В края на 2017 г. в Германия може да има тол-система за всички

В края на 2017 г. в Германия може да има тол-система за всички

© Reuters



Европейската комисия одобри плана на Германия за въвеждане на тол-такси по магистралите за всички автомобили. От 2012 г. насам действа електронна система за такива такси, но само за тежкотоварни камиони.


Преглеждането на проекта и двете ревизии на плана отне 3 години. Причината е, че в първоначалния си вид той създаваше недопустима според законите на ЕС дискриминация между гражданите на Германия и останалите 27 държави.


След две поправки и допълнения планът вече "не е дискриминиращ" и "напълно отговаря на европейския закон", съобщи Европейската комисия в петък. Така съответните законови мерки в Германия могат да продължат напред.


Какви са промените:




- съгласно предложената промяна всички водачи ще плащат за правото да използват федералните магистрали


- германските шофьори ще получават в края на годината част от сумата под формата на облекчаване на данъците


- тол-таксата ще може да се плаща за периоди от 10 дни, 2 месеца и една година


- размерът ѝ ще е различен според размера на автомобила и вредните емисии на двигателя му


- с одобрените от ЕС промени се създават 5 категории за автомобили, а не три, както бе досега


- цената на таксите за кратко ползване - тези, които чужденците използват най-често - ще е пропорционална на тази, която се плаща за цяла година. ( не повече от съотношение 1:7.3)


- така 10-дневен стикер ще струва между 2.50 (за "зелените" автомобили) и 20 евро, докато годишното разрешително стига до 130 евро. Първоначалната идея на германците бе винетката да струва поне 5 евро.


Еврокомисията припомня, че в предишния си вариант планът предвиждаше германците да получават обратно цялата сума, която се платили за тол-такси. В новия си вид облекчението се използва при изчисляване на годишния данък за колата. Освен това е въведен бонус за собствениците на екологични автомобили, които ще ползват по-голямо намаление на данъка за колата си.


Берлин отстъпи, след като на 29 септември еврокомисията заяви, че ще блокира проекта през Съда на Европейския съюз, защото създава "де факто изключение" за германци. Сега Европейската комисия обяви, че замразява тази процедура и формално ще я прекрати, когато в Германия бъде одобрена и представена ревизираната версия. Това ще стане с поправки в Закона за инфраструктурата (PkW Maut) и Закона за данъка върху превозните средства (KfZ Steuer)

Министърът на транспорта каза, че едва ли системата ще бъде въведена преди редовните парламентарни избори, очаквани за средата на септември 2017 г.


Германия ще стане 16-та от 28 държави в ЕС с тол-система и очакванията са тя да носи допълнителни 500 милиона евро всяка година.

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    Така е в Германия на Меркел и толерантните ентусиасти!
    ....бежанците отиват пеша, другите трябва да плащат повече данъци и такси за да ги хрантутят!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 655 Неутрално

    130 Евро на година - дреме им на германците, пък и на мене.

  3. 3 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Каза Смирненски - "Два свята, единият е различен..". Хората живеят в ред и се грижат за екологията, а тъпанарите се радват, колко танка има повече Русия и още колко ядрени ракети ще произведе. Защо, бе? Какво ви пречи цивилизацията?

  4. 4 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Трябва да се плаща, нямам търпение и социалното БСП да прасне тол такси тука.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5394 Неутрално

    " германските шофьори ще получават в края на годината част от сумата под формата на облекчаване на данъците"
    У нас се говори за тол система, но не и за облекчаване на данъците за шофьорите

  6. 6 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1357 Любопитно

    [quote#0:"матряла"]годишното разрешително стига до 130 евро[/quote]

    130 : 13.000 = 1 цент на км магистрала

    БГ 50 : 780 = 6,4 цента на км магистрала

  7. 7 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 294 Гневно

    След две поправки и допълнения планът вече "не е дискриминиращ" и "напълно отговаря на европейския закон", съобщи Европейската комисия в петък.
    ---------------------------------

    Това не е истина, дискриминацията си остава!

    Не слу4айно няколко държави искат да задействат най-високият съд на ЕС и да спрат тези планове! Австрия, Холандия ...

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  8. 8 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    С други думи държавите търсят как да напълнят продънените хазни. Не е нещо ново в историята. Ама хазната да е издънена след десетилетия мир би трябвало да доведе до някакви мисли за причините. И решенията да се търсят там.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  9. 9 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    По добре щеше е да се плаща при всяко минаване, не със стикер. Магистралите в Германия са в доста лошо състояние, освен това са препълнени. На доста места няма ограничения за скорост, но това е безмислено при положение че задръстванията са постоянни. Особенно около големите градове сутрин и следобед, трябват ти понякога 2 часа за 10 км. Докато в страните където се плаща такива явления са доста редки.

  10. 10 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Една от малкото държави в Европа, в която не се плащаше нищо досега от автомобилите с чужда регистрация. Резултатът е, че цялото движение на Европа минава ппо немските магистрали, за да се пестят пари. Трафикът е невъзможен вече и има необходимост аутобаните да се ремонтират често.
    Така че, напълно разбираемо решение на правителството.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  11. 11 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1523 Любопитно

    [quote#8:"Цецо"] хазната да е издънена след десетилетия мир би трябвало да доведе до някакви мисли за причините.[/quote]

    Абе, не че не им е ясно, че безотговорната социална политика в последните 30-ина години доведе то това, в мирно време държавите да нямат пари, ама ако го признаят на висок глас, ще трябва и да вземат мерки, а точно това ще доведе до безкрайни социални сътресения. Така де, няколко поколения европейци свикнаха да паразитират, та сега няма да е лесно да ги накараш да работят и да се издържат сами. По-скоро въпросните ще спретнат някоя революция, отколкото да се хванат на работа.
    То затова е казано, че много хубаво не е на хубаво. Хубаво е да помагаш на хора в беда и да не ги оставиш да пропаднат, лошо е, когато тази помощ е безусловна и доживотна. Та така...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  12. 12 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 352 Весело

    Положителна промяна - досега в Германия поддръжката на пътищата се плащаше директно от бюджета. Въвеждане на винетки/тол такси е доста по-справелдливо, защото плащат тези, които ползват услугата. Пълни глупости са това, че досега било безплатно. Няма безплатно - някой някъде плаща. Добре е и у нас всички да го разберат. Особено тея дето още вярват, че "навремето здравеопазването беше без пари".

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#11] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    В Испания има ли тол-такси?

  14. 14 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 766 Неутрално

    В БГ трябва да приватизираме всички извънградси и междуградски пътища - магистрали и т.н. и да използваме всички ЕС пари за перфекно изглаждане и подържане на градските пътища, както и за саниране и пре-ремонтиране или пре-изграждане на съветските блокове които са ужасно грозни.

  15. 15 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    [quote#9:"bcbg"]По добре щеше е да се плаща при всяко минаване, не със стикер.[/quote]
    Да, тогава би било по-близо до "тол" система. Във варианта, който е посочен, това си е винетна система а ла "Лилиту".

  16. 16 Профил на namaste
    namaste
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#1:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"].бежанците отиват пеша, другите трябва да плащат повече данъци и такси за да ги хрантутят! [/quote]
    Взе ми думите от устата.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Разбрахте ли сега...?! В Германия, срещу 100 евро, получавате много добри магистрали! В България, срещу 100 лева, получавате нагънати магистрали от Пеевски и разбити пътища от социализма...!
    Иначе, дебелата Лиляна много ги разбира нещата...! Като съпоставите това, което ще плащат германците през техния стандарт и това, което плащаме ние, може да разберете какви колосални кражби стават в България!

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#11] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    Ако не свикнат с добро и полека ще се наложи да свикнат в шок и ужас.
    Дълговете на развитите държави са просто ужасяващи.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    [quote#8:"Цецо"]С други думи държавите търсят как да напълнят продънените хазни. Не е нещо ново в историята. Ама хазната да е издънена след десетилетия мир би трябвало да доведе до някакви мисли за причините. И решенията да се търсят там. [/quote]
    Тц.
    Хазната си е у ред и на плюс. Само че - сега. Заради мира минаваха тънко и все по-тънко и сега ще трябва ударно да се плащат сметки.
    Тепърва ще се дънят яки харчове, та затова вземат и мерки о'време.
    Германия има да "интегрира" над милион тарамбуки, има да строи жилища, има да стяга Бундесвера, половината и Луфтвафе приземено ...
    Това само ей тъй, на прима виста, са десетки, че даже стотици милиарди, дето се задават на хоризонта ...

  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    Малко са страните в Европа, където коли с чужда регистрация може да ползват гратис магистралите.
    Освен ФРГ, се сещам за Холандия и Дания.
    Всичко останало е бацален.... братя българи...

  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ф.Нинов":
    Мда.
    На мен са ми мрънкали немци още преди години, че те навън плащат, а чужденците не плащали в Германия.
    Та тантето мисля, че няма да има проблем да прокара таксите.

  22. 22 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ф.Нинов":

    Белгия също. И там даже са осветени напълно. Испания също на някои места, ама не съм бил отдавна.

  23. 23 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#7] от "Светльо":
    Немците не могат да понасят холандските шофьори. В Холандия автоматичните радари са навсякъде, и глобите са доста солени. Та някой като иска да си изпробва спортната кола или да се състезава с приятели отскача до Германия. Много често през нощта си правят фиести, това много нервира местните.

  24. 24 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    [quote#13:"Ф.Нинов"]В Испания има ли тол-такси? [/quote]

    Някои от магистралите са платени, не всички, не знам на какъв принцип са подбрани платените. Например от Марбея до Малага магистралата е платена. Аз ходя често до Малага и, ако не бързам, си спестявам плащането, като минава през обикновения път, което удължава с около 15-20 мин. пътуването.

    Това са цените:
    https://www.autopistadelsol.com/ausol1-esp/prices.htm

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  25. 25 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 294 Неутрално

    [quote#24:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Някои от магистралите са платени, не всички, не знам на какъв принцип са подбрани платените.[/quote]

    Вен4е, принципът е прост!

    Когато е строена с пари от данъци не е платена, ако има 4астен капитал или парите са взети на заем, има тол такси!

    В Германия сите магистрали са строени с пари от данъци!

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  26. 26 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#25] от "Светльо":
    Май не е само това. Например, в Баския и в Каталуния всичко се плаща. Май регионалните правителства имат право на дума.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#21] от "xm...":

    Ами естествено, че ще мрънкат.
    Дискусията за ползване на аутобани от коли с чужда регистрация съществува от поне 50 год.
    Досега обаче нямаше техническо решение за събиране на таксите.

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    В Испания, магистралите са платени, с ограничение 120км. в час. Освен тях, има път с две ленти във всяка посока, който не се води магистрала и не е платен. Този път на доста места е почти успореден на магистралата. Има и национален междуградски път, с широки асфалтирани банкети и перфектна маркировка. Има и тесни, може да се каже междуселски пътища, които пак са в много добро състояние и маркировка.
    Платените магистрали са с цена около 8-9 цента на километър или за 100 километра, плащате до 10 евро. Това е за колите, за камионите, предполагам е нагоре...
    Не претендирам за изчерпателност, че не съм ходил много из Испания, но по мое мнение пътищата им са доста добри.

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#25] от "Светльо":

    Щуци,
    и понеже са строени с пари от бюджета, викаш, дай да пуснем всичкото автомобил с чужда регистрация да ползва гратис аутобана.

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#22] от "bcbg":

    В Белгия още ли го има това безумие с осветените магистрали?
    Преди 20 год. съм го виждал.
    Там "горят" излишната нощна ел.ел.енергия от АЕЦ.
    Самата поддръжка на лампите сигур никак не е евтина?

  31. 31 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 294 Весело

    [quote#27:"Ф.Нинов"]Досега обаче нямаше техническо решение за събиране на таксите. [/quote]

    Нинов, да пускаш снимки на стари облигации и да имаш мнение за техни4ески решения са две разли4ни бири!

    В другите страни ако има някакви такси те са за вси4ки, местни и ауслендери! Германия иска да наложи дискриминиция, като ауслендерите платат, а немците си полу4ават парите за винетка през данъка обратно!

    А техни4ески средства бол, от тол пунктове през винетки, 4е и сателитно базирана система има ве4е създадени! Най-добра е системата на Австрия, на принципа индукционна пе4ка!

    Банкер и техника две несъвместими понятия, драги!

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  32. 32 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":

    Да, осветени са си и до днес.

  33. 33 Профил на Белият господар
    Белият господар
    Рейтинг: 8 Неутрално

    само един път господаря си позволи да не пътува от нй до ниагара безплатно и получи глоба 355 бъкс за превишена скорост!! от тогава само той пътува само по i-90 тhruway с ezpass tag на предното стъкло!!

  34. 34 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#28] от "tww09306483":

    Последния път бях преди 5 години, между Бургос и Севилия - около 700-800 км почти нова магистрала и напълно безплатна

  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#31] от "Светльо":

    Не съм банкер, а електроинженер, телекомуникации, високочестотна техника, в момента ръководител проект.
    През 1997 г по време на 6 месечния ми стаж пв развойния център на Бош в Хилдесхайм трябваше да "смаля" със 70% размера на phased array за тази тол-система. Антената може да комуникира с онборд-юнита на камиона при скорост на камиона до 300 км/ч.

  36. 36 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 294 Весело

    [quote#35:"Ф.Нинов"]Не съм банкер, а електроинженер, [/quote]

    И затова ли се изложи, 4е нямало до СЕГА техни4ески решения?

    А аз съм кмет на Stuttgart!

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#36] от "Светльо":

    Виж в профила ми има ликове с информация кой съм, къде съм учил, къде към завършил и с какво се занимавам.
    За разлика от теб, аз не съм анонимник.

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Ако има политическо решение, то всички останали служби ще го подкрепят - и технически и финансово

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#25] от "Светльо":

    Не е толкова прост принципа. Поддръжката на магистралите струва не малко пари. Да не мислиш, че в Германия магистралите от 30-40 години не са пипнати за ремонт като нашите?! Просто германците сметнаха, че не е справедливо магистралите да се ползват от половин Европа, а да се поддържат и строят само с данъците на германците.
    Аз лично не виждам никакъв проблем годишните данъци за колите в БГ да се намалят с по 50 лева и винетките да се вдигнат с 50 лева. Така транзитно преминаващите ще плащат по-справедлив дял.
    А френската система е една от най-смислените - няма данък МПС и плащаш магистралите на километър. Вярно, скъпички са на пръв поглед, но качеството на платените магистрали е перфектно.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK