Холандската армия е "сериозно пренебрегвана" от властта, твърди доклад

Холандската армия е "сериозно пренебрегвана" от властта, твърди доклад

© Associated Press



Холандската армия е подложена години наред на "сериозно недоглеждане" от страна на управляващите и дори разходите за отбрана да се увеличат, тя няма да се е възстановила до ниво на "базова готовност" преди 2021г.


Това предупреждава специален доклад на Съвета по международни отношения (AIV), който консултира няколко министерства, включително това на отбраната.


Текстът съдържа изключително неприятни за властите констатации, излизащи на бял свят по-малко от седмица преди изборите в сряда за парламент.




Председателят на AIV и бивш министър на отбраната Йорис Ворхове коментира, че "Докато заплахите от Русия, Близкия изток и Северна Афирика се увеличиха, капацитетат на нашите въоръжени сили допълнително ерозира при това правителство.


Докладът е озаглавен "Русия и отбранителните усилия на Холандия" и в него се казва, че пред парламента управляващите говорят предимно с оптимистичен тон за отбраната, а разходите от 8.7 мрд. евро, предвидени за 2017г., са определяни дори от министъра на отбраната Йенин Хенис-Пласхерт като "достатъчни да гарантират базово ниво на готовност". "Ситуацията е много сериозна и би било безотговорно да се продължава така", е коментарът на AIV


"Освен че няма базова готовност, не е наличен и бюджет за достатъчно поддържащи войски, да не говорим за средства за увеличаване и модернизиране на армията", казва Ворхове.


"Оценката за ситуацията в Европа е, че тя се е променила фундаментално и Русия изглежда се опитва да раздели съюзниците на континента чрез кибератаки, дезинформация и подкрепа за популистки организации. Освен това от 2008г. насам руснаците усилено инвестират в модернизиране на въоръжените си сили и способност за бързото им разполагане. Особено балтийските републики остават застрашени от евентуална руска интервенция, която може да бъде предизвикана от проблеми с рускоговорящите малцинства в тези държави. Рискът е, че Русия може да ни постави пред свършен факт на терен преди НАТО дори да е взело решение за евентуална реакция", пише в прессъобщението за доклада.


В него се посочва също, че отново се е появила необходимост от готовност за разгръщане на войски в големи мащаби като реакция на насилие и Холандия трябва да има готовност бързо да реагира с числеността, съставянето им и готовността им да бъдат на разположение.


Авторите съветват бъдещия кабинет да повиши в следващите 4 години разходите за отбрана до средното за европйски член на НАТО, а след това за още 4 години да достигне неофициалния праг от 2% от БВП.


Алиансът е критикувал Холандия за неадекватни разходи за отбрана и в частност за сухопътни части и оперативна п одкрепа. Страната отделя малко над 1% от БВП на своята икономика за военните си, докато за европейските ѝ партньори в НАТО средният показател е 1.4%.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2420 Весело

    Много ясно - нали целта е когато се въвежда шариата да няма кой да се опре на "новите европейци". Какво се чудят тия...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    Нищо ново !
    Всички верни кученца на Германия са без армия.
    САЩ не се оплакват случайно !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Те да бяха само холандците, да не би примерно Австрия да има армия. Поддържат на щат армия и редниците вземат почти 3 хиляди евра бруто, а нагоре по ранговете бог знае. Те тези бюджети са само за заплати.

  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    Холандците хич, ама хич не са сигурни, че Русия ще ги нападне. Никога не го е правила досега. Ми да намерят някакъв начин да ги уплашат. Някой холандец пак да подпали Райхстага, или да открият руски диверсанти, опитващи се да взривят дигата.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7249 Неутрално

    Настояването на САЩ европейските членки на НАТО да бръкнат по-дъбоко в джобовете си е напълно уместно

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3936 Неутрално

    До коментар [#5] от "deutschland":

    А Австрия не е и в НАТО. Там армията е малък бизнес...

  10. 10 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 704 Весело

    [quote#6:"Judjuk"]Холандците хич, ама хич не са сигурни, че Русия ще ги нападне. Никога не го е правила досега. [/quote]

    Путин е нисък, а те са високи, затова не ги е страх.

  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    До коментар [#8] от "neut":
    [quote#8:"neut"]Настояването на САЩ европейските членки на НАТО да бръкнат по-дъбоко в джобовете си е напълно уместно[/quote]

    САЩ настояват, а Путин ги убеди.


  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    [quote#5:"deutschland"]да не би примерно Австрия да има армия. Поддържат на щат армия и редниците вземат почти 3 хиляди евра бруто, а нагоре по ранговете бог знае.[/quote]
    Глупости, един редник в Австрия взима 321,22Евро. С добавки докарва до 600Е. Във ФРГ професионалният редник в зависимост от бундесланда 2450-3450 бруто, което е доста малко.

  13. 13 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    По принцип холандците служат военна служба в Германия и са добре подготвени.

  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    [quote#2:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Всички верни кученца на Германия са без армия.[/quote]

    Германската армия е наборна, освен това слвд ВСВ е подобаващо скопена. В ЕС само Англия и Франция разполагат с боеспособни въоръжени сили, като победители във войната...

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#14] от "2.5":
    [quote#14:"2.5"]В ЕС само Англия и Франция разполагат с боеспособни въоръжени сили, като победители във войната...[/quote]

    Забравяш Италия,Испания,Гърция и Полша !
    Долкадите на НАТО са много подробни !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  16. 16 Профил на cisco
    cisco
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#7:"eti"]Навремето , холандски гарнизон извърши една от най подлите и анти човешки операции в края на миналия век !
    Обезоражи босненците под предлог, че "всичко ще е наред" , предаде ги на тогавашните сръбски касапи и така стана причина за смъртта на стотици хиляди цивилни !
    Сребреница никога няма да забрави това англо саксонско престъпление ! [/quote]
    Това съвсем не е вярно.
    В Сребреница имаше ял батальон добре въоръжени ислямисти , с униформи на армия БеиХа , които по цял ден лапаха хумануитарни помощи на сигурно в анклава, а нощем обикаляха сръбските села да режат ритуално главите на Православните или да нападат конвоите на ЮНА и на сръбските опълченци.Сутрин пак бягаха в Сребреница...
    За щастие на сърбите им писна и превзеха анклава, на предалите се им бе предоставен статут на военнопленници, а решилите да бягат през горите с оръжие в ръка и да се присъединят към други части на Армия БиХ още им търсят кокалите....т

    https://chitanka.info/text/8364-sblysykyt-na-tsivilizatsiite-i-preobrazu
  17. 17 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    холандците никога не са били войници и няма да бъдат...а за недоимъка нашата родна 'армийка' какво да каже там даже и хора май не останаха..но имаме генерали за целия варшавски договор

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  18. 18 Профил на cisco
    cisco
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#17:"не на безразличието"] какво да каже там даже и хора май не останаха..но имаме генерали за целия варшавски договор [/quote]
    Хора има, мургави, чиновници......но има.
    Виж с генералите сме прекалили, два батальона висши офицери си е направо свинщина.

    https://chitanka.info/text/8364-sblysykyt-na-tsivilizatsiite-i-preobrazu
  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#7] от "eti":

    Добре де Ети,а кой всъщност почна тази война? Сърбите са ясни,ние българите никога няма да ги заобичаме. Но откъде тръгна всичко това? И не забравяй,че Милошевич беше споминат набързо в Хага...

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3271 Весело

    До коментар [#15] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    ЕРЕБУС кога,че се блъскаме с вас гърците за Солун? Гледам по телевизията един филм,че той си бил почти български...

  21. 21 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    никога няма да ги заобичаме. Но откъде тръгна всичко това?
    ========
    ........и по този начин за пореден път помагаш на тия дето не щат никога да има мирни Балкани.....
    Задаваш въпрос. ...неправилен !
    До коментар [#19] от "deaf":

    Bukalemun
  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#7] от "eti":

    то щото в Руанда беше различно но тогава бяпа Белгийци

  23. 23 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 356 Любопитно

    До коментар [#14] от "2.5":

    Била е наборна. От няколко години вече е изцяло професионална.

  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#15] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    бе Гърция с Англичани и Фрянцузи 3 години не можа да вземе Червената стена, те и пробив не можаха да направят добре че евреите платиха за войнишкото въстание на комунетата

  25. 25 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#3] от "duongvat":

    Запитай се що за войник си ти? Имал съм честа да работя с холандски военни и от мен само уважение. Също и към шведи и германци. Абсолютни професионалисти.

  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#15] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    даже и песен си имаме
    https://www.youtube.com/watch?v=s60cudWOvgs

  27. 27 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#25] от "foure":

    професионалисти ама ако закъснее плащането синдикатите се оправят, то и Вермахта така ама аматьорите от изток им набиха каските

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5144 Неутрално

    Холандците се провалиха в Сребреница. Като войска те бяха сред основните виновни за клането там. Нямам друг коментар.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":

    Не се вижда такова нещо !
    На друг фронт ще сме рамо да рамо !

    До коментар [#26] от "1001":

    https://www.youtube.com/watch?v=Rj4EerB4uXE

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  30. 30 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#28] от "penetrating":

    някъде бях видял клип с плачещи холандци които ревяха че искат в къщи и това не била тяхната война...батальона им бяга и сърбите мачкат..наистина си е било така ,те и франсетата така след наполеон нула ,най боеспособното им нещо в армията е чуждестранния легион

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  31. 31 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#29] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    мерси ама хайде да не тълкуваме историята върху костите на умрелите

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8353 Неутрално

    Страните, членки на НАТО, трябва да отделят поне 2 % от БВП, а повечето не го правят. Фалирата Гърция е втора , след САЩ, с 2,46%. Ние сме с 1,2 %, а Холандия е след нас .Всички разчитат на американците.

  33. 33 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#31] от "1001":

    Съгласен съм.
    Недей да го правиш !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5144 Неутрално

    До коментар [#30] от "не на безразличието":

    Не знам за това, което описвате, но по време на атаката те са стоели безучастни...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    До коментар [#23] от "a4kataaa":

    Прав сте, грешката е моя!
    От 2011 армията им не е наборна.

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Общият бюджет за отбрана е важен, но също и начинът на изразходване на парите е важен. За какво се харчат парите трябва да решават генералите, а не политиците. Политиците са компетентни само за общата сума. Когато политиците определят как да се харчат парите се появяват извращения като ....нека не цитирам.

    подпис
  37. 37 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    в цял свят при избор на ново въоръжение дават думата основно на тези които ще го използват и работят с него,това е все едно някой някъде си да прецени за вас какви дрехи да ви купи и каква кола без да знае вкуса ви,и най странното е че въпреки че 'някой' някъде си 'преценява' винаги парите не са негови,и идва малко с чужда пита помен...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  38. 38 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#32:"Роси"]Страните, членки на НАТО, трябва да отделят поне 2 % от БВП, а повечето не го правят. Фалирата Гърция е втора , след САЩ, с 2,46%. Ние сме с 1,2 %, а Холандия е след нас .Всички разчитат на американците.[/quote]
    Затова и Европа е като разграден двор. А това че досега расчиташе на американците е всеизвестно, ама сега се появи Тръмп и повече няма да бъде безплатно.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  39. 39 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#15:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Забравяш Италия,Испания,Гърция и Полша[/quote]

    Възможностите на гореизброените са много далеч от от англо-френските във военно отношение.

    Eddie lives... somewhere in time!
  40. 40 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 951 Неутрално

    [quote#32:"Роси"]Страните, членки на НАТО, трябва да отделят поне 2 % от БВП[/quote]

    Защо?

    Eddie lives... somewhere in time!
  41. 41 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 676 Неутрално

    [quote#20:"deaf"]той си бил почти български[/quote]

    Ако гледаш населението в Солун преди разделянето на турското наследство, е предимно еврейски, после български.

    Ако гледаш хинтерланда е съвсем български.

    Гърците неслучайно протакат всички възможни транспортни връзки - зверската асимилация не е изтрила спомените, нито топонимите.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  42. 42 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 676 Неутрално

    [quote#21:"eti"]тия дето не щат никога да има мирни Балкани[/quote]

    Вместо на тия, дето искат мирни балкани под шапката на Анкара.

    Мерси.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  43. 43 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 676 Неутрално

    [quote#29:"'ΕΡΕΒΟΣ"]На друг фронт ще сме рамо да рамо !
    [/quote]

    Имате да връщате.

    След това - може.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  44. 44 Профил на rdn26518147
    rdn26518147
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    холандия е верно кученце на грмания ,така ли ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK