
© В© Mike Blake / Reuters, Reuters
Автомобилният гигант "Фолксваген" съобщи днес, че германската прокуратура е разширила разследването по скандала "Дизелгейт". В него вече е включен и председателят на съвета на директорите на компанията Ханс Дитер Пьоч, който е обвинен в пазарни манипулации, информират световните агенции, цитирани от БТА.
Той бе главен финансов директор на автомобилостроителя, когато през септември 2015 година стана известно, че компанията е манипулирала данни от тестовете за отделени вредни газове на дизеловите си автомобили.
В изявление днес "Фолксваген" уточни, че прокуратурата в германския град Брауншвайг сега разследва трима членове на съвета на директорите, включително Пьоч.
Заради твърдения, че не са информирали навреме инвеститорите са разследвани бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и сегашният директор на марката Херберт Дис.
"Фолксваген" посочва, че въз основа на внимателно проучване на вътрешни и външни правни експерти компанията е затвърдила мнението си, че членовете на съвета са изпълнили задължението си да информират инвеститорите според германския закон за капиталовите пазари.
Преди малко повече от година "Фолксваген" призна, че е манипулирал данните от емисиите вредни газове при над 11 милиона дизелови автомобила по света. Това доведе до най-голямата криза на групата в корпоративната му история.
today
Рейтинг: 782 НеутралноТова добре, но защо чак сега???
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!442
Рейтинг: 1376 НеутралноАбе едни калпазани дето пишат програми са. Те шефовете нЕмат нищо общо, само дето сега ще им бЕрат дерт.
stef
Рейтинг: 463 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "442":
StefМай си изпуснал сериозни факти. Решението е било взето от цялото ръководство, което го прави още по-трагикомично. Велики меринджеи взимат решение да излъжат клиентите на компанията ... без коментар.
Ще е любопитно дали и немската прокуратура и съд ще са така адекватни както американските...
sandman
Рейтинг: 981 НеутралноДа де,ама пишещите програмите не ги правят на своя глава.Тоест,пишат си програмите по предварително зададени параметри.Кой е наредил да са такива е друг въпрос.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ясно е,че програмистите са знаели отлично какво пишат,но е трябвало да си трайкат.Общо взето гнусна история.
Ама май не са само ФВ.
ivailosavoff
Рейтинг: 443 НеутралноДо коментар [#4] от "sandman":
Никаква връзка. Програмата, която създава проблема е на Бош и е дадена на ФВ с цел единствено и основно за тестове и развойна дейност, а не за инталиране серийно на автомобили за продажба. Големците в ФВ са решили да я слагат на всички автомобили серийно знаем защо.
Заради тези си решения ФВ ще си платят скъпо и така трябва да бъде. Който лъже се наказва.
От друга страна, собствениците на ТДИ малко преиграват, но това е част от играта. 2.0 ТДИ си остава супер икономичен мотор, който спестява много пари, а в Америка, няма много хора на които им пука, колко замърсява една кола. Но има едни големи адвокати и собственици, които са надушили парата и ще съдят ФВ до дупка.
m_style
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#3] от "stef":
А след този скандал се оказа, че май всички манипулират... Друг въпрос е, че дизелът е най-манипулираното гориво и съответно горенето му в ДВГ дава големи отклонения... Не, че ВАГ са честни, ама на фона на лъжите за хибриди, електрички и бла-бла глупости от къде ли не, вкл. за разход на гориво, дизелгейт е детска игра по лъжене. Все пак големите дизелови двигатели на ВАГ са едни от най-икономичните спрямо конкурентите си, в реални условия, което ги прави и по-малко замърсяващи. Другото са лабораторни приказки...
stef
Рейтинг: 463 ВеселоДо коментар [#6] от "m_style":
не знам за какви чисти дизели говориш. Освен това едно е да лъжат за разход, друго за отровни газове или не правиш разлика?
StefОблаците дим зад аудитата са легендарни
m_style
Рейтинг: 653 ВеселоДо коментар [#7] от "stef":
Не, ти не правиш разлика.
stef
Рейтинг: 463 ВеселоДо коментар [#8] от "m_style":
StefЛъжи за хибриди и електрички?! За какво говориш по-точно? 400,000 модел 3 поръчани за 2 месеца за доставка след две години?! И ти се имаш за по-умен от тия хора или гроздето е кисело? Дъни си печката е си дишай азотните окиси
stef
Рейтинг: 463 Любопитноhttps://youtu.be/sgOsLo51poM
StefДо коментар [#8] от "m_style":
Ето ти да се позабавляваш ако разбираш английски
m_style
Рейтинг: 653 ВеселоДо коментар [#10] от "stef":
За разлика от теб, не се занимавам да гледам клипчета. Имам над 1млн.км. с различни лични коли...Едната ми лична кола е от премиум марките на ВАГ, голям дизел /да не уточнявам/. Колата е страхотна, и да ти кажа - когато ходя на ски, не съм видял някой да дойде с електрокар... За еко превоз в града ползвам велосипед, ама през лятото...
stef
Рейтинг: 463 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "m_style":
харчат 15 в реални условия, иначе са много икономични
информацията ми е от първа ръка и тотално обезсмисля дизела...
StefЗнам ги прекрасно тия големи дизели и както виждаш те сложих във вярната категория
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноЩе видим накъде ще отидат обвиненията
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertm_style
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#12] от "stef":
Каква ти е първата ръка бе, аз карам собствената си кола, ти си тръгнал да ми твърдиш колко харчи?! При 150км/ч харчи по-малко в литри от бензиновата ми кола, която има 2,5 ПЪТИ по-ниска мощност! Имал той информация от първа ръка - смешко! То на луксозните марки кусури намират хората, които не могат да си ги позволят... Бензиновата ми е евро4, дизела евро5 - та при еднакво изгорени литри, коя произвежда повече вредни емисии! Или ти си по светнат от инженерите у Европа /тия "бездарници"/, дето не могат да направят нещо толкова здраво, та български самозванец да не мо,е да го строши!
stef
Рейтинг: 463 ВеселоДо коментар [#14] от "m_style":
със зъби и нокти си го брани докато дробоветв на децата му се пълнят с туй дето излиза от резервоара
явно ще се напълнят с тесла
или до 2060 година ще ги забраняват
StefБай Ганьо е голем фен на дизела знам
Немците са тръгнали да забраняват ДВГ, а нямат една смислена технология за ел автомобил
stef
Рейтинг: 463 ЛюбопитноАуди А6 3 литров дизел харчи 15-18 градско
Stefm_style
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#16] от "stef":
Я се скрий бе "умник"! Брат ми кара А6 трилитров повече от 7г. - градско никога не е стигала над 10! Моето е по-голямо и като купе и като двигател /сети се, че ни ме работа да правя реклама/ - та стига до 12,5 - 13 градско! Но го карам в града рядко, а и по-често с дизел, зареден не у БГ - това все пак е кола за пътуване... А Ганьо като теб очевидно прави разлика между СО2 от бензин и СО2 от дизел. Много си светнат, да те .. у разбирача. Карай си строшен Опел или каквато трошка там имаш /нова или стара/ и не се бутай където не ти е работата... Нищо не разбираш, а и едва ли си карал много различни коли. А германците /не немците, ограмоти се малко/ последните 10г. са купили повече дизели, отколкото бензинови ДВГ и да те светна - специално на Ауди дизелите 5-6 години бяха избирани за двигатели на годината. поинтересувай се какво направиха на Люман и т.н. и т.н. - Но с радио не се спори... Превкл. на друг канал!
stef
Рейтинг: 463 ВеселоДо коментар [#17] от "m_style":
Като по калъп сте
StefКласически случай
stef
Рейтинг: 463 ВеселоНяма по-комплексарска кола от А8
обикновено са с износени гуми и на газ, ако не е дизел
Stefstef
Рейтинг: 463 Весело[quote#17:"m_style"]А Ганьо като теб очевидно прави разлика между СО2 от бензин и СО2 от дизел. [/quote]
StefСО2 е напълно безобиден за хората (все пак и растенията го отделят). Може би донякъде допринася за парниковия ефект, но това не е доказано.
Проблемът са азотните окиси, ама някой трябва да прочете, както разбрахме ти си от тия дето нямат време да четат и да гледат клипчета, колко характерно за Ганя - разбира от всичко - за какво му е да се затормозява с факти - он си ги знае