Делхи обмисля да ограничи употребата на лични автомобили заради рекордните нива на смога

Делхи обмисля да ограничи употребата на лични автомобили заради рекордните нива на смога

© Adnan Abidi, Reuters



Здравното министерство на Делхи обмисля повторно да ограничи употребата на лични автомобили.


Мярката бе приложена временно миналата зима и тогава автомобилите имаха право да се движат по улиците на града през ден, като на единия ден се движеха тези с четни номера, на другия – тези с нечетни.


Милиони деца не са на училище, а бизнеси призоваха служителите си да не идват на работа, след като улиците на Ню Делхи бяха покрити с най-тежкия смог от близо 20 години насам, съобщава агенция "Ройтерс".




Рекордното замърсяване продължава вече втора седмица, а жителите на града се оплакват от затруднено дишане, зачервяване на очите и кашлица. Фините прахови частици са близо 30 пъти над нормата, определена от Световната здравна организация.


Активисти съобщават, че болниците са пълни с пострадали деца. Замърсяването се дължи на комбинация от изгарянето на селскостопански отпадъци в близките щати, фойерверките за скорошния хиндуистки празник Дивали, прах от строителството и емисиите от автомобилите.


Замърсяването предизвика въвеждането на мерки и в съседните градове, съобщи агенция "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


Властите в северния щат Утар Прадеш заявиха, че очакват смогът да стигне до тях до дни. В окръг Газиабад на същия щат, източно от Делхи, училищата ще бъдат затворени днес и утре.


През 2014 г. Световната здравна организация определи индийската столица за най-замърсения град в света, отчасти заради близо 10-те милиона коли по улиците на града.


За бързото влошаване на качеството на въздуха там допринесоха още напредъкът на урбанизацията, емисиите от промишлените предприятия и ред тецове, работещи с въглища. Още по-трудно е да се диша, когато селяните в близката околност палят огньове, за да се сгреят или да готвят храна през студената зима в Северна Индия.


Устройствата, отчитащи присъствието на някои фини частици в атмосферата, показаха, че за пръв път е надхвърлен рекордният показател от 1000 микрограма на кубичен метър въздух - над десеторно превишение на стойностите, препоръчвани от СЗО.


Всяко седмо дете в света - или 300 милиона, диша токсичен въздух със съдържание на замърсители, надхвърлящо до шест пъти международните норми, се казва в неотдавнашен доклад на УНИЦЕФ.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 524 Неутрално
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4543 Неутрално

    Мъгла с до 20 м. видимост!? Всекидневно!? Оцеляване на предела...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Южно от Делхи съм виждал задръстване от 16 колони МПС в една посока!

  4. 4 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    "Още по-трудно е да се диша, когато селяните в близката околност палят огньове, за да се сгреят или да готвят храна през студената зима в Северна Индия."

    Всъщност не са само селияните от близката околност. В самия Делхи също доста ползват огньове за готвене и топлене.

    Иначе то и на други места има струпани милиони хора и коли накуп само дето градовете се разширяват пропорционално на хората и има нужната инфраструктура а в Делхи всичко е наблъскано и нагъчкано, София усилено се развива по подобен начин между другото.

  5. 5 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 466 Весело

    [quote#1:"stttt"]а в София кога? [/quote]

    Не може наведнъж. Виж каква олелия се вдигна при увеличаване цената на билетчето само с 60%

  6. 6 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#3] от "V.Iliev":

    Индия според някой изследвания е вече 1 милиард и 300 милиона души.Нарастват с по 18 милиона на година. До няколко години ще минат Китай по население. А и за разлика от Китай нямат толкова много свободни площи за живот -повечето територия са джунгли и планини на север.То в България при намаляващо население се увеличават колите, какво остава за Индия.

  7. 7 Профил на petqpetrova
    petqpetrova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много е жалко да видиш как някои хора са се срастнали с колите си и отказват да ползват градски транспорт, дори и да им е удобен...

  8. 8 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#4] от "Modestmouse":
    Проблемът на София са многото автомобили. А не увеличеното население. Ама то в цяла България вече проблем са многото коли, дори и в градове с намаляващо население, автомобилите са се увеличили в пъти.Градът, в който живея намаля с близо 25 процента, но има улички , които от край са пълни с паркирани автомобили. Кола до кола и до нея пак кола.

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5669 Неутрално

    Изглежда по-зле от Пекин

  10. 10 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 890 Неутрално

    скоро и в София така

    Pure Chewing Satisfaction
  11. 11 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#8] от "mushashi":

    Така е но в един средно статистически американски град колите в едно семейство не са по-малко от София, но инфраструктурата е коренно различна. В България дълго време се строи без да има мисъл, че когато построиш един блок с 20 апартамента а няма място пред блока и за 5 коли това ще създаде проблем. В някой софийски квартал като Борово примерно колити са по тротоари, полянки по кръстовищата, само дето на са почнали една върху друга да ги паркират. Дори и в квартали с повечко пространство пак вече е трудно паркирането вечер. Най-малкото, което трябва да се направи е поне да се изчистят улиците от стари и неизползвани автомобили а аз бих казал и още по драстична мярка, ако не си си платил данъка да нямаш правото да държиш колата си на улицата и вдигането на данъците като че ли е нужно, но пък това трябва да върви ръка за ръка с по-бърз и удобен градкси транспорт.

  12. 12 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#11] от "Modestmouse":
    Човече-в цяла България е така.Не само в София.Колите са навсякъде-по тротоари, градинки, където се сетиш.Това е така, защото в България има свръхконцентрация на хора в малки по площ населени места.В САЩ повечето хора живеят в предградията. Има и изключения като Ню Йорк по обясними причини.Сестра ми живее в САЩ на 15 минути с кола от най-близкият магазин .И се води част от града.Освен това , когато е строена инфраструктурата не е имало и 10 процента от сегашните коли.Сега за 1000 лв си купуваш кола.18 годишните почти всички имат вече лични автомобили.

  13. 13 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#5] от "V.Iliev":

    To с това увеличение на билетчетата на практика все едно казаха на хората качвайте се всички по колите, реално да отидеш до някъде с кола ти излиза по-евтино отколкото да отидеш с градксия транспорт, това при положение че така или иначе вече имаш кола де.

  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    Такова е положението в Индия... страната с най-замърсен въздух в света.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    До коментар [#6] от "mushashi":

    Да, точно така. И друго нещо. За разлика от Китай в Индия няма ограничения на броя деца, които може да има дадено семейство. Индия има толкова много проблеми заради огромното си население, че не знам как правителство и власти ще се справят с него.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    Проклятието на развиващите се държави. Или по-скоро на изоставащите. В белите държави отдавна хората са преминали на велосипеден транспорт, метро, градски транспорт. Така се щади градският въздух, няма смог, а хората да по-здрави и живеят по-дълго. В изоставащите е обраното - всеки със собствена кола, километрични задръствания, тежък смог и огромно население с дихателни проблеми, които водят до по-краткотраен живот и мизерия.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  17. 17 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иво":
    В Индия има и една културна особеност.Това е дълбоко разделена държава по етноси, религия и касти.Невероятно е, че 21-и век има касти, но е факт.И има негласно съревнование кой повече деца ще създаде. В Бангладеш е дори по-зле-територията й е малко по-голяма от България и то голяма част джунгли и има 170 милиона население. Очаквам големи проблеми в тези райони заради свръхпопулацията само след 20-30 години.А може и по-рано.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Това е "визията" на ГЕРБ и г-жа Фандъкова за София. За съжаление, повечето партии гледат да се включат в "мейнстрима", защото автоталибаните са 700 на 1000 и са нещо като циганска махала. Политическото съревнование върви по плоскостта "ка ъ ми кацнат ън моето джелезо" и "ка ъ им го начукам язе у модзъко" вместо да ходиш да ги убеждаваш, че пътуваме колективно и с бодра крачка към европейско Делхи.

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    До коментар [#17] от "mushashi":

    Точно така, съгласен съм с теб по тази тема.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1204 Разстроено

    И тука е така,и по-зле ще става.В кооперазия с 40 апартамента има 15 гаража.От тях 5 са складове и магазинчета.Еми...

  21. 21 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 568 Весело

    До коментар [#20] от "Димитър Димитров":

    И се продават отделно от апартаментите

  22. 22 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    До коментар [#11] от "Modestmouse":

    истината е ,че трябва да се вдигнат драстично данъците за колите , една кола трябва да стане 10000 лв данък , за да може да я ползваш в града ,а джиповете поне по 20000 лв и да е забранено изобщо влизането им ,както и на тировете в градовете , докато това не стане ,ще мрем като мухи от рак и злокачествени заболявания и усложнения .

  23. 23 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#22] от "edin drug":

    Чак толкова не, ама 500 лева е добър старт примерно за София. Чичака дето държи една жигула пред нас, за да ходи два пъти в годината на село с нея за буркани, сигурно ще се сети да я махне и да разчисти едно парко-място. По-евтино ще му е да вземе рент-а-карт два пъти в годината.
    Разбира се, тия 500 лева трябва да ги инвестират в паркинги и градски транспорт... което при Фъндъкова малко ме съмнява как ще стане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK