Турция удължи с три месеца извънредното положение

Турция удължи с три месеца извънредното положение

© Yannis Behrakis, Reuters



Турският парламент одобри удължаване с три месеца на извънредното положение, обявено след опита за преврат през юли миналата година.


Извънредното положение, което бе въведено след неуспешния опит за преврат на 15 юли 2016 г., а след това бе удължено през октомври, трябваше да изтече на 19 януари, но сега ще важи до 19 април.


То позволява на президента да заобикаля парламента, като приема нови закони и ограничава правата и свободите, когато сметне за необходимо.




Турция арестува над 40 000 души при разследването на опита за преврат, за който бяха обвинени мюсюлманският духовник Фетхуллах Гюлен и неговите последователи.


Повече от 100 000 души, включително войници, полицаи, учители, съдии и журналисти, бяха уволнени заради предполагаеми връзки с движението на Гюлен.


Правителството в Анкара, което поиска от парламента удължаване на извънредното положение, обясни, че то е нужно, за да бъде изкоренено влиянието в държавните институции на Гюлен, който отрича да има нещо общо с опита за преврат.


Мярката дава специални правомощия на правителството да уволнява чиновници, да закрива неправителствени организации и медии, както и да удължава срока за задържане под стража на хора, на които не са повдигнати обвинения.


Решението на парламента бе взето три дни след кървавото нападение в новогодишната нощ в дискотека в Истанбул, при което загинаха 39 души и за което пое отговорност "Ислямска държава".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8453 Неутрално

    Ммдаа, Ердоган продължава войната за независимост....

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1037 Весело

    Като гледам графиката с отстранените, явно в Торция най-опасни за сигурността са началните учителки и възпитателките в детските ясли...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6567 Неутрално

    Най-голямата чистка е в образованието и науката - по диктаторски

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    Дали рейтингът на Ерсдухан в Турция достигна рейтинга на Путя?

  5. 5 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 473 Весело

    Най-добре е да се удължи до края на царуването на Ердо ...

  6. 6 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Турция е вече страна от третия свят

    Барчин Йънанч, в. "Хюриет дейли нюз"
    Турция се превърна в страна, която не може да опази живота на своите собствени граждани или на чуждестранните си гости, независимо дали са туристи или дипломати. Сега тя може да се конкурира с Ирак или Афганистан по отношение на честотата на терористичните атаки и броят на жертвите. Това не е единственото нещо, което ускорява плъзгането на Турция към категорията "страни от третия свят".
    http://www.segabg.com/article.php?id=836691

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Не е хубаво това което става в Турция.Всичките комшии на Турция можем да си изпатим много лошо.

  8. 8 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    Има още работи за довършване преди коронацията на падишаха Ермалък ли?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  9. 9 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3250 Весело

    Чистка сред интелигенцията на нацията, Ердо има достойни учители. Ети е доволен.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  10. 10 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Да, докато думичката "извънредно" не се промени в перманентно.

  11. 11 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Кой е по-опасен? Примитивният или образованият фанатик? Когато си отговорите на този въпрос, ще проумеете логиката в графиката.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8453 Разстроено

    [quote#7:"chicago514"]Всичките комшии на Турция можем да си изпатим много лошо. [/quote]
    А България още по-лошо ....
    Вече се вдигна достатъчно шум за това, че джихадистите в Сирия се сражават с българско оръжие.Тоест с българско оръжие в Сирия се убиват турски военни.
    Кой може да ни гарантира, че след някой друг месец „големите” няма да си измият ръцете със София, която е подкрепяла тероризма?

    karabastun1@abv.bg
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    [quote#2:"Nil satis nisi optimum"]най-опасни за сигурността са началните учителки и възпитателките в детските ясли... [/quote]
    Вместо децата да учат Свещен Коран наизуст, тези ги учат на някакви светски научни дисциплини!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    [quote#12:"karabastun"]Кой може да ни гарантира, че след някой друг месец „големите” няма да си измият ръцете със София, която е подкрепяла тероризма? [/quote]Никой.

  15. 15 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    [quote#11:"достатъчно"]Кой е по-опасен? Примитивният или образованият фанатик? Когато си отговорите на този въпрос, ще проумеете логиката в графиката. [/quote]


    Тъй... тъй... я направо Ердо да забранява образованието изобщо, щото някой образован може да стане фанатик. Пък и за какво са им тези светски глупости, то в Корана всичко си пише, друго не им трябва.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  16. 16 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    "Повече от 100 000 души, включително войници, полицаи, учители, съдии и журналисти, бяха уволнени заради предполагаеми връзки с движението на Гюлен."
    ......................................
    Това е цяла армия. Тези хора, ако вземат по един камък в ръка и ще затрупат новия дворец на Ердо в Чанкая. Ердоган създава най-голямото разделение в обществото, пък после защо имало атентати в Турция.

  17. 17 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Снощи на летището в Истанбул, служители работещи там са пребили известен моделиер, заради това, че критикувал Ердоган и на Нова Година разпространил видео в социалните мрежи, че възнамерява да празнува с много алкохол, въпреки призивите, че този празник е неислямски. И никой от биячите не беше арестуван, а моделиерът беше задържан от полицията. Та, дивотията упорито се завръща в Турция, сега вече и с подкрепа от най-високо място.

    http://www.lasexta.com/noticias/internacional/detienen-y-linchan-al-disenador-barbaros-sansal-a-su-llegada-a-turquia-por-sus-criticas-a-las-politicas-de-erdogan_20170103586c21d10cf2187c0d405cbf.html

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  18. 18 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 264 Любопитно

    тоест, новогодишният атентат му дойде дюшеш на ердо? чиста случайност, а?

    reddit.com/r/The_Donald/
  19. 19 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    [quote#11:"достатъчно"]Кой е по-опасен? Примитивният или образованият фанатик?[/quote]

    Изразът "образован фанатик" е оксиморон.

  20. 20 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Надявам се да е за последно.

    ne mutlu türküm diyene.
  21. 21 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Тъй, тъй. И да не изпусне учителите по забавачниците, още от там обучават малките гюленистчета, сигурна съм. На Ердо много добре му идват атентатите, чак почнах да го подозирам за последния.

  22. 22 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 264 Неутрално

    [quote#20:"hasanço"]Надявам се да е за последно.[/quote]

    бъди готов, като се зададе краят на сегашното продължение на извънредното положение, пак да стане някоя патаклама и за пореден път да се удължи - и така до безкрайност...

    reddit.com/r/The_Donald/
  23. 23 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#2] от "Nil satis nisi optimum":

    Не си прав - това е културна деволюия (думата е без грешка)!

  24. 24 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Впрочем може би няма да е лошо българските турци да се връщат у нас преди Ердо да ги обвини, че не са достатъчно турци. Фанатизмът и търсенето на врагове на султана расте с всеки изминал ден и става опасно за всички. Не разчитайте на пантюркските му амбиции, за него турско и турчин ще бъде което и който той реши. Пък ако има наши сънародници в Турция, които не са етнически турци, ептен е време да се прибират докато още могат, че не искам и да си представям кои ще са следващите врагове в очите на султана.

  25. 25 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    [quote#24:"nemeria"]Не разчитайте на пантюркските му амбиции, за него турско и турчин ще бъде което и който той реши. [/quote]Eрдо по-скоро е панислямист, т.к. в исляма националността и етносът нямат значение. Важното е да се се покажеш като првавоверен мюсюлманин, което минава през прогонването и избиването на колкото се може повече кяфири, особено тези, които се намират в земите на исляма. Ето защо, занапред ще сме свидетели на още атентати, като този в Рейна. Посланието е: "Без гяури и гяурски обичаи в земите на Халифата!"

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8164 Неутрално

    По три, по три, това може да продължи до безкрай.

  27. 27 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#25] от "volarok":

    И така би могло да се разглежда, особено като се има предвид, че Турция би имала много по-реален шанс да бъдем лидер на ислямския свят отколкото да стане част от Европа, не че султана го влече, но и да искаше те са повече част от ислямския свят отколкото от европейската цивилизация.

    Обаче султанът доколкото ми е известно от години не дава новородените да имат не-турски имена, кюрдите са жестоко потискани, а са в голямата си част мюсюлмани. Мисля, че е рано да отписваме пантюрксизма от уравнението.

  28. 28 Профил на Дебоя
    Дебоя
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Има нова стрелба, в Истанбул- ресторант! Стреляно е от кола, и има двама ранени- единият от които- тежко.

    Жив е той, жив е...
  29. 29 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    [quote#20:"hasanço"]Надявам се да е за последно.[/quote]
    Аз не се надявам, тъй като не виждам подобрение. Предишния път, 1987-2002г. извънредното положение е удължавано 46 пъти с решение на народното събрание. А това са цели 15г. Дано не стане пак така.

  30. 30 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    [quote#24:"nemeria"]българските турци да се връщат у нас преди Ердо да ги обвини, че не са достатъчно турци.[/quote]
    А... те нашите хора са най-големите турци в Турция. Даже дошли недошли започват да делят местните на турци и нетурци. Особено тези по-мургавичките от местните изобщо нямат шанс . При всяка културна разлика обаче казват, "ние не сме като местните. ние сме европейци". От гледна точка на национализъм са първи. Проблема им е, че не са мюсюлмани, а за Ердо и тайфата му това е най-важното.

  31. 31 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    До коментар [#25] от "volarok":

    Добре обосновано. А как ще вместите факта, че турскта армия воюва срещу ид в Ел Баб?

  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    [quote#31:"half_truth"] А как ще вместите факта, че турскта армия воюва срещу ид в Ел Баб?[/quote]ИД и Ердоган са единомишленици в установяването на световен халифат, но Ердоган все пак си мисли, че това трябва да стане с по-меки, постъпателни и целенасочени средства, а не толкова радикално. От друга страна, турският президент се опасява да не получи идеологически конкурент в лицето на ИД, тъй като идеите на джихадистите стават все по-популярни, в т.ч. и сред част от турското общество (атентатът в Рейна получи подкрупа в социалните медии, та се наложи правителството да въведе цензура). Накрая, Ердоган вероятно иска да се покаже и като последователен съюзник на Путин, та затова се съгласи да нападне ИД в Сирия, макар че на практика така той осъществява неоосманските си блянове по отношение на съседните територии и същевременно възпрепятства разширяването на влиянието на кюрдите и напредването на армията на Асад (а с нея и на руснаците) на изток. Не може да се отрече, че Ердоган е хитър и амбициозен държавник, но все още е рано за турска екзпанзия навън. Страната има прекалено много вътрешни проблеми, за да поглежда към съседните територии. Ердоган вижда, че му е трудно да реши наведнъж всички тези проблеми, поради което предпочита да надува неоосманския балон. И последователите му се радват.

  33. 33 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    До коментар [#32] от "volarok":

    Като цяло съм съгласна с Вас. Случят с Рейна обаче не показва подкрепа за ид. Турците са религиозни, но за повечето националността е на първо място. Въпреки че, подкрепят нападението на идилец срещу светските турци, тези са си подръжници на "своя човек", на Ердоган. В последно време напрежението между светски настроени и традиционни мюсюлмани много се изостри. В медиите постоянно се обсъждат случаи когато някой напсувал забрадена, друг ритнал момиче с шорти в автобуса. Макар че турците са толерантни като култура, това все повече ги конфронтира. Правителството е длъжно да намери среден път и то много бързо.

    Анкетите сочат, че 7% от турците подкрепят ид, ама предполагам че ако трябва да избират между Ердоган и ид, ще останат 1-2%. Винаги е имало такива неспасяеми, не са проблем.

  34. 34 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    [quote#33:"half_truth"]Правителството е длъжно да намери среден път и то много бързо. [/quote]Правителството ще продължи с ислямизирането на страната, защото така му е изгодно. Директорът на Диянета е морален подбудител на клането в Рейна, след като няколко часа преди това се изказа, че не отива на правоверните да празнуват чужди празници. Демек, тези в Рейна не са били правоверни, поради което може и да бъдат отстреляни. С подобни изявления на правителствени служители тетористичните актове срещу светски настроените турци ще продължат. Разделението в обществото се създава от самото правителство. Разделяй и владей.

  35. 35 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    [quote#34:"volarok"]С подобни изявления на правителствени служители тетористичните актове срещу светски настроените турци ще продължат. [/quote]
    Още повече че като разединители на обществото се наказват предимно светски настроените. Въпреки че правителството на думи е срещу всякакъв терор и всякакви провокации, на практика задържаните са предимно светски хора. Тероризма атакува светски настроените и наказаните са пак измежду тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK