ЕС към Скопие: Ще предизвикате геополитически конфликт

ВМРО-ДПМНЕ продължава за събира демонстрации по улиците на Скопие под лозунга за единство на Македония.

© Reuters

ВМРО-ДПМНЕ продължава за събира демонстрации по улиците на Скопие под лозунга за единство на Македония.



Македония трябва "да успокои тона в изказванията, за да избегне превръщането на тази политическа и институционална криза в междуетнически конфликт или, още по -лошо - в геополитически конфликт".

Това заяви в Скопие Федерика Могерини, Върховен представител за външните отношения и политиката за сигурност на ЕС след срещи с партийните лидери и президента Георге Иванов. Тя пристигна ден, след като държавният глава отказа да спази Конституцията и да връчи мандат за съставяне на правителство от лидера на опозицията Зоран Заев.

Могерини го призова да размисли и да разблокира възможността за коалиция с партии на етническите албанци и така да предотврати избухването на конфликт. "Помолих президента да помисли за начин, по който да промени решението си в интерес на всички граждани", добави тя.


Според македонския "Дневник" президентът е говорил, че иска подкрепа за интегрирането на страната в ЕС и сега е моментът Съюзът да осъди намесата на Албания във вътрещните работи на Македония. Същото издание твърди, че според лидерите на ВМРО-ДПМНЕ единственият изход за нови извънредни парламентарни избори.


Иванов отказа да връчи мандата с мотивите, че коалицията, която го очаква, използва платформа на албанските партии, договорена в Тирана в края на миналата година и предвиждаща няколко промени, включително по-широко официално използване на албанския език. Според президента това било равносилно на чуждестранна намеса във вътрешните работи на Македония и заплаха за нейния "суверенитет, единство и независимост".




Политическата криза започна преди 2 години сред обвинения срещу управлявалият близо 10 години премиер Никола Груевски за авторитарен стил и масово подслушване на хиляди македонци, включително журналисти, магистрати и политически противници.


С посредничеството на ЕС и Запада страната избегна през 2001г. избухването на междуетнически конфликт и част от компромиса бе по-тясно интегриране на албанското малцинство в институциите, управлението и обществото.


Критиките на Москва


Русия, която остро критикува опитите на ЕС да посредничи за успокояване на страстите в Скопие, в четвъртък отново говори за "груба намеса".


В специално изявление на външното министерство в Москва се казва, че "със загриженост констатираме, че политическата криза в Македония, предизвикана от грубата външна намеса във вътрешните работи на тази страна, се задълбочава".


В текста се повтарят тези, които повтарят ВМРО-ДПМНЕ и президентът Иванов, а техни симпатизанти непрекъснато въртят в социалните мрежи: "На македонците с активното съдействие на ръководителите на ЕС и НАТО опитват да наложат "албанската платформа", съставена в Тирана в кабинета на премиера под картата на т.нар. Велика Албания, илюстрираща териториалните претенции към обширни райони на съседните Черна гора, Сърбия, Македония и Гърция. Особена тревога предизвиква това, че в тази афера се оказаха въвлечени и властите на едностранно провъзгласилото независичост Косово.


Смятаме, че тази линия е изключително опасна и заплашва с разрушаване на македонската държавност и дестабилизиране на Балканите като цяло."


Заев, лидер на СДСМ, представи в понеделник на президента подписите за подкрепа за бъдещо правителство от депутати, достатъчни за мнозинство и одобряване от парламента, който единствен по Конституция има правото да определя коя коалиция и кабинет да управляват.


Москва обаче настоява, че изборите от 11 декември 2016г. са определели за победител ВМРО-ДПМНЕ на Груевски, а сега "Западът с ръцете на албанското малцинство се опитва да докара на власт претърпялата поражение опозиция".


Без да се посочва, че Груевски пръв получи мандат за правителство, но не успя да го реализира, а президентът замрази конституционната процедура в руската декларация се казва, че опозицията се била подписала под "ултимативните искания на албанците, водещи към подкопаване конституционните основи на страната".


Русия определя случващото се като продължаване на "деструктивните опити да се наложат отвън схеми, противоречащи на волята на македонските избиратели".


Европейският съюз очаква бързи, но мъдри решения в Македония, заяви днес лидерът на Социалдемократическия съюз на Македония (СДСМ) Зоран Заев след срещата на Могерини с лидерите на парламентарните партии в Македония. "Още веднъж апелираме Иванов да преразгледа решението си, защото зад тези 67 депутати стоят близо 700 000 избиратели", добави той.


Той подчерта, че в момента институциите в Македония са блокирани и това поставя под въпрос произвеждането на местните избори, които трябва да бъдат насрочени най-късно в неделя, на 5 март.


Лидерите на ВМРО-ДПМНЕ и Демократичния съюз за интеграция Никола Груевски и Али Ахмети след срещата с Могерини напуснаха парламента, без да направят изявления.

Коментари (330)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на garincha
    garincha
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Браво на президента на Македония. Не позволява разни чужденци да гласят правителство. Въпросната Могерини в какво си качество си позволява да поучава президента на една независима държава какво да прави ? Само един час след като се е срещнал с Могерини, Иванов е излязъл със съобщение, че няма да връчи мандат на Заев заради заигравката му с албанците. Шут за разни невръстеници от Брюксел.

    God bless Russia!
  2. 2 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Тъпанари

    Натиск, постоянство и търпение.
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4741 Неутрално

    В Украина едни хора на чист руски ни обясняват, че са Българи, а во Скопие едни комити на чист Български реват, че са антички макета...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Любопитно

    До коментар [#1] от "garincha":

    Не са рекли онея другаре,не са направили една Балканска война!
    Тека че,по кротко!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    ЕС влизат в ролята на САЩ, когато последните поощряваха и на практика създадоха държавата Косовска република

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тъпите макета само някой конфликт ще ни докарат на границата...

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  7. 7 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    С това ритане на законите, тия така наречени само от Москва и Сърбия македонци ще си загубят и това което все още имат .

    Натиск, постоянство и търпение.
  8. 8 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Тъжна картинка за Македония, а брюксел какво да го коментираме. Неадекватни както винаги.

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    Аз така и не разбрах на какво основание Москва си пъха носа където не й е работата!

  10. 10 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Македония и Босна са следващите бурета с барут, въпрос на време е да гръмнат. А и САЩ и Русия обичат да си пъхат гнусните ръчички тук.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  11. 11 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Живееш в 21 век, където всеки може стане какъвто иска, пък било то и македонец. Това че са им напълнили главите с глупости, не означава че шиптарите трябва да вилнеят като башибузици.

  12. 12 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Като нищо македонците ще си направят една гражданска война, а услужливите руснаци и сърби ще пратят вежливите си човечета да "помагат".

  13. 13 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#1] от "garincha":

    Какви чужденци, като албанците са вторият най-голям етнос в БюРМ - 1/3 от населението са.
    Това е и тяхната държава. Естествено, че ще искат и повече права и двуезичност и промяна на химн и име.

  14. 14 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#12] от "Yard":

    Споко!Миролюбивите американци,нема а позволат!

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  15. 15 Профил на garincha
    garincha
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#13] от "Компетентен":

    Това не означава, че тоя и оня от Брюксел ще поучават президента на МК.

    God bless Russia!
  16. 16 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 274 Гневно

    До коментар [#13] от "Компетентен":

    А не искаш и ние българите, да сменим химна с "Джелем джелем"!?

    Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  17. 17 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#12] от "Yard":

    Еми така е, знаем от историята, албанците винаги са най невинната жертва. За това сега Косово е етническо чисто и никой не им прави копче...

    И да припомним един конгресмен само преди около две седмици обяви, че Македония била излишна държава...

    http://offnews.bg/news/Sviat-_12/Kongresmen-Makedoniia-ne-e-darzhava-da-si-ia-podeliat-Kosovo-i-Balga_646529.html

    Е така стават патакламите... чудно обаче, защо Дневник ни спестява такова припомняне...

  18. 18 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "Компетентен":

    Ти по какво точно си компетентен ако не е тайна?

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#13] от "Компетентен":

    Точният химн и име ги има в съседната им Албания. Да заминават.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#15] от "garincha":

    Бях останал с впечатлението, че Македония иска да стане член на ЕС, а не ЕС да кани македонците, пък те да се дърпат. Също така май македонците искат още и още пари от ЕС, а не обратното.

    Става малко като с циганчето - "бате дай пет лева! - какво ще ги правиш? - Ти ли бе .... ще ми казваш какво да си правя с парите".
    Не че и ние в България не сме така. Или гърците.

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    За съжаление позицията на ЕС е настъпване на мотиката.

  22. 22 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#20] от "espresso":

    Което пък не е повод ЕС да изнудва и да поощрява албанската пасмина. И същевременно наливайки вода в мелницата на руската пропаганда.

  23. 23 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    [quote#13:"Компетентен"]Това е и тяхната държава.[/quote]
    Да де, само че сега ще ти обяснят как онези за чалми и джихадисти и да си мълчат, ако може даже да се разкарат.

  24. 24 Профил на oziris7
    oziris7
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#9] от "Един препатил":
    Москва чрез Коминтерна създаде Македония, за да няма силна и независима държава на Балканите, визирам България. Старата максима "Разделяй и владей" и после "услужливо" се месят във конфликтите, които естествено се получават при тези разкроявания на граници.

  25. 25 Профил на garincha
    garincha
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#20] от "espresso":

    Аз пък знам, че е доста невъзпитано една от чужбина да се изтъпанчи насред Скопие и дава съвети без да са й искани. Не знам някой отвън да ходи насред Рим и дава акъл как да се съставя правителство на Италия.

    God bless Russia!
  26. 26 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    "С посредничеството на ЕС и Запада страната избегна през 2001г. избухването на междуетнически конфликт и част от компромиса бе по-тясно интегриране на албанското малцинство в институциите, управлението и обществото."

    Всъщност днешните проблеми са в резултат на това "посредничество". Когато македонската армия тръгна да ликвидира албанските терористи държащи Арачиново, Западът заплаши с тежки последствия Македония, изтегли терористите от селото и наложи албанските искания в Охридското споразумение. През годините албанските претенции ставаха все по-големи, което пък притесняваше и дразнеше славянската част от населението.
    Сега пак Западът ще налага решения, които след 10-20 години ще доведат до нова ескалация на напрежението, което опасявам се наистина ще се превърне в регионална геополитическа криза.

  27. 27 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 710 Весело

    [quote#23:"Yard"]Да де, само че сега ще ти обяснят как онези за чалми и джихадисти и да си мълчат, ако може даже да се разкарат.
    [/quote]
    Не бе, само руснаците трябвало да се разкарат, даже ако са руснаци си готов и ядрени бомби да пускаш, но щом са чалми требе хляб и сол да им носим, защото те имат права и не може току така да не им дадем каквото искат. Следователно по твоята логика - 'крим наш', е логичен сценарии или сега ще ти се отключи шизофренията за да обясняваш, че зелените ябълки също са ябълки, но не са като червените ябълки, понеже са зелени.

  28. 28 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Неутрално

    ЕС неадекватен както винаги..Като какви Могерини и Хан се месят във вътрешните работи на суверенна държава?!Тия клети хорица се самозабравиха

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  29. 29 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    [quote#27:"deutschland"]по твоята логика - 'крим наш', е логичен сценарии[/quote]
    Хиляди пъти вече се обясни как Кримнаш няма нищо общо с Косово, ама вие руските подлоги си продължавате с мантрите.

  30. 30 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#13:"Компетентен"]Какви чужденци, като албанците са вторият най-голям етнос в БюРМ - 1/3 от населението са.
    Това е и тяхната държава. Естествено, че ще искат и повече права и двуезичност и промяна на химн и име.[/quote]
    То и в Литва и Естония е така с руснаците. Те са една трета и повече. Ама сега като напиша че по тази логика това си е тяхна държава и защо Могерини не обясни това на естонците и литовците за да разрешат руския език като втори, веднага ще дотича модератор да ме обвини в "обида на верска и друга основа" или "не е по темата" и т.н.

  31. 31 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#29:"Yard"]Хиляди пъти вече се обясни как Кримнаш няма нищо общо с Косово,[/quote]
    А с испанския Гибралтар и британската демокрация има ли общо?

  32. 32 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#24] от "oziris7":
    +10!

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  33. 33 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    В интерес на България и на българите в Македония е да подкрепим решително албанците в техните искания за повече права и по-голяма употреба на албанския език в страната, което е логично след като те са 30% от населението на страната. Ако се съюзим с албанците българите в Македония също могат да искат употребата на книжовен български език и български партии в Македония по подобие на албанските. Албанците са естествен съюзник на българите в борбата срещу сръбския македонизъм , който в своята същност е антибългарски.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 710 Весело

    До коментар [#29] от "Yard":

    Хиляди пъти ще обяснявате как марионетни албански държави МОЖЕЛО да има, но не можело да се анексират държави. Ясно, следващия път ще кажем на другаря ти Путин да прави марионетни независими държави, а не директно да ги анексира, че така не може.

  36. 36 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#25] от "garincha":

    Нали и аз това казвам - македонците като ходят в Брюксел да искат членство или просто пари, са чисти европейци.
    Като дойдат обаче от Брюксел (не от Рим, а от Брюксел, уважаеми) - какво правите тук и как така ще ни давате акъл.

  37. 37 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Албанците са естествен съюзник на българите в борбата срещу сръбския македонизъм , който в своята същност е антибългарски.
    ...................
    Интересно, албанският национализъм какъв е?
    Пробългарски?
    Надявай се.
    На албанците вяра да нямаш.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    [quote#28:"1Sion1"]..Като какви Могерини и Хан се месят във вътрешните работи на суверенна държава?![/quote]

    Ами като висши представители на ЕС. Македония е кандидат член на тази организация и трябва по пътя си към ЕС да се съобразява с елементарните изискванията за демократизъм.
    По-резонен е въпросът Русия като каква се меси във вътрешните работи на Македония със специални изявления на тяхното министерство на външните работи. Такива въпроси обаче не ти минават през ума. Не си прост човек , ама в твоята проруска тенденциозност изпростяваш много.

  40. 40 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    [quote#35:"deutschland"]Ясно, следващия път ще кажем на другаря ти Путин да прави марионетни независими държави, а не директно да ги анексира, че така не може.[/quote]
    Той и това си прави. Какво са Приднестровието, Абхазия и Южна Осетия ако не точно марионетни държави?

  41. 41 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#24:"oziris7"]Москва чрез Коминтерна създаде Македония, за да няма силна и независима държава на Балканите, визирам България. [/quote]
    Т.е атаката срещу сърбите и гърците през юни 1913 след която загубихме Македония завинаги е наредена от Коминтерна?

  42. 42 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1882 Неутрално

    Глупава и безпомощна позиция на ЕС!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  43. 43 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 721 Неутрално

    [quote#26:"Virgin"]Всъщност днешните проблеми са в резултат на това "посредничество". [/quote]
    Хайде сега обясни на всеослушание колко хубаво е щяло да бъде ако тогава ги бяха оставили да се взаимоизбиват няколко години, както преди това ставаше в Босна и в Косово, докато накрая се наложи да пращат войски, защото никой няма да допусне геноцид посред Европа в 21. век. И как глупакът Мило е бил всъщност политически гений, като тръгна с рогата напред срещу всеки несръбски етнос и насила разруши Югославия (което за България между другото беше най-доброто което можеше да се случи). Ама знам, на Балканите имаме традиция да настъпваме една и съща мотика отново и отново, и когато за пореден път те тресне по моцуната си правиш гениалното заключение, че миналият път просто не си се бил засилил достатъчно силно...

  44. 44 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#13] от "Компетентен":

    Не, не е тяхна държава, точно както и Украйна не е страна на руснаците. Който иска да си е албанец, супер, но в Албания. Който иска да си е руснак - може, но в Русия.
    Иначе за албанците три държави, за македонците нито една. (То не че някой е "македонец" де, но примерно.)

  45. 45 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    До коментар [#24] от "oziris7":
    [quote#24:"oziris7"]Москва чрез Коминтерна създаде Македония, за да няма силна и независима държава на Балканите, визирам България.[/quote]

    Това, че Москва създаде "македонската нация" със съучастието на националните предатели - българските комунисти е исторически факт. Но на мен ми се струва, че целта на Сталин е била друга. Наличието на "македонци" в Югославия и на "македонци" в България (и до днес в Пиринския край се помни как хора са били бити и убивани от комунистите защото са отказвали да се запишат като "македонци" поставя въпроса и за "македонците" в Гърция. А оттам и за тяхното обединяване в една обща, контролирана от Москва държава, включваща естествено и пристанището на Солун - вековната имперска руска мечта за излаз на Средиземно море. Да, ама гърците са се усетили и са разселили българите от Вардарска Македония по островите, което съвсем не е станало мирно, а и то е платено с българска кръв и българска мъка. Всичко това е още един повод за "благодарност" към "братушките".

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    [quote#37:"buljubei"]Интересно, албанският национализъм какъв е?
    Пробългарски?[/quote]

    Да, пробългарски е. Албанският национализъм е естествена реакция на агресивния сръбски македонизъм. Ако искаме да се борим срещу антибългарския македонизъм трябва да се съюзим с албанците и да ги подкрепяме в техните искания. Защото техните искания могат да бъдат и наши искания за употреба на литературния български език в Македония и за създаване на български политически партии и сдружения , подобни на албанските. Албанците са наш естествен съюзник срещу антибългарския македонизъм.

  47. 47 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Както вече и децата знаят, Русия е вредна за България, Балканите и Демокрацията по принцип. Защото е жалка сатрапия.

    Navigare Necesse Est
  48. 48 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Най-накрая макетата ще получат вниманието, което искат

    15.02.1989 - 07.02.2018
  49. 49 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 721 Разстроено

    До коментар [#27] от "deutschland":

    Брато, как не разбрахте, че никой не иска разпадане на Македония, но че именно тамошните патрЕоти, дето искат да громят албанците, работят именно в тази посока и то с такава сила с каквато никой албански сепаратист не би могъл да го направи.
    И че глупакът Мило на времето трябваше просто да остави на Косово автономията която имаха при Тито и да не се пъне да прави етнически прочиствания - тогава Косово още щеше да е част от Сърбия. Не разбрахте, че насилие предизвиква ответно насилие, а още по-голямо насилие предизвиква още по-големо ответно насилие.
    Да си кажа честно, доста ме е страх от такива акъли в България. Защото колкото не понасям ДПС, толкова се притеснявам че разните Сидеровци, патрЕоти и динковци са в състояние и в България на сила и без причина да предизвикат етнически конфликт.
    Ама като казвам че нищо в последния половин век не е застрашавало целостта на България така както "възродителия процес" ме обявяват за туркоман... а е точно обратното (макар и да нямам нищо против средностатистическият български тучин)...

  50. 50 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Русия не иска да има мир в Македония за да се запалят Балканите. СЕФТЕ ...... Най-лошто е че Русия няма план за своите съюзници - тя просто иска да започнат да умират хора за да види дали пък нещо няма да стане. Може естествено, но на Балканите НАТО доминира толкова едностранно, че просто е смешно да се мисли за някаква промяна. Само на нашата армия й е нужна по-малко от седмица за да въдвори ред в целите западни Балкани, ако ще и заедно да са.
    А американските войски в региона са твърде много за да се говори за руски десант. Русия може да предвизвика само безмислена смърт

    15.02.1989 - 07.02.2018
  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    [quote#37:"buljubei"]Интересно, албанският национализъм какъв е?
    Пробългарски? [/quote]

    Албанците в Македония единствено не признават македонизма и наричат македонците българи.
    В исторически план от албанците не сме видели нищо лошо. Албанците от своя страна имат положително отношение към българите и това много добре го усеща всеки българин , който е ходил в Албания. Обратно , сърбите са причинили много злини на българите, , заграбили са хиляди квадратни километра изконна българска територия, насилствено са отродили милиони българи, избили са десетки хиляди българи, които са се съпротивлявали на насилствената им сърбизация и македоница.Не е ли при това положение абсурдна позицията на някои българи да стават сърбомани, да мразят албанците и да се кланят на сърбите? Не зная що за български нихилизъм е това.

  52. 52 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1622 Любопитно

    Абе мурзилажа - сега каво ви чета - вие какво точно искате? Ама сериозно ? Тук не става да мрат американци, дето са на десетки хиляди километри. Става дума за ваши приятели и техни роднини?

    1) Искате ЕС да спре да посредничи. Всички знаем колко е акълът там след анТИКВИЗАЦИЯТА. Колко точно според вас им трябва за започнат да се избиват като в Босна
    2) Искате етнически чистки. Първо - зашо мислите че българите там ще ги подминат. Второ - Кажете ми ЕДНО място по света където етническите чистки да са донесли мир.
    3)Освен за безплатния екшън защо искате в Македония да няма мир? Наистина ли мислите че като тръгнат труповете вашите приятели ще ги подмине?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  53. 53 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    И още:
    Като не признават, че говорят български, да се научат да говорят албански!

  54. 54 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Мурзилажа - много моля да се разбере, че този път не става дума за Сирия, Украйна, САЩ или Русия. Това не е поредната тема, където ще направим спор Левски-ЦСКА. Този път споровете ще се решават с нашата кръв. И нито вие, нито аз сме безсмъртни. Нито нашите смейства. За вас не знам но аз имам една майка, един баща, една сестра, една дъщеря. Втори нямам. Моят живот някакси мога да го прежаля, но не знам как ще живея без тях.

    Война на балканите, трупове на балканите, геополитически сблъсък на балканите - ВСИЧКО ще се плаща и с вашата кръв. И както и да свърши всичко, ако вие сте мъртви - кел файда и за живите и за победата

    15.02.1989 - 07.02.2018
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Много интесно. Компрометираният Груевски и президента отказват да дадат властта по законов ред, с мотив че опонентите им прилагали политическа програма взета от чужда държава и подпомагана от ЕС и НАТО. Това си е чисто узурпиране на власт и нарушаване на закон с обвинения към ЕС, НАТО, шорошоидите, извънземните и прочее. А случайно и руснаците намесени и подкрепят това беззаконие. Същите руснаци, които бяха официално обвинени от Черна гора, че са опитвали преврат.... Случайност, разбира се. Руските пияндурници навсякъде се бутат и играят малоумни номера от втората световна.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Руснаците са отново най-адекватни. ЕС да стои на страни, за да не предизвика отново хаос.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  59. 59 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 267 Весело

    ЕС няма авторитета и възможността да посредничи. Да си гледат каруцата, че скоростната кутия нещо щрака

  60. 60 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#54] от "Лосион Бояришник":Македонският президент Иванов, прислужник на Грую и прочул се с амнистията на неговата абсолютно корумпирана и криминализирана банда роднини във властта, наруши конституцията на Македония и не дава мандат на опозицията начело с българина от Струмица Заев да състави коалиционно правителство на мнозинството с три албански партии. Албанците са една трета в Македония и имат право езикът им да се използва наравно със сърбо-селския "македонски" - извратена версия на български селски диалекти.

  61. 61 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 267 Весело

    До коментар [#9] от "Един препатил":


    [quote#9:"Един препатил"]Аз така и не разбрах на какво основание Москва си пъха носа където не й е работата![/quote]
    На същото, което на ЕС. Но самата ЕС е болна и слаба, единият крак на първа, другият крак на четвърта ...

  62. 62 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 369 Неутрално

    [quote#56:"iceman_bg"]Това си е чисто узурпиране на власт и нарушаване на закон с обвинения към ЕС, НАТО, шорошоидите, извънземните и прочее[/quote]
    Не, това е последен напън на една провалила се диктатура да остави роднините си във властта....

  63. 63 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Македония е в патова ситуация и следва да сме загрижени за това. Нямаме интерес от още един размирен съсед. Нямаме интерес да се "албанизира" Македония, нямаме интерес и да продължава със сегашната си политика(вкл. на омраза към българите). Ако някоя международна сила има право да се меси и да дава акъл, това е точно ЕС. Македонците са кандидат член на ЕС и работят за синхронизиране с неговите членове. Русия и САЩ, нямат работа в този район. Лошото е, че и нас ни няма нещо....

  64. 64 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    [quote#58:"socialen"]Руснаците са отново най-адекватни.[/quote]

    Руснаците са отново най-неадекватни, да стоят по-далеч от Балканите, нямат никаква работа тук.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  65. 65 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 267 Неутрално
  66. 66 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Донякъде е прав - откъде на къде ще се дава още повече власт на албанските партии? На всеки е ясно че те ще продължават да искат права и свободи докато бюрм спре да съществува като държава, или до разделянето и на 2. Иначе имам доста симпатии към албанците, и мисля че те са най - добрият ни потенциален съюзник на балканите.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  67. 67 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#30:"Каишков - Системен нарушител"]То и в Литва и Естония е така с руснаците.[/quote]

    Не, не е така. Мнозинството от руснаците в Литва и Естония се заселват в тези държави след ВСВ, във времето когато държавите са част от СССР. Двете държави считат присъединяването им към СССР за окупация. Русия не го смята за окупация. В Македония албанците са живели от немалко време. Васил Кънчев в „Македония. Етнография и статистика“ е описал албанските селища.

  68. 68 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#39] от "tacheaux":

    И откога неизбираните от никого чиновници , могат да се месят във вътрешните работи на суверенна държава?!Не ми отговаряй.Президентът на Македония вече е отговорил.Изпратил ги е замислени..Чудно ко некой от Скопие кацне у Италия или Брюксел и почне да ги поучава на кого да дават властта и на кого не, как ли ще го посрещнат..И пак казвам.Добър, лош Иванов е избран за Президент от македонците на избори..Могерини кой я избра да представлява каквото и да е?!

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  69. 69 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#52] от "Лосион Бояришник":

    +++
    Bonus Stage ;)

  70. 70 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Трудно ми е да съчуствам на македонците, толкова кал изляха върху нашата страна. Изобшо не ми пука дали са българи, защото те не са с българско самосъзнание и са настроени враждебно към нас. А враждебността ражда само враждебност.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#66] от "Пешката":

    На всичкото отгоре се нарушава принципа, залегнал в Охридското споразумение Победител с победител.Победилата македонска партия съставя правителството с победилата албанска партия.Да не говорим за какъв прецедент отново се отваря вратата, след случая Косово.Че утре Ердоган може да събере ДПС и ДОСТ и да им напише програма в Анкара, а след това Хан и Могерини да ни натискат да им даваме властта.Пълно безумие!!!Честно казано време е ЕС да се разпада.С кадрите , които го водят не виждам друг път..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  73. 73 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 369 Неутрално

    [quote#61:"KÖK BÖRÜ"]Но самата ЕС е болна и слаба[/quote]
    Болна е родната ти Турция, при това много болна. Не плачи на чужд гроб, казва една хубава българска пословица.....

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#68:"1Sion1"]И откога неизбираните от никого чиновници , могат да се месят във вътрешните работи на суверенна държава?![/quote]

    Как се месят точно ? Със съвет ? Представителят на ЕС там да не би да се е самопоканил и изведнъж да пристига в Скопие, без желанието на държавата ? В случая обаче, изявлението от руското посолство (и от другите посолства) едва ли са били повикани.

  76. 76 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 369 Неутрално

    [quote#70:"proza"]Изобшо не ми пука дали са българи, [/quote]
    Много грешиш! Една трета от македонците имат чисто български корени и това, че не смеят да го обявят, е резултат от геноцида срещу тях в Югославия, продължен и в сърбоманска Македония. Виж в ютюб проявите на Българския културен център и виж колко българи на тях публично и без страх вече обявяват за своя произход! И причината страхът да изчезва е и във факта, че албанците поискаха и получиха своите права. Затова албанският фактор е от огромно значение за съживяването на българщината в Македония.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на Грегорий50
    Грегорий50
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Само да не ни докарат някоя война на Балканите.

  79. 79 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#72] от "1Sion1":
    Тезата ти е уникаааална! ЕС да се разпадал, защото неясно "какво си" и служителите не ставали....Браво! Т.е. фирмата нещо не ти харесва и вместо да смениш някой бригадир, ти направо закриваш предприятието....

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  83. 83 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#79] от "hinhril":

    Да смениш бригадира?!Добре.С кого?! ЕС напомня соц блока от късната му епоха. Изцяло, включително с отношението към инакомислещите.И краят ще е същият. Нали знаеш дефиницията за лудост на Айнщайн?

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  84. 84 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#83:"1Sion1"]ЕС напомня соц блока от късната му епоха. Изцяло, включително с отношението към инакомислещите.[/quote]

    "Изцяло".. ЕС затваря инакомислещи в психиатрии, лагери, арестува ги.. и още много други такива действия ?

  85. 85 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#9] от "Един препатил":
    Ами ЕС и САЩ позволиха с неадекватната си политика на толеранс спрямо великоалбанските кръгове в 3 държави и със затварянето на очи пред продължаващите над 25 години гръцки малоумщини, Москва да се превърне във фактор там ,където никога не е била.....
    Президентът Иванов формално,но не изрично ,нарушава конституцията в името на оцеляването на Република Македония. Великоалбанската програма на шиптърските етнически партии,подкрепена до голяма степен от бившите комунисти,фактически обрича Македония на разпад и неизбежен нов въоръжен конфликт. И всичко в името на един мандат?!
    Друг е въпросът,че упоритостта на Груевски да се оттегли навреме и позволи истинска съдебна реформа / не я бъркайте с България,там става въпрос за намеса на изпълнителната власт,не честността на магистратите /и рсзчистване на едрата корупция помогнаха значително да се стигне дотук.
    Иванов можеше да остане в историята,ако беше оставил прокуратура и съд да си свършат работата с корумпираните политици / вкл. Заев,шефа на комунистите /....

  86. 86 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#51] от "tacheaux":
    За съжаление по различни причини, понякога интелигентни хора говорят пълни глупости.....Удобна тема за такива изяви се намират постоянно сред жертвите на българското образование и "патриотично" възпитание

  87. 87 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4725 Неутрално

    Нищо добро не очаквам там дето Москва си вре гагата!

    klimentm
  88. 88 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#87] от "klimentm":

    С малката разлика , че Москва с и вре гагата, след като ЕС тотално е осрал положението.Украйна, Сирия, Либия/особено/, Косово, сега и Македония..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  89. 89 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#51] от "tacheaux":

    поонеже продължаваш да ме дразниш с историческите си неточности: албанците традиционно са се препитавали предимно от грабежи и разбойническа дейност под една или друга форма. български градове и села близко до тях са пропищявали точно от албанските "борци" по време на Турско и в последствие. до насилственото създаване на "македонска нация" са си били баш насилници над българското население, каквито между впрочем са и днес в Македония над македонци с "македонско" или българско самосъзнание. ДА, Албанците и Гърците са врагове на МАКЕДОНИЗМА, което едва ли ги прави съюзници на Българите.

  90. 90 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#7] от "dorn":

    Обаче не става и на албанците да се пуска още фандък.
    Време е тези ......., че трият за истини.....да бъдат сложени на местата им. Милошевич хубаво ги беше подкарал, ама не можа да довърши.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  91. 91 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#85] от "thepirineagle":

    Бъди сигурна , че ще скроят шапка на Македония и или ще я федерализират или направо ще я разцепят.И след това на Балканите оставаме ние за прекрояване..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  92. 92 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    До коментар [#88] от "1Sion1":

    Пак неподгответ и пак глупости.
    Та какво бил объркал ЕС в Сирия?
    За Либия няма да те питам, че няма да си легнеш до неделя.
    Ти що пиеш като не ти носи? Не бива, това не е за всеки.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  93. 93 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Преди години, когато напишеш "сите македонци" в гугъл, превода беше" всички българи". Накрая да не стане така, че всеки неин съсед да си вземе по малко територия и да ги закрият, интересно е тогава колко ще са македонците, пожелали да станат българи.

  94. 94 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#52] от "Лосион Бояришник":

    САЩ - етническата чистка на индианците е донесла мир, Турция - етническата чистка над гърци и арменци е довела до о-мир-отворяване на цели региони, в Крим - изселването на татарите по време на СССР е довело до о-мир-отворяване на региона, горе ти дадоха пример как Вардарска Македония е била разчистена от Българи, а след Балканските и ПСВ, следва размяна на население между България и Гърция, довело до МИР. Примери бол!

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#67] от "terorio":

    а говори ли там за новопревхрълилите се албанци в Македония от съседните общности с цел да се увеличи броя на този етнос и в крайна сметка да доведе до автономия и отцепване?

  97. 97 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4725 Неутрално

    До коментар [#88] от "1Sion1":

    Там където Русия е отишла да си вре гагата направо пък убиват,Чечня,Осетия,Карабах,Украйна,Сирия и Приднестровието,няма място дето да не са осеяли с трупове след себе си!

    klimentm
  98. 98 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 620 Разстроено

    Малейй

    В специално изявление на външното министерство в Москва се казва, че "със загриженост констатираме, че политическата криза в Македония, предизвикана от грубата външна намеса във вътрешните работи на тази страна, се задълбочава".

    Да не ги освободят и тия?Жална им майка...

  99. 99 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#94] от "basilicum":

    По тази логика излиза, че обезчовечаването е равносилно на омиротворяване.. доста човеконенавистно.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK