Започват честванията на 500 години от началото на Реформацията

В Лунд са подсилени мерките за сигурност, макар интересът на шведите и на медиите към визитата на папата да е относително малък.

© Reuters

В Лунд са подсилени мерките за сигурност, макар интересът на шведите и на медиите към визитата на папата да е относително малък.



С литургия, водена от папа Франциск, в южния шведски град Лунд днес започва годината, посветена на половинвековния юбилей от началото на Реформацията - дълбоко идеологическо разделение в католическата църква, довело до кървави гонения, войни, погроми, но и до появата на нови църкви, институции, договорености и морал, на в значителна степен оформили съвременния свят.


Има нещо символично, че това става при първото от 30 години посещение на папа в страна, която е една от най-светските в света, има лутерански хомосексуални епископи, отделни гробища за атеисти и едни от най-либералните разбирания за секса и абортите. Проучване на WIN-Gallup показа през миналата година, че 80% от шведите се обявяват, за "нерелигиозни" или "категорично атеисти", а според други допитвания данъчната служба е харесвана повече от лутеранската, църква, припомня "Ройтерс".


На 31 октомври 1517г. Мартин Лутер окачва на портата на Дворцовата църква във Витенберг своите 95 тезиса с критики към ръководството на Църквата, корупцията в нея и отношенията ѝ към паството. Това е прието и за символичното начало на Реформацията, макар историците да са единодушни, че Лутер не искал да предизвика револция и схизма, а само реформи.




Тази година в Германия лидерите на католическата и на водещите протестантски църкви разпространиха съвместно изявление с призив "да излекуваме спомените" за миналото разделение. Папа Франциск също опитва да сближи църквите, но и от двете страни има консервативни среди, които са против това.


В протестантските среди се чуват въпроси дали наистина Реформацията е приключила и постигнати ли са целите ѝ или тя се нуждае от нов тласък.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Оправете текста, не е "половинвековния юбилей от началото на Реформацията " а 500 годишния, ако е "удобно" да се нарича юбилей!!!
    Те в Европа сисяндокуз църкви и вери, ние искаме да имаме рабиране с арабите в Близкия изток!?!? Ще стане, ама след 500 години....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  2. 2 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Реформацията - най-великата революция в историята на човечеството. Революция в умовете на хората.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  3. 3 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Не, Реформацията не е постигнала целите си, но определено има сериозни постижения. Които, разбира се, бледнеят на фона на богоугодните достижения на православието и католицизма. Но празник все пак имат хората, да им е честит.
    Да им е честит празника и на тези малки и големи глашатаи на православието, които се опитват да летитимират себе си като плюят Реформацията, ползвайки се обаче в пълна мяра от нейните материални постижения и дори парадийки с тях. А и всъщност мислейки и живеейки точно като протестанти, и то лоши протестанти.

  4. 4 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Реформацията е изкарала Европа от тъмното Средновековие. Благодарение на Лутер днес живеем в светско общество, а не в ретрограден мизантропски патриархат.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  5. 5 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Е, айде сега - "половинвековния" юбилей. И десетгодишен юбилей от края на тридесетгодишната война.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    [quote#1:"boby1945"]Те в Европа сисяндокуз църкви и вери, ние искаме да имаме рабиране с арабите в Близкия изток!?!? Ще стане, ама след 500 години.... [/quote]
    В Сервна Европа вече има и има лутерански хомосексуални епископии,Саудитските Фонданции на уахабити плащат за нашите роми сунити .... пред тези тенденции от северозапад и изток как ще изтърпим нови 500 години?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Като се върнат в православието ще имат повод за празнуване.

  8. 8 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Добре е,че модерният папа Франциск посещава и страни,където Реформистката църква е преобладаваща!

  9. 9 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2749 Весело

    До коментар [#2] от "simval":
    "Реформацията - най-великата революция в историята на човечеството."

    Най-велика е Великата октомврийска революция! Аз лично съм представил това твърдение на няколко изпита и устно и писмено.

    подпис
  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Ислямът трябва да изстрада своята реформация, но без нас. Нека воюват помежду си.

    подпис
  11. 11 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иван К":

    Вервам ти.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  12. 12 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4463 Неутрално

    До коментар [#3] от "betona":++++++++++++

  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    [quote#10:"Иван К"]Ислямът трябва да изстрада своята реформация, но без нас. Нека воюват помежду си. [/quote]
    Само дето, за да има реформация, трябва да има наритване в някоя свещена война (за християнството това е краха на кръстоносните походи), което да изправи съответната религия пред бездната и да я принуди да еволюира/реформира...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 975 Весело

    [quote#0:"статиа"] Започват честванията на 500 години от началото на Реформацията [/quote] А ще има ли реформатори на честванията? Радан и Меглена например?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  15. 15 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Чудесен празник, връщането на вярата към корените и - Писанието, чистото учение на Исус Христос, без разни човешки щуротии и притурки. Реформацията се счита за край на тъмните векове, начало на съвременното западно общество, победа над мракобесието и тоталитарната власт на небиблейската църква.

    Неизброими са благата, които тя носи на света, на първо място духовни, после и материални. При нас все още предстои да се случи.

  16. 16 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "simval":

    ++++

    Най-уникалното е, че е била извършена от несъвършени хора като Лутер, Цвингли, Хус, Калвин и други, които обаче са стояли зад правилните принципи на Писанието и са били твърди във вярата си.

  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 841 Неутрално

    За реформацията най - голяма е заслугата на Йохан Гутенберг . Печатната преса с подвижни метални букви направили първата информационна революция. Всички книги и особено Библията ( най-печатната ) станали евтини и достъпни. Така обикновените вярващи започнали да виждат и разбират несъответствията между божественото слово и реалните дела на духовенството. Реформацията получила своята идеологическа основа.

  18. 18 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#14] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    О, родните реформатори са толкова големи реформатори, че със сигурност имат специални покани за тези чествания.
    Ти нямаш ли си друга работа, че даваш идеи как да се потрошат още народни пари?

  19. 19 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 499 Любопитно

    До коментар [#17] от "dorn":

    А през същото време, султанът забранил печатните книги под натиска на писарската клика и имамите -- едните се уплашили за поминъка си, а другите за положението си на законни интерпретатори на Корана. Е, все пак за евреите в империята било направено изключение.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  20. 20 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#17] от "dorn":

    ++++

    Същевременно индивидуалното изучаване на Библията допринесло за развитието на свободното мислене на хората, търсенето на отчетност от властта, научния прогрес и редица други чудесни подобрения.

  21. 21 Профил на Петя Сотирова
    Петя Сотирова
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#17] от "do

    Да, много точно. Словото става плът, стига да има разбира се и грамотност. Всеки, който чете най-вече Новия завет, ще намери и Истината, и Пътя , и Живота и не би могъл да се ограничи нито във властния агресивен католицизъм, нито в примитивното мило протестанство. Но човекът обича Света, а не Царството небесно и се гордее, че превърна Божието творение в едно непреживимо страдание и загиващ живот, който нарича Цивилизация. Честито на феновете на илюзиите и заблудите!

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    "В Северна Европа протестантизмът се установява едва с Вестфалския мир, уредил през 1648 г. отношенията след 30-годишната война, един от най-кървавите конфликти на континента."

    30-та война се явява и нещо като гражданска война в Германия, но в нея се включват много различни държави, Германия обаче е опустошена и ще и й трябват десетилетия да се възстанови от тази ужасяваща война.

    "В бурните събития са нанесени непоправими щети на създавано и трупано векове наред религиозно изкуство, ръкописи и утвар. Опустошени са хиляди катедрали, само на Острова са унищожени нод 800 манастири и абатства с техните библиотеки и богаства."

    Въпросните унищожения на религиозно изкуство, статуи, катедрали и манастири е дело именно на протестантите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    [quote#4:"majorman"]Благодарение на Лутер днес живеем в светско общество, а не в ретрограден мизантропски патриархат.[/quote]

    Това е доста спорно изказване, всъщност при мнозинството лутерански църкви (Шведската например) и при Англиканската църква същото глава на църквата става именно краля. Тоест светската и религиозна власт отиват в ръцете на един и същ човек.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    [quote#15:"conventi0nal"]Реформацията се счита за край на тъмните векове, начало на съвременното западно общество, победа над мракобесието и тоталитарната власт на небиблейската църква. [/quote]

    Дали!? Например в Женева когато се установява Калвин дали се случват изброените от теб неща!? Как мислиш!?

    [quote#15:"conventi0nal"]Неизброими са благата, които тя носи на света, на първо място духовни, после и материални. При нас все още предстои да се случи.[/quote]

    Какво ви се иска да се случи на нас правослваните, че ми стана интересно!? И ние ли трябва да станем протестанти!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    До коментар [#20] от "conventi0nal":

    + раждането на стотици различни видове протестански секти.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#16] от "conventi0nal":


    [quote#16:"conventi0nal"]... несъвършени хора като Лутер, Цвингли, Хус, Калвин и други, които обаче са стояли зад правилните принципи на Писанието и са били твърди във вярата си. [/quote]

    Аз бих поставил на първо място вярата им в човека и неговите възможности, както и високите им морални норми.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  27. 27 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#17] от "dorn":


    [quote#17:"dorn"]Реформацията получила своята идеологическа основа.[/quote]

    Идеологическата си основа тя е получила от идеолозите си.
    Чрез книгопечатането на Гутенберг е получила, както ще се изразим днес, сравнително достъпно масово разпространение.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  28. 28 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иво":


    [quote#24:"Иво"]Какво ви се иска да се случи на нас правослваните, че ми стана интересно!? И ние ли трябва да станем протестанти!? [/quote]

    Както обикновено, нищо не си разбрал.
    Никой не иска да ставаш протестантин, иска се да извършиш същата революция в съзнанието си, да вденеш със собствената си кратуна, че в основата на добруването на хората стоят здрави морални норми, а не кланянето и служенето на разни измислени божества или идоли.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  29. 29 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иво":


    До коментар [#24] от "Иво":

    Не, литургичната традиця и еклесиологията на православието са чудесни, обаче трябва църквата да се реформира, защото от 7ми век не е мръдвала... Писанието е някъде на заден план, хората, които се определят като вярващи, масово не живеят живот на покаяние и смирение, няма разлика между църквата и света, вярата не е начин на живот, а абстракция и метафизика за много от хората. Доктрините са спуснати отгоре (специално за България в момента, много често от митрополити-агенти, които са се клели във вярност на Съветския съюз), липсва проповед и реално разбиране върху учението на Господа. Освен това, личният пример за свят живот на много свещеници (Слава Богу, не на всички) е меко казано неуместен. Още повече, в църквата са влезли всякакви суеверия, които тотално противоречат на писанието. Последно, болшинството от хората в БГ считат, че просто поради факта, че са българи, а не защото са се покаяли и са решили да следват Господа, са православни християни - етнофилетизъм, заклеймен от самата църква.

    Има примери за много добри и посветени православни църкви - например в Египет и Близкия изток; БПЦ също е била нещо съвсем различно преди 9ти септември, но за съжаление след това режимът доста я е смазал.

    Под Реформация имам предвид това, което значи думата - връщане на нещото към корените му, в случая Библията.

    Поздрави

  30. 30 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#17] от "dorn":

    Вярно, Реформацията се гради именно на това достижение, което помага неимоверно да се популяризира доктрината.

  31. 31 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    "Реформацията се счита за край на тъмните векове,... победа над мракобесието и тоталитарната власт на небиблейската църква."

    Я ми обясни, моля те кога и от кого е създадена "небиблейската църква"?
    И кога е краят на "тъмните векове"?
    Имам чувството, че говрориш малко без да си информиран по въпросите...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    Разделението в протестанската църква е спонсорирано от султан Сюлейман Великолепни навремето. Католицизмът се оказа един от най-големите врагове на исляма и именно след битката при Виена на обединените католически държави през 1683 г. тръгна разпадът на Османската империя. Русия само довърши започнатото.

  33. 33 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    [quote#25:"Иво"]+ раждането на стотици различни видове протестански секти.[/quote]Сектанството в християнството не започва от протестантството.

  34. 34 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Над 90% от жертвите на атентати са мюсюлмани. Май ще се трепят помежду си до последния "правоверен" за да ги е яд САЩ и ЕС...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    [quote#28:"simval"]Никой не иска да ставаш протестантин, иска се да извършиш същата революция в съзнанието си, да вденеш със собствената си кратуна, че в основата на добруването на хората стоят здрави морални норми, а не кланянето и служенето на разни измислени божества или идоли.
    [/quote]

    А, ти Симвале трябва да вденеш със собствената си тиква, че православието също отстоява моралните християнски норми и НЕ СЕ КЛАНЯ НА НИКАКВИ ИДОЛИ И БОЖЕСТВА!!!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    [quote#29:"conventi0nal"] Последно, болшинството от хората в БГ считат, че просто поради факта, че са българи, а не защото са се покаяли и са решили да следват Господа, са православни християни - етнофилетизъм, заклеймен от самата църква. [/quote]

    Може и да има такива българи, но това показва колко познават собствената си религия. Прав сте, че за да бъде един човек християнин, трябва да се покаят за греховете си (чрез Тайнството изповед и след това да извършат и Евхаристия). Така, че да по тази точка по-скоро съм съгласен с вас. БПЦ трябва да бъде по-актива в просвещаването на православните българи относно основите и ценностите на нашата Християнска вяра.

    Поздрави и на вас.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Сегашният папа се опитва да пооправи фасадата на католицизма - да позамаже, да пребоядиса в ярки тонове, да направи малко ПР, рекламка, туй, онуй. Хората се връзват на такива външни опаковки. Франциск заема с пълни шепи от протестантската църква, която отдавна приветства хората от най-различни изповедния.

    Не знам дали на хората им е известно, но в някои протестантски църкви има местенце и за православни, и за католици, и дори за непринадлежащи към никоя църква. Никой не се опитва да те агитира да се покръстиш в християнството, на събитията всички са добре дошли - мюсюлмани, гейове, хипита, религиозни...

    Протестантските църкви в Северна Европа са едни от най-големите потребители на съвременно изкуство и архитектура. Гоблени, лампи, свещици, дрехи на свещениците, утвар за службите... Архитектът на операта в Сидни е и архитект на няколко невероятни църкви в Дания, а Финландия е ненадмината в това отношение - страхотни модерни храмове има там.

    Както са твърде нерелигиозни хората там, така си строят нови изумителни църкви. В центъра на Хелзинки преди няколко години направиха един прекрасен малък параклис, ама модерен, та модерен:
    http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/6f1e4064-9097-43e5-bf71-a23ee3194b91/1/Kampin+kappeli_exterior1_rights_Marko_Huttunen_63425__web.jpg?MOD=AJPERES&;CACHEID=6f1e4064-9097-43e5-bf71-a23ee3194b91/1
    Вътре не се провеждат служби, идеята е да поседиш малко насред градския хаос на абсолютна тишина и мека светлина и да си събереш(или разпилееш) мислите. Никой не говори вътре, почти никой не снима, няма досадни шумни туристи... хората просто си седят със себе си. Впрочем фините са прочути мълчаливци и знаят цената на тишината

    Абе друг Господ е протестантският!

    А това на снимката в Лунд, не е църква, а сграда на старата част от университета.

  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    До коментар [#33] от "volarok":

    Прав си за това, и преди Реформацията има християнски секти, но след началото на Реформацията техния брой става многократно пъти по-голям. Дотолкова, че днес е трудно да се каже точно колко е броят на протестанските църкви. Докато за католическата църква и православните църкви това се знае.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    [quote#38:"Иво"] след началото на Реформацията техния брой става многократно пъти по-голям.[/quote]Допускам външно, нехристиянско влияние за това обстоятелство. При католицизма и православието все пак става въпрос за каноничен спор по отношение на сектанството, докато при протестанството е пълна вакханалия.

  40. 40 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 267 Неутрално

    [quote#39:"volarok"]Допускам външно, нехристиянско влияние за това обстоятелство. При католицизма и православието все пак става въпрос за каноничен спор по отношение на сектанството, докато при протестанството е пълна вакханалия.
    [/quote]

    Всъщност в огромната част от постулатите си "протестанството" е най-близо до еврейската религия...

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  41. 41 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 848 Весело

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Точно както сме изтърпяли досегашните 500, с много проблеми, ама ние сме свикнали....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  42. 42 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#35] от "Иво":

    Да, на приказки е така.
    А каква е действителността?
    На какво научи народите си православието?
    Я да ги видим юнаците - Гърция, България, Сърбия, Македония, част от Украйна, Белорус и разбира се, матушката. Сакън, къде без нея. Отбор - юнаци. Хвани единия, удари другия. Всичките цъфнали, та вързали.
    Какви примери ни дава нашта църква?
    Напоследък - безкрайни кавги за пари, Линкълни и Ролекси. Не могат да се спогодят помежду си на кой Господ да служат и се разцепиха. Не могат да се спогодят кой да води бащина дружина и си саботират един друг съборите.
    Как да не се кланят на идоли?
    Нашта църква и в момента е отдел на КГБ и му лиже задника на Хуйло. Най-големият им идол.
    Заклеймиха ли един-единствен път поне мутрите, мафията и олигарсите?
    Или са първи на трапезата им и се скъсаха да освещават офиси, да раздават измислени титли?
    Подеха ли поне една кампания и да поведат хората с примера си за някакво добро дело?
    Отвориха ли някой дом за възрастни, някое сиропиталище, някой санаториум?
    Това ли ти е "отстояването на християнските морални норми"?
    А, умнико?
    И преди съм ти казвал и пак ще го повторя - ти си един лаладжия. Каквито са повечето левичари.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  43. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4435 Любопитно

    [quote#42:"simval"]Как да не се кланят на идоли?
    Нашта църква и в момента е отдел на КГБ и му лиже задника на Хуйло. Най-големият им идол. [/quote]

    Чак да му се кланят на Боко Тиквата е преувеличено. Но, има видимо добри отношения между БПЦ и него. И на мен това не ми харесва особено, но не мога да променя нищо по този казус.

    [quote#42:"simval"]А, умнико?
    И преди съм ти казвал и пак ще го повторя - ти си един лаладжия. Каквито са повечето левичари.[/quote]

    А, ти умнико си един празнодумец! Каквито сте повечето десни псевдодемократи!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  44. 44 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Научната и технологична революция започва от Европа. Днес освен Европа участват и други територии, но само такива държави, които изцяло са възприели европейската култура.

    подпис
  45. 45 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    До коментар [#42] от "simval":
    "На какво научи народите си православието? "

    Например православието НЕ уми на труд. Попаднах на някаква протестантска проповед.
    Проповедникът каза - цитирам "безделието е ковачницата на дявола"
    Никъде не съм прочел нашите свещеници да говорят за труда като дар от Бога.

    подпис
  46. 46 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#42] от "simval":

    Не е работа на църквата да заклеймява този и онзи, а да учи на Словото. Тя и сега е сама срещу всички, остава да започне и да заклеймява...
    Прочети още за измислената титла кой на кого я е дал, и как, и потърси има ли истински православни в цялата работа...
    Много добри дела има, но се правят тихо, едната ръка да не знае какво прави другата, така е написано... има кухни за бедни, обгрижване на болни и възрастни, просвещение на затворници, центрове за лекуване на зависими, сиропиталища...
    Въобще идея си нямаш какво прави църквата, особено за нещата, които стават извън обсега на телевизора ти, обаче нареждаш ли, нареждаш...

  47. 47 Профил на zara09
    zara09
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иво":

    Със сигурност ми се иска начело на нашата православна Църква да не стоят лица като Николай Пловдивски...Подобните нему са поставени да унищожават, а не да реформират православната църква. Не може с омраза, анатемосване и заплахи да приобщаваш младите в християнската религия. Затова и все повече хора игнорират "посредниците" в общуването с Бог. Благодарение на подобните на Николайчо, все повече православни християни се приближиха, в някаква степен, до тезите на лутерианството. Темата е много интересна. Благодаря на Дневник за няколкото статии свързани с Реформацията, Мартин Лутер, протестанството...да не пропусна и коментарите под тях, също доста поучителни и интересни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK