Какво ще спечели европейската отбрана от политиката на Тръмп

Доналд Тръмп

© Reuters

Доналд Тръмп



Едва седмица преди да поеме президентския пост в САЩ, Доналд Тръмп описа НАТО като "остаряла" организация. В същото време Вашингтон извършваше най-мащабното от десетилетия разполагане на войски и въоръжение в Европа.


Други страни - членки на НАТО, особено тези, които се намират най-близо до Русия, се надпреварваха да предлагат собствените си въоръжени сили и да затвърдят ангажимента си към Алианса.


Наскоро новоизбраният президент каза, че "силно подкрепя" блока и се е опитвал единствено да накара останалите държави да поемат своята част от отговорността за отбраната. Той ще се срещне с лидерите на НАТО по време на посещение в Европа през май.




За Европа президентството на Тръмп е парадокс


От една страна, избирането му и изобщо съществуването му като политик може да се окаже почти екзистенциална заплаха за голяма част от следвоенните структури, разбирания и възгледи за света, определящи облика на европейския континент. В същото време именно Тръмп и потенциалното му влияние върху Европа може да дадат на континента тласъка, от който се нуждае, за да се промени.


Топлото отношение на Тръмп към Русия и недоверието му в НАТО, най-вече критиките, че съюзниците на САЩ не правят почти нищо за собствената си защита, оказват силен ефект. Дори и преди Тръмп да нахлуе на политическата сцена на САЩ през 2015 г., обезпокоените от Русия страни от Източна и Северна Европа вече бяха започнали да увеличават разходите си за отбрана. Вероятността САЩ да престанат да бъдат надеждният партньор, който са били досега, се оказва силна мотивация.


Когато държавите от НАТО се срещнаха във Варшава през лятото след референдума за Брекзит, голяма част от високопоставените членове на Алианса се готвеха за евентуална победа на Тръмп, макар всъщност да не вярваха, че тя е възможна. Позицията на НАТО за европейската отбрана, изработена тогава, изглежда, е била замислена, взимайки предвид тази,


наречете я "устойчива на Тръмп", ако искате, идея


Като за начало, това означавало войските на САЩ и особено тежкото въоръжение, да бъдат бързо разположени в региона преди встъпването в длъжност на Тръмп с надеждата, че така е по-малко вероятно новият обитател на Овалния кабинет да отмени или да ограничи разгръщането на силите.


През първите две седмици на януари в Европа пристигнаха над 1000 единици бойна техника, включително танкове модел М1 А1 "Ейбрамс", от бойна група на американската Трета бронирана бригада от състава на Четвърта пехотна дивизия. Съдейки от снимките, по-голямата част от тях са били боядисани все още в камуфлажния цвят, използван в предишната им база – Форт "Карсън" в Тексас.


Тези войски ще бъдат базирани основно в Полша, въпреки че във всеки момент някои от тях ще извършват учения на изток в балтийските страни Литва, Латвия и Естония. Смята се, че трите държави, които бяха част от Съветския съюз, а сега са членки на НАТО, са изложени на най-висок риск. В тях има значително руски говорещо население, което поражда опасения, че Москва може да ги дестабилизира и атакува, както се случи в Украйна.


Владимир Путин

© Reuters

Владимир Путин


Спорно е дали военното присъствие на САЩ в Европа е най-важната спирачка за Москва. Малко вероятно е руският президент Владимир Путин да рискува да започне война със САЩ, не на последно място, защото двете страни, взети заедно, притежават най-голям брой ядрени оръжия в световен мащаб. По-голямата част от разположените в балтийските страни войски като част от натовското "засилено фронтово присъствие" са от други членки на Алианса.


Те включват водена от Великобритания бойна група в Естония и сходни по размер сили, водени от Канада и Германия, съответно в Латвия и Литва, както и служители от други натовски държави, включително Франция, Белгия и Дания. Тази седмица Чехия стана последната страна от Алианса, която обеща да разположи сили в региона.


Швеция и Финландия, които не са членки на НАТО, но са част от Европейския съюз, също без много шум засилиха отбранителната си интеграция с Алианса и по-специално с близките балтийски страни. Именно това е европейският принос, който Тръмп по време на предизборната си кампания заявяваше, че не съществува.


Разбира се, в голяма степен всичко това така или иначе щеше да се случи. Дори и Тръмп да не беше спечелил изборите, платформата, около която водеше кампанията си, беше достатъчна, за да обезпокои много европейски държави, както и партньори на САЩ в Азия, че


Вашингтон може в скоро време да навлезе в период на изолационизъм


Руската анексия на Крим и британският референдум за Брекзит напомниха, че много от досегашните положения за политиката между държавите не трябва да се приемат за даденост.


Тръмп сега може би заявява ангажимент към НАТО или поне британският премиер Тереза Мей успя да го накара по време на посещението си във Вашингтон миналия месец.


Новият министър на отбраната на САЩ Джеймс Матис даде ясно да се разбере по време на встъпителното си изслушване, че гледа на Русия като на сериозна заплаха.


Тереза Мей

© Reuters

Тереза Мей

Много хора в Европа и Вашингтон обаче продължават да се опасяват, че Тръмп ще отстъпи твърде много по отношение на противоракетната отбрана или в друга област по време на "големия пазарлък" с Путин, когато се срещнат по-късно тази година.


Това, разбира се, може да насърчи други страни от НАТО да работят заедно по-усилено. Но може и да не е достатъчно. Тръмп продължава да твърди, че се съмнява в стойността на ЕС и на европейската единна валута, а разпадането на което и да е от тях допълнително ще отслаби способността на Европа да се защитава.


Не е изключено самият избор на Тръмп, както и скорошните му опити да спре имигрантите и посетителите от седем мюсюлмански страни,


да вдъхнат нови сили и доверие в европейската крайна десница


Евентуален неин успех на изборите във Франция и Германия тази година би ограничил способността на Европа да работи заедно по редица теми, включително и отбраната.


Москва следи внимателно случващото се. Руски говорещите сепаратисти в Украйна наскоро подновиха офанзивата си и получиха слаб отговор от Вашингтон.


Макар руският военен капацитет да нарасна през годините, той все пак има граници. Руските войски са способни да прегазят Украйна, която не е членка на НАТО. Но установяването на контрол върху страната е друг въпрос, който може би обяснява защо това все още не се е случило.


Дори и ограничена война между Русия и НАТО в балтийските страни би била катастрофална. Руските плановици са изработили ужасяващата доктрина за "деескалационния удар" – стратегия за използване на едно ядрено оръжие, вероятно насочено към един-единствен град, военна база или дори кораб, с която да се сложи край на конвенционален военен конфликт, заплашвайки Запада.


Един по-предвидим президент на САЩ според руснаците би избрал да не постави пръст върху бутона за ядрен Армагедон.


В епохата на Доналд Тръмп обаче подобни предположения изглеждат почти невероятни. Сегашният президент на САЩ категорично представлява обратното на това, което повечето анализатори в областта на отбраната в САЩ и Европа са искали. Но не означава, че няма да окаже и положителен ефект.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Просто Европа трябва да отделя повече средства за отбрана.

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5228 Любопитно

    политиката на Тръмпи ще доведе до правилният подход:превъоражаване на европейските членове на НАТО,подготовката за създаване на обединени европейски сили,укрепване източния край на Алианса.

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 838 Неутрално

    поредният пропаганден бълвоч от ултра-ляво-либералната Ройтерс и пак тези глупости за "изолационизъм", какъв изолационизъм, както се видя от срещите на Тръмп с премиерите на Япония и Канада никакъв изолационизъм не е на дневен ред

    twitter.com/voxybg
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6834 Неутрално

    ЕС трябва да изгради собствена отбрана - ангажиментите в НАТО остават

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Zlatko Denev
    Zlatko Denev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Вчера тръмпи даде ясен знак, че въпреки флирта си с фюрера путлер е наясно, че русия е най-голямата заплаха за америка, света и космоса, тъй че Европа няма да бъде изоставена в лапите на сатаната.

  6. 6 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Русия и Америка няма да участват в глобална война, поне няма да са агресорите. Прекалено умни са, за да сторят тази глупост. Да, има сериозно дрънкане на оръжие понякога, но не мисля, че това е нещо повече от перчене. Мен повече ме притесняват страни като Северна Корея, Пакистан, Иран.

  7. 7 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Объркаха се доста сметки напоследък , но съм сигурен , че печелившите ще са пак предишните .

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    "Топлото отношение на Тръмп към Русия"

    Вече е история. Първо Манафорт, после Флин, ако топлото отношение продължи следващия е Тръмп.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Големият губещ е расия. Как всегда.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    точно така е , ще се постигне независимост и подготовка на собствени войски със собствени пари , а иначе няма кой да рискува да нападне когото и да е било ,прекалено са обвързани вече всички и икономически и чрез глобализацията , няма как да стане практически ,колкото и да се дрънкат оръжия ,руснаците се усетиха ,че една малка територия им струва години изоставане във всяко област ,поради постигане на дребни интереси ,интересите трябва да са глобални и да решават проблеми ,а не да създават такива

  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8408 Неутрално

    Средства за отбрана Европа има бол - акъл няма хич!

    karabastun1@abv.bg
  12. 12 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#3] от "voxy":

    +++

    Либералните политици и медии голям страх ги тресе от Тръмп. Затова е тази пропаганда срещу него и такива изсмукани от пръстите "анализи".

    Друг е въпросът, че Европейският съюз е поел по пътя към разпадането, така че "европейска отбрана" ще става все по-абсурдно понятие.

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    Европа е технологичен лидер,и в сравнение с Расия е 25-30 години напред!Такава трябва да стане и по отношение на отбраната си!Да се опита да бъде равностойна на САЩ.

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Тръмп започна бомбастично и зрелищно, но е абсолютен прагматик и бързо схваща. Струва ми се че в края на мандата му НАТО ще е много по-сила и адекватна организация, а жужу ще е нестащен...

  15. 15 Профил на Неудобният гласоподавател
    Неудобният гласоподавател
    Рейтинг: 229 Весело

    [quote#5:"Zlatko Denev"]Вчера тръмпи даде ясен знак, че въпреки флирта си с фюрера путлер е наясно, че русия е най-голямата заплаха за америка,[/quote]

    Катерина Стоева ти вече стана фен на дядката а преди няколко дни го нарече - ’’Жалко самозабравило се човече, уродливо подобие на сталин, хитлер и путин - отвратителният ТръмПутин.’’ - Не е лесно да си евроатлантик тези дни ХЕХЕ
    И защо махна изображението на американската актриса, беше готина.

    Каквото мислят мишките, котката го разваля.
  16. 16 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 714 Весело

    „Сегашният президент на САЩ категорично представлява обратното на това, което повечето анализатори в областта на отбраната в САЩ и Европа са искали. Но не означава, че няма да окаже и положителен ефект...“
    Ще окаже, ще окаже и още как. Нужно беше някой здраво да срита европейските мърди-бюрократи. Германия от дълго време плаща 1.2% от бюджета си за НАТО, който е около 300 милиарда. 2%, както би трябвало да бъде е около 6 Млд. Е нямало нужда толкова...А за „новите граждани“ отделя по 20 млд. годишно до 2020...

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    [quote#12:"12345"]Друг е въпросът, че Европейският съюз е поел по пътя към разпадането, така че "европейска отбрана" ще става все по-абсурдно понятие. [/quote]
    Гнилия капитализъм се разпада от 70 години насам. Най-малко. Или поне постоянно така разправяте, другари. ма нещо не се получава и все гнилия социализъм гризе дървото. Почва се с липсата на тоалетна хартия

  19. 19 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    "Тръмп и потенциалното му влияние върху Европа може да дадат на континента тласъка, от който се нуждае, за да се промени."

    Тръмп е моят президент

    подпис
  20. 20 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Много пъти е ставало дума за това, че лидерите в западна Европа с години си бяха заровили главите в пясъка относно същността на путинска Расссия. Не даваха дума да се издума за криминалния режим там, за убийствата на опозиционни лидери и журналисти, за очевидно агресивната руска външна политика по отношение на Европа и света. Стигна се дотам, че западноевропейските полезни идиоти като Ширак лансираха външнополитически инициативи противоположни на натовските. Бяха потънали в сладки сънища, че каквото и да става Америка е стожер на западния свят, режеха военни разходи, за да харчат за мързеливата и неработеща паплач. Ето, че има припари под дебелите задници и се размърдаха. Ще видим тези дни какви новини ще излязат от Джеймс Матис на срещата на натовските министри.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на Дебоя
    Дебоя
    Рейтинг: 395 Весело

    "В същото време именно Тръмп и потенциалното му влияние върху Европа може да дадат на континента тласъка, от който се нуждае, за да се промени...

    Вероятността САЩ да престанат да бъдат надеждния партньор, който са били досега, се оказва силна мотивация...

    Но не означава, че няма да окаже и положителен ефект"

    Европейско Импортозамещение?

    Жив е той, жив е...
  23. 23 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    Руските военни стратези предлагат един град една бомба и това ще уплаши всички останали?????? Леле, тъпаци

  24. 24 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    [quote#22:"Дебоя"]Европейско Импортозамещение? [/quote]
    Нещо такова. Като видят дебелия край и ще се стегнат, САЩ няма вечно да им бършат ... сещате се кое. Европа ще трябва да с е стегне пък якия гръб на САЩ нека я подпира при нужда.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    До коментар [#22] от "Дебоя":
    "Европейско Импортозамещение?"

    ЕС притежава достатъчно иновативен потенциал за да произвежда всичко което сега правят САЩ и Израел. Русия не го може защото унижавайки своята интелигенция сама се лишава от иновативен потенциал.

    подпис
  27. 27 Профил на Неудобният гласоподавател
    Неудобният гласоподавател
    Рейтинг: 229 Весело

    [quote#13:"Messerschmitt"]Европа е технологичен лидер[/quote]

    Да прав си.Последните години в Европа най-много се разви технологията за биологично оръжие. ангела меркел осигури на Европа десетки милиона ходещи заводи за производство на арабчета и африканчета който ще защитават европейската цивилизация от руските орди

    Каквото мислят мишките, котката го разваля.
  28. 28 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Айе пък сега ново дваесе!! В предната статия едни господа евроАтлантици имаха голяма душевна радост, че някакъв Говорител пак се изказал Неподготвен и посмял да отвори дума за Крим. Пък сега им попарвате ентусиазма, и разправяте, че Тръмп имал топли отношения с Президента на Руската Федерация, Владимир Владимирович Путин.
    Ей, съсипахте ги тези хора!!!

  29. 29 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    Кой ще напада Европа, та да трябва да се превъоражава?

  30. 30 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    Добре, заплахата от Русия е ясна на всички. Иска се Европа да бръкне по-дълбоко и от торбата със социалката да премести достатъчно средства за собствената си отбрана и точка. А присъствието на американски войски ще бъде гарант на мира както и досега.

    Но сигурността на континента има още много други външни и вътрешни измерения. Не можеш да бъдеш втренчен само в руската заплаха, но в същото време да държиш хлабави граници и да позволяваш милионни нашествия на имигранти, много от които врагове на Запада в червата. Не можеш да поддържаш континентални политики, които отчуждават, а понякога и принуждават членове на ЕС да напускат. Не можеш да имаш обща валута, която се опитва да потопи юга на континента за сметка на северния просперитет. Не можеш да се бориш за правата на хора, за които тези права не значат нищо. Всичко това води до евродезинтеграция, което в един момент може да се превърне в основна заплаха за сигурността на континента. А реваншисткото джудже от Кремъл само това чака. А и не само то.

  31. 31 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    Казвал съм го и преди! Който иска да играе ролята на глобален полицай и поддържа 400 бази в света, той да дава пари за оръжие. Европа няма нищо общо с това. И без това еврокризата не е преодоляна, остава сега едни нови дългови пари да се дадат за безмислици.

  32. 32 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#16:"joro4900"]Германия от дълго време плаща 1.2% от бюджета си за НАТО, който е около 300 милиарда. 2%, както би трябвало да бъде е около 6 Млд.[/quote]

    "Сметките" не са точни. Германският военен бюджет е в размер на около 40 милиарда евро, което е малко повече от 1,1% от БВП на Германия. Достигането на 2% от БВП към момента за Германия означава увеличение с над 30 милиарда. След посещението на германската министърка в Щатите за мен няма съмнение, че Германия ще изпълни това, естествено не веднага, но до няколко години. Проблемно ще е за страни като Испания и Италия, за които 2% означава увеличение с 14 15 милиарда евро на година, а техните бюджети са от години на дефицит и това е много трудно. Има и тарикати като Холандия и Дания, които нямат проблеми с парите, но се правят на неразбрали. И разни крадливи ганювци като нас, на които от крадене не ни остават никакви пари дори да си попълним личния състав на войската.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  33. 33 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#23:"stanislavdi"]Руските военни стратези предлагат един град една бомба и това ще уплаши всички останали??????[/quote]
    Надявай се !!! Руските стратези, Многократно са намеквали, че тях градовете не ги интересуват. Дори и базите на разни навлеци насам натам не ги интересуват. Съвсем ясно се знае, че ракетите са насочени предимно там където живее, изпокрила, установила Западната Олигархия, Задкулисието за което говори Тръмп ясно и Путин семпло, Мафията на света, и техните деца.
    Задкулисието подклажда всичко и изобщо не му пука колко милиарда биха измрели. Да ама за тях самите им пука.
    Та тия простотии, че някой щял да удари една на Йелоустоун, или още по малко европейски градове с които се търгува много Печелившо, са тъпотии за наивници. Обикновените хора Не са цел!

  34. 34 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#30:"Lemmy"]Добре, заплахата от Русия е ясна на всички. [/quote]

    Въобще не е ясна. Откога Русия смята да напада Европа? С какъв ресурс ще го направи? Не мислите ей!

  35. 35 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#30] от "Lemmy":

    ++
    С изключение на мнението ти за общата валута, за всичко останало съм напълно съгласен.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  36. 36 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    До коментар [#35] от "меншевик":

    Дай Боже ти да си прав!

  37. 37 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#30:"Lemmy"]Добре, заплахата от Русия е ясна на всички. [/quote]
    Добре е да разправяте, че има руска заплаха, докато Турция ни изкупи земите до Пловдив, май и символа на Пловдив Тримонциум преименуваха, докато Турция завладява, чрез "приемането" и на Помаците, докато Турция ни вземе по План, без нито един Шамар.
    Като разберем, че сте ни Лъгали , ще е вече късно нали!!
    Точно това се случва и виждам как много хора безплатно или не съучастват.

  38. 38 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Много хора в Европа и Вашингтон обаче продължават да се опасяват, че Тръмп ще отстъпи твърде много по отношение на противоракетната отбрана или в друга област.....
    -------------------------------
    Много се изнежи Европата.
    Защо смята, че САЩ са длъжни да ни охраняват? Безплатно!
    Редно е или сами да си направим ядрения щит или, ако не можем, да платим на американците за него.

  39. 39 Профил на Неудобният гласоподавател
    Неудобният гласоподавател
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#25:"EU defender"]Вчера руския агент Флин беше изритан. [/quote]

    Да припомним че и агент Флин даваше някакви антируски заяви ама все пак от ЦРУ го откриха. Докато агент Тръмп седи в креслото аз сладко ще си ям пуканки пред телевизора. Недейте да ви залъжат анти-руски думи на дядката. Той каквото и да каже и да направи все пак работи в полза на нашия отбор, вярвайте

    Каквото мислят мишките, котката го разваля.
  40. 40 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#19:"Иван К"]Тръмп е моят президент[/quote]
    Относно Тръмп. Той е избран за Президент на САЩ, за да служи на своя народ, да гледа техните интереси, които не съвпадат с тези на наднационалните корпорации, от които един долар полза не виждат, но които ползват военната машина на САЩ и данъкоплатците, за инвазии по света и разграбване.
    Както вече недвусмислено заяви, няма да върви по акъла на разни соросоиди, а специално Сорос е вече ясно очертана мишена като национална заплаха дори и за САЩ, макар че съм сигурен, че е такъв в много по голяма степен за Европа и нашата цивилизация. В САЩ събират подписка, за да го подгонят поне там. В Европа после!

  41. 41 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    Цивренето не евролевичарските глобализатори смущава на фона на прекрасните отношения в сферата на отбраната на САЩ с Япония и Ю. Корея. Те да не би да са по-малко заплашени? Само европейската либералщина кърши меки китки и издава нечленоразделни звуци защото усеща близката си политическа кончина и мириса на историческо бунище.

  42. 42 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#36] от "Lemmy":

    Също не мога да се съглася с теб за това, че политиките на Ес и по-специално имиграционната такава е причина за Брекзит.
    Сигурно знаеш, че страни като Британия и Франция, като бивши големи колониални сили имат "нашествие" от нефранцузи и неангличани, но граждани, съответно поданици по силата на това, че роденият в колонията става гражданин на метрополията. Дълго след разпада на колониалната система гражданите на вече бившите колонии продължават да се ползват от облекчени имиграционни процедури. Другото което е - социалните системи на тези две страни са твърде щедри и това допълнително привлича имигранти там. Свободното движение на хора в рамките на ЕС просто допълнително усложнява тези процеси, но не е причина за тях. Това се използва от разни олигофрени като Фараж за засилване на анти ЕС настроенията, а Камерън жертва бъдещето на Британия, за да спаси жалката си кариера. Само да припомня каква истерия беше относно "българо румънското нашествие на острова" след отваряне на трудовия пазар за нас там, нищо подобно не се случи. Някой излъга англичаните, че огромния брой пакита и негри ще намалее, ако излязат от ЕС - нищо такова няма да се случи в Британия.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  43. 43 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#41:"Lemmy"]на фона на прекрасните отношения в сферата на отбраната на САЩ с Япония и Ю. Корея[/quote]

    Е да де, но до Ю.КОрея се намира С. Корея, а до Япония освен нея и Китай.

  44. 44 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Просто Европа трябва да отделя повече средства за отбрана.[/quote]
    Абе ти нали беше избягал в САЩ? Какво ни се месиш на нас Европейците, колко ще отделяме и с кой ще сме в близки и далечни отношения?
    На нас като континент Производител са ни изгодни връзките с Русия, като ресурсна държава. Разните опити на Задкулистни тарикати да разбият тези полезни взаимоотношения, един по един се провалят. Да не забравяме, че си точно ти привърженик на силите в САЩ, които дълго време подклаждаха омраза към Русия за да не могат да текат нормални взаимоизгодни бизнес отношения.

  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    До коментар [#29] от "von_seeckt":

    Думите на разни неизтрезнели руски депутати които твърдят че Прибалтииските републики,България,Молдова.....изобщо Източна Европа си е тяхна "По право"!?Същата тази Расия която активно се превъоръжава от 6-7 години!Интересно защо ли???

    До истината се достига с познание!
  46. 46 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    Европейската отбрана ще спечели разходи от новата тръмпова политика. Отбранителния бизнес ще е доволен.

  47. 47 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#45:"Messerschmitt"]Думите на разни неизтрезнели руски депутати които твърдят че Прибалтииските републики,България,Молдова.....изобщо Източна Европа си е тяхна "По право"!?Същата тази Расия която активно се превъоръжава от 6-7 години!Интересно защо ли??? [/quote]

    Неизтрезнелите руски депутати ли определят външната политика в рамките на една президентска република? Русия от разпада на СССР, поради липса на финанси, бе тотално занемарила всички свои военни системи. Сегашното т.н. превъоръжаване, което е и доста скромно, е прост поддържането на едно минимално отбранително ниво.

  48. 48 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Весело

    [quote#46:"Добрин Велков"]Отбранителния бизнес ще е доволен. [/quote]

    Перка, какво лошо виждаш в това например Бета Червен Бряг и вазовските заводи да произвеждат възли и агрегати за бронетаковата техника на Rheimetal примерно? За да може после и нашата войска да се вози по полигоните с Боксер и Пума, а не с т72 и допотопни БТРи. Отбранителната индустрия добавя голяма стойност в икономиката и е мощен стимул за иновациите.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  49. 49 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#34:"von_seeckt"]Въобще не е ясна. Откога Русия смята да напада Европа? С какъв ресурс ще го направи? Не мислите ей![/quote]
    Ти пък! Няма да ти отговори някой от тея смислено!
    От време оно са се задавали два Логични въпроса!
    Кой има интерес? и Кой има възможност?
    Интересно ми е че тези никога не са обяснявали какъв е интереса точно пък на Русия, да напада най-големия пазар на стоките и ресурсите си ЕС? Ще си бомбандира Пазара за да го завладее ли ? И после какво ще прави с него ? Ще му продава нещата си? Ми то и сега ги продава.
    Още по смешно е как точно ще го направи и то да е трайно. Тя си има "малко" територия за 150 милиона, ами ще ходи да завладява Франция сигурно.
    Русия се интересува само от териториите в които си живеят Етнически руснаци от време Оно. Украйна Беларус, Балтийските джуджета.

  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    [quote#1:"chicago514"]Просто Европа трябва да отделя повече средства за отбрана. [/quote]

    Да, точно така и освен това ЕС трябва да има по-добра интеграция в отбранителната сфера. Постепенно, но сигурно да се върви към създаването на общо европейски отбранителни сили (или армия).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    +++ Дано този процес и подход продължи до край.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да си плащаме на НАТО,викате...крадливи мушмуроци сме били.
    НАТО накара ли Турция,също член,да не ни пуска маймуняците?Накара ли Ердо да не говори за наше Кърджали като за свое?
    Турция за нас е главната заплаха,а от НАТО-никаква реакция.Дреме ми дали Путин ще си вземе Украйна,да се спасяват.
    Да не говорим,че България е външна граница.Каквото дойде у нас,ще го пуснем одма на западняците да се правят на герои.
    Руснаците не са ни военен проблем.Ако техните подлоги тук им продават жилища,но не гражданства и заводи,анклав България няма как да се случи.Това зависи само от нас.Не от НАТО.
    От другаде проблеми нямаме.Със съседите си се разбираме.
    Така че да ни крънкат пари,щото оръжейните олигарси имали нужди,няма да стане.Виж,да им произведем и продадем оръжие-моля.

  53. 53 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#50:"Иво"]Постепенно, но сигурно да се върви към създаването на общо европейски отбранителни сили (или армия).[/quote]

    Върви се, дръжки! Европа е сбор от национални държави, които ще стават още по национални, а за националната държава няма нищо по важно от националната и армия.

  54. 54 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5228 Весело

    До коментар [#44] от "Калата":

    Др.Кала, Расия ВИНАГИ е била и ще си остане суровинен придатък на Европа!!!Нищо че се опитва да тропа с крак и да поставя разни условия.

    До истината се достига с познание!
  55. 55 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#50:"Иво"]Да, точно така и освен това ЕС трябва да има по-добра интеграция в отбранителната сфера[/quote]

    Отново кухи лафчета. Как ще интегрирате тотално различни военни системи. Немските танкове Леопард еднакви ли муниции изстрелват, сравнени с френските Леклерк и нашите Т72?

  56. 56 Профил на Калата
    Калата
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#50:"Иво"]Постепенно, но сигурно да се върви към създаването на общо европейски отбранителни сили (или армия).[/quote]
    Иво , само ми кажи как ще стане тая фантасмагория?
    Ние примерно си имаме армия, а онези Естонците например си изръбят. На мен какъв ми е проблема, че ще ходя да се занимавам с техните проблеми?
    Още по добре ще е да ми обясниш, как някой Холандец, някой Датчанин, освен, че не могат да ни гледат, ще грабне пушката и ще дойде да защитава(мре) за някакви българи които в най добрия случай, не го интересуват?
    Как ще стане тая Фантазия бе Иво? Или викаш обща армия, която пък ще се използва(вече знаем) от Корпорациите.

  57. 57 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Весело

    [quote#56:"Калата"]На мен какъв ми е проблема, че ще ходя да се занимавам с техните проблеми? [/quote]

    Другарю, ти служил ли си в армия бре? Да те светна - там няма не искам, няма недей. Има слушам и изпълнявам иначе - военен съд и дъъълга присъда лишаване от свобода. А аз когато служих дори смъртното наказание за някои военни престъпления не бе отменено, като например проява на малодушие и страх в бой. Това атакистчетата сте силни само на думи зад клавиатурата, иначе сте еваси заешките сърца.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    [quote#55:"von_seeckt"]Отново кухи лафчета. Как ще интегрирате тотално различни военни системи. Немските танкове Леопард еднакви ли муниции изстрелват, сравнени с френските Леклерк[/quote]

    До коментар [#55] от "von_seeckt":

    Germany, France to jointly develop 'Leopard 3' tank

    Germany and France are considering cooperation on developing a successor to the tank "Leopard 2.

    The manufacturer of the current Leopard 2, Krauss-Maffei Wegmann, is scheduled to fuse with French firm Nexter Systems in the course of this year. This has prompted media reports in Germany saying that the new Franco-German firm, with more than 6,000 staff and a combined turnover of around 2 billion euros ($2.2 billion), could be a strong candidate to win the contract to develop a new battle tank for the German Bundeswehr.

    http://www.dw.com/en/germany-france-to-jointly-develop-leopard-3-tank/a-18468270

  59. 59 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    Това е бъдеща музика.

  60. 60 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#55] от "von_seeckt":

    Ето още инфо по темата:
    In 2015, Nexter and Krauss-Maffei merged under a single structure. The new KNDS – KMW + Nexter Defense Systems -- will be the European leader of terrestrial defense with more than 6,000 employees. The supervisory board appointed the new CEO of Nexter Systems, Stéphane Mayer, and the chairman of the executive board of KMW, Frank Haun, as CEOs of the holding company.

  61. 61 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#59] от "von_seeckt":

    Прочети пост# 60

  62. 62 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Весело

    До коментар [#61] от "Ф.Нинов":

    Нинов, този нищо не чете. Той само пише.
    Ето тук някаква концептуална анимация

    https://www.youtube.com/watch?v=3Q0qOQKDOaA

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#59] от "von_seeckt":

    Значи както виждаш при танковете вече е факт: френска държавна оръжейна фирма е купила германската частна.

    Следващата стъпка ще бъде при подводниците, където пак френската държавна коробостроителна компания ще купи германската частна.
    Французите правят добри големи атомни подводници за дълбоки води, а германците малки за плитки води.

  64. 64 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#63] от "Ф.Нинов":

    Това добре, но в ЕС не са само Франция и Германия.

  65. 65 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#63] от "Ф.Нинов":

    Това добре, но в ЕС не са само Франция и Германия.

  66. 66 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Разстроено

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Европа трябва да отделя повече за гранична полиция ,че я превзеха едни дето и тояги не носят само по един телефон

    гошо
  67. 67 Профил на Неудобният гласоподавател
    Неудобният гласоподавател
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Европа нищо няма да спечели а ще харчи огромни средства. Просто трябва да се купуват повече оръжия от американските заводи като Тръмп обеща работа на американските работници и повече печалба на колегите му милиардери .

    Каквото мислят мишките, котката го разваля.
  68. 68 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Весело

    До коментар [#57] от "меншевик":

    е да ама като как ще я направят тая армия , ти когато си служил е било тоталитаризъм и мракобесие , сега е демокрация и лъчесияние

    гошо
  69. 69 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    тая работа въобще не е така проста като са я написали Принципно е леко опасно това интегриране

    гошо
  70. 70 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Как се създава Европейската Армия

    Както съобщи FAZ преди няколко дни, Румъния и Чехия прехвърлят по една бригада от войските си под командване на Германия. Холандците се предали 2/3 от тяхната войска под немско командване. Обявени са и още бъдещи партньорства немско/холандски, немско/френски, немско/норвежски.
    Точно това показва стъпка по стъпка създаване на Европейската Армия с Германия като Ядро и Командване и останалите страни като влизащи под немско командване.
    Това което САЩ беше за НАТО, сега трябва Германия да бъде в новата ЕС/Армия.
    Всичко е съгласувано със САЩ, Матис подчерта значението на НАТО, а фон дер Лайен обяви повече инвестиции в НАТО, Тръмп редуцира критиките си към НАТО.
    Целта на Тръмп е освобождаването на САЩ от НАТО, Меркел е съгласна, преходът е съгласуван.
    Германия приема от САЩ Европейската НАТО/част, без Британия.
    Спокойно, без скандали , ние всички се обичаме, НАТО е много важно, това е пиара на сделката.
    Така на спокойствие се работи за разпадането на НАТО и създаването на Европейска Армия, без официално обявяване.



  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#69] от "гошо":

    Основната причина за интеграцията е икономическа, а именно френските държавни оръжейници са печеливши, а германските им частни конкуренти генерират загуби.

    Та както знаем в живота става така, че този дет е на плюс купува другия дет е на минус.

  72. 72 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#63:"Ф.Нинов"]германците малки за плитки води. [/quote]

    Немската клас 212 е всъщност немско италиански проект, на въоръжение е само в тези две страни и е считана от мнозина за една от най-добрите дизел електрически подводни лодки в света главно заради специалния композитен материал на корпуса, който прави лодката трудна за засичане от сонар. Разработен е и експортен вариант, който обаче е без този материал, който се счита за стратегически от Германия и Италия. Французите DCNS пък разработиха много добра система /AIP/, с която драстично увеличиха способността на своите дизел електрически Скорпен 2000 да пребивават в подводно положение. Ето малко от уикито за немската:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Type_212_submarine

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  73. 73 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#65] от "von_seeckt":

    Да, ама нещата отиват към унифициране на европейското джепане. Ще има един вид танк, един вид подводница, един вид самолет....
    По подобие на зарядните за телефони.

  74. 74 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#68] от "гошо":

    Гошко, ти как смяташ - дали войникът, на който му се заплаща да бъде такъв, отговаря пред други закони от онези, на които бях подчинен аз като срочно служещ? Професионална армия се прави с пари. Наборна армия се прави с МНОГО пари.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  75. 75 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    [quote#72:"меншевик"]Немската клас 212 е всъщност немско италиански проект, на въоръжение е само в тези две страни[/quote]

    Аз що си мисля, че продадоха няколко и на Израел. Хайде да видим сега, кой колко чете и кой чете само википедиа.

  76. 76 Профил на antoni
    antoni
    Рейтинг: 262 Неутрално

    воййна между нато и русия няма да има

    такава война ще бъде ядрена,без победител

    защо е нужно на нато и на русия да се надпреварват в трупане на танкове и картечници---някой може ли да отговори
    само за да се отварят нови работни места и да се продават конвенционалните оръжия и на русия и на сащ на разни баламурни като поляци или пакистанци-това е истината

  77. 77 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#75] от "von_seeckt":

    Ами морето до Израел е плитко затуй Dolphin е най-пасващото железо за гмуркане там.

  78. 78 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#77] от "Ф.Нинов":

    Интересното в случая, е че израелците модифицират ракетите Харпун и ги правят пригодни да носят ядрени заряди.

  79. 79 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#75] от "von_seeckt":

    Не само Израел, а Бразилия, Южна Корея и много други страни купуват тази лодка, но в нейния експортен вариант, който е без некои екстри.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  80. 80 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#78] от "von_seeckt":

    Още не е доказано официално Израел да притежава ядрено оръжие

    Иначе едно от основните конкурентни предимства на ThyssenKrupp Marine Systems GmbH (TKMS) се състои в способността да произвеждат подводниците на чужда територия, отдавайки възможност на клиента да си монтира допълнително желязо без германцът да знае що за птица е то.

    Така беше и гръцките подводници, произведени на място в самата Гърция от дъщерната Hellenic Shipyards Co.

    Японците например нямат опит в производството на подводници в чужбина.

  81. 81 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#80] от "Ф.Нинов":

    За мене и досега си остава загадка, защо американците се отказаха да произвеждат дизелови подводници и оставиха този огромен пазар на немци, французи и руснаци.

  82. 82 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    [quote#73:"Ф.Нинов"]Ще има един вид танк, един вид подводница, един вид самолет.... [/quote]

    Без единна армия това е илюзия, а Щатите са твърдо против европейска армия.
    .
    [quote#75:"von_seeckt"]продадоха няколко и на Израел[/quote]

    Или подариха.
    .
    [quote#55:"von_seeckt"]Немските танкове Леопард еднакви ли муниции изстрелват, сравнени с френските Леклерк и нашите Т72? [/quote]

    Немските танкове няма проблем да стрелят с френски муниции, обратното също е вярно. От страните в НАТО източноевропейците и британците имат несъвместими танкови оръдия с останалите страни.

    Eddie lives... somewhere in time!
  83. 83 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#81] от "von_seeckt":

    Силата на германските подводници май не е дизелът, а горивните клетки (compressed hydrogen fuel cells) , което ги прави мерцедесът в класата.

  84. 84 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    До коментар [#81] от "von_seeckt":

    Просто защото технологията на малки ядрени реактори с бързи неутрони им върши чудесна работа.Там са недостижими...вервам знаеш.И като цена и като качество!

    До истината се достига с познание!
  85. 85 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#84] от "Messerschmitt":

    Това да, но мнозинството държави могат да си позволят само дизелови подводници, а и самите американци не са много навити да изнасят ядрените си технологии.

  86. 86 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Тръмп е тъпак, никой не се съмнява в това. Непредсказуем е но това не е стратегически трик а просто човека си е тъп и изтриса каквото му е на сърцето в момента. Точно като селски идиот, каквото му е на сърцето това му е на устата. Нито има обучението, нито желанието да научи малко повече за международните отношения.
    Хубаво е обаче, че Америка не е Русия където всичко е на ръчно управление от миниатюрния титан. В САЩ има сериозни хора в Пентагона и в ЦРУ и в други служби. Днес Ген. Тони Томпсън
    каза доста недвусмислено какво мисли за Тръмп.

    "Gen. Tony Thomas, head of the Special Operations Command, worried during a military conference Tuesday that the situation in Washington could cause U.S. troops to lose focus in their efforts to combat terrorism - “Our government continues to be in unbelievable turmoil,” Thomas said. “I hope they sort it out soon, because we’re a nation at war.”
    Има изказвания и на други сериозни действащи генерали - Оранжевия сопол да се стяга че .....

    California Über Alles
  87. 87 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1567 Весело

    До коментар [#86] от "Pontif А":

    Междувременно работата става все по-дебела. Европа може и нищо да не спечели от политиката на Тръмп, просто защото такава може въобще да няма:

    http://www.mediapool.bg/nyu-york-taims-savetnitsi-i-priblizheni-na-tramp-sa-kontaktuvali-s-ruskoto-razuznavane-news260191.html

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  88. 88 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ф.Нинов":

    то ясно че е икономическа причината ,но при военните производства икономиката вземе превес над целесъобрасноста нещата са на изуй гащи То военното производство за собствена армия не е баш машиностроене

    гошо
  89. 89 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Весело

    До коментар [#86] от "Pontif А":

    а Тръмп какво е казал за този генерал , да не е от сорта ,че му е време за пенсия и да внимава генералитета че бая полковници има в армията

    гошо
  90. 90 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално


    До коментар [#80] от "Ф.Нинов":
    Тук бъркаш. Израел разработи ядреното джепане навремето с ЮАР

    гошо
  91. 91 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#85] от "von_seeckt":

    това зависи от целите които има дадена армия Ядрените подводници не са нужни на всеки, а не са по и джоба на всеки Колкото до технологията че не е туко така е вярно но и че вече пък такъв секрет какъвто е била също не е

    гошо
  92. 92 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    До коментар [#90] от "гошо":

    Официално няма потвърждение, а само се предполага, че с голяма вероятност Израел е атомна сила

    Israel is widely believed to possess nuclear weapons and to be the sixth country in the world to have developed them, allegedly having built its first nuclear weapon in December 1966 with the help of France.
    It is one of four nuclear-armed countries not recognized as a Nuclear Weapons State by the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT), the others being India, Pakistan and North Korea.

  93. 93 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#83] от "Ф.Нинов":

    Дълбочината на Балтийско море е такава /плитко е/че с съвременните средства против подводници ги прави практически не използваеми в тоя район С изключение на разни "малютки" с по пет шест души екипаж за дивесии

    гошо
  94. 94 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#92] от "Ф.Нинов":

    а да ,но това са политически хитрини, заради арабите .Иначе бомбата на ЮАР си е чисто евреиска ,а по тоя повод ,като имаше навремето санкции срещу ЮАР , от страна на Израел ,не само че нямаше ,а бяха и на безвизов режим и какви ли не междудържавни спогодби

    гошо
  95. 95 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11619 Неутрално

    Няма яснота. Един непредвидим лидер, срещу друг. Основното преимущество на Путин досега - да е единствен гамен сред големите страни е ликвидирана. Появи се още един

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  96. 96 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 507 Весело

    До коментар [#33] от "Калата":

    Пич защо не си пиеш редовно хапчетата. Слушай лекаря.

    Морски
  97. 97 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8782 Неутрално

    След 70 години, Европа пак трябва сама да се погрижи за себе си. Не и липсват ресурс и възможности.

  98. 98 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Ако Тръмп накара евро- левичарите да харчат повече за отбрана, вместо за клети мигранти и бедни гейове, велик е!😇

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  99. 99 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    [quote#97:"Роси"]Не и липсват ресурс и възможности. [/quote]

    Точно ресурси и липсват на Европа. Нефта, газта, дървесината и пр. идват от другаде.

  100. 100 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#98] от "mr. wonderworld.":

    Предпочитам да се харчи за всичко друго, но не и за оръжие, ама...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK