Тръмп обсъжда със Саудитска Арабия зони за сигурност в Сирия

Тръмп обсъжда със Саудитска Арабия зони за сигурност в Сирия

© Reuters



Кралят на Саудитска Арабия се е съгласил в телефонен разговор с американския президент Доналд Тръмп в неделя да подкрепи, включително финансово, създаването на зони за сигурност в Сирия и Йемен, съобщи Белият дом.


По време на предизборната си кампания Тръмп призоваваше страните от Персийския залив да платят за изграждането на зони, в които да бъдат защитени от военните действия бежанците в Сирия. В сряда той каза, че "абсолютно ще направя зони за сигурност в Сирия".


Сирия веднага предупреди, че всеки подобен опит без координация с Дамаск няма да е безопасен и ще е нарушение на сирийския суверенитет. Катар приветства инициативата, а Турция заяви, че ще изчака първо да види какви действия се предприемат от САЩ. Русия, която е решаващият фактор зад властта на Башар ал Акад, както и съзникът Иран не са коментирали.


Според документ, циниран от "Ройтерс", очаква се президентът да нареди на Пентагона и на Държавния департамент да изработят план за налагане на зони за сигурност. Това се тълкува като сигнал за засилено американско присъствие в Сирия, включително на повече самолете за патрулиране на зона, забранена за полети и сухопътни части за защита на цивилните в зоните.




В документа няма описание какво би представлявала една зона за сигурност, къде биха могли да се появят те и кой ще ги защитава. Ако това се прави във военна зона, осеяна с въоръжени групировки, задачата става доста сложна, коментира агенцията.


Според съобщението на Белия дом предложението е дошло от Тръмп и крал Салман се е съгласил да се окаже подкрепа на зони за сигурност в двете страни, "както и да се подкрепят други идеи за подпомагане на много бежанци, прогонени от продължаващите конфликти". Двете страни се съгласили и за това, че е важно да подсилят съвместните си усилия в борбата с терористите на "Ислямска държава", както и да се реагира на "дестабилизиращата регионална дейност на Иран".


Крал Салман

© Reuters

Крал Салман


Садитската информационна агенция първоначално не посочи изрично темата за зоните за сигурност, а след това добави само Сирия. В съобщенията ѝ няма дума за Иран.


Високопоставен саудитски източник на "Ройтерс" казва, че разговорът е продължил малко повече от час и не споменава дали сред обсъжданите теми е решението на Тръмп да затвори временно границите на САЩ за гражданите на 7 държави от района.


Белият дом твърди, че крал Салман призовал Тръмп "да поведе близкоизточните усилия за разгром на тероризма и да помогне за изграждането на ново бъдеще - икономически и социално", за Саудитска Арабия и района.


Двамата са разговаряли и за организацията "Мюсюлманско братство" - една от най-старите организации на политическия ислям, която е обявена за терористична организация в Египет, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (американският президент е разоварял също и с престолонаследника на Абу дами Шейх Мохамед бин Зайед ал Нахиян). Американските медии съобщиха миналата седмица, че в новата администрация в САЩ обсъждат дали и САЩ да не обявят сунитската организация за терористична.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (222)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7061 Неутрално

    Реже се тортата "Сирия". Кой ще вземе най-голямото парче?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    Дневник,
    Няма ясен изто4ник, няма автор ...

    Модератора е неадекватен!
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7031 Неутрално

    Ако не се съгласи, ще започнат търкания, които могат да рефлектират и върху борсата на в САЩ доста тежко

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 276 Любопитно

    А тези фигурират ли в забранителния списък на Тръмп?

  5. 5 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    Ще има още 2-3 торти да се нарежат, няма да е само "Сирия", засега голямото парче е при кюрдите

    I shave with Occam's razor
  6. 6 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#4] от "mitkokitkata":

    Не, ъф корс. Там има бизнес със САЩ, демек "демокрация"

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2018 Весело

    мда и зоните де се охраняват о саудитските ВВС

  8. 8 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "mitkokitkata":

    Не, фигурират в плановете за изграждане на голф игрища и хотели на Тръмп обаче. Чиста случайност естествено.

  9. 9 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Няма ли да питаме посола на САЩ кога ще демократизират това гнездо на финансирания от тях тероризъм?

  10. 10 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1163 Весело

    Съвсем скоро Тръмп ще стане враг номе едно на кубанската напоителна система

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2018 Весело

    До коментар [#9] от "Paolo Di Canio":

    нищо не разбираш в СА е демокрация от западен тип с културни особености

  12. 12 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#7:"1001"]мда и зоните де се охраняват о саудитските ВВС
    [/quote]
    И да си платят за удоволствието нали?
    Факт е, че обсъжда, даже саудитите и катарците си предлагат услугите, обаче да видим инкасатора какво ще каже

    ПУТИН АКБАР
  13. 13 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Така се прави, а не като Меркел дето ги караше да идват на сигурно в Европа. А Тръмп за 1 седмица направи толкова за решаване на сирийския проблем колкото Обама за 4 години не можа да направи.

  14. 14 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Обсъжда = на подкрепящите терористи саудити да се самопредложат, пък ако мине, те и на Обама предлагаха ако ги води да нахлуят в Сирия.

    ПУТИН АКБАР
  15. 15 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#12] от "voltron":

    Русия самолет на САЩ няма да свали но на другите защитници ще е интересно как ще реагира

  16. 16 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#12] от "voltron":

    Не се съмнявам, че саудитците биха направили две-три зони за сигурност с една шепа бежанци, охранявани за тяхна сметка, за да спечелят благоразположението на Тръмп. Би било добра ПР акция и за двете страни, а междувременно бизнесът ще си върви необезпокояван от разни досадни подробности като хуманитарни кризи и международен ислямски тероризъм.

  17. 17 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#10] от "100 Рублей за Доллар":

    ти гледай да не стане на кубанската селищна система че са само 2 мил в САЩ

  18. 18 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#13] от "Modestmouse":

    Какво по-точно е направил от това да създаде временни главоболия на няколко законно имигрирали в САЩ мюсюлмани, които вече са минали през всякакви проверки? Това не са хора, стигнали пеша до САЩ, за които никой нищо не знае, какъвто е случая с бежанците в Европа.

  19. 19 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#16:"oos19355380"]Не се съмнявам, че саудитците биха направили две-три зони за сигурност с една шепа бежанци, охранявани за тяхна сметка, за да спечелят благоразположението на Тръмп. [/quote]
    Абе саудитите имат място за 3 милиона бежанци в климатизирани палатки. Ама си ги пазят за хаджа и събират от такси за 2 седмици колкото 5 слънчеви бряга за 5 сезона. И Тръмп го е казвал в туитър Тъй, че е интересно какво са си казали точно.

    ПУТИН АКБАР
  20. 20 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Припомням
    SAUDI ARABIA HAS 100,000 AIR CONDITIONED TENTS THAT CAN HOUSE 3 MILLION PEOPLE SITTING EMPTY YET HAS TAKEN ZERO REFUGEES

    https://whatyouthoughtiwentaway.wordpress.com/2015/09/15/saudi-arabia-has-100000-air-conditioned-tents-that-can-house-3-million-people-sitting-empty-yet-has-taken-zero-refugees/

    ПУТИН АКБАР
  21. 21 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    между другото добре и Салман се вързал ама къде точно ще е, че те с Турция много се обичат да не е на териториторията където е турската армия

  22. 22 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Каквото и да говорим, Тръмп е наложил някакво невероятно високо темпо на работа. Той е свикнал, понеже идва от големия бизнес, но предполагам че доста от неговите подчинени просто изнемогват от това темпо.

  23. 23 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 230 Неутрално

    зони за сигурност в Сирия и Йемен

    А Йемен точно саудитите го умориха от глад с блокадата им и агресията да си сложат марионетката на власт.

    ПУТИН АКБАР
  24. 24 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#19] от "voltron":

    Ние ако се водим по това какво Тръмп е казал в туитър няколко пъти да сме разрешили всички проблеми на планетата и още два пъти по толкова да сме я взривили с ядрени бомби.

  25. 25 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Ще се съгласи, къде ще ходи.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  26. 26 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Тръмп обяви война с агресивният ислям, и ще подкрепя Израел в това начинание.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  27. 27 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    [quote#9:"Paolo Di Canio"]Няма ли да питаме посола на САЩ кога ще демократизират това гнездо на финансирания от тях тероризъм?[/quote]
    Така и така ерата на петрола свършва и принцовете вече са изчерпани и ненужни милиардери за САЩ може пък Тръмп да се ангажира с НПО за републиканци и широко скроени толерантни ентусиасти към неправоверните в Саудитска Арабия и ОАЕ!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  28. 28 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Пълен популизъм. Демек правим нещо. Как ще прави зони със саудитците в Сирия,при положение,че продължава да говори открито за изолация и конфронтация с Иран???
    А "приятелят" му Пут*ин мълчи,естествено. Тръмп държи тон,все едно Асад не е фактор,същевременно всичко издрънкано е нищо без масивен американски военен ангажимент,включително пехота. Този човек не знае какво говори и няма идея какво се случва. Същевременно може и да послуша съветниците си,но може и да не......Looooose cannon.

  29. 29 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    "Кралят на Саудитска Арабия се е съгласил в телефонен разговор с американския президент Доналд Тръмп в неделя да подкрепи, включително финансово, създаването на зони за сигурност в Сирия и Йемен, съобщи Белият дом.
    Високопоставен саудитски източник на "Ройтерс" казва, че разговорът е продължил повече от час"

    Значи освен с Путин Тръмп е разговарял с още много държавни глави. Разговорът с краля на СА е продължил повече от час , докато с Путин 45 минути. При това Тръмп в този разговор е вземал важни решения , докато с Путин са разговаряли общи приказки само протоколно.

    "Сирия веднага предупреди, че всеки подобен опит без координация с Дамаск няма да е безопасен и ще е нарушение на сирийския суверенитет."

    След като Сирия е недоволна , то и Путин трябва да е недоволен , но той за сега мълчи. Изглежда бъдещето на Сирия ще се решава не от Путин и протежето му Асад , а от САЩ и СА.

  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    [quote#26:"Kamen Petrov"]

    Тръмп обяви война с агресивният ислям, и ще подкрепя Израел в това начинание. [/quote]
    А ти какви реални действия видя от израилтяните срещу Саудутска Арабия и Ислямска държава?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3388 Весело

    И каква стана тя, безродните рубладжии май колективно ще намразят Тръмп.....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  32. 32 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#30] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Мисля, че Израел постъпи правилно като не се намеси. Ако се бяха намесили, вече щеше да става въпрос за световна война.Аз не подкрепям изобщо правителствената политика на Израел в последните години. Но трябва да се изчака, трябва търпение.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  33. 33 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#29] от "tacheaux":
    Да се допускат саудитците като соло регионален фактор и представител на "умерения" сунитски ислям,но да не предвидиш Турция и локалните имперски амбиции на Ердо,шиитите / включително Иран / ,кюрдските армии,Израел и руското сухоземно и въздушно присъствие / вече факт / е напълно безотговорен дебилизъм....Този човек не знае ,наистина ,къде се намира. Ако Обама беше крайно нерешителен в определени моменти,то този пращи от от безумна решителност. За каквото и да било.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    Рижавия е решил?
    И "забравил" да пита руснаци и вся астальная дето се е събрала там.
    В Кремъл фърлят боб аджИба ко ще стане, ако нарушат тая зона.
    От Турция им пращат нишан..."ми кот стана като прелитахте през нашто небе бе".

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#28:"thepirineagle"]Тръмп държи тон,все едно Асад не е фактор[/quote]

    Разбира се , че Асад не е никакъв фактор , а само руска пионка.

  37. 37 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#29] от "tacheaux":


    [quote#29:"tacheaux"]Значи освен с Путин Тръмп е разговарял с още [/quote]
    Не. По този въпрос въобще не са давани обяснения на Путлер. Няма и да бъдат. Ситния трябва да си знае мястото.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Последно, Асад жив ли е или е истина че охраната му е пръснала черепа?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  39. 39 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Башар изпищя, тов. Путин защо мълчи ?

  40. 40 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    [quote#32:"Kamen Petrov"]Мисля, че Израел постъпи правилно като не се намеси. Ако се бяха намесили, вече щеше да става въпрос за световна война.Аз не подкрепям изобщо правителствената политика на Израел в последните години. Но трябва да се изчака, трябва търпение.[/quote]
    Че за какво да се меси Израел, като всичките ме врагове се избиват по между си в Сирия? Хапват си кротко пуканките и им гледат сеира. Чат пат треснат с някоя ракета Хисбаллах, иранските ходжи или оръжеен склад на асъдиста, колкото да отчетат дейност и да се надсмеят над "непробиваемата" руска противовъздушна отбрана

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  41. 41 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Саудитска Арабия има огромен, 100 000-палатков град с климатици, водоснабдяване, комуникации плюс всички удобства за поклонници в Мека. През останалото време капацитет за 3 млн. бежанци си стои празен.

    http://media.washtimes.com.s3.amazonaws.com/media/image/2015/09/15/AP_398202981817.jpg

    Време е да изпънат петролните си жили.

  42. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#37:"Росен (Путлер капут)"]По този въпрос въобще не са давани обяснения на Путлер. Няма и да бъдат. Ситния трябва да си знае мястото. [/quote]

    Изглежда Тръмп не е казал на Путин какво мисли да прави в Сирия и затова за сега протежето му Асад е изненадан и недоволен. Любопитно е дали ще си подвие опашката , както направи с Ердоган , когато му свали самолета и уби посланика.

  43. 43 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#36] от "tacheaux":
    Фактор е на местно ниво, именно защото е под протекция на Москва. Иначе щеше вече да е пътник. Не само. На фона на разрастващия се сунитски екстремизъм мнозина преглътнаха доста убийства и по-екстремна диктатура само и само семействата и общностите им да оцелеят тотално унищожение и прогонване.
    Не може да се отрече,че Асад има все пак много по-широка подкрепа в страната си от психопата Кадафи. Не ми се задълбава в причините.


  44. 44 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    [quote#37:"Росен (Путлер капут)"]Не. По този въпрос въобще не са давани обяснения на Путлер. Няма и да бъдат. Ситния трябва да си знае мястото.[/quote]

    Путин е оставен на спокойствие да си пише сирийската конституция. Нека да се занимава.

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3887 Весело

    но да не предвидиш Турция
    ===========
    Ердо си намести Аскера вече там и след колко (стотин) години ще се махне не се знае .....
    До коментар [#33] от "thepirineagle":

    Bukalemun
  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#32:"Kamen Petrov"]Мисля, че Израел постъпи правилно като не се намеси[/quote]

    Израел хитро остави Русия да затъне в пясъците на ислямските религиозни войни и да бъде забравен от арабите. Русия си спечели за враг сунитите , а всички арабски страни са сунитски. Тепърва Путин ще си има неприятности с арабите сунити по цял свят.

  47. 47 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    [quote#32:"Kamen Petrov"]Мисля, че Израел постъпи правилно като не се намеси.[/quote]
    Нормално, гледат си техните интереси и добруване с ислямските водачи. Сирия е съсипана без да е нападната директно от Израел.
    Страничния ефект от гледна точна на морала и човещината са обезглавените християни и кюрди с изядени сърца от умерената опозиция с канибалски наклонности!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  48. 48 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#41] от "Lemmy":
    Предполагам,като гледам, че ако им "намекнат" по правилния начин във Вашингтон, биха могли безпроблемно да се погрижат за 2-3 млн. бежанци на собствена територия и още толкова в съседни държави. Обама и Брюксел защо не го направиха ,не знам. Тръмп? Не ми се вярва, ама знаеш ли.....

  49. 49 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#42] от "tacheaux":

    Изобщо няма вариант. И е все едно дали е рижавия или Обама или който и да е щатски президент. Определи ли зона...да му мисли, който я наруши.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#43:"thepirineagle"]Не може да се отрече,че Асад има все пак много по-широка подкрепа в страната си от психопата Кадафи. Не ми се задълбава в причините[/quote]

    Напротив. Религиозно погледнато той няма никаква подкрепа в Сирия , защото е от религиозната секта алауит, която е мразена както от сунити , така и от шиити. Сунитите са мнозинство в Сирия и точно те воюват срещу Асад, подпомаган от Русия.

  51. 51 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Планът предвижа арабелите само да плащат. Кой ще участва в налагането на no-fly-zones и охрана на граничните линии все още не е ясно. Предполагам, че принудата да участват ще засегне евротолерастите от НАТО и най-вече кралицата на имигрантите, мути Меркел. Леопард 2 в пустинята и шматароци от Бундесвера с пясък между зъбите ще бъде гледка, достойна за съжаление, но необходима като слънцето и въздуха за закърнялата немска нация.

  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3887 Весело

    Рижавия е решил?
    ========
    Ако е решил , трябва да плаща комисионни на Ердо !
    Патента за идеята за свободни зони е негова защото .
    Преди година и половина беше я предложил.
    До коментар [#35] от "Росен (Путлер капут)":

    Bukalemun
  53. 53 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Ако САЩ и ЕС бяха подхванали нещата по правилния начин още преди няколко години СА и Залива щяха да си мерят благотворителните способности с Иран и Турция,вместо пушките. А Пут*ин щеше да стои отстрани като сгафила ученичка....Но не би. Сега циркът / за милиони трагедия / продължава.

  54. 54 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#47] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Много християни са убити в Сирия, това е истина. Забележи, че Тръм не говори, че ще подкрепя Нетаняху, а Израел.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  55. 55 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#49] от "Росен (Путлер капут)":

    Еми те мислят де. Русия, Турция и Иран са на изпит.☺

  56. 56 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#33] от "thepirineagle":


    [quote#33:"thepirineagle"] и руското сухоземно и въздушно присъствие / вече факт / е напълно безотговорен дебилизъм[/quote]
    Сухоземното им е "земноводно". Въздушното...видя се.
    Въобще някой трябваше втори път да орита Путлер правейки го невидим. Първият път беше, когато през миналия ноември мисля Путлер се опита да се присламчи към "международната коалиция", но дори не му отговориха. По-презрително отношение не може да се прояви. А то е породено от безсилието на руската железария там. Тя е опасна само за хора с пушки. Срещу оръжието на белият човек нищо не струва.
    Турция.
    Турция се ислямизира и вече наистина не я броят. Не нарочно, ердоган я изолира.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  57. 57 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti":

    Ти виж кой ще я направи и тогава патентовай.

  58. 58 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#51] от "Lemmy":

    А бягащите от Палмира рашисти,предизвикаха възторг в душата ви.

  59. 59 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#56] от "Росен (Путлер капут)":

    Тръмп ще ви разкаже играта на всички клинтаци.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  60. 60 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#55] от "One Hour":


    [quote#55:"One Hour"]Еми те мислят де. Русия, Турция и Иран са на изпит[/quote]
    Всъщност не са на изпит. Те са хлебарките в кухнята. Не искаш да са там, но все щъкат. Е, докато не те ядосат и не почнеш с чехлите да намаляваш броя им.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  61. 61 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Любопитно

    До коментар [#50] от "tacheaux":
    Ако нямаш под ръка 10-15 сириеца за да се ориентираш ,погледни статистиката,прочети някои статии от последните 7 дена от която и да е медия и виж там кои са Хизбула,аятоласите,алауитите,православните,католиците и язидите ,сунитите,кюрдите и ....така нататък. И кой с кого воюва и защо.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  63. 63 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    [quote#49:"Росен (Путлер капут)"]И е все едно дали е рижавия или Обама или който и да е щатски президент. Определи ли зона...да му мисли, който я наруши. [/quote]
    Е да де, ама опозиционния джихат който е финансиран от Джон Керри не знае кой ще му е господар кой враг!?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  64. 64 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4529 Весело

    Интересно е че Рашистан който иначе е много словоохотлив сега мълчи като бито дупе?!

    klimentm
  65. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#49:"Росен (Путлер капут)"]Определи ли зона...да му мисли, който я наруши. [/quote]

    В Близкият изток отдавна царува закона на джунглата, заради мекушавата пасивна политика на Обама до този момент. Стопанинът на света липсваше и за това лудите се заиграха. Трябваше да заиграе здраво тоягата на силния , за да въведе ред и сигурност. Ще видим дали Тръмп точно това ще направи.

  66. 66 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2336 Весело

    До коментар [#52] от "eti":

    Да Рижавия е решил чак сега. Понеже зелено-моравия си бъркаше по дупките 8 години.

    BTW и Боко в началото беше поддръжник на идеята на Ердоган за зони, но немцойката му скръцна със зъби и той се просна по очи в моравата на иврупейскуто идинство.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    [quote#52:"eti"]Ако е решил , трябва да плаща комисионни на Ердо !
    Патента за идеята за свободни зони е негова защото .
    Преди година и половина беше я предложил. [/quote]

    Остави шегата. Ако е така , то тогава трябва да очакваме подкрепа на Тръмп от страна на Турция.

  69. 69 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    А-аа, не. Изпита се казва " Познай какво мисли Тръмп"
    Поправки няма да има.

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3887 Любопитно

    Сега циркът / за милиони трагедия / продължава.
    ==========
    Само че Тръмп трябва да внимава как ще организира разпределението на зоните !
    Да не е както в оня виц......" като изгася крушката , всеки кой квото набаря" ......
    До коментар [#53] от "thepirineagle":

    Bukalemun
  73. 73 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    Чудесете къде може да има такива зони? На границата с Ливан

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  75. 75 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4529 Весело

    До коментар [#62] от "Kamen Petrov":

    Нищо не пречи и без да си жена, в САЩ
    ще поискаш виза и Тръмп ще ти даде охотно!

    klimentm
  76. 76 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    [quote#52:"eti"]Ако е решил , трябва да плаща комисионни на Ердо !
    Патента за идеята за свободни зони е негова защото .
    Преди година и половина беше я предложил. [/quote]
    По това време сина на Ердо въртеше алъш-вериш с петрола от Ислямска Държава и свободни зони значеше чадър над търговията и терминали за логистика на оръжия срещу петрол и по-малко храна!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  77. 77 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#70] от "elgin":

    Сложих ти +, да бих искал да работя с Тръмп. Дори като чирак.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  78. 78 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#56] от "Росен (Путлер капут)":
    Споделям чувството ти за хумор и политически...симпатии,но фактите са си факти. Руснаците военно са реално в Сирия. Ако Тръмп иска да постигне повече,трябва да ангажира армията мащабно. И да носи политическа отговорност,директни локални ангажиненти и т.н. Защото "war is over",ако само спечелиш няколко битки. Войната продължава и след това за "hearts and minds" след това. При инвазията в Ирак някои го пренебрегнаха и получиха Фалуджа и ИД по-късно. А урокът си беше там още след Афганистан. Пръснаха десетки милиарди за да сринат Червената армия в Хиндукуш,а им се досвидяха едни 10-15% от тези пари да възстановят страната към нормалност. Дойдоха талибани,Ал Кайда....

  79. 79 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#77] от "Kamen Petrov":

    Е, защо поиска да си жена ?

  80. 80 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#49:"Росен (Путлер капут)"] Определи ли зона...да му мисли, който я наруш[/quote]
    Преди "да въведат "зона за сигурност" американците говореха постоянно как ще въведат за "зона забранена за полети".
    Руснаците нищо не казаха.
    Просто забраниха полетите над цялата територия.

  81. 81 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4178 Любопитно

    До коментар [#64] от "klimentm":

    Много си интересен. Нали видя че основният въпрос на Тръмп е "Кой ще плаща?" От годините на студената война едно е било ясно, че когато дойде въпрос до икономическо възстановяване ходът е на Запада.
    В случая е индиректен ход с финансиране от Саудитите и Гълфа, до момента докато не си помислят че имат карт бланш за региона и започнат да пренасочват ислямистите към Западния Бряг и атаки към Израел. Но това ще е в по-далечна серия на новия вариант на филма с "Организацията за Освобождаване на Палестина" и "Фатах".

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti":



    [quote#52:"eti"]Ако е решил , трябва да плаща комисионни на Ердо ! [/quote]
    Още малко турска наглост и комисионните ще дойдат....качени на Jassm Extended Range.

    Иначе правилно си разпознал Турция във "вся асатльная".

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  84. 84 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#72] от "eti":

    Не знам кой трябва да внимава повече, че докато се усетите ще се озовете в някоя от зоните.

  85. 85 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4178 Неутрално

    До коментар [#78] от "thepirineagle":

    Правилно, винаги го има въпроса "И след това какво?" Когато не си готов с отговора след военна интервенция, дори с най-добри намерения, следват трагедии.

  86. 86 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#80] от "публикуване на коментар":


    [quote#80:"публикуване на коментар"]Руснаците нищо не казаха.
    Просто забраниха полетите над цялата територия. [/quote]
    А бе чугун. Защо се опитваш да излъжеш, че едва ли не руснак на американци е заповядал нещо?
    Няма как държава с 40 пъти по-слаба армия от американската да има силиците да спази такова обещание, каквото впрочем Русия не е давала.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  87. 87 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 539 Неутрално

    В Сирия изядохте боя.
    Скоро ще го изядете и в Либия.

  88. 88 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#84] от "One Hour":

    Турция вече е в зоната. Загубата на Инджирлик ще им излезе през където не трябва на турците.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#82] от "Kamen Petrov":

    Имате нежна и ранима душа.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  91. 91 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#86:"Росен (Путлер капут)"]Няма как държава с 40 пъти по-слаба армия[/quote]

    Има как.
    с С-400

  92. 92 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#87] от "публикуване на коментар":


    [quote#87:"публикуване на коментар"]В Сирия изядохте боя. [/quote]
    Да, Русия загуби няколко самолета в Сирия, а "няколко" е много при положение, че имат трийсетина здрави самолета изобщо.
    [quote#87:"публикуване на коментар"]Скоро ще го изядете и в Либия. [/quote]
    Не пий това там...препарата за вана. В Либия вече го изяде...камиларя...изяде една бутилка без уста.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  93. 93 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#78] от "thepirineagle":

    Така е. Но досега принципа не е бил да се поставят консенсусни правителства след военните действия. Затова още пазят Афганистан. Защото ако не са там то талибаните ще вземат властта за месец.

  94. 94 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3887 Неутрално

    Те са хлебарките в кухнята. Не искаш да са там, но все щъкат
    ===========
    Ха ха ...... а ти ли си мухозола в кухнята ?
    Мненията и на Русия и на САЩ съвпадат ....освен Аскера , никоя друга военна сила не е в състояние да се справи с терористите там. Пробваха с Иранските милиции , но се стигна до задънена улица....твърде шиитски били ...сори !
    До коментар [#60] от "Росен (Путлер капут)":

    Bukalemun
  95. 95 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2336 Весело

    До коментар [#72] от "eti":
    До коментар [#73] от "stanislavdi":

    Не сте внимавали година и половина. Зоните ще бъдат около петролните полета, рафинерии и хъбове. Хомс със сигурност. 😅😁 Дали североизточните петролни находища ще бъдат съвместно предприятие с Турция е въпрос на договаряне.

  96. 96 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#89] от "elgin":

    И?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  97. 97 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#91] от "публикуване на коментар":


    [quote#91:"публикуване на коментар"]с С-400 [/quote]
    Нали точно, заради това пиша 40 пъти по-слаба армия.

    Ракетите дето ги мятаха руснаците от Каспийско море по Сирия целнаха Иран. Технология на САЩ (Томахоук) от 90-те, която в американски ръце цели прозорец от хиляда километра не можа да уцели държава в руския си вариант.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  98. 98 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#93] от "One Hour":
    Да, обаче това изглежда повече като трагедия без край,отколкото като "решение". Разбирам да беше нещо временно за 2-3 години,но в Афганистан си е абсолютна черна дупка. Не ми се рови сега защо и наистина ли няма никакво решение. Решения винаги има.

  99. 99 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Ще бъде интересно, рашките от няколко дни се хвалят с нов безаналогов миг-35 и хулят ф-35.

  100. 100 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 539 Неутрално

    с С-400.
    А вие се спотайвахте в храсталака и гледахте как Асад си връща годните за живеене територии.

    Сега ще слагате в пустинята палатки с климатици и там ще струпвате хора в "зони за сигурност".

    Съмнявате ли се, че Путин пак ще ви избръсне на сухо?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK