Македония обмисля промяна на името срещу членство в НАТО

Македонският външен министър Никола Димитров (вляво) по времето, когато е преговарящ с Гърция в спора за името през 2008 г. На снимката е с гръцкия си колега Адамантиос Василакис.

© Associated Press

Македонският външен министър Никола Димитров (вляво) по времето, когато е преговарящ с Гърция в спора за името през 2008 г. На снимката е с гръцкия си колега Адамантиос Василакис.



Македония ще обсъди промяна на името си в усилие да деблокира гръцкото противопоставяне на членството в НАТО, обяви външният министър на страната, цитиран от "Файненшъл таймс" и БТА. Коментарът му дойде часове преди планирано за понеделник посещение на премиера Зоран Заев и Димитров в Брюксел, където ще се срещне с европейски представители и с генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг.


В променена версия на текста си "Файненшъл таймс" впоследствие цитираха Иванов с думите, че идеята е Скопие да приеме "временно" име, което да използва, докато се реши въпросът.


Членството в алианса ще помогне за успокояване на по-широкия балкански регион след месеци на политическо напрежение, което понякога стигаше до кръвопролитие, ще заяви Димитров пред високопоставени служители на НАТО в Брюксел. Първият македонски дипломат каза, че в сряда ще се срещне с гръцки министри, за да възстанови доверието между двете съседки, след като Атина наложи вето на молбата за членство на страната в алианса през 2008 г.




"Ще поискам от Гърция да преосмисли какъв съсед иска да има - дали те искат стабилна, приятелска страна, която предлага надежда за демокрация и справедливост", заяви Димитров в интервю за "Файненшъл таймс". "Ако ние сме добър съсед, надявам се, че политическите сили в Гърция ще разберат, че това е историческа възможност", каза той.


По думите му всякакво ново име ще трябва да бъде одобрено на референдум и правителството ще потърси консенсус сред партиите, преди да постави въпроса на гласуване. Той добави, че споразумение, което според някои анализатори може да бъде постигнато в рамките на една година, ще помогне да бъдат оставени настрана призивите за преначертаване на политическата карта на региона и рисковете от ново отваряне на експлозивни политически и етнически спорове.


Като приеме Македония, НАТО би могла да постигне успокояващ ефект в региона, заяви македонският външен министър, цитиран от "Файненшъл таймс".


Атина през годините е допускала няколко варианта за име, различно от Бивша югославска република Македония (с което е приета в ООН заради спора), но е настоявала, че не приема използваното от властите в Скопие "Република Македония", защото то съдържа претенции към части от Северна Гърция. В хода на преговорите македонските власти са споменавали варианти като Горна Македония или Република Македония (Вардар).


Управляващият в Скопие Социалдемократически съюз на Македония (СДСМ) на Заев вече е допускал възможността Македония да приеме ново име, за да стане част от НАТО, преди да поеме властта през май. Критици на идеята изтъкват, че тя би могла допълнително да разпали националистическите страсти, които вече се разгоряха през пролетта покрай т.нар. албанска платформа.


Кабинетът в Атина приветства решението на Скопие и съзира "основание за повече оптимизъм", че спорът за името с Гърция може да се реши, но отказа да се ангажира с прогнози колко време ще е необходимо за компромис, пише "Файненшъл таймс", цитирайки източник в правителството на Алексис Ципрас.


Изданието отбелязва, че докато в опозиция неговата лява, интернационалистки настроена коалиция СИРИЗА открито твърдеше, че ще се съгласи Македония да си избере име, на Ципрас ще му се наложи да подходи по-внимателно към подобни действия, докато е на власт. Причината е, че националистическата формация "Независими гърци", която е негов коалиционен партньор (и чийто председател Панос Каменос е министър на отбраната), може да окаже съпротива.


Гръцкият външен министър Никос Коциас обяви преди публикуването на интервюто, че Атина няма да се поддаде на никакъв "натиск" от ЕС и НАТО за членството на Македония. "Нямаме нищо против, но те трябва да изпълнят задълженията си, да престанат с иредентизма си и да приемат компромис в спора за името", каза той в неделя, цитиран от "Утрински весник".

Ключови думи към статията:

Коментари (146)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Ще си измислят и име. То толкова други неща си измислиха. Очаква се и то да е нещо "грандиозно".

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    Мизия + Тракия + Македония = България!
    Тук няма никакво място за мислене1111

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7452 Неутрално

    Измислена държава с открадната история, измислен език, измислено име

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Кръстете се бивша република и бъдеща държава.
    Така поне никой няма да ви се сърди...

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    България и сте вече членове на НАТО,няма нужда от Гърция.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    Пореден мощен провал за русия. Зорлем натика Черна гора в НАТО, а сега и македонците са на път.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4366 Весело

    Два са вариантите: Република Александър Македонски или Република Самуил Македонски

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4104 Любопитно

    "Гръцкият външен министър Никос Коциас обяви преди публикуванато на интервюто, че Атина няма да се поддаде на никакъв "натиск" от ЕС и НАТО за членството на Македония. "Нямаме нищо против, но те трябва да изпълнят задълженията си, да престанат с иредентизма си и да приемат компромис в спора за името," каза той в неделя, цитиран от "Утрински весник".

    Много правилна позиция на гръцкия министър. Нашите власти също трябва да настояват Македония да подпише договорът за добросъседство, който ние им предложихме преди години. Ако, не искат да го подпишат и ние трябва да наложим вето на тази тази държава за членството й в НАТО и ЕС.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Четох някакво уж съвсем сериозно предложение на се прекръстели на Централна балканска република, то като виц. Надявам се да не опитат пак да откраднат нещо от нас.

    Очаквам яростна съпротива от страна на античките, подкрепяни от сърбите и московието. Опитът за преврат в Черна Гора ще изглежда като нищо в сравнение с това, което може да се забърка в Мъкадония.

  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4104 Весело

    Иначе, се чудя на макетата какво толкова му мислят за новото си име. Идеалния вариант е Нова Македония. Тази страна има своя собствена история едва от 1991 г.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Името Югозападна България е свободно.

    седеньето го зголемува задникот
  13. 13 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":

    Оф, стига вече, заради тия убити чукари изгубихме половин добруджа и излаза на Бяло море. Колко национални катастрофи трябва да си докараме преди такива като тебе да мирясате? Всичката мара втасала у нас, само Мъкадония ни липсва и сме световна супетсила. Верно квото сам си направиш никой не може да ти го направи.

  14. 14 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Някой задавал ли си е въпросът какво за него лично ще се промени, ако от утре се казват просто Македония. Спорът е нелеп. Извън Гърция всеки човек под Македония разбира националната държава Македония. Гърците наистина си мислят за областта. Аз твърдо против гръцката позиция.

  15. 15 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 829 Неутрално

    На мен лично ми е все едно как се казва една държава. В историята има многа примери за "присвояване" на име. Поданиците на Византия се наричат ромеи - римляни, московското княжество си присвоява името на Киевска Рус, има Малка Венеция... примери много...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  16. 16 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3299 Неутрално


    Ако макетата преосмислят отношението си към Гърция, време е да преосмислят и поведението си към България . Време е да загърбят зловредната си политика на отричане на всичко българско и вандалщината си относно българската история и паметниците !
    България СЪЩО има думата за влизането им както в НАТО, така и в ЕС !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  17. 17 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Абе кво Нато беее...
    Нали преди по-малко от месец Пути беше там, нали им каза за азбуката...
    Как може такова предателство, човекът им отиде на крака....

  18. 18 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Ако гърците вдигнат ветото, трябва ние да им набием едно, поне докато спрат да крадат език и история, и да се държат агресивно и злобно по отнешение на България...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Измислена държава с открадната история, измислен език, измислено име
    —цитат от коментар 4 на neut



    До коментар [#4] от "neut":

    Като Румъния!

  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    Гърция защитава интересите си и не е съгласна македонците да крадът от античната история към която самите гърци имат претенции. За разлика от българите , които сме оставили сърбите да се разпореждат със съдбата на Македония като своя провинция. Македонците нагло крадът от нашата средновековна и най-нова история, помакедончват всичко българско, което има някаква връзка с географската област Македония, оплюват ни и се гаврят с нас, а ние не само ги търпим, но дори ги подкрепяме за членство в НАТО и ЕС. Но каква защита на българските интереси в Македония може да очакваме от сърбомана Борисов?

  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Иначе, се чудя на макетата какво толкова му мислят за новото си име. Идеалния вариант е Нова Македония. Тази страна има своя собствена история едва от 1991 г.
    —цитат от коментар 11 на Иво



    До коментар [#11] от "Иво":

    Логическа безсмислица! След сто-двеста години името Нова (?) Македония ще звучи нелепо!

  22. 22 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Каквото и да решат, ще се опитат да запазят думичката "Македония" в името си.

  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4104 Весело

    До коментар [#21] от "deaf":

    Безмислиците ги пишеш ти глухи човече. Има няколко държави с името Нова и те не звучат никак нелепо. Примерно Нова Зеландия. Или Папуа Нова Гвинея и т.н.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Първо да почукат на нашата врата...да поискат извинение!После да признаят произходаи историята НИ!И чак тогава ще си говорим за одобрение....НАТО!Сега вече очаквам Кремъл да ги атакува денонощно.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    Глупости,
    целия свят е пълен с обратните примери!

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Весело

    До коментар [#11] от "Иво":
    До коментар [#21] от "deaf":

    Да не забравяме и Нова Загора, Нови Хан, Нови Искър, Нови Сад, Ню Йорк, Нов Южен Уелс, Нова Каледония, Нойбранденбург, Новгород и т.н. и т.н.!!!

  27. 27 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Значи окупираните от албанците територии ще ги приемем в НАТО (дори и без изобщо да са го искали това), а Украйна, Молдова и Грузия не. Защо!

  28. 28 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 878 Весело

    До коментар [#2] от "One Hour":

    "Великомакедония", става ли?

    Да разлая троловете!!
  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    Винаги ще е много по-нова от оригиналната Македония, нищо нелепо няма :)
    Иначе не ми харесва. Може да се кръстят Коминтерния ко'щът :)

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":
    И Добруджа!

  31. 31 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1150 Любопитно

    Гръците нема да мръднат и на йота от позициите со, Кольо, не се заблуждавай...
    Нем да приемат нищо, дето съдържа Македония.
    ...
    Щели сега да пробват дали нема да мине името "ГОРНА Македония"...
    Горна, долна, задна, предна...
    Нема да стане, пич.
    ...
    Виж, най-естественото и най-логичното - "ЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ" ще мине веднага, повервайте ми.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  32. 32 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#20] от "tacheaux":

    Не баш така за сръбското влияние в Македония. Има няколко мита за управляващият Югославия,хърватина Тито. Първо,че едва ли не е работил за интересите на сърбите,което въобще не е така.
    1. През 1945г. Тито забранява връщането на сръбските колонисти заселени между двете световни войни в Македония и Косово,което удря по сръбският фактор и етническият баланс в Косово още тогава.
    2. Част от останалите в Македония сърби им е наложено да се пишат македонци и да променят наставките на фамилните си имена,(нещо като нашият "Възродителен процес"!!!),от -ич,на -ски.
    3. Конституцията от 1974г. разширява автономният статут на Косово,като го изравнява с този на Войводина и позволява право на вето на косоварите в сръбският парламент. Тоест,нито едно по-важно решение не е можело да се вземе без одобрението на Косово и Войводина.
    4. Тито измества всички по-важни предприятия в Хърватско и Словения по чисто стратегически причини,което отново удря по сръбският интерес,особено след 1991г. когато тези бонуси си остават за Хърватска и Словения.
    Тито е бил диктатор с империалистическо мислене,който е искал да погълне в своята Югославия кажи-речи целите Балкани. Включително и Албания. На косовските албанци дава такива права и висок стандарт на живот,за който албанците в Албания са можели само да мечтаят. Така е искал да прикотка и самата Албания да се включи в Югославия. И така нататък.
    Това са нещата в общи линии.

  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4104 Весело

    До коментар [#26] от "Дедо Либен":

    Да, ако добавим и имената на градове с думата Нов примерите ще станат хиляди.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Значи щели да предложат промяна на името на референдум.
    Интересно какви ще са резултатите от подобен акт. Груйо често използваше идеята за референдум за името като коз в преговорите с гърците.

  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Първо да почукат на нашата врата...да поискат извинение!После да признаят произходаи историята НИ!И чак тогава ще си говорим за одобрение....НАТО!Сега вече очаквам Кремъл да ги атакува денонощно.
    —цитат от коментар 24 на Messerschmitt

    Глупости, да чакаме някава измислена държавица да ни признава. Все едно майка да иска признание от детето си, че му е майка. Да си му берат гайлето кат са толкоз отворени. Правиха се на отворени и като им припари на дирника взеха да се молят на маляките.

  36. 36 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivan_":


    До коментар [#26] от "Дедо Либен":

    Въпросът е съвсем прост,как една нация след сто години например,може да бъде нова?!

  37. 37 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    "Логическа безсмислица! След сто-двеста години името Нова (?) Македония ще звучи нелепо! "

    Защо? Нова Зеландия звучили нелепо?

  38. 38 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#28] от "lone_wolf":


    До коментар [#2] от "One Hour":"Великомакедония", става ли?
    —цитат от коментар 28 на lone_wolf


    Защо не? След като има Великобритания за да се различава от малката дето си е във Франция?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  39. 39 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1368 Весело

    Два са вариантите: Република Александър Македонски или Република Самуил Македонски
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf1


    А Република Западна България? Мисля си, че най-точно отговаря на историческата истина.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  40. 40 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 625 Любопитно

    Само че Скопие трябва да съгласува новото име на държавата си освен с Гърция и с България. Имаше някакви предложения за Горна или Северна Македония, които устройват Гърция, но не и България !

  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Чисто и просто, макетата им бъзне от ден на ден, все повече..., какво могат да им погодят шиптърите...! Това е отчаян опит, да си запазят териториалната цялост. Не е далеч времето, когато опитите да се разцепи Македония ще бъдат съвсем реални, че и успешни. Няма как да се противопоставят на нарастващото албанско население, което един ден неминуемо ще поиска присъединяване към Албания. И, това ще е края на измислената от Коминтерна държава, Македония...! Заложения конфликт от времената на Сталин си тлее и часовника на бомбата си цъка...! Не знам, как ще им се размине. Лично аз си мисля, че някой ден така наречената Македония, ще се разпадне на три части. Една към Сърбия, друга към Албания и малко към Гърция... Даже и в НАТО, няма да успеят да влязат, защото са дебели и празни глави...!

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Нова Зеландия звучили нелепо?
    —цитат от коментар 37 на marker



    До коментар [#37] от "marker":

    Нямам представа какво означава Зеландия? Ясно е,че "ланд" е "земя",но "зе"-то отпред не го знам. Така че,Нова Зеландия може и да има някакъв смисъл.

  43. 43 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Каквото и да си говорим и въпреки че те самите се направиха за смях, най-добрия вариант за всички и особено за тях е да станат колкото може по-бързо членове на НАТО и ЕС. Така ще си решат и вътрешните проблеми с албанското население и голяма част от външните проблеми.
    А ако междувременно и в Сърбия се отпушат по този въпрос, има надежда на Балканите да настъпи някакво спокойствие.
    Е, на джуджи ще му стане криво...ама да си мери мъжествеността (???) с Ердоган и да не си пъха носа в работите на ЕС.

  44. 44 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    UNITED EURATLANTIC UNION

    Нищо пречка...
    Варианти бол:

    Нова Македония
    Северозападна Македония
    Югоизточна Албания
    Южна Югославия
    Северозападна Гърция
    Западна България
    Протекторат Путина
    ...

    "Македония обмисля промяна на името срещу членство в НАТО"

  45. 45 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1686 Неутрално


    Само че Скопие трябва да съгласува новото име на държавата си освен с Гърция и с България. Имаше някакви предложения за Горна или Северна Македония, които устройват Гърция, но не и България !
    —цитат от коментар 40 на objective

    Два са вариантите: Република Александър Македонски или Република Самуил Македонски
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf1

    Убедени ли сте, че предлаганите имен без Република Самуил Македонски ще се приемат от Гърция?

  46. 46 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Тук няма да е лошо и ние да се намесим, а не да си мълчим като страхливци. Македония има много по-голям проблем с нас, отколкото с Гърция. С тях лесна работа - ще се кръстят нещо друго и готово. А ние какво правим - не им признаваме нито нацията нито езика. Ще подпишем договр за добросъседство и кво - все едно няма да продължат същите мизерии, които от едно време са били подстрекавани от сърбите. Македония е безвъзвратно загубена за нас - нито добро, нито лошо отношения към тях ще ги накара да ни заобичат. Но трябва да си пазим историята, която е неоспорима за целия свят, само за тях има неясни моменти. Макетата в момента следват сръбската политика отпреди 30-50 години, но с по-голямо настървение, а това трябва да се плаща скъпо!

  47. 47 Профил на ziki69
    ziki69
    Рейтинг: 8 Неутрално

    предлагам: Охридска или Западна България ;)

  48. 48 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 388 Весело

    Едно тире да сложат някъде и готово :)

  49. 49 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 592 Неутрално

    И за какво им е точно НАТО? По-добре да се огледат какво трябва да направяъ в посока ЕС-членство. В скоро време общята европейска войска ще бъде по-важна от НАТО.

  50. 50 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Македонска България е добро име :)
    Ще има да обърне презгръб бившите Югославски шефчета и настоящите гръцки падари ..

  51. 51 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 738 Весело

    До коментар [#40] от "objective":


    Само че Скопие трябва да съгласува новото име на държавата си освен с Гърция и с България. Имаше някакви предложения за Горна или Северна Македония, които устройват Гърция, но не и България !
    —цитат от коментар 40 на objective


    На мен пък Северозападнала Македония най-много ми харесва.

  52. 52 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Каквото и да си говорим, една държава трябва първо като мислене на населението и като институции да узрее за ЕС и тогава да стане член на ЕС. И не, не е случайно, че България и Румъния са членове на ЕС а Хърватска стана наскоро, Сърбия ще стане не е ясно кога както и Македония. България и Румъния са държави, които въпреки всичките си проблеми, имат европайски общества, мислене и ценности, за разлика от бившите югославски републики

  53. 53 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 738 Весело

    До коментар [#49] от "Бай Благой":


    И за какво им е точно НАТО? По-добре да се огледат какво трябва да направяъ в посока ЕС-членство. В скоро време общята европейска войска ще бъде по-важна от НАТО.
    —цитат от коментар 49 на Бай Благой


    Не знам какво ще стане "в скоро време", ама има неофициално правило, нови страни от Източна Европа да се приемат в ЕС, само ако са членове на НАТО.

  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4104 Весело

    До коментар [#44] от "dnevnikar":

    Хахаха....интересни предложения за име сте дали. Избор имат голям. Да си избират някое име и това е.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#51] от "marker":

    И какво не те устройва? Какво изобщо те интересува? Стига да не се казва "Нова и по-истинска България" да се кръстят ако искат Велика Македония с лунна колония, все ми е тая

  56. 56 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    UNITED EUROPEAN UNION

    Балалайка, на Български се казва и пише "крадат".

    Какви претенции имат днешните гърци към антична Македония?
    Че Македония при Филип и Александър поробила пра гърците?
    Грънци...

    Твоите интереси не са български, не са гръцки, не са македонски...

    Защитавай буламач на своя си безродна история.
    Другаде!

    До коментар [#20] от "tacheaux":

    Гърция защитава интересите си и не е съгласна македонците да крадът
    от античната история към която самите гърци имат претенции. За разлика от българите , които сме оставили сърбите да се разпореждат със съдбата на Македония като своя провинция. Македонците нагло крадът...

  57. 57 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":

    Зееландия е една от провинциите в Нидерландия.
    Означава "Земя на/при морето", нещо като Краймория или Примория.
    ;)

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  58. 58 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Някои се оправят от всякъде, а какво стана със заселниците.Къде им е имота???Постна и бедна България.

    mihala
  59. 59 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Те няма да измислят име без Македония в него, а гърците няма да се съгласят - получава се Параграф 22.

  60. 60 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Да се кръстят "Коминтернска Република Македония" Така, който прочете името ще знае и историята на античките!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  61. 61 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Много добро име за БЮРМ е Скопие.

  62. 62 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Те няма да измислят име без Македония в него, а гърците няма да се съгласят - получава се Параграф 22.
    —цитат от коментар 59 на caterpillar


    Гърция отдавна се съгласи в името да има Македония, но иска пред Македония да има някаква дума.

  63. 63 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#59] от "caterpillar":

    Гърците са ОК с БЮРОМ

  64. 64 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Мога да предложа като име ФилипИНИ :D

  65. 65 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Глупости. Македония няма да си сменя никога името. "Файненшъл таймс" е генератор на фалшиви новини, нещо пак ни гъбаркат.

    over the under
  66. 66 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Мизия + Тракия + Македония = България!Тук няма никакво място за мислене1111
    —цитат от коментар 3 на Дедо Либен


    -Англия - на викингите барабар с Нормандия, балтийските страни и Финландия.
    -За Великобритания да не залязва пак слънцето над империята!
    -Литва - от балтийско до Черно море отново!
    -Бразилия 1/3 от Африка Гоа, Цейлон и всчки острови от време оно, обратно на
    Португалия.
    -Холандия, Белгия, Мексико барабар с Южна Америка Филипините и Калифорния
    обратно под испанската корона!

    Ние сме в 21век и Европаи ужким , но най си ни е добре на клоните!

  67. 67 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#60] от "lz2":

    Абе аз се сетих, гърците га Тито измисли Македония и македонскиот език, не риваха! Тогава камъните бяха в нашата градина и беше ОК

  68. 68 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#62] от "krf54523578":

    Гърция направи компромис със идеята че името няма да има връзка с историята на древната македония (която е чисто Гръцка) и ясно ще показва че са нещо разлицно , Славянска Македония например, но сега щом са на зор , защо да направим компромис? името република на Вардар е наи точно и няма да предизвика и съгражданите им от албански етнос

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  69. 69 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":

    Явно си пропуснал много от часовете по география пък и да беше попитал чичо ти "Гугъл"
    Холандия има няколко првинции еднат от които е Зеландия ( морска земя ). Другот ще си го намериш

  70. 70 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 816 Весело

    До коментар [#23] от "Иво":

    забрави NEW York
    чукча не чете, чукча не писател...

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  71. 71 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1211 Весело

    Колко години се инатиха. Да си идват към Българпия и това е. Няма д имат проблеми нито с имена, нито с измислената си ситория

  72. 72 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 596 Весело

    Скопска Република ми звучи добре ;)

  73. 73 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Значи окупираните от албанците територии ще ги приемем в НАТО (дори и без изобщо да са го искали това), а Украйна, Молдова и Грузия не. Защо!
    —цитат от коментар 27 на kazushi


    Е къде ги видя тези окупирани територии....!? и да ти светна още, че Албания е в НАТО бая отдавна вече...

  74. 74 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Оказа се фалшива новина.
    Не било промяна на името, а влизане в НАТО с временното име БЮРМ.
    Това е опасно за България, защото веднъж влязла в НАТО (а някой ден и в ЕС) западната ни съседка ще започне отново с претенциите си към история, територии, население и т.н.
    Тези дни македонските медии бяха в еуфория, съобщавайки че Комитетът на министрите на Съвета на Европа ще наблюдава дали България ще регистрира ОМО Илинден.

  75. 75 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#68] от "odyssey6195":

    Древната Македония си е древна Македония и просто не е гръцка. Друг е въпроса, че Ал. Македонски е искал древните македонци да получат елинска култура и, че негов учител е Аристотел, който е грък. Все пак Гърция има нещо общо с древната Македония, за разлика от БЮРМ.

  76. 76 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 497 Весело

    Шиптарско-Шумадийска Уния

    #killwhitey
  77. 77 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Хитри са македонците, но и гърците не са глупави, да се хванат на такава версия.

  78. 78 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2405 Неутрално



    Предполагам, че ще изберат името "Александрия" , което не само е лесно за изговаряне, ами ще ги сложи на едно от първите места по азбучен ред.

  79. 79 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#42] от "deaf":

    Господине, колко човека тук да ви го напишем:
    Има исторически наложена традиция да се именуват неща с "НОВА" + името на нещо друго.
    Отнася се за природни обекти като реки например, населени места, области, че и държави.
    Примерите са стотици хиляди.
    Понеже темата е за държава имате:
    1. Нова Зеландия;
    2. Нова Каледония (към момента под френска юрисдикция);
    3. Папуа Нова Гвинея

    Ако погледнете Северна Америка:
    1. В Канада имате щат "Нова Скотия"
    2. В САЩ имате два независими щата "Ню Йорк" и "Ню Мексико"

    Модератора е неадекватен!
  80. 80 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 463 Неутрално

    "Гръцкият външен министър Никос Коциас обяви преди публикуванато на интервюто, че Атина няма да се поддаде на никакъв "натиск" от ЕС и НАТО за членството на Македония. "Нямаме нищо против, но те трябва да изпълнят задълженията си, да престанат с иредентизма си и да приемат компромис в спора за името," каза той в неделя, цитиран от "Утрински весник".Много правилна позиция на гръцкия министър. Нашите власти също трябва да настояват Македония да подпише договорът за добросъседство, който ние им предложихме преди години. Ако, не искат да го подпишат и ние трябва да наложим вето на тази тази държава за членството й в НАТО и ЕС.
    —цитат от коментар 9 на Иво


    уродливо разсъждения в полза на гръцката НАЦИОНАЛНА политика.
    Излиза, че единството с Македония е възможно единствено, ако тази страна признае, подчертае и подпише апология на българския сельо с всичките му бакии, претенции и умозрения..доста жалко.

  81. 81 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    До коментар [#64] от "uq":...
    Мога да предложа като име ФилипИНИ
    ......>> Пак не става, защото ромляните от ФилипОВЦИ няма да се съгласят някакви там да им крадат миналото и славната история.

  82. 82 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#75] от "krf54523578":
    древната Македония била Абсолютно ГрЪцка , ако знаеш Гръцки заповядаи да прочетеш всичко написано от тях на хував Гръцки език в филипи , амфиполис , вергина, Пела ...
    велик Александер (да това име има значение само на Гръцки) чуствал Грък , като и негов македонец учител Аристотел , и него баша и маика Филиппос и Олимпия ...
    имали еднакъв език , религия , култура.... НЕ БИЛИ СЛАВЯНИ...
    след него започна елинистичен период а не славянски... толкова лесно толкова все
    известно...

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 482 Весело

    Два са вариантите: Република Александър Македонски или Република Самуил Македонски
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf1


    И аз тъкмо си помислих "Александромакедония" : )))

    I had a dream, Joe
  85. 85 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 772 Весело

    Иначе, се чудя на макетата какво толкова му мислят за новото си име. Идеалния вариант е Нова Македония. Тази страна има своя собствена история едва от 1991 г.
    —цитат от коментар 11 на Иво


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Още повече, че има вестник ''Нова Македония'' .....
    Това ще бъде първата държава, кръстена на ...Печатно издание :) :)
    И, още един ''македонски'' повод за гордост :)

    Добра идея .

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  86. 86 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Весело

    Предлагам, държавата да носи името на най-голямата си област - Тиквеш и тогава населението и ще се нарича съвсем оправдано "тиквеници"!!!!

    +Областта Тиквеш, с главен град Квадарци, е известна с хубавите си лозя и винзавод, в който се произвежда и прочутата "Лозова" ракия, жолта, како жолта дула!!!!!

  87. 87 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1212 Неутрално




    До коментар [#14] от "dimitarts":

    Никак не си прав,в Гърция съм ходил няколко пъти-хубав край,хубави хора.Езикът също много ми харесва,но ми се струва много труден.Иначе нямам нищо общо с Гърция,но щом чуя Македония,първо се сещам едноименния площад в гр.София,след това немного отдалеченото от там едноименно кино( на ул."Пиротска"),следват Петрич,Сандански,Благоевград.

  88. 88 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Колко години се инатиха. Да си идват към Българпия и това е. Няма д имат проблеми нито с имена, нито с измислената си ситория
    —цитат от коментар 71 на daam


    От къв зор!? да ги ощастливи с процъфтяващата си икономика, чалга и мутрокрация....

  89. 89 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1506 Весело

    Едно тире да сложат някъде и готово :)
    —цитат от коментар 48 на Стефан


    Да поканят Гришата - ще им измисли някаква врътка. Например - фалит на държавата БЮРМ, разцепване на западна и източна част, след това обединение под нова регистрация в ООН, като приемат името Мекедония - Запад, и си запазват емблемата, щото синдичката няма да им забрани да я използват. После натиск и лобиране във Вашингтон срещу Гърция да ги пуснат да играят с големите батковци. Тръмп е като Боби Михайлов - пусни му Преслава, някоя и друга добра дума колко е велик, и готово.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  90. 90 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Сега е момента да си изберът името Велика Македония !

  91. 91 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1506 Весело

    До коментар [#62] от "krf54523578":Гърция направи компромис със идеята че името няма да има връзка с историята на древната македония (която е чисто Гръцка)
    —цитат от коментар 68 на odyssey6195


    Хайде пак фейк нюз от юг. Спрете се бе, и вие не сте много по-назад от Бюрманците. Сега ми кажи че древните македонци са били горди елини и те? Или че сте измислили Wi-Fi, или интернета.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    До коментар [#66] от "znaesht":... Филипините и Калифорния
    обратно под испанската корона!
    ....>> Между другото днес, през 1898 Филипините обявяват своята независимост (по време на Американо Испанската война ..) след 300 години испанско господство.Преди това те водят с години революционна борба срещу испанците, за успеха на която решаваща се оказава помощта на братушките...пардон, френдовете (по време на споменатата война). Вярно, че френдовете анексират Филипините след това(въпреки ожесточената съпротива на местните ..) и чак на 4 юли 1946 отново получават своята независимост.

  94. 94 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#91] от "Пешката":

    това не е новина които пиша а моето лично мнение и като такова не може да е "феик"

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#36] от "deaf":

    Нацията може да бъде и най-старата на планетата, държавата обаче няма проблем да бъде "нова еди си коя".

    Исторически примерите са още повече, вземете само нашата история, в която ясно се коментира Първо българско царство, Второ и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#91:"Пешката"][/quote]

    Македонците са по-близо до историческата истина - Александър Македонски е горд тракиец с елинистично възпитание, но и своя култура за която местните (бг) не са и сънували. Виж обаче, славянско-прабългарските тъпни, измислени в русия в периода - Екатерина II - измислила идеята за славянство, че да си оправдава експанзиите, та чак до КГБ, написали половината история на Волжкото царство, така че да му насочат опитите за културно възраждане в задънена улица, виж в такава опаковка местните "българи" като 99% от населението тук им е ХУБАВО.

    Според мен няма много общо между македонци и ТАКИВА герб-бкп-местни бг дегенерати.

  97. 97 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#82] от "odyssey6195":

    Древната Македония била гръцка...ХАХАХАХА ! Хайде по-кротко. Има нещо общо с Гърция и се вписва по някакъв начин в гръцката история и култура, но това не значи, че е гръцка. Хайде да не падаме на нивото на политическите запалянковци.

  98. 98 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#91] от "Пешката":

    те са Елини и е безпорно исторически , всеки които уважава себе си и науката на историята го знае.. тези ьора в Скопие са Българи и Албанци... нямат Никаква връзка с дръвната история.... Wifi или интернета не е измислени в Гърция никъде няма да прочетеш в Гърция такива глупости

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  99. 99 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#31] от "pariah":
    не ЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ а ЗАПАДНИ ПОКРАЙНИНИ НА БЪЛГАРИЯ

  100. 100 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#91] от "Пешката":те са Елини и е безпорно исторически , всеки които уважава себе си и науката на историята го знае.. тези ьора в Скопие са Българи и Албанци... нямат Никаква връзка с дръвната история.... Wifi или интернета не е измислени в Гърция никъде няма да прочетеш в Гърция такива глупости
    —цитат от коментар 98 на odyssey6195


    Любопитно, а в Костур, Лерин и Воден какви са, чичко?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK