Защо авиокомпании в САЩ спират полети заради жегата

Големи авиокомпании като Qantas обикновено не са засегнати от високи температури заради възможностите на самолетите, които използват, но за наземния персонал работа при 66 градуса може да е смъртоносна.

© Reuters

Големи авиокомпании като Qantas обикновено не са засегнати от високи температури заради възможностите на самолетите, които използват, но за наземния персонал работа при 66 градуса може да е смъртоносна.



Поне читирима души загинаха през последните дни от горещата вълна, преминаваща през американския Югозапад с температури от 38 до 53 градуса. В район, където се събират границите на четири щата - Колорадо, Юта, Ню Мексико и Аризона, жегата значително надхвърли обичайните равнища за това време на годината.


Сред традиционните предупреждения към населението да се предпази от екстремното време направи впечатление отмяната или отлагането на полети на граждански самолети, за което авиокомпаниите се оправдаваха с високите температури. Във Финикс, където термометрите отчетоха 49 градуса, бяха отменени поне 20 полета, а други бяха забавени в Лас Вегас.


Наистина ли силната топлина е толкова опасна, колкото заледяването и ниските температури през зимата?




Обяснението на авиационните експерти защо се налага това започва с наземните екипи. В най-горещите часове на деня пистата може да се нагрее до 66 градуса, а това вече са опасни за здравето и живота условия на работа, ако се задържиш по-дълго на открито.


Но горещият въздух създава проблеми и за работата на двигателите, тъй като е по-разреден. Това се усеща особено силно по време на излитане.


"При температури като тези във Финикс подемната сила на двигателите намалява и в резултат пилотите се нуждаят или от по-дълга писта за засилване, или трябва да намалят товара на борда. Колкото по-горещо става, толкова по-малко хора и багаж можеш да вземеш и в един момент просто се губи смисълът да излиташ", казва пред "Ройтерс" Робърт Ман, бивш ръководител на авиокомпания и анализатор в авиационната индустрия.


Той посочва още, че ръководствата за полети, които използват екипажите, не са съставяни с идея да се лети при екстремно високи температури. Поради това за пилотите става сложно да преценят поведението на самолета и да изчислят прецизно товара и необходимата скорост при излитане.


Ман допълва, че проблемът засяга предимно малки и регионални авиокомпании, използващи самолети, които летят при по-ниска температурна пределна граница за експлоатация. "Не се случва често, защото подобни жеги се случват много рядко. Но има граница, отвъд която се оказва, че пистата не е достатъчно дълга, скоростта е недостатъчна или гумите не са подходящи."

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Жегата пречи на всичко, не само на самолетите.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 783 Любопитно

    Защото очевидно спазват спецификациите на самолетите и мислят за сигурността на пътниците, екипажите и машините.
    Къде е новината?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  3. 3 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Между другото снимката е на самолети на австралийската компания Куантас, която някак не се връзва много със статията за летището във Финикс, Аризона.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  4. 4 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Теглителна сила на двигателя намалява не само защото въздухът става по-лек. Основният проблем е нарастването на крайната температура на въздуха на изхода на компресора, което налага намаляване на степента на сгъстяване. Най-неблагоприятни са летища с голяма надморска височина и високи температури, например Ла Пас. Навремето Ту-134 страдаше много от високи температура на въздуха.

  5. 5 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Между другото снимката е на самолети на австралийската компания Куантас, която някак не се връзва много със статията за летището във Финикс, Аризона.
    —цитат от коментар 3 на SCROTUS


    Точно така, още повече, че сега в Австралия е зима и Quantas надали има проблеми с високи температури.

  6. 6 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Всеки самолет си има ограничения. Примерно на морското ниво налягане 1013 и температура +15С е SAT, ограничението е +39С т. е. +54. Ако при това ограничение е +52С примерно, може пак да де спрат полетите, за по безопасно.

    chavo64
  7. 7 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Май последният Конкор така катастрофира. При засилването за излитане едната гума се пръска и се запалва. Парче попада в двигателя и той започва да гори. Пилотът (Кристиян Марти, невероятно красив мъж!) вижда това, но не може да прекрати излитането. С адски спокоен тон съобщава на кулата, че самолетът всеки момент ще катастрофира и той ще се постарае да го отклони от гъсто населените парижки райони. Много бях впечатлена. Катастрофата стана в горещо лято. Значи може заради това да се е запалила гумата. От този момент нататък спряха Конкор-ите. А те прелитаха Атлантика за 3 часа. Полетът беше много скъп, но имаше хора, дето спестяват пари, само да могат да летят със свръхзвуковия самолет. Усещането, когато надхвърля скоростта на звука, било невероятно. Така и не можах да го изпитам.

    Мърфи е оптимист!
  8. 8 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Защо авиокомпаниите в САЩ спират полетите? Защото на първо място е безопасността.След като има параметри с отклонения от нормалните изисквания ще има и спрени полети.

  9. 9 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#4] от "gianni":
    Защо и голяма надморска височина? Защото там въздухът е по-рядък ли?

    Мърфи е оптимист!
  10. 10 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "SCROTUS":
    До коментар [#5] от "aralambi":

    Прочетете текста под снимката.
    Qantas има полети от Финикс.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  11. 11 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#10] от "Maiski_17.":

    Qantas НЯМАТ полети до Финикс, никога не са имали.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK