"Гардиън" обмисля да смени формата, за да спести разходи

"Гардиън" обмисля да смени формата, за да спести разходи

© Associated Press



Британският в. "Гардиън" обмисля да намали формата си и да започне да произвежда хартиеното издание при конкурентни печатници в опит да намали разходите, твърдят източници на агенция "Ройтерс".


Издателската група Guardian Media Group (GMG) заяви миналата година, че се нуждае от 20% намаление на харчовете, за да се справи със загубите си, достигнали 62.6 млн. лири в началото на април 2016 г. Компанията се надява да спре да губи пари в идните три години.


GMG печата "Гардиън" и неделния "Обзървър" на специални преси, купени преди 11 години, когато премина от класическия широк формат на средния, "берлински" - 315 на 470 мм.




В редакторската си политика левият "Гардиън" е влизал в сблъсъци с вестниците на Рупърт Мърдок, издавани от News UK, особено докато отразяваше скандала с подслушването на телефони на високопоставени личности и звезди, извършвано от репортери на News of the World.


На бизнес ниво обаче двете компании си сътрудничат с издателите Trinity Mirror и Telegraph Media Group за набирането на реклами за печатните си издания, а имат и други общи планове, твърдят източници на "Ройтерс".
Според тях GMG обмислят да преместят печатането си при News UK и да сменят средния си формат на още по-малкия "таблоиден".


Пресите на съперниците им могат да печатат само широкоформатни и таблоидни вестници и поддържането на берлинския формат на "Гардиън" и "Обзървър" ще повиши цените. Решението не е взето категорично, тъй като не се знае дали промяната няма да изисква прекалено високи разходи за редизайн.


Въпреки че онлайн изданието на "Гардиън" е едно от най-четените в света, влошаването в рекламния пазар доведе до загуби и вестникът се принуди да прибегне до съкращения. Той изостави широкия формат през 2005 г., но за разлика от "Индипендънт" и "Таймс", които избраха "таблоидния", изданието започна да излиза в берлински – известен в Европа, но малко разпространен във Великобритания.


Издателят похарчи и 50 млн. лири за закупуване на преси и 30 млн. за печатници в Лондон и Манчестър. Макар че промяната повиши продажбите, ефектът бе временен.


През октомври средните продажби на вестника бяха 157 788 копия дневно – по-малко от половината от продажбите през 2005 г.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK