Стърджън поиска нов референдум за независимост на Шотландия преди Брекзит

Шотландският първи министър Никола Стърджън.

© Reuters

Шотландският първи министър Никола Стърджън.



Първият министър на Шотландия Никола Стърджън обяви, че ще се обърне към парламента с молба да насрочи нов референдум за независимост идната седмица.


Подробностите около допитването и времето на провеждане ще се уточнят от шотландските власти. Преди това обаче е нужно одобрение от Лондон, а там по този въпрос са категорично против. "Едва преди две години народът на Шотландия се произнесе решително за оставане в рамките на Обединеното кралство в референдум, определен от шотландското правителство като "вот веднъж в рамките на поколение", заяви след думите на Стърджън говорител на премиера Тереза Мей. "Днес данни очевидно сочат в полза на това, че народът на Шотландия не желае втори референдум за независимост. Още един такъв референдум би разцепил обществото и би предизвикал огромна икономическа несигурност във възможно най-лошият момент."


Лидерът на опозиционните лейбъристи Джеръми Корбин коментира, че ако парламентът в Единбург гласува за нов референдум и се стигне до вот на депутатите в Уестминстър, неговата партия няма да попречи пред волята на шотландците.




Стърджън обяви, че ще действа, за да подсигури възможности за избор за Шотландия в края на преговорите за Брекзит, но едновременно с това ще продължава да защитава и шотландските интереси, докато Лондон уточнява условията на напускането си.


Резултатите от референдума през 2014 г., на който мнозинството шотландци гласуваха за оставане в ЕС, не могат да бъдат пренебрегнати, но обстоятелствата са се променили, обясни тя. "Шотландия трябва да реши за бъдещето си по честен, свободен и демократичен начин."


По думите на шотландския лидер, ако отхвърли възможността за референдум, тя решава, че Шотландия ще последва Великобритания и ще напусне от ЕС – решение, което политик не би трябвало да взима едностранно.


Според нея допитването трябва да се случи в момент, когато има повече яснота за възможното развитие на преговорите, но когато все още е възможно за Шотландия да остане в ЕС.


Стърджън добави, че евентуалната дата за референдума трябва да е между есента на следващата година и пролетта на 2019 г.


"Стърджън иска Великобритания да се справи добре на преговорите. Тя обаче се страхува, че ще се постигне лоша сделка или че няма да има сделка", пише "Гардиън".


По думите й Брекзит "повдига дълбоки въпроси" относно това в каква страна ще се превърне Великобритания. Тя подчерта, че е опитала да потърси компромис между желанието на Обединеното кралство да напусне и това на Шотландия да остане.


Попитана какво ще прави, ако Уестминстър не се съгласи на втори референдум, тя заяви, че не очаква подобна стъпка, затова не би спекулирала по темата.


В началото на март британският премиер Тереза Мей обвини управляващата в Единбург Шотландска национална партия, чийто лидер е Стърджън, че е "обсебена" от идеята за независимост.


Междувременно проучване на социологическата фирма Би Ем Джи за в. "Хералд" сочи, че четирима от всеки десет шотландци се обявяват срещу провеждането на нов референдум, преди Великобритания да е напуснала съюза.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Започна се!
    Ето и поредната честитка към Мей.

  2. 2 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 752 Неутрално



    Той предишният референдум не успя при цени на нефта от 114 Долара за барел. А сегашния ще при цени от 50 - 55 Долара за барел.

    И другарката Стърджън ще хвърли оставка след него.



  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8254 Любопитно

    '''Преди това, обаче, е нужно одобрение от Лондон, а там по този въпрос са категорично против.'''
    Е - за какво изобщо става дума тогава!

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1468 Неутрално
  5. 5 Профил на WARPANDA
    WARPANDA
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Всеки има право да избира пътя си.. Шотландия каза "да", но в рамките на ЕС, а сега положението е друго.

    Pandamunion! http://www.examiner.com/list/russia-s-top-120-lies-about-ukraine
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 566 Любопитно

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Той Лондон ако беше наясно какво прави, нямаше изобщо и Брекзит референдум да има, така че... да видим...

    Stef
  7. 7 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Ако ЕС реши да играе мръсно и да се заиграе с Шотландия(око се отделите,оставате в ЕС)...........на Великобритания ще и се стъжни.

  8. 8 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2135 Любопитно

    Решението за Брекзит бе краят при изкачването на върха; от него насетне - само спускане. Шотландците първи (но не за първи път) искат да се пуснат. Този път мотивацията им ще е двойна, а предходния паритет - вече доста труден.

  9. 9 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Надявам се този път да излязат. Икономически са много обвързани с ОК, но животът не е само икономика. С излизането на ОК от ЕС Шотландия ще се маргинализира, процес който вече е започнал последната година. Надявам се да го предотвратят и да покажат, че са хора, които виждат отвъд собствената си оградка.

  10. 10 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 752 Неутрално



    До коментар [#7] от "kapitalcho":

    А на Испания ? А на Франция ? А на Италия ? А на Белгия ?



  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 4686 Неутрално

    Сама, Шотландия ще трябва да извърви дългия път на ново кандидатчленство в ЕС

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    Интересно ще е как Англия ще си изиграе картите и с Брекзит,и със Шотландия,и т.н. Какъвто и да бъде резултатът,ще бъде поучително за политиците по целият свят. За тези,които могат да се учат...

  13. 13 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#10] от "wnw04489661":

    Ако даде надлежен пример какво става с бутновниците(Велибритания),настроенията сред останалите ще се изпарят бързо..................което ще и спечели време да си свърши своята част,защото в ЕС има доста проблеми.

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    [quote#7:"kapitalcho"]Ако ЕС реши да играе мръсно и да се заиграе с Шотландия([/quote]

    До коментар [#7] от "kapitalcho":

    Шотландия не е България! Там има политици с "топки". Те на Англия се "дървят",какво остава за ЕС... Макар и някои да ги мислят за прости,впиянчени селяни.

  15. 15 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Сега ще си проличи английското двуличие - ок е ние да излезем от съюз, който смятаме за икономически неизгоден, но не е ок виде да излезете от такъв.

  16. 16 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Скептичен съм, че Великобритания ще удържи Шотландия в кралството. След математико-емоционално манипулираната полюция Брекзит, идва време на отрезвяване. Как ще преговаряме, какво ще запазим и какви жертви ще направим, как да спрем бизнеса да се изнася, как ще спрем проевропейски настроените шотландци, все неща, за които имаше сериозни предупреждения и от които на Мей съвсем ще и се стопят силите.
    Е, а от другата страна на океана някой щастливо поглежда из зад червената завеса, лукаво се подсмихва и призрачно шепне на Мей: ти си мояяяяя... само мояяя...

    generator
  17. 17 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Е, Тереза Мей не е права. Хем постоянно повтаря, че англичаните са си казали думата на референдум, хем отказва референдум.

  18. 18 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Англичаните гласували "за", просто си нямат понятие какво точно натресоха на държавата си.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8407 Неутрално

    И английският парламент обвинява Тереза Мей, че няма план Б за напускане на ЕС. План, който да задейства, ако преговорите
    се окажат неблагоприятни за Великобритания.

  20. 20 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Спокойно, референдума ако се осъществи ще е 2018 година , а дотогава я камилата я камиларя.

  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    До коментар [#16] от "conTXT":

    Бъркате! Англия МОЖЕ да живее без Европа и САЩ. Е,ясно е че вече няма да бъде Велика сила...

  22. 22 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Никой не може да спре шотландците в битката им за независимост. Те са горд народ, който векове е отстоявал своите права от английските окупатори. И сега гордите шотландци няма да позволят Лондон да им диктува дали да напуснат или останат в ЕС. Уестминстър лъжат като дърти цигани. Когато се проведе референдумът за независимост, Великобритания още не беше решила да излиза от ЕС. И за победата на "оставащите" тогава помогнаха много лидерите на консерваторите и лейбъристите, които обикаляха като цигански катун всички села и паланки в Шотландия, за да агитират за оставането в кралството. На референдума за ЕС обаче Шотландия гласува ЗА оставането в съюза. Те не искат да напускат Европа. Преди година всички прогнозирахме, че Дейвид Камерън ще влезе в историята като премиерът, разрушил тривековното кралство. Грешали сме. Тереза Мей ще остане в историята с подобен резил.
    Интересно е, дали сега правителството и парламентът ще се съгласят с новия референдум и с евентуалния му отцепнически резултат. Нали след големия референдум за ЕС англичаните казаха - ами, така е казал народа, така ще бъде. И изведнъж шотландският народ ще каже - напускаме. Дали отново Лондон ще се съгласи или ще му дойде вътрешно? какво мислят по въпроса гласовитият Фарадж и интелЕгентният Борис Джонсън? Няма ли да агитират за напускането на Шотландия, нали бяха големи агитатори в тази област?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  23. 23 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 476 Неутрално

    [quote#2:"wnw04489661"]Той предишният референдум не успя при цени на нефта от 114 Долара за барел. А сегашния ще при цени от 50 - 55 Долара за барел. И другарката Стърджън ще хвърли оставка след него.[/quote]

    Петролът не играе роля за това, че управляващата Шотландска национална партия иска независимост за страната. А референдумът не успя, просто защото шотландците не искаха рисковете от голяма промяна, особено при несигурността относно излизането им и от ЕС. Сега голямата промяна им е натрапена от англичаните и при нов референдум, макар и не гарантирана, шотландската независимост е съвсем реална.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4342 Любопитно

    "Едва преди две години народът на Шотландия се произнесе решително за оставане в рамките на Обединеното кралство в референдум, определен от шотландското правителство като "вот веднъж в рамките на поколение", заяви след думите на Стърджън говорител на премиера Тереза Мей."

    Произнесе се, но тогава положението беше съвсем различно в сравнение с това днес. Вие англичаните искате да излезнете от ЕС, обаче, на референдума за членството на ОК в ЕС мнозинството шотландци гласуваха за оставане в ЕС!

    "Днес данни очевидно сочат в полза на това, че народът на Шотландия не желае втори референдум за независимост."

    Какви са тези данни и от къде на къде англичанката Мей ще говори от името на шотландците!????

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    [quote#17:"stanislavdi"]Тереза Мей не е права. Хем постоянно повтаря, че англичаните са си казали думата на референдум, хем отказва референдум.
    [/quote]

    До коментар [#17] от "stanislavdi":

    Така постъпва абсолютно всяка Велика сила! Забранява на по-слабите да действат така,както тя действа.

  26. 26 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Не мисля, че би било икономически изгодно решение освен ако Англия не се съгласи на безмитна търговия след отделянето на Шотландия, но това едва ли би било водещият фактор при избора, май има доста стаен гняв към англичаните отвъд брекзит. Интересно е дали ще се появи видимо и силно желание за обединение на Ирландия. Дали сме свидетели на началото на края на ОК?

  27. 27 Профил на WARPANDA
    WARPANDA
    Рейтинг: 271 Весело

    До коментар [#11] от "neut":

    Шотландия си е член, какво предсъединяване, какви 5 лева

    Pandamunion! http://www.examiner.com/list/russia-s-top-120-lies-about-ukraine
  28. 28 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 476 Неутрално

    [quote#3:"karabastun"]'''Преди това, обаче, е нужно одобрение от Лондон, а там по този въпрос са категорично против.'''
    Е - за какво изобщо става дума тогава! [/quote]

    "Попитана какво ще прави, ако Уестминстър не се съгласи на втори референдум, тя заяви, че не очаква подобна стъпка, затова не би спекулирала по темата."

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4342 Любопитно

    "Резултатите от референдума през 2014 г., на който мнозинството шотландци гласуваха за оставане в ЕС, не могат да бъдат пренебрегнати, но обстоятелствата са се променили, обясни тя. "Шотландия трябва да реши за бъдещето си по честен, свободен и демократичен начин."

    Точно така, г-жа Стърджън е напълно права и точна!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на antequera
    antequera
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "wnw04489661":

    С излизането на ОК през вратата разпадът му става външен проблем за съюза. Посочените от теб аналогични ситуации в страни-членки към момента са вътрешни такива, и е приоритет да не се разпалват сепаратистки настроения. Положението е нещо като аплодирането от нашите русофили на анексирането на Крим след фиктивен референдум, при положение, че си имаме сами компактно етническо малцинство, което теоретично би могло също да прендира за самоопределение.

  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    “Попитана какво ще прави, ако Уестминстър не се съгласи на втори референдум, тя заяви, че не очаква подобна стъпка, затова не би спекулирала по темата.”

    Нищо чудно и да я изненадат!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Не забравяйте и Северна Ирландия. Там случаят е доста посложен, но Брекзит беше невиждан от години тласък към обединение.

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    [quote#30:"antequera"]С излизането на ОК през вратата разпадът му става външен проблем за съюза. Посочените от теб аналогични ситуации в страни-членки към момента са вътрешни [/quote]

    До коментар [#30] от "antequera":

    Гигантска заблуда е да се мисли,че външна и вътрешна политика са две различни политики. В смисъл,политиката е само една - ВЪТРЕШНА. Това се отнася за всяка страна - от най-малката,до Империите.

  34. 34 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 994 Весело

    [quote#11:"neut"]Сама, Шотландия ще трябва да извърви дългия път на ново кандидатчленство в ЕС[/quote]

    дълъг, дълъг, колко да е дълъг - страната покрива всички критерии, не говорим за Косово все пак

  35. 35 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 602 Весело

    Тереза Мей е на път да бъде последният премиер в тази рамка на ОК...., но я разбирам донякъде, защото ако беше останала в ЕС моделът на икономика не може да издържи не реалната икономика на Германия : просто става периферия...

  36. 36 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 994 Неутрално

    голяма е Стърджън, как пък няма в Бг един такъв политик с топки...

  37. 37 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 476 Неутрално

    [quote#11:"neut"]Сама, Шотландия ще трябва да извърви дългия път на ново кандидатчленство в ЕС [/quote]

    А в рамките на Великобритания какво членство в ЕС я чака? Впрочем, не е задължително да чака дълго за членство, като се има предвид, че като част от ЕС, в Шотландия европейското законодателство вече е в сила. Освен това Шотландия може и да предпочете да бъде не пълноправен член, а част от общия пазар на ЕС със статут като този на Норвегия и Исландия; нещо, което няма да е възможно като полуавтономна английска провинция.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Весело

    [quote#35:"elevation04"]моделът на икономика не може да издържи не реалната икономика на Германия : просто става периферия...
    [/quote]

    До коментар [#35] от "elevation04":

    Мда-а,в известен смисъл изборът пред Англия е или бедна,(сравнително),но суверенна,или богата,но зависима...

  39. 39 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 476 Любопитно

    [quote#31:"2.5"]“Попитана какво ще прави, ако Уестминстър не се съгласи на втори референдум, тя заяви, че не очаква подобна стъпка, затова не би спекулирала по темата.”
    Нищо чудно и да я изненадат![/quote]

    Би било интересно да се види каква би била реакцията на шотландците, конкретно на колебаещите се, при една такава евентуална изненада...

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  40. 40 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#18] от "OOPS":

    Прав си, така се получава когато хора нямащи представа за какво гласуват, го правят подтиквани от евтин популизъм какъвто беше на оня шут Фарадж, които доколккото знам е женен за германка и живее във Франция ама им натресе Брекзита....

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  41. 41 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#25] от "deaf":

    Така де...! Влиза в сила принципа: Не ме гледай какво правя, слушай ме какво ти говоря...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  42. 42 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    ""Първият министър на Шотландия Никола Стърджън обяви, че ще се обърне към парламента с молба да насрочи нов референдум за независимост идната седмица.""

    Успех на Никола Стърджън и шотландците! Тяхното място е в един обновен и силен Европейски съюз.

  43. 43 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#35] от "elevation04":

    Хм-м-м-м...! Икономиката на Германия нереална...?! Кое е реалното на британската икономика с надценения курс на паунда и изкуствено поддържан по политическа линия стандарт?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Весело

    [quote#41:"tww09306483"] Влиза в сила принципа: Не ме гледай какво правя, слушай ме какво ти говоря...!

    22/7
    [/quote]

    До коментар [#41] от "tww09306483":

    +++

    Също като Германия,която забрани "Южен поток",но иска да си прави втори "Северен поток"?!

    П.П.

    Уточнявам,аз съм против "Южен поток"...

  45. 45 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    До коментар [#17] от "stanislavdi":

    Англичаните, такива скрупули нямат...! Те не мислят, дали са прави или не са, просто гонят на всяка цена собствения си интерес! Пък, каквото ще да става...!
    Бъдещето на ЕС, наистина е заложено на карта! Англичаните, дори и да напуснат, не е толкова голям проблем. Но тръгнат ли Франция и Холандия, лошо...! Което автоматично значи, че България потъва още по-дълбоко в постсъветското миризливо блато...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  46. 46 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#1] от "deymus":
    Специално Мей не е виновна за излизането на Великобритания от ЕС, виновен е матр'ияла.

  47. 47 Профил на Bate B
    Bate B
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Ако четирима от 10 са против, значи 6 от 10 са "ЗА" референдум ..

    Бате Б
  48. 48 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 565 Неутрално
  49. 49 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3305 Неутрално

    [quote#47:"Bate B"]Ако четирима от 10 са против, значи 6 от 10 са "ЗА" референдум .. [/quote]

    До коментар [#47] от "Bate B":

    Хора не четете ли поне диагонално статиите? Четирима са против референдум ПРЕДИ да бъде задействан Брекзит. Тоест,те са съгласни на референдум,но след като Британия излезе от ЕС.

  50. 50 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 476 Неутрално

    [quote#46:"ck"]Специално Мей не е виновна за излизането на Великобритания от ЕС, виновен е матр'ияла. [/quote]

    Не съм съгласен. Докато беше министър Мей беше изключително активна в дискриминацията срещу румънците/българите. Тя си е част от пяната на повърхността на този мат'риал...

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  51. 51 Профил на bask79
    bask79
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Горката Никола Стърджън взе да си говори сама на себе си милата...

  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    Надявам се шотладците да наклонят везните към по-мек вариант на Брекзит,защото на твърдоглавите глави в Лондон трябва да им се "налее малко акъл " в главата,че с конфронтация нещата не стават!

  53. 53 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#6] от "stef":

    +++++++++++++++++++++++++++++
    Кашата забъркана от Лондон става огромна.

  54. 54 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 655 Любопитно

    Уф, а беше толкова по-лесно Англия да се отцепи от Великобритания и автоматично да излезе от ЕС, а Шотландия и Уелс да останат в него като Великобритания....

    @)----,--'--
  55. 55 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 684 Неутрално

    правилно, хората искат да са част от едно по нормално общество.

  56. 56 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Де го чукаш, де се пука.
    "Мръсната игра" в случая е да се предложи на Шотландия ускорена прожедура за влизане в ЕС като самостоятелна държава и предварително договорени условия за ползване на присъедините и фондове от порядъка на тези за България и Румъния.
    Какво общо имат топките на шотландците?

  57. 57 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#16] от "conTXT":

    "математико-емоционално манипулираната полюция Брекзит"
    +++++++++

  58. 58 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    До коментар [#44] от "deaf":

    http://m.dnevnik.bg/biznes/2017/03/13/2934030_severen_potok_2_ne_e_ot_vzaimen_intres_za_es_obiavi/

  59. 59 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 271 Весело

    работата започна да става малко "референдум референдума избива"

    шотландската заплаха за излизане от uk, обаче, може да се окаже удобното оправдание за отказ от brexit.

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  60. 60 Профил на samsara7857
    samsara7857
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#59] от "uhaskuu":

    Няма такъв вариант Мей е подвластна на крайно дясното крило на торите които искат Брекзит на всяка цена виж и министрите само!Брекзит ще има даже се говори че още утре ще задейства член 50.Тя ще разцепи държавата но не и партията.Успех на Шотландия много смел и симпатичен народ!

  61. 61 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#37:"philologist"]Освен това Шотландия може и да предпочете да бъде не пълноправен член, а част от общия пазар на ЕС със статут като този на Норвегия и Исландия; [/quote]
    Точно това съм чувал да се коментира от шотландците. Това беше преди Брекзит-а и преди техния референдум, когато при излизане от кралството автоматично излизаха и от ЕС.

  62. 62 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Въобще не ми се вярва да има нов референдум. Интерес предизвиква позицията на ултралевия ръководител на Лейбъристите

  63. 63 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2303 Любопитно

    Значи могат да им натрапят Брекзит, категорично отхвърлен от шотландците, а не им позволяват нов референдум при напълно променената заради англичаните ситуация?! Не виждам как ще приемат шотландците, браво на Стържън!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  64. 64 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3419 Неутрално

    До коментар [#9] от "cognitive":
    [quote#9:"cognitive"]Икономически са много обвързани с ОК, но животът не е само икономика.[/quote]

    Правилно. Чехия и Словакия бяха още по-обвързани, пък се разделиха. Без драми. И се чувстват добре.

  65. 65 Профил на benefikato1
    benefikato1
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Какво може да предложи ЕС на Шотландия.Първо ЕС трябва да реши огромните си вътрешни проблеми.На две скорости,на три нива и прочие бля-бля-бля.Като част от ОК Шотландия е глобална сила,като част от нефелният ЕС ще е нещо като Словакия.Англо-шотландският съюз съществува от повече от 300 години.През това време Британия изгради империя над ,която слънцето не залязва и Шотландия беше неотменна част от този възход.Стърджан използва заплахата за отцепване за чисто партийни цели ,та целия смъсъл на съществуването на ШНП е имено в това.И въобще не подценявайте англичаните в дипломацията.Тая игра те са я измислили.Имат и каузата ,и характера,и волята да се борят за собственото си бъдеще.Какво могат да противопоставят брюкселските чиновници?

  66. 66 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12366 Неутрално

    Шотландския министър избързва...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  67. 67 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Значи референдум,може да се прави като има "одобрение", а не когато искат хората?!

    Нищо не си разбрал! Света е друг и народите искат да си върнат властта!Няма да решавате вие кога и какъв референдум да има.Като не ме кефиш, ще се разделяме - това е!

  68. 68 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 496 Любопитно

    "...един такъв референдум би разцепил обществото и би предизвикал огромна икономическа несигурност във възможно най-лошият момент"

    Че туй същото нящо не важеше ли и за онзи другия референдум за излазянето от ЕС?
    Много ги бива в doublethink-а тез ингилизи...

    Damnant quod non intellegunt.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK