Близо 30 хиляди кюрди протестираха в Кьолн срещу политиката на Ердоган

Близо 30 хиляди кюрди протестираха в Кьолн срещу политиката на Ердоган

© Wolfgang Rattay, Reuters



Близо 30 хил. кюрди, включително мнозина, носещи знамена с образа на намиращия се в турски затвор лидер на Кюрдската работническа партия (ПКК) Абдуллах Йоджалан, се събраха днес на демонстрация в германския град Кьолн, съобщиха ДПА и "Асошиейтед прес".


Организаторите казаха, че демонстрацията е замислена отчасти като протест срещу военната намеса на Турция в Северна Сирия и диктаторското според тях поведение на турския президент Реджеп Тайип Ердоган.


Демонстрантите настояха за освобождаване на Йоджалан, който излежава доживотна присъда от 1999 г., и протестираха срещу политиката на Ердоган.




Организаторите заявиха, че демонстрацията е насочена също против нападенията на Турция срещу кюрдски бойци в Сирия и срещу широкообхватната чистка, предприета от Анкара в армията и администрацията след неуспешния опит за преврат през юли.


Кьолнската полиция разположи над 1000 служители на реда, за да предотврати проблеми. Полицейският началник Юрген Матис заяви, че изображенията на Йоджалан са позволени, но на демонстрантите няма да бъде разрешено да показват символи на забранената Кюрдска работническа партия.


Преди месец близо 40 хил. души се събраха на същото място, за да осъдят опита за военен преврат в Турция и да покажат подкрепа към Ердоган.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    Време е този изстрадал народ да се изправи и да вземе своята независимост!
    Щом падне султана а това ще е скоро, ще има геополитически изменения със сигурност!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1204 Весело

    30 хиляди кюрди + 40 хиляди турки -- Кьолн се е превърнал в любимия град на мути Меркил явно.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  3. 3 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    събуждат се...
    дали няма да е късно за другите турци да се събудят, когато се огледат и видят телената ограда около душите им, посроена за няколко месеца от ер-доган.

  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2373 Весело

    Размахват си нацистки символи и хич не им пука... На бившите гедерманци душевен оргазъм.

  5. 5 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1001 Любопитно

    Защо не протесторат в Турция срещу Ердоган?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    [quote#1:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Време е този изстрадал народ да се изправи и да вземе своята независимост! [/quote]
    Това го кажи на твоя любимец Путин, който благослови политиката на самозабравилия се Ердоган!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Причините за демонстрацията на кюрдите в Кьолн е отлична. Но да бяха си оставили знамената с образа на Апо в килерите или да бяха ги изгорели. Защото Йоджелан се асоциира с умишленото избиване на 40 хиляди турци. Непростимо е! От което най вече ще се облагодетелства мисията на ErdoGONEщината при избиването на толкова кюрди. Край нямат с избиванията! И така до края на света.

  8. 8 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2620 Неутрално

    Приятелят на Ердоган, другарят Путин, отново предаде кюрдите.

  9. 9 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пешката":

    Не точно. Провинцията в която се намира Кьолн е много гъсто населена. Има много на брой големи градове с население около 500 000 души, които са на разтояние не повече от 50 един от друг. Провинцията е с площ от 34 000 квадратни километра и с население от близо 18 милиона жители. https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_St%C3%A4dte_und_Gemeinden_in_Nordrhein-Westfalen

  10. 10 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не става с протести на три хиляди километра

    властта ражда паразити
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 4869 Неутрално

    Кюрдите заслужават държава. Обещавана им е от поне 100 години. Но там няма нефт и те няма влиятелен съюзник. За тях имаше една много интересна фраза на Хенри Кисинджър - нещо в смисъл да не се смесват интересите с човещината.
    Не виждам причини обаче това да бъде в Германия. Това, както и предния митинг на Ердоган е изнасяне на национални проблеми другаде.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    [quote#5:"Крадолюб ДемоКРАДов"]Защо не протесторат в Турция срещу Ердоган?[/quote]

    А защо не протестират в Рассия срещу Късото?

  13. 13 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    "диктаторското според тях поведение на турския президент Реджеп Тайип Ердоган."

    Не само спрямо тях е диктаторски

  14. 14 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 691 Любопитно

    До коментар [#2] от "Пешката":

    10% от населението...не е толкова много.
    В столиците е между 25% и 50%...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  15. 15 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Организаторите казаха, че демонстрацията е замислена отчасти като протест срещу военната намеса на Турция в Северна Сирия
    =========
    От части , от парчета , истината е друга. ....
    ==========
    Днес турската армия и опозицията , ликвидираха 147 терориста.
    Поне официалната цифра е тази . Терора в Турция е на привършване . Вече ги няма и гюленистите , да саботират военните операции.
    А Америка ги изостави напълно и в момента са в безизходица.

    Bukalemun
  16. 16 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#12] от "4ort": Защото ще ги убият.

  17. 17 Профил на cikita_cikita
    cikita_cikita
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Да вземат да се образоват и работят честно ,а не да произвеждат и продават наркотици ,да продават нелегално оръжие и най-вече да избиват мирно население и да извършват атентати в Р.Турция и очакват разбиране ,няма как да стане.Това което те правят беше някъде по на запад, техните ,,благодетели,, друга песен щяха да пеят.....

  18. 18 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#17] от "cikita_cikita":

    Този съвет към всички световни правителства ли е?
    Щото е на място...

    властта ражда паразити
  19. 19 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    На специалистите на географската стратегия :
    В момента има прочистване в град Чобанбей и после целта е да се съедини дъгата между Чобанбей и Мюнбич. Само 25 километра остана , това да стане. Така практически Турция няма да граничи с ДАЕШ. А това плаши пккарите понеже коридорите им за бягство не остават.

    Bukalemun
  20. 20 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Любопитно

    Аа знамената на кюрдите са идентични на (хайде да не казвам на кои, за да не се обиди някой/някоя).

  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nazlim S":

    И аз това викам, да зарежат идеологията на тоя. Има по-добра: https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Anar%C5%9Fist_kom%C3%BCnizm
    :-)

    властта ражда паразити
  22. 22 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    Немците голям таралеж си вкараха в гащите с тези турци които приютиха. Тепърва ще има да се бият на тяхна територия както го правят вече афганистанци, пакистанци и подобни. Прав беше Костов навремето "Не искаме бежанци защото заедно с тях ще дойдат и проблемите им". Но се полакомиха немците за евтиният турски гастарбайтер, тепърва ще им излиза през носът тази лакомия.

    Иначе аз подкрепям кюрдите, с толкова упорита борба за независимост си заслужават собствена държава. Заслужиха уважението ми когато видях, че не подлагат жените си на такова унижение както турците, равноправни са.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nazlim S":

    Само дето не разбрах кой идиот е включил в статията Йоджалан. Чомски също не пасва. Урсула Ле Гуин - иди дойди, макар че според мен е по-скоро троцкистка.

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Весело

    30 хил. кюрди, включително
    ===========
    Сега вече сами си го изпросиха......
    Последния митинг в подкрепа на Ердоган бе около 40 хиляди .
    Умишлено не се превиши цифрата за да нямаше инциденти.
    Сега като им организираме един 150 хиляден митинг в Кьолн , ще видят чие магаре е мъжкото

    Bukalemun
  25. 25 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#23] от "Николай Теллалов": Без образа на Йоджалан на т.нар. Апо, кюрдите биха получили подкрепата на турските секуларисти. Несъмнено! Но със знамената, които са развели ще си остане само, като страгъл.

    Кюрдите трябва да търсят начини, за да се обединят с интелектуалците, с интелегенцията, с елита на Турция. А това са секуларистите.

  26. 26 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално
  27. 27 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    "Демонстрантите настояха за освобождаване на Йоджалан, който излежава доживотна присъда от 1999 г., и протестираха срещу политиката на Ердоган."
    Турция е правова държава и освобождаването на който и да от затвор е в прерогативите на турския съд.Време е да нау4ат.

    ne mutlu türküm diyene.
  28. 28 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Тези пак какво недоволстват!

  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#25] от "Nazlim S":

    Ами групите на анаршстите в Турция отдавна обединяват турци и кюрди.
    Йоджалан си е сталинист, през последните няколко години се заприказва, че бил едва ли не преразгледал възгледите си, в което не вярвам никак.

    властта ражда паразити
  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    видях, че не подлагат жените си на такова унижение както турците, равноправни са.
    =========
    Точно обратното. ...
    В продължение на 20 години , кюрдските жени раждаха деца насила , знаейки ,че рожбите им ще бъдат насила иззети от терористите на пкк. Мислеха , че вършат благо дело ,но вече разбраха ,че са сгрешили и съжаляват. А на изток , жените на кюрдите въобще не ги смятат за хора. Доказано с хиляди факти.
    До коментар [#22] от "Fred":

    Bukalemun
  31. 31 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#27] от "hasanço":

    Всяко правителство е съзаклятие срещу свободата на човечеството.

    Сещаш ли се кой го е писал това?
    Същият, който с четата е мъкнал сандъци не само с патрони, но и с позиви, започващи с обращението "Топрак кардашлар".

    Затворите трябва да се рефрмират - с багери и накрая с валяци.

    властта ражда паразити
  32. 32 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#29] от "Николай Теллалов": Ами Селяхатин Демирташ е по приемлив от Йоджалан. Защо ли? Защото най малкото не е подстрекател на умишлени убийства срещу турците. За това и запада го приема с отворени обятия, като надеждата за кюрдите в Турция.

  33. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#32] от "Nazlim S":

    Не приемам движения, които се фокусират върху фигурата на някакъв вожд.
    Особено вожд, готов на компромиси с държавна машина.
    Турци и кюрди се разбират без и въпреки държавата, тя ги настройва и насъсква едни срищу други. В случая държавата е турска, но и кюрдска държава ви правила същото, защото държавност означава насилие.

    Федерация на прякодемократични общности изобщо не поражда такива проблеми.

    властта ражда паразити
  34. 34 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Весело

    [quote#22:"Fred"] Заслужиха уважението ми когато видях, че не подлагат жените си на такова унижение както турците, равноправни са.[/quote]
    Леле!!Никой ли не ти каза 4е пропаганден текст , се пе4ата на ка4ествена хартия
    Новините за убийство на 4естта от Турция са техен приоритет.Дрън дрън ярина.

    ne mutlu türküm diyene.
  35. 35 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Теллалов":

    (-) от мен.Аз съм тур4ин и съм за държава

    ne mutlu türküm diyene.
  36. 36 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#35] от "hasanço":

    Аз пък мислех, че първо си човек.

    Твоя си работа.

    властта ражда паразити
  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#22] от "Fred":

    Не са ги приютявали. Те им бачкаха всичко онова, което немците смятаха за непрестижна работа.
    Макар че, обикновено чорбаджията винаги казва за ратаите си "приютих ги".
    Все едно той работи вместо тях, хмък.

    властта ражда паразити
  38. 38 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#36] от "Николай Теллалов":

    В гре6ка си.Слу4ва се на всеки. Не се кори.

    ne mutlu türküm diyene.
  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    .Аз съм тур4ин и съм за държава
    ===========
    А каква да е държавата ? Силна и могъща , здраво стъпала на земята и отстояваща своя интерес и стратегия.....
    Днес, в тия странни и опасни времена , тия критерии са от първа необходимост. Точка ! До коментар [#35] от "hasanço":

    Bukalemun
  40. 40 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#39] от "eti":

    Естествено.

    ne mutlu türküm diyene.
  41. 41 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#37] от "Николай Теллалов":

    Ники, прав си. Но ако трябва да бъдем коректни, трябва да признаем, че немците тогава не са ги искали турците. Аденауер е приел първите турци (било е политическо, а не икономическо решение). Та турците са били нежелани и не са се радвали на добър прием и отношение от страна на немците.

    Хубаво е да прочетеш, какво казва също така Helmut Schmidt през 1982-ра:

    „Mir kommt kein Türke mehr über die Grenze.“ = Повече турци няма да ми минават границата!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    трябва да признаем, че немците тогава не са ги искали турците. Аденауер е приел първите турци (
    ==========
    Хайде сега мераци .
    Тогава защо Аденхауер е предпочел ИМЕННО турците ?
    Французи да бяха докарали или някои други. .....
    След войната ,Германия е една нула и благодарение на турците стана световна икономика. Араби да бяха докарали или негри , американци , скандинавци......
    Днес лошото нали отмина и е лесно да се развиват теорийки.....
    До коментар [#41] от "EP":

    Bukalemun
  43. 43 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#42:"eti"]Хайде сега мераци .
    Тогава защо Аденхауер е предпочел ИМЕННО турците ? [/quote]Той не е предпочел, бил е принуден, по това време е такава бедност и безработица в Турция, станала наскоро партнер на НАТО.
    А НАТО се бои от бунтове и преврати там и "съюзниците" от САЩ принуждават Германия да приеме гастарбайтери от Турция.
    Иначе немското правителството иска италианци, португалци и испанци за работници.



  44. 44 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#42:"eti"]Германия е една нула и благодарение на турците стана световна икономика[/quote]
    Ха, ха, ха....

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Весело

    До коментар [#43] от "Ixquick":
    Иначе немското правителството иска италианци, португалци и испанци за работници.
    =======
    То с искане не става
    Да беше ги взело. Нали казвам , номера е до чакъла....а като почне асфалта , шофьор бабаити много !

    Bukalemun
  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7938 Неутрално

    Защо не отидат да протестират в Турция. Каква полза да протестират в Германия.

  47. 47 Профил на Vahdettin Kurdi
    Vahdettin Kurdi
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Дневник, кога най-после ще кажете в какво се изразява политиката на Ердоган към кюрдите? Като Ви е страх да анализирате, поне кажете фактите, бе. Кажете, че Ердоган след оладяването на Джераблус се насочи към Чобанбей . Ердоган се кани да гони терористи на сирийска територия по протежение на цялата граница - 877км. Според Ердоган във всички земи, в които живеят кюрди има терористи! Използва сложната международна обстановка, за да гази кюрдите на свобода. Всеки кюрд, който вдигне глава на колене. Това е.

  48. 48 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 893 Неутрално

    30 000 тая Германия се напълни
    с анадолци !!!

  49. 49 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#42] от "eti":

    Ети, това, че турците били построили Германия...са лъжи! И ти го знаеш, и аз го знам.

    Немците не са искали да вземат никого! За какво им е било - това е било 15 и повече години след войната. Айде да не си говорил глупости, ами да помислим, как така турците (тогава са дошли много малко турци) са причината Германия да се развие.

    Тогава в Германия са дошли много повече гърци и италианци от турци. Ама да си чул, гърците и италианците да се бият в гърдите, че са двигнали Германия на крака след войната?

    Колко немци са умрели във войната - 10 млн. Колко са били немците тогава? 65 МИЛИОНА! И ти викаш, 50 000 турци са причината за развитието на Германия.

    Понякога пишеш верни неща, ама като стане дума за Турция и турците...лъжи!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  50. 50 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#42:"eti"],Германия е една нула и благодарение на турците стана световна икономика.[/quote]

    Ети, провери кога са дошли турците в Германия и не ми говори за времето след войната!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  51. 51 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#41] от "EP":

    Никъде не искаха чужденците. Но ги наемаха за работа.
    А сега се чудят защо нямало интеграция!
    Ами от десетилетия им показват неприязън, но не се гнусят да им работят!

    Испанци имаха. Стотиците хиляди избягали от франкистите. Но не бяха достатъчно.

    Хем сърби, хем боли.

    властта ражда паразити
  52. 52 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ixquick":

    Благодаря за коректната информация.

    Това са факти и в книгите го пише, но Ети-то тия книги не ги е прочел!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  53. 53 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ixquick":

    Горкият той принуден. Ами когато някой не е съгласен с нещо, вдига скандал и напуска работа.

    Трябваше ли им работна ръка? Трябваше. Приеха ли я накрая? Използваха ли я? Промениха ли си отношението, нещо като благодарност, че им помогнаха, и то за ниски заплати?

    На белия господар все нещо му е криво, хмък.

    властта ражда паразити
  54. 54 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#51] от "Николай Теллалов":

    Немците тогава са приели турци по политически причини.

    Това са фактите!

    А "германското икономическо чудо" е пропагандна измислица, защото по това време икономиките на всички европейски държави са били в супер подем.

    Германското икономическо чудо са наци-концерните от Хитлерово време, чиято производствена инфраструктура не е пострадала много от войната. Че дори и аутобаните, дето Хитлер е построил...ама карай дълга история.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  55. 55 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Теллалов":

    Ники, преиначаваш исторически факти.

    Вземи прочети малко история.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  56. 56 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 553 Неутрално

    [quote#11:"penetrating"]Кюрдите заслужават държава. Обещавана им е от поне 100 години. Но там няма нефт[/quote]

    Всъщност, има нефт. По-конкретно - в иракски Кюрдистан.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  57. 57 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#54] от "EP":
    Къде коментирам икономическото чудо?
    Възразяваш не на мен, а на собствените си тълкувания на моите думи.



    До коментар [#55] от "EP":

    Добре, ще прочета. Кое точно?
    Щото не съм посочил някакви факти, за да ги преинача. Дал съм мнение.
    Ако е грешво обори го, но само не ми приписвай нещо, което не съм направил.

    властта ражда паразити
  58. 58 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#57] от "Николай Теллалов":

    Е нали лъжата е, че им трябвала работна ръка за германското икономическо чудо.

    Това просто не е вярно!

    По същия начин в момента се приемат мигранти, което обаче не е заради липсата на работна ръка. То че има глад, има, но гладът е за специалисти, а не за нискоквалифицирани. Немците работят по касите на супер-маркетите, по рецепциите на хотелите. На немците им трябват хора за ИТ и за конструкция на роботи!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  59. 59 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#54] от "EP":

    Баш ме брига по какви причини са ги приели!
    Приели са ги! Изопачавам ли нещо?
    Ползваха и ползват труда им. И това ли е изопачено?
    Немци не искат да работят това, което работят турците. Тук какво съм изопачил?
    Аденауер не щял, ама кандисал. Пак ли изопачено?
    Като не е щял, да е подал оставка - това е мое мнение, няма как с него нещо да изопача. Когато човек не иска нещо, отказва го и си плаща последиците. Ако не му стиска да откаже - пак плаща последици. И не е извинение за нищо.
    Тук какво изопачих?
    Каква история да прочета? Някъде пише ли какво мнение трябва да има Николай Т. по това или онова историческо събитие?

    властта ражда паразити
  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Ети, това, че турците били построили Германия...са лъжи! И ти го знаеш, и аз го знам
    ========
    Това е така , но има нещо друго.
    Ако нямаше кой да върши " черната " работа , германците щяха да са принудени да почнат от абсолютната нула.
    Новите следвоенни финансови облаги тласнаха турците да запълнят тази дупка. Кога ли не са го правили. В природата им е да изминават големи разстояния и да създават нови държави. ...
    По важно е друго.
    Макар и неинтегрирано , турското общество в Германия не е някакъв тумор а напротив. За разлика от арабите , турците са друга бира. Нито терор правят , нито са анти държавно настроени. До коментар [#49] от "EP":

    Bukalemun
  61. 61 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#59:"Николай Теллалов"]Ползваха и ползват труда им. [/quote]

    Естествено, че са ги използвали. Никой не е казал, че не са!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  62. 62 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#60:"eti"]Ако нямаше кой да върши " черната " работа , германците щяха да са принудени да почнат от абсолютната нула. [/quote]

    Ети-то...от каква нула ми говориш ти. Та турците са дошли години след края на войната. Моля ти се, провери кога са дошли турците - тогава вече Германия си е била решила проблемите.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  63. 63 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#60] от "eti":


    И сега да не си помислиш като Николай по-горе, че аз твърдя, че турците не са били работили.

    Напротив, на всеки му е ясно, че турците са бачкали от първия ден в Германия. Това е неоспорим факт.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Гневно

    Е нали лъжата е, че им трябвала работна ръка за германското икономическо чудо.

    Това просто не е вярно!
    =======
    Е стига вече !
    Как да не е верно ?
    Всичките ми познати и бащите им , и до днес разправят как са рекламирали Германия в Турция по онова време.
    Направо с камиони са ги събирали от полята и селата , убеждавайки ги колко много пари и работа е имало......
    Филми има дори по темата. Питай някой турчин там за филмите на Кемал Сунал , за алеманията. Комедийни филми..... До коментар [#58] от "EP":

    Bukalemun
  65. 65 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti":

    Ети, какво общо има това, че са рекламирали?

    Нали ти казваме, че всичко е било поради политически причини. Няма нищо общо с германското икономическо чудо.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  66. 66 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#58] от "EP":

    Разправяй се с този, който го е казал, не с мен.

    властта ражда паразити
  67. 67 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    И сега да не си помислиш като Николай по-горе, че аз твърдя, че турците не са били работили.
    ==========
    Не съм човек който мисли за неща , в които е сто процента убеден.
    Германия пак щеше да е държава , но в никакъв случай не и такава , каквато е в момента.
    Тогава турците просто са спестили на германската държава около 40 ....50 години. Така Германия е погледнала в по широк спектър. Неуспоримо е това. До коментар [#63] от "EP":

    Bukalemun
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Нали ти казваме, че всичко е било поради политически причини.
    =========
    Ако ще и климатични да са , фактите са си факти !
    Пак питам , защо ИМЕННО турци ?
    Хиляди народи има по света......
    Та Турция дори не е и съседна държава на Германия ???
    До коментар [#65] от "EP":

    Bukalemun
  69. 69 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#68] от "eti":

    Точно турци по политически причини - тогава са приели Турция в НАТО и Аденауер е бил принуден да подпише разни неща. Целта е била да се подобри малко положението в Турция. Да не забравяме, че тогава Германия е правила това, което са нареждали да прави!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  70. 70 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    [quote#65:"EP"]Нали ти казваме, че всичко е било поради политически причини. Няма нищо общо с германското икономическо чудо.[/quote]
    Хмм.А какви са полити4еските при4ини за приемане на гастарбайтери от турско?

    ne mutlu türküm diyene.
  71. 71 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#69] от "EP":

    Ок.Разбрах.

    ne mutlu türküm diyene.
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Ердоган се кани да гони терористи на сирийска територия по протежение на цялата граница - 877км
    =========
    И какво е лошото в това ?
    Всяка нормална държава си брани границите .
    А щом от съседната държава има ракетни нападения , тръгва и с тях да се разправя. До коментар [#47] от "Vahdettin Kurdi":

    Bukalemun
  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Весело

    Аденауер е бил принуден да подпише разни неща. Целта е била да се подобри малко положението в Турция.
    ========
    Значи .....убиваш ме с тия среднощни бисери. Кой ви учи на тия работи ?
    Аденхауер е бил един от играчите за времето си ! Нищо и никой не е бил в състояние да го принуждава за каквото и да е. ...!
    Добре , така да е.....за трети път питам , защо ИМЕННО турци ?
    Скандинавците не са ли хора ? Испанците, италианците. ......списъка е дълъг. От Алжир например. До
    коментар [#69] от "EP":

    Bukalemun
  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3785 Весело

    да не си помислиш
    =========
    Виж ! С риск да ме баннат (знай си цената ) , ще ти дам един пример :
    Преди 3 години Норвегия , най официално поиска от Турция около 150 хиляди мъже. Условията бяха прости....
    Максимум 35 години , неженени и със средно образование.
    За останалите ангажименти , Норвегия отговаряше.
    Но проекта не бе сполучлив. Турската страна го саботира. До коментар [#63] от "EP":

    Bukalemun
  75. 75 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#61] от "EP":

    Тогава?

    Ти да не намекваш, че Германия си е късала от залъка, за да храни лентяите турци?
    Олеле.
    И после аз съм бил изопачавал нещо...

    Ако допуснем за миг, че това е вярно, тогава излиза, че Аденауер е бил подлец на подлеците (и то не по критериите на анархист като мен, а на стандартен държавофил). И пълен глупак. А немците - до един тъпачета.
    Ами тогава да мрат. Защото са олигофрени. И то малодушни.

    Моля, не хленчете повече за европейска цивилизация. Това е цивилизация на дебили и по-добре да загине.

    Така излиза.

    властта ражда паразити
  76. 76 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#69] от "EP":

    Аха.
    Ами щом германците са преглътнали това (ако е истина), то не заслужават капка уважение и съчувствие

    властта ражда паразити
  77. 77 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#70] от "hasanço": Лентяйство. Поради лентяйството на немците.

  78. 78 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#77] от "Nazlim S":

    Не е точно лентяйство. Престиж е. Възпитани са да оценяват себе си като нещо повече от останалите народи.
    Крайно вредна нагласа.
    Отнася се не само до немците.

    властта ражда паразити
  79. 79 Профил на op
    op
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#47] от "Vahdettin Kurdi":

    И Джераблус и Чобанбей бяха под управлението на ДАЕШ сега вече не са.И за какво протестират тези кюрди защитават ислямистите от тези територии или не им излязоха тънките сметки те да завземат тези земи и да избият и изгонят местното арабско и тюркменско население и да заселят на тяхно място кюрди.В завзетите земи от тях точно това правят и САЩ се правят,че не ги виждат нали им са съюзници, но арабите няма да ги забравят.

  80. 80 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#73:"eti"]Добре , така да е.....за трети път питам , защо ИМЕННО турци ? [/quote]Както казах, Турция по това време е бедна селскостопанска страна с много дългове, безработни, ниско образование, бум на населението.
    Германия не може да се противопостави на искането на САЩ, защото няма мирен договор със съюзниците, т.е. тя е окупирана страна, васал, без суверенитет, Аденауер не може да протестира.
    По принцип гастарбайтерите идват в Германия не по молба на Германия, а от другите страни, опцията е винаги за няколко години.
    1955 от Италия около 4 млн., до 1970 голяма част се връщат, остават 500 000
    1960 Испания 270 000/до 1973 остават 120 000
    1964 Португалия 230 000/до1987 остават 70 000

  81. 81 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#73:"eti"]Добре , така да е.....за трети път питам , защо ИМЕННО турци ? [/quote]1961 договорът с Турция
    Цялото правителство, населението, са против гастарбеитери от Турция, заради Културните Различия, католическата църква е все още силна.
    Аденауер отстъпва чак август 1961г, когато започва строежът на Стената, натискът от САЩ е изключителен, трябва да се стабилизира Турция, защитник на НАТО от юг срещу Варшавския пакт.
    До 1972г когато официално договорът е спрян идват 500 000 турски Селскостопански Работници, условието е без семействата, и да се върнат в Турция след няколко години, да бъдат от европейската част на Турция(което не се спазва).
    Германия ги обучава, получават някаква професия.
    След 1972г идват Останалите 3 Милиона, които представляват Семействата им с Децата, бабите, Дядовците, по закона за събиране на семействата.
    Така че най много са гастарбайтерите от Италия.





  82. 82 Профил на Vahdettin Kurdi
    Vahdettin Kurdi
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#79] от "op":

    Колега, в бг пресата може и да не пишат, но в тр пресата съвсем открито си казват, че подкрепяната от турция "Свободна сирийска опозиция" превзема сирийските села, които са под контрола на кюрдските бойци. А ти да си чул за някакви сериозни сблъсъци с Даеш? НАТО ( включително Турция) уж е съюзник с кюрдските бойци!

    И нещо много важно. Сирийските кюрди воюват за собствената си родина. Турската армия каква работа има там?

  83. 83 Профил на Vahdettin Kurdi
    Vahdettin Kurdi
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#72:"eti"]Всяка нормална държава си брани границите .[/quote]
    Дрън дрън. Ти слуша ли днес премиера ти?

  84. 84 Профил на op
    op
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#82] от "Vahdettin Kurdi":

    Колега,погледни на картата Джераблус и другия град под чий контрол бяха и тогава пиши.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK