Президентът на Унгария одобри закона, който може да затвори университета на Сорос

Унгарският президент не чу гласа на протестиращите.

© Reuters

Унгарският президент не чу гласа на протестиращите.



Унгарският президент Янош Адер одобри закона, който регулира чуждестранните университети и може да доведе до затваряне на финансирания от Джордж Сорос Централноевропейски университет, предаде БТА. Това става факт въпреки многохилядните протести срещу изготвения от парламента закон. Той затяга режима за действие на чуждестранните университети и води към ликвидиране на Централноевропейския университет - едно от най-авторитетните висши училища в тази част на Европа.


Законът предизвика остри критики от САЩ и редица европейски държави, от председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, президента на Германия Франк-Валтер Щайнмайер и стотици учени по цял свят. Всички посочват, че условията за дейност и пределно кратките сроковете за прилагането им очевидно са насочени изключително срещу висшето училище, основано и подпомагано от Джордж Сорос.


Вчера ректорът на университета Майкъл Игнатиеф обяви, че следващата седмица в Будапеща пристига делегация от американски дипломати, които да обсъдят кризата около ЦЕУ. През последните няколко дни той лобира във Вашингтон в администрацията, Конгреса и медиите, след което заяви, че университетът ще продължи да работи нормално.

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Zlatko Denev
    Zlatko Denev
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Е, не, унгария вече прилича много повече на киргизстан и казахстан, отколкото на европейска страна.

  2. 2 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Откъде накъде САЩ ще трябва да натискат Унгария? Това независима държава в центъра на Европа ли е или бананова република? Да ходят да натискат чаршафите в Саудитска Арабия и Катар за човешките права.

  3. 3 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1240 Неутрално
  4. 4 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Чудесна новина.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    Евала на Орбан. Унгарците, с цялата си омраза към руснаците им влязоха под "клепача", и търгуват с тях яко. Сега - не им пука и от американците, колкото и да скачат, подскачат и летят във въздуха... Малка Унгария, без море, но с психика на великани... (не че много и нас ни обичат).

    Скоростен индекс "Y"
  6. 6 Профил на biimbaambuum
    biimbaambuum
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Унгария е независима държава

  7. 7 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Бай Шорош вече нямало да може да полира мозъците на унгарски младежи, да ги юди и превръща в политкоректни шушомиги? Лоши хора бе, натъжиха големият филантроп...

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  8. 8 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Орбан Акбар!

    Марс е изконна Американска територия!
  9. 9 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#7] от "gripen":

    Там повечето студенти май са международни.

  10. 10 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Весело

    Какъв страх от Сорос.Какъв страх от НПО и колко си приличат всички авторитарни и диктаторски режими.

  11. 11 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6872 Неутрално

    Браво на унгарците - демонстрация на независимост и самостоятелност

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Весело

    Браво на унгарците - демонстрация на независимост и самостоятелност
    —цитат от коментар 11 на neut
    За кои унгарци става въпрос-тези дето протестират или тези дето управляват.

  13. 13 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Много добра новина за цяла Източна Европа. Този "университет" всъщност беше център за координация. Германия защо не го приеме след като е недоволна?

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  14. 14 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#12] от "chicago514":

    Кои унгарци протестират?

  15. 15 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Орбан се страхува от истината!

  16. 16 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Какъв страх от Сорос.Какъв страх от НПО и колко си приличат всички авторитарни и диктаторски режими.
    —цитат от коментар 10 на chicago514

    В какъв смисъл страх? Пазят си законите хората и най вечè си ги пишат сами. Не като други - " Аз в ЕС гледам как гласува г-жа Меркел и тя като вдигне ръка, вдигам и аз" - бащата на българската демокрация, Б. Борисов.

  17. 17 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#10] от "chicago514":

    Страх от Шорош и НПО-тата няма, има отвращение и погнуса. Например, не може Шорош да ни обяснява колко готини са циганите и колко хубаво ще е да живеем заедно с тях, а той самият да живее зад 3 метрови огради с 200 камери и охрана. Да вземе няколко циганина у дома си, да поживее година две в Градец или някое друго циганско село, тогава можем да му повярваме. Личен пример трябва да се дава, другото е мижи да те лажем.

  18. 18 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Весело

    Като сравним доходите в България и Унгария, се вижда колко много сме наваксали или те са изостанали. Преди 20 години разликата е около два пъти, сега е 10%. Да поздравим Орбан с "успехите". Все така да я кара, може и да ги задминем.

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Весело

    Страх от Шорош и НПО-тата няма."Всички диктоторчета и авторитарни водачи ги е страх от НПО и от Сорос-не знам защо.

  20. 20 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Весело

    До коментар [#12] от "chicago514":Кои унгарци протестират?
    —цитат от коментар 14 на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире

    Ами тези дето протестират бе.

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 861 Весело

    До коментар [#19] от "chicago514":

    Нужна е голяма безочливост за да наречеш Орбан "диктатор". В Унгария бил ли си???

  22. 22 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Като сравним доходите в България и Унгария, се вижда колко много сме наваксали или те са изостанали. Преди 20 години разликата е около два пъти, сега е 10%. Да поздравим Орбан с "успехите". Все така да я кара, може и да ги задминем.
    —цитат от коментар 18 на stein


    Ама това по някакви демократични критерии ли е? Например как се увеличва пенсията с 10 лв? Ти скоро в Унгария ходил ли си? Ще ги задминем по обещания на ГЕРБ, това да.

  23. 23 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Страх от Шорош и НПО-тата няма."Всички диктоторчета и авторитарни водачи ги е страх от НПО и от Сорос-не знам защо.
    —цитат от коментар 19 на chicago514


    Всички диктатори и обикновени социалисти ги е страх от образован народ, защото по-лесно се паразитира върху нискоинтелигентен, слабограмотен, безгръбначен "материал". Орбан е огледално копие на Путлер и Ердоган и няма нищо общо с модерен, европеъски политик.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  24. 24 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    До коментар [#19] от "chicago514":Нужна е голяма безочливост за да наречеш Орбан "диктатор". В Унгария бил ли си???
    —цитат от коментар 21 на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Не съм бил и не съм наричал никъде Орбан - Диктатор.Режима на Орбан е авторитарен което е различно от диктатура.

  25. 25 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7043 Неутрално

    Не е сигурно, това ли е правилната посока, която унгарският президент е поел.

  26. 26 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Кефят ме унгарците.. Не им пука нито от соросоиди, нито от надървени ястреби.. Правят каквото е в интерес на нацията им..

  27. 27 Профил на ramsi
    ramsi
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Как всички други университети могат да се справят с изискванията на закона а само ЦЕУ не ?!? Соросоидите си мислят, че за тях законите не трябва да важат, но не им минава номера в Унгария.

  28. 28 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#6] от "biimbaambuum":

    Не е независима. Зависи изцяло от дотациите на ЕС. Това са богатите западноевропейски икономики. Също като нас. Унгария без ЕС ще фалира за няколко години. Унгария има много голям външен дълг. Отделно взе заем около 12 млрд от Русия за ядрената централа http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2017/03/06/2929897_evrokomisiiata_pozvoli_na_ungariia_da_stroi_novi_ruski/.
    Ако бяха независими- да, правете си каквото си искате. Но да взимаш фондове от ЕС и да ги даваш на Путин за централи, а и да сключваш договори за обогатяване на уран с Иран.....
    Редно е Унгария да напусне ЕС и да си прави каквото си иска, включително селски национализъм. А иначе унгарския национализъм е ясен- само там разглабяха коли на туристи навремето, а сега за доста нарушения на пътя има конфискация на автомобила.

  29. 29 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 94 Неутрално

    Браво! Така трябва да бъде! Соросоидните организации не могат да са над националните държави.

  30. 30 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#23] от "Георги":

    В Унгария луди чалмари които газаят хората с камиони няма, за разлика от страните на "модерните европейски политици".

  31. 31 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Весело

    До коментар [#22] от "Каишков - Системен нарушител":

    Дрънкай си, драги, на воля. Само дето статистиката за доход след удръжките и тази за паритета на покупателната способност други работи говорят. Унгария има доход от 4556 евро и коефициент 56.8%, България 3332 евро и коефициент 46.9%. В съпоставими (средноевропейски) цени Унгария има 8021 евро, а България 7104 (данни на Евростат от 2015-та, последната достъпна година). Което е една разлика от около 10%. В Унгария ходя редовно и забелязвам огромния брой обекти, дето се продават или дават под наем. Виждам и увитите в мрежи здания, за да не пада мазилка по главите на хората.

  32. 32 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Любопитно

    До коментар [#24] от "chicago514":

    Кое е авторитарното на Орбан? Хората в няколко поредни избора му дават пълно мнозинство. Нали това е демокрацията, или не?

  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    Унгария е независима държава
    —цитат от коментар 6 на biimbaambuum


    Не виждам как затварянето на вече създаден хубав университет е проява на независимост. По-скоро, това е проява на простотия породена от желанието на г-н Орбан да потъпче в зародиш всякакви наченки на политическа опозиция в страната му.

  34. 34 Профил на Чудак
    Чудак
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Евала на Унгария!

    От теб, господине, по-свободен съм аз.
  35. 35 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Любопитно

    До коментар [#31] от "stein":

    Я кажи след като ходиш често в Унгария, верно ли е, че Орбан е успял да намали сметките за ток на унгарците с 20% за последните 5 години?

  36. 36 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1240 Весело

    До коментар [#23] от "Георги":

    $$$$ Орбан е огледално копие на Путлер и Ердоган и няма нищо общо с модерен, европеъски политик. $$$$

    А бе нали ако е огледално копие, значи е точно обратното на първообраза, следователно Орбан е европейски полтик, а останалите са като ПутлЕрдоган.:)
    Научете я тази физика бе, соросчета!:)
    :)
    !

  37. 37 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 94 Неутрално

    [quote#33:"plamen_b"][/quote]

    Няма такова нещо като затваряне! Унгарското правителство казва, всички университети в Унгария трябва да отговарят на едни и същи условия.

  38. 38 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#35] от "moreee":

    Ето ти цените за 2013-2015-та, прави си сам изводите:

    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File :Electricity_and_gas_prices,_second_half_of_year,_2013%E2%80%9315_(EUR_per_kWh)_YB16.png

  39. 39 Профил на Чудак
    Чудак
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#31] от "stein":

    Taka e, липсата на Евроатлантизъм води до нищета. Не е като у нас - много Евроатлантизъм и нечуван възход!

    От теб, господине, по-свободен съм аз.
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5243 Неутрално

    Унгария се стреми да се скара с всички...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на Чудак
    Чудак
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#38] от "stein":

    Ле-ле, много са зле унгарците...
    Да им пратим Горанката и Москов да им вдигнат стандарта. ДМС Унгария!

    От теб, господине, по-свободен съм аз.
  42. 42 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Весело

    До коментар [#39] от "Чудак":

    По-скоро липсата на мозък има подобни ефекти и в двете държави :-)

  43. 43 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#38] от "stein":

    Не можах да отворя линка, но в сайта на НСИ видях, че цената на тока в Унгария през 2010 е била 0.1701, сега е 0.1114. Орбан встъпва в длъжност на
    29 май 2010 г.

  44. 44 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Весело

    До коментар [#41] от "Чудак":

    На Унгария Орбан и стига, да и "оправи стандарта". Не знам само докога.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8286 Неутрално

    До коментар [#13] от "Български патриот":
    Колко по -хубаво е да си имаш един УНИБИТ, дето са се скатали всички ченгета на бившата ДС и управляват задкулисно държавата.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  47. 47 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Любопитно

    До коментар [#43] от "moreee":

    Да, НСИ имат по-нова статистика

    http://www.nsi.bg/bg/content/11502/ %D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D1%82%D0%B8%D0%BF-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB

    Да те питам, каква част от разходите ти е електроенергията?

  48. 48 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Като сравним доходите в България и Унгария, се вижда колко много сме наваксали или те са изостанали. Преди 20 години разликата е около два пъти, сега е 10%. Да поздравим Орбан с "успехите". Все така да я кара, може и да ги задминем.
    —цитат от коментар 18 на stein


    Разликата и сега е близо 2 пъти в полза на Унгария.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_ (nominal)_per_capita

  49. 49 Профил на дуле
    дуле
    Рейтинг: 217 Весело

    Е, не, унгария вече прилича много повече на киргизстан и казахстан, отколкото на европейска страна.
    —цитат от коментар 1 на Zlatko Denev

    Ми така е... След като граф Михаил Игнатиев е ректор на университета.

    Иван Искров: « Да не се гоним, че да не се хванем ».
  50. 50 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Разстроено

    [quote#33:"plamen_b"]
    —цитат от коментар 37 на von_seeckt
    Няма такова нещо като затваряне! Унгарското правителство казва, всички университети в Унгария трябва да отговарят на едни и същи условия.[/quote]

    И разбира се, условията са така формулирани, че точно един определен университет в Унгария да не отговаря на тези изисквания. Селски тарикатщини :-(

  51. 51 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    До коментар [#47] от "stein":

    Около 20%

  52. 52 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1000 Весело

    До коментар [#1] от "Zlatko Denev":

    Е, не, унгария вече прилича много повече на киргизстан и казахстан, отколкото на европейска страна.
    —цитат от коментар 1 на Zlatko Denev
    Я пак?
    Я погледни снимка от Будапеща и снимка от София, и после се изкажи пак!



    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  53. 53 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#45] от "Роси":
    До коментар [#46] от "Каишков - Системен нарушител":

    У нас НБУ съответства на ЦЕУ.

    !

  54. 54 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#48] от "mushashi":

    Да, ама не. БВП не е доход. Ето за какво става дума

    http://ec.europa.eu/eurostat/web/gdp-and-beyond/quality-of-life/median-income

    разделено на

    http://ec.europa.eu/eurostat/web/purchasing-power-parities

  55. 55 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    "Унгарците, с цялата си омраза към руснаците им влязоха под "клепача", и търгуват с тях яко."

    Износа за Необятните е 1,8% от сичкия :

    http://atlas.media.mit.edu/en/profile/country/hun/ #Destinations

  56. 56 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1549 Любопитно

    Днес в Унгария, утре у нас... ;)

  57. 57 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Опаа некой колонии се събудиха и помирисаха кафето. А то хич не беше с приятен аромат просто една съветска партенка беше заменена с американска партенка.

  58. 58 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#1] от "Zlatko Denev":
    —цитат от коментар 52 на Антикорупционен блок-Да Корупция!


    Управлението на Орбан има далеч по-малко заслуги за красотата на Будапеща от Хабсбургите.

  59. 59 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Весело

    До коментар [#45] от "Роси":До коментар [#46] от "Каишков - Системен нарушител":У нас НБУ съответства на ЦЕУ.!
    —цитат от коментар 53 на AzDebil


    Само където не бил Централен, а Нов, и не бил европейски а български :-)

  60. 60 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#22] от "Каишков - Системен нарушител":Дрънкай си, драги, на воля. Само дето статистиката за доход след удръжките и тази за паритета на покупателната способност други работи говорят. .
    —цитат от коментар 31 на stein

    Щом се храниш и се издържаш по "статистиката за доход",а не по реалните ти доходи, при това с тройно увеличение на външния ни дълг, добре. Иначе отиди до Унгария, даже не до Будапеща, питай колко е средната заплата, как са облечени и как изглеждат хората и как е подредена и застроена държавата, колко чисто, свежо и зелено е навсякъде, сравни я с "герберска" България, където и пътища вече няма от немотия и пак вдигат цената на енергията защото политиците ни освен да се кланят на Запада за нищо друго не ги бива и изобщо не ги е еня за хората и пак говори за "паритета".

  61. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Весело

    една съветска партенка беше заменена с американска партенка.
    —цитат от коментар 57 на foure


    Ха, американските войници не носят партенки. Fake news! :-)

  62. 62 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 686 Весело

    :) Браво!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  63. 63 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Унгарският гном реши да подражава на руския. Крайно време е ЕС да му спре субсидиите и да търси пари от товарища си Путин.

  64. 64 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    На Орбан му пречи американски университет, но не му пречат руски олигарси и мафиоти и китайски милионери да купуват имоти и да получават паспорти срещу заплащане.

  65. 65 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    До коментар [#33] от "plamen_b":

    Орбан е загрижен единствено за корумпираната си власт, съставена от бивши комунисти и комсомолци, маскирани като десни националисти.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    Хубав-лош, законът е подписан и влиза в сила. От тук нататък, ревнителите на върховенството на закона трябва да употребяват една и съща мярка към законите които им харесват и онеи, които не харесват. Иначе се получава характерна за сектата шизофрения и морално двуличие.

  68. 68 Профил на stalker
    stalker
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Някои народи не спят. И преди и сега унгарците са горди и независими люде.

    Common sense !
  69. 69 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    И преди и сега унгарците са горди и независими люде.
    —цитат от коментар 68 на stalker


    Това е така. Може би затова референдумът на Орбан против бежанците не събра достатъчно гласове за да мине.


  70. 70 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Браво, дано по-често има такива новини. Орбан е политик с топки.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  71. 71 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#48] от "mushashi":Да, ама не. БВП не е доход. Ето за какво става думаhttp://ec.europa.eu/eurostat/web/gdp-and-beyond/quality-of-life/median-income разделено наhttp://ec.europa.eu/eurostat/web/purchasing-power-parities
    —цитат от коментар 54 на stein


    Средната работна заплата в Унгария е с 50 процента по-висока от българската.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
    Паритета на покупателна способност е много относително понятие.

  72. 72 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    До коментар [#64] от "antonio_vivaldi":

    Когато над 60 НПО на Soros György за заети с внос на бежанци и атаки срещу правителството за приемане и настаняване на муслими, що за правителство би било онова незащитаващо интересите на страната си?
    Поправките в закона за образованието в Унгария са две, непротиворечащи на конституцията и ненарушаващи нито един член на договора за ЕС.
    Един университет е регистриран в Ню Йорк (без ВУЗ там), базиран в Будапеща ( дори не като филиал на американски), наема работници извън ЕС (Сащ) без да прилага унгарските закони за трудови взоимоотношения, печата 2 дипломи- американска и унгарска без да си интересува от законите за образованието в страната валидиращи унгарската и без взаимни договори за признаване на дипломите в двете страни.
    Къде е бедата в случая?
    "Университет" без никакъв престиж в страна, където е регистриран -САЩ се пръква след свалянето на комунизма в Унгария и не спазва закони, които всички ВУЗ в страната спазват с претенции за легитимност.

  73. 73 Профил на leshin
    leshin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "Zlatko Denev":

    Подобре Киргистан от колкото демократичен ФАШ.

  74. 74 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Централноевропейския университет не е "университетът на Сорос". След повече от 20 години съществуване това е жива академична институция в която хиляди хора - студенти и преподаватели - са взели участие, и с която се чувстват свързани. Масовата подкрепа за ЦЕУ от последните дни го показва. Хилядите хора на улиците в Будапеща и подписалите онлайн петициите усещат университета като свое място, което искат да защитят. ЦЕУ ще продължи да съществува и на друго място в Източна Европа без особена щета за себе си, тъй като винаги е бил транснационален и отворен към всички държави в региона. Загубата е за унгарското общество и за хилядите, които не са съгласни с политиките на Орбан.

  75. 75 Профил на slf58372252
    slf58372252
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    За съжаление национализмът винаги води до "под кривата круша". А, този при Орбан е от най-архаичните!

  76. 76 Профил на slf58372252
    slf58372252
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#74] от "jgn33471284":

    Общо взето това заключение едва ли ще заинтересува хората от този блог. За съжаление народът отново се е пристрастил към измамни ценности, които го затварят в собствената му черупка и го залъгват със самодоволството и усещането за самодостатъчност. Това в днешния свят е невъзможно състояние, а ако трябва да сме точни, дори и в средновековието, при това и на Балканите, също не е било възможно. "България на българите", "Унгария на унгарците" са остарели лозунги, които не стъпват нито върху реални факти, нито върху бъдещи перспективи. Развитието в историята никога не е било дело само на определен народ, а още повече на недокрай изясненото виждане за раса. Университети винаги са били начин за преодоляване на тези заблуди, за сметка на по-широки културни или общочовешки ценности.

  77. 77 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#24] от "chicago514":Кое е авторитарното на Орбан? Хората в няколко поредни избора му дават пълно мнозинство. Нали това е демокрацията, или не?
    —цитат от коментар 32 на moreee


    Това е само нелибералната демокрация - към която се придържат Ердоган в Турция и Путин в Русия. Демокрацията още включва закони, които запазват правата на малцинството хора, които не гласуват за печелившия кандидат (включително свобода на словото, свобода на пресата, свобода на вероизповеданията и т.н.), както и разделяне на властите (изпънителната власт да се съобразява със съдебната и законодателната власт без да ги подменя както намери за добре). Или казано накратко - не може да спечелиш избори с малко и да правиш каквото си искаш.

    Между другото, Орбановата партия получава непропорционално висок брой депутати в парламента в сравнение с броя гласове дадени за нея бладодарение на промените в избирателния закон направени от тях преди това.

  78. 78 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    От тук нататък, ревнителите на върховенството на закона трябва да употребяват една и съща мярка към законите които им харесват и онеи, които не харесват.
    —цитат от коментар 67 на Lemmy


    Съгласен съм, че законите трябва да се спазват. Това не значи, че гражданите не бива да протестират срещу несправедливи закони, особенно когато съдебната власт е отслабена и не изпълнява пълноценно функциите си за противовес на произвола на управляващата партия.

  79. 79 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 482 Весело

    До коментар [#24] от "chicago514":Кое е авторитарното на Орбан? Хората в няколко поредни избора му дават пълно мнозинство. Нали това е демокрацията, или не?
    —цитат от коментар 32 на moreee


    Зависи кого ще попиташ.
    Потърсиш ли отговор от някое мулти-културно, прогрес-либерално и на пръв поглед демократическо моше, току виж онова, за което ти говориш, да бъде омаскарено като "диктатура на мнозинството". ;)

    Не я обичат демокрацията (пряката) поклониците на левичарията и това си. :D

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK