В Лондон пристигна първият товарен влак от Китай

В Лондон пристигна първият товарен влак от Китай

© Reuters



Първият влак от новата жп линия между Китай и Великобритания пристигна в сряда в Лондон след 12 000 километра пътуване. Постижението се смята за поредната крачка в усилията на Пекин да изгради търговски връзки през цяла Евразия.


Влакът пристигна в Баркинг в Източен Лондон след 18 дни пътуване от Иву - град в Източен Китай, където има големи складове за търговия на едро. Композицията прекоси Казахстан, Русия, Беларус, Полша, Германия, Белгия и Франция, след което премина по тунела под Ламанша.


Ако товарът беше изпратен с кораб, плаването щеше да отнеме два пъти повече време.




На платформите имаше 68 броя 20-футови контейнери, пълни с дребни стоки, включително домакинско оборудване, дрехи, текстил, чанти и куфари.


Услугата е на компанията Yiwu Timex Industrial Investment, а Лондон става 15-ят европейски град с директна жп връзка с Китай от 2013 г. насам. Това е част от голямата китайска държавна инициатива "Един пояс, един път", известна още като Новия път на коприната.


Премиерът Тереза Мей е коментирала, че отношенията с Китай остават "златни". Правителството ѝ се опитва да привлече в страната милиарди долари китайски инвестиции, докато Лондон се подготвя да напусне единния пазар на Европейския съюз.

Ключови думи към статията:

Коментари (164)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    "Постижението се смята за поредната крачка в усилията на Пекин да изгради търговски връзки през цяла Евразия."

    Новият silk road старателно заобикаля расия. Явно има защо.
    Между другото пътя преминава и през България, така че местоположението ни ще ни носи ползи.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1732 Весело

    Даёшь БАМ!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    Китай има идея да опаше Европа с високоскоростни влакове, като са готови да поемат основното финансиране.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Русия - Беларус са в маршрута, не четеш ли?

  5. 5 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    Шапка им свалям на тези китайци. Видяха, че морските пътища са под контрола на Сащ и веднага тръгнаха на търсят сухопътни транспортни коридори.

  6. 6 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4396 Любопитно

    "Ако товарът беше изпратен с кораб, плаването щеше да отнеме два пъти повече време."

    Което идва да покаже за сетен път, че този вид транспорт (ЖП) има светло бъдеще.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  7. 7 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    . "Композицията прекоси Казахстан, Русия, Беларус, Полша, Германия, Белгия и Франция, след което премина по тунела под Ламанша."
    Може да заобикаля "расия", но пък минава през Русия.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  8. 8 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    Че кой може да си позволи отношенията му с Китай да ме са "златни". Само Тръмп.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  9. 9 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    До коментар [#7] от "richardwolff":

    Чучка нет читател, чучка ест писател.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  10. 10 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6264 Весело

    И цените на нефта пак рязко ПАДНАХА

  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#2] от "БМЗ":

    не ползват БАН само малка част от сибирския път от Оренбург към Европа

  12. 12 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#1] от "EU defender":
    Малко по-сериозно, става ли?
    През русия минава, но през България-НЕ.
    Да оставим настрана специализираната информация/ не всеки го интересува логистиката/ но поне статията не я ли прочетохте?

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  13. 13 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 2723 Неутрално

    До коментар [#10] от "Hawaii":

    А защо цените на стоките у нас не падат? След като на мн голям % за производството им се ползват нефт и газ?
    Ей този въпрос трябва да се зададе на властта, на комисиите, на будсманите и там който въобще отговаря.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 352 Весело

    [quote#1:"EU defender"]Новият silk road старателно заобикаля расия. [/quote]

    Аха, направо - от Казахстан до Беларусия влакът стръмно се издига на 10 000 м. височина и ползва международните въздухоплавателни маршрути.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  16. 16 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 483 Весело

    Както се гласят англичаните да излязат от Митническия съюз, определено ще привлект китайците, ама друг път

  17. 17 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    Тоз е от тия които не четат а само пишат.

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  18. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иво":

    Има разбира се, само ние не го разбрахме.
    В световен мащаб превозите по железниците растат за сметка на шосейните. В напредналите и тези които искат да се развиват.

    Panta rhei....
  19. 19 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Китай не спи! Просто нямат граници. Не знам защо Великобритания се е загрижила за европейските емигранти, които взимали работата на британците, като заради Китай всички ще останем безработни....

  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    [quote#10:"Hawaii"]И цените на нефта пак рязко ПАДНАХА [/quote]

    Курсът на рублата как е)?

  21. 21 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 352 Неутрално

    А, сега има една европейска страна, който е на границата и кръстопътя между Азия и Европа, в която местната национална жп компания е пред фалит от 10 години поне.
    Кой ще познае, коя е тази държава?

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  22. 22 Профил на zzzzz
    zzzzz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Кофти - северният маршрут изглежда по-лесен, от този който минава през България:
    https://railturkey.org/2013/11/12/marmaray-connects-asia-europe/
    Пък и планинските вериги си казват думата.

  23. 23 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 864 Неутрално

    ЮК се е запътил към Евразийския съюз!

    Евроатлантида
  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Написал съм - новият silk road. Не конкретния влак. Ама няма кой да чете. Който има мерак да провери откъде минава той. Жокер - не през русия. Казахстан, Грузия, Турция, България.

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на bai_john_petrov
    bai_john_petrov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    До коментар [#12] от "clutch":

    И двамата сте прави, и двамата грешите. Действително влакът минава през Русия. И едновременно с това пътят я заобикаля. Понеже (О, ШОК!) пътят на коприната не е един-единствен, а има много разклонения, някои от които минават през Русия (като това в случая), а други я заобикалят. Това как ще се разпределят потоците на стоките зависи от много фактори, но осигурявайки множество маршрути Китай си гарантира независимост и свобода на действие. За добро или лошо, в този проект има много потенциал, дали ще го реализират Русия и Китай, предстои да видим. А ето и карта на въпросния нов път на коприната.

    https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAjcAAAAJDBjMGY5MzY4LTZkZDEtNDRhYS1iZTJiLTc1NzE0M2EzOGUxMg.png

  26. 26 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Между другото пътя преминава и през България, така че местоположението ни ще ни носи ползи.[/quote]
    Между другото явно е, че не минава през нас, защото с тая инфраструктора щеше да си остават влаковете у нас.

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4396 Любопитно

    До коментар [#18] от "Molossian":

    Точно така! Жалкото е, че в България нещата в този транспорт са гола вода....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#14] от "БМЗ":
    Все ми е тая кой кого и какво харесва ли не, но се дразня на откровени глупости, несъобразяване с очевадни факти и психо-семиотични конвулсии в защита на глупоста
    пс. И аз не долюбвам русия/ и затова я пиша с малка буква/ но не бих си позволил да дращя откровени глупости и да игнорирам факти в защита на мнението си.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  29. 29 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    [quote#23:"sa6"]ЮК се е запътил към Евразийския съюз![/quote]

    Да, ще си направи такъв с Индияи Пакистан а руснаците пак ще подсмърчат в ъгъла пренебрегнати.

    The best way to predict the future is to invent it.
  30. 30 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Щеше да ми е по-интересно, от Англия към Китай какво пътува?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  31. 32 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    От Източен Китай до Лондон само за 18 дни. Много добро време за доставките. Като сравнение, досега доставките се извършваха само с кораби, което отнемаше месеци.

  32. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    [quote#24:"EU defender"]Написал съм - новият silk road. Не конкретния влак. Ама няма кой да чете.[/quote]

    Ето ви го на картинка http://thediplomat.com/2014/05/chinas-new-silk-road-vision-revealed/

    Сега вдянахте ли, таварищи?

    The best way to predict the future is to invent it.
  33. 34 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    [quote#27:"Иво"]Жалкото е, че в България нещата в този транспорт са гола вода.... [/quote]
    Всъщност в периода на комунизъм в цяла Източна Европа ж.п. транспорта се е развивал приоритетно. След смяната на режима е занемарен, а не е трябвало.

  34. 35 Профил на ocvetiitele120
    ocvetiitele120
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Като го гледам това влакче е дизелче.Питам се с колко зареждания е дошло до Англия?

  35. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4396 Любопитно

    До коментар [#25] от "bai_john_petrov":

    В миналото началната точка на Пътят на коприната е бил град Чанан (днешен Сиан). Самия град има много древна история, за няколко века това е бил най-големия град на света с население повече от 1 милион души. Та, там в една от двете кули в центъра (по точно Bell Tower) има малък музей в който са показани на една карта точно тези маршрути които ти показа в коментара си. Освен това там можеш да видиш и няколко печати (мисля, че търговски) от всеки основен град през който е минавали търговците. Последните два града бяха Константинопол и Рим.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#33] от "EU defender":
    Чудесно. Само дали няма да е трудно да опазят контейнерите от крадци по пътя. Снимката ми напомни бандитските нападения по дивия запад.

  37. 38 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#25] от "bai_john_petrov":
    Конкретният маршрут минава през русия. Най-малкото географски след Казахстан няма накъде другаде, за да влезе след това в Беларус.Факт, упоменат в статията.
    Следя статии за южният жп. път ма Китай: основно го използват за големи обеми от еднородна продукция на големите си компании. В самият Китай има директна връзка с южните им икономически зони и централните райони. Не случайно минава през пакистанският Карачи, там китайците са изградили огромна безмитна зона за собствената си продукция, заминаваща за Африка.На практика чудесно са си вързали гащите подсигурявайки се логистично, като са диверсифицирали търговските си пътища.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  38. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Влак с китайски боклуци.

  39. 40 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#30] от "traveler1":

    ПРАЗНИ ВАГОНИ

  40. 41 Профил на zzzzz
    zzzzz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#33:"EU defender"]
    Ето ви го на картинка http://thediplomat.com/2014/05/chinas-new-silk-road-vision-revealed/ [/quote]
    Друга карта има ли? Не се вижда добре как минава през България.

  41. 42 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kamen Petrov":

    А долара къде го забравяте? Гони еврото..
    Всички стоки от Китай се търгуват с долари..

  42. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4396 Любопитно

    До коментар [#39] от "Роси":

    Ако бяха боклуци защо британците ги купуват? И защо цял свят ги купува... от САЩ и ЕС та чак до Бразилия, Япония, ЮК и чак Африка. Защото ако не знаеш Китай е най-големият износител на стоки и продукти в цял свят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    От написаното в статията излиза, че не заобикаля Русия,а минава през нея, а също така пропуска България.

    Модератора е неадекватен!
  44. 45 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    [quote#16:"Климент Горанов"]Както се гласят англичаните да излязат от Митническия съюз, определено ще привлект китайците, ама друг път[/quote]
    Така или иначе маршрута минава през ЕС, няма пречка да оставят повечето контейнери тука, и няколко да заминават в Англия.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  45. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 47 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#11] от "1001":

    БАМ - Байкало-Амурската Магистрала

  47. 48 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3449 Неутрално

    Ако нещо не е китайско - не е оригинално...

  48. 49 Профил на stefan0996
    stefan0996
    Рейтинг: 244 Неутрално

    [quote#24:"EU defender"]
    Написал съм - новият silk road. [/quote]

    В исторически план, пътят на коприната не е минавал през днешните граници на Русия(споменавам я понеже явно само тя ти е в мислите). А и не виждам защо трябва да го правят през Русия като целят да минат през други държави. А и явно вече има път минаващ през нея.
    [quote#29:"EU defender"]руснаците[/quote]

    [quote#24:"EU defender"]не през русия.[/quote]

    [quote#1:"EU defender"] заобикаля расия[/quote]

    А и явно пак не си си пил хапчетата.

  49. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#24] от "EU defender":

    Не зная какво сте написали за новия силк роуд, но първо статията е за друго, второ като мине първия влак по-новия силк роуд ще коментираме маршрута му.

    Модератора е неадекватен!
  50. 51 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2713 Весело

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Ти остави Расия, тя е умряла, ами кажи как вчера обясняваше, как UK загива след брексита - особено заради товарите.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  51. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    До коментар [#43] от "Иво":
    Не знам, аз това , което виждам в България са евтини боклуци.
    Знам, че имат и качествени, скъпи стоки, но не съм ги виждала.

  52. 53 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 733 Неутрално

    60% от Китайските стоки, внесени в България тръгват ит Иу.
    За съжаление, няма как да се възползваме от по-бързия сухоземен маршрут.
    Не го слушайте Дифендърчето. Ъой не разбира. Чул/чел че има вариант за разклонение през Грузия и Турция. Ма недоразбрал, че е само на теория - щото на практика трябва да се прекоси едно море - колко му е. Разтоварваш контейнерите от влака, качваш ги на ферибота, после разтоварваш от ферибота и пак качваш на влака. Да не говорим и за свързаната с това документация, загуба на време, ......загубата на пари е ясна.
    И цялото това упражнение - щото Дифендърчето така иска.

    Та най-общо казано - теоритично има маршрут през Грузия и Турция, който на практика не се използва.

    Нещо от сорта:
    Срещатбсе двама приятели.
    Единият пита:
    - Вярно ли е, че си си купил кола.
    Другият отговаря:
    - По принцип - да. Само че, не беше кола, а мотор. И не съм си гу купил, а ми го откраднаха.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  53. 54 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Като сравнение, досега доставките се извършваха само с кораби, което отнемаше месеци.

    До коментар [#32] от "half_truth":

    40 дена до Варна.
    До Англия - 30.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  54. 55 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":


    [quote#1:"EU defender"]Новият silk road старателно заобикаля расия[/quote]
    Не харесвам Русия,но все пак въпросния влак е минал през нея.Нека не изкривяваме истината ,според предпочитанията си...

  55. 56 Профил на zzzzz
    zzzzz
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Прочетете тази статия. Аз като видях през колко страни се шифтва - широки и по-тесни релси и ми се замая главата. Защо не са ги оеднаквили още в миналото???

    https://railturkey.org/2013/11/12/marmaray-connects-asia-europe/

  56. 57 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "Златни" ли госпожо ?,или Жълти??

    Долу рушистите и фашистите
  57. 58 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Любопитно

    До коментар [#33] от "EU defender":

    там Грузия е няма, но има участъци през Афганистан, Ирак, Сирия точно това трасе скоро няма изгледи да проработи

  58. 59 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Епа кой е готов да се изръси с 4.000 $ вместо със 700 $ на контейнер за да спести 3 седмици време, ше си го вози с трен

    http://www.joc.com/rail-intermodal/international-rail/asia/china-europe-rail-routes-continue-add-services_20160531.html

  59. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#52] от "Роси":

    Не зная в НРК да се произвеждат продукти, които да са висококачествени поне по моята класификация за високо качество.
    Тук по подразбиране изключвам продуктите на международните компании произеждани в заводи на територията на НРК.

    Но също така не смятам, че евтините стоки произведени в НРК, с които света е залят са боклуци.

    Модератора е неадекватен!
  60. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    "Композицията прекоси Казахстан, Русия, Беларус, Полша, Германия, Белгия и Франция"

    Нека бъдем наясно. Китайците не са построили нова ж.п. линия, че да си пуснат влак по нея. Тяхна е заслугата, че са създали организацията и са се договорили за придвижването на влака с изброените страни и местните железопътни компании. Чиято пък заслуга е, че са участвали и са придвижили композицията както се прави в международно направление. На снимката ясно се вижда, че локомотивът е на германските железници.

  61. 62 Профил на krokodil5
    krokodil5
    Рейтинг: 315 Неутрално

    [quote#29:"EU defender"]Да, ще си направи такъв с Индияи Пакистан а руснаците пак ще подсмърчат в ъгъла пренебрегнати. [/quote]
    Както в ШОС ли?

  62. 63 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#56] от "zzzzz":

    държавна сигурност още на времето Руския цар си харесал един стандарт, после Сталин решил че ще е изгодно да са с различен и ще затрудни агресори, което си е станало де Германия много са благославяли тази разлика

  63. 64 Профил на krokodil5
    krokodil5
    Рейтинг: 315 Неутрално

    [quote#33:"EU defender"]Сега вдянахте ли, таварищи?[/quote]
    Туй е било през 2014, бе таварищ.

  64. 65 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4395 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иво":

    Въпросът е в цената —водният транспорт е най евтин.
    Цената на транспорта има влияние върху ценообразуването на крайният продукт. Най—бързо е със самолет, ама е бая солено.Веднъж бяхме на зор и карахме от Австралия до Европа един компонент, излезе златен като цялостна себестойност, но в сравнение със стойността на цялостният проект нямаше значение)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  65. 66 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#56] от "zzzzz":

    Стандарта за широчина на релсовия път на СССР беше различен от този на другите страни. Всеки влак влизащ/излизащ от СССР му се сменяха колелата.
    Ако няма промяна (а преполагам, че няма) сега се действа по същия начин.

    Модератора е неадекватен!
  66. 67 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Ако нямаше бъдеще тоя транспорт,гуруто Бъфет нямаше да се изръси 30 милиарда за BNSF( като май ги е възвърнал вече).Затова и повечето тираджийчета в УСА то плачкат че няма цени на товарите)))

  67. 68 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    [quote#56:"zzzzz"] широки и по-тесни релси и ми се замая главата. Защо не са ги оеднаквили още в миналото??? [/quote]
    Разликата не е само в ширината. Релсите, по които се движат скоростните влкове са заварени, това е друга технология и е скъпа.
    Старата технология е със сглобяване. Затова във влака се чува едно характерно тик-так..тик -так, заради сглобките е. В по-слаборазвитите страни все още са такива. Не могат да се реконструират, а ще трябва да се сменят.

  68. 69 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    До коментар [#51] от "dgd":

    Да, като излязат от ЕС транспорта ще се усложни (Т2 транзити) и поскъпне. Ще си изгубят и водещата роля в електронната търговия, а това е бъдещето. Простреляха се в крака. Но аз лично харесвам това, защото за бизнеса в който съм това е изгодно за нас.

    The best way to predict the future is to invent it.
  69. 70 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    [quote#56:"zzzzz"]Прочетете тази статия. Аз като видях през колко страни се шифтва - широки и по-тесни релси и ми се замая главата. Защо не са ги оеднаквили още в миналото??[/quote]
    За да не могат чужди войски да ползват линиите.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  70. 71 Профил на Искрец.07
    Искрец.07
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Блазе им на англичаните за
    китайските ментета

  71. 72 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4091 Весело

    До коментар [#34] от "half_truth":


    [quote#34:"half_truth"]Всъщност в периода на комунизъм в цяла Източна Европа ж.п. транспорта се е развивал приоритетно. [/quote]
    Ъхъ,и магистрали се строяха,нали....

  72. 73 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Явно смятате, че влакът е летящ или просто четете заглавията, не съдържанието: цитат от статията: "Влакът пристигна в Баркинг в Източен Лондон след 18 дни пътуване от Иву - град в Източен Китай, където има големи складове за търговия на едро. Композицията прекоси Казахстан, Русия, Беларус, Полша, Германия, Белгия и Франция, след което премина по тунела под Ламанша."

  73. 74 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    [quote#72:"yanne"]Ъхъ,и магистрали се строяха,нали....[/quote]
    Магистралите ББ ще ги дострои след изборите. Но наред с магистралите трябват и релси.

  74. 75 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Ти май не четеш статията. Влакът е минал през Русия.

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  75. 76 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4395 Неутрално

    До коментар [#67] от "angeles":

    Разликата между жп транспорт и камион е огромна. И двата вида имат бъдеще, не могат да се взаимозаменят. Определящо при избора на транспорт е: какво возиш, къде ще го разтовариш, от къде го возиш, как си с времето и с колко ще се натовари крайната цена.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  76. 77 Профил на ern16512825
    ern16512825
    Рейтинг: 237 Весело

    Русия скоро трябва да вземе решение. Дали да бъде сателит на сащ или на китай 😁

  77. 78 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6264 Весело

    [quote#20:"von_seeckt"]Курсът на рублата как е[/quote]
    Обръщай всичко в рубли

  78. 79 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1789 Любопитно

    По почина на сърбите, не можеше ли да му закачат локомотив издокаран с флаговете на ЕС и да надуят сирената на влизане в гарата?

    I Want To Believe
  79. 80 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6264 Весело

    [quote#77:"ern16512825"]Русия скоро трябва да вземе решение. Дали да бъде сателит на сащ или на китай[/quote]
    Тя решението вече го в взела
    Десетките хиляди КИТАЙЦИ пуснати официално
    като АРЕНДАТОРИ в РУСИЯ после с ДИМЯщИЯ
    КУЗЯ ли ще ги гонят,ако им хареса и вземат,че
    ОСТАНАТ ЗА ДА СИ НАПРАВЯТ РЕФЕРЕНДУМ
    ЗА ПРИСЪЕДИНЯЕАНЕ КЪМ Крим.....пардон
    КЪМ КИТАЙ

  80. 81 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Въобще не изключвам след 10 години от Пекин до Лондон да се стига по-бързо /с влак/, отколкото от София до Варна. С това безвремие в БДЖ...

  81. 82 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Новият silk road старателно заобикаля расия. Явно има защо.
    Между другото пътя преминава и през България, така че местоположението ни ще ни носи ползи.[/quote]

    Влака минава през Русия а не минава през България. Написано е в статията.

  82. 83 Профил на Lost
    Lost
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Е той със самолет щеше да дойде още по бързо, така че скоростта не е всичко.

    До коментар [#6] от "Иво":

  83. 84 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#68:"half_truth"]Затова във влака се чува едно характерно тик-так..тик -так, заради сглобките е.[/quote]

    Във влак може да се чуе едно тик-так, тик-так само ако има бомба с часовников механизъм

  84. 85 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Значи за да се оцени голямото постижение трябва да се разгледа развитието на ж.п. транспорта в исторически мащаб, белязан от национален протекционизъм и профсъюзи, правещи трудно преминаването на чужди влакове.
    Затова в Европа имаше три различни междурелсови разстояния, различно движение (в ляво или в дясно) и най-вече различна сигнализация.
    Покрай ЕС тези различия бяха уеднаквени и сега например може да пътуваш от Франкфурт до Париж както TGV с така и с ICE.

  85. 86 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#76] от "DDR"))Знам и за двата транспорта какво могат.Това ми е бизнеса от 15 години.Въпроса беше че при свръх потреблението във Щатите камьоните се търсеха доста повече от влаковете(поради по бързата доставка).Нещата се промениха драстично след кризата,населението тук разбра че не можеш вечно да харчиш по 2000$ а да правиш по 1000$,Няма това свръх потребление вече и като ти е пълен уерхауза със стока защо ще я поръчваш с камьон по бързо,когато трена ти я кара малко по бавно на половин цена.Ето това усети Бъфет и купи BNSF,но той какво ли не е надушвалА че не са взаимно заменяеми съм съгласен,ние контейнерите от трена също ги караме до клиента със камьони.

  86. 87 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всички сте се вторачили откъде минава влака, а "простите" англичани работят по това с какво да напълнят влака щото няма как да се връща празен.

  87. 88 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#86] от "angeles":

    ж.п транспорта в САЩ възкръсна от пепелта по две основни причини:

    - товарите от Китай идват на западния бряг и трябва да се транспортират по земя до източния

    - поради липса на тръбопроводи до новите нефтени находища, петролът се извозва с влакове

  88. 89 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 468 Неутрално

    да привлече китайски инвеститори ли?
    мисля че се опитва да до разпродаде страната на света
    май им остана само кралицата да бъде чуждо притежание но скоро и нея някой китайски или руски олигарх колекционер на британски вещи ще си я купи
    тоз влак на горна Оряховица кога спира?
    ние нали минаваме за много стратегическа страна ?

  89. 90 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Май ако бяхме прочели и текста, щяхме да видим, че не я заобикаля.

    А за новите търговски договори между Китай и Русия явно не знаете, защото темата не Ви кефи. Вас или спонсорите Ви.

  90. 91 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#80] от "Hawaii":

    абе аз други данни гледам има 1 000 000 роби в русия и много от тях са китайци. Отиват уж на работа в Сибир и им прибират документите и т.н.
    http://tribune-intl.com/india-has-18-million-modern-slaves-global-slavery-index-2016/

  91. 92 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    6 пъти по-скъпо за 2 пъти по малко време.

    Не рентабилно засега.

  92. 93 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6264 Весело

    [quote#91:"1001"]абе аз други данни гледам има 1 000 000 роби в русия и много от тях са китайци. Отиват уж на работа в Сибир и им прибират документите [/quote]
    Споко....
    На РЕФЕРЕНДУМА ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ
    КЪМ Крим...пардон - КЪМ КИТАЙ
    ще си им ги дадат документите
    ЗА ДА ГЛАСУВАТ
    Впрочем,в момента в Сибир КИТАЙЦИТЕ
    са ПОВЕчЕ ОТ РУСНАЦИТЕ
    Най-хубавото за Русия - РЕФЕРЕНДУМНАТА
    част тепърва предстои

  93. 94 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ф.Нинов":

    Уеднаквени донякъде. Испания и Португалия си имат свой стандарт, Финландия си пази имперския стандарт 5 фута, даже между Англия и Ирландия ширината е различна, да и в Прибалтика още ползват руската 1520мм, пък да не говорим за теснолинейките на Швейцария

  94. 95 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#94] от "1001":

    Ами да кажем уеднаквени до някъде.
    Ако говорим за пътнически ж.п транспорт от Франкфурт (Майн) в момента може доста удобно да стигнеш до Виена, Цюрих, Амстердам, Париж, като до Лондон планират да се стига за 5 часа, което пак би било окей, като се има предвид, че става дума от център до център (а не извън града, където са летищата) , както и при самолета трябва да си поне 2 часа преди полета на летището.

  95. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#94] от "1001":

    На снимката локомотивът е на Дойче Бундесбан.
    Няма отърване от германците

  96. 97 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 671 Весело

    "На платформите имаше 68 броя 20-футови контейнери"

    Един средно голям съвременен контейнеровоз превозва 6000 такива контейнера - доста влакчета трябва да пуснат за да са някаква конкуренция на морския превоз.
    Да не говорим че показното преминаването на подобен влак през страни като Русия, Казахстан, Беларус за такъв кратък срок най-вероятно е струвало доста дипломатически усилия на Китай.
    Та в нормални условия само на Казахската граница щяха да чакат месец за обработка на документите.

    Морски
  97. 98 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#24] от "EU defender":

    Пътят е път, когато по него върви търговия. Както с този влак. Всичко друго са фантазии.

    То по тая логика и НАБУКО е тръбопровод, но по него вървят само празни приказки.

    Докато по Северен поток Русия осигурява съвсем ефективно една трета от газовите доставки на Обединеното кралство.

  98. 99 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#93] от "Hawaii":

    руснаците са все още 30 мил в Сибир с 1 мил няма да стане

  99. 100 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    "Композицията прекоси Казахстан, Русия, Беларус, Полша, Германия, Белгия и Франция, след което премина по тунела под Ламанша"

    Май са заобиколили нас.

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK