Пет последици от изтеглянето на САЩ от Парижкото споразумение

Пет последици от изтеглянето на САЩ от Парижкото споразумение

© Kevin Lamarque, Reuters



Американският президент Доналд Тръмп спази едно от ключовите си предизборни обещания и изтегли САЩ от договаряното с години Парижко споразумение за климата, което целеше да ограничи глобалното затопляне и климатичните промени.


С изтеглянето си САЩ се нареждат до Никарагуа и Сирия – единствените две държави, неподписали договора.


Тръмп обясни, че споразумението ще навреди на американския трудов пазар и на суверенитета на страната и че "не искаме другите лидери и държави да ни се смеят".




Той каза още, че ще иска предоговаряне на условията – нещо, което другите участници категорично отхвърлиха.


Действието на президента, който смята климатичните промени за измислица, разгневи международните партньори на САЩ и вътрешните му опоненти, а Европейският съюз и Китай заявиха, че ще продължат да спазват ангажиментите си и без участието на Америка. Очаква се двете страни да заявят това официално днес в безпрецедентно общо изявление. Ето какви ще са най-важните последици от решението на Тръмп според Би Би Си:


Вреда за света


Няма съмнение, че сега ще бъде по-трудно да се постигне целта на споразумението – глобалното повишаване на температурите да остане под 2 градуса по Целзий. САЩ отделят около 15% от глобалните въглеродни емисии, освен това са източник на финансиране и технологии за развиващите се държави, които също се борят да снижат отделянето на газове. Америка се оттегля и от моралното си лидерство, което може да навреди в дипломатическите план.


Трудност за Америка, възможност за Китай


Връзката Вашингтон-Пекин бе основата на споразумението. Президентите Барак Обама и Си Цзинпин успяха да се обединят и да изградят амбициозна коалиция заедно с малките островни държави и ЕС, а сега Китай побърза да потвърди, че остава отдаден на договора.


"Не бива да изоставяме никого, но ЕС и Китай решиха да продължат напред", заяви еврокомисарят по климата Мигел Ариан Каньете. Канада и Мексико също може да заемат по-важна роля.


Глобалните бизнес лидери ще са разочаровани


Корпоративна Америка шумно настояваше САЩ да останат в споразумението. Лидери на компании като Google, Apple и стотици производители на фосилни горива като Exxon Mobil призоваваха президента да спази ангажиментите от Париж. Изпълнителният директор на Exxon Mobil (компанията, в която държавният секретар Рекс Тилърсън работеше в продължение на години) Дарън Удс написа лично писмо на Тръмп с молбата си.


Въглищата едва ли ще се възродят


САЩ се отказаха от въглищата, но това се случва и в други развити държави. Великобритания ще се откаже от електроенергията, произведена от въглища, до 2025 г. А сега броят на работниците в тази индустрия е наполовина на тези, ангажирани в производството на слънчева енергия.


Развиващите се държави вероятно ще зависят от въглища в продължение на десетилетия, но замърсяването на въздуха и общественият натиск ще ограничат вредните ефекти. Цените на възобновяемата енергия ще падат и това ще бъде допълнителен стимул за преминаване към нея.


Емисиите в САЩ все пак ще паднат


Прогнозите са, че вредните емисии в САЩ ще намалеят наполовина в сравнение с плановете на Обама. Причината – производството на енергия вече разчита повече на газ, отколкото на въглища. Фракинг революцията доведе до скок в производството и спад в цената на природния газ, а енергийните производители са доволни от газа, който могат да съчетават с възобновяеми източници на енергия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Нещата ще се случват въпреки Тръмп.

  2. 2 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    "не искаме другите лидери и държави да ни се смеят"

    Те не са спирали да ти се смеят, но усмивката им става все по-кисела, защото не знаят вече какво да очакват от теб.

  3. 3 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Разбира се, това е пушилка и помпане на мускули за пред електората от гозамбовци. Подобен андрешковски манталитет "ама как им натри носа на глобалистите, а" ще ги накара да забравят за момент другите си неотложни проблеми.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  4. 4 Профил на Nothing matters
    Nothing matters
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това с как всички лидери се смеели на Америка си го повтори в речта 5 пъти. И при условие, че това се случва непосредствено след посещението му в Европа, си мисля, че тук като не му лизаха краката, а даже го игнорираха се е обидил и озлобил. И сега прави напук.
    Като малките деца...

  5. 5 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    А кога ние ще се откажем от въглищата? Да не говорим, че цяла България извън големите градове се отоплява на дърва и въглища. Това с дървата е двойна екокатастрофа – веднъж, че изсичаме дърветата, и втори път, че ги горим и опушваме въздуха.

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Е първата последица е че рязко падна цената на петрола. Останалите са я стане, я не.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Сега да им обложат изнасяните от Америка горива, масла и производни с такси.

  8. 8 Профил на ShekSpirt
    ShekSpirt
    Рейтинг: 294 Весело

    В офиса си направихме забавна игра със залози колко време ще изкара от президентството си този трагикомичен образ... Аз съм заложил максимум Януари'18.

    Понякога и аз се чудя защо съм още тук..
  9. 9 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Основна последица - САЩ станаха за смях пред целия свят и са на път да отстъпят лидерската си роля на ЕС и Китай.
    Иначе един куп щати и много големи градове и компании в щатите вече заявиха, че оранжевия дедо може да си поръча гореща супа и да духа да изстине, а те ще се придържат към таргетите за намаляване на вредните емисии.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Весело

    "Тръмп обясни, че споразумението ще навреди на американския трудов пазар и на суверенитета на страната и че "не искаме другите лидери и държави да ни се смеят".

    Иронията в случая е, че откакто този клоун Тръмп стана президент на САЩ останалите световни лидери и останалите държави не спират да се смеят, а понякога и подиграват на Тръмпи и на САЩ! Този човек е позор за страната си!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Интересно до къде може да стигне изкукването на Дони

  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    Вредата която Тръмпи нанася на Америка с този жест трудно може да бъде изчислена.Въгледобивната индустрия много трудно би се възродила...само реднеците вярват в чудеса.Хубавото че Европа става лидер в използването на "зелена "енергия...а САЩ се капсулират.Дори КСА ще инвестира 20 МЛД в екология и слънчева енергия.За оранжевият клоун остава възхитата на реднеците и нашенските гозамбовци!!!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  13. 13 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Единствената последица ще е , че китайските зелени продукти няма вече да са несправедливо по- евтини и конкурентни от американските.

    САЩ влагат милиарди за развой на технологии, финансират приложението им в развиващите се страни, Китай крадат и копират!
    И не само Китай, ами и Тайван, Корея, Сингапур, кой ли не.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Любопитно

    "САЩ се отказаха от въглищата, но това се случва и в други развити държави. Великобритания ще се откаже от електроенергията, произведена от въглища, до 2025 г. А сега броят на работниците в тази индустрия е наполовина на тези, ангажирани в производството на слънчева енергия."

    Тук има неточност в статията. САЩ не бяха се отказали от въглищата, по скоро САЩ бяха в процес на отказване от въглищата, като енергоизточник за производство на електроенергия. По времето на Обама около 30% от цялото производство на електроенергия в САЩ идва от въглищни ТЕЦ-ве.

    Ето статистика:
    https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=427&t=3

    Очевидно Тръмпи иска да вдигне този процент добита електроенергия от въглища.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Нещата ще се случват въпреки Тръмп.
    —цитат от коментар 1 на chicago514


    Съгласен. Основната последица е, че няма да има последици.

  16. 16 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":

    ".Хубавото че Европа става лидер в използването на "зелена "енергия...а САЩ се капсулират.Дори КСА ще инвестира 20 МЛД в екология и слънчева енергия.За оранжевият клоун остава възхитата на реднеците и нашенските гозамбовци!!!!!!"

    За нашенските либертофони остава фалшивата радост от поредната манипулация на толерастката преса!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  17. 17 Профил на gaspod
    gaspod
    Рейтинг: 218 Неутрално

    За тези, които не са сигурни какво да мислят по темата, и най-вече за тези, които смятат, че "глобалното затопляне" е измислица и имат мнението си за факт, без да смятат за нужно да се информират, моля, отделете мъничко от времето си и вижте това филмче, което дава сумарно инфо по темата, пък и Лео ДиКаприо го води, дами - Before the Flood се казва, 2016г., аз смятам, че е достатъчно красноречиво.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Любопитно

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":

    Впрочем, важно е да се отбележи, че настоящем Китай е лидер на използването на "зелена" енергия в света. Точно в Китай са най-големите слънчеви и вятърни мощности (централи) добиващи електроенергия. Разбира се и ЕС също е една от водещите страни в областта на ВЕИ. Като процент електроенергия произведена от ВЕИ ЕС е пред Китай до колкото си спомням.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Въгледобивната индустрия много трудно би се възродила...само реднеците вярват в чудеса.
    —цитат от коментар 12 на Messerschmitt


    Смешното и жалкото в случая е, че и те не вярват.
    Имаше скоро един обширен материал в Гардиън, пътешествие из въгледобивните райони на Америка и разговори с хората там. Направи ми впечатление, че огромното мнозинство интервюирани ясно си даваха сметка, че времето на въглищата е отминало. Просто искаха някакво бъдеще, но им беше ясно, че то няма как да е свързано с въглищата.
    А днес пак в Гардиън има проучване по щати, дали подкрепят Парижкото споразумение. Хората от всички щати без изключение го подкрепят, с големи мнозинства при това. Така че това дори не е популизъм, а чиста вредна глупост.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  21. 21 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2928 Любопитно

    ... Иронията в случая е, че откакто този клоун Тръмп стана президент на САЩ останалите световни лидери и останалите държави не спират да се смеят, а понякога и подиграват на Тръмпи и на САЩ! Този човек е позор за страната си!
    —цитат от коментар 10 на Иво

    Въйййй, като гледам каква веселба е настанала тука:
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2017/05/29/2979568_merkel_evropa_veche_ne_moje_da_razchita_na_sasht/.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Весело

    До коментар [#13] от "mr. wonderworld.":

    Хахаха... осъзнаваш ли колко е смешно това!? Само САЩ създават нови технологии и продукти, а всички останали по света държави копират от тях!? Така ли си мислиш, че седят нещата!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Вредата която Тръмпи нанася на Америка с този жест трудно може да бъде изчислена.Въгледобивната индустрия много трудно би се възродила...само реднеците вярват в чудеса.Хубавото че Европа става лидер в използването на "зелена "енергия...а САЩ се капсулират.Дори КСА ще инвестира 20 МЛД в екология и слънчева енергия.
    —цитат от коментар 12 на Messerschmitt


    Да ама инвестициите в екология не водят до ръст, а въгледобивната индустрия няма как да се възроди понеже не е залязвала, в интерес на истината се развива дори по бързо от зелените технологии, които за да са конкурент си служат единствено с регулации и ограничения. А цялата теория ще рухне ако САЩ на края на годината изкарат един растеж с по 2-3 % по голям от ЕС, тогава ще видим кой ще се смее ;)

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2928 Весело

    Някой да забелязва, че "анализът" на статията е по същество набор от опорните лозУнгаджийски точки на адептите на глобализма?
    По същество, конкретно - НИЩО!

  25. 25 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1960 Неутрално
  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    До коментар [#13] от "mr. wonderworld.":

    Единствената последица ще е , че китайските зелени продукти няма вече да са несправедливо по- евтини и конкурентни от американските.САЩ влагат милиарди за развой на технологии, финансират приложението им в развиващите се страни, Китай крадат и копират!И не само Китай, ами и Тайван, Корея, Сингапур, кой ли не.
    —цитат от коментар 13 на mr. wonderworld.


    Грешите, приятелю. Не САЩ влагат милиарди, влагат ги американските компании. Не заради нечии черни очи, а за да печелят. И ако наистина Тръмп мисли да прави нещо конкретно, а не само да вдига пушилка - нещо, в което се съмнявам - същите американски компании ще изнесат развойните си дейности и производства точно в страните, които сте посочили. От което цените на зелените продукти и технологии ще паднат още повече. А изкопаемите енергоизточници ще стават все по-нерентабилни. Цялата работа идва от това, че инвестициите в недвижими имоти са повече спекула отколкото бизнес.

  27. 27 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Любопитно

    До коментар [#9] от "The Shadow":

    и кой ги спира да се придържат като толкова искат? За какво въобще е тоя смешен плач? След като 90% от населението и 99% от компаниите били за спазване на споразумението, ми да го спазват бе! За какво им трябва одобрението/разрешението на федералното правителство?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 769 Любопитно

    До коментар [#26] от "Един препатил":

    да ги изнесат в ангола, ирак, либия, сирия, йемен и т.н - нали тия велики компании твърдяха, че ако не могат да внасят кадри от там, няма да са конкурентноспособни. Е, сега им е паднало да ударят келепира и да зашливят мощен цигански шамар на тръмп - хем ще покажат че не дрънкат глупости като мотиви за отмяната на забраната, хем ще продължават да водят прогресивното човечество.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5222 Неутрално

    Тръмп оттегля с бързи стъпки САЩ от едно дългогодишно успешно глобало лидерство.
    "Америка първа" - това вече е виц, не е лозунг

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Те компаниите са еко-отговорни само на приказки.

    Ама си мълчат като пукали за дизелгейт, където само на хартия отчитало под нормата.

    Така че аре молим без излишен популизъм и евтини стойки.

  31. 31 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Тоя е абсолютен клоун, но наистина с бездарието и липсата на елементарни познания за поста, който заема може да натвори страшни бели. Прави се оказаха всички в САЩ, които предупреждаваха, че човека не е наред. ТОТАЛНО неподготвен, безумно самовлюбен и изобщо нямащ никаква представа от дипломация и политика. Буш младши, в сравнение с Тръмп изглежда като професор по философия.
    Те за какво тогава се подписват тези договори изобщо?! Като всеки малоумник може когато си поиска да излезе от тях?!

  32. 32 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Нещата ще се случват въпреки Тръмп.
    —цитат от коментар 1 на chicago514


    Аз бих казал "Ще се случват И с Тръмп". Просто защото това са глобални тенденции. Той само си развърза ръцете да следва политика която смята за рационална и ефективна за собствената държава, не ДРУГИ да му я определят. Така че и при Тръмп ще има намаляване на емисиите. Но колкото и когато Америка определи сама, не други да и определят.

    Конкретен пример - набутахме се със свръх скъпа енергия от солари защото такива изисквания ни наложи ЕС. А ако бяхме поизчакали докато панелите поевтинеят драстично сега щяхме да имаме същата енергия от тях но в ПЪТИ по-евтино.

    Това е разликата когато следваш собствена политика и когато ти я налагат. Просто защото тези които ти я налагат следват СОБСТВЕНИТЕ интереси, не твоите. Бих могъл да продължа примера и с "бежанците", за щастие там се намериха хора които не позволиха да им налагат чужда политика.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  33. 33 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":Впрочем, важно е да се отбележи, че настоящем Китай е лидер на използването на "зелена" енергия в света. Точно в Китай са най-големите слънчеви и вятърни мощности (централи) добиващи електроенергия. Разбира се и ЕС също е една от водещите страни в областта на ВЕИ. Като процент електроенергия произведена от ВЕИ ЕС е пред Китай до колкото си спомням.
    —цитат от коментар 19 на Иво


    Бях чел някъде,че Китай имат най-голям потенциал за вятърни мощности,след тях са САЩ.Още преди повече от 10 години в САЩ говореха,че Европа е по-напред от тях по ВЕИ мощности,при по-малък потенциал.

  34. 34 Профил на Georgi Milev
    Georgi Milev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#32:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]Конкретен пример - набутахме се със свръх скъпа енергия от солари защото такива изисквания ни наложи ЕС. А ако бяхме поизчакали докато панелите поевтинеят драстично сега щяхме да имаме същата енергия от тях но в ПЪТИ по-евтино.


    Приятелю,за това набутване не са виновни от ЕС.Процента инсталирани мощности преди 5 години беше по-голям от препоръчания до 2020г.За това са виновни нашите крадливи политици и техните приятели и роднини и се чудя, до кога ще продължаваме да ги избираме да ни ограбват и правят на глупаци?

  35. 35 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#12] от "Messerschmitt":
    Няма и нужда въглищната индустрия на САЩ да се "възражда", тя и така си е възродена и с достатъчно място на пазара на горива в САЩ.
    При това САЩ и без споразумения се справят добре с проблема замърсяване, например с СО2

    https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=30712

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  36. 36 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#10] от "Иво":

    Както се смеят "останалите световни лидери и останалите държави " ще платят сметката, както във военната област, така и в екологията и още където се сетиш......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  37. 37 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 264 Неутрално

    изкуфялата оранжева бабичка живее в 50-60г на миналия век и си въобразява проистичащите от всичкото това проЗЗтотии а тъпите кравари гласуват за него също въобразявайки си, че тоа идиот ще ги направи богати като него но всъщност тази смахната бабичка ще им свие и последния долар!

  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Неутрално

    Тоя е абсолютен клоун, но наистина с бездарието и липсата на елементарни познания за поста, който заема може да натвори страшни бели. Прави се оказаха всички в САЩ, които предупреждаваха, че човека не е наред. ТОТАЛНО неподготвен, безумно самовлюбен и изобщо нямащ никаква представа от дипломация и политика. Буш младши, в сравнение с Тръмп изглежда като професор по философия. Те за какво тогава се подписват тези договори изобщо?! Като всеки малоумник може когато си поиска да излезе от тях?!
    —цитат от коментар 31 на shule


    МНОГО добре казано и написано!!! ++++++++++++++++++++++++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3924 Любопитно

    До коментар [#36] от "boby1945":

    НИКОГА Боби! Никога няма да стане това дето си го написал!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#29] от "penetrating":

    Успешно глобално лидерство по плащане на сметки. Е, вече няма да е Америка фърст по тази писта. Там ги стиска обувката всички с празните паници, дето чакат чичо Сам да им ги напълни.

  41. 41 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 862 Неутрално

    "не искаме другите лидери и държави да ни се смеят"Те не са спирали да ти се смеят, но усмивката им става все по-кисела, защото не знаят вече какво да очакват от теб.
    —цитат от коментар 2 на Fiji


    Усмивката им става кисела, защото момченцето, дето го имаха за глупаво, та им плащаше сметките, вече се осъзна. Хайде сега пак да се смеят, ама на гладен корем.

  42. 42 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    За момент да оставим емоциите създавани от Тръм и да погледнем реалността по въпроса. Има процедура: Американската администрация трябва да изчака до неомври 2019 за да подаде официална молба за напускане на екодоговора. След това трябва да изчака една година за започване на процеса. С други думистигаме до следващите президентски избори където това ще бъде един от критичните въпроси, ако Тръъмп дотогава не отмени декларирания отказ.

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5222 Неутрално

    До коментар [#40] от "bryghtlyght":

    :) и затова го "отлюспиха" без никакво колебание :)
    При това му казаха - без предоговаряне :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    [quote#32:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"]
    —цитат от коментар 34 на Georgi Milev
    Конкретен пример - набутахме се със свръх скъпа енергия от солари защото такива изисквания ни наложи ЕС. А ако бяхме поизчакали докато панелите поевтинеят драстично сега щяхме да имаме същата енергия от тях но в ПЪТИ по-евтино. Приятелю,за това набутване не са виновни от ЕС.Процента инсталирани мощности преди 5 години беше по-голям от препоръчания до 2020г.За това са виновни нашите крадливи политици и техните приятели и роднини и се чудя, до кога ще продължаваме да ги избираме да ни ограбват и правят на глупаци?[/quote]

    Знам го и то добре. Но ЕС с регулациите си им дадоха прекрасен повод да се възползват от далаверата. Защото на всички критики нашите така отговаряха "От ЕС го искат".

    Ха представи си, че от ЕС нямаше такива регулации, мислиш ли че щяхме точно НИЕ да поведем "прогресивното човечество" да въвеждаме ВЕИ? При положение, че тока от тях е 300-400лв /МВтч а на Козлодуй е 45лв /по спомени/. КАК щяха да го обяснят на българина от чийто джоб ги вадят тези пари ако не беше широкият гръб на ЕС зад който да се скрият?

    То и сега тока от ВЕИ е в ПЪТИ по-скъп от обикновеният и точно с ЕС регулациите ни обясняват защо трябва да го има. И за всеки случай срамежливо са го скрили в сметките да не личи колко скъпо ни излиза. А можехме просто да изчакаме 15-20г да се изравни по себестойност и с чиста съвест да си го ползваме.

    Това прави Тръмп, не форсира нещата с държавна принуда а оставя пазара да постави всяко нещо на мястото му. В крайна сметка ЗАБРАНЯВА ли някой на американските компании да въвеждат еко технологии? Не, не забранява, да си ги правят на воля. Само че без да бъркат в джоба на американският данъкоплатец, с пазарно финансиране. Както всеки друг бизнес. Точно там ги боли еко-компаниите, че Тръмп ги лишава от свободата да бъркат в общият джоб.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  45. 45 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    И впрочем всички тук са ревнали срещу американската въглищна индустрия сякаш тя е с роби копаещи с кирки в забоя и технологии от времето на Дикенс. Само че американската AES в Марица-Изток е единствената която изпълнява доста строгите норми по замърсяване. И то с крайно некачествените наши въглища, то и въглища е трудно да се нарече тази жълтокафява полуизгнила пръст. А останалите Марици плащат глоби за замърсяване и лапат от "зелените" квоти. Така че не ги оплаквайте американците.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 459 Любопитно

    До коментар [#40] от "bryghtlyght":

    Знаеш ли какво би било финансовото измерение ако само няколко процента от световните финанси започнат да се движат без да минават през САЩ и долара.

    Предположи как ще се промени отношението към САЩ ако малките държави започнат да получават пари от Китай и ЕС вместо от САЩ!

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#40] от "bryghtlyght"::) и затова го "отлюспиха" без никакво колебание :)При това му казаха - без предоговаряне :)
    —цитат от коментар 43 на penetrating


    Той им е нужен на тях, не те на него. На редичка са се наредили да му се молят за подаяния. Отсвири ги, затова са така ядосани. Скоро и нашите грантаджии ще бъдат отсворени колкото и да скачат сега.

  48. 48 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#40] от "bryghtlyght":Знаеш ли какво би било финансовото измерение ако само няколко процента от световните финанси започнат да се движат без да минават през САЩ и долара.Предположи как ще се промени отношението към САЩ ако малките държави започнат да получават пари от Китай и ЕС вместо от САЩ!
    —цитат от коментар 46 на ivan_


    Прав си, но това няма как да стане, защото Китай е идеологически доминион на САЩ. Не Китай наложи комунизма на САЩ, а САЩ наложи капитализма на Китай и на разно други икономически джуджета, нищо че по територия са най-големите и се надигат и те на пръсти. Това е принципен въпрос. Гледай общите тенденции, а не някакви детайли тук и там.

  49. 49 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 533 Неутрално

    САЩ източник на технологии и финансиране за останалите-САЩ дойна крава! Китай нямало да се откаже от това споразумение-нямо да се откаже,защото по него няма ангажименти. Ако се прави ново споразумение, Тръмп ще иска от Китай да има същите ангажименти,както и САЩ. И вместо право да увеличават централите на въглища, да ги съкращават,както САЩ. ООН-ето сега няма да може да получава от САЩ стотици милиарди и да ги разпределя на приятелски фирми,режими и както им кефне.

  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7033 Неутрално

    "Америка се оттегля и от моралното си лидерство."
    Това ще е най-голямата им загуба в дългосрочен план.

  51. 51 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#32] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":
    Конкретен пример - набутахме се със свръх скъпа енергия от солари защото такива изисквания ни наложи ЕС. А ако бяхме поизчакали докато панелите поевтинеят драстично сега щяхме да имаме същата енергия от тях но в ПЪТИ по-евтино.

    ..............................................
    Така е .
    Пита се "защо ги ядохме жабетата"?

    Ами заради кинтите. Някои хора трябваше да лапнат едни пари.
    И затова.
    Случаят с глобалното затопляме много ми намирисва на същите лайна.

  52. 52 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1013 Любопитно

    Както върви този пич ще завърши с инпийчмент...

  53. 53 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Фракинг революцията доведе до скок в производството и спад в цената на природния газ, ..."
    А непредвидимите последици на фракинга за околната среда?

    Мърфи е оптимист!
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Това с как всички лидери се смеели на Америка си го повтори в речта 5 пъти. И при условие, че това се случва непосредствено след посещението му в Европа, си мисля, че тук като не му лизаха краката, а даже го игнорираха се е обидил и озлобил. И сега прави напук.Като малките деца...
    —цитат от коментар 4 на Nothing matters


    Това трябва да ти покаже колко е глупав и опасен. В Европа никой не се смееше на Америка, смееха му се на неговите простащини. Той очакваше като Тодор Живков да му правят метани, да поставят навсякъде портретите му като в Саудитска Арабия и да му подарят, като тях, златен гердан.
    Сега е време Европа да помогне на Америка, както Америка помагаше на Европа досега. Това са двата стожера на Западната Цивилизация. Без тях алтернативата е Китай и Русия. Боже опази!

    California Über Alles
  55. 55 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 427 Неутрално

    В офиса си направихме забавна игра със залози колко време ще изкара от президентството си този трагикомичен образ... Аз съм заложил максимум Януари'18.
    —цитат от коментар 8 на ShekSpirt


    Готов съм да се обзаложа, че ще изкара 2 пълни мандата.

  56. 56 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Както върви този пич ще завърши с инпийчмент...
    —цитат от коментар 52 на naskotop



    Казва се импийчмънт, знаеш ли какво значи?

  57. 57 Профил на olu58512811
    olu58512811
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чудя се, дали наистина емисиите от въглщните централи са по-значителни за глоалното затопляне от авиотрейса, който ръсят военните и гражданските самолети. Като гледам какви катаклизми в климата започнаха у нас след като натовсите самолети налетяха на рояци в малката ни страна.

  58. 58 Профил на Ani Dimitrova
    Ani Dimitrova
    Рейтинг: 5 Гневно




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK