Всичко, което трябва да знаете за протестите в Румъния

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2838 Любопитно

    Румъния уж се справяше много добре с корупцията, какво стана сега?
    Ами явно борбата с корупцията е довела до маса отрицателни резултати!
    Иначе не става ясно защо са приети тези промени!?

    [email protected]
  2. 2 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Ето го техния Орешарски. Да видим сега колко време ще влиза през задния вход преди да даде оставка.

    Социалистическия сървайвър - Румъния започва. Нашия година и нещо издържа. Ръкавицата е хвърлена

    Леко обезчовечен...
  3. 3 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":


    [quote#1:"karabastun"]Иначе не става ясно защо са приети тези промени!? [/quote]

    Защото са социалисти...

  4. 4 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Ейй,ма тия вярно много нагли с такъв указ.
    При нас поне кокошкарите осъждат.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Весело

    До коментар [#2] от "Безуспешно чакащ промяна":

    ти четеш ли ? или плямпаш ? Пише СОЦИАЛДЕМОКРАТИ !!!
    Много първосигнално !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 481 Неутрално

    В Румъния съвсем скоро имаше избори, през декември, ако не се лъжа. Не става ясно дали сега с тези промени новата власт изпълнява предизборни обещания или това е ново 20. И тази връзка, добре ли е да се изпълняват предизборните обещания или не?

    over the under
  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Дневник май пак пропускат една дребна подробност. Въпросния указ май е предложен от предишния парламент, дето социалистите нямаха мнозинство

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2838 Любопитно

    До коментар [#3] от "lz73":

    Следва един прост въпрос: Защо от ЕС заплашват Румъния да и спрат парите ако спре процесите срещу корупцията а не заплашват България която дори не е започнала такива процеси?

    [email protected]
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#4] от "ret":

    помниш ли какво направиха ГЕРБ на един с доста милиони неплатени данъци ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не помня.Я кажи какво са направили ГЕРБ.

  11. 11 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    няма такава наглост, тези удариха тавана, ЕС няма какво да спи, ако това нещо се прокара направо да замразява членството им, да спира всички еврофондове, а защо не и да ги изхвърля, като са малоумни да гласуват за такава корумпирана и крадлива паплач да си сърбат попарата

    twitter.com/voxybg
  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Всичко, което трябва да знаете за протестите в Румъния

    Ами най-важното е, че румънците имат вече развито гражданско общество и нямат намерение да позволят на леви или десни измекяри да си развяват байрака. А особено левите да внимават да не тръгнат по стъпките на ,,кондукатора", за разлика от нас румънците не си поплюват.

  13. 13 Профил на Grizacha ot Razgrad
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Весело

    До коментар [#3] от "lz73":

    чети та да се образоваш поне малко. книгите не убиват !!!(не го е казал бойко ти )
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%A1%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B8_%D0%B2_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Ние всичко си знаем - румънците си имат и гражданско общество и президент на място и функционираща съдебна система - това, че комунистите им са като нашите няма да стигне да ги върне пак в нашата кална локва на върховенство на мафията, ширеща се корупция и беззаконие.

  16. 16 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Всичко, което ТРЯБВА да знаете..."
    ===============
    А не може ли да потърся и нещо, което според вас не трябва да знам?
    Не може ли да съществувам извън "Затворено общество" и да мисля различно?
    Не може ли да протестирам срещу това, което на мен не харесва, или трябва да подам документи за професионален протестър и да чакам сигнали?

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#13] от "mentra65":

    не е политкоректно вече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 404 Весело

    До коментар [#11] от "voxy":

    Няма смисъл да страдат нормалните хора заради простотията на малцина. Ако обаче Румънците се примирят (което яко ме съмнява) тогава е друга бира.

    Мисля че няма да чакаме дълго, за да видим какво ще излезе


    [quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]ти четеш ли ? или плямпаш ? Пише СОЦИАЛДЕМОКРАТИ !!!
    Много първосигнално !!![/quote]

    Извинявам се за непроявената политкоректност

    Леко обезчовечен...
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Весело

    До коментар [#15] от "lustmord":

    това с четенето важи и за теб, сашко !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#10] от "ret":

    хората помнят. името му започва с К.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#13] от "mentra65":

    какво ме интересува зимната ти богородица?

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Любопитно

    До коментар [#10] от "ret":

    Знаеш ли поне защо не помниш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Не ме интересува какво става в Румъния. Но ми хареса, как полицията с хирургическа точност изрита гамените от площада.

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#12] от "koko65bg":

    Кое точно общество визираш, това дето с бая мнозинство си избра социалистите на последните избори ли?

  25. 25 Профил на Boris Romanov
    Boris Romanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    И всичко това в братска европейска страна ...

  26. 26 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Разстроено

    [quote#2:"Безуспешно чакащ промяна"]
    Ето го техния Орешарски. Да видим сега колко време ще влиза през задния вход преди да даде оставка. [/quote]
    =======
    Само че румънците няма да го чакат и гледат като нас, ами те ще влезат и ще го изкарат.

    Няма да забравя преди години как от ЕС ни казаха почти в прав текст, че не трябва да търпим и да вземем нещата в ръцете си.
    Искали са да ни кажат, че чак тогава ще вземат мерки и те, както сега с Румъния.

    Ние чакаме ивана, мара отварачката, глория и...да ни помогнат на...масата.

  27. 27 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2077 Любопитно

    президента им е невероятен пич... това е единственото, което тябва да се знае - разликата между един абсолютно независим човек и разните му мъдри плъхоци на трупчета

  28. 28 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#24] от "niakoi_si":


    [quote#24:"niakoi_si"]Кое точно общество визираш, това дето с бая мнозинство си избра социалистите на последните избори ли[/quote]

    Може да са ги избрали, обаче не им позволяват да правят каквото си искат. Между другото - не следя политическия живот в Румъния, но предполагам, че тези т.н. социалисти са спечелили изборите понеже много румънци въобще не са гласували.

  29. 29 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Леле, ама той тоя указ бил повече от шедьовър! Един куп от най-омразните престъпления да спрат да бъдат престъпления! Да предложат направо някаква награда за ощететилите държавата с по-малко от 200 000 леи, то това си е геройство! И много ясно, че след три месеца вземането на подкуп губи давност! Леле, нямам думи!!

  30. 30 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#7:"niakoi_si"]Въпросния указ май е предложен от предишния парламент, дето социалистите нямаха мнозинство[/quote]

    Не им трябва мнозинство,за да го предложат.
    А грешката на десницата е,че не е извадила този указ в предизборната кампания.Пиша наизуст в момента,може и да са го показали.В такъв случай обаче,логично е да се запитаме и за качеството на румънския мат'рял.

  31. 31 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    [quote#2:"Безуспешно чакащ промяна"]Нашия година и нещо издържа. [/quote]

    Е, да, ама не постигна целта си!

  32. 32 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 236 Весело

    ха , дори и облекчения вариант , ако беше при нас ? ами то нямаше да остане и един политик или кмет или милиционер , и естествения въпрос , ами как ще се вкарат сами в затвора ? май още дълго ще слушаме обещания за по-добър живот , е не за този , а за по по по следващия

  33. 33 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 740 Любопитно

    Мисля си, кога ли и ние, в България, ще можем да изкараме 250,000 протестиращи - 100,000 в София и 150,000 в останалите градове?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  34. 34 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Пак със уговорката, че не мога да съм запознат детайлно с нещата и кой действително крив и кой прав, нали се сещате какво означава да могат да те вкарат ефективно в затвора от 2 до 7 години за "дискриминация на полов, расов или друг признак"... Има ли началник, който може да се защити на 100% срещу подобни обвинения, ако на негово подчинение се водят много хора например? Също така нали се сещате, какъв е най-сигурния начин държавните служители да се застраховат че няма да им бъде търсена отговорност за "ефектите от изготвени, одобрени и приети от тях нормативни актове"? Като не правят нищо, щото само който не работи не греши...
    Същевременно до голяма степен са ми ясни протестиращите румънци. Както и ми е пределно ясно, че няма нищо по-лесно от това да провокираш обществено недоволство срещу промени намаляващи наказанията за корупция. Т.е. дори и най-смислената и справедлива промяна в НК ако води до намаляване на наказания е много уязвима и който не е поискал, той не е предизвикал недоволство срещу нея... Така че не знам, румънците ако толкова са решили да цепят леята на две от каква сума нагоре трябва да се лежи в затвора да си ги уточнят тези неща, но някои от сега действащите им закони ми се струват като дамоклев меч надвиснал над главата на всеки управник опитващ се да свърши нещо... Всеки що-годе честен, щото те мошениците винаги ще му намерят цаката...

  35. 35 Профил на tai.pan
    tai.pan
    Рейтинг: 8 Гневно

    Сега нашите ще вземат тези промени, ще ги гласуват тук и ще кажат: Ето, взехме Румънският модел.
    И всички ще сме щастливи.

  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2085 Весело

    Всичко?

    Ех...

    Да ви припомня пак Езоп.
    Изтъпанили го на камъка за продажба редом с двама други роба.
    Той - по средата. Идва купувач, пита десния: "Ти какво можеш?". А оня отговаря бойко: "Всичко!". Езоп почнал да се смее ... Пита купувачът роба от ляво: "А ти какво можеш?". Оня, подучен от роботърговеца, и той се изцепва:"Всичко!". Езоп се кине да се смее ... Накрая купувачът пита и Езоп: "А ти какво можеш?", а той му отвръща: "Нищо ...".
    "Е, как така, а се и смееш?" - изненадал се купувачът.
    "Ами след като тия двамата могат всичко ..." - отвърнал Езоп.
    Купувачът купил Езоп. А името на купувача било ... Ксант. Философ.

  37. 37 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Две напред, една назад, Правителството на Румъния върна назад всичко, което беше постигнато досега в борбата с корупцията. Събитията, които се случват там, трябва да ни служат като обица на ухото и да внимаваме за кого гласуваме през пролетта. Макар че нямаме кой знае какви алтернативи

  38. 38 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Румънските чугуни отново ядат як бой. Нашите чугуни и те на два пъти го отнесоха - първо при Жан Виденов и вторият път при Орешарски и съсела. Може и трети път да има, ама третият път обикновено боят е на убиване.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  39. 39 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    За да не стане някой румекзит, ще трябва румсервиз...

  40. 40 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    [quote#39:"Добрин Велков"]За да не стане някой румекзит, ще трябва румсервиз... [/quote]
    Тия може обаче и сервиза да изпотрошат ...

  41. 41 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Хората в Румъния масово са на улицата и искат справедливост. Ние не можем да се похвалим с това. Борисов и Ко през всичките си години на управление се занимаваше с всичко друго ,но не и с липсата на справедливост в държавата. Така се държеше, и продължава да се държи Борисов, все едно такъв проблем не съществува, а това е най-важното. По важно от магистралите и пречиствателните станции, по важно от всичко останало, т.е., това е най-важното - липсата на справедливост "уби" надеждите на милиони, това "уби" управлението на Борисов и вкара държавата в дългосрочна политическа криза.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#28] от "koko65bg":

    А не ви ли е хрумвало, че протестиращите не са представителна извадка за румънското общество?

    Както и в БГ междувпрочем

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Весело

    До коментар [#38] от "меншевик":

    а чугуните от милицията???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#41] от "Rock J":

    Не сте прав.

    Протеста в момента в Румъния в момента е сизмерим с протестите срещу Орешарски, ако отчетем разликата в броя на населението като цяло (те са 3 пъти повече от нас).

    И там протестират срещу социалисти, които преди това сами издигнаха на власт

    И там декларират велика борба с корупцията, но реално зад решетките министрите се броят на половината пръсти на една ръка

    Стандарта им на живот е същия като в БГ - малко по-високи доходи, но и малко по-високи цени.

    Въобще с тях винаги сме се движили в паралел по една и съща... окръжност. За съжаление.

  45. 45 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1256 Разстроено

    Браво на гражданите на Румъния. Ние не сме нито граждани, нито народ, нищо не сме

  46. 46 Профил на cosmin19
    cosmin19
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Dnevnik.bg you guys are awesome. By the way, here's a video of yesterday @ the parliament, opposition MP's "punishing" the ruling coalition for this act of treason.

    https://www.youtube.com/watch?v=1SSxwsowBl8

  47. 47 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И те го отнесоха един път, ама между народната милиция и другарите ти няма никаква разлика - дори главният милиционер се хвали, че напуснал пожарната, защото отказал да си хвърли партийната книжка.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  48. 48 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, това че отказваш да конкретизираш, значи че просто манипулираш без доказателства.
    Добре ли ти плащат?

  49. 49 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Както и да се преименуват, комунистът си остава комунист. Бива ги само да лъжат и крадат.

  50. 50 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#42] от "niakoi_si":


    [quote#42:"niakoi_si"]А не ви ли е хрумвало, че протестиращите не са представителна извадка за румънското общество?

    Както и в БГ междувпрочем[/quote]


    Защо да са представителна извадка? Просто 150 000 жители на Букурещ излизат на улицата и заявяват на управляващите - Няма да ви мине номерът. Въпрос на време е да излязат още повече - зависи също и от поведението на правителството. Това, че са спечелили изборите през декември не означава, че не може да се стигне до предсрочни избори тази година.

  51. 51 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#46] от "cosmin19":

    What is the meaning of "Hotii" ?

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  52. 52 Профил на cosmin19
    cosmin19
    Рейтинг: 225 Неутрално

    #51

    thieves

  53. 53 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#52] от "cosmin19":

    Hehe, the same as our punks here. Keep on fighting!!!

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  54. 54 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    [quote#42:"niakoi_si"]А не ви ли е хрумвало, че протестиращите не са представителна извадка за румънското общество? [/quote]
    Със сигурност. Но няма никакво значение.
    Въпросът е дали са критична маса ...

    Вие какво, защитавате "амнистийката", че "нЕкои кражби" не са кражби? Щом не подлежат на наказателно преследване от закона ...
    Не бихте ли скочили, ако тук приемат официално в закона, че гепвания до 100 000 лева са ... таковата ... човещинка?

  55. 55 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#7] от "niakoi_si":

    Е то си пише в заглавието - всичко което трябва да знаем. Това дето ти си постнал не ни трябва да го знаем, според Дневник.

    Ако знаеш още колко неща има в Румъния дето не ни трябва да знаем. Аз имам румънци колеги и съм в час с техните бакии. Единственото което не може да им се отрече че лъжат Европа не по-зле от Гърците. Но и тоя балон ще гръмне.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  56. 56 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    [quote#7:"niakoi_si"]Дневник май пак пропускат една дребна подробност. Въпросния указ май е предложен от предишния парламент, дето социалистите нямаха мнозинство [/quote]
    Е, и?
    Нали сега пък този парламент се е засилил да го гласува!?

    И какъв би бил смисълът да се скача срещу заминалия си парламент?
    На всичкото отгоре - нали на изборите мощно точно него го отсвириха румънците! Вероятно за това е "помогнал" и този законопроект ...

  57. 57 Профил на SliceOfLife
    SliceOfLife
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Всички точки в тоя указ са просто скандални, аз не знаех за някои от тях, а само основното. Това е тотална гавра, на която румънският народ обаче реагира блестящо. Съседите им на юг да си запишат как се прави.

  58. 58 Профил на cormoranstrike
    cormoranstrike
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#10] от "ret":

    Едно голямо НИЩО

  59. 59 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Всичко, което трябва да знаем за протестите в Румъния, уж го знаем. Не знаем, защо тук гражданите ни са толкова лош материал, че голяма част от него, не си знаем и не си търсим правата и не си търсим и изпълнението на задълженията на "нашите" избраници, както румънците.

    мурзилка
  60. 60 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2774 Любопитно

    [quote#16:"публикуване на коментар"]Не може ли да протестирам срещу това, което на мен не харесва[/quote]
    Искаш да протестираш в полза на крадците и обирджиите ли?
    Искаш да се присъединиш към Лекето и Шамара ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  61. 61 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Браво на румънещи!

  62. 62 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Тия са пътници. Ще им спрат еврофондовете и румънското ДПС (което е там) ще свали правителството.

    The best way to predict the future is to invent it.
  63. 63 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, ние тъмно сините, тези неща сме ги чели. Не виждам защо трябва пак да ги чета. Не е зле ти да се ограмотиш малко:
    http://www.mediapool.bg/zashtoto-sme-sotsialisti-kratak-kurs-news146255.html

    Най ме кефи това:

    "... ако една политика на пръв поглед изглежда несправедлива и дясна, но носи добро и решава проблемите на големи групи хора, на по-голямата част от обществото, то тогава тя е лява политика."

  64. 64 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Можем само да им завиждаме ма румънците и да се радваме за тях. Важното е,че са будни и не позволяват да ги правят на магарета.
    Ние още даже не сме започнали с промените, а главният ни прокуроро действа като недосегаем по поръчка.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  65. 65 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#64:"Cassi"]Можем само да им завиждаме ма румънците и да се радваме за тях.[/quote]

    Ние сме същите. Просто ги преварихме с няколко години. При нас беше Пеевски, там е корупцията.

    The best way to predict the future is to invent it.
  66. 66 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    [quote#57:"specter"]Всички точки в тоя указ са просто скандални, [/quote]

    Въпросът дори не е в отделните точки на указа, а че изобщо се предлагат мерки, които са един еид деклариран отказ от борба с корупцитя, дават се грешни сигнали в обществото, един вид се казва: "корупцията може да продължава, защото няма да ви се случи кой знае какво, ако ви хванат".

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  67. 67 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#50] от "koko65bg":

    Да де, точно като в БГ по времето на Орешарски.

  68. 68 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#54] от "xm...":

    Нищо не защитавам. Просто казвам, че паралелите с БГ са много повече от отликите.

    Така, че да ми се дават румъниците за положителен пример - това не го приемам.

  69. 69 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#64] от "Cassi":

    Ако наистина завиждате на румънците, сте наистина достойни за съжаление. Намерете си по-висока цел, румънците са просто по-добри в позирането от нас И последните събития точно това доказват, цялата велика борба на Мукавей се оказа бошлаф работа, та чак ЕК се шашна колко добре са я заблудили.

  70. 70 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#68] от "niakoi_si":
    Аааа!
    Е, сорри тогава за апострофирането ...

  71. 71 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това е пример как с един закон и за няколко часа можеш да заличиш всичко постигнато в антикорупцията за последните 5 години..
    При всички случаи имиджа на Румъния (не че е бил особено добър..) ще пострада сериозно и за дълго. Явно избирателя всепак предпочита повече пари (или поне най бедните..) вместо справедливост.. жалко за румънците!

  72. 72 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#56] от "xm...":

    Всъщност не. На изборите на румънците им обещаха по-високи заплати и те гласуваха за това. В крайна сметка стомаха като е празен, на Мукавей заклинанията не помагат особенно

    Нищо по различно от БГ

  73. 73 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#45] от "daam":


    Говори за себе си! Ако гражданите на Румъния бяха толкова примерни нямаше да допуснат избора на тези срещу които сега протестират! А има защо!!!

  74. 74 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#18] от "Безуспешно чакащ промяна":

    не малцина, тези за да управляват са били избрани в изборите им

    twitter.com/voxybg
  75. 75 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#69:"niakoi_si"]румънците са просто по-добри в позирането от нас[/quote]

    Затова ли преди 27 години плениха и разстреляха диктатора заедно с жена му като кучета, а тук му строим паметници?

  76. 76 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1321 Весело

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Айде ти вземи ти почети малко! Като например кои са първите лидери на партията и дали са били членове на комунистическата партия преди 89-та година, и тогава обяснявай на останалите колко са прости! Давам ти жокер: Йон Илиеску и Адриан Нъстасе.

  77. 77 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3408 Неутрално

    “Румъния уж се справяше много добре с корупцията, какво стана сега?”

    Отговорът се налага от самосебе си! Проблемът е в тези които раздават оценките от ЕК! Толерират показни промени, коити са лишени от съдържание. Истинската промяна при борбата с корупцията минава през драстично намаляване разходите за администрация. Само че какви са шансовете някой да бъде избран с обещания да съкрати половината чиновници, които са политически назначения? Това е едната страна, другата е как като ме изберат, да не се обградя със свои хора? Примери дал господ!

    I Want To Believe
  78. 78 Профил на Psycho Thinker
    Psycho Thinker
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#75] от "blowfish": Поведение достойно за бананова република.И какво постигнаха питам!?

  79. 79 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    [quote#77:"2.5"]Истинската промяна при борбата с корупцията минава през драстично намаляване разходите за администрация.[/quote]

    Абсолютно си прав. За мен най-ефективният начин за борба с корупцията е електронното подаване и обработване на документите, навсякъде, където е възможно.

  80. 80 Профил на plb234
    plb234
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Единственото обяснение на този скандален указ е че има за цел да изкара румънците на улицата, да се създадат безредици и дестабилизира Румъния (и да се подпали чергата на ЕС). Как тъй ще се допусне да се създаде стабилна правова държава в близост до автократичната империя.

  81. 81 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2543 Любопитно

    До коментар [#80] от "plb234":

    Първо Гърция, след това България, заедно с това Унгария, сега Румъния......."братята" руснаци не си поплюват.....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  82. 82 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3408 Неутрално

    [quote#79:"atmanpg"]най-ефективният начин за борба с корупцията е електронното подаване и обработване на документите, навсякъде, където е възможно.[/quote]

    Трябва да се направи възможно навсякъде!
    Въпрос е кога?! Още повече, когато нещата са в цифров вид, нямате нужда от чиновник зад гише с гумен печат за да ви издаде някаква бумага. Чиновник, назначен от брат’чед си, който се чуди как да пробута и жена си на сладка службица...

    I Want To Believe
  83. 83 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    Радвайте се!!! Най- после и ВСС се разбуни. Цацата напусна залата след скандал.

    SHADOWS of SOFIA
  84. 84 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":


    " Ами явно борбата с корупцията е довела до маса отрицателни резултати ! "


    Викаш, по-добре да си оставим Боко Боклука да пълни гушите на статуквото с нашите пари и междувременно да не забравя и себе си, а ?
    Опс .... Забравих, че до вчера това се наричаше " стабилност ", а пък аз го наричам КРАЖБА В ОСОБЕНО ГОЛЕМИ РАЗМЕРИ !
    Е, не го вземай много навътре, все пак имам музикално образование и не разбирам от маркучи и помпи ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  85. 85 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":


    " Пише СОЦАЛДЕМОКРАТИ !!! "


    И при нас пише БСП и ГЕРБ, но са си два крачола на един и същи панталон, който се казваше БКП !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#7] от "niakoi_si":

    Като видя " май" в твърдениено но някой, то той лъже здраво!!!

    chavo64
  87. 87 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2838 Любопитно

    До коментар [#84] от "niksan1":

    На тебе май това
    [quote#84:"niksan1"]музикално образование [/quote]
    ти пречи да схванеш, че става въпрос за Румъния !?
    Или понеже си в чужбина и гледаш ''отвисоко''- бъркаш балканските субекти...?

    [email protected]
  88. 88 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#84] от "niksan1":

    Защо се нервиш?Той поне говори каквото мисли. Проблема е в хора , които го правят по задължение... Днес една от гербаджийските каки , без свян каза , че малките партии се борели за кокала. Все едно БХ е в конституцията под чл.1

    SHADOWS of SOFIA
  89. 89 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Ти, верно ли?

  90. 90 Профил на 300g
    300g
    Рейтинг: 557 Неутрално

    [quote#80:"plb234"]Как тъй ще се допусне да се създаде стабилна правова държава в близост до автократичната империя.[/quote]

    Интересен прочит...

    Големи мислители раждаше навремето селската кръчма. Сега големи мисли ражда интернет.
  91. 91 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#33] от "simval":


    " Мисля си кога и ние в България ще изкараме 250 000 на протест - 100 000 в София и 150 000 хиляди в страната . !


    Не само ги изкарахме, но и парламента атакувахме за ужас на комундерите през януари 1997 година . Е, тези които бяхме в основата на протеста, вече сме в ЕС, САЩ и другите бели държави . В България останаха доволните, безразличните, гъбарите и рибарите . Тук не визирам 2,5 милиона пенсионери и 1 милион мургавели .

    " Свободата Санчо се крепи на върха на бойното ми копие "

    Мигел де Сервантес

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  92. 92 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Познавам румънската действителност отпреди 50 години и до днес.Румъния не е демократична, а посттоталитарна бедна, измъчена страна в която мракобесните методи на "Секуритате" и поръчковата репресия с погазване на справедливия и безпристрастен процес са все още господстващи. Политическа разправа и междукланови борби са в основата на т.н. "румънски правосъден модел". Най-лошото е, че съда също е въвлечен в това беззаконие с затваряне очи пред фалшиви доказателства, експертизи и свидетелски показания. Между Турция, Русия и Румъния няма разлика в "правораздаването". А сегашните протести са провокирани, колкото от опита да се промени и смекчи наказателната отговорност, така и от спонсорирани НПО-та, партийни активисти на опозицията и обичайните асоциални лумпени от крайните квартали. Западните посолства са също пристрастни и са мотивирани в позицията си от страха да не би Румъния да промени политиката си спрямо Русия, а на черноморския фланг на НАТО тя остава единствения плацдарм след като Турция вече е само формален член, а фактически се сближава политически и военно с Русия и Иран, доверието в България е разклатено, а и военния и' потенциал е незначителен. Струва ми се, че подобен сценарий (скрит зад протести против корупцията и изборната система) очаква и страната ни, ако не-дай боже на власт дойде ляво, доминирано от БСП правителство. Справка: виж начина по който бе свален Орешарски. Предварително благодаря за минусите!

  93. 93 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]ти четеш ли ? или плямпаш ? Пише СОЦИАЛДЕМОКРАТИ !!! [/quote]
    Ау.... Сериозно обиден социалист(к).

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  94. 94 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2543 Любопитно

    До коментар [#85] от "niksan1":

    СОЦАЛДЕМОКРАТ е бил Димитър Благоев, който е писал следното:

    "Русофилството е грубо политическо суеверие, умишлено култивирано сред народните маси; политическо знаме, вървенето и воюването под което неизбежно води към предателство и национална катастрофа. Защото русофилите, плувайки безогледно във водите на руската дипломация, неизбежно и фатално правят от България едно сляпо и послушно оръдие в ръцете на руската завоевателна политика на Балканите". („Принос към историята на социализма в България, С., 1976)

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  95. 95 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#87] от "karabastun":


    " Или понеже си в чужбина и гледаш " отвисоко " - бъркаш балканските субекти ... ? "


    " Отвисоко " гледат само парвенютата и снобите, а аз имам претенции да не съм от тях . И дори да искам да сбъркам " балканските субекти ", не е възможно - почти всеки ден в телевизионните студия гледам " интервютата " на един тъмен балкански субект със СИКаджийско минало и слугинско настояще ... забравих му името ...
    Абе, да те попитам, ако знаеш : Още ли пази членската си книжка от БКП ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  96. 96 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#94] от "mitko11":


    " " Русофилството е грубо политическо суеверие ... " "


    Съгласен !

    ++++++

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  97. 97 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#92] от "glaxo":


    " Предварително благодаря за минусите ! "


    Напротив - поставих ти плюс, защото коментарът ти е много читав !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  98. 98 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#69] от "niakoi_si":


    " ... цялата велика борба на Мукавей се оказа бошлаф ... "


    Дамата се казва Моника МАкавей и вкараните в затворите политици и " бизнесмени " ( повече от 1600 ), както и днешните протести са явно доказателство, че посятото от г-жа Макавей, не е бошлаф !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  99. 99 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    Румънските социалисти още не са се сетили да организират "контрапротести" , както беше у нас. Ако протестиращите в Букурещ са 100 хиляди, румънските социалисти изкарват има няма 100 платени техни активисти които да "контрапротестират". Румънските медии отразяват еднакво двата протеста като вземат интервюта в близък план на протестиращите така, че да не се вижда мащаба на истинския протест и малката групичка от хора на "контрапротеста". Така населението на Румъния ще бъде заблудено да си мисли , както беше в България, че протестите са внесени отвън, от соросоидите , които искат да дестабилизират положението в Румъния.
    Любопитно е дали румънските социалисти ще са толкова хитри и подли като нашите , и дали румънските медии ще са толкова продажни и манипулативни като българските.

  100. 100 Профил на grozmaistor
    grozmaistor
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Въпросът би трябвало да бъде: Защо толкова много румънци гласуваха за тия които сега им сервират това и как стана това?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK