Изборите във Франция - между чумата и холерата

Изборите във Франция - между чумата и холерата

© Aziz Taher, Reuters



Новият съюз във френския политически център е добра новина за всички, които не искат Марин Льо Пен да става президент. Но опасността от дяснопопулистки инфаркт не е преминала, твърди Макс Хофман в коментара си за "Дойче веле". Заглавието е на "Дневник".


Какво ще стане ако крайнолевият кандидат Жан-Люк Меланшон все пак реши да подкрепи социалистическия кандидат Беноа Амон?


Последните анкети сочат, че един такъв съюз в най-левия политически спектър във Франция има потенциала да спечели 26% от гласовете. Тоест повече, отколкото биха спечелили консерваторите с техния губещ популярност кандидат Франсоа Фийон. И повече от любимеца на медиите Еманюел Макрон - дори и след като се обедини с центриста Франсоа Байру.




Кандидатът на социалистите Беноа Амон.

© Christian Hartmann, Reuters

Кандидатът на социалистите Беноа Амон.


В такъв случай на втория неизбежен тур от изборите на 7 май един срещу друг биха се изправили дясната популистка Марин льо Пен и "тъмночервеният" социалист Беноа Амон. Икономическите програми на двамата кандидати залагат на последователното откъсване от френската и европейска реалност. Дали така Франция отново ще стане велика? Едва ли. Не и по този начин. Избирателите всъщност ще бъдат изправени пред избора между чумата и холерата, което дава добри шансове на Марин Льо Пен да спечели балотажа.


Този апокалиптичен сценарий може да бъде предотвратен само благодарение на Жан-Люк Меланшон: старият бунтар е също толкова щур, колкото и ляв. И коалирането изобщо не е по вкуса му.


Макрон - без алтернатива


Французите трябва да успеят да изпратят на балотажа един кандидат, избираем и за консерваторите, и за социалистите. Може би трябва да си затворят очите и запушат носовете, но толкова антипатия не бива да проявяват.


Защото това ще изхвърли Беноа Амон от надпреварата. А също и Франсоа Фийон. Кандидатът на републиканците се посъвзе малко, но скандалът около неправомерното заплащане на съпругата му все още не е отшумял.


Еманюел Макрон

© Christian Hartmann, Reuters

Еманюел Макрон


Така остава само Еманюел Макрон. Но 39-годишният кандидат не е в състояние да отговори на всичките очаквания на своите последователи. Ако действително стане френският Обама, както твърдят някои, той ще бъде късният Обама, а не месията от американската предизборна борба през 2008 г.


Макрон също не олицетворява дългоочакваното разкрепостяване на френската политическа система. Не бива да забравяме, че той е завършил Националното висше училище по администрация ENA, беше министър в едно катастрофално правителство (на Франсоа Оланд), а също и инвестиционен банкер. Във Франция това е равносилно на три червени картона.


Въпреки това Еманюел Макрон остава убедителният отговор на Льо Пен. Той разбра, че няма смисъл да търси гласове в мътните води на популисткия "Национален фронт", както това стори бившият кандидат и бивш президент Никола Саркози.


Избирателите на Льо Пен изглежда не възприемат насериозно ставащото извън тяхната собствена политическа секта. Те слушат само своята "гуру", която доволно се усмихва, готвейки смъртоносната си инжекция. При всички положения Марин льо Пен може да разчита на своите твърди избиратели, включително и след като прокуратурата обискира офисите на партията и обвини шефката на канцеларията ѝ в злоупотреба с 340 000 евро. Но това не може да навреди на "тефлоновата" Марин.


Усещане за Обама


Да се върнем към Еманюел Макрон. Много французи могат да открият по нещо за себе си в неговата проевропейска, отворена към света и уравновесена между лявото и дясното програма. И в това отношение той прилича малко на Обама. Въпреки това рейтингът му пада, показват актуалните нагласи.


Затова опитният Франсоа Байру спешно оттегли кандидатурата си - в опит за стабилизиране и предотвратяване на съставянето на правителство от останалите кандидати, и най-вече от Марин Льо Пен. Изборната надпревара във Франция обаче остава открита въпреки това.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5150 Неутрално

    Какво ще стане ако крайнолевият кандидат Жан-Люк Меланшон все пак реши да подкрепи социалистическия кандидат Беноа Амон?
    Последните анкети сочат, че един такъв съюз в най-левия политически спектър във Франция има потенциала да спечели 26% от гласовете.
    ----------------------------------------------------------------------------

    Спазаряването между елитите на
    две политически партии изобщо
    не означава че гласоподавателите
    ще послушат лидерите си и ще дадат
    гласа си за този който те им посочат
    Та и тук така
    Спазаряването между Меланшон и Амон
    означава само и единествено ОТТЕГЛЯНЕ
    на Меланшон от изборната надпревара
    Нищо повече
    Това събиране на проценти в стил
    Кънчо Анчо и Мира Радева във френските
    условия едва ли ще помогне да се
    прогнозират изборните резултати

  2. 2 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Не мога да разбера защо няма един нормален кандидат, защо противопоставянето на лавината от мигранти и на безразборната политика на ЕС и Меркел минава непременно през разрушаването на ЕС.
    Не може ли да има един кандидат който да каже "ще спрем ордите, но без да разрушаваме ЕС, който е най-хубавото нещо което някога се е случвало в Европа, само ще го реформираме, няма да горим юргана заради бълхата".

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Ние ще избираме само хора, на които комунизъма им се е предал като СПИН.

  4. 4 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Алтернативата на Льо Пен е женения за баба си Макрон ! Човек с явни сексуални отклонения !
    Фийон с неговата корумпираност си изглежда направо нормален.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  5. 5 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Някаква чума шета из Европа - гледам френските кандидати - зверилник, гледама нашенския зоопарк, гледам онази стрина Меркел ...

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  6. 6 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Ако Меланшон оттегли кандидатурата си, неговите около 13 процента избиратели ще се разпределят почти наравно между Амон и Льо Пен. Така Льо Пен на първи тур ще получи около 32%, Амон около 26%, Макрон кьм 25% и Фийон кьм 20%. Резултатът ще е втори тур между Льо Пен и Амон, или избор между "чумата и холерата". Много по-добре за Франция би било на втори тур да отидат Макрон или Фийон, като почти е сигурно, че там ще победят Льо Пен. В най-невероятен сценарий Льо Пен става президентка, страната е блокирана с месеци от демонстрации и стачки, из предградията на големите градове избухват вълнения, а силите на реда не знаят с кое по-напред да се захванат.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5064 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ian Smith":

    При стрина Меркел икономиката бумти, износът трещи, безработицата се топи, бъджетът е на излишък, но капката с катрана са едни пришълци, които в момента тихомълком се сортират и депортират. Хората не ги щат и това е видно от факта, че миналата година има над 3200 атаки и палежи на общежития с мигранти. Средно по 10 на ден. Полицията и службите са особено бдителни след коледния атентат с камион на оня тунизиец.
    Бундесверът се обновява.
    Не я мислете стрина Меркел...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Предлагам от Берлин направо да забранят изборите в другите държави в Ес и директно, "демократично" да си поставят техни пионки..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    [quote#7:"Незнайко в Слънчевия град"]При стрина Меркел икономиката бумти, износът трещи, безработицата се топи, бъджетът е на излишък,[/quote]

    По-скоро това е нормалния цикъл на капиталистическата икономика отколкото заслуга на стринката

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  10. 10 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    [quote#7:"Незнайко в Слънчевия град"]но капката с катрана са едни пришълци, които в момента тихомълком се сортират и депортират.[/quote]

    И защо трябва да ги довлечеш, да направят сума ти поразии и след това да ги сортираш и депортираш ?! Сортирай преди да дойдат. Някак си по-отговорно ми се вижда.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  11. 11 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ian Smith":

    Ордите не могат да бъдат спрени с катехизиса на днешния ЕС, където свободите на движение на хора, стоки и идеи са свещени и неприкосновени. Как ще бъде наречено - ревизия на Лисабонския договор или разрушаване на ЕС - е без значение. Сами си го избрахте.

  12. 12 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#2] от "Ian Smith":

    Какво токова се чудиш ,не ти ли стана ясно че единствените който могат да спасят Европа са съюзниците на Путин Те и само те знаят и могат да направят това , разбира се под негово ръководство

    гошо
  13. 13 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5150 Неутрално

    [quote#6:"stein"]Ако Меланшон оттегли кандидатурата си, неговите около 13 процента избиратели ще се разпределят почти наравно между Амон и Льо Пен.[/quote]

    Трябва да се има предвид че
    един ЗНАЧИТЕЛЕН ПРОЦЕНТ
    от избирателите на Меланшон
    просто НЯМА ДА ГЛАСУВАТ ЗА НИКОГО
    Това е реалност която кой знае защо
    често се пропуска в подобни врачувания
    Така че дори да има преливане на гласове
    за други кандидати то това преливане
    няма да бъде на база ВСИЧКИ ИЗБИРАТЕЛИ
    на Меланшон а на малко над половината от тях

  14. 14 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Много динамична е надпреварата във Франция. В един момент Фиион беше почти сигурен за балотажа.
    Струва ми се, че ненужно се демонизира Льо Пен

  15. 15 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ian Smith":

    По-скоро това е използването на целият Ес за целите единствено на Германия..:-) Иначе нямаше две-трети от Ес да е затънал в дългове, дефицити, кризи...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  16. 16 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#5:"Ian Smith"]Някаква чума шета из Европа - гледам френските кандидати - зверилник, гледама нашенския зоопарк, гледам онази стрина Меркел ...[/quote]

    Изкушавам се да кажа, че нещо подобно е било преди ВСВ, въпреки че историческите аналогии винаги са повърхностни....

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  17. 17 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5150 Неутрално

    [quote#12:"гошо"]не ти ли стана ясно че единствените който могат да спасят Европа са съюзниците на Путин Те и само те знаят и могат да направят това , разбира се под негово ръководство [/quote]
    НА ВСИЧКИ НИ СТАНА ЯСНО
    Виж ги ТУКАШНИТЕ СЪЮЗНИЦИ
    НА ПУТИН
    Тези дето са ПОД НАЙ-ПРЯКОТО
    МУ РЪКОВОДСТВО
    Волендьонушка СИДОРОВ
    Курнелийка Нинова
    Р Овч
    АГЕНТ ГОЦЭ
    АГЕНТ САВА и ДПС
    и си прави изводите за ОСТАНАЛИТЕ
    Тези в ЕС
    ха-хааааааааааа

  18. 18 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 757 Весело

    франция е пълна с емигранти ,а и има нужда от още емигранти.Viva френска джамахирия.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  19. 19 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#6] от "stein":

    аиде бе страна ще е блокирана от стачки и полицията незнае какво да прави ,ами ще прегледа хрониките и инструкциите от от май 68 г ,ако толкова незнае какво да прави .
    Льо Пен ги помни ако не тя баща и

    гошо
  20. 20 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#17] от "Hawaii":

    забрави ген Радев

    гошо
  21. 21 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    След Ширак франсетата нямат силна фигура. Всички са пинокиовци. За фигури като де Гол и Шуман могат само да мечтаят. Жалко, Франция е прекрасна страна, но е населена с французи.

  22. 22 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Любопитно

    До коментар [#16] от "kalingeorgiev":

    я кажи какво имаш предвид интересно ми е ,наистина не се майтапя Този период от историята м/у двете войни е най мътен и изпълнен с всякакви събития

    гошо
  23. 23 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Ми то като изборите в България - между БКП 1, БКП 2 и баш ДС.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4036 Любопитно

    Някаква чума шета из Европа -
    =========
    Нека пошета за назидание !
    Да я видим сега люлката на демокрацията ....
    Да изпитат на свой гръб евро ценностите !
    Чакам да ги видя как се избира "по малкото зло" ....!
    Приложиха го в Египет и гледаха сеир.....сега е техен ред !
    До коментар [#5] от "Ian Smith":

    Bukalemun
  25. 25 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До#12 - Гошо , научи добре българския език , пък после давай мъдри съвети кой да спаси Европа!

    "Единствените , коЙто може да спаси Европа"

    Кой да спаси България от умници ,които на две магарета сламата не могат да разделят ?

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    М-даа, облаците се сгъстяват на д Франция и Европа ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#22:"гошо"]я кажи какво имаш предвид интересно ми е ,наистина не се майтапя Този период от историята м/у двете войни е най мътен и изпълнен с всякакви събития[/quote]

    Георги, това е тема за не една професорска кандидатура в Исторически факултет.
    Най-общо - от Владимир Илич, през Мусолини та до Шикългрубер (по известен като Хитлер) - сравнение с тях хора като Мари Льо Пен са добряци от кварталното кафене дето бистрят политиката.
    Самата Франция между двете световни войни е разкъсвана от перманентна политическа криза. Има крайнодесни движения, които не са слаби и се родеят с фашистите и националсоциалистите. Вижте например Action Française.
    Световната икономическа криза 1929 ги удря много сериозно, на практика има около 40-50 % безработица и т.н.
    Сега имаме нещо подобно в Европа - наплив на националистически, крайнодесни и ксенофобски течения. Просто махалото на историята се връща от едната крайност в другата, но се надявам да не отидем прекалено далеч...

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  28. 28 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1519 Любопитно

    [quote#5:"Ian Smith"]Някаква чума шета из Европа[/quote]

    Не е чума, а е оня призрак, дето пошета 50+ годинки из Източна Европа, а сега се е преместил на Запад... ми, така е, като не беше погребан окончателно в началото на 90-те на миналия век. Западът не се поучи от грешките на Изтока.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  29. 29 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    [quote#21:"olimpipanov"]След Ширак франсетата нямат силна фигура.[/quote]

    След Митеран. Ширак беше боклук.

    [quote#21:"olimpipanov"]За фигури като де Гол и Шуман могат само да мечтаят[/quote]

    За Шуман да, но де Гол направи много поразии. Не е за мечта.

  30. 30 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1486 Весело

    DW се разтревожило около алтернативите във Франция. Имало шанс да се избира между черната и кървавата...
    Тъй де. В Германия ще избират между семейството на хер Меркел и фрау Шулц.. ако нещо не се бъркам де, но май така беше...
    Т.е. ще избират между вурст с картофи и картофи с вурст. Във Франция платата били по-изчанчени. За строгия немски вкус.
    Абе, а може ли французите да си изберат квото си поискат от шведската маса, без да им се налага да гледат към немския готвач?

    Ecrasez l’infâme
  31. 31 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 346 Весело

    [quote#28:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Не е чума, а е оня призрак, дето пошета 50+ годинки из Източна Европа, а сега се е преместил на Запад...[/quote]

    Ми те колегите може и да не знаят поради младост или поради неопитност.
    "Един призрак броди из Европа — призракът на комунизма. Всички сили на стара Европа са се съюзили за свещена хайка срещу тоя призрак: папата и царят, Метерних и Гизо, френските радикали и германските полицаи....."

    Карл Маркс 1848 г.
    За щастие обикновено историята се повтаря само като фарс

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  32. 32 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Макрон е скромна и тиха добродетел, заслужава го красотата на Франция и особено Париж като най-красив град на света

  33. 33 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Автор на статията е някой си Макс Хофман от Дойче веле.
    След като знаем, че според решение от ликвидационният договор на загубилата втора световна война Германия, всички главни редактори на медии в Германия са ... американци, не трябва да ни изненадва написаното мнение на този човек.
    Уж германец, а всъщност изказва американско мнение.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 584 Неутрално

    [quote#4:"Ian Smith"]Алтернативата на Льо Пен е женения за баба си Макрон ! Човек с явни сексуални отклонения !
    Фийон с неговата корумпираност си изглежда направо нормален.[/quote]Ами прав си, ама много прав! Да си корумпиран е нормално и естествено, ако средата го позволява. Явно и тяхната го позволява. А пък нашата среда го позволява още повече...
    Бих се учудил на човек, който имайки власт и можейки да направи нещо добро за семейството си, не го направи. То това е престъпване на природните закони! Нарушаване е и на клетвата пред Бога, когато се е венчал!
    Разбира се, облагодетелстването не трябва да е прекалено и заради единия рушвет не трябва да се закопава държавата, както направиха комунистите с Белене!

  36. 36 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7049 Неутрално

    Чума шета из Европа - по-скоро Европа е в хаос

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  37. 37 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Стига мислете за Франция, те ще се справят някак си .....мислете какви ще ги вършим ние след 26 март, че при нас са всички чуми и холери, че даже и еболата и антракса с малко спин...

  38. 38 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#7:"Незнайко в Слънчевия град"]При стрина Меркел икономиката бумти, износът трещи, безработицата се топи, бъджетът е на излишък, но капката с катрана са едни пришълци, които в момента тихомълком се сортират и депортират.[/quote]
    Не бъди толкова сигурен. В Германия цените за една година са скочили рязко, осигуровките също са се увеличили, особено здравните, което германците тълкуват като "данък бежанци", спират се младежки програми за заетост в ЕС и средствата се вливат в новодошлите - без възвращаемост.
    А дали ги депортират - може за пред хората да говорят така (никой не им се връзва), но идея си нямаш какви пречки изникват, когато трябва и един да се изведе от страната. Минават се комисии, друг вид съдилища и т.н. и в крайна сметка почти всички от плануваните за депортация остават. Справка в тази статия на Велт: https://www.welt.de/politik/deutschland/article162113148/Ob-ein-Migrant-ein-Haertefall-ist-haengt-vom-Bundesland-ab.html

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3940 Весело

    ... Макрон ... прилича малко на Обама. Въпреки това рейтингът му пада, показват актуалните нагласи ...

    И т'ва при ударната, почти тотална пропагандна прИмоция?

    Ми ... нормално.
    Когато ти го натякват така като безалтернативниЯТ е нормално да се почешеш по репата, да се вгледаш по-подробно и да те обземат е'ни сУмнения ...

  40. 40 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    [quote#4:"Ian Smith"]Фийон с неговата корумпираност си изглежда направо нормален.[/quote]

    Не знам колко нормален ще ти изглежда Фийон когато се съюзи с Путин да борят заедно тероризма. Това обещава Фийон ако стане президент. Санкциите отпадат и Путин се връща в Европа на бял кон. Същото ще стане и ако льо Пен спечели изборите.

  41. 41 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 727 Неутрално

    какво стана, старата Европа ни приюти , налива ни евро и ни учи на демокрация и свободен пазар, а ние от Източна Европа и внесохме малко комунизъм !

  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    Този период от историята м/у двете войни е най мътен
    =========
    .......и съзнателно забулен !
    В същност през този период е имало трескава подготовка за ВСВ. При първата , стомашните киселини на военолюбците потекоха .....за очакваната втора !
    Не е по темата но през този период , деликатно бе отсранен и най предполагаемия съюзник на Хитлер. ...Мустафа Кемал Паша (с по известното прозвище Ататюрк). Бе подложен на тиха и бавна смърт , благодарение на личния си лекар. За тази личност просто нямаше място , според нечии среди ...в предстоящия за тогава бъдещ световен конфликт.
    До коментар [#22] от "гошо":

    Bukalemun
  43. 43 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    а в България е точно обратното, между холерата и чумата

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  44. 44 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1486 Разстроено

    До коментар [#40] от "tacheaux":


    [quote#40:"tacheaux"]Санкциите отпадат и Путин се връща в Европа на бял кон. Същото ще стане и ако льо Пен спечели изборите. [/quote]
    "Любимеца на медиите Еманюел Макрон" бил недолюбван от избирателното тяло. Поне не толкова, колкото компорментирания Фийон и обединените комуняри..
    За Льо Пен е ясно. На първи тур отвява всите "нормални".
    И тук ли Путин ще избира на клетите либерали управлението?
    Кво ли питам. Макрон и Co вече се изокаха, че били обект на хибридно творчество, с кибер произход.

    И тези не научиха нищо от изборите отвъд голямата вода..

    Ecrasez l’infâme
  45. 45 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    [quote#28:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]Не е чума, а е оня призрак, дето пошета 50+ годинки из Източна Европа[/quote]

    [quote#31:"kalingeorgiev"]Един призрак броди из Европа — призракът на комунизма[/quote]

    Пресилено ли ще бъде , ако призракът на комунизма го оприличим на чума? Комунистическият бацил е взел много повече жертви от чумния бацил.

    [quote#28:"Умерена джихадистка с канибалски наклонности"]ми, така е, като не беше погребан окончателно в началото на 90-те на миналия век. Западът не се поучи от грешките на Изтока. [/quote]

    Западът не само не се поучи, той спаси чумния комунистически бацил. Западът не допусна международно осъждане на комунистическите престъпления и на комунизма като идеология , както направи с нацизма и фашизма. Затова, ако сега се появи някоя партия с нацистки уклон , левичарския Запад почва да вдига врява до небесата, а комунистическите и крайно леви партии ги търпи като нещо нормално и естествено. Това стои в основата на днешния политически хаос в Европа.

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    [quote#44:"Graf"]И тук ли Путин ще избира на клетите либерали управлението?
    Кво ли питам. Макрон и Co вече се изокаха, че били обект на хибридно творчество, с кибер произход[/quote]

    Питаш и сам си отговаряш.

  47. 47 Профил на ВЕЛИКИЙ
    ВЕЛИКИЙ
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Дано Марин Льо Пен спечели, само тя ще оправи французите!

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4524 Любопитно

    До коментар [#6] от "stein":

    Съдържанието на тази статия има просто няколко хипотетични сценария. Прогнозите дават предимство ту на Льо Пен, ту на Макрон. Най-вероятно те двамата ще бъдат на балотажа и Макрон като центрист ще привлече достатъчно гласове и от ляво и от дясно за да спечели изборите накрая. Това ще се случи според мен, макар, че нищо сигурно няма в политиката.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Статията е абсолютно остаряла. Нещата се променят не с дни а с часове. В момента Макрон е в подем. Има 25%. Меката
    фащистка с визия на пейзанка льо пен твърдо разчита на 27% на малограмотният си електорат за когато "всички са маскари'" и най-паче гуруто им но важното е тя да нарита останалите.
    ФФ не мърда от 20% желязна подкрепа на избирателите за традиционната десница. Няма откъде да качи. Колкото до Амон страховете за неговото ултралевичарство са силно преувеличени. А и клоунът Меланщон няма да си даде гласовете. Никаква гаранция, че евентуалното им обединение механичкно ще донесе 26% за БА. Ако не се явят нови черни лебеди като пенелопа гейт твърдо на балотаж маринката и Макрон и Еманюел е новият френски президент.

  50. 50 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Между другото, Амон е най-ясно профилираният антипутин кандидат. Сравни тримата му "фенове" льо пен, Фийон и Меланщон кат превъзбудени мераклии които само при споменаване на името на кремълският гном вдигат тестерона.
    Абсолютно неузявим и по хлъзгавата тема корупция.
    Убеден проевропеец. Социалната му програма е популистка но никой не си прави илюзии, че ще се гони 100% реализация. Както правят и всички останали. След Макронн е моят резервен кандидат.

  51. 51 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Еманюел Макрон: Целият свят ще се премести в Европа през следващите десетилетия - свиквайте
    http://www.segabg.com/article.php?id=844181

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  52. 52 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 707 Весело

    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":
    "При стрина Меркел икономиката бумти, износът трещи, безработицата се топи"
    Пак фантазии, а ма айде...Това е въпреки стрина ти меркел и нЕма нищо общо с нея. Тая стрина направи огромни поразии в икономиката и политиката на Германия и Европа през последните 10 години. Да не ти ги изброявам, трЕа а се чете и тогава да се пише...
    И още, „... едни пришълци, които в момента тихомълком се сортират и депортират....„ Да, депортират се, голем смЕх. От 560хил, на които е отказано убежище(азил) до сега са „депортирани“ 25хил. Самолетите, които излитат за Афганистан са предвидени за 60 афганци плюс 60 полицаи, които ги охраняват. Полета струва на немския данакоплатец 100хил Евр.
    Обикновенно полетите се отлагат, тъй като се събират едва 20 човека. Да не говориме за 20-те милиарда Евр. годишно, които „пришълците“ струват на данакоплатеца и икономиката. Последната изцепка на бабето е, че „немския народ са всички, които живеят тук“...Социалдемократите пък пледират на парламентарните изборите на есен да се даде право на всички „живеещи на територията на Германия“ да гласуват, въпреки, че нямат германско гражданско и паспорт.
    „...безработицата се топи...“ И това е в рамките на добрите пожелания. Системата е така направена, че брои за безработни тези, които са такива до 10 месеца(2.8 мил.). След това преминават в графата „търсещи работа“, а тези са 7-8милиона. Те не се броят вече за безработни... Да не говориме за ниската производителност в най-важните браншове като строителство, машиностроене, енергртика. Та даже и в услугите. Тя според официалната статистика е 2 пъти по-ниска от тази в Англия. Изследвания на сериозни икономически анализатори предвиждат сериозни трудности и значителен спад на растежа.
    Лошо е, че немците като кихнат Европата я хваща пневмония, да не говориме за нас...а бе светло комунистическо бъдеще за Континента...

  53. 53 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Тенденциите не са това, което бяха. Някои ще го разберат по трудния начин. Много бели якички ще бъдат изцапани...

  54. 54 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ian Smith":

    Има- Орбан, но за ДВ и други грантаджии и той е популист, ксенoфоб, диктатор. Разлика за грантаджиите- няма. За тях истината е език на омразата и популизъм.

  55. 55 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#33] от "sega_007":
    Е, нали в момента САЩ са враг на демокрацията? По- скоро мнението на демократите- те говорят все за популизъм, бла бла ..Пък и те са оснивните парични спонсори на такива "идеи".

  56. 56 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#38] от "sophia_gr":


    +1. Депортират основно сърби и албанци.

  57. 57 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#41] от "matera":


    Нищо не сме внасяли, камо ли комунизъм. Как пък не научихте елементарни понятия?? Слциализмътникога не си е гръгвсл от ЗЕ и то от държави, които не спираха да ни учат на капитализъм и да ни размахват пръст за соц миналото ни.

  58. 58 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#25] от "the_axel":

    що ти не разбрали за какво става въпрос

    гошо
  59. 59 Профил на fresia
    fresia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#2:"Ian Smith"]Не мога да разбера защо няма един нормален кандидат, защо противопоставянето на лавината от мигранти и на безразборната политика на ЕС и Меркел минава непременно през разрушаването на ЕС. [/quote]
    Защото се крие причината,поради която меркел настоява да вкара не само в германия,а и в цял ЕС,мигранти от най-див,неинтегрируем и опасен,следователно скъпоструващ вид.
    Епизод две: ако бъде избрана,ще направи ЕС на няколко скорости,което означава разпад и формиране на нови съюзи.Не е задължително да е драма,ще има печеливши,които хванат вълната на новите световни процеси,но задължително означава неофицален край на ЕС.Ние на една скорост бяхме орел,рак и щука,камо ли на 2,3 и повече.Няма да се приемат нови членове,а и самите кандидати взеха да се дърпат,като ни гледат.
    Има си план и това е,което прави меркел.
    За мен тя отдавна е зае**ла европейските ценности и дърпа към Германия каквото може:руските ресурси само за тях,най-послушните черни за черната работа,започна да вдига данъците за да има повече пари,изобщо плете си кошницата както знае.Голям неочакван трън и се заби с Тръмп,но след първоначалния шок меркел влезе в анти-тръмп коалицията и ще го клатят,може и да го съборят.След което-зле.
    Няма как всичко това да е добре за БГ и трябва да сме подготвени.Като начало да внимаваме кого избираме от мършавия наличен избор.

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4524 Весело

    [quote#50:"kastor"]След Макронн е моят резервен кандидат. [/quote]

    Хаха... а при мен е обратното, Амон е титуляр, а Макрон е резервния ми кандидат. Но, който и от двамата да станат президенти ще е добре.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#9:"Ian Smith"]По-скоро това е нормалния цикъл на капиталистическата икономика отколкото заслуга на стринката [/quote]

    Естествено!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  62. 62 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#52:"joro4900"]След това преминават в графата „търсещи работа“, а тези са 7-8милиона. Те не се броят вече за безработни... Да не говориме за ниската производителност в най-важните браншове като строителство, машиностроене, енергртика. Та даже и в услугите. [/quote]

    Това го знаят само хората, които живеят в Германия, или четат. Господинът живее в някакъв паралелен свят!

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  63. 63 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1275 Неутрално
  64. 64 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2042 Весело

    "между чумата и холерата"

    А-а, не, това си е български патент.
    Ние нямаме Макрон.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  65. 65 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#44] от "Graf":

    на мен ли така ми се струва ,ама нещо тия дето медиите ги любат ,народа хич и не ги ебава Е и нашите раданкънчовци я влезли в бъдещия парламент я не ,ама вестниците що приказки за тях

    гошо
  66. 66 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#41] от "matera":

    значи е време да ни изгонят

    гошо
  67. 67 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1917 Гневно


    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":
    бумти в полупразната тиква разни кръчмарски фатасмагории Поне се поинтересувай колко се увеличиха осигуровки и колко фондове се спряха в Германия А ти видя ли някой негър или тарамбука да са депортирали ,щото аз не

    гошо
  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Избора на Макрон по тъпота би съперничал само на избора на Б.Б.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  70. 70 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ian Smith": Не може ли да има един кандидат който да каже "ще спрем ордите, но без да разрушаваме ЕС, който е най-хубавото нещо което някога се е случвало в Европа, само ще го реформираме, няма да горим юргана заради бълхата".
    ===================================

    Такива кандидати колкото искаш. Проблемът не е в тях, а в избирателите. Те, избирателите, просто не вярват, че този ЕС с тези лидери може да се промени така, че освен интересите на свръхбогатата върхушка, да защитава в еднаква степен интересите и на всички държави в ЕС, и на всички социално-икономически групи във всяка от държавите на ЕС. А те искат именно такава промяна.

  71. 71 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град": Не я мислете стрина Меркел.
    ===================================

    Ние не я мислим. Да я мислят немците. Но ако льо Пен спечели във Франция, Меркел, дори ако спечели изборите с 99%, ще увисне в евробезтегловност..

  72. 72 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ian Smith": И защо трябва да ги довлечеш, да направят сума ти поразии и след това да ги сортираш и депортираш ?! Сортирай преди да дойдат. Някак си по-отговорно ми се вижда.
    ===================================

    Защото нямаше кой да я предупреди, че народите на Европа вече са на края на търпението си. Ако не вярваш, прочети собствените си коментари по тези проблеми от преди година или две. Тогава всички вярвахте във вечния просперитет на глобализирания неолиберализъм така, както Хитлер вярваше в своя хилядолетен райх. И както Сталин вярваше в това, че комунизмът ще съществува чак до края на света.

  73. 73 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#16] от "kalingeorgiev": Изкушавам се да кажа, че нещо подобно е било преди ВСВ, въпреки че историческите аналогии винаги са повърхностни....
    ===================================

    Не тогава и не там. След 1985 година в Социалистическия лагер.

  74. 74 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#28] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности": Западът не се поучи от грешките на Изтока.
    ===================================

    Напротив, поучи се. И ги повтаря! Като по учебник.

    На практика глобализираният неолиберализъм е обърнат с главата надолу комунизъм. Системата е създадена целенасочено във вид на теория, която набързо е сакрализирана и превърната в неподлежаща на промяна парадигма. При което нейните създатели и продължители явно не са се сетили за Кибернетиката (науката за управлението) на Норберт Винер от 1942/1948 година, в която е казано, че за да бъде управлението на някаква сложна система ефективно, едно от най-необходимите неща е съществуването на непрекъсната ОБРАТНА ВРЪЗКА. И, разбира се, постоянното регулиране на системата така, че тя да продържава да се движи и развива така, както казва теорията. И да дава предвидените в теорията резултати. Нещо, което се оказва невъзможно, просто защото системата е сакрализирана и парадигматизирана, и не подлежи на промяна. Превърната е в догма. В нещо като политическа религия. И остава непроменена, докато политико-икономическата реалност постоянно се променя в някаква посока.

    Комунизмът се провали по същата причина. Невъзможността текущо да бъде така променян, че непрекъснато да може да се съобразява с промените, настъпващи в политико-икономическа реалност при развитието на политико-икономическата система, която се управлява.

  75. 75 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#41] от "matera": какво стана, старата Европа ни приюти , налива ни евро и ни учи на демокрация и свободен пазар, а ние от Източна Европа и внесохме малко комунизъм!
    ===================================

    Проблемът тук е Франция, а тя не е в Източна Европа. Па и Англия не беше. А някои дори казват, че и САЩ не са от Източна Европа. Та как стана така, че не комунизираната Източна Европа, а некомунизираният ЗАПАД тръгна да разрушава ЕС и системата като цяло? Струва си човек да се замисли за това, нали?

  76. 76 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Изборите във Франция - между чумата и холерата".

    Готино звучи от устата на един германец. Ако французите са така, то какво да се каже за избора на немците в лицето на Меркел, че май са избрали или пак ще изберат и "чумата и холерата".

  77. 77 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Същото се говореше за Тръмп, но не стана точно така, нали?

    Eddie lives... somewhere in time!
  78. 78 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    [quote#6:"stein"]Много по-добре за Франция би било на втори тур да отидат Макрон или Фийон, като почти е сигурно, че там ще победят Льо Пен.[/quote]

    И аз така мисля, но ситуацията е непредсказуема.

  79. 79 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 463 Весело

    Между чумата и холерата...
    На наш терен си е баш същото!

    шуменско пиво
  80. 80 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#11] от "Lemmy":
    По същата логика и отделните щати в САЩ да ударят по една бариера и повечко огради помежду си. Такива като Масачусетс и Ню Йорк може да въведат и визи за Тексас,Айова и Мисисипи например....

  81. 81 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Вълната на Тръмп ходи като призрак по Европа!

    Марин президент на Франция, баба Меркел в пенсия, гедеронката се провали тотално!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  82. 82 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ian Smith":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++
    Най-важното е Льо Пен да не спечели изборната надпревара.

  83. 83 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#32] от "xali":Макрон е скромна и тиха добродетел,

    Захарен памук. Балонче с хелий, отлита.

  84. 84 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#75] от "glog":
    некомунизираният ЗАПАД тръгна да разрушава ЕС и системата като цяло?

    Те я създадоха,те ще я разрушат. Ние сме прикачен файл.

  85. 85 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#82] от "bat_plamen":Най-важното е Льо Пен да не спечели изборната надпревара.

    Защо? Ти какво си заложил? Ипотека?

  86. 86 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#85] от "ahasver":

    Нищо не съм заложил,защото не съм хазартен тип-!Лошото е ,че ЕС яко се клати и това може само да доведе до нови проблеми в Европа.

  87. 87 Профил на ОЗАРЕН
    ОЗАРЕН
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ще се радвам ако от дневник разяснят защо 90% от поритическите анализи са на ДВ а останалите 10% на сродни на тях соросоидни медии. Толково ли е страшно ако чуем и чуждо или различно тълкование или оценка. И след като така усилено се тиражира с таз руска хибридна война и заливане на медиите с фалшиви руски новини дайте да видим къде можем да ги прочетем тез "лъжи" или е май точно обратното след като не можем да прочетем нищо друго освен "правилното" дадено ни от ДВ.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  88. 88 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1940 Любопитно

    Чакайте ся - нали зорът беше да не е Льо Пен? Сега излиза че и комунето не става, щото не било фен ислямо-нацистите на Меркел да командват Европа - нещо заради което ядоха бой в две войни, а сега искат да им се даде даром, щото били станали готини и толерасти. Та може ли големите специалисти направо да дават име преди изборите във всяка държава, че хората да си знаят - или гласуват за който се каже, или са расисти, хомофоби, ислямофоби, изроди, нацисти, убийци на деца, не разбират от кино и Мерил Стрийп ще ги плюе на речта за 176-тата си награда. Да си знаят.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  89. 89 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#2:"Ian Smith"]"ще спрем ордите, но без да разрушаваме ЕС[/quote]
    Чети историята на Ваймар и ще разбереш защо.От едната страна крайната левица обяснява как целия свят е добре дошъл да се изсипе тук и тва не е проблем.От другата страна крайната десница обяснява как ще разруши всичко и така ще прогони емигрантите.Все едно една Европа на нациите с гран.контрол ще спре 3милиона башибозук който варди Ердоган и секи момент може да пусне...И от 3та страна алчния едър бизнес натиска и той за евтина работна ръка в един демографски колабирал ЕС.А мислещите са някъде посредата,между чука и наковалнята и отдавна са малцинство.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  90. 90 Профил на Jimmie Foxx
    Jimmie Foxx
    Рейтинг: 8 Весело

    "Макрон - без алтернатива."

    Може и да не е толкова без алтернатива...при 1-1.50 % надали Фийон ще играе за копелето.

  91. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2122 Весело

    [quote#24:"eti"]Нека пошета за назидание !
    Да я видим сега люлката на демокрацията ....
    Да изпитат на свой гръб евро ценностите !
    Чакам да ги видя как се избира "по малкото зло" ....!
    Приложиха го в Египет и гледаха сеир.....сега е техен ред ! [/quote]
    Споко, Европа има вековен опит и с войни, и с империи, и с републики, с Ватикана и Инквизицията, с революции на санкюлоти, буржоа и социалисти... ще се оправят европейците някак. Ти си прави сметка, докато европейците са зле, кой ще ви купува стоката и от къде ще изкарвате пари за руското зърно и газ...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  92. 92 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Ако действително стане френският Обама, както твърдят някои, той ще бъде късният Обама, а не месията от американската предизборна борба през 2008 г.
    =======================================
    Много са зле, щом търсят нов Обама. Не им ли стига един некадърник като Оланд, та да изберат втори след него?

  93. 93 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9050 Неутрално

    "Анкетата показва също, че на втория тур на президентските избори Льо Пен ще бъде победена независимо от нейния противник. При сценарий Фийон-Льо Пен на втория тур, тя ще спечели 40, а той - 60 процента. При сценарий Макрон-Льо Пен, тя ще получи 35 процента, а той - 65 процента."
    Ако беше в България, Льо Пен сигурно щеше да спечели. За радост, това е Франция.

  94. 94 Профил на danea
    danea
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#24] от "eti":

    Ама може и да падне на твоята глава. Както всички действия на Франция са имали катастрофално влияние върху цяла Европа. Свобода братство и равенсто са само думи, хубави, но думи. Но увличат милиони, които в тяхно име се убиват едни други! Така че, споко, дано тоя вирус да отмине Франция! За да не ни зарази и нас! Защото има хора в сянка, които си потриват ръцете...както е винаги било. А народът страда ли , страда, защото и той е истеричен и лесно манипулируем! Ако социалистите бяха способни да управляват, загижени за благото на народа, както се пишат, нямаше да се случи това, което се случва. Те са винаги причина за крайни действия. Нищо ново, но всеки път струващо невинни човешки животи.

  95. 95 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Нещо повече - едва ли ще даде пласираният по-горе процент. Но това за чумата и холерата е мръсен похват...

  96. 96 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#92] от "pamela":

    Нищо чудно да се случи нещо такова. Във френската политика има повече хитруване, отколкото в тази на Обама. Ще погледаме и ще видим...

  97. 97 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 640 Гневно

    До коментар [#21] от "olimpipanov": "Жалко, Франция е прекрасна страна, но е населена с французи."

    Предполагам, че с това изречение бихте искали да перифразирате широко известната сентенция на смешния политик Жорж - "българите сме един много малък, но изключително прост народ", защото в противен случай думите Ви звучат безкрайно нелепо за един голям европейски народ, бивша световна империя и настояща Велика сила!

  98. 98 Профил на Спиро
    Спиро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Много дълга статия, ще я отложа за утре.

    Водната кула в Лозенец
  99. 99 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#6] от "stein":
    " В най-невероятен сценарий Льо Пен става президентка, страната е блокирана с месеци от демонстрации и стачки, из предградията на големите градове избухват вълнения, а силите на реда не знаят с кое по-напред да се захванат. "

    Нищо подобно. След месец във Франция ще има парламентрани избори. За това не бяхте се сетили?

  100. 100 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Французите трябва да вземат сериозни мерки.
    Да погледнат България - за 10 години избор между чума и холера ударихме дъното на всички класации в ЕС. И не само.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK