred"] При нас същите пари ги отмъкнахме в КТБ само с няколко подписа[/quote] Ще видиш, че дори и подписи не са сложили.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2625 Весело

    Текста е за всички считащи инфраструктурата за по маловажна от увеличението на пенсии , помощи , детски и други благини използвано за ръст на потребление на тоалетна хартия...

  17. 17 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Стига плюхте бе, форумците, все някой друг ви е виновен - империализмът, евреите, преди 10 - царят, сега Б.Б., след него - някои друг... Как не разбрахте, че трябва ЕЛЕМЕНТАРНА хигиена на мисълта! Приличате на шопа от вица за Ниагарския водопад, каквото и да ви говорят, вие все вашето си приказвате!

  18. 18 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 934 Неутрално

    За 5 милиарда оправиха целия канал.
    Тук за 250 милиона един тунел !!!

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    [quote#18:"valtoro"]За 5 милиарда оправиха целия канал. [/quote]
    Същите пари нашите комундери ги откраднаха за 10 години чрез Троен шлем и КТБ.

  20. 20 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 904 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.[/quote]


    Е! Избиха рибата с това изказване!
    Ще се прибавят и по-големи кораби, към тия, които можеха да преминават досега! Освен ако увеличения брой кораби, не доведе до спадане нивото на езеро Гатун, което служи за запълване на шлюзовете.

    Да разлая троловете!!
  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#17] от "emilm13":

    И като Ганю на изложението в Бурже, всички се възхищавали "колко нависоко лети тоз самолет", само Ганю се изцепил "кво ли шъ стане ако падне оттам..."

  22. 22 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2434 Весело

    "През канала ще могат да преминават и танкери като пренасящите втечнен природен газ, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари"

    кремъл харесва това

    Use your Illusion
  23. 23 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1069 Любопитно

    А казват, че размера, мямал значение...

    Форумът е в будна кома...
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Защо да вдигат шум? САЩ работят делово и целенасочено като постоянно оптимизират пътищата си. Този канал се използва в 90% от случаите за превоз на товаро между източното и запад от крайбрежие на САЩ.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Поправка: товари вместо товаро

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Поправка 2: западното вместо запад от

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Весело

    Аз отбелязах събитието по подходящ начин - купих си една прекрасна лека панамена шапка за лятото. И то направена не от който и да е, а от Стетсън.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  28. 28 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 897 Весело

    Една,хубава новина,относно това как хората по света правят чудеса с цел собственото си добруване,усрана от приказките на много" умни" българи в този форум.

    Ръй! Ръй!
  29. 29 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3692 Весело

    До коментар [#27] от "Wagner":

    Провери ли сламата да е от панамската трева, да не са ти пробутали нещо правено в Китай ( то кое сега не е правено там, включително и Стетсън)?

  30. 30 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Египет за 2 години направи втори суецки канал. Панама за 9 втори панамски канал. Работят хората и инвестират. Браво.

  31. 31 Профил на Wagner
    Wagner
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#29] от "daskal1":

    Не ме подценявай! Аз купих шапката в магазин, който е нещо като представителен на Стетсън. Шапката е супер качество. И цената също беше супер - почти 80 долара.

    Знанието е велика сила. Само незнанието може да до обори.
  32. 32 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 810 Разстроено

    [quote#30:"primaxm"]Панама за 9 втори панамски канал. Работят хората и инвестират. Браво. [/quote]
    На запад тлее голям скандал заради лошо качество на СМР, протичане на бетона, икономисване на материали...!?
    Експлоатиращият персонал казва, че навигирането е почти невъзможно, защото каналът е направен по-тесен...!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  33. 33 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Весело

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]самолетоносачи могат ли да преминават ?[/quote]
    Руските - да! Хората за 5-6млрд долара правят ЧУДЕСА, а някои североазиатци - нищо, за двойно повече.....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK