"Ислямска държава" процъфтява в Пакистан

"Ислямска държава" процъфтява в Пакистан

© Associated Press



Групировката "Ислямска държава" разширява присъствието си в Пакистан, като набира узбекски бойци, привлича недоволни талибани и партнира с една от най-войнствените религиозни организации в страната.


Последното ѝ зверство беше атентат в събота срещу суфитско свещено място в Югозападен Пакистан, при което загинаха най-малко 50 души, а сто бяха ранени.


Когато "Ислямска държава" публикува снимка на единия от атентаторите, нападнали миналия месец полицейска академия в югозападната провинция Белуджистан, двама представители на талибаните заявиха пред "Асошиейтед прес", че той е узбек, най-вероятно член на организацията "Ислямско движение на Узбекистан (ИДУ). Над 60 души, повечето полицейски курсанти, загинаха в това нападение, при което трима нападатели водиха схватка със силите за сигурност в продължение на часове.




Властите първоначално заявиха, че атентатът срещу полицейската академия е организиран от бойци, укриващи се в Афганистан, и обвиниха пакистанската антишиитска групировка "Лашкар и джангви". Но "Ислямска държава" след това пое отговорност, а говорителят на "Лашкар и джангви" Али бин Суфян заяви, че


двете организации са си партнирали.


В Афганистан и Пакистан екстремистката групировка възприе името "Ислямска държава в Хорасан" - препратка към древен географски регион върху обширни територии, включващи части от днешните държави Туркменистан, Иран и Афганистан.


Последният атентат на "Ислямска държава" уби най-малко 50 души, а сто бяха ранени.

© Associated Press

Последният атентат на "Ислямска държава" уби най-малко 50 души, а сто бяха ранени.


"Ислямска държава в Хорасан" установи базата си в източната афганистанска провинция Нангархар и макар и да се е заклела във вярност на "Ислямска държава" в Сирия и Ирак, остава неясно дали между тях има оперативни и финансови връзки.


Според полицаи, представители на афганистанските власти и медии на "Ислямска държава"


мнозинството от бойците ѝ в Афганистан са пакистански граждани, предимно от племенните райони.


Недоволни талибани са се присъединили заедно с чуждестранни бойци, основно от Централна Азия.


Ръководител на групировката до смъртта си при въздушен удар с безпилотен самолет през юли беше Хафиз Саид Хан, бивш командир на пакистанските талибани. "Ислямска държава" никога не е признавала смъртта му, която беше потвърдена от армиите на Афганистан и САЩ.


Представители на силите за борба с тероризма в Пакистан твърдят, че "Ислямска държава" е протегнала ръка на местните бойци чрез


осезаемото си присъствие в социалните мрежи.


"Те вдъхновяват мислещите като тях младежи в Пакистан със силната си пропаганда", казва Джунайд Шейх, командир на високо ниво в силите за борба с тероризма в южния град Карачи.


"Има данни, че бойци от други организации като "Лашкар и джангви", "Ал Кайда" и други сунитски екстремистки организации са преминали към идеологията на Даеш и са действали като техни активисти",обяснява той, използвайки арабското нсъкращение от името на "Ислямска държава". Набирането на узбекски бойци е особено обезпокоително и представлява "значителна заплаха за националната сигурност на Пакистан", добавя Шейх.


"Ислямска държава" процъфтява в Пакистан

© Associated Press


Узбекски бойци са извършвали редица големи атентати в Пакистан, включително срещу военноморска база през 2011 г. и летището на Карачи през 2014 г. Местни радикални групировки са осигурили разузнаването за извършване на тези нападения, твърди Шейх.


Жител на афганистанската провинция Нангархар, пожелал анонимност поради страх от отмъщение, казва, че е разговарял с двама ирански членове на "Ислямска държава" в края на миналата година. За разлика от пакистанските и афганистанските бунтовници, каза жителят, който е избягал от Пакистан, след като в дома му нахлули бойци на "Ислямска държава",


чуждестранните бойци били по-дружелюбни и си общували с местните жители.


Един ирански боец казал, че са го взели заради компютърните му умения.


Преди узбекските бунтовници традиционно бяха съюзници на пакистанския и афганистанския филиал на талибаните, след като положиха клетва за вярност към основателя на талибанското движение Молла Мохамед Омар. Но мнозина от тях се заклеха във вярност на "Ислямска държава" миналата година, след като се разбра, че талибаните са държали в тайна смъртта на Молла Омар, умрял две години по-рано.


Високопоставен полицейски служител в източната пакистанска провинция Пенджаб, откъдето действат няколко радикални групи, твърди, че организацията


"Ислямска държава" се е окопала дълбоко в Пакистан


и корените ѝ стават все по-здрави, докато се съюзява с пакистански сунитски екстремистки групировки като "Лашкар и джангви". Той заяви, че дейността на "Лашкар и джангви" до голяма степен е била преместена от Пенджаб в Белуджистан поради голяма военна операция.


"При фракциите на пакистанските талибани, които имат спорове с организацията, от която са произлезли, се наблюдава тенденция да изразяват публична подкрепа за "Ислямска държава", казва Майкъл Кугълман, старши сътрудник по въпросите на Югоизточна Азия към базирания в САЩ аналитичен център "Уилсън".


"Определено предвиждам сговор между недоволните бойци на пакистанските талибани, които сега са се съюзили с "Ислямска държава", и узбекските бойци, които имат връзки с пакистанските талибани отпреди това. Каквото и да стане, в крайна сметка всички тези терористи са от едно и също идеологическо потекло и затова никога не трябва да изключваме сътрудничество на оперативно равнище." /БТА


Фотогалерия: Разрухата след "Ислямска държава" в древен Нимруд >

Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Ха,ха,хаххх!
    Тя в Европа процъфтява,че в Пакистан ли да не процъфтява!?

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4765 Любопитно

    Може да е историческо съвпадение,
    но територията,в която е разпространен
    ислямът в Азия съвпада с територията
    на Македонската империя на Александър
    Македонски,с изключение на Индонезия
    и Малайзия.
    И там,където обединените армии на
    Индийските раджи спират Александър,
    точно оттам спират и ислямските
    територии,и започва хиндуистка
    и будистка Индия...
    Може би си има и своята историческа
    причина,не знам....

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    [quote#1:"Краят на дните"]Ха,ха,хаххх!
    Тя в Европа процъфтява,че в Пакистан ли да не процъфтява!? [/quote]
    Да не говорим ,че Пакистан получава по $1,6-2мллрд. военна помощ от САЩ. Представям си у нас какви се подвизават!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Ей тия нямат свършване, айде изтрепете се в малко по-сериозно де.

  5. 5 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ааааа,спокойно!
    Тея у нас, са само от умерените бунтовници!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  6. 6 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Тръмп каза, че ще изтегли американците от Афганистан. Това може да доведе отново скоро талибаните на власт? И съответно инвазия на ислямизма в съседните държави и Централна Азия.....

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    До коментар [#5] от "Краят на дните":
    Световна тайна е ,че най-умерените бунтовници с канибалски наклонности получават начално муджахидинско обучение баш в Пакистан. Нашите завършили талибанското училище в Сърница и други посредствени медсерета не са на тяхното ниво!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Това, което се случва в ислямския свят се нарича връщане на Харифата. Хората просто искат да възстановят Халифата. И както виждате, напредват. Преборихме се с АлКайда- терористична организация, получихме Ислямска държава. Сега като се преборим с Ислямската държава, ще получим Халифат. Затова Тръмп взема толкова сериозно проблемът с радикалния ислям и предлага радикални мерки. Срещу радикален ислям-радикални мерки! И затова Тръмп иска Путин за съюзник в борбата с радикалния ислям. Путин е на същия зор. Ислямът работи за възстановяване на Халифата, наивните глобалисти искат да омесят европейските народи и американския с мюсюлмани!

  9. 9 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#8] от "gozambo":

    +++

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  10. 10 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Тръмп има намерение да обяви Мюсюлмански братя за терористична организация. За него всички мюсюлмани, които са за някаква форма на Шериата, те са против американската конституция и нямат място в Америка. Навън- за Тръмп всички светски режими в ислямските страни, па макар и диктатори, са добре дошли. Тия, които се борят да бутат режима в Русия и да я завладяват, просто вече не са в крак с времето. На Халифатът Европа вече му е яля попарата и ако не се осъзнае, отново ще я яде.

  11. 11 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    [quote#8:"gozambo"]Путин е на същия зор[/quote]
    Путин дава годишно 30 милиарда долара на Рамазан Кадиров +приходите от чеченския петрол за да ги държи лоялни. Освен Кавказ, голяма е вероятността да има конфликти и във волжките мюсюлмански републики. В тях местните власти постоянно увеличават своя суверенитет, радикалния ислямисти праща бойци в Сирия и Ирак, местното немюсюлманско население се изселва. Забелязва се процес на татаризация на мюсюлмани от други националности. На последното преброяване те са повече в сравнение с преди?....

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5160 Неутрално

    Мюсюлманите в Рашастан са питомни. Нали така беше?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тенкю Хилбама, тенкю Кисинджър, Бжежински, тенкю САЩ за разрушаването на светски Афганистан и превръщането му в кошмарно място...така де, демократизирано място, прочистено от комонизъм, скоро и България.

  14. 14 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    3ма души водили боеве с часове с полицейските сили. Де Баце да е бил там, а ги мелна с гранатомета.....

  15. 15 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    В Пакистан ислямът се проявява с едно от многото си уродливи лица

  16. 16 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 684 Неутрално

    щом Пакистан е проблем - вкарване на Индия в играта.

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    А какво прави пакистанската армия,пакистанските служби за сигурност,пакистанското правителство!?

  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#2] от "Hawaii":

    Ами пазят си културата индийците. Както по времето на Александър, така и после. Исляма се е разпространил предимно между циганите ("неприкасаемите", които сравнително наскоро се отделиха и в отделната държава Пакистан. Не че в Индия нама цигани, има около 200 млн., но те не се занимават много с религия. Една от причините низшите касти да приемат исляма е повишаването на статуса и получаване на привилегии, които преди това не са имали. Това е причината и повечето от нашите цигани да изповядват исляма по време на Османската империя. Това поне им е осигурявало някаква степен на защита от самите османци. Отделно им е давало почва за далавери.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  19. 19 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 885 Весело

    Голяма беля направиха тези в 1973 дето смениха краля на Афганистан, щото не бил достатъчно семократичен.... те ти сега демокрация по ислямистки.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  20. 20 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#13:"sorosoidnapravda"]Тенкю Хилбама, тенкю Кисинджър, Бжежински, тенкю САЩ[/quote]
    Хайде, хайде, поне за Афганистан много добре се знае кой първи нахлу и се опита да ги направи "социалистическа" република...радикализацията беше естествен отговор.

  21. 21 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    И една забележка - Пакистан притежава ядрено оръжие. Кой, как, кога им го е предоставил не знам, но фактът е крайно обезпокоителен.

    Panta rhei....
  22. 22 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    "При фракциите на пакистанските талибани, които имат спорове с организацията, от която са произлезли, се наблюдава тенденция да изразяват публична подкрепа за "Ислямска държава", казва Майкъл Кугълман,
    ===========
    А самото ядро на симпатизантите е областта Хорасан която сте посочили , Дневник !
    И финансовата подкрепа на някои американски среди , разбира се. ....
    Първо се започна с така наречената Талибан........Алкаида и накрая ДЕАШ.

    Bukalemun
  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#17] от "chicago514":

    Четат корана. 😶

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#16:"zidane"]вкарване на Индия в играта. [/quote]

    Индия си има достатъчно проблеми, та да започва пак да се заиграва с Пакистан.

  25. 25 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 712 Неутрално

    От десетилетия в целия мюсюлмански арабски свят се пропагандира идеята за нов арабски халифат, за обединение на всички араби в една държава. Когато една идея овладее масите, се превръща в огромна сила. Нищо не може да се направи против това. Нашият Християнски свят обаче, е длъжен да се защити от агресивния ислям, като стабилизираме, укрепим границите си и не позволяваме абсолютно никакви компромиси с ислямистите в областта на търговията и комуникациите. Ние, европейците, векове наред сме били жертви, сърбали сме попарата на мюсюлманите. Като жертвени агнета сме били поробвани, изтезавани и убивани! Знаем много добре за какво става дума. И ако в миналото нашите царе Иван Александър и Иван Шишман са се опитвали неуспешно да умилостивят ислямски нашественици, днес е ясно, че единственият начин за противодействие е обединяване на целия Християнски свят за противодействие.

  26. 26 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#21] от "Molossian":


    [quote#21:"Molossian"] Пакистан притежава ядрено оръжие. Кой, как, кога им го е предоставил не знам, но фактът е крайно обезпокоителен.[/quote]

    Много си ''умен''!
    Не допускаш ли, че може сами да си го произвели?

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  27. 27 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#24] от "newgenerations":

    прав си, пробвах сарказъм, но рано сутрин явно не ми се получава.

  28. 28 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1677 Любопитно

    Мормално е в бастион на САЩ ИДИЛ да процъфтява.

  29. 29 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Когато истината и просвещението се подменят с популизма и демагогията, се получава МРАКОБЕСИЕ ... ИД е едно от потвърждаващите явления ... има и други .. и не са само на ислямска основа за съжаление!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Голяма беля направиха тези в 1973 дето смениха краля на Афганистан,
    ===========
    Ами подготвяха почвата за 27 март 1978 година , рожденната на Талибан. Първо я създадоха против СССР , но после нещата се обърнаха....
    До коментар [#19] от "boby1945":


    Bukalemun
  31. 31 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#27] от "zidane":

    И на мен ми се спи още, та нищо чудно и да не схвана
    А и тук се срещат толкова безумни твърдения, казани с напълно сериозен тон по отношение на политика и/или тероризъм, че човек никога не знае.

  32. 32 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 891 Неутрално

    За ядрените бомби на Пакистан им помогна Китай...щото Пакистан нали се кара с Индия, а пък тя има териториални спорове с Китай....врага на моя враг е мой приятел!

  33. 33 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    [quote#25:"bobhunter"]От десетилетия в целия мюсюлмански арабски свят се пропагандира идеята за нов арабски халифат, за обединение на всички араби в една държава.[/quote]

    нито пакистанците, нито узбеките са араби

  34. 34 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 439 Неутрално

    "Ислямска държава" процъфтява в Пакистан"
    Пакистан е държава с ядрено оръжие.

  35. 35 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#18] от "БМЗ":
    В Индия има поне 100 милиона мюсюлмани.....

  36. 36 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#17] от "chicago514":
    Нищо. Осама бин Ладен си е живял в Пакистан спокойно години наред.....Кой знае колко видни исламисти има там?

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    Узбекските ислямисти непрекъснато разширяват присъствието си в региона

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    [quote#6:"dobrich"]Тръмп каза, че ще изтегли американците от Афганистан. Това може да доведе отново скоро талибаните на власт?[/quote]

    Тръмп каза, ама Тръмп трябва да се съобразява с Конгрес и Сенат. Трудно ще го оставят да направи нещо своеволно.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 885 Весело

    До коментар [#6] от "dobrich":

    Е то за Трамп много ходове няма или да се примири и да остави Афганистан на талибаните, както беше до нахлуването на САЩ в 2001 или да прати още много американска войска да подържа основната инфраструктура на Афганистан и постепенно да изтласка талибаните към Пакистан... пък там пакистанците да му мислят!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#26] от "Galata":

    Вероятно малко повече от теб, след като поне не се изхвърлям като... на мокър пясък. Производството на ядрено оръжие изисква сериозен, включително и умствен капацитет, в който определено се съмнявам че се притежава в достатъчно количество в пакитата.

    Panta rhei....
  41. 41 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#17] от "chicago514":

    Ами пакистанските служби и пакистанското правителство с помощта на американските служби и американското правителство през 80-те год. финансираха и въоръжиха муджахидините в Афганистан, което постави основите на ислямисткия тероризъм в целия регион..

  42. 42 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Вчера в реч пред пакистанския парламент, Ердоган обвини Запада, че подкрепя ИД. Каза още, че ИД са терористи, които са нанесли огромна вреда върху името на исляма. Пакистанският парламент тропаше по масите, там така аплодират.

  43. 43 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#20] от "newgenerations":

    Явно си нямаш и понятие от историята на Афганистан, но дращиш по темата. Поне си направи труда да прочетеш поне малко за причината за съветското навлизане там и за това кой всъщност създава и въоръжава ислямистките банди...

  44. 44 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Един ирански боец казал, че са го взели заради компютърните му умения.[/quote]
    А, приемат по заслуги! Само Меркел ли е длъжна да приема подред каквото дойде

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Весело

    Улан Мария , не го споменах с очакване Дневник да го каже .....
    А при Ердо е така , той действа с 2...3 хода напред....
    До коментар [#42] от "half_truth":

    Bukalemun
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    Тревожна информация дава тази статия. Явно, след като държавата на злото ИД бъде размазана в Ирак и Сирия, новия дом на тази организация на злото ще бъде Афганистан и Пакистан. Но, за разлика от Сирия и Ирак, където местните армии и милиции противодействат доста успешно срещу тези терористични главорези в Пакистан и Афганистан не могат вече десетки години да се справят с талибанската напаст, което значи, че няма да успеят да се справят и ИДилската напаст на тяхна територия. Което, значи, че рано или късно САЩ, ЕС и Русия трябва да почнат да бомбардират много по активно на афганистанска и пакистанска територия изродите ИДилски. Тези изроди не бива да бъдат оставяни на мира....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Е нали властите в Пакистан бяха про
    американски настроени, и имат подкре
    пата им, какво правят ???

  48. 48 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#46:"Иво"]значи, че рано или късно САЩ, ЕС и Русия трябва да почнат да бомбардират много по активно на афганистанска и пакистанска територия изродите ИДилски. [/quote]
    Е, това ще е краят. Все някога трябва да се сблъскат и ядрени сили. То това досега беше детска играчка.

  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    [quote#8:"gozambo"]Това, което се случва в ислямския свят се нарича връщане на Харифата. Хората просто искат да възстановят Халифата. И както виждате, напредват. Преборихме се с АлКайда- терористична организация, получихме Ислямска държава. Сега като се преборим с Ислямската държава, ще получим Халифат. [/quote]

    Хехе... Замбо не се ли усещаш, че пишеш пълни глупости на търкалета!? Как разбра, че мюсюлманите искали връщане на Халифата!? Ако, беше така както си мислеше нямаше да има никаква местна съпротива на иракчани и сирийци срещу изродите ИД и тяхната измислена държава, която впрочем има претенциите да представлява точно халифат. Но, какво се случи в дейстителност след като главореза ал-Багдади провъзгласи създаването на своя "Халифат през 2014 г."!? Иракчани и сирийци още по ожесточено тръгнаха да се борят с това зло пръкнало се на тяхна територия. Иракската армия, милиции и пешмергите вече повече от година размазват тези изроди ИДилски в цял Ирак... от Тикрит, през Рамади, Фалуджа, а сега ги смазват и в тяхната "халифатска столица" Мосул. В Сирия пък сирийските кюрди и техните арабски местни съюзници създадоха СДС и също започнаха да мачкат ИДилските плъхове в Сирия. Сирийската армия и нейните съюзници смазаха ИД около Палмира и продължават да избива ИДилските кучета около Холмс и Хама. Поради тези загуби "Халифчето" ал-Багдади призова всички мюсюлмани по света да го последват, да се присъединят към него и да отидат в териториите, които терористите владеят. Но, колко мюсюлмани се отзоваха на този призив!? Не повече от 20-30 хиляди души (главно от Тунис и СА), това като имаш предвид, че мюсюлманите по света са над 1,6 милиарда души. И още нещо... масово самото местно население, което беше попаднало под властта на онези изроди ИДилски напуска и бяха от тяхната власт. От територии, които са били част от ИД има над 1-2 милиона местни хора, които са ги напуснали! И след всичко това да напише, че местните хора искали халифат е просто нелепо и дълбоко НЕВЯРНО.

    Така, че никакъв Халифат няма да има в бъдеще, просто защото местните хора не желаят подобно нещо, а този псевдо халифат на ИД и псевдо "халиф" който се пръкна преди две години е пред пълен разгром в Ирак и Сирия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Лоша работа. Пакистан и без това си беше нестабилен. Пакистанските политици заложиха на някакъв вид верски национализъм, за да се дистанцират от индийската нация. Това сега ще им изяде главите.

    chavo64
  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    А, приемат по заслуги!
    ========
    А за задържаните чехи в Шърнак чу ли ?
    При разпита всичко си признаха ........
    Как са ги обучавали френски и немски военни спец служби и са ги пращали в редиците на ИД.......
    До коментар [#44] от "half_truth":

    Bukalemun
  52. 52 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иво":

    То радикалния ислям е до границата ни "Турция".

    http://bogolubie.blog.bg/drugi/2012/10/11/isliamskiiat-antihrist-1-va-chast-mahdi-ochakvaniiat-mesiia-.1008430

    Името Хоросан не е случайно ...черните знамена са знак на войната

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  53. 53 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Така, че никакъв Халифат няма да има в бъдеще, просто защото местните хора не желаят подобно нещо,
    =============
    От близо 2 милиарда мюсюлмани по света , максимум 1 % го желаят .
    До коментар [#49] от "Иво":

    Bukalemun
  54. 54 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Баси, тия край нямат! А защо само се кръщават "Ислямска държава еди-къде си"? После като печелят и губят територии само си сменят наименованията. Това е най-малкия проблем де, за другите неща обаче направо не ми се мисли, баси ужаса. Като някакви метастази...

  55. 55 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#51:"eti"]задържаните чехи в Шърнак[/quote]
    Тези са от YPG. YPG е съюзник на НАТО.

    П.П. Улан?? Чак пък.

  56. 56 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#53:"eti"]Така, че никакъв Халифат няма да има в бъдеще, просто защото местните хора не желаят подобно нещо,
    =============
    От близо 2 милиарда мюсюлмани по света , максимум 1 % го желаят .
    До коментар [#49] от "Иво": [/quote]
    И Ердоган е в този 1 %, а останалите 99 % очевидно не са мюсюлмани

  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    [quote#15:"daam"]В Пакистан ислямът се проявява с едно от многото си уродливи лица[/quote]

    Интересно е, че в миналото исляма в Пакистан е нямал толкова уродливо лице. Сегашното уродливо лице е привнесено там от саудитските изроди с тяхната гнусна радикална уахабитска секта. Това става по време на Афганистанската война през 80-те години, когато СА праща хиляди свои духовници, военни съветници, бойци (арабски муджахидини, един от който е бил Осама бен Ладен) и тем подобни мръсни типове, които разпространяват уахабизма/салафизма на местна пакистанска почва. Същото правят те и с афганистанските бежанци намиращи се там по това време. Освен това един местен генерал, който прави преврат и става диктатор също под давлението на саудитците ислямизира пакистанското общество, става въпрос за този тип:

    https://www.thestar.com/news/world/2013/08/26/zia_ulhaqs_legacy_in_pakistan_enduring_and_toxic.html

    Това отровно саудитско уахабитско влияние върху Пакистан продължава да се разпространява и днес чрез милионите пакистански работници, които бачкат в СА и след това се прибират в Пакистан.

    http://www.dw.com/bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%8F%D0%BC/a-18908828

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Весело

    .
    Ердо и ислямист , а ?
    ......след всичките реставрации на църкви и синагоги в Турция ?
    Интересно .
    До коментар [#56] от "half_truth":

    Bukalemun
  59. 59 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#57] от "Иво":Докато БГ политици си играят н управляващи и опозиция .Първичнито зло се настани до нас ..

    Ердоган разкритикува Запада и Ватикана, помагали на враговете му




    Турският президент Реджеп Тайип Ердоган разкритикува Запада и Ватикана, че помагали на неговите врагове.

    Ердоган изнесе реч пред пакистанския парламент, в която призова за единство на мюсюлманските държави.

    "Всички онези, които искат да дестабилизират Турция и мюсюлманския свят, са подкрепени от западния свят и имат връзки с Ватикана. Ние можем да ги победим чрез единство", изтъкна Ердоган, цитиран от "Ройтерс".

    Той подчертал още, че в момента Западът подкрепял ДАЕШ ("Ислямска държава"".
    "Оръжието, което използва ДАЕШ, е западно производство...Пазете се, това е срещу ислямския свят", предупредил Ердоган.

    По думите му, никой не нанасял по-голяма вреда на исляма от ДАЕШ.




    Задържаните в Косово ислямисти са планирали едновременни нападения в Македония, Косово и Албания


    Скопие. Арестът на 19 члена на организация на Ислямска държава в Косово са планирали едновременни нападения в Македония, Косово и Албания, пишат всички македонски медии.
    Електронното издание "Нова ТВ" се позовава на съобщение на косовската полиция, според което арестуваните са готвели терористични нападения на територията на Косово, Албания и Македония.
    Според "Плюс Инфо" и "А1 ON" главната цел на нападението е била футболната среща между Албания и Израел, която от съображения за сигурност преди седмица беше пренасрочена да се играе в Елбасан вместо в Шкодра.
    Телевизия "Сител" уточнява, че лидер на ислямистката група е косовският албанец Лавдрим Мухаджери, сражавал се на страната на ИДИЛ в Сирия. Според "Сител" нападенията в Македония е трябвало да бъдат извършени от млади ислямисти от Скопие и Арачиново.
    Телевизията съобщава, че 23-годишният етнически албанец от Скопие, който беше задържан в Прищина в рамките на антитерористичната операция, все още не е предаден на македонската полиция.
    "Телеграф" пише, че цел на терористичната група са били всички балкански страни.
    Обширна информация за извършените арести и за хода на разследването на връзките на задържаните са публикувани в "МКД", "Курир", "Нова Македония" и др.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  60. 60 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#8:"gozambo"]Ислямът работи за възстановяване на Халифата[/quote]
    Да, само че всеки разумен човек знае, че в днешно време не може да има халифат. Всеки освен някои "ислямски идеалисти" като Ердоган и не само, които се втуркат след мечтата за силен сунитски халифат. "Мечтатели" винаги ще има. А ислямският свят посреща всеки опит за създаване на бленувания халифат с притаен дъх, после се разочарова и чака следващия опит..

  61. 61 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2574 Любопитно

    БЪРКАТЕ !!!! В Пакистан местни ТАЛИБАНИ ученици на афганските наложиха ислямска власт в 1/3 от Пакистан Няма никаква ИД

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  62. 62 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    До коментар [#53] от "eti":

    За това съм съм съгласен с теб Ети.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  63. 63 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    По думите му, никой не нанасял по-голяма вреда на исляма от ДАЕШ.
    ========
    Добро утро !
    Сега ли го схвана ?
    До коментар [#59] от "tamplierr":

    Bukalemun
  64. 64 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#58] от "eti":

    Ердоган е ортак на Хитлер в дневното време.Думите му са изпълнени с омраза към западния свят и християните .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  65. 65 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#58:"eti"]Ердо и ислямист , а ? [/quote]
    Не знам какво е "ислямист" за Вас, но Ердоган е за шериат, за възстановяване на Османската империя - халифат, за защита на сунитите по света, ако трябва с военна сила. Последното се нарича джихад!

  66. 66 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2574 Любопитно

    [quote#37:"penetrating"]Узбекските ислямисти непрекъснато разширяват присъствието си в региона[/quote]Талибаните и ИД са в жесток конфликт = нЕкои здраво бъркат или нарочно манипулират отказвайки да разграничат типовете ислямизъм. оказано ислямизма беше спрян единствено в бившите комунистически страни = за сега друго противодействие няма открито

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  67. 67 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    [quote#63:"eti"]По думите му, никой не нанасял по-голяма вреда на исляма от ДАЕШ.
    ========
    Добро утро !
    Сега ли го схвана ? [/quote]
    Ердоган едва сега го схвана! Едва от няколко месеца открито нарича ИД терористи. Защо ли не можа да го разбере от самото начало? ИД и в началото вършеше тероризим.

  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    До коментар [#59] от "tamplierr":

    Благодаря за тази информация. Шокиран съм от подобни абсурдни обвинения... особено по адрес на Ватиканът. Ми то преди 1-2 години същия Ердоган се срещна с папата в Турция! А, сега го обвинява за враг! И това как Западът създал ДАЕШ, как американските и европейски лидери гледат на тези обвинения!? Има ли и ще имали реакция от тяхна страна!? Този тиранин Ердо-ганчо вече наистина е опасен...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2574 Разстроено

    [quote#63:"eti"]Добро утро !
    Сега ли го схвана ? [/quote]Проблемът е , че голяма част от турците подкрепящи Ердо подкрепят и ИД ... особено относно общия им враг = кюрдите в Турция
    Втора гражданска война се задава

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  70. 70 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ислямска държава, каузата Ислямска държава набира сили не само в Пакистан, а в цял свят. Тази кауза беше вкарана от Меркел и в Европа. Да не говорим за северноафриканските арабски държави, където тепърва предстои да видим силата и влиянието на ислямистката кауза. Не случайно движението на пришълци е основно от афганистанци, пакистанци, алжирци, мароканци и тунизийци, все млади мъже между 15-30 годишни, да не говорим за стотиците хиляди малолетни, обучени да убиват. Все деца без придружители. До сега никой не е анализирал това явление, защото Европа е изпаднала в тежка летаргия.

  71. 71 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#63] от "eti":

    Замисли се защо нито един народ не иска да живее с вас под един покрив.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    Думите му са изпълнени с омраза към западния свят и християните .
    =========
    Съгласен съм , той и по природа е прям и нецензурен ...
    Но да уточним , не е против християните а по точно против тия от запад дето са против него .
    Ердо е набожен човек и по принцип не е против религиите .
    После и на теб да ти спретнат преврат , как би реагирал ?
    До коментар [#64] от "tamplierr":

    Bukalemun
  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Весело

    Няма такова нещо.
    Дори може да се каже точно обратното. ...
    Мога да те окъпя с примери колкото щеш.....
    До коментар [#71] от "tamplierr":

    Bukalemun
  74. 74 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Като видях заглавието за момент се получи някакво преплитане на каналите в мозъка ми и го прочетох като

    "Пакистанска държава" процъфтява в Ислямистан...

  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    . Защо ли не можа да го разбере от самото начало?
    =========
    Той го разбра още от самото начало и умишлено не го заклейми веднага.
    Ти как би реагирала ако трябва да обвиняваш терористична групировка в която има членове от близо 100 държави ?
    До коментар [#67] от "half_truth":

    Bukalemun
  76. 76 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#72] от "eti":

    Смирение и любов се иска от от държавниците начело на всяка една държава по света.Когато репертоара ти е от омраза и народа ти почва да мрази. След това идва ред на преследване на малцинствата ,другите религий ит.. .После кръгозора ти поглежда извън пределите на границите .Говориш от сърце ,а месомелачката чака зад ъгъла.Религиозната война е бич за хората .Ердоган тласка вашата страна към религиозна война.Точно така е и започнал Хитлер в началото.Същия за жалост е Путин и скритата лимонка Обама.Живем в ерата на войните .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  77. 77 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#40] от "Molossian":


    [quote#40:"Molossian"]Производството на ядрено оръжие изисква сериозен, включително и умствен капацитет, в който определено се съмнявам че се притежава в достатъчно количество в пакитата.
    [/quote]

    В момента имат 120 ракети с ядрени глави! До 5-10 години се очаква да станат 3-та(трета!) ядрена сила в света! Според американски източници...
    Така, че аркадаш, никой не може да им пр.дне на х.я!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4560 Неутрално

    .Когато репертоара ти е от омраза и народа ти почва да мрази.
    ========
    Народ да мрази не може !
    Омразата е присъща за отделния индивид !
    А Ердо е неудобен политик понеже играе винаги с открити карти , нещо рядко срещано в днешната политика.....
    Ако се плашиш от хора като Ердо , страхувай се само когато е насреща ти !
    Като реклама стана сякаш ,но това е !
    До коментар [#76] от "tamplierr":

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Пакистан и Индия паралелно се освобождават от Британската Империя преа 1947 година. Също паралелно през 1998 година извършват ядрени изследвания след, което се сдобиват с тях...
    Двете дътжави преди това, 3 пъти са воювали за областа Кешмир...
    Пакистан е единствената държава с света, която след завета на Кемал Ататюрк е едва ли не пожизнен съюзник на Турция! Ердович в този настоящ и важен момент не ходи до там само на разходка...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  80. 80 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#16] от "zidane":
    [quote#16:"zidane"]щом Пакистан е проблем - вкарване на Индия в играта.[/quote]

    Ммм - малко по-внимателно там, че и двете държави имат ядрено оръжие и всеки 2-и е параноик на темата.

  81. 81 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    [quote#17:"chicago514"]А какво прави пакистанската армия,пакистанските служби за сигурност,пакистанското правителство!?[/quote]

    Осигурява техническата подготовка на младежите преди да се присъединят към някой от групировките.

  82. 82 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    До коментар [#77] от "Galata":

    Ще станат трета ядрена сила на кукуво лято. Това място е отредено на Китай. Пакистан е на нивото на Индия по отношение на военни способности, макар, че в последно време с лекото си и много бавно забогатяване Идния дръпва напред във военно отношение.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  83. 83 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#25] от "bobhunter":

    '' ... е обединяване на целия Християнски свят за противодействие.''

    Ако е на целия НЕмохамедански - още по-добре.

  84. 84 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#82] от "Иво":


    [quote#82:"Иво"]Ще станат трета ядрена сила на кукуво лято. [/quote]

    Сигурно нямаш по обективни данни от Американците:http:
    //www.gazetevatan.com/pakistan-in-nukleer-gucu-hakkinda-flas-iddia-858374-dunya/

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  85. 85 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Новата администрация в САЩ трябва коренно да промени политиката спрямо страни като Пакистан и Турция и да им се плаща само срещу доказателства за ликвидирани ислямисти а не както досега да получават военни помощи, а ислямистите да се чувстват в тях като у дома си.!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  86. 86 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#21] от "Molossian":

    Сами си произведоха.Ех има6е и малко помо6т...

    ne mutlu türküm diyene.
  87. 87 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Путин ще помогне и там

  88. 88 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1498 Любопитно

    До коментар [#51] от "eti":

    www.konspirator.tr?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  89. 89 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#77] от "Galata":

    Ай, ай голям сакатлък може да направят тея...

    Panta rhei....
  90. 90 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#86] от "hasanço":

    И аз така мисля, без чужда помощ трудно биха направили.

    Panta rhei....
  91. 91 Профил на els_g
    els_g
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#5] от "Краят на дните":

    [quote#5:"Краят на дните"]Тея у нас, са само от умерените бунтовници![/quote]

    Не знам защо, но у мен се е наслоило впечатлението, че "умерените бунтовници" всъщност са си пак радикализирани ислямисти, които обаче се отличават с две характерни особености: по-меркантилни и по-страхливи са.

    Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
  92. 92 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8950 Неутрално

    Пакистанците, дето се настаниха в Европа и продължават да идват, да се връщат да си оправят държавата, а не да пренасят конфликтите си и тука.

  93. 93 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#82] от "Иво":
    В момента 3та ядрена сила е Франция с 300 ракети с ядрени глави. Пакистан има 120, Индия 100 ракети. Според "Карнаги център" след 5-10г. Пакисан 6е излезе на 3та позиция. Къде е Китай?

  94. 94 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Весело

    До коментар [#84] от "Galata":

    Хахаха... американците си нямат и идея какво правят китайците в тази сфера. Така, че да по осведомен съм от тях, или поне от теб.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  95. 95 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Весело

    До коментар [#93] от "half_truth":

    Като не разбираш дадена тема е по-добре да си проверяваш предварително как седят нещата. Съвет само. Китай е на 4-то място в момента с ДВОЙНО ПОВЕЧЕ ЯДРЕНИ глави от Пакистан и Индия. И продължават да увеличават арсенала си, въпрос на време да вземат третото място. Индия и Пакистан и след 100 години не могат да настигнат Китай. Чети и се образовай:

    https://www.armscontrol.org/factsheets/Nuclearweaponswhohaswhat

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  96. 96 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#95] от "Иво":

    Да, ва6ият линк дава инфо за пове4е страни. Струва ми се, 4е са пропуснали С.Корея. В крайна сметка това са предполагаеми цифри. Истината може да е много разли4на. Мерси, образовах се

  97. 97 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4520 Любопитно

    До коментар [#96] от "half_truth":

    Моля, за нищо. Иначе си права, че тези данни не са 100 % доказани и сигурни, а по-скоро предполагаеми.

    Според различни анализатори КНДР има от 3 до 5 атомни бомби. Но, и това пак е в сферата на предположенията.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK