Тръмп и Близкият изток: борба с "Ислямска държава" и край на поученията

Тръмп и Близкият изток: борба с "Ислямска държава" и край на поученията

© Khalil Ashawi, Reuters



Намеците на Доналд Тръмп, че правата на човека няма да са водещ принцип във външната политика, може да разтърсят Близкия изток - регион, тормозен от враждуващи фракции и затънали в криза правителства, някои от които създават немислими доскоро съюзи.


Сирия е първият тест за обещанието на Тръмп, че ще се върне към трезвата "реалполитика". Бързо ще се разбере дали Америка наистина ще изостави промотирането на демокрацията и на върховенството на закона.


Тръмп лансира възможността за едно широко ново партньорство на САЩ с все по-авторитарната Русия на Владимир Путин и даже намекна за сближаване със сирийския президент Башар ал Асад. Последното би било драматичен обрат след призивите на администрацията на Обама за отстраняването му. Изглежда, Тръмп е решил, че




общата вражда с "Ислямска държава" е по-важна от споделените ценности.


"Що се отнася до гражданските свободи, нашата страна има много проблеми и смятам, че ни е много трудно да се намесваме в други страни", обясни през юли Тръмп, когато Турция наказваше десетки хиляди хора, които явно не бяха свързани с неуспешния опит за преврат. "Нуждаем се от съюзници", каза Тръмп в интервю за "Ню Йорк таймс". "Не знам дали имаме право да поучаваме".


Когато преди осем години Барак Обама обяви ново начало на отношенията с мюсюлманския свят, той произнесе думата "демокрация" шест пъти и дванадесет засегна темата за правата на човека. Тръмп едва-едва ги споменава като принципи във външната политика. Вместо това възхвалява сключването на споразумения - дипломатически и икономически - и отстоява борбата срещу "Ислямска държава".


"Правата на човека няма да бъдат негов водещ приоритет",


заключава Мустафа Алани, директор на департамента по сигурност и отбрана към базирания в Женева Център за изследване на Персийския залив.


Някои вярват, че все пак промяната ще бъде до голяма степен въпрос на стил, като отбелязват, че Обама също се е сражавал с джихадизма навсякъде из региона.


Арън Дейвид Милър, съветник на петима президенти по близкоизточни въпроси, очаква Тръмп да изпробва "риска от отказ" и да последва Обама в нежеланието му за вмешателство в работите на други страни, за прилагането на военна сила, за запазване на ангажимента в Ирак или за истинска намеса в сирийската гражданска война.


Няколко отдавнашни съюзници в Близкия изток предвкусват края на


нравоучителната реторика, объркващите сигнали и неосъществените заплахи.


Те гледат с радост на фокуса на Тръмп върху контратероризма и сигурността.


Президентът на Египет Абдел Фатах ас Сиси все още чака покана от Белия дом, след като бе отбягван от Обама заради кръвопролитното преследване на движението "Мюсюлмански братя".


Саудитска Арабия разчита на подновяване на натиска на Вашингтон срещу смъртния ѝ враг Иран. Обама имаше по-неутрален подход и критикуваше кралството за отношението към жените и убийствата на цивилни в Йемен.


Фотогалерия: Йемен - различната реалност >


А националистическото ръководство на Израел едва ли не публично отпразнува наближаващото пристигане на Тръмп, убедено, че така приключват проблемите му, свързани с третирането на палестинците.


Ето един поглед върху това как политиката на Тръмп може да разтърси Близкия изток:


Сирия и "Ислямска държава"


Оглавяваната от САЩ кампания срещу "Ислямска държава" (подкрепяна от над 60 държави) е лишена в Сирия от едно много важно нещо: съюзник на терен, който да е способен да превземе и задържи територия.


Множеството доказателства за изтезания, атаки с химически оръжия и даже военни престъпления, извършвани от силите на Асад, направиха невъзможно партньорството му с Обама и преобладаващата част от външнополитическия елит на Америка.


Тръмп и Близкият изток: борба с "Ислямска държава" и край на поученията

© Ria Novosti, Reuters


Междувременно интервенцията на Русия от септември 2015 г. укрепи позициите на Асад. Ако сега той и Путин надделеят над "Ислямска държава" в бастионите ѝ в Североизточна Сирия, няма да е толкова трудно да си представим как Тръмп евентуално се съгласява на мълчаливо партньорство.


Тръмп е казвал, че Асад може да е "лош", но бунтовниците, които се борят да го свалят, "може да са по-лоши". Твърдял е още, че САЩ нямат представа кой е техен съюзник в Сирия и изразявал голямо безпокойство относно състава на големите групи сирийски бежанци, които може да разпространят тероризма.


Наскоро Асад намекна, че е възможно САЩ и Сирия да бъдат "естествени съюзници". Подобен обрат може да има последици. Сунитските съюзници на Америка от Персийския залив ще се раздразнят от каквото и да било засилване на позициите на Иран - другия основен партньор на Асад.


Израел и палестинците


Напрежението, което бележи от години отношенията между Обама и израелския премиер Бенямин Нетаняху, достигна своя връх миналия месец в резолюцията на Съвета за сигурност на ООН, обявила за незаконно израелското жилищно строителство на окупираните територии, които палестинците смятат за част от бъдещата си държава.


Решението на Обама да не се налага вето на резолюцията бе предшествано от гнева на Израел заради ядрената сделка с Иран през 2015 г.


Тръмп се е зарекъл да излекува тази рана вероятно като възприеме част от националистическия дневен ред на Нетаняху.


Той назначи за посланик привърженик на еврейските селища и обеща да премести посолството на САЩ от Тел Авив в спорния Ерусалим, а също заговори за предоговаряне и даже за отменяне на споразумението с Иран.


Туристи преминават пред стенопис в Ерусалим.

© Associated Press

Туристи преминават пред стенопис в Ерусалим.


Докато недоволството на Обама от Нетаняху бе изразявано в нравствен план, Тръмп е далеч от тези възгледи.


"Той е против такъв тип морал и политическа коректност", казва Ейтан Гилбоа, експерт по американско-израелските отношения в израелския университет "Бар-Илан". "Той е бизнесмен. Ако има възможност за сделка между Израел и палестинците, той ще я сключи. Ако няма потенциал за сделка, няма."


Мнозина се опасяват, че хитруването на Израел може да предизвика ново палестинско въстание. А някои отбелязват, че положението може да се обърне, ако увереният Нетаняху провокира изменчивия Тръмп, както правеше с Обама. "Те една година ще се ругаят взаимно", предрича Милър.


Персийския залив и Иран


Ако има една авторитарна страна, която едва ли ще се радва на отпадането на темата за правата на човека, то това е Иран.


Президентът редовно критикуваше Обама за споразуменията, които осигуриха нов приток на финанси към държавата, заклеймена от САЩ като спонсор на тероризма, и я оставиха само на няколко години от евентуално връщане към ядрения потенциал.


Освен ядрено предоговаряне Тръмп обеща и да си върне американските затворници и заплаши да стреля по иранските кораби, ако провокират бойния флот на САЩ в и около богатия на петрол Персийски залив.


Върховният ирански лидер аятолах Али Хаменей е казвал, че ако САЩ скъсат ядрения договор, "ние ще го изгорим". Миналия вторник обаче иранският президент Хасан Рохани отхвърли възможността Тръмп да отмени ядрената сделка, като оприличи това с превръщането на една готова риза обратно в памук. Острите думи на избрания президент относно споразумението са "предимно лозунги", каза той.


Все пак официални саудитски представители са удовлетворени от наличието на президент, който може да се съсредоточи повече върху Иран, отколкото върху нарушенията на правата на човека.


Въпреки че рейтингът на Саудитска Арабия за спазването им редовно е сред най-ниските в света, номинираният за държавен секретар Рекс Тилърсън едва ли ще каже направо това за ключовия съюзник на САЩ.


Египет


Ас Сиси, египетският генерал и президент, не крие надеждите си за Тръмп. "Имаме признанието (на Тръмп) за регионалната роля на Египет и занапред ще има по-голяма координация със Съединените щати", каза той миналата седмица.


Правителствените кръгове в Кайро до голяма степен възприемаха Обама като наивник, незабелязващ истинските намерения на политическия ислям, и краен идеалист по отношение на либералната демокрация. Възхвалявайки народните протести от Арабската пролет през 2011 г., Обама прикани съюзника на САЩ Хосни Мубарак да се оттегли и приветства възхода на Мохамед Морси - първия ислямист, избран за президент.


След като армията начело с Ас Сиси свали Морси от власт през 2013 г., администрацията на Обама месеци наред се чудеше дали да назове това преврат и впоследствие замрази част от оръжейните продажби за Египет.


Тя редовно критикуваше бруталността на правителствената полиция, масовите процеси срещу ислямисти и преследването на либерални дисиденти. Това предизвика обвиненията на Сиси към САЩ, че подкрепят Морси и другите религиозни хардлайнери.


При Тръмп "ще има възможности за по-малко търкания и повече ангажименти", казва Майкъл У. Хана, експерт по Египет във фондацията "Сенчъри" със седалище Ню Йорк.


Предвид тежката икономическа ситуация и вътрешната нестабилност в Египет обаче Ас Сиси вероятно ще предложи на ориентирания към сделки президент на САЩ малко в замяна. Доколко важно ще се окаже това, ще помогне да се разбере дали Америка ще търси "услуга за услуга". /БТА/


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (190)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 985 Неутрално

    общата вражда с "Ислямска държава" е по-важна от споделените ценности.
    --------------------------------------
    If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons.
    Winston Churchill

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9224 Неутрално

    След като САЩ по времето на Обама затъна в 7 - повтарям седем - загубени и неуспешни войни в Близкия Изток - нормално беше САЩ да изберат Тръмп!
    Нормално е и в Близкият изток да очакват повече прагматизъм от него !

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 946 Гневно

    "Бързо ще се разбере дали Америка наистина ще изостави промотирането на демокрацията и на върховенството на закона."

    Боже, боже. Като гледаме Сирия за какво промотиране на демокрацията и закона става дума, става ясно защо вече никой не ви иска нито демокрацията и на върховенството на закона.

    over the under
  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    Бой по канчетата докато омекнат

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6750 Неутрално

    "Ислямска държава" ще бъде най-бързо победена от съвместните действия на САЩ и Русия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Тръмп е казвал, че Асад може да е "лош", но бунтовниците, които се борят да го свалят, "може да са по-лоши". Твърдял е още, че САЩ нямат представа кой е техен съюзник в Сирия и изразявал голямо безпокойство относно състава на големите групи сирийски бежанци, които може да разпространят тероризма.
    ------------------------------
    Друга положителна разлика в сравнение с политиката на износ на нежелана демокрация ала Клинтъница " We came, we saw, he died "

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4668 Любопитно

    [quote#2:"karabastun"]Обама затъна в 7 - повтарям седем - загубени и неуспешни войни в Близкия Изток -[/quote]
    Колко?

    Gunter glieben glauchen globen
  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9224 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":

    [quote#5:"neut"]

    "Ислямска държава" [/quote] просто ще се саморазпадне, ако САЩ просто спрат за една година доставките и си приберат специалистите.

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 645 Любопитно

    След Баш бореца за мир и Килари хахавото има бая бакии за оправяне

    харпун
  10. 10 Профил на kmz27509388
    kmz27509388
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Тръмп е за "строг" подход към ИД. Така трябва. Правилно.

  11. 11 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4668 Неутрално

    [quote#5:"neut"]"Ислямска държава" ще бъде най-бързо победена от съвместните действия на САЩ и Русия [/quote]
    Всъщност, Росссия съвсем не желае ИГИЛ да бъде победена.

    Gunter glieben glauchen globen
  12. 12 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 946 Неутрално

    [quote#6:"qwertqwert"]политиката на износ на нежелана демокрация ала Клинтъница " We came, we saw, he died "[/quote]

    Да не забравяме и върховенството на закона: "Can't we just drone this guy?"

    over the under
  13. 13 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 645 Весело

    До коментар [#11] от "Blood Red Skies":

    на тая мантра най-много дифендъра да фане дикиш.свършиха се балъците

    харпун
  14. 14 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Тръмп възнамерява да създаде в Сирия зони за сигурност за бежанците. Интересно как ще реши два въпроса:
    - отношението на Русия
    - участието на американски сухопътни сили


  15. 15 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2557 Неутрално

    Това да се чува. Голямо браво на Тръмпи.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  16. 16 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 645 Любопитно

    До коментар [#12] от "Отец Сисой":

    и изблик на истеричен смях!
    тая женица или е подписала договор с дявола или е самия дявол!

    харпун
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    Същите комунета, които цивреха за "правата" на арабските терористи, включително запрените в Гуантанамо, сега ще аплодират обещанието на Дръмпфи да РАЗШИРИ Гуантанамо, да върне уотърбординга, забранен от Обама, и да подпомага Израел среще фаластинските "борчета за свобода" (последното е мярка, която одобрявам изначално).

    Не е лесно да си мурзилка...😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#11] от "Blood Red Skies":

    Всъщност, Росссия съвсем не желае ИГИЛ да бъде победена.
    -------------------------------
    Станахте за смях на всички с глупостите, дето ги четете от листчетата!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    Боже, още в първото изречение!

    Намеците на Доналд Тръмп, че правата на човека няма да са водещ принцип във външната политика може да разтърсят Близкия изток ...

    Правата на човека, в името на които в Близкия Изток и Африка бяха хвърлени на кладата милиони човешки животи, а на милиони беше пречупена съдбата ...

    Тежка неотроцкистка индоктринираност и гьонсуратско лицемерие!

    Неотроцкизъм пар екселанс!

  21. 21 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Весело

    Добър деееен!
    Друг път да не слагате минуси, като ви разправям, че големите ще се разберат, щото този момент идва. Тръмп и Путин не ви кефят, но това няма значение.
    Що се държите като джихадисти не мога да разбера....

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":

    Не само информационната война изгуби Норми. Губиш и джихадистката.

  23. 23 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    Преговорите в Астана що не ги афишира медията. Там се е появила нова терминология.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Щатите имат няколко стратегически цели, които ще гонят.
    1. Първа и основна - да разиграят картите в стратегическият триъгълник - САЩ- Китай- Русия, така че да сблъскат последните две или поне да ги разединят.
    2. Да си върнат разклатените позиции в БИ - в момента там всички са недоволни от тях и шиитите, и сунитите, и евреите, та даже и светско настроените хора. За целта трябва реал-политик с руснаците и другите фактори.
    3. Да решат какво ще правят с Европа и доколко изгоден им е ЕС в сегашният си вид. Ясно е, че УК си остават основен съюзник отсам Атлантика, въпросът е как да контролират другите така че да са нито много силни, нито много слаби.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":

    Още по-кофти е да си мразила в тези времена! Съдбата непрекъснато ви бие по тиквите и по прогнозите! Имате ли познат резултат от избори, референдуми и други пи-важни събития по света и у нас през последната половин година.

    Сега обаче ви предстоят още по кофти неща.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Под мотото ''права на. човека'' бяха съсипани доста държави
    Резултат от това бе, че поданиците им. се втурнаха в Европа да си търсят права, без да считат, че срещу това стоят и задължения

  28. 28 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 638 Любопитно


    Безпрецедентна операция в Австрия, 800 полицаи, 11 заподозрени за терористи
    Обект на действията на полицията изглежда е мрежата на проповедник от Босна

  29. 29 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#11:"Blood Red Skies"]Всъщност, Росссия съвсем не желае ИГИЛ да бъде победена.[/quote]

    Е, не се ли изморихте да го повтаряте това. Поне сменете словореда или прибавете нещо. Или така е на флашката и само copy/paste.

  30. 30 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#11:"Blood Red Skies"]Всъщност, Росссия съвсем не желае ИГИЛ да бъде победена. [/quote]

    Абсолютно вярно. Освен една показуха в Палмира други съществени действия срещу игиловците нямаше от страна на ватата. Която показуха знаем как завърши - с ново завземане на града от ислямистите, но получиха бонус - десетки единици тежко въоръжение.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  31. 31 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Весело

    За всички, които са забелязали колко лошо се отнасям с Путин пак напомням - Тръмп е моят президент.
    Нека всяка мурзилка си създаде теория защо против Путин и за Тръмп.

    подпис
  32. 32 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    "Изглежда, Тръмп е решил, че общата вражда с "Ислямска държава" е по-важна от споделените ценности. "

    За кои ценности става въпрос?
    На : Al-Nusra Front, Ahrar al-Sham, Nour al Dein al Zenkey, Turkistan Islamic Party, Jaysh al-Islam ,Southern Front Islamic Front, Khalid ibn al-Walid Army?

    Асад със сигурност не е светец, но поне не преследва християните в Сирия, нещо което не може да се каже за гореописаните.

    Panta rhei....
  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#22] от "Добрин Велков":

    "Не само информационната война изгуби Норми. Губиш и джихадистката."

    Перка, аз съм израелски гражданин и това развитие в Близкия Изток ме радва извънредно много.

    Когато си поискам, мога да се махна от България и да ви оставя да я обърнете цялата на Коста Перчово, Кулско.

    Израел винаги ще бъде въоръжен с най-модерната бойна техника on the face of the Earth, а израелските пилоти винаги ще правят руските ви железа за 5 копейки.

    Нещо неясно дотук? 😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#27] от "публикуване на коментар":
    "Под мотото ''права на. човека'' бяха съсипани доста държави"

    Всяка държава трябва са брани правата на своите граждани. Те плащат и тях трябва да пази. Може да пазим и чужденци, но само ако това е в наш интерес.

    подпис
  35. 35 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    След "Арабската Пролет" арабските общества показаха, че не са готови за демокрация от разбираем за Запада тип. Под демокрация арабите разбират правото да се взривяват ежедневно с камиони-бомби. Обама се опита да говори в Университета в Кайро на арабите, поздрави ги със "Сейлям Алейкум". Те го изслушаха и след това решиха, че този неверник е слаб. паралелно с това Обама опита "релоад с Русия". Путин се изсмя, Лавров - тоже, взеха си Крим и си правиха каквото си искаха.
    Оттогава насам САЩ не се доверяват на арабите и на Русия. Урок предаден - урок научен! Няма да гинат американски момчета в Сирия или в Йемен.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4668 Любопитно

    До коментар [#13] от "bitaka":

    Ма верно ли? Я кажи защо тогава Руслямска държава не бомби Ракка и Палмира, където е ИГИЛ?

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#33] от "Norman Granz":
    "Перка, аз съм израелски гражданин и това развитие в Близкия Изток ме радва извънредно много. "

    Израел е ценен пример, как с твърдост и западна демокрация може да се постигне всичко.
    Все пак политкорекстността и мулти култи не са част от западната демокрация. Тези двете са вмъкнати изкуствено в дневния ред на западната демокрация.

    подпис
  38. 38 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1552 Любопитно

    [quote#3:"Отец Сисой"]"Бързо ще се разбере дали Америка наистина ще изостави промотирането на демокрацията и на върховенството на закона."

    Боже, боже. Като гледаме Сирия за какво промотиране на демокрацията и закона става дума, става ясно защо вече никой не ви иска нито демокрацията и на върховенството на закона. [/quote]

    То само Сирия да беше... ама то целия регион пламна, уж заради промотиране на демокрацията... без някои хора да са осъзнали, че демокрация насила не става ако мат'риала не е дораснал до нея.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  39. 39 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1552 Весело

    [quote#11:"Blood Red Skies"]Росссия съвсем не желае ИГИЛ да бъде победена. [/quote]

    Това, без съмнение, лично Путин ти го каза, нали?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  40. 40 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#25] от "kalingeorgiev":
    "Да решат какво ще правят с Европа и доколко изгоден им е ЕС в сегашният си вид."

    В две световни войни след типичното демократично колебания САЩ воюваха за Европа.
    Нищо днес не прави интересите на САЩ по-различни от 20-ти век? САЩ и Европа са единствените общества с типична западна демокрация. Иначе демокрации бол - азиатска, ислямска, руска.

    подпис
  41. 41 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    [quote#35:"vxa15365434"]Няма да гинат американски момчета в Сирия или в Йемен. [/quote]

    Тъкмо обратното - ще гинат. Как дръмбо възнамерява да се сдави с иранските аятоласи? Като остави Йемен и Сирия в техни ръце?
    Или просто ще махне с ръка и ще каже - близкия изток не ме интересува. В момента в който каже последното и ще бъде острелян като sitting duck.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  42. 42 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иван К":

    "Израел е ценен пример, как с твърдост и западна демокрация може да се постигне всичко."

    ++++

    Израел е преди всичко пример за това, как се строи и брани държава.

    Когато терористите взривиха автобеса с израилци на летището в Сапафово, нашите власти след половин час получиха от израелското разузнаване идентичността на извършителя: Хизбула (съюзник на Русия и нейния прокси Асад).

    На некадърниците от родните служби им трябваха 4 години, за да признаят с половин уста очевидното - зер, ако го признаеха с цяла, можеше да засегнат чувствата на покровителите на тероризма в Москва и Дамаск. 😈

    Такива ми ти работи...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  43. 43 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    ""Сирия е първият тест за обещанието на Тръмп, че ще се върне към трезвата "реалполитика".""

    Цяла статия аналозираща какво ще се случи в бъдеще време. С кого щял да се съюзи, с кого щял да преговаря, с кого щял да се споразумее, кого щял да унищожи. Човешки права, демокрация къде и колко. Какъв възторг у някой читатели. Прокрадва се лека презумция за една всесилна и всемогъща личност държаща всички решения в ръцете си. Успех ще е приключването с ИД и след няколко години да стане възможно прокарването на тръби до Европа. Кой няма интерес, това да се случи?

  44. 44 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Ти да видиш... Обама се изказвал срещу Саудитска арабия... колко е смел... а санкции нещо, ала бала? Или е достатъчно да се ... изкажеш негативно, докато продаваш оръжие за милиарди на феодални религиозни откачалки?

    Обама бил крив на Египет, щото разпилели "Мюсюлмански братя"... хич не се учудвам, ама хич...

    Обама казал "демокрация" милион пъти... вместо демокрация обаче, Близкият изток получи Ислямска държава...

    Още ли говорим за проваления политик и трагичен президент Барак Обама?

  45. 45 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":
    [quote#5:"neut"]"Ислямска държава" ще бъде най-бързо победена от съвместните действия на САЩ и Русия[/quote]

    Грешите. "Ислямска държава" може бъде победена не от САЩ и Русия, а от обединените сирийци. Това означава съюз между Асад и бунтовниците срещу него. Което за момента изглежда невъзможно. Това е проблемът, не "Ислямска държава".

  46. 46 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#36] от "Blood Red Skies":
    "Я кажи защо тогава Руслямска държава не бомби Ракка и Палмира, където е ИГИЛ?"

    Какви са мотивите на Путин никога ама никога не е важно. Принципът е следния: Независимо от мотивите и печалбите Путин ако може да направи зло на западната демокрация ще го направи. Ислямските проповедници също ще направят всяко зло на запада.
    Следователно единствено важно е колко зло ще позволим на Путин и моллите да ни направят.

    подпис
  47. 47 Профил на Longanlon
    Longanlon
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Има държави и народи, които просто не са дорасли за демокрация.

    САЩ се опитваше да "изнася" демокрация така, както едно време СССР се опитваше да "изнася" социализъм и резултатът бе горе-долу същия. Не можеш да прескачаш стадии в човешкото, държавно и политическо развитие и мислене, държави и народи трябва сами да си узреят за демокрация. Ако се опитваш да им я наложиш "отгоре" настава хаос като този в момента с Ислямска държава, който е по-лош от коя да е дотогавашна диктатура.

    http://kaka-cuuka.com
  48. 48 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    По принцип съм съгласен, че в близкия изток американското външнополитическо уилсънианство е обречено на неуспех. Там е нужно онова, което великия Белмондо казваше в един френски филм "Жос Бомон - шпионаж и здрав юмрук".

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#25] от "kalingeorgiev":

    Аз пък не виждам как ще постигнат първите 2 цели. Не може да си избил милион в Ирак, да си окупирал целия бизнес с наркотици в Афганистан, да финансираш главорези и сърцеяди в Сирия и Ирак и да искаш да те обичат.
    Не може да обясняваш, че не признаваш политика един Китай и да ги разделиш от Русия.
    Що се отнася до ЮК. Днес Тереза Мей се е изцепила, че те и САЩ щели да управляват света. Типична наглосаксонска изцепка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  50. 50 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    Докато ние в Европа се тюхкаме дали можем да поставяме камери, дали можем да задържаме без съд и т.н. израелските войници убиват всеки който вдигне оръжие срещу мирни граждани.
    Като победим ИДИЛ какво ще постигнем? Вместо ИДИЛ да губят своите привърженици във война в пясъците, ще докарат същите тези войници по нашите улици.

    подпис
  51. 51 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар [#43] от "gmbh":
    [quote#43:"gmbh"]след няколко години да стане възможно прокарването на тръби до Европа. Кой няма интерес, това да се случи?[/quote]

    "Газпром". "Роснефт". Путин. Други няма.


  52. 52 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 581 Гневно

    Политик пратен на американците от ГОСПОД.Дано ни помогне и на нас БЪЛГАРИТЕ да се отървем веднаж завинаги от КОМУНИЗМА и КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ КАДРИ налазили народа за кой ли път с мащабни ЛЪЖИ и ФАЛШИВИКАЦИИ по време на тези избори з а "Президент"-отново комунистически престъпник по ЗАКОНА за обявяване на комунистическия режим за престтъпен и БКП за престъпна партия и организация..

  53. 53 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Гневно

    Побеждаването на ИДИЛ няма да донесе безопасност в Европа. Сега поне разни извратеняци има къде да отидат да си начешат крастата. След това ще си стоят при нас и ние ще ги обгрижваме да не ни мразят. Опитвам се да си представя как нашите мулти-култи ще харчат нашите пари да крепят самочувствието на родените за бандити.

    подпис
  54. 54 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#25] от "kalingeorgiev":

    съгласен съм с теб.
    за 1 им пожелавам успех.
    за 2 не ми пука.
    за 3 - ами крайно време е Европа да се събуди и да държи и САЩ и Русия далеч от делата си. Или ще се събуди, или няма да я има, поне не като ЕС.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  55. 55 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#35:"vxa15365434"]Путин се изсмя, Лавров - тоже, взеха си Крим и си правиха каквото си искаха.
    Оттогава насам САЩ не се доверяват на арабите и на Русия. [/quote]
    Е, и? Това не е ли изолационистка политика - всеки да прави каквото си иска - мен не ме интересува и въобще не ми пука?
    Къде оставяш отговорностите на САЩ за световния мир и разбирателство?
    Обамата заплю всички президенти от Кенеди насам, когато отиде да се мазни на братята Кастро, а те му се подиграха. И със право! Кастро си отиде морален поедител от конфликта - президентът на САЩ му отиде на крака да подписва мир!
    Обамата срина авторитета на САЩ!

  56. 56 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Путин не стига, че изби сирийците, ами сега го раздава миротворец във Астана. И успява да си запази креатурата невредим - даже ще го изкарат спасител на Сирия!
    Русия беше загубила всякакво влияние във Близкия Изток след 1990г.! Нямаше я никаква.
    Сега какво се получи: Русия и Иран оправят Близкия Изток, защото Обама сърдит!
    За САЩ никой не иска и да чуе из Близкия Изток: Всички казват: Вие напуснахте Ирак във най-важния момент. Кой да ви има вяра, че ще му помагате?
    За Израел пък въобще не искам да говорим! Мекотелото Обама изостави аванпоста на Цивилизацията на произвола на съдбата.
    Ей затова Тръмп се възхищава на путин: защото със мижави ресурси путин успя да прокара и постигне всичко, което му беше план!
    И всичко това благодарение на ВЕЛИКИЯ ДЪРЖАВНИК ОБАМАТА!
    Позор за всички гласували някога за Обамата!

  57. 57 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#40] от "Иван К":
    [quote#40:"Иван К"]САЩ воюваха за Европа. [/quote]

    Иване, вие сте прав, но в това ваше изречение доколкото разбирам, влагаме различен смисъл.
    Вие имате предвид, доколкото разбирам, че разбирате под "за" - "в полза на" Европа, а аз смятам, че те воювт точно "за" Еропа, за властта си над Европа. Въпросът е дали ще решат трети път да има война, за да воюват пак "за" Европа или не?

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  58. 58 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Весело

    [quote#48:"меншевик"]По принцип съм съгласен, че в близкия изток американското външнополитическо уилсънианство е обречено на неуспех.[/quote]
    Въйййй, уилсъниянство!

    Бе, мернАх я тази теоретична захранка, ама не очаквах толкова бързо чак да я превърнете в поредната мантия на изтрещялата идеологическа мимикрия, с която да се заметнете в паниката.
    Тоя ваш агитпроп се скъсА от бачкане да осигурява от девет дерета вода, та да подмива ... таковата ... реалността, де. Оцапалата се ...

  59. 59 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 645 Любопитно

    До коментар [#36] от "Blood Red Skies":

    ти откыде знаеш кво бомби и кво не бе кълвач? я кажи мега коалицията кво бомби стана 5 години та ИД се разшири???

    харпун
  60. 60 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Русия затъна в Сирия,и това и децата го рабраха!До коментар [#2] от "karabastun":

  61. 61 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Весело

    [quote#60:"protivbspdpsatak"]Русия затъна в Сирия,и това и децата го рабраха![/quote]
    Ех, дечко, дечкоооо!

  62. 62 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1670 Весело


    А "националистическото" ръководство на Израел е най-прецакано от новият американски президент.Досега имаше оправдание със САЩ относно подтискането на поселенческото движение,сега ще лъсне и за слепият истинското лице на лявата(под прикритие на дясна)кликка Нетаняу-Бенет-Либерман.

  63. 63 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#49] от "tribiri":
    [quote#49:"tribiri"]Що се отнася до ЮК. Днес Тереза Мей се е изцепила, че те и САЩ щели да управляват света. Типична наглосаксонска изцепка.[/quote]

    Ами последните няколко века им се получава. Така че, нищо не се знае.

    Що се отнася до Китай и Русия, не разглеждайте тези ходове в рамките на нормалното човешко време, това са стратегически ходове насочени поне десетилетие напред. Всъщност втората половина на 60-те и началото на 70-те американците успяват да направят точно това - да разделят Китай от СССР. Което пряко води до днешната ситуация в глобалната геополитика.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  64. 64 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#36] от "Blood Red Skies":

    Мога да ви дам кадри от околностите на Палмира и Деир ез Зор... ако не знаете, да ви обясня, че там има само лунатици от Ислямска държава. В Палмира оперират хеликоптери и щурмови Су-25.

    В Деир ез Зор вече три пъти бяха задействани бомбардировачи от стратегическата авиация- Ту-22. Вдигат ги от Русия, бомбят над Сирия и се прибират...

    Защо говорите без понятие да си имате от този кнфликт, мога ли да ви попитам?

  65. 65 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#35:"vxa15365434"]

    След "Арабската Пролет" арабските общества показаха, че не са готови за демокрация от разбираем за Запада тип.[/quote]
    Арабската пролет започна като едно и завърши като съвсем друго!
    Защото когато светски настроените излязоха на протест срещу диктатурите зад тях изпълзяха радикалните ислямисти и превзеха протеста!
    Да ви напомня на нещо, получило се през 1917г?

  66. 66 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 526 Весело

    На снимката - Жирафа с джуджето. / Не са го снимали малко надолу , сигурно е обул нещо полусабо-полукокила./ Ако се прибави и клоунът Тръмпи , са направо за анимационен филм на Пиксар.

  67. 67 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Русия е доста слаба във военно отношение,и вече издиша!С хвалипръцковщина война не се печели!Само САЩ са в състояние да победят тероризма,но за целта Тръмп трябва да изрита пудела на Путин,и самия Путин!Но първата крачка вече е направена!Русия ще бъде унищожена първо икономически!Тръмп вече нареди САЩ да не се купува горива от ОПЕК!Това е много тежък удар зад врата на Путин!В Сирия Путин вече подви опашка,и ще се изниже като п....я из гащи!

  68. 68 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Весело

    [quote#62:"Sabbath"]А "националистическото" ръководство на Израел е най-прецакано от новият американски президент.[/quote]
    Ъхъм.
    То затова и палестинците изквичаха на умряло, че Тръмп ще мести посолството в Ерусалим.

  69. 69 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Дечкото ти казва,че Путин се изнизва като п...я из гащи!А уж за две седмици щеше да ги унищожи!Едва 1/3 влафее от територията на Сирия пудела на Путин!Що така?Нали безаналоговите са там????Защо мирните преговори се провалят,и войната продължава с пълна пара,и краят и не се вижда????Децата са информирани от руските проксита! До коментар [#61] от "xm...":

  70. 70 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#68:"xm..."]То затова и палестинците изквичаха на умряло, че Тръмп ще мести посолството в Ерусалим.[/quote]
    Докато замезват със преведените във петък, 20 януари, рано сутринта парички! Защото имало търкания между Конгреса и Обамата за тези пари. Но Обамата на изпроводяк ги превел на палестинците.

  71. 71 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1952 Весело

    До коментар [#58] от "xm...":

    Отлитай, селски.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  72. 72 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 242 Неутрално

    [quote#17:"Norman Granz"]Същите комунета, които цивреха за "правата" на арабските терористи, включително запрените в Гуантанамо, сега ще аплодират обещанието на Дръмпфи да РАЗШИРИ Гуантанамо, да върне уотърбординга, забранен от Обама, и да подпомага Израел среще фаластинските "борчета за свобода" (последното е мярка, която одобрявам изначално).

    Не е лесно да си мурзилка...😈[/quote]

    От объркания ти текст излиза, че и на теб на ти е лесно. Мурзилка ли си или се правиш на такава?

  73. 73 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Весело

    До коментар [#69] от "protivbspdpsatak":
    [quote#61:"xm..."]Ех, дечко, дечкоооо! [/quote]
    Ма нищо, щръклей си, никому не пречиш ...

  74. 74 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#48] от "меншевик":

    Филма е "Професионалиста".
    А някои въобще не действаха професионално в БИ. Не разбираха от износ, а изнасяха революции...

  75. 75 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Весело

    До коментар [#71] от "меншевик":
    Глей си работата, уилсънианец.

  76. 76 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 976 Неутрално

    http://edition.cnn.com/2017/01/25/politics/tulsi-gabbard-lead-syria/

    Тц, тц, тц, отидоха у рЯката "умерените" джихадета Няма да има за тях обамкова и хилърова обич.
    Чакам либертофонски плач

    Мома, връщай 12 и 12А!
  77. 77 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    Тъй като за Астана си траете, да ви кажа, че термина "умерена опозиция" вече не е актуален. А да видя наясно ли сме с новият такъв...

  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4565 Неутрално

    Тръмп възнамерява да създаде в Сирия зони за сигурност за бежанците.
    =========
    Няма да бъде.
    Нали и Ердоан го поиска миналата година.
    Онзи ден в Астана , три страни се договориха за целостта на Сирия. Точка !
    До коментар [#14] от "Един препатил":

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    [quote#41:"меншевик"]Тъкмо обратното - ще гинат. [/quote]

    До коментар [#71] от "меншевик":

    Няма да стане. Времената на Буш, когато САЩ бяха нападнати отминаха и уроците са усвоени!
    Спасението на арабските държави е в арабските ръце! Оръжията, бомбите и дроновете - американски. Случаят с Ирак и Афганистан няма да се повтори!
    Full me once - shame on you, full me twice - shame on me!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  80. 80 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#78] от "eti":

    Зоната за сигурност какво общо има с целостта на държавата?

  81. 81 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#76:"CINZANO"]Тц, тц, тц, отидоха у рЯката "умерените" джихадета[/quote]
    Винаги ме е учудвала способноста на социалистите да правят изключително неверни изводи от някой факт.
    Ето и сега: За да направи сечено на Тръмп тази пишман демократка се среща със Жирафа, но нашия веднага прави извода, че нямало да има пари за умерената опозиция.
    Долно племе либерално!

  82. 82 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    [quote#78:"eti"]Онзи ден в Астана , три страни се договориха за целостта на Сирия. Точка ! [/quote]

    До коментар [#78] от "eti":

    А Сирия знае ли за това? И какво е точно Сирия. Прилича ми на сборище от всякакви банди - ИДИЛ, кюрди, османи, руснаци, иранци, саудитци.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  83. 83 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    [quote#80:"Добрин Велков"]Зоната за сигурност какво общо има с целостта на държавата? [/quote]
    Еее, ети е прав, доколкото бяха замислени като онези в Либия.

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4565 Весело

    Това е много тежък удар зад врата на Путин
    ==========
    Що са излагаш ?
    Путин прецака Нато , чрез използване на натовски войски в момента. Това е невиждан резил за алианса .....
    Ха ха ....Русия се възползва от противникова военна сила за свои цели .....
    Инджирлик пък е напът да стане международна база ....работи се по въпроса.
    До коментар [#67] от "protivbspdpsatak":

    Bukalemun
  85. 85 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#83] от "xm...":

    Е да, ама нье... доколкото ще е друго...

  86. 86 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Любопитно

    [quote#82:"vxa15365434"]А Сирия знае ли за това? [/quote]
    След като е представена в Астана и от страна на правителството на Башар, и от страна на основни противостоящи групировки - вие как мислите?

  87. 87 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Весело

    До коментар [#84] от "eti":


    [quote#84:"eti"]Путин прецака Нато , чрез използване на натовски войски в момента. Това е невиждан резил за алианса ..... [/quote]
    Има нещо вярно...

  88. 88 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4565 Неутрално

    Целта е да се предотврати създаването на нови "палестинчета".
    И да спре касаплъка разбира се !
    До коментар [#80] от "Добрин Велков":

    Bukalemun
  89. 89 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    До коментар [#85] от "Добрин Велков":
    Друго, друго ... По форма. И ... проформа

  90. 90 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#42] от "Norman Granz":

    Три държави за мене са образец на демократични и свободни държави - Япония , Израел и Швейцария.
    На първо място слагам Израел........

  91. 91 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4668 Любопитно

    [quote#39:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Това, без съмнение, лично Путин ти го каза, нали? [/quote]
    Теб само каквото Путин ли казва ти се струва да е истина?

    Gunter glieben glauchen globen
  92. 92 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#88] от "eti":

    Знам... ма трудна работа...

  93. 93 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1952 Весело

    [quote#74:"Добрин Велков"]А някои въобще не действаха професионално в БИ.[/quote]

    За сметка на това кадировчето се кара на министъра на образованието, че искала да забрани хиджаба в руските училища.
    https://www.gazeta.ru/social/news/2017/01/25/n_9607427.shtml?utm_source=gazeta-top-news&utm_medium=news_readable&utm_campaign=desktop

    Тоз кво ще го правим бе перка? Или той е умерен.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  94. 94 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Излагаш се ти!Русия затъва в Сирия,и измъкване няма!Инджирлик не се ползва,и няма да се ползва от Русия!Това от къде го измисли????Осъзнай се докато е време!Тръмп и Ердоган прецаква тПутин,и той завалията не знсе от къде му е дошло!Санкциите на САЩ срещу Русия няма да се вдигнат,а напротив ще продължат,и ще стават все ои тежки за слабата путинова икономика!САЩ повече няма да внасят горива от ОПЕК,и това е последния пирон в ковчега на неорентирания и провалил се Путин!Жалко,че руския народ още не го е почнал с тоягата!До коментар [#84] от "eti":

  95. 95 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Какво сса се договорили????Абсолютно нищо!Ти въобще имаш ли реална представа на проблема в Сирия????Твоята Русиуя зацикли в Сирия,и повечпе не може да удържа оставането на сатрапа Асафд на владт!Обама и НАТО излъгаха Путин да навлезе в блатото на Сиркия,и измъкване няма!Картинката се повтаря като в Афганистан!САЩ и НАТО отново шамаросаха Русия,и излизат победители в Близкия изток!А санкциите и ниските цени на горивата доунищожават слабата Русия!До коментар [#78] от "eti":

  96. 96 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Диктаторите отлично се надушват.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  97. 97 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":

    Смяташ, че американците сами не могат да ги победят ли?

    Или забравяш, че всъшност Обама бе обещал да не праща американски войници, за активни бойни действия.

  98. 98 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 976 Неутрално

    [quote#81:"qwerty"]Ето и сега: За да направи сечено на Тръмп тази пишман демократка се среща със Жирафа, но нашия веднага прави извода, че нямало да има пари за умерената опозиция.[/quote]
    Тази е там по поръчение на Тръмп...
    Достатъчно бавно ли ти го написах, м?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  99. 99 Профил на Неудобният гласоподавател
    Неудобният гласоподавател
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#0:"цитат от статията"]Намеците на Доналд Тръмп, че правата на човека няма да са водещ принцип във външната политика, може да разтърсят Близкия изток[/quote]

    Статиятата е от Асошиейтед прес затова и толко глупости. Човешките права никога и не са били принцип във външната политика на САЩ, камо ли водещ. Америка инсталира и подкрепя мракобесни режими и воени хунти на всички континенти отнели милиони животи, стига да се послушни. Едно време съюзници им бяха чак и комунистическите Червени кхмери на Пол Пот(заедно се бореха срещу виетнамските въстаници). Ето няколко звезди от дългия списък на кръвожадни про-американски диктатори: Франко (Испания), Пиночет(Чили), Сухарто(Индонезия), саудитският крал Фахд, Мобуто Сесе Секо(Конго),Иди Амин(Уганда), Маркос(Филипини), гръцката военна хунта на Пападопулос (режима на черните полковници)...

    Каквото мислят мишките, котката го разваля.
  100. 100 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Путин се опитва да се измъкне от Сирия чрез разговорите в Казахстан, но преговорите с арабски държави са безсмислена работа. Те са коварни, неверни и подли. Така че му предстои да си тръгне самостоятелно, както стана в Афганистан. Усеща, че САЩ потриват ръце, е е затънал в Сирия.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK