Amazon навлиза и в карго превозите със самолети

Amazon навлиза и в карго превозите със самолети

© Reuters



Милиони хора, пазарували за Коледа от сайтовете на Amazon.com, не знаят, че за да спази обещаните срокове за доставки компанията навлезе в нов бизнес - товарни превози със самолети.


Близо 40 самолета са взети на лизинг и пътуват с цветовете на Prime Air. Според анализ на "Ройтерс", основан на товарителници и интервюта със служители по летищата в САЩ флотилията на Джеф Безос пътува изцяло натоварена. Това са предимно леки пратки, които не изискват сериозни разходи на гориво и отнемат от бизнеса на куриерски фирми като FedEx и United Parcel Service.


Битката за скоростни доставки направи навлизането в транспорта - от камиони до самолети - основно средство за печелене на нови клиенти на Amazon без да се губи контролът над разходите.




Компанията обещава за 48 часа да достави в САЩ всичко, закупено от онези, които членуват срещу 99 долара годишно в услугата Amazon Prime. В страната това са между 35 и 50 милиона души и те ползват по този начин и достъп до огромен обем фирми, сериали, книги и др.


Amazon навлиза и в карго превозите със самолети

© Reuters


UPS и FedEx започнаха да печелят повече, след като таксуват не теглото на доставката, а размера ѝ. Иначе казано, ако сте си поръчали по интернет голям пакет тоалетна хартия, по новите правила той носи повече приходи, защото заема повече място. UPS, например, превозваше пратка от 2 кг в опаковка 30-25-20 см от Сиатъл до Атланта за 40.5 долара през 2014г., но от 2017г. таксата надхвърля 54 долара, т.е. все едно, че е 3 кг.


Именно тази тенденция се опитва да си спести Amazon като се заема сама да си превозва поръчките.


Засега официалното обяснение за наемането на самолетите е, че с тях компанията иска да си помогне за коледните доставки. Флотилията на Prime Air лети до поне 10 летища и зарежда близките складове на Amazon.


Amazon навлиза и в карго превозите със самолети

© Reuters


На месечна база самолетите превозват между 37 и 52 процента от товарния си капацитет, докато във FedEx и UPS този показател е 53 и 56 процента.


Но Amazon акцентира на друго - скоростта. Компанията си позволява самолетите ѝ да излитат до 5 часа по-късно, защото конкурентите правят междинни кацания за дозапълване с товар, идващ от различни места. Prime Air лети директно до дестинацията си. Така Amazon може да си позволи да обещае доставка за 24 часа или дори в рамките на няколко часа след покупката.


Късното потегляне се възползва от навика на хората да пазаруват онлайн у дома след работа и може да достави поръчаното още на следващата сутрин или до края на деня.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 771 Неутрално

    При такива обеми - нормално.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    куриерите надуха цените и сега ще имат нова конкуренция.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Тотален респект и уважение.
    Google,Apple,Amazon...........компании които променят революционно нещата.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Конкуренция му е майката.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    А дали Али Баба и Али Експрес ще педприемат нещо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Прогресивно мислене и инициативност.

  7. 7 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#3] от "kapitalcho":

    Къде точно ти е ползата на теб, че огромна част от паричните потоци се съсредоточават в няколко големи компании, които мачкат всичко по пътя си. Днес са тръговците и куриерите утре ще са служители по каси и складови работници с оглед на плановете на Амазон за отпадането на тези длъжности.
    Специално Амазон имат изключително агресивна ценова политика продавайки голяма част от стоките на себестойност и дори на загуба за да завземат все по-голям пазарен дял компенсирайки загубите с налагането на други свои услуги.
    В същото време спестяват стотици милиони от печалби използвайки данъчни трикове.
    Сега може и да си доволен като клиент купил нещо на по-ниска цена или защото си го получил по-бързо, но в даден момент и ти ще бъде ощетен. Особено ако един ден компания с подобни мащаби и амбиции засегне сектора, в който работиш.
    След време всички да бъдат превърнати в работници от най-ниско ниво на такива компании.

  8. 8 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Али баба сигурно бързо си разнася пратките в Китай Сравнението ти не е правилно. Амазон е американска компания и горепосочените самолети разнасят пратките в САЩ

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3554 Любопитно

    До коментар [#7] от "tri":

    И какво предлагате? Да се забрани на Амазон / Гугъл /Епъл да се развива и да предоставя на клиентите си по-добра услуга? Или просто да обесим "чорбаджиите - изедници"? В САЩ концентрацията на пазарен дял се следи изкъсо и КЗК не спи!

  10. 10 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Типичните разсъждения на консуматорското общество.
    За една по-голяма кофа с ядене и по-ниска цена на парцалки са готови да продадат бъдещето на децата си.
    Ефекта от глобализацията и действията на подобни компании го усещаме най-вече в страни като нашата докато в САЩ и други големи и развити държави ще се забележи доста по-късно. Но и там положението не е розово и точно поради тази причина се избират недоразумения като Тръмп.

  11. 11 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Глобализацията е най-хубавото нещо, случвало се на земята. Падат границите, на местните дерибеи-олигарси им се налага да се конкурират с най-добрите. И да, ще имаме по-малко марки, но несравнимо по-качествени. Конкуренцията е всъщност несравнимо по-жестока и оцеляват само най-добрите, от което печелим ние, потребителите.
    За малкия човек това значи, че трябва правилно да си прецени шансовете и да се насочи в сфера, където има потенциал. В България например имаш страхотни шансове ако си в софтуера, в електрониката и машинотехниката - заради многобройните заводи за авточасти, които създават гръбнака на мощна индустрия. Ако си в текстила, сигурно ще загубиш, защото китайците виетнамците, Бангладеш са по-силни.

  12. 12 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#7] от "tri":

    "След време всички да бъдат превърнати в работници от най-ниско ниво на такива компании"

    Да, участта на вас, необразованите и некадърните е на сметището на еволюцията. Кое е новото тука? Сапиенсите сме доста агресивен вид. Слабаците просто отпадате

    Use your Illusion
  13. 13 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    До коментар [#11] от "Rael":

    Ако зная колкото теб,ще се гръмна. Идея нямаш каква глупост си написал между две пръдни.

  14. 14 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#10] от "tri":

    Доста елементарни разсъждения свеждащи прогреса до "кофа с ядене". Уолмарт се оценява колкото Амазон, но Амазон са тези които правят иновациите. Да не говорим че Амазон се конкурират много успешно с Майкрософт и Гугъл в света на компютърните технологии и тн.

    А да кажеш че положението в САЩ не е розово е просто нелепо. С кого по-точно ги сравняваш?

  15. 15 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    предлагаме да събират данък продажби, както всички други, и да не правят данъчен дъмпинг, съсипвайки ритейла. Може също така да си плащат данъците в САЩ, а не в Куракао...опс, те там нищо не плащат, и т.н.

    Не мисля, че ти си имаш идея какво те предизвикват на бизнеса. Последните години не е никаква бизнес еволюция, ами съсипия и липса на конкурентност. И не виждам как е изгодно за крайния потребител, като крайния потребител ВИНАГИ плаща, просто вместо $1 за нещо произведено за .5 цента, сега плаща 19.99
    А за инвеститорите - Амазон крос финансират с печеливша нискорискова ритейл дейност "иновациите", които нормално са по-високо рискови и не винаги успешни. Като идиотския им телефон например. Ама вместо да гризнат дръвцето, задето похарчиха 10 млрд за телефон, те прехвърлиха загубата върху доставчиците и крайните си клиенти, на практика. И прочие...нищо иновативно няма в мошеничеството, в крайна сметка.

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    Амазон имат и програма за last mile доставката до крайния клиент - my way, която е базирана на схема подобна на uber. Доста иновативна компания, която предизвиква революция в retail. Гледам по-горе плюят по глобализацията. Нека споделят каква е добрата алтернатива - протекционизъм? Не, благодаря.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#17] от "gozambo":

    Комунистите не търпите чуждо мнение, знам.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#7] от "tri":

    Идея си нямаш от пазарна икономика. Да ти подхвърля един жокер за размисъл: тези търговци, зависят само и единствено от платежоспособното търсене на клиентите си, и ако тези клиенти нямат доходи или работят за жълти стотник, какво ще е бъдещето на тези огромни компании дето те притесняват? От друга страна, преди тези големи компании, доставките са се бавели с дни и седмици, вместо да пристигат на другия ден.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 778 Весело

    [quote#10:"tri"]Ефекта от глобализацията и действията на подобни компании го усещаме най-вече в страни като нашата[/quote]
    Мда, откак дойдоха големите, чужди, международни, вериги, на пазара ни се появиха живи омари, доматите вече не са "сезонна стока", ги има целогодишно, но пък изчезнаха ментетата на местните калпазани... Лоша глобализация, лоша, остави гаражниците без препитание...
    Как пък един от противниците на глобализацията не написа че му липсва кафето "втора цедка" в гаражното кафене, и е готов да плати левче на намусената и бавна кака, вместо да пусне 50 стотинки в кафеавтомата...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#10] от "tri":

    не знам противниците на глобализацията какво чакат ... има едно място, сев. корея, там глобализацията няма да я има още дълго

    куфари и на терминал 1, там ще сте щастливи и вие и децата ви ))

  22. 22 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#10] от "tri":


    [quote#10:"tri"]Типичните разсъждения на консуматорското общество.
    За една по-голяма кофа с ядене и по-ниска цена на парцалки са готови да продадат бъдещето на децата си. [/quote]
    Т.е преди Глобализацията(примерно 1900-1995)България цъфтеше,заплатите бяха по 4-5 хил долара и произвеждахме световни марки и всичко се избиваше да идва и купува тук.
    Дойде тъпата глобализация и развали всичко.
    Така ли ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK